Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σκέψου να κρεμάς την καλούμπα από το μπαλκόνι μέχρι το αυτοκίνητο που έχεις παρκαρισμένο στο στενό
και να μην έχεις δηλωμένη τη χρήση ρεύματος για τη φόρτιση του αυτοκινήτου.

«Όχι κύριε όργανο δεν είναι καλώδιο αυτό που καταλήγει στο αμάξι μου,
αλυσίδα να μη μου το κλέψουν το αμάξι είναι που το έχω δεμένο»

Εν τω μεταξύ σχολιάζετε και για κάτι 5 λεπτά που θα σταματάς ανά 100χλμ
λες και το έχετε δεδομένο ότι χωρίς αναμονή
θα βρίσκεται αμέσως η θέση να φορτίσετε σε κάθε σταθμό που θα κάνετε το διάλειμμα της ώρας...

Επεξ/σία από KoreanW
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 ώρα πριν, KoreanW είπε

Σκέψου να κρεμάς την καλούμπα από το μπαλκόνι μέχρι το αυτοκίνητο που έχεις παρκαρισμένο στο στενό
και να μην έχεις δηλωμένη τη χρήση ρεύματος για τη φόρτιση του αυτοκινήτου.

«Όχι κύριε όργανο δεν είναι καλώδιο αυτό που καταλήγει στο αμάξι μου,
αλυσίδα να μη μου το κλέψουν το αμάξι είναι που το έχω δεμένο»

Εν τω μεταξύ σχολιάζετε και για κάτι 5 λεπτά που θα σταματάς ανά 100χλμ
λες και το έχετε δεδομένο ότι χωρίς αναμονή
θα βρίσκεται αμέσως η θέση να φορτίσετε σε κάθε σταθμό που θα κάνετε το διάλειμμα της ώρας...

Εντωμεταξη ΑΝ ποτε ο κοσμος αρχιζει και το κανει αυτο μαζικα (ακομα και απο κατω να ειναι το αυτοκινητο) το Πυροσβεστικο Σωμα θα βαραει υπερωριες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, KoreanW είπε

και μόνο που διακυβεύεται έστω η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας από ένα υπερφορτωμένο δίκτυο ηλεκτροπαραγωγής και διανομής ρεύματος,
το κράτος έχει κάθε λόγο να θέλει να ασκεί ένα ρυθμιστικό ρόλο.
Sorry που χαλάω τις περί του αντιθέτου ονειρώξεις...

Ας κάνουμε τα μαθηματικά. Η ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα είναι 53 δισεκατομμύρια kWh. Έστω ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μέση κατανάλωση 15 kWh/100 km και διανύει 15 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο. 

Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν είχαμε 100 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, νούμερο εξωπραγματικό με τα τωρινά δεδομένα, θα χρειαζόμασταν επιπλέον ηλεκτροπαραγωγή μόλις 0.43% της τωρινής. Αν είχαμε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, νούμερο ακόμα πιο αδιανόητο, θα χρειαζόμασταν επιπλέον 4.3% ηλεκτροπαραγωγή.

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

Ας κάνουμε τα μαθηματικά. Η ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα είναι 53 δισεκατομμύρια kWh. Έστω ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μέση κατανάλωση 15 kWh/100 km και διανύει 15 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο. 

Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν είχαμε 100 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, νούμερο εξωπραγματικό με τα τωρινά δεδομένα, θα χρειαζόμασταν επιπλέον ηλεκτροπαραγωγή μόλις 0.43% της τωρινής. Αν είχαμε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, νούμερο ακόμα πιο αδιανόητο, θα χρειαζόμασταν επιπλέον 4.3% ηλεκτροπαραγωγή.

Παίζει και ρόλο και η υποδομή του οικιακού δικτύου ανα περιοχή. Υπάρχουν καλοκαίρια με καύσωνες που ανάβουν φουλ τα κλιματιστικά και γίνονται διακοπές αρκετές φορές. Πιστεύω (και ελπίζω) οτι θα είναι το τελευταίο που θα μας απασχολεί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, korakios είπε

Παίζει και ρόλο και η υποδομή του οικιακού δικτύου ανα περιοχή. Υπάρχουν καλοκαίρια με καύσωνες που ανάβουν φουλ τα κλιματιστικά και γίνονται διακοπές αρκετές φορές. Πιστεύω (και ελπίζω) οτι θα είναι το τελευταίο που θα μας απασχολεί.

Σαφώς και παίζει. Ωστόσο τα ηλεκτρικά οχήματα φορτίζονται κατά κανόνα το βράδυ, όπου η ζήτηση συνήθως παρουσιάζεται χαμηλή. Επίσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται τα επόμενα χρόνια, θα έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν ρεύμα στο δίκτυο από τις μπαταρίες τους. Συνεπώς στο καθημερινό μείγμα, θα υπάρχει πάντα ένα ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα μπορούν να συνεισφέρουν στο δίκτυο.

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, loukasgr2 είπε

Επίσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται τα επόμενα χρόνια, θα έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν ρεύμα στο δίκτυο από τις μπαταρίες τους

Εδώ σε έχασα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

H τεχνολογία ονομάζεται V2X (Vehicle To Grid, Vehicle To Home κ.τ.λ.).

