Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 λεπτά πριν, terry308 είπε

Κόστος κτήσης μικρομεσαιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου και πραγματικό κόστος €/100χλμ; Στα 3 ταξίδια το χρόνο (Πάσχα Καλοκαίρι και Χριστούγεννα) πόσο;; 1000 1500 2000 χλμ έξτρα;; πόση θα είναι η διαφορά σε σχέση με ενός φ.α., με ενός υγραέριου και ενός πετρελαίου; 

Όταν πας να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο τα βάζεις όλα κάτω με ΧΧ χρονικο ορίζοντα που υπολογίζεις ότι θα το κρατήσεις. 

Οπότε πρέπει να υπολογίσεις (έαν σε ενδιαφέρει φυσικά ) :

Κόστος κτήσης 

Κόστος καυσίμων - ηλεκτρικής ενέργειας / 100χλμ 

Κόστος services / αναλωσίμων (λάστιχα) / έτος 

Κόστος ασφάλειας αυτοκινήτου 

Και λες σε χρονικό ορίζοντα 5 & 10 ετών με τα τρέχοντα δεδομένα θα έχω αυτά τα έξοδα με το χ, ψ, ω  όχημα... και αποφασίζεις.  

Εγώ αναφέρθηκα συγκεκριμένα στο κόστος καυσίμου ή ρεύματος που απαιτείται στο συγκεκριμένο παράδειγμα, δλδ "τις υπόλοιπες ημέρες που θα κάνει 200 χλμ καθημερινά",  το οποίο στην περίπτωση του ηλεκτρικού θα είναι πολύ λιγότερο σε σχέση με το Φ.Α. Όπως ακριβώς και εσύ ο ίδιος έκανες μερικά post πιο πάνω την ψιλοάκυρη (ψιλοάκυρη γιατί το ένα ήταν σχεδόν καινούργιο και το άλλο σχεδόν 20ετίας) σύγκριση στο κόστος καυσίμου του punto και του ibiza. 

Όσο για αυτά που έγραψες σε ευχαριστώ για την υπόδειξη, αλλά ξέρω το πως να υπολογίζω τα έξοδα του αυτοκινήτου. Και όχι, δεν θα κάτσω να υπολογίσω όλα αυτά που μου προτείνεις, γιατί πρώτα από όλα δεν με ενδιαφέρει (δεν προσπαθώ να διαλέξω τι θα αγοράσω), ούτε όρεξη έχω, αλλά και επειδή μερικά από τα παραπάνω δεν μπορούν να υπολογιστούν Αν θέλεις να μάθεις τις διαφορές με τόση ακρίβεια όπως περιέγραψες, προσπάθησε να το κάνεις μόνος σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στις 10/10/2020 στις 3:39 ΜΜ, Joshua21 είπε

Αν θυμάμαι καλά η Κασσάνδρα είναι στο άλλο πόδι, για να μπορέσεις να πας από κει πρέπει να κάνεις 25+25=50 χλμ παραπάνω.

Επίσης δεν αρκεί να "σταματήσεις" όπως ανέφερες, καμία σχέση με τα υγρά καύσιμα που φουλάρεις σε 2 λεπτά, θα πρέπει να περιμένεις ώρες, και αυτό μόνο στην περίπτωση που ο φορτιστής που διαθέτει είναι ελεύθερος μια και επιτρέπει φόρτιση μόνο ενός οχήματος την ίδια στιγμή.

Επίσης ο συγκεκριμένος φορτιστής αν δεν κάνω λάθος έχει ισχύ 22KW αλλά είναι AC, το οποίο σημαίνει ότι η ταχύτητα φόρτισης περιορίζεται στην ταχύτητα του εσωτερικού φορτιστή του αυτοκινήτου. Για να το κάνω λιανά αυτό, ένα VW e-UP έχει εσωτερικό φορτιστή 16A δλδ 3,5KW, με λίγα λόγια θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από 2 ώρες μόνο και μόνο για να αναπληρώσει την ενέργεια που θα καταναλώσει για τα έξτρα 50 χλμ, για να γεμίσει θα χρειαστεί κανα 5άωρο...

Καλύτερα να μην υπερβάλλουμε με εκφράσεις του τύπου "απλά σταματάς σε φορτιστή", σχετικά γρήγορα (30-50λ) φορτίζεις μόνο αν βρεις κάπου ταχυφορτιστή DC.

