Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 ώρες πριν, korakios είπε

Οκ, αλλά όχι με την υπάρχουσα τεχνολογία λιθίου που είναι ήδη μικρής χωρητικότητας, μιλάμε για 20ετία αν και πάλι δε μπορώ να καταλάβω τι θα προσφέρει το να επιστρέψω ενέργεια που ήδη χρειάζομαι.
Το μόνο σενάριο που μπορώ να φανταστώ είναι σε σπίτι με φωτοβολταϊκά εκτός δικτύου

Δεν μπορείς να το καταλάβεις γιατί δεν έχεις ιδέα από διαχείριση ισχύος. Το πρόβλημα δεν είναι η συνολική ισχύς που χρειάζεται, αλλά η εξομάλυνση της ζήτησης, ούτως ώστε να συμφωνεί με την παραγωγή. Όσο αυξάνει το ποσοστό ΑΠΕ, τόσο πιο έντονο γίνεται το φαινόμενο "duck curve", που στην ουσία δείχνει την αναντιστοιχία της παραγωγής από ΑΠΕ (κυρίως Φ/Β) με την κατανάλωση.

unnamed.jpg.50b289e5849c86030ecac4261a41173c.jpg

Το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μπαταρία 50kWh. Αυτό αντιστοιχεί στην κατανάλωση 3 ημερών μιας μέσης οικογένειας. Όταν ένα αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στο δίκτυο, και αφού έχει φορτίσει μέχρι 80-90% το βράδυ, όταν οι απαιτήσεις ενέργειας δεν είναι μεγάλες, μπορεί στη συνέχεια τμήμα αυτής της αποθηκευμένης ενέργειας να το χρησιμοποιήσει για την εξισορρόπηση του δικτύου. Η παροχή ενέργειας θα είναι της τάξης των 5-10kW για μερικά λεπτά, ενώ στη συνέχεια θα επαναφορτίζει. Αυτές οι απαιτήσεις ισχύος είναι αστείες για οποιαδήποτε μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που είναι φτιαγμένη να παρέχει ισχύ 100+kW.

Τα επόμενα χρόνια, τα πολλά λεφτά στον τομέα της ενέργειας θα βγουν από αυτή ακριβώς τη διαδικασία, τα λεγόμενα "auxiliary services". Η Tesla μπαίνει με πολύ μεγάλη φόρα στον τομέα, με την ιδέα των powerwalls, αλλά η ένταξη των αυτοκινήτων στον χορό θα ήταν ακόμη πιο βοηθητική.

@loukasgr2 αν δεν είσαι ήδη μέλος στην ομάδα της Ηλεκτροκίνησης, σου προτείνω να γίνεις, οι γνώσεις σου είναι πολύτιμες για τη σωστή ενημέρωση του κόσμου.

Επεξ/σία από Thanar
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

5 λεπτά πριν, Thanar είπε

Η παροχή ενέργειας θα είναι της τάξης των 5-10kW για μερικά λεπτά, ενώ στη συνέχεια θα επαναφορτίζει.

αυτό δεν προϋποθέτει και ανάλογο δίκτυο ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, korakios είπε

αυτό δεν προϋποθέτει και ανάλογο δίκτυο ?

Όχι. Με το υφιστάμενο δίκτυο όλα αυτά που γράφω είναι παραπάνω από εφικτά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εάν πούμε ότι έιχα θέση σταθμευσης  στη πολυκατοικία μου μπορεί να το σκεφτόμουν , αλλά όπως και να το κάνουμε θα δώσω 30.000 για να πάρω κουβά με ελάχιστη δυνατοτητα ταξιδίου και πόσο μάλλον φορτωμένο σε εθνική οδό με ταχύτητα 130χλμ. Τα "καλά " ηλεκτρικά είναι εκτός πραγματικότητας τιμών και όχι να σταματάω ανα 100χλμ λες και έχω προστάτη δεν είναι λύση είναι ηλιθιότητα. Σίγουρα είναι το μέλλον εκτός εάν βγει κάτι καλύτερο σε 3- 5-10 χρόνια αλλά μέχρι τότε έχει ψωμί ακόμα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, Thanar είπε

Όχι. Με το υφιστάμενο δίκτυο όλα αυτά που γράφω είναι παραπάνω από εφικτά.

Και πως θα πιστώνομαι την επιστροφή ρεύματος ?

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετήθηκε το 3ο επεισόδιο του Podcast της Ηλεκτροκίνησης στο YouTube:

Στο επεισόδιο αυτό, σχολιάστηκαν τα συνηθισμένα (νέα μοντέλα, μπαταρίες που χαλάνε και δεν χαλάνε, crash test, φορτιστές που ξεφυτρώνουν ανά την Ελλάδα), ενώ συζητήθηκε και το θέμα της φορολόγησης των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων, που μας έχει απασχολήσει τις τελευταίες μέρες και στο insomnia.

Είχαμε επίσης ένα sneak peak της νέας παραγωγής του George Sinogeorge, ο οποίος ακολούθησε άμεσα τις εντολές του (επίτιμου;) προέδρου για έλεγχο των νέων σημείων φόρτισης στην Πάτρα. Ενσωματωμένο στο παρόν βίντεο, link με το προς το παρόν κρυφό σχετικό βίντεο!

