Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

     Έχει να κάνει με την συνηθισμένη απορία , ερώτηση πολλών , όπου έχοντας κάνει ένα ξεκίνημα με κάποιο entry level κιτ , όποιας κατηγορίας , είναι λογικό να τους δημιουργείται η ανάγκη για κάτι διαφορετικό , πέραν του γνωστού 18 - 55 εστιακου εύρους σε μορφή ζουμ . 

    Προσοχή , δεν τίθεται το ζήτημα του ενός και μοναδικού φακού για τα πάντα και εδώ να γίνει κατανοητό σε όλους ότι τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει , τουλάχιστον όχι μέχρι σήμερα . Ευνόητο είναι πως μιλάμε για φακούς φωτογραφικών μηχανών . 

   Το θέμα τίθεται με σκοπό να θίξει αν υπάρχει πραγματική ανάγκη σε κάποιον , ώστε να έχει και να χρησιμοποιεί πολλούς διαφορετικούς φακούς , κάτι που είναι ευνόητο πως κοστίζει , μιλώντας πάντα για ερασιτεχνική καθαρά χρήση . Αν μπορεί κάποιος να επιζήσει με την χρήση ενός και μοναδικού φακού κι' αν ναι , περιγράψτε εσείς το σενάριο που λειτουργεί για σας , ακόμη καλύτερα βάλτε και δείγματα εικόνων .

   Τελικά κάποιος καταλήγει σε μια πάνω κάτω συγκεκριμένη εστιακή απόσταση , που τον καλύπτει φωτογραφικά , αρέσκεται περισσότερο σε λήψεις ευρείας γωνίας η του αρκεί ένας πενηντάρης . 

   Χρησιμοποιειστε παραδείγματα με την πραγματική εστιακή απόσταση ενός φακού , ότι γράφει επάνω του δλδ και όχι αυτό που προέκυψε , εξαιτίας κάποιου crop στον αισθητήρα .

    Η εικόνα είναι από έναν σκέτο af  50αρη 1.8 της Nikon .

 

DSC_0806~3_copy_3000x4494.jpg

  • Like 1
Δημοσ.

Αγαπητέ αφού ενδιαφέρει (και σωστά) η οπτική πρέπει να αναφέρεται και ο αισθητήρας. 

Αλλη οπτική ο 50αρης σε full frame και άλλη σε κροπ σώμα ( και άλλη βεβαιως σε μεσαίο φόρμα που πολλοί prime μπορούν να καλύψουν )

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, nickolas είπε

Αγαπητέ αφού ενδιαφέρει (και σωστά) η οπτική πρέπει να αναφέρεται και ο αισθητήρας. 

Αλλη οπτική ο 50αρης σε full frame και άλλη σε κροπ σώμα ( και άλλη βεβαιως σε μεσαίο φόρμα που πολλοί prime μπορούν να καλύψουν )

     Άμα δεν κάνεις το γινατι σου , θα σκάσεις 🤣🤣🤣 .......... ο πενηντάρης είναι αυτό που γράφει από κατασκευής , τίποτε άλλο απολύτως . Από εκεί και πέρα , ο καθένας μπορεί εφόσον το επιθυμεί , να περιγράψει την προτίμηση του σε κάποιον φακό και φυσικά να αναφέρει τις λεπτομέρειες , όπως πχ πως τον βολεύει τελικά ένας 50αρης , ο οποίος όμως χάριν του τάδε crop είναι μεταφρασμένος σε 85αρη ας πούμε . 

   Ο λόγος που πρέπει να παραμείνεις στο πραγματικό εστιακό μήκος , δίνοντας παράλληλα και δείγματα εικόνων , είναι πως θα βγουν και κάποια χρήσιμα συμπεράσματα , περί της λειτουργίας του φακού , αν έχει τυχόν θεματακια τεχνικά κλπ . 

   Πχ , δεν θα συνιστούσα έναν Yongnuo , αφού ναι μεν , αλλά έχει βγάλει κουσουρια κάμποσα .

