Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 5,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
21 ώρες πριν, korakios είπε

Θετικό , μέχρι να το δω βέβαια τον DC φορτιστή στο πρατήριο της γειτονιάς μου ,θα περάσουν χρόνια . Προβλέπω σε εξωπραγματική τιμή λόγω ανάπτυξης .

LFP ποια μοντέλα έχουν ?

Στην αντιπροσοπεία μου είπαν να αποφεύγω την συχνή χρήση ταχυφορτιστών. Απ' όσο έχω διαβάσει δεν ισχύει και οι επιπτώσεις δεν είναι και τόσο τραγικές. Ωστόσο δεν θα φόρτιζες στο πρατήριο της γειτονιάς σου με 0,60€+ την κιλοβατόρα όταν στο σπίτι σου την ώρα που είναι παρκαρισμένο το αμάξι σου μπορεί να φορτίζει με λιγότερα από λιγότερο από 0,20€

2 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Έτσι και αλλιώς με τις τιμές των ταχυφορτιστών έχουμε πεί ότι δεν συμφέρουν τα ηλεκτρικά για ταξίδια. Απο την άλλη προσωπικά δεν πιστεύω τα νούμερα γιατί αφενός βαριέμαι να ψάξω (αν υπάρχει δημόσια) η μεθοδολογία του τεστ αφετέρου η Γερμανία προμοτάρει τα δικά της εδώ και χρόνια.

Οι διαφορές στα αποτελέσματα είναι τεράστιες με μικρές αλλαγές στον σχεδιασμό του τεστ. 

Και μιλάμε για προσομοίωση!

 

 

Και πια είναι η εναλλακκτική; Να κάνεις 300km την μέρα και να φορτίζεις σε ξενοδοχείο που έχει wallbox 15KW+; 😯

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, manolis940 είπε

Ωστόσο δεν θα φόρτιζες στο πρατήριο της γειτονιάς σου με 0,60€+ την κιλοβατόρα όταν στο σπίτι σου την ώρα που είναι παρκαρισμένο το αμάξι σου μπορεί να φορτίζει με λιγότερα από λιγότερο από 0,20€

προφανώς και δε μπορείς να βάλεις DC στο σπίτι , το νόημα ήταν τα 9 λεπτά χρόνου σε εξωτερικό ταχυφορτιστή

Δημοσ.
10 λεπτά πριν, korakios είπε

προφανώς και δε μπορείς να βάλεις DC στο σπίτι , το νόημα ήταν τα 9 λεπτά χρόνου σε εξωτερικό ταχυφορτιστή

Δεν μιλάω για το σπίτι σου αλλά το πρατήριο της γειτονιάς όπου ανέφερες. Δεν θα σου χρησιμεύσει πραγματικά πουθενά. Στο πρατήριο όπου κάνεις μία μεγάλη διαδρομή σου χρησιμεύει.

Φυσικά δεν φτάνει μόνο ο φορτιστής αλλά και το αμάξι. Έχει και εκείνο όριο στο τι θα τραβήξει.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Δεν μιλάω για το σπίτι σου αλλά το πρατήριο της γειτονιάς όπου ανέφερες. Δεν θα σου χρησιμεύσει πραγματικά πουθενά. Στο πρατήριο όπου κάνεις μία μεγάλη διαδρομή σου χρησιμεύει.

πάλι δεν κατάλαβες , ξέχνα το σπίτι , λίγοι έχουν δυνατότητα φόρτισης . Αναφέρομαι στα 9 λεπτά τα οποία θα είναι υπερχρήσιμα όταν τα ηλεκτρικά "θα" είναι η πλειοψηφία των αυτοκινήτων έξω .

Εσύ φόρτισε σπίτι , κομπλέ :)

Επεξ/σία από korakios
Δημοσ.
28 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Και πια είναι η εναλλακκτική; Να κάνεις 300km την μέρα και να φορτίζεις σε ξενοδοχείο που έχει wallbox 15KW+; 😯

Το αναφέρω σαν κριτήριο πριν την αγορά. Κανείς δεν αγοράζει ηλεκτρικό για να κάνει ταξίδια. Προφανώς μπορεί να κάνει και ταξίδια αλλά εκεί θα πληρώσει περίπου τα ίδια με ένα σύγχρονο υβριδικό συν τις αναμονές για φόρτιση.