Έχει αρκετό ενδιαφέρον αν θέλεις να το ψάξεις,

Οκ, αλλά όχι με την υπάρχουσα τεχνολογία λιθίου που είναι ήδη μικρής χωρητικότητας, μιλάμε για 20ετία αν και πάλι δε μπορώ να καταλάβω τι θα προσφέρει το να επιστρέψω ενέργεια που ήδη χρειάζομαι.
Το μόνο σενάριο που μπορώ να φανταστώ είναι σε σπίτι με φωτοβολταϊκά εκτός δικτύου

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, korakios είπε

Οκ, αλλά όχι με την υπάρχουσα τεχνολογία λιθίου που είναι ήδη μικρής χωρητικότητας, μιλάμε για 20ετία αν και πάλι δε μπορώ να καταλάβω τι θα προσφέρει το να επιστρέψω ενέργεια που ήδη χρειάζομαι.
Το μόνο σενάριο που μπορώ να φανταστώ είναι σε σπίτι με φωτοβολταϊκά εκτός δικτύου

Είναι σημαντικό στην καθημερινή πρακτική να έχεις ένα ποσοστό οχημάτων που δίνουν ρεύμα στο δίκτυο. Όταν γενικευτεί η ηλεκτροκίνηση, αυτό θα αποδειχθεί χρήσιμο.

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

Είναι σημαντικό στην καθημερινή πρακτική να έχεις ένα ποσοστό οχημάτων που δίνουν ρεύμα στο δίκτυο. Όταν γενικευτεί η ηλεκτροκίνηση, αυτό θα αποδειχθεί χρήσιμο.

Οκ, το καταλαβαίνω για το δίκτυο , αλλά όταν κάποιος συνδέει το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο στο δίκτυο περιμένει να φορτίσει το αμάξι . Όχι να το πάρει το πρωί και να δει οτι δε φόρτισε ή ξεφόρτισε κιόλας.
Εξακολουθώ να μη βρίσκω λογική

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, KoreanW είπε

θα φορολογήσουν την κατοχή και τη χρήση των ηλεκτρικών
που στο μεταξύ θα έχουν μονοπωλήσει την αγορά του καινούριου

θα φτάσει και η στιγμή που για να τοποθετήσεις οικιακό φορτιστή θα εκδίδεις ειδική άδεια και θα πληρώνεις χωριστό λογαριασμό ρεύματος από το οικιακό τιμολόγιο

Φτάνει να αυξήσουν τους φόρους στο ρεύμα και λύθηκε το ζήτημα!

Θα βρουν να αρμέξουν αν θέλουν...

57 λεπτά πριν, korakios είπε

Οκ, το καταλαβαίνω για το δίκτυο , αλλά όταν κάποιος συνδέει το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο στο δίκτυο περιμένει να φορτίσει το αμάξι . Όχι να το πάρει το πρωί και να δει οτι δε φόρτισε ή ξεφόρτισε κιόλας.
Εξακολουθώ να μη βρίσκω λογική

Λειτουργεί με την ίδια λογική που τώρα κάποια κινητά τηλέφωνα μπορούν να φορτίζουν αξεσουάρ ή το ένα το άλλο.

Gimmick κατ’ εμέ αλλά ίσως υπάρχει κάποια σημαντική χρησιμότητα που μου διαφεύγει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, loukasgr2 said:

Ας κάνουμε τα μαθηματικά. Η ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα είναι 53 δισεκατομμύρια kWh. Έστω ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μέση κατανάλωση 15 kWh/100 km και διανύει 15 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο. 

Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν είχαμε 100 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, νούμερο εξωπραγματικό με τα τωρινά δεδομένα, θα χρειαζόμασταν επιπλέον ηλεκτροπαραγωγή μόλις 0.43% της τωρινής. Αν είχαμε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, νούμερο ακόμα πιο αδιανόητο, θα χρειαζόμασταν επιπλέον 4.3% ηλεκτροπαραγωγή.

Λίγο με τα μαθηματικά όμως.

Τί σημαίνει 100 χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ελλάδα:
Στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα
και 100 χιλιάδες δεν είναι ούτε οι πωλήσεις μιας χρονιάς
(το 2020 έτος καραντίνας και οικονομικής δυσχέρειας πωλήθηκαν καινούρια μόνο επιβατικά  ΙΧ περί τις 80 χιλιάδες).

Δε θα πάω στο θέμα της κατανάλωσης
εκτός από τα νούμερα της μέσης κατανάλωσης που μπορεί να μη συμφωνούν,
στα ηλεκτρικά η ενέργεια φόρτισης μπορεί να μην ταυτίζεται με την κατανάλωση στη μετακίνηση και να  επηρεάζεται από τρίτες παραμέτρους .

Δε θα πάω ούτε στο θέμα πώς οι πολιτικές ενέργειας θα επηρεάσουν την ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας τα επόμενα χρόνια.

Αλλά γενικά το επιχείρημα σε τί ακριβώς συνίσταται;
Στο ότι τον πρώτο χρόνο/μέχρι 100 χιλιάδες, το αντέχουμε;
Στο ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αν αντικατασταθεί το σύνολο του στόλου από ηλεκτρικά;
Στο ότι έχουμε ακόμα χρόνο μέχρι ο στόλος των ηλεκτρικών που θα κυκλοφορούν να φτάσει τις 100 χιλιάδες;
Στο ότι o ταυτοχρονισμός της κατανάλωσης δεν έχει σημασία;
Στο ότι το οικιακό δίκτυο  της χώρας όλο τον χρόνο δεν έχει πρόβλημα να σηκώσει το βάρος;
Στο ότι μπορούμε να εγκαταστήσουμε ταχυφορτιστές όσους θέλουμε;
κλπ

 

Με μια σειρά ευρωπαϊκών κρατών να καταργούν τις πωλήσεις νέων οχημάτων με ΜΕΚ 
προσεχώς εντός της δεκαετίας
και αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακοινώνουν πλάνα για ηλεκτρική γκάμα στο εγγύς μέλλον,
το συμπέρασμα που εξάγεις δεν έχει τη σημασία που προβάλεις.

Επεξ/σία από KoreanW
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...