Προς το περιεχόμενο

Επιστροφή προιόντος εντός 14 ημερών


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σε όλους,

Προσπαθώ να βρω μια ξεκάθαρη λύση σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως κατάστημα. Δεν θα αναφέρω όνομα καταστήματος διότι δεν έχει καμία σημασία.
Πελάτης αγόρασε online ένα drone της DJI σφραγισμένο. Αφού το πέταξε για περίπου 7 ημέρες, το ενεργοποίησε και ενεργοποίησε και το DJI Care, αποφάσισε ότι δεν το θέλει και θέλει να το επιστρέψει και να πάρει τα λεφτά του πίσω στο ακέραιο. Όπως καταλαβαίνετε το προιόν πια δεν μπορεί να πωληθεί σαν καινούριο και θεωρώ πως δεν είναι σωστό να γίνει αυτό που θέλει ο πελάτης απο τη στιγμή που το χρησιμοποίησε και δεν έχει κανένα πρόβλημα.
Από την άλλη ο Ευρωπαϊκός νόμος δεν είναι καθόλου ξεκάθαρος για το τι γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση και αναγράφει μόνο ότι για οποιονδήποτε λόγο μπορεί να το επιστρέψει εντός 14 ημερών εκτός εξαιρέσεων που δεν λέει. Έχουμε επικοινωνήσει με το Επιμελητήριο, με την προστασία καταναλωτή αλλά και πάλι κανείς δεν μπορεί να μας απαντήσει γιατί από τη μία ξέρουν ότι έχουμε δίκιο και από την άλλη δεν μπορούν να ερμηνεύσουν ούτε οι ίδιοι σωστά το νόμο.

Οποιαδήποτε βοήθεια θα ήταν θεμιτή.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Milkywaygrad είπε

Καλημέρα σε όλους,

Προσπαθώ να βρω μια ξεκάθαρη λύση σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως κατάστημα. Δεν θα αναφέρω όνομα καταστήματος διότι δεν έχει καμία σημασία.
Πελάτης αγόρασε online ένα drone της DJI σφραγισμένο. Αφού το πέταξε για περίπου 7 ημέρες, το ενεργοποίησε και ενεργοποίησε και το DJI Care, αποφάσισε ότι δεν το θέλει και θέλει να το επιστρέψει και να πάρει τα λεφτά του πίσω στο ακέραιο. Όπως καταλαβαίνετε το προιόν πια δεν μπορεί να πωληθεί σαν καινούριο και θεωρώ πως δεν είναι σωστό να γίνει αυτό που θέλει ο πελάτης απο τη στιγμή που το χρησιμοποίησε και δεν έχει κανένα πρόβλημα.
Από την άλλη ο Ευρωπαϊκός νόμος δεν είναι καθόλου ξεκάθαρος για το τι γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση και αναγράφει μόνο ότι για οποιονδήποτε λόγο μπορεί να το επιστρέψει εντός 14 ημερών εκτός εξαιρέσεων που δεν λέει. Έχουμε επικοινωνήσει με το Επιμελητήριο, με την προστασία καταναλωτή αλλά και πάλι κανείς δεν μπορεί να μας απαντήσει γιατί από τη μία ξέρουν ότι έχουμε δίκιο και από την άλλη δεν μπορούν να ερμηνεύσουν ούτε οι ίδιοι σωστά το νόμο.

Οποιαδήποτε βοήθεια θα ήταν θεμιτή.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Αναφέρει ξεκάθαρα:

Αναφορά σε κείμενο

Αντίθετα, αν αγοράσετε προϊόντα σε κατάστημα, βάσει της ενωσιακής νομοθεσίας δεν έχετε νόμιμο δικαίωμα να επιστρέψετε τα προϊόντα (για αλλαγή ή επιστροφή χρημάτων) εκτός αν είναι ελαττωματικά. Ωστόσο, πολλά καταστήματα παρέχουν οικειοθελώς στους καταναλωτές το δικαίωμα επιστροφής ή αλλαγής προϊόντων εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, υπό την προϋπόθεσή ότι έχουν την απόδειξη. Δείτε την απόδειξη ή ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κατάστημα όπου πραγματοποιήσατε τις αγορές σας.