Επεξ/σία από babisskg
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αγαπητέ Μπάμπη πολύ ωραίο θέμα άνοιξες. Και θεωρώ ότι από τη στιγμή που υπάρχουν αρκετές διαφορετικές ανάγκες θα  υπεισέλθει και η υποκειμενικότητα. Νέος κάτοχος της 800d, για όσους δεν το γνωρίζουν και ήδη σκέφτομαι για φακό, αλλά όχι ότι βιάζομαι αλλά περισσότερο μέσα από τέτοιου είδους αναζήτησης να δω τι ταιριάζει περισσότερο σε μένα.  Για παράδειγμα σε μουσεία που επισκέφτηκα στο πρόσφατο ταξίδι μου στην Πελοπόννησο θα ήθελα να είχα έναν πιο φωτεινό prime. Σε άλλες περιπτώσεις κάτι σε ζουμ όταν θα θέλω να φτάσω πιο κοντά όταν είναι ανθρώπινες αδύνατο να πας. Τέλος με ενδιαφέρει η μελέτη διαφορετικών προοπτικών. 

Μπάμπη η φωτογραφία είναι κοντά στο Μέγαρο μουσικής στη Θεσσαλονίκη;

Ελπίζω να υπάρχει συμμετοχή στο παρόν θέμα γιατί το βρίσκω άκρως ενδιαφέρον. 

Επεξ/σία από ostvarivanje
Δημοσ.

Καλησπέρα,

Κάτοχος a7 ii , και αρκετών φακών (24-105 f4, tamron 28-75 f2.8, 24-240 sony , samyang 14 f2.8, samyang 35 f2.8, sony 28mm f2 , sony 50mm f1.8).

Από όλους αυτούς, την ημέρα χρησιμοποιώ τον -θεωρητικά- χειρότερο: 24-240 (νομίζω f3.5 - 6.3 είναι)

Καλύπτει Ο,ΤΙ θέλεις (από τοπία μέχρι πορτραίτα, μακρινά σημεία, κ.ο.κ.) ενώ η ποιότητα είναι παραπάνω από acceptable.

ΟΜΩΣ αν θέλω να βγω light, κουμπώνω τον samyang 35mm f2.8 με βάρος λίγο παραπάνω από ένα lens cap και ποιότητα αρκετή καλή (καθώς και af άμεσο) και βγαίνω μόνο με αυτόν.

Αν τους ξανά έπαιρνα τώρα τους φακούς, θα έπαιρνα μόνο τον 24-240, 35mm & 50mm. Τον πρώτο για την ημέρα για όλες τις χρήσεις και τους άλλους 2 για βραδυνές.

(μεταξύ μας ο 24-105 f4 αν και μου κόστισε αρκετά και είναι ο πιο ακριβός φακός μου, βρίσκεται την περισσότερη ώρα στο ράφι. Από την μια πολύ βαρύς, από την άλλη f4 - άρα περισσότερο για την ημέρα- και τέλος προτιμώ τον 24-240 λόγω μεγαλύτερου εύρους zoom)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 ώρες πριν, al3xis είπε

Καλησπέρα,

Κάτοχος a7 ii , και αρκετών φακών (24-105 f4, tamron 28-75 f2.8, 24-240 sony , samyang 14 f2.8, samyang 35 f2.8, sony 28mm f2 , sony 50mm f1.8).

Από όλους αυτούς, την ημέρα χρησιμοποιώ τον -θεωρητικά- χειρότερο: 24-240 (νομίζω f3.5 - 6.3 είναι)

Καλύπτει Ο,ΤΙ θέλεις (από τοπία μέχρι πορτραίτα, μακρινά σημεία, κ.ο.κ.) ενώ η ποιότητα είναι παραπάνω από acceptable.

ΟΜΩΣ αν θέλω να βγω light, κουμπώνω τον samyang 35mm f2.8 με βάρος λίγο παραπάνω από ένα lens cap και ποιότητα αρκετή καλή (καθώς και af άμεσο) και βγαίνω μόνο με αυτόν.