Το εβδομαδιαίο ραντεβού έχει οριστικοποιηθεί για Σάββατο βράδυ, γύρω στις 22:30, θα προσπαθήσουμε να αναρτάται η εκδήλωση στη ομάδα του facebook τουλάχιστον από την προηγούμενη μέρα.

Μην ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή στο κανάλι για να ενημερώνεστε για την αρχειοθέτηση των νέων επεισοδίων!
— hosts Evans Manolis και Thanos Tourtouras,
— guest stars Evan Pasqual και Chris Kirtsalidis.

Σε αυτό το επεισόδιο:
00:00:00 - Εισαγωγή
00:04:20 - Βελτιώσεις στο Σήμα Δωρεάν Στάθμευσης
00:05:15 - Οι πρώτοι Superchargers στην Ελλάδα!
00:09:32 - Ταξίδια, Ταχυφορτιστές και οι... GUESTS!
00:12:00 - Εισαγωγή καινούριου Ηλεκτρικού από Ευρώπη
00:17:01 - Εισαγωγή μεταχειρισμένου Ηλεκτρικού από Ευρώπη
00:24:09 - Εμπειρίες από ταξίδια στην Ελλάδα
00:33:50 - Τέλος η τσάμπα φόρτιση από τη Blnk!
00:39:10 - Μόλυνση... τριβής των Ηλεκτρικών
00:43:26 - Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα και Service
00:47:13 - Hyundapple Car, φτηνό Tesla και άλλα...
00:57:08 - Στοίχημα: Ποια αυτοκινητοβιομηχανία θα κλείσει σύντομα;
01:01:00 - Συζήτηση και Σχόλια
01:08:23 - Ηλεκτροκίνητα... κανάλια στο YouTube!
01:14:50 - Επαγγελματίες Οδηγοί
01:17:55 - Συζήτηση κλεισίματος

• Η σελίδα της Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα στο Facebook: https://www.facebook.com/ElectricCarGreece
• Η ομάδα της Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα στο Facebook: https://www.facebook.com/groups/ElectricCarGreece

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το Ι3 έβγαινε ηλεκτρικό και ηλεκτρικό με βενζινοκινητήρα που φορτίζει. Περιμένουμε την MΑZDA, καιρό τώρα, να βγάλει τη δική της πρόταση με wankel και μειωμένη κατανάλωση (έλεγαν ότι είναι πιο αποδοτικός από τους ΟΤΤΟ σε σταθερές στροφές). Λόγω wankel θα είχε και μειωμένο βάρος.

Έχετε διαβάσει τίποτα νεότερο; Μου άρεσε πολύ αυτή η ιδέα, ως γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργεια (το είχαν προσπαθήσει κι άλλοι)...

Οπότε έχεις ηλεκτρικό για 200-300χλμ κι αν θέλεις περισσότερα, με 5 λίτρα τα έχεις, θυμάμαι το Ι3 έκαιγε ~6λ/100χλμ.

 

Y.Γ. Με δεδομένο το βάρος του wankel θα μπορούσε να είναι και αποσπώμενος ο κινητήρας (όχι η δεξαμενή για λόγους ασφαλείας).

Επεξ/σία από filarhos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, filarhos είπε

Το Ι3 έβγαινε ηλεκτρικό και ηλεκτρικό με βενζινοκινητήρα που φορτίζει. Περιμένουμε την MΑZDA, καιρό τώρα, να βγάλει τη δική της πρόταση με wankel και μειωμένη κατανάλωση (έλεγαν ότι είναι πιο αποδοτικός από τους ΟΤΤΟ σε σταθερές στροφές). Λόγω wankel θα είχε και μειωμένο βάρος.

Έχετε διαβάσει τίποτα νεότερο; Μου άρεσε πολύ αυτή η ιδέα, ως γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργεια (το είχαν προσπαθήσει κι άλλοι)...

Οπότε έχεις ηλεκτρικό για 200-300χλμ κι αν θέλεις περισσότερα, με 5 λίτρα τα έχεις, θυμάμαι το Ι3 έκαιγε ~6λ/100χλμ.

 

Y.Γ. Με δεδομένο το βάρος του wankel θα μπορούσε να είναι και αποσπώμενος ο κινητήρας (όχι η δεξαμενή για λόγους ασφαλείας).

Εμένα πάλι δεν μου αρέσει καθόλου η ιδέα ενός βενζινοκινητήρα που δίνει κίνηση σε μια γεννήτρια η οποία φορτίζει μια μπαταρία, πιστεύω πως καίει (και ρυπαίνει) περισσότερο από ένα βενζινοκίνητο...