 

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, spectaculator είπε

Αναφέρει αν αγοράσεις μέσα στο κατάστημα και όχι online αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να βάλεις όρο στη σελίδα σου και να λέει για τα ανοιγμένα ότι χρεώνεις Χ πόσο restocking fee. Να αναγράφεται και στην απόδειξη

14 μέρες για σφραγισμένο λέει ο νόμος, για κάποιον που το πήρε, το έκανε βόλτα με την κούριερ, το κράτησε 14 μέρες στη γωνία και το επέστρεψε. Δε λέει για τους unboxing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, cacofonix-3 είπε

Να βάλεις όρο στη σελίδα σου και να λέει για τα ανοιγμένα ότι χρεώνεις Χ πόσο restocking fee. Να αναγράφεται και στην απόδειξη

14 μέρες για σφραγισμένο λέει ο νόμος, για κάποιον που το πήρε, το έκανε βόλτα με την κούριερ, το κράτησε 14 μέρες στη γωνία και το επέστρεψε. Δε λέει για τους unboxing

Δυστυχώς ο νόμος δεν το ξεκαθαρίζει αυτό και αυτό είναι το πρόβλημα. Απο την άλλη δεν μπορούμε να βάλουμε εξτρά χρεώσεις όπως προανέφερες όπως μου είπαν από την προστασία καταναλωτή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Milkywaygrad είπε

Δυστυχώς ο νόμος δεν το ξεκαθαρίζει αυτό και αυτό είναι το πρόβλημα. Απο την άλλη δεν μπορούμε να βάλουμε εξτρά χρεώσεις όπως προανέφερες όπως μου είπαν από την προστασία καταναλωτή.

Ξεκάθαρο είναι. Μιλάει για ίδια κατάσταση.

Όπως ξεκάθαρο είναι και το DOA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, cacofonix-3 είπε

Ξεκάθαρο είναι. Μιλάει για ίδια κατάσταση.

Όπως ξεκάθαρο είναι και το DOA

Είναι εύκολο να μου το υποδείξεις ώστε να το χρησιμοποιήσω;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 λεπτά πριν, Milkywaygrad είπε

Αναφέρει αν αγοράσεις μέσα στο κατάστημα και όχι online αυτό.

Ισχύει και για τις αγορές online από καταστήματα. Αναφέρει για την αγορά από κατάστημα της ΕΕ online είτε όχι. Μόνο ελαττωματικά ή λάθος προϊόντα μπορείς να επιστρέψεις.

Επεξ/σία από spectaculator
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, spectaculator είπε

Ισχύει και για τις αγορές online από καταστήματα. Αναφέρει για την αγορά από κατάστημα της ΕΕ online είτε όχι. Μόνο ελαττωματικά ή λάθος προϊόντα μπορείς να επιστρέψεις.

Αναφορά σε κείμενο

14ήμερη περίοδος υπαναχώρησης

Στην ΕΕ έχετε το δικαίωμα να επιστρέψετε τα προϊόντα που αγοράσατε στο διαδίκτυο ή με άλλα μέσα εξ αποστάσεως πωλήσεων, όπως τηλεφωνικά, με ταχυδρομική παραγγελία ή από κατ΄οίκον πωλητή, εντός 14 ημερών με πλήρη επιστροφή του ποσού που καταβάλατε. Μπορείτε να επιστρέψετε τις αγορές σας για οποιονδήποτε λόγο – ακόμη κι αν απλώς αλλάξατε γνώμη.