για το bold. Τα αυτοκινητα με fast charge χρειαζονται λεπτα οχι ωρες. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Όσο για αυτά που έγραψες σε ευχαριστώ για την υπόδειξη, αλλά ξέρω το πως να υπολογίζω τα έξοδα του αυτοκινήτου. Και όχι, δεν θα κάτσω να υπολογίσω όλα αυτά που μου προτείνεις, γιατί πρώτα από όλα δεν με ενδιαφέρει (δεν προσπαθώ να διαλέξω τι θα αγοράσω), ούτε όρεξη έχω, αλλά και επειδή μερικά από τα παραπάνω δεν μπορούν να υπολογιστούν Αν θέλεις να μάθεις τις διαφορές με τόση ακρίβεια όπως περιέγραψες, προσπάθησε να το κάνεις μόνος σου.

Ευχαριστώ και εγώ για την υπόδειξη αλλά κι εμένα δε με ενδιαφέρει να υπολογίσω τίποτα , έκανα την επιλογή μου , είμαστε σε ενα forum και πιστεύω ότι προσπαθούμε να βοηθήσουμε , τέλος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, conkal είπε

για το bold. Τα αυτοκινητα με fast charge χρειαζονται λεπτα οχι ωρες. 

Δεν διαφωνώ, μόνο που fast charge σημαίνει φόρτιση DC με ισχύ τουλάχιστον 50KW, και ο φορτιστής του lidl στην Κασσάνδρεια (για αυτόν μιλούσαμε συγκεκριμένα) ο οποίος μετά από ψάξιμο βρήκα πως είναι ο Terra24 CJG της ABB ο οποίος μπορεί θεωρητικά να παρέχει έως 20KW DC.

Επίσης τα "λεπτά" που έγραψες μπερδεύουν, κάποιος που δεν ξέρει θα νομίζει ότι μια άδεια μπαταρία φορτίζει σε μερικά λεπτά, δεν είναι έτσι όμως...

How many kW is a DC fast charger?
Currently available DC fast chargers require inputs of 480+ volts and 100+ amps (50-60 kW) and can produce a full charge for an EV with a 100-mile range battery in slightly more than 30 minutes (178 miles of electric drive per hour of charging).
50 λεπτά πριν, terry308 είπε

Ευχαριστώ και εγώ για την υπόδειξη αλλά κι εμένα δε με ενδιαφέρει να υπολογίσω τίποτα , έκανα την επιλογή μου , είμαστε σε ενα forum και πιστεύω ότι προσπαθούμε να βοηθήσουμε , τέλος.

Α δηλαδή όταν εσύ κάνεις σύγκριση κόστους καυσίμου ανάμεσα σε LPG και CNG βοηθάς, ενώ όταν εγώ κάνω ακριβώς την ίδια σύγκριση ανάμεσα σε CNG και BEV με διορθώνεις γιατί δεν έλαβα όλες τις παραμέτρους?

Μάλιστα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Δεν διαφωνώ, μόνο που fast charge σημαίνει φόρτιση DC με ισχύ τουλάχιστον 50KW, και ο φορτιστής του lidl στην Κασσάνδρεια (για αυτόν μιλούσαμε συγκεκριμένα) ο οποίος μετά από ψάξιμο βρήκα πως είναι ο Terra24 CJG της ABB ο οποίος μπορεί θεωρητικά να παρέχει έως 20KW DC.

Επίσης τα "λεπτά" που έγραψες μπερδεύουν, κάποιος που δεν ξέρει θα νομίζει ότι μια άδεια μπαταρία φορτίζει σε μερικά λεπτά, δεν είναι έτσι όμως...

How many kW is a DC fast charger?
Currently available DC fast chargers require inputs of 480+ volts and 100+ amps (50-60 kW) and can produce a full charge for an EV with a 100-mile range battery in slightly more than 30 minutes (178 miles of electric drive per hour of charging).