Αν τους ξανά έπαιρνα τώρα τους φακούς, θα έπαιρνα μόνο τον 24-240, 35mm & 50mm. Τον πρώτο για την ημέρα για όλες τις χρήσεις και τους άλλους 2 για βραδυνές.

(μεταξύ μας ο 24-105 f4 αν και μου κόστισε αρκετά και είναι ο πιο ακριβός φακός μου, βρίσκεται την περισσότερη ώρα στο ράφι. Από την μια πολύ βαρύς, από την άλλη f4 - άρα περισσότερο για την ημέρα- και τέλος προτιμώ τον 24-240 λόγω μεγαλύτερου εύρους zoom)

για πηρα τη σονι α7 καινουρια πριν τη καραντινα και ηρθε με το 28 70.αξιζει να το δωσω το φακο για το 24 240; η ποιοτητα θα ναι καλυτερη;γιατι ο 28 70 εχει καλο blur για πορτραιτα και ειναι  dust resistance

Επεξ/σία από star12
Δημοσ.

Ο 24-240 είναι ΛΙΓΟ καλύτερος από τον κιτ σε ποιότητα.

Όμως θα έχεις πολύ περισσότερο blur λόγω λόγου fl/aperture.

Π.χ. στον κιτ στα 70mm έχεις λόγο 70/5.6 = 12.5

Στον 24-240 αν βγάλεις π.χ. στα 180mm, τότε έχεις: 180/6.3 = 28.57

Άρα σχεδόν διπλάσιο bokeh.

  • Like 2
Δημοσ.
Στις 11/10/2020 στις 4:30 ΜΜ, ostvarivanje είπε

Αγαπητέ Μπάμπη πολύ ωραίο θέμα άνοιξες. Και θεωρώ ότι από τη στιγμή που υπάρχουν αρκετές διαφορετικές ανάγκες θα  υπεισέλθει και η υποκειμενικότητα. Νέος κάτοχος της 800d, για όσους δεν το γνωρίζουν και ήδη σκέφτομαι για φακό, αλλά όχι ότι βιάζομαι αλλά περισσότερο μέσα από τέτοιου είδους αναζήτησης να δω τι ταιριάζει περισσότερο σε μένα.  Για παράδειγμα σε μουσεία που επισκέφτηκα στο πρόσφατο ταξίδι μου στην Πελοπόννησο θα ήθελα να είχα έναν πιο φωτεινό prime. Σε άλλες περιπτώσεις κάτι σε ζουμ όταν θα θέλω να φτάσω πιο κοντά όταν είναι ανθρώπινες αδύνατο να πας. Τέλος με ενδιαφέρει η μελέτη διαφορετικών προοπτικών. 

Μπάμπη η φωτογραφία είναι κοντά στο Μέγαρο μουσικής στη Θεσσαλονίκη;

Ελπίζω να υπάρχει συμμετοχή στο παρόν θέμα γιατί το βρίσκω άκρως ενδιαφέρον. 

 

22 ώρες πριν, al3xis είπε

Καλησπέρα,

Κάτοχος a7 ii , και αρκετών φακών (24-105 f4, tamron 28-75 f2.8, 24-240 sony , samyang 14 f2.8, samyang 35 f2.8, sony 28mm f2 , sony 50mm f1.8).

Από όλους αυτούς, την ημέρα χρησιμοποιώ τον -θεωρητικά- χειρότερο: 24-240 (νομίζω f3.5 - 6.3 είναι)

Καλύπτει Ο,ΤΙ θέλεις (από τοπία μέχρι πορτραίτα, μακρινά σημεία, κ.ο.κ.) ενώ η ποιότητα είναι παραπάνω από acceptable.

ΟΜΩΣ αν θέλω να βγω light, κουμπώνω τον samyang 35mm f2.8 με βάρος λίγο παραπάνω από ένα lens cap και ποιότητα αρκετή καλή (καθώς και af άμεσο) και βγαίνω μόνο με αυτόν.