Το έκανα (~1500χλμ) και περάσαμε τέλεια. Αλλά εμείς το κάνουμε μία φορά την 3ετία (μένουμε Κρήτη και πλέον τα περισσότερα ταξίδια είναι αεροπορικά).

 

Τώρα ιδανικά βρίσκεις κατάλυμα με φορτιστή ή να έχει φορτιστή κοντά. Αυτό βολεύει πάρα πολύ γιατί συνήθως φορτίζεις φθηνά/δωρεάν και δεν χάνεις καθόλου χρόνο. Δεν το έψαξα καθόλου και μας έτυχε σε μία διαμονή όπου το πρωί φύγαμε με 100%. Το έξτρα όφελος είναι ότι υπολογίζεις ότι μπορείς να φτάσεις με 5-10% (όσο αντέχεις ψυχολογικά 😛 ). 

Το έπαιξα τέρμα YOLO και μετά το καράβι έφτασα σε ταχυφορτιστή με 6% όπου και έκανα την πρώτη μου φόρτιση εκτός σπιτιού! Πρώτη φορά έβγαζα την τάπα για το DC ρεύμα και πρώτη φορά έφτασα <30%. 

  • Like 1
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, korakios είπε

πάλι δεν κατάλαβες , ξέχνα το σπίτι , λίγοι έχουν δυνατότητα φόρτισης . Αναφέρομαι στα 9 λεπτά τα οποία θα είναι υπερχρήσιμα όταν τα ηλεκτρικά "θα" είναι η πλειοψηφία των αυτοκινήτων έξω .

Εσύ φόρτισε σπίτι , κομπλέ :)

Ναι αλλά δεν καταλαβαίνεις αυτό που σου λέω ότι δεν θα σε συμφέρει. Σήμερα οι φορτιστές που φορτίζουν το αμάξι σε 30 λεπτά κοστίζουν 0,60€ ψιλά χαμηλά απ' όσο έχω δει. Θα έχει την ίδια τιμή ένας που φορτίζει σε 9 λεπτά; Δεν θα είναι στα 0,80€ τουλάχιστον; . Αν ένα αμάξι καίει 16ΚW/100km το κόστος των 100km θα πάει στα 12,80€. Ένα πετρέλαιο στα στα 6L/100 με 1,80€/λίτρο θα κάψει 10,80€.

Φυσικά και το κόστος απόκτησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι πολύ ακριβό. Μιλάμε για ποσά 45Κ+ στις φθηνότερες εκδόσεις και ίσως και οι φθηνότητες να μην μπορούν να φορτίσουν τόσο γρήγορα. Ένα BYD Dolhin που είναι απ' τα πιο οικονομικά στην κατηγορία του φορτίζει με 88ΚW σε DC. Ότι και να κάνεις αν φτάσεις 10% θες τα 30 με 40 λεπτά για να πας στο 80%.

Γενικότερα η ηλεκτροκίνηση αξίζει όταν φορτίζεις σπίτι σου και το ότι σε ένα ταξίδι θα πληρώσεις και κάτι παραπάνω δεν σε νοιάζει. Ότι πάνω κάτω δηλαδή λέει και το @teodor_ch που με πρόλαβε πριν ολοκληρώσω. Εγώ στα + ακόμη την απολαυστική οδήγηση. Ησυχία, μπορείς να ακούς πιο ήρεμα την μουσική σου και όλα τα άλλα ωραία που προσφέρει.

Δεν νομίζω η ηλεκτροκίνηση να γίνει ευρέως διαδεδομένη αν ο κόσμος δεν φορτίζει στο σπίτι του.

 

7 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Το αναφέρω σαν κριτήριο πριν την αγορά. Κανείς δεν αγοράζει ηλεκτρικό για να κάνει ταξίδια.

Το "ταξίδια" το είχα στον νου μου ως εκδρομές και όχι ως μεγάλες διαδρομές όπου και εγώ συνήθως από Κρήτη φεύγω με αεροπλάνο αν και τώρα με το ηλεκτρικό ψήνομαι πιο πολύ να κάνω μεγάλες διαδρομές και το επόμενο μου ταξίδι μάλλον θα είναι κάτι τέτοιο.