Δεν ξερω για την Κασσανδρεια (ειλικρινα πρεπει να δω και που ειναι στο χαρτη καθως ειμαι απο νοτια ελλαδα) ΑΛΛΑ δεν χρειαζεται να το αφησεις να φορτισει μεχρι τερμα. το βαζεις να φορτιζει, πας μια τουαλετα , παιρνεις ενα καφε και συνεχιζεις. ετσι και αλλιως αν το αμαξι εχει 300-400 χλμ αυτονομια (δεν μιλαμε φανταζομαι για τα 500-700 των Τεσλα) δυσκολα θα οδηγουσα τοσα χλμ χωρις μια καλη σταση. Τα χωρια μου ειναι 160 και 270 χλμ απο Αθηνα και καμια φορα  στο πιο μακρινο μπορει να κανουμε σταση για καφε ή λιγη ξεκουραση ειδικα σε ταξιδι μετα απο δουλεια κτλ. Ευκαιρια για φορτιση

Εδω ειναι το δικτυο των φορτιστων. Ειναι λίγοι αλλα θα αυξηθουν με τον καιρο. 

https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/

Επεξ/σία από conkal
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, conkal είπε

Δεν ξερω για την Κασσανδρεια (ειλικρινα πρεπει να δω και που ειναι στο χαρτη καθως ειμαι απο νοτια ελλαδα) ΑΛΛΑ δεν χρειαζεται να το αφησεις να φορτισει μεχρι τερμα. το βαζεις να φορτιζει, πας μια τουαλετα , παιρνεις ενα καφε και συνεχιζεις. ετσι και αλλιως αν το αμαξι εχει 300-400 χλμ αυτονομια (δεν μιλαμε φανταζομαι για τα 500-700 των Τεσλα) δυσκολα θα οδηγουσα τοσα χλμ χωρις μια καλη σταση. Τα χωρια μου ειναι 160 και 270 χλμ απο Αθηνα και καμια φορα  στο πιο μακρινο μπορει να κανουμε σταση για καφε ή λιγη ξεκουραση ειδικα σε ταξιδι μετα απο δουλεια κτλ. Ευκαιρια για φορτιση

Εδω ειναι το δικτυο των φορτιστων. Ειναι λίγοι αλλα θα αυξηθουν με τον καιρο. 

https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/

Δεν ξέρεις για την Κασσάνδρεια, και καλά κάνεις, μόνο που εμείς μιλούσαμε για τον συγκεκριμένο σταθμό φόρτισης στην Κασσάνδρεια που ΔΕΝ φορτίζει με fast charge. Το σχόλιο που έκανες πριν ΔΕΝ έχει σχέση με όσα λέγαμε.

Επίσης όταν αυξηθούν οι φορτιστές τότε θα μιλήσουμε σε διαφορετική βάση, προς το παρόν είναι ελάχιστα τα ταξίδια που μπορούν να υποστηρίξουν. 300-400 χλμ αυτονομία έχουν μόνο τα ηλεκτρικά με μεγάλες μπαταρίες, και πάλι υπό συνθήκες.

Και τέλος το ξέρω το plugshare (έτσι λέγεται και δεν έχει σχέση με το autonomous.gr), σου παραθέτω και το link για να δεις που είναι ο επίμαχος σταθμός φόρτισης:

https://www.plugshare.com/location/248611

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, conkal είπε

Δεν ξερω για την Κασσανδρεια (ειλικρινα πρεπει να δω και που ειναι στο χαρτη καθως ειμαι απο νοτια ελλαδα) ΑΛΛΑ δεν χρειαζεται να το αφησεις να φορτισει μεχρι τερμα. το βαζεις να φορτιζει, πας μια τουαλετα , παιρνεις ενα καφε και συνεχιζεις. ετσι και αλλιως αν το αμαξι εχει 300-400 χλμ αυτονομια (δεν μιλαμε φανταζομαι για τα 500-700 των Τεσλα) δυσκολα θα οδηγουσα τοσα χλμ χωρις μια καλη σταση. Τα χωρια μου ειναι 160 και 270 χλμ απο Αθηνα και καμια φορα  στο πιο μακρινο μπορει να κανουμε σταση για καφε ή λιγη ξεκουραση ειδικα σε ταξιδι μετα απο δουλεια κτλ. Ευκαιρια για φορτιση

Εδω ειναι το δικτυο των φορτιστων. Ειναι λίγοι αλλα θα αυξηθουν με τον καιρο. 

https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/

Αρκεί να υπάρχουν σοβαροί ταχυφορτιστές και όχι της πλάκας. Ενας ταχυφορτιστής θέλει και την ανάλογη ηλεκτρολογική εγκατάσταση και παροχή από την ΔΕΗ. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ταχυφορτιστής θέλει το 10% του χρόνου φόρτισης ενός συμβατικού φορτιστή. Το καταφέρνει γιατί παρέχει τα δεκαπλάσια αμπέρ.

