Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Θα αργησει σιγουρα η ολοκληρωτικη μεταβαση, αλλα οταν θα γινει θα πονεσει πολυ.

Δεν νομιζω να πει κανενας χαρτογιακας στα Βρυξελλας> Παρε ρε Μπαμπη απο την Κατω Περδικοραχη Αιτωλοακαρνανιας και 10 χιλιαρικα ρεγαλο να κανεις τα κουμαντα σου για τον <<φορτωτη>> του ηλεκτρικου.

Χλωμο.

Εχω ενα ασχημο προαισθημα οτι στο τελος της μεταβασης και στην αρχη της νεας κατασταση θα μεινει κοσμος χωρις εναλλακτικη.

Για να δουμε. Παντως μεχρι τωρα δεν μας ρωτησε κανενας τι θελουμε.

  • Like 1
  • Απαντ. 5,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, malakudi είπε

Το λάθος που κάνετε είναι ότι παρουσιάζετε το πρόβλημα στο υποθετικό σενάριο που η αλλαγή θα ήταν άμεση. Η αλλαγή όμως δεν είναι άμεση. Έχουμε άλλα 10 χρόνια μέχρι να σταματήσουν να πωλούνται θερμικά και μετά άλλα 12 ως 20 χρόνια για να εξαφανιστούν τελείως τα θερμικά από την κυκλοφορία. Το δίκτυο θα βελτιώνεται σταδιακά, δε θα γίνει σε μία μέρα. Μπορείτε να βρείτε στοιχεία για το πόση ήταν η κατανάλωση πριν το 1985 που ελάχιστοι είχαν air condition και πόση είναι σήμερα. Η αύξηση του δικτύου αυτά τα 40 χρόνια έγινε σταδιακά. Το ίδιο θα γίνει και τώρα.

Ειδικότερα στο θέμα των ΑΠΕ, τα ηλεκτρικά θα προσφέρουν στο μέλλον τη σταθερότητα που χρειάζεται το δίκτυο, αφού θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για peak shaving. Όταν υπάρχει περίσευμα ΑΠΕ θα φορτίζουν και όταν θα υπάρχει ανάγκη ισχύος θα εκφορτίζουν. Δε θα γίνει αύριο αυτό, αλλά στα επόμενα 10 χρόνια θα γίνει.

Όποιος μπορεί να βάλει Φ/Β φυσικά και πρέπει να βάλει και μπαταρίες, το κόστος τους πλέον είναι πολύ χαμηλό (15 KWh LifePO4 με 2000-2500 ευρώ). H μπαταρία αυξάνει την ιδιοκατανάλωση από 35-40% σε 75-80%.

Το σενάριο που περιγράφεται με το γήπεδο της Feyenord είναι άτοπο, ξέρετε δε χρειάζεται να φορτίζουν όλα τα αυτοκίνητα συνέχεια. Φορτίζουν μια φορά τη βδομάδα υπό φυσιολογικές συνθήκες. Αλλά ακόμα κι αυτό να συμβεί, 1000 θέσεις parking όπου φορτίζουν όλοι με 10KW είναι 10MW, δεν είναι κάτι δύσκολο αυτή η ισχύς, υπάρχουν ήδη σταθμοί φόρτισης στην Ευρώπη με 20+ θέσεις των 350KW η κάθε μία. Ακόμα και το 2045 που θα είναι όλα τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά στην Ολλανδία, το σενάριο αυτό δε πρόκειται να συμβεί, ναι θα παρκάρουν 1000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο parking αλλά δε θα ενδιαφέρονται να φορτίσουν όλοι.

Στο υποθετικό μου σεναριο ειπαν "αν αυριο" . 

Το μέλλον ειναι ηλεκτρικο. Το πως θα ειναι αυτο το μέλλον θα δειξει. Ας δουμε πως θα φτασουμε εκει. 

Εχει σε καποιες χώρες σε καποιες πολλεις πολλες θεσεις φόρτισης αλλα για να βγάλει τα λεφτά του ο operator πρέπει αυτες οι θέσεις να εχουν πολυ συχνά αυτοκίνητα να φορτίζουν, αν οχι, δεν θα βγάλει κέρδος. Και κατι μου λεει οτι τα πολλα αδεια πάρκινγκ με μεγαλες και πολλές θεσεις φόρτισης ειναι πιλοτικά με λεφτα του κράτους και οχι του operator. 

  • Like 1
Δημοσ.
27 minutes ago, Ntinaras said:

Ναι, για μια φορα το χρονο που θα τυχει κατι θα κατσω να σκασω που θα χασω μια ωρα.

