Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Αυτή η ομάδα κάθε άλλο παρά υπεύθυνη ενημέρωση προσφέρει.

Μείνετε λοιπόν στην αντικειμενικότητα του Insomnia...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 λεπτό πριν, Thanar είπε

Μείνετε λοιπόν στην αντικειμενικότητα του Insomnia...

τότε τη δουλειά έχεις εδώ πλην του να παραπληροφορείς τον κόσμο και να προωθείς το γκρουπ σου ??

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, Thanar είπε

Μείνετε λοιπόν στην αντικειμενικότητα του Insomnia...

... είπε αυτός που ΔΕΝ μένει στην αντικειμενικότητα του ElectricCarGreece... :D

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το θέμα είναι η "Προοπτική της Ηλεκτροκίνησης" και θα μείνω σε αυτό. 

Έχω αγοράσει διαμέρισμα με υπόγεια θέση στάθμευσης, σκεφτείτε πολυκατοικία του 2010-2015. 

Η κάθε θέση έχει "προεγκατάσταση" 3Φ, δηλαδή μη τρελαθούμε απλά υπάρχει υποδοχή καλωδίου για wall box. 

Είναι μια πολιτισμένη κατάσταση που και εγώ σκέφτομαι κάποτε (ίσως σε 2 χρόνια max) να αγοράσω ένα ηλεκτρικό κοντά στα 30Κ με εμβέλεια WLTP 300-350km. 

Η κουβέντα νομίζω δεν είναι για το αν τα ηλεκτρικά είναι ακριβά στην Ελλάδα. Δεν μπορούμε να συζητάμε για ηλεκτρικά τη στιγμή που συμπολίτες μας έχουν οικογενειακά εισοδήματα SUM=1800E καθαρα * 14 (τα θεωρω λιγα με βαση τα εξοδα της Αθηνας). Επίσης, είναι τέτοιο το building stock της Αθήνας που ελάχιστες πολυκατοικίες έχουν θεσμοθετημένο, υπόγειο parking σε οριζόντιες αυτοτελείς ιδιοκτησίες (ΚΑΕΚ, στα συμβόλαια κτλπ). 

Αμφιβάλω πολύ αν η διείσδηση των ηλεκτρικών θα γίνει γρήγορα, αναδεικνύω το θέμα της φόρτισης. Δεν υπάρχει ούτε χώρος επι πεζοδρομίου, ούτε δυνατότητα οικιακής φόρτισης για την πλειοψηφία. 

Πάμε τώρα στο αν "αξίζει". Με τη λογική του μέσου Έλληνα που θέλει να κάνει τη δουλειά του με λίγα χρήματα και χωρίς πολλές περιβαλλοντικές ανησυχίες, προφανώς και δεν αξίζει. 

Κάποιος θα έλεγε οτι ο μέσος σχολιαστής θέλει ηλεκτρικο με 500km range, να τρέχει με 160km/h στην εθνική (το οποίο και ορθως είναι παράνομο), να φορτίζει σε 4Η από την 1Φ παροχή του πίνακα με τηκόμενες ασφάλειες και όλα αυτά να κοστίζουν το ίδιο όσο ένα θερμικό αυτοκίνητο. Προφανώς αυτοί δεν θα υιοθετήσουν ποτέ αυτή την τεχνολογία. 

Βλέπω ότι παραβλέπουμε το περιβαλλοντικό. Ονειρεύομαι μια Ελλάδα όπου τα ΑΠΕ θα είναι στο 60% μεταξύ Απριλίου-Οκτωβρίου και θα χρησιμοποιούμε αυτή την ενέργεια μέσω τις διασυνδέσεις του ΑΔΜΗΕ για να φορτίζουμε (όσοι έχουμε πάει σε ηλεκτρικά) σε όλη την Ελλάδα

 

Επεξ/σία από transport_planner
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, transport_planner είπε

Βλέπω ότι παραβλέπουμε το περιβαλλοντικό. Ονειρεύομαι μια Ελλάδα όπου τα ΑΠΕ θα είναι στο 60% μεταξύ Απριλίου-Οκτωβρίου και θα χρησιμοποιούμε αυτή την ενέργεια μέσω τις διασυνδέσεις του ΑΔΜΗΕ για να φορτίζουμε (όσοι έχουμε πάει σε ηλεκτρικά) σε όλη την Ελλάδα

Δυστυχώς και να παράγεται αυτή η ενέργεια , δεν θα τη σηκώσει τοπικά το δίκτυο για μαζικές φορτίσεις ,με την παρούσα υποδομή

5 λεπτά πριν, transport_planner είπε

σκέφτομαι κάποτε (ίσως σε 2 χρόνια max) να αγοράσω ένα ηλεκτρικό κοντά στα 30Κ με εμβέλεια WLTP 300-350km. 