Επεξ/σία από jgeorgiou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μονο εγω φανταζομαι τον πανικο που θα επικρατει μετα απο καποια χρονια που θα βαλουν αυτους τους φορτιστες αφου δεν θα τους κανει σερβις κανεις οπως οτιδηποτε αλλο σε αυτη την χωρα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Salvation81 είπε

Μονο εγω φανταζομαι τον πανικο που θα επικρατει μετα απο καποια χρονια που θα βαλουν αυτους τους φορτιστες αφου δεν θα τους κανει σερβις κανεις οπως οτιδηποτε αλλο σε αυτη την χωρα;

Υποθέτω θα υπάρχει κάποιος φορέας τύπου ΔΕΔΔΥΕ (ιδιωτικός ή δημόσιος) που θα τα υποστηρίζει αυτά.

Εννοείται οτι τους ΙΧ ταχυφορτιστές θα τους συντηρεί ο καθένας μόνος του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου φαινεται λιγο δυσκολο να δουμε ηλεκτροκινηση μεσα σε 10 χρονια στην ελλαδα σε μεγάλο βαθμο. Ισως οσοι δε μένουν κεντρο να μπορουν πιο ευκολα να αγοράσουν ηλεκτρικο. Δε ξέρω και η ΔΕΗ πως θα τα καταφέρει. Εδω εχω τριφασικο και η ταση πεφτει 190V  πολλες φορες..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Δεν ξέρεις για την Κασσάνδρεια, και καλά κάνεις, μόνο που εμείς μιλούσαμε για τον συγκεκριμένο σταθμό φόρτισης στην Κασσάνδρεια που ΔΕΝ φορτίζει με fast charge. Το σχόλιο που έκανες πριν ΔΕΝ έχει σχέση με όσα λέγαμε.

Επίσης όταν αυξηθούν οι φορτιστές τότε θα μιλήσουμε σε διαφορετική βάση, προς το παρόν είναι ελάχιστα τα ταξίδια που μπορούν να υποστηρίξουν. 300-400 χλμ αυτονομία έχουν μόνο τα ηλεκτρικά με μεγάλες μπαταρίες, και πάλι υπό συνθήκες.

Και τέλος το ξέρω το plugshare (έτσι λέγεται και δεν έχει σχέση με το autonomous.gr), σου παραθέτω και το link για να δεις που είναι ο επίμαχος σταθμός φόρτισης:

https://www.plugshare.com/location/248611

Τον ειδα τον σταθμο και μου ηρθε και φλασια ποια ειναι η Κασσανδρεια μετα.

Στην εκθεση αυτοκινητου περσυ που ειδα καποια ηλεκτρικα , ολα οσα ειδα διαφημιζαν παντως πανω απο 300 χλμ αυτονομιας. οπως και να εχει 300 ισως ειναι οριακα αλλα φανταζομαι μεχρι να ωριμασει η φαση σε 3-4-5 χρονια τα χλμ θα ειναι οκ . 

δεν επιασα την κουβεντα σας απο την αρχη αν και φανταζομαι οτι σε ολα θα βρεθει μια λύση στο τελος. πχ αναβαθμιση του φορτιστη 

https://www.plugshare.com/location/248611 στο plugshare που ανεφερες λεει πως εχει και 50αρη φορτιστη αν δεν καταλαβα λαθος

Επεξ/σία από conkal
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, conkal είπε

Τον ειδα τον σταθμο και μου ηρθε και φλασια ποια ειναι η Κασσανδρεια μετα.

Στην εκθεση αυτοκινητου περσυ που ειδα καποια ηλεκτρικα , ολα οσα ειδα διαφημιζαν παντως πανω απο 300 χλμ αυτονομιας. οπως και να εχει 300 ισως ειναι οριακα αλλα φανταζομαι μεχρι να ωριμασει η φαση σε 3-4-5 χρονια τα χλμ θα ειναι οκ . 