Η 14ήμερη περίοδος υπαναχώρησης δεν ισχύει για όλες τις αγορές. Μερικές από τις εξαιρέσεις είναι οι εξής:

  • αεροπορικά και σιδηροδρομικά εισιτήρια, εισιτήρια συναυλιών, κρατήσεις ξενοδοχείων, κρατήσεις για ενοικίαση αυτοκινήτου και υπηρεσίες εστίασης για συγκεκριμένες ημερομηνίες
  • τρόφιμα και ποτά που σας διανέμονται τακτικά - όπως διανομή γαλακτοκομικών προϊόντων από τον γαλατά
  • προϊόντα που κατασκευάζονται κατά παραγγελία ή είναι σαφώς εξατομικευμένα - π.χ. κοστούμι ραμμένο στα μέτρα σας
  • σφραγισμένο λογισμικό ήχου, εικόνας ή υπολογιστή, όπως DVD, που αποσφραγίσατε μετά την παραλαβή τους
  • διαδικτυακό ψηφιακό περιεχόμενο, εάν έχετε ήδη ξεκινήσει την τηλεφόρτωσή του ή την αναπαραγωγή του σε συνεχή ροή και συμφωνήσατε ότι θα χάσετε το δικαίωμα υπαναχώρησης σε περίπτωση που ξεκινήσετε τη σχετική διαδικασία
  • προϊόντα που αγοράστηκαν από ιδιώτη και όχι από επιχείρηση/έμπορο
  • συμβάσεις για επείγουσες επισκευές και συντήρηση - για παράδειγμα, εάν καλέσετε έναν υδραυλικό να επισκευάσει διαρροή σε λουτρό, δεν μπορείτε να ακυρώσετε την ανάθεση της εργασίας εάν έχετε ήδη συμφωνήσει στην τιμή.

Επισημαίνεται ότι ο κατάλογος αυτός είναι ενδεικτικός.

Η περίοδος υπαναχώρησης λήγει 14 ημέρες μετά την ημερομηνία παραλαβής των προϊόντων. Για συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, η περίοδος υπαναχώρησης λήγει 14 ημέρες μετά την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης. Ωστόσο, αν η λήξη της περιόδου υπαναχώρησης συμπίπτει με αργία, η προθεσμία παρατείνεται μέχρι την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

Αντίθετα, αν αγοράσετε προϊόντα σε κατάστημα, βάσει της ενωσιακής νομοθεσίας δεν έχετε νόμιμο δικαίωμα να επιστρέψετε τα προϊόντα (για αλλαγή ή επιστροφή χρημάτων) εκτός αν είναι ελαττωματικά. Ωστόσο, πολλά καταστήματα παρέχουν οικειοθελώς στους καταναλωτές το δικαίωμα επιστροφής ή αλλαγής προϊόντων εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, υπό την προϋπόθεσή ότι έχουν την απόδειξη. Δείτε την απόδειξη ή ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κατάστημα όπου πραγματοποιήσατε τις αγορές σας.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Milkywaygrad είπε

 

Διάβασε προσεκτικά!

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_el.htm

Αναφέρει ξεκάθαρα για όλα:

Αναφορά σε κείμενο
  • Μπορώ να επιστρέψω ένα προϊόν που αγόρασα στο διαδίκτυο εάν δεν μου αρέσει;

    ΝΑΙ. Μετά την παραλαβή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που αγοράσατε στο διαδίκτυο, έχετε προθεσμία 14 ημερών για να αποφασίσετε αν θα το κρατήσετε ή όχι. Ωστόσο, το δικαίωμα υπαναχώρησης δεν ισχύει, μεταξύ άλλων, για αγορές:

    • ευπαθών προϊόντων
    • σφραγισμένων προϊόντων που δεν μπορούν να επιστραφούν αφού αποσφραγιστούν
    • αεροπορικών και σιδηροδρομικών εισιτηρίων, εισιτηρίων συναυλιών, κρατήσεων ξενοδοχείων, κρατήσεων για ενοικίαση αυτοκινήτου και υπηρεσιών εστίασης για συγκεκριμένες ημερομηνίες
    Όταν αγοράζετε ψηφιακό περιεχόμενο, όπως μουσική ή βίντεο από το διαδίκτυο, δεν μπορείτε να ακυρώσετε την αγορά αφού ξεκινήσει η τηλεφόρτωση ή η μετάδοση του περιεχομένου, εφόσον είχατε συμφωνήσει προηγουμένως ότι με την έναρξη της τηλεφόρτωσης χάνετε το δικαίωμά σας για υπαναχώρηση.