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Ναι αλλά δεν καταλαβαίνεις αυτό που σου λέω ότι δεν θα σε συμφέρει

το οτι δε συμφέρει είναι αυτονόητο , δε χρειάζεται ανάλυση

5 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Δεν νομίζω η ηλεκτροκίνηση να γίνει ευρέως διαδεδομένη αν ο κόσμος δεν φορτίζει στο σπίτι του.

με επιπλέον αύξηση των θερμικών και υγρών/αέριων καυσίμων μια χαρά γίνεται διαδεδομένη . Βάλε και απαγόρευση μεταπώλησης ή άλλες έξτρα  ταρίφες , έτσι και αλλιώς προς τα εκεί το πάνε ...

7 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Γενικότερα η ηλεκτροκίνηση αξίζει όταν φορτίζεις σπίτι σου και το ότι σε ένα ταξίδι θα πληρώσεις και κάτι παραπάνω δεν σε νοιάζει

ούτε εκεί αξίζει , ακόμα και με δωρεάν απο φ/β , δεν αξίζει η αγορά καινούριου με τις τιμές που έχουνε γενικότερα και τα θερμικά, πλέον μόνο για γούστα
😛

Δημοσ.
49 λεπτά πριν, korakios είπε

το οτι δε συμφέρει είναι αυτονόητο , δε χρειάζεται ανάλυση

με επιπλέον αύξηση των θερμικών και υγρών/αέριων καυσίμων μια χαρά γίνεται διαδεδομένη . Βάλε και απαγόρευση μεταπώλησης ή άλλες έξτρα  ταρίφες , έτσι και αλλιώς προς τα εκεί το πάνε ...

ούτε εκεί αξίζει , ακόμα και με δωρεάν απο φ/β , δεν αξίζει η αγορά καινούριου με τις τιμές που έχουνε γενικότερα και τα θερμικά, πλέον μόνο για γούστα
😛

Θα πρέπει να γίνουν πολλές αλλαγές αλλιώς πολύς κόσμος θα μείνει χωρίς αμάξι. Αν βέβαια βελτιωθούν τα ΜΜΜ δεν είναι κακή λύση.

Επειδή πρόσφατα έψαξα την αγορά καινούργιου και μεταχειρισμένου αυτό που λες δεν ισχύει με το τίποτα. Η σύγκριση και μόνο μεταχειρισμένου με καινούργιου μπορεί να σταματήσει στον παράγοντα hit or miss. Έχοντας αγοράσει και οδηγήσει 5 μεταχειρισμένα στην οικογένεια καθώς και την αναζήτηση μεταχειρισμένου κάθε φορά πριν καταλήξουμε σε ένα καινούργιο, το μεταχειρισμένο μετά το 2019 είναι απαγορευτικό όσο και αν έχουν ανέβει οι τιμές των καινούργιων.

Αν φτάσουμε πάλι σε ένα σημείο όπου ένα αμάξι που με το που μπει το κλειδί στην μίζα θα χάνει το 50% της μεταπολιτικής του αξίας τότε ναι μπορούμε να το συζητήσουμε. Προς το παρών στην Ελλάδα αμάξια πενταετίας κοστίζουν γύρω στο 20% κάτω. Ο κόσμος γενικώς επειδή δεν αγοράζει καινούργια δεν πουλάει και έξω κυκλοφορούν διάφοροι υποτιθέμενοι ιδιώτες όπου παίρνουν αμάξια σαπούνια απ' έξω και τα πουλάνε ως δικά τους πρώτο χέρι. Ευτυχώς που έχουμε και κάνα γνωστό στο μηχανολογικό και μας δίνει πληροφορίες αλλιώς η κατάσταση θα ήταν μόνο miss. 

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Προς το παρών στην Ελλάδα αμάξια πενταετίας κοστίζουν γύρω στο 20% κάτω.

20% πεταμένα λεφτά σε λαμαρίνες με ρόδες , είπαμε χόμπι και γούστα είναι πλέον , τελειώσαν τα αμάξια "εργαλεία-εργάτες"

  • Like 1

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Θα είστε σε θέση να αφήσετε σχόλιο αφού συνδεθείτε



Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...