Εσυ εχεις υπολογισει ποσες ωρες ξοδευεις για να καταφερεις να γεμισεις το ρεζερβουαρ σου?

Οχι μονο ωρες στην αντλια, και ποσες ωρες δουλειας χρειαζεσαι για να μαζεψεις τα λεφτα ωστε να καταφερεις να βαλεις βενζινη.

Στα εταιρικα δεν πληρωνουμε ειναι στην εταιρια! εσεις με το ρευμα ολα καλα; οταν φορτιζετε εκτος και το πληρωνεις για κατοσταρα βενζινη ολα καλα; 

  • Haha 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, dbrillis είπε

Στο υποθετικό μου σεναριο ειπαν "αν αυριο" . 

Το μέλλον ειναι ηλεκτρικο. Το πως θα ειναι αυτο το μέλλον θα δειξει. Ας δουμε πως θα φτασουμε εκει. 

Εχει σε καποιες χώρες σε καποιες πολλεις πολλες θεσεις φόρτισης αλλα για να βγάλει τα λεφτά του ο operator πρέπει αυτες οι θέσεις να εχουν πολυ συχνά αυτοκίνητα να φορτίζουν, αν οχι, δεν θα βγάλει κέρδος. Και κατι μου λεει οτι τα πολλα αδεια πάρκινγκ με μεγαλες και πολλές θεσεις φόρτισης ειναι πιλοτικά με λεφτα του κράτους και οχι του operator. 

Το πως θα είναι το μέλλον μπορείς να το δεις στο παρόν της Νορβηγίας. Η Νορβηγία σήμερα είναι στο σημείο που θέλει να είναι η υπόλοιπη Ευρώπη το 2035. Πλέον πωλούνται 95+% ηλεκτρικά ενώ σε κυκλοφορία είναι περίπου το 35% των αυτοκινήτων ηλεκτρικό.

Σε 10 χρόνια από σήμερα θα έχουμε ηλεκτρικά που θα χρειάζονται να φορτίζουν 1 φορά στις 12-15 μέρες και η φόρτιση θα παίρνει 10 λεπτά. Ναι δε θα φτάσουμε τα 3-4 λεπτά της μάνικας αλλά τα 10 λεπτά δεν είναι κάτι απαγορευτικό, θα μάθουμε να ζούμε με αυτό. Φυσικά η χρέωση θα είναι ακριβή, το ίδιο ακριβή με τη βενζίνη σήμερα, μπορεί και ακριβότερη. Μόνο όποιος θα μπορεί να φορτίζει από δικές του ΑΠΕ ή να διαθέτει το όχημά του για το δίκτυο (peak shaving) θα μπορεί να έχει χαμηλότερο κόστος.

 

  • Like 2
  • Haha 2
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Dinos1973 είπε

Στα εταιρικα δεν πληρωνουμε ειναι στην εταιρια! εσεις με το ρευμα ολα καλα; οταν φορτιζετε εκτος και το πληρωνεις για κατοσταρα βενζινη ολα καλα; 

Μια χαρα, τσαμπα μου ερχεται. Δεν παραπονεθηκα ποτε για τιμη φορτισης αλλωστε.

  • Like 3
  • Το θέμα έχει κλειδωθεί
  • Το θέμα έχει ενεργοποιηθεί και πάλι
Δημοσ.
3 ώρες πριν, dbrillis είπε

Χωρίς φόρους στα καύσιμα; 

Δες ποσο εχει η βενζίνη στην Ολλανδία και ποσο στο Βέλγιο. 

Χωρις διόδια και τέλη κυκλοφορίας; 

Δες ποσο κανει ενα καινούργιο αυτοκίνητο (το ίδιο αυτοκίνητο) σε Ελλάδα, Βέλγιο, Γερμανία και μετα δες πόσο κανει στην Ολλανδία. 

Δες πόσος ειναι φόρος καθε μηνα για το καθε αυτοκίνητο στην Ολλανδία. Δες το καθημερινό μποτιλιαρισμα σε ολη τη χωρα. 

Δεν θα μπω παραπάνω στη σύγκριση γιατί εισαι ηδη προκατηλειμενος οτι αλλου ειναι καλύτερα. 

 

 Δεν είμαι γραμματέας σου. Αν θες στοιχεία για κάτι βρες τα και παρουσίασε τα!

 

  • Like 2
Δημοσ.
5 ώρες πριν, BertaJourdan είπε

Εχω ενα ασχημο προαισθημα οτι στο τελος της μεταβασης και στην αρχη της νεας κατασταση θα μεινει κοσμος χωρις εναλλακτικη.