To i3 Rex(Range extender) μια και το ανέφερες είχε χωρητικότητα 9 λίτρα, τα οποία σε δοκιμές δημοσιογράφων πρόσθεσαν σε μικτό κύκλο 110km, άρα κατανάλωση 8,18lt/100km.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, filarhos είπε

Το Ι3 έβγαινε ηλεκτρικό και ηλεκτρικό με βενζινοκινητήρα που φορτίζει. Περιμένουμε την MΑZDA, καιρό τώρα, να βγάλει τη δική της πρόταση με wankel και μειωμένη κατανάλωση (έλεγαν ότι είναι πιο αποδοτικός από τους ΟΤΤΟ σε σταθερές στροφές). Λόγω wankel θα είχε και μειωμένο βάρος.

Έχετε διαβάσει τίποτα νεότερο; Μου άρεσε πολύ αυτή η ιδέα, ως γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργεια (το είχαν προσπαθήσει κι άλλοι)...

Οπότε έχεις ηλεκτρικό για 200-300χλμ κι αν θέλεις περισσότερα, με 5 λίτρα τα έχεις, θυμάμαι το Ι3 έκαιγε ~6λ/100χλμ.

 

Y.Γ. Με δεδομένο το βάρος του wankel θα μπορούσε να είναι και αποσπώμενος ο κινητήρας (όχι η δεξαμενή για λόγους ασφαλείας).

 Η επιμονή της Mazda στους Wankel δεν έχει καμία μηχανολογική εξήγηση. Ο κινητήρας είναι ακατάλληλος για αρκέτους λόγους. 

Η κατηγορία των σειριακών υβριδικών, δηλαδή εκείνων που ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιείται ως γεννήτρια, δεν προοριζόταν ποτέ να γίνει mainstream αλλά μια μεταβατική κατάσταση μέχρι να ωριμάσουν οι μπαταρίες υψηλής τάσης. 

Η μόνη περίπτωση θερμικού κινητήρα σε τέτοιου είδους εφαρμογή, θα ήταν ένας υψηλής γεωμετρικής συμπίεσης τύπου Miller ή Atkinson αν προτιμάτε τους φυσικής αναπνοής κινητήρες, με φυσικό αέριο. Αν μάλιστα το φυσικό αέριο παράγεται και με ανανεώσιμο τρόπο, όπως το e-gas για παράδειγμα, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μπορεί να είναι και ευθέως συγκρίσιμο με αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.

Και πάλι όμως η πολυπλοκότητα του οχήματος θα είναι υψηλή αφού μιλάμε για ένα υβριδικό όχημα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχως με τοσα ΘΑ και τοσα "ΕΦΙΚΤΑ" (που απο το εφικτο μεχρι το εγινε κατι στην Ελλαδα μιλαμε για χρονια πανω σε χρονια) το μονο που μπορω να κανω ειναι να γελαω και να αναρωτιεμαι για το IQ μερικων, πραγματικα ομως. Το μονο που μου δινει ελπιδα ειναι πως μερικοι λενε οτι λενε γιατι σκοπευουν να φανε απο αυτο το θεμα, αλλιως ζητω που καηκαμε σαν χωρα (θα πει καποιος καιγομαστε εδω και 2000 χρονια, εδω θα κολησουμε;).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

 ...

Η μόνη περίπτωση θερμικού κινητήρα σε τέτοιου είδους εφαρμογή, θα ήταν ένας υψηλής γεωμετρικής συμπίεσης τύπου Miller ή Atkinson αν προτιμάτε τους φυσικής αναπνοής κινητήρες, με φυσικό αέριο. Αν μάλιστα το φυσικό αέριο παράγεται και με ανανεώσιμο τρόπο, όπως το e-gas για παράδειγμα, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μπορεί να είναι και ευθέως συγκρίσιμο με αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.

Και πάλι όμως η πολυπλοκότητα του οχήματος θα είναι υψηλή αφού μιλάμε για ένα υβριδικό όχημα. 

Τα plug-in υβριδικά περιγράφεις που κάνουν ακριβώς αυτό και κάποια της Honda.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, NT1G είπε

Τα plug-in υβριδικά περιγράφεις που κάνουν ακριβώς αυτό και κάποια της Honda.

Τα PHEV είναι άλλου είδους εφαρμογή, η κύρια δουλειά του θερμικού κινητήρα τους είναι να κινούν το όχημα όταν η μπαταρία έχει αδειάσει, σε αντίθεση με τα REX που φορτίζουν τη μπαταρία όταν το SOC της πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο σημείο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβάζοντας αυτά , δεν θα αγόραζα αυτή τη στιγμή ηλεκτρικό  αυτοκίνητο. ( Αν βέβαια έχεις την οικονομική δυνατότητα να πας σε κάτι πολύ πιο ακριβό  και αποδοτικό, να μη φοβάσαι να ανοίξεις τον κλιματισμό, εντάξει.)

https://www.opel.gr/simply-electric/overview/get-started-maximise-range.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, korakios είπε

Και πως θα πιστώνομαι την επιστροφή ρεύματος ?

Αναδιατύπωση , η επιστροφή ρεύματος γίνεται τοπικά στο σπίτι ?
Αν όχι και επιστρέφει στο δίκτυο της ΔΕΔΔΗΕ (το οποίο δεν καταλαβαίνω πως μπορεί να γίνει) πως θα πληρωθώ απο τον πάροχο για τα Χ KW που επέστρεψα στο δίκτυο ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...