Αν τους ξανά έπαιρνα τώρα τους φακούς, θα έπαιρνα μόνο τον 24-240, 35mm & 50mm. Τον πρώτο για την ημέρα για όλες τις χρήσεις και τους άλλους 2 για βραδυνές.

(μεταξύ μας ο 24-105 f4 αν και μου κόστισε αρκετά και είναι ο πιο ακριβός φακός μου, βρίσκεται την περισσότερη ώρα στο ράφι. Από την μια πολύ βαρύς, από την άλλη f4 - άρα περισσότερο για την ημέρα- και τέλος προτιμώ τον 24-240 λόγω μεγαλύτερου εύρους zoom)

   Μαζί με την καλησπέρα μου , ναι είναι ακριβώς μπροστά από το Μέγαρο Μουσικής και πολύ σωστά η αναφορά από έναν κάτοχο αρκετών φακών , φυσικά μετά από κάποια βήματα καταλήγει κάποιος να αποφασίσει η αν προτιμάτε να κατασταλάξει σε ένα εστιακό μήκος ακόμη και σε κάποιον συγκεκριμένο ζουμ , που καλύπτει τις συνήθειες που απέκτησε . Ακόμη πιο σωστή η απορία που έπεσε από κάποιον , όπου αφού διάβασε τα περί φακών στο ίδιο σώμα , αμέσως έριξε στο τραπέζι την απορία αν πρέπει να δώσει έναν 28 - 70 για κάτι άλλο . 

   Τελικά αυτή η αναζήτηση καταλήγει σε κάποιο σημείο που φαίνεται πως είναι αυτό που λειτουργεί για τον καθένα καλύτερα .

   Για την ώρα δουλεύω με έναν σκέτο 50αρη , σε full frame σώμα , οι λόγοι αρκετοί , με το οικονομικό να κυριαρχεί , όμως είναι και μια καλή ευκαιρία να ξεφύγουμε από κάποιες συνήθειες , όπως επίσης να αξιοποιήσουμε στο έπακρο έναν και μόνο φακό .

DSC_0986~2_copy_2948x4416.jpg

  • Like 2
Δημοσ.

Το θέμα των φακών, ειδικά στους ερασιτέχνες, είναι και λίγο θέμα υπερκαταναλωτισμού.

Τι εννοώ; Ό,τι με 1 άντε 2 φακούς, ο κάθε ερασιτέχνης μπορεί να τραβήξει ό,τι θέλει και να έχει ένα άριστο αποτέλεσμα.

Λένε π.χ. για οξύτητες κτλ - όταν θα τις επεξεργαστείς και θα προσθέσεις οξύτητα, πόση διαφορά πιστεύεις θα έχεις σε ένα απλό μάτι;

Μιλάμε πάντα για ερασιτέχνες χομπίστες, που ξοδεύουν-με λεφτά δίχως ουσιαστικό λόγο, σε έναν μαραθώνιο φακών.

Γνώμη μου; Πάρε έναν all around (tamron 18-200 για aps-c , ή του στυλ 24-240 για σόνυ ff) και 1-2 μικρούς prime (35, 50) για να βγάζεις και το βράδυ και να είσαι και light.

  • Like 1
Δημοσ.

Οι επαγγελματίες κάνουν τη δουλειά τους με 1-2-3 φακούς, αφού είναι πιο τυποποιημένα και επαναλαμβανόμενα τα σενάρια χρήσης.

Σε χομπίστες μπορεί να μπουν διάφορες ιδέες , που θέλουν αντίστοιχο φακό . 

  • Like 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, al3xis είπε

Το θέμα των φακών, ειδικά στους ερασιτέχνες, είναι και λίγο θέμα υπερκαταναλωτισμού.

Τι εννοώ; Ό,τι με 1 άντε 2 φακούς, ο κάθε ερασιτέχνης μπορεί να τραβήξει ό,τι θέλει και να έχει ένα άριστο αποτέλεσμα.