εφόσον έχεις θέση και δεν σε νοιάζει το οικονομικό κομμάτι δεν υπάρχει λόγος να το καθυστερείς

6 λεπτά πριν, transport_planner είπε

1.Η κουβέντα νομίζω δεν είναι για το αν τα ηλεκτρικά είναι ακριβά στην Ελλάδα.

2.Δεν μπορούμε να συζητάμε για ηλεκτρικά τη στιγμή που συμπολίτες μας έχουν οικογενειακά εισοδήματα SUM=1800E καθαρα * 14 (τα θεωρω λιγα με βαση τα εξοδα της Αθηνας)

εδώ με μπέρδεψες λίγο , το 1 με 2 συνδέονται :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

51 λεπτά πριν, Thanar είπε

Ένα ακόμη -φυσικά ανυπόγραφο- άθλιο άρθρο, προς αλίευση κλικ... Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το δικό μου LEAF, που ΔΕΝ έχει θερμική διαχείριση, έχει το χειρότερο όνομα απομείωσης χωρητικότητας της μπαταρίας, το οποίο εδώ και 8 χρόνια (μοντέλο 2013) έχει χάσει 13% της αρχικής του χωρητικότητας, δηλαδή 1.6% το χρόνο!

Για να ενημερώνεστε υπεύθυνα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση από ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που τα χρησιμοποιούν καθημερινά, και όχι από εργαζόμενους σε μέσα ενημέρωσης που διαχρονικά τους τα σκάνε οι πετρελαιάδες μέσω διαφήμισης, οι οποίοι είναι λογικό να φοβούνται για το μέλλον της δουλειάς τους και επόμενο να προσπαθούν να καθυστερήσουν την εξέλιξη με απίστευτες ιστορίες και ισχυρισμούς, επισκεφτείτε την ομάδα της Ηλεκτροκίνσης:
https://www.facebook.com/groups/ElectricCarGreece/

Μετά τα 4 χρόνια, οι γραμμές σίγουρα ΔΕΝ είναι ευθείες. Το μεγαλύτερο degradation στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται στην αρχή, ενώ στη συνέχεια αυτό μειώνεται:

screen-shot-2018-04-14-at-2-56-15-pm.jpg.bd7eaaf11fb798a2a0eda43bbd3d46ac.jpg

τυχαίο που διάλεξες γράφημα τεσλα; και δεν αναφέρεις καν πηγή...

είμαστε υπέρ της ηλεκτροκίνησης αλλά εδώ μέσα διακρινω οπαδισμο μονο από σένα

47 λεπτά πριν, korakios είπε

Ε, όχι , ευχαριστούμε .

Όταν λέτε σε 10 χρόνια δε θα υπάρχει θερμικό και κοροϊδεύετε τον κόσμο οτι συμφέρει να πάρει κάποιος ηλεκτρικό (έστω οτι έχει γκαραζ) , υπεύθυνη ενημέρωση δεν είναι

Για πιο μοντέλο σκεφτόσουνα για αγορά ?

όχι κατ ανάγκη αύριο κατι σαν το id 2 θα μου άρεσε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, SeriesX είπε

O Σαριμπαλιδης με το e208 εκανε 350 χλμ, με εκκινηση  απο το κεντρο της Αθηνας και διασχιζοντας την Αθηνων-Λαμιας με μεση ωριαια ταχυτητα τα 70 χλμ😂 και εμεινε απο μπαταρια. 

Με μεση ωριαια ταχυτητα τα 90 χλμ κανω 1200+ χλμ με 50 λιτρα diesel.  

και στην δεξια λωριδα πισω απο τα φορτηγα για να εχει χαμηλη αντισταση απο τον αερα......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, poihths είπε

και δεν αναφέρεις καν πηγή...

έχεις δίκιο...

Πηγή γραφήματος:
https://maartensteinbuch.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/
(έχει επιπλέον πληροφορίες, καθώς το γράφημα είναι από το 2015 και από τότε έχει εξελιχθεί επιπλέον η τεχνολογία στις μπαταρίες των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Thanar είπε

Ένα ακόμη -φυσικά ανυπόγραφο- άθλιο άρθρο, προς αλίευση κλικ... Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το δικό μου LEAF, που ΔΕΝ έχει θερμική διαχείριση, έχει το χειρότερο όνομα απομείωσης χωρητικότητας της μπαταρίας, το οποίο εδώ και 8 χρόνια (μοντέλο 2013) έχει χάσει 13% της αρχικής του χωρητικότητας, δηλαδή 1.6% το χρόνο!