 

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παραθέτω κατευθείαν από το site του υπουργείου

Αναφορά σε κείμενο

3. Έκανα αγορά κινητού τηλεφώνου μέσω διαδικτύου και ενώ επέστρεψα άθικτο το προϊόν, δε μου επιστρέφουν χρήματα γιατί αποσφράγισα τη συσκευασία. Δηλώνουν ότι το έχουν αναφέρει και στους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού τους καταστήματος. Είναι νόμιμο;

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές, μεταξύ άλλων, για το κατά το Ν.2251/94 δικαίωμα υπαναχώρησης από σύμβαση από απόσταση, τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησής του, χωρίς να επιβάλλουν πρόσθετους περιορισμούς που δεν προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, όπως η μη αποσφράγιση της συσκευασίας. Σε περίπτωση  μη αναγνώρισης του δικαιώματος υπαναχώρησης από τον πωλητή, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.

Επισημαίνεται ότι εάν ο καταναλωτής έχει προβεί σε διαχείριση των αγαθών άλλη από εκείνη που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών, τότε φέρει την ευθύνη για τυχόν μείωση της αξίας τους και ο προμηθευτής μπορεί να του επιστρέψει ποσό μικρότερο από το ποσό αγοράς.

Επίσης, εξαιρούνται από το δικαίωμα υπαναχώρησης, εάν αποσφραγίστηκαν μετά την παράδοση, τα προϊόντα που είναι ακατάλληλα προς επιστροφή για λόγους προστασίας της υγείας ή για λόγους υγιεινής, οι σφραγισμένες ηχητικές εγγραφές, οι σφραγισμένες εγγραφές βίντεο και το σφραγισμένο λογισμικό για υπολογιστές.

Ίσως μπορείς να πατήσεις στο κομμάτι που σου έχω υπογραμμίσει. Σε φάση ότι το να ενεργοποιήσει το DJI Care (που όντας τελείως άσχετος από drones, θα υποθέσω οτι είναι κάποιου είδος registration/εγγύησης) καθώς και το οτι το πετούσε 7 μέρες δεν ήταν απλά βεβαίωση οτι λειτουργεί αλλά κανονικά χρήση που επέφερε μείωση αξίας, οπότε κι εσύ θα του γυρίσεις πίσω το 70% της αξίας αγοράς του.

Αν θες να το παίξεις πιο τρελίτσα μπορείς να επικαλεστείς την δεύτερη παράγραφο περί προστασίας της υγείας λόγω κορονοιού. Και που ξέρεις εσύ οτι δεν έχει covid αυτός και το έχει καταφτύσει και σε μια μέρα το πάρει ένας άλλος και καθώς το πιάνει γλύφει τα χέρια του και κολλήσει και πεθάνει και μετά σου κάνει η χήρα του μήνυση οτι τους έδωσες infected κομμάτι; Που δεν είναι και τρομερά παράλογο σενάριο. Εδώ κλειστά προιόντα πλέον απολυμαίνει ο κόσμος από μαγαζιά και super markets. Φαντάσου να ήταν ανοιχτά.

Επίσης αν δεν δείς γραμμένο κομμάτι επίσημα και link από που το έχει βρει αυτός που στο έδωσε κράτα μικρό καλάθι εδώ μέσα. Όπως θα κατάλαβες ο καθένας θα σου λέει οτι πιστεύει οτι ισχύει και μάλιστα θα επιμένει οτι είναι αυτό το σωστό με την πατροπαράδοτη ελληναράδικη ξερολίαση.

Γι'αυτούς που επιμένουν πάντως, το λέει καθαρότατα οτι δεν νομιμοποιείται το κατάστημα να βάζει όρο που να απαγορεύει την αποσφράγιση της συσκευασίας. Σε απλά ελληνικά ο αγοραστής έχει το δικαίωμα να το αποσφραγίσει και να το γυρίσει εκτός κι αν ανήκει στις διάφορες κατηγορίες που αναφέρει.