Λένε π.χ. για οξύτητες κτλ - όταν θα τις επεξεργαστείς και θα προσθέσεις οξύτητα, πόση διαφορά πιστεύεις θα έχεις σε ένα απλό μάτι;

Μιλάμε πάντα για ερασιτέχνες χομπίστες, που ξοδεύουν-με λεφτά δίχως ουσιαστικό λόγο, σε έναν μαραθώνιο φακών.

Γνώμη μου; Πάρε έναν all around (tamron 18-200 για aps-c , ή του στυλ 24-240 για σόνυ ff) και 1-2 μικρούς prime (35, 50) για να βγάζεις και το βράδυ και να είσαι και light.

   Έτσι , σε ότι αφορά τους έναν δύο φακούς  . Για παράδειγμα , οι χρήστες σειρών 3x 5x δεν έχουν παρά να συμπληρώσουν τον 18 - 55 με έναν 55 - 200 και είναι έτοιμοι για πρακτικά όλα τα σενάρια . Όσο για τις εναλλακτικές του είδους ένας για όλα ( βλέπε 18 - 200/300 ) η ένσταση μου βρίσκεται στο γεγονός πως ένας τέτοιος ζουμ , μπερδεύει φωτογραφικά τον χρήστη αφού του προσφέρει πολλά εστιακά μήκη , κάνοντας τον να μην μπορεί να αφιερωθεί στο θέμα και πως μπορεί να το προσεγγίσει . Καταλήγει να ζουμαρει άσχετα εδώ κι' εκεί , χωρίς να βλέπει τελικά τι τον ενδιαφέρει στο κάδρο κι' αν μπορεί να το φέρει εκεί που θέλει , απλά περπατώντας . Χρησιμοποιώ κάποιες φορές έναν τέτοιο , μόνο και μόνο για να διαπιστώσω ότι τελικά τραβάω σχεδόν πάντα γύρω στα 100mm .

   Αν προτιμάτε , πιστεύω πως ένας φωτογραφικός περίπατος πρέπει να είναι πιο στοχευμένος θεματικά . 

Δημοσ.

Συμφωνώ με το παραπάνω, ότι ένας μεγάλος zoom προσφέρει μια «βαρεμάρα» στο χρήστη σε αντίθεση με έναν σταθερό prime που θα σε αναγκάσει να περπατήσεις, να έρθεις πιο κοντά στο θέμα, να αλλάξεις γωνία, κ.ο.κ..

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Από την άλλη όμως, ένα φακός όπως ο nikon 18-300 σε dx ή ο 28-300 σε fx καλύπτει τα πάντα και ουσιαστικά μετατρέπει τη dslr σε μια ... bridge με ανώτερη ποιότητα ,

περισσότερες δυνατότητες , προσδόκιμο επιβίωσης κτλ . Παρόμοια και ο 28-300 L της canon , για τις full frame της canon, σε ανώτερο επίπεδο budget .

Η ποιότητα δεν συγκρίνεται με ακριβότερους ζουμ πιο περιορισμένου εύρους ή μια βαλίτσα prime , αλλά είναι πολύ υψηλή μη λέμε αστεία. 

Την  αμφισβητούν όσοι δεν έχουν δει φωτογραφίες. Η ποιότητα που παίρνουν όσοι ξέρουν να χρησιμοποιούν όλα αυτά βέβαια.  

 

Παράδειγμα Μπάμπη, βγαλμένο για ... σένα !

Κοίτα φωτογραφία που έβγαλε ο άνθρωπος με EOS 5 Mark IV και EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM

στα 70mm f/5 .

Μη μου πεις ότι σε χαλάει ο 28-300 και θα ήθελες prime !!!

 

3L7A0039

 

Επεξ/σία από Dr_73
  • Like 2
Δημοσ.

Ένας μεγάλος ζουμ λύνει τα χέρια. 
Τωρα αν κάποιος είναι τεμπέλης είναι άλλο θέμα και σίγουρα δε φταίει ο φακός για αυτό. 
 

Υπάρχουν θέματα που ενώ μπορείς να τα τραβήξεις από κοντά θες να κάνεις ένα βήμα πίσω αλλά ταυτόχρονα να γεμίσεις το κάδρο σου. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...