Για να ενημερώνεστε υπεύθυνα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση από ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που τα χρησιμοποιούν καθημερινά, και όχι από εργαζόμενους σε μέσα ενημέρωσης που διαχρονικά τους τα σκάνε οι πετρελαιάδες μέσω διαφήμισης, οι οποίοι είναι λογικό να φοβούνται για το μέλλον της δουλειάς τους και επόμενο να προσπαθούν να καθυστερήσουν την εξέλιξη με απίστευτες ιστορίες και ισχυρισμούς, επισκεφτείτε την ομάδα της Ηλεκτροκίνσης:
https://www.facebook.com/groups/ElectricCarGreece/

Μετά τα 4 χρόνια, οι γραμμές σίγουρα ΔΕΝ είναι ευθείες. Το μεγαλύτερο degradation στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται στην αρχή, ενώ στη συνέχεια αυτό μειώνεται:

screen-shot-2018-04-14-at-2-56-15-pm.jpg.bd7eaaf11fb798a2a0eda43bbd3d46ac.jpg
πηγή: https://maartensteinbuch.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/

500 άρθρα για την ηλεκτροκίνηση απο τα ελληνική μίδια και τα ποστάρετε όλο καμάρι "Κατακλύζουν την αγορά τα ηλεκτρικά", "Όλοι τέτοια θα αγοράζετε θέλετε δε θέλετε". 1 άρθρο κατα των ηλεκτρικών, "Πουλημένα μέσα, τα παίρνουν απο τις πετρελαϊκές". Ασχολίαστο...

Το να λες οτι στο γκρουπ της ηλεκτροκίνησης ενημερώνετε αντικειμενικά τους ενδιαφερόμενους, που παίζετε ο ένας το λιλί του άλλου για το πόσο τέλεια είναι τα αυτοκίνητα σας, πόσο σας άλλαξαν τη ζωή και πόσο έξυπνη επιλογή ήταν να τα πάρετε, είναι σα να λες οτι "Για να ενημερωθείτε αντικειμενικά για τον ΠΑΟΚ να βλέπετε Όπεν και να διαβάζετε Μίνο"

Επεξ/σία από ProponitisTouKanape
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Thanar είπε

Μετά τα 4 χρόνια, οι γραμμές σίγουρα ΔΕΝ είναι ευθείες. Το μεγαλύτερο degradation στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται στην αρχή, ενώ στη συνέχεια αυτό μειώνεται:

screen-shot-2018-04-14-at-2-56-15-pm.jpg.bd7eaaf11fb798a2a0eda43bbd3d46ac.jpg
πηγή: https://maartensteinbuch.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/

Τώρα το είδα, έκανε edit !

Όχι ρε συ @Thanar, αργότερα επανέρχεται και μη σου πω αυξάνεται η χωρητικότητα , σαν το παλιό κρασί 🤣
Αυτά να λέτε στην ομάδα σας και ποιος ξέρει , όλο και κάποιο θύμα θα την πατήσει.....

Είναι η λεγόμενη "υπεύθυνη ενημέρωση" 🙃

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί μπορεί κάποιος να είναι πολέμιος της ηλεκτροκίνησης...δεν το βλέπει ότι "έρχεται";
Το έχω ξαναγράψει και αλλού (δεν θυμάμαι που, στο "Thread της Tesla, στο group στο fb, πάει καιρός) εδώ και καιρό, μια σοβαρή ένδειξη για να πειστούν και οι πλέον άπιστοι ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά το μέλλον αλλά και το παρόν στις μετακινήσεις, είναι η VW...όπου το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της, το Golf, στην τρέχουσα γενιά του είναι το τελευταίο που θα μπει σε παραγωγή...πλέον σταματάει να αναπτύσσεται, δεν ξέρω αν θα σταματήσει ολικά η παραγωγή του, αλλά πλέον η VW σαν βασικό μοντέλο της θα στηρίζει μόνο το ID3. Δεν θα βγει Golf 9, δηλαδή, ο σχεδιασμός αυτός είναι από όταν ξεκίνησε να σχεδιάζεται το ID3 σε λευκό χαρτί.

Τώρα αυτό τι σημαίνει, ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει τα μειονεκτήματά της; Σαφώς και τα έχει, δεν μιλά κανένας για το αντίθετο. Αλλά αν αλλάξει κανείς λίγο νοοτροπία και συνήθειες, τότε τα πλεονεκτήματα είναι σαφώς περισσότερα.

Ίσως δε, η σημερινή τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι απλά μια ενδιάμεση λύση, μέχρι να είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτές άλλες λύσεις μεγαλύτερης πυκνότητας αποθήκευσης ενέργειας από τις μπαταρίες (κυψέλες υδρογόνου, για παράδειγμα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

https://www.in.gr/2021/02/01/b-science/technology/poso-antexoun-oi-mpataries-ton-ilektrikon-aytokiniton/

«Επίσης, σε θερμά μέρη με θερμοκρασίες άνω των 27 βαθμών Κελσίου, όπως στην Ελλάδα, η απώλεια της χωρητικότητας είναι πέντε φορές μεγαλύτερη από την κανονική.»