δεν επιασα την κουβεντα σας απο την αρχη αν και φανταζομαι οτι σε ολα θα βρεθει μια λύση στο τελος. πχ αναβαθμιση του φορτιστη 

Ένα από τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών είναι ότι - σε αντίθεση με τα συμβατικά - στο ταξίδι καταναλώνουν λιγότερο από όσο μέσα στην πόλη, ενώ η αυτονομία που ανακοινώνουν είναι σε μικτό κύκλο, συνεπώς στην πραγματικότητα δεν μπορείς να την επιτύχεις, εκτός βέβαια και αν ταξιδεύεις με 90km/h. Το Nissan Leaf για παράδειγμα με τη μπαταρία 40 KWh έχει αυτονομία σύμφωνα με το WLTP 270km, στον αυτοκινητόδρομο όμως με κανονική ταχύτητα δύσκολα ξεπερνάει τα 200.

Επίσης - όπως είπα και παραπάνω - αν και όταν γεμίσει ο τόπος με ισχυρούς ταχυφορτιστές και "ωριμάσει η φάση" θα μιλάμε σε διαφορετική βάση, προς το παρόν τα μακρινά ταξίδια στην Ελλάδα με ηλεκτρικό μάλλον πιο κοντά στο όνειρο είναι παρά στην πραγματικότητα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To θέμα δεν είναι το μισάωρο που θα κάνει να φορτίσει σε ένα μεγάλο ταξίδι, αλλά πόσους ακόμα θα έχεις να περιμένουν πριν από σένα όταν θα αρχίσει να έχει τάση το ηλεκτρικό ( 😏 )

Είναι πιο πρακτικό ένα ηλεκτρικό στην πόλη αλλά απευθύνεται σε λίγους με δικό τους χώρο σταύθμευσης (μονοκατοικία) και ρευστό στην τσέπη. Άρα απευθύνεται σε ευρωπαϊκά και όχι βαλκανικά πορτοφόλια.

Έχει λογική για εταιρείες με δικές τους εγκαταστάσεις. Για ιδιώτες, στην παρούσα φάση, δεν.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, conkal είπε

https://www.plugshare.com/location/248611 στο plugshare που ανεφερες λεει πως εχει και 50αρη φορτιστη αν δεν καταλαβα λαθος

Εκεί που λέει το μοντέλο του όμως λέει αναλυτικά στοιχεία για τον φορτιστή και τις ταχύτητες σε AC και DC, επίσης στα σχόλια που έχουν κάνει οι ίδιοι οι χρήστες έχουν γράψει με τι ταχύτητα ακριβώς φόρτιζαν.

image.png.5ac37fc64b2650fa4256bf43ad6d9de3.png

image.png.f253824b9f9590e29e2f5978827ebd7e.png

image.png.98faa65533ef50e9161c11fd368fbfcf.png

4 λεπτά πριν, majnun είπε

To θέμα δεν είναι το μισάωρο που θα κάνει να φορτίσει σε ένα μεγάλο ταξίδι, αλλά πόσους ακόμα θα έχεις να περιμένουν πριν από σένα όταν θα αρχίσει να έχει τάση το ηλεκτρικό ( 😏 )

Είναι πιο πρακτικό ένα ηλεκτρικό στην πόλη αλλά απευθύνεται σε λίγους με δικό τους χώρο σταύθμευσης (μονοκατοικία) και ρευστό στην τσέπη. Άρα απευθύνεται σε ευρωπαϊκά και όχι βαλκανικά πορτοφόλια.

Έχει λογική για εταιρείες με δικές τους εγκαταστάσεις. Για ιδιώτες, στην παρούσα φάση, δεν.

Όχι απαραίτητα μονοκατοικία, ένα μεγάλο ποσοστό των διαμερισμάτων στις σύγχρονες πολυκατοικίες έχει δικό του χώρο στάθμευσης.

Κατά τα άλλα ακόμα και τώρα λένε ότι μερικές φορές χρειάζεται να περιμένεις επειδή φορτίζει άλλος, άσε που συχνά οι θέσεις στάθμευσης μπροστά στο σταθμό είναι κατειλημμένες από ιδιοκτήτες θερμικών.

Επεξ/σία από Joshua21
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...