 

 

 

Επεξ/σία από Snoob
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 12/10/2020 στις 11:40 ΠΜ, helicoid είπε

Παραθέτω κατευθείαν από το site του υπουργείου

Ίσως μπορείς να πατήσεις στο κομμάτι που σου έχω υπογραμμίσει. Σε φάση ότι το να ενεργοποιήσει το DJI Care (που όντας τελείως άσχετος από drones, θα υποθέσω οτι είναι κάποιου είδος registration/εγγύησης) καθώς και το οτι το πετούσε 7 μέρες δεν ήταν απλά βεβαίωση οτι λειτουργεί αλλά κανονικά χρήση που επέφερε μείωση αξίας, οπότε κι εσύ θα του γυρίσεις πίσω το 70% της αξίας αγοράς του.

Αν θες να το παίξεις πιο τρελίτσα μπορείς να επικαλεστείς την δεύτερη παράγραφο περί προστασίας της υγείας λόγω κορονοιού. Και που ξέρεις εσύ οτι δεν έχει covid αυτός και το έχει καταφτύσει και σε μια μέρα το πάρει ένας άλλος και καθλως το πιάνει γλύφει τα χέρια του και κολλήσει και πεθάνει και μετά σου κάνει η χήρα του μήνυση οτι τους έδωσες infected κομμάτι; Που δεν είναι και τρομερά παράλογο σενάριο. Εδώ κλειστά προιόντα πλέον απολυμαίνει ο κόσμος από μαγαζιά και super markets. Φαντάσου να ήταν ανοιχτά.

Επίσης αν δεν δείς γραμμένο κομμάτι επίσημα και link από που το έχει βρει αυτός που στο έδωσε κράτα μικρό καλάθι εδώ μέσα. Όπως θα κατάλαβες ο καθένας θα σου λέει οτι πιστεύει οτι ισχύει και μάλιστα θα επιμένει οτι είναι αυτό το σωστό με την πατροπαράδοτη ελληναράδικη ξερολίαση.

Δεν ξέρω αν το είδες, αλλά αυτός είναι του 1994. Πλέον όλα έχουν εναρμονιστεί με το εμπορικό δίκαιο της ΕΕ. Και αυτός όμως αναφέρει:

Αναφορά σε κείμενο

2. Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών μόνο ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των αγαθών άλλης πλην εκείνης που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών.

Τες πα. Αυτά παίζουν, ο καθένας κάνει ότι νομίζει.
 

Επεξ/σία από Snoob
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 12/10/2020 στις 11:50 ΠΜ, spectaculator είπε

Δεν ξέρω αν το είδες, αλλά αυτός είναι του 1994. Πλέον όλα έχουν εναρμονιστεί με το εμπορικό δίκαιο της ΕΕ.

Το site του συγκεκριμένου υπουργείου είναι ολόφρεσκο. Γιατί είναι καινούριο υπουργείο. Ο νόμος ισχύει κανονικότατα επειδή είναι νόμος του ελληνικού κράτους και έχει επικαιροποιηθεί στην εφημερίδα της κυβερνήσεως το 2018, όπως το δίνει στο site του συνήγορου του καταναλωτή πρώτο πρώτο στην ελληνική νομοθεσία. Άρα καμιά σχέση με 1994 πέρα από το όνομα του.

Επεξ/σία από Snoob
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 12/10/2020 στις 12:32 ΜΜ, helicoid είπε

Το site του συγκεκριμένου υπουργείου είναι ολόφρεσκο. Γιατί είναι καινούριο υπουργείο. Ο νόμος ισχύει κανονικότατα επειδή είναι νόμος του ελληνικού κράτους και έχει επικαιροποιηθεί στην εφημερίδα της κυβερνήσεως το 2018, όπως το δίνει στο site του συνήγορου του καταναλωτή πρώτο πρώτο στην ελληνική νομοθεσία. Άρα καμιά σχέση με 1994 πέρα από το όνομα του.