Για  το Leaf, που δεν έχει ψύξη, το πιστεύω ότι ισχύει. Αλλα σε ένα υδροψυκτο δεν ισχυει. Ισα ισα που στους 27 βαθμούς δεν εχεις Ουτε dendrites, ουτε lithium plating, ουτε αργη DC φορτιση σε σχεση με το κρυο. Η μπαταρια υποφέρει μονο σε μεγαλες ζεστες και αυτο για σημαντικο χρονικο διαστημα, αν και παλι αν ειναι υδροψυκτο δεν θα εχει πολυ μεγαλο προβλημα. Τα κινητα μας πεθαινουν στη ζεστη, οχι μια μπαταρια με αυτοματο υδροψυκτο σύστημα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί μπορεί κάποιος να είναι πολέμιος της ηλεκτροκίνησης...δεν το βλέπει ότι "έρχεται";

οτι έρχεται ,δε νομίζω να διαφωνεί κάποιος, παρα μόνο στο πότε θα καθιερωθεί

7 λεπτά πριν, mechpanos είπε

μια σοβαρή ένδειξη για να πειστούν και οι πλέον άπιστοι ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά το μέλλον αλλά και το παρόν στις μετακινήσεις, είναι η VW...

Η ίδια εταιρία που δήλωσε οτι σταματά την ανάπτυξη cng , ξεπούλησε και μετα απο λίγους μήνες έκανε κωλοτούμπα οτι θα συνεχίσει για χρόνια την παραγωγή τους ?

Δεν την λαμβάνω στα υπόψιν , όπως καμιά φυσικά . Στο car.gr φαίνεται η πραγματικότητα .

10 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Τώρα αυτό τι σημαίνει, ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει τα μειονεκτήματά της; Σαφώς και τα έχει, δεν μιλά κανένας για το αντίθετο. Αλλά αν αλλάξει κανείς λίγο νοοτροπία και συνήθειες, τότε τα πλεονεκτήματα είναι σαφώς περισσότερα.

Αν θέλει κάποιος ηλεκτρικό τώρα φυσικά και πρέπει να αλλάξει νοοτροπία και συνήθειες .Δεν είναι κακό, επιλογή του καθένα είναι. Κάποια προηγούμενα ακραία post είναι που έχουν πλέον μαμήσει το θέμα.

Βέβαια το οικονομικό κομμάτι και η έλλειψη γκαραζ και υποδομών δεν μπορεί να καλυφθεί αλλάζοντας νοοτροπία

14 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Ίσως δε, η σημερινή τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι απλά μια ενδιάμεση λύση, μέχρι να είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτές άλλες λύσεις μεγαλύτερης πυκνότητας αποθήκευσης ενέργειας από τις μπαταρίες (κυψέλες υδρογόνου, για παράδειγμα).

Υποκειμενικά πάντα , και λιθίου να παραμείνει αλλά με πολύ μικρότερο κόστος ,ίδιο με θερμικών , μπορεί άνετα να αντικαταστήσει ένα θερμικό ως 2ο αμάξι με την κατάλληλη υποδομή

και να προσθέσω οτι τώρα βλέπουμε ηλεκτρικά ποδήλατα και σκουτερ.

Σε μηχανές ,ακόμα είναι ασύμφορο. Όταν οι περισσότερες μηχανές θα είναι ηλεκτρικές και τα σκούτερ αποκλειστικά σχεδόν ηλεκτρικά , τότε θα ξεκινήσει και η ηλεκτροκίνηση για τα αυτοκίνητα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Αλλά αν αλλάξει κανείς λίγο νοοτροπία και συνήθειες, τότε τα πλεονεκτήματα είναι σαφώς περισσότερα.

Δεν είναι θέμα νοοτροπίας, έστω πως έχεις χώρο στάθμευσης και θες ένα αξιόλογο καθαρά πόλης.

Πως μπορείς να προτείνεις ένα ηλεκτρονικό των 30Κ , όταν με 12κ ένα κορσα πχ? Ποτέ δεν θα γίνει απόσβεση! Όταν ένα αξιοπρεπές ηλεκτρικό , φτάσει να κοστίζει κοντά στα 20Κ, με επιδότηση να πέσει στα 16/17 πχ, τότε ναι, μπορεί να ανταγωνιστεί ένα κορσα , και θα κάνει απόσβεση λόγο σέρβις, πιο φθηνό ρεύμα κτλ. Οπότε το παρόν σίγουρα δεν είναι τα ηλεκτρικά για τον πολύ κόσμο, σε καμία πενταετία, και ανάλογα πως έχουν εξελιχθεί οι μπαταρίες, το συζητάμε.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...