Κατέβασε από το ίδιο το Εθνικό Τυπογραφείο:

http://www.et.gr/index.php/nomoi-proedrika-diatagmata

Ψάξε για τον Ν.2251 και θα δεις πως η τελευταία ενημέρωση είναι αυτή του:

Αναφορά σε κείμενο

Νόμος 2251
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 191 - 16.11.1994
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Διάβασε στο άρθρο 3ι πως:

Αναφορά σε κείμενο

2. Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξί-ας των αγαθών μόνο ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των αγαθών άλλης πλην εκείνης που είναι αναγκαία για τη
διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών.

Δεδομένου πως ουσιαστικά σαν μεταχειρισμένο πλέον την μηδενίζει... Βγάλε το δικό σου συμπέρασμα.

Επίσης, Ν.2251/1994 σημαίνει νόμος 2251 του 1994. Όπως είδες, η τελευταία επικαιροποίησή του ήταν την 16.11.1994. Από τότε, υπάρχουν νόμοι της ΕΕ που είναι και νόμοι του Ελληνικού Κράτους.

Στο site του υπουργείου λέει:

Αναφορά σε κείμενο

3.6 Αγόρασα ένα προϊόν από κατάστημα. Τελικά δε το θέλω. Μπορώ να το επιστρέψω και να πάρω τα χρήματά μου πίσω ή να πάρω κάτι άλλο;

Εφόσον το προϊόν δεν είναι ελαττωματικό και έχει αγοραστεί από φυσικό κατάστημα, η αλλαγή του προϊόντος ή η υπαναχώρηση από τη σύμβαση εναπόκεινται στην πολιτική του καταστήματος.

 

Και παρακάτω:

Αναφορά σε κείμενο

3. Έκανα αγορά κινητού τηλεφώνου μέσω διαδικτύου και ενώ επέστρεψα άθικτο το προϊόν, δε μου επιστρέφουν χρήματα γιατί αποσφράγισα τη συσκευασία. Δηλώνουν ότι το έχουν αναφέρει και στους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού τους καταστήματος. Είναι νόμιμο;

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές, μεταξύ άλλων, για το κατά το Ν.2251/94 δικαίωμα υπαναχώρησης από σύμβαση από απόσταση, τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησής του, χωρίς να επιβάλλουν πρόσθετους περιορισμούς που δεν προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, όπως η μη αποσφράγιση της συσκευασίας. Σε περίπτωση  μη αναγνώρισης του δικαιώματος υπαναχώρησης από τον πωλητή, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.

Επισημαίνεται ότι εάν ο καταναλωτής έχει προβεί σε διαχείριση των αγαθών άλλη από εκείνη που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών, τότε φέρει την ευθύνη για τυχόν μείωση της αξίας τους και ο προμηθευτής μπορεί να του επιστρέψει ποσό μικρότερο από το ποσό αγοράς.

Επίσης, εξαιρούνται από το δικαίωμα υπαναχώρησης, εάν αποσφραγίστηκαν μετά την παράδοση, τα προϊόντα που είναι ακατάλληλα προς επιστροφή για λόγους προστασίας της υγείας ή για λόγους υγιεινής, οι σφραγισμένες ηχητικές εγγραφές, οι σφραγισμένες εγγραφές βίντεο και το σφραγισμένο λογισμικό για υπολογιστές.

 

Επεξ/σία από Snoob
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

http://www.mindev.gov.gr/έρευνα-για-τα-ηλεκτρονικά-καταστήματ/

Το 75% των ιστοσελίδων δεν παρέχει σαφή πληροφόρηση των καταναλωτών σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης.

Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση να ανοίξει τη συσκευασία για να αποκτήσει πρόσβαση στα αγαθά, εφόσον συνήθως στα καταστήματα εμφανίζονται παρόμοια αγαθά ασυσκεύαστα. Ως εκ τούτου, η ζημία που προκαλείται στη συσκευασία απλώς για να ανοιχθεί δεν αποτελεί αιτία αποζημίωσης. Ωστόσο, οποιεσδήποτε προστατευτικές ταινίες που έχουν τοποθετηθεί στο προϊόν θα πρέπει να αφαιρούνται μόνο όταν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για τη δοκιμή του.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...