Για να δουμε. Παντως μεχρι τωρα δεν μας ρωτησε κανενας τι θελουμε.

Αν το έχουν αποφασίσει θα μας ρωτήσουν;

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Εσυ εχεις υπολογισει ποσες ωρες ξοδευεις για να καταφερεις να γεμισεις το ρεζερβουαρ σου?

οι αντλιες κατεβαζουν 100+ λιτρα ανα λεπτο. πιο πολυ ωρα κανει να βαλει το ποσο στο Pos ο βενζινας παρα την βενζινη στο αμαξι. νομιζω στο δικο μου που δεν εχει ουρα σχεδον ποτε δεν εχω κατσει πανω απο 2 λεπτα . στο lpg αργω αρκετα γιατι ειναι πολυ πιο αργη η πληρωση αλλα ειναι πιο φθηνα και απο τον ηλεκτρισμο οποτε κλαιν.

5 ώρες πριν, malakudi είπε

Το πως θα είναι το μέλλον μπορείς να το δεις στο παρόν της Νορβηγίας.

αν το εγραφες αυτο το 1980 θα το πιστευαμε οτι θα ειμαστε σε πολλα σαν την νορβηγια το 2020. τελικα ηρθε το 2020 και ακομα δεν ειμαστε στο 1980 της νορβηγιας οποτε κραταω πολυ μικρο καλαθι.

Επεξ/σία από basilis_k6
  • Like 2
  • Confused 1
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

οι αντλιες κατεβαζουν 100+ λιτρα ανα λεπτο. πιο πολυ ωρα κανει να βαλει το ποσο στο Pos ο βενζινας παρα την βενζινη στο αμαξι. νομιζω στο δικο μου που δεν εχει ουρα σχεδον ποτε δεν εχω κατσει πανω απο 2 λεπτα . στο lpg αργω αρκετα γιατι ειναι πολυ πιο αργη η πληρωση αλλα ειναι πιο φθηνα και απο τον ηλεκτρισμο οποτε κλαιν.

αν το εγραφες αυτο το 1980 θα το πιστευαμε οτι θα ειμαστε σε πολλα σαν την νορβηγια το 2020. τελικα ηρθε το 2020 και ακομα δεν ειμαστε στο 1980 της νορβηγιας οποτε κραταω πολυ μικρο καλαθι.

Ξαναδιαβασε τι εγραψα.

Μπορει να σου παρει 5 λεπτα να γεμισεις το ντεποζιτο στο αμαξι και να πληρωσεις. 

Αλλα εχεις πληρωσει 80 ευρω για να το γεμισεις. Για να βγαλεις αυτα τα 80 ευρω εχεις ξοδεψει αρκετες ωρες απο τη ζωη σου δουλευοντας.

Οποτε αν αντι να πληρωσεις 80 ευρω βενζινη, πληρωσεις 20 ευρω για ρευμα, αλλα ταυτοχρονα χανοντας 1 ωρα περιμενοντας πανω απο τον φορτιστη, μαλλον εισαι κερδισμενος συνολικα. Εκτος κι αν εισαι πελουσιος και πληρωνεσαι 100 ευρω την ωρα απο τη δουλεια σου.

  • Like 3
  • Confused 1
  • Haha 1
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Ξαναδιαβασε τι εγραψα.

Μπορει να σου παρει 5 λεπτα να γεμισεις το ντεποζιτο στο αμαξι και να πληρωσεις. 

Αλλα εχεις πληρωσει 80 ευρω για να το γεμισεις. Για να βγαλεις αυτα τα 80 ευρω εχεις ξοδεψει αρκετες ωρες απο τη ζωη σου δουλευοντας.

Οποτε αν αντι να πληρωσεις 80 ευρω βενζινη, πληρωσεις 20 ευρω για ρευμα, αλλα ταυτοχρονα χανοντας 1 ωρα περιμενοντας πανω απο τον φορτιστη, μαλλον εισαι κερδισμενος συνολικα. Εκτος κι αν εισαι πελουσιος και πληρωνεσαι 100 ευρω την ωρα απο τη δουλεια σου.

δεν εκανα παραθεση το υπολοιπο, το καταλαβα αυτο που λες.

η τιμη στους dc φορτιστες (γιατι για ac ειναι κατι 5ωρα να φορτισεις) ειναι σαν να αγοράζεις υβριδικο και να βαζεις καυσιμα. γυρναμε γυρω γυρω αλλα καταληγουμε παντα στο ιδιο σημειο. οποιος δεν εχει να φορτισει ΣΠΙΤΙ του, με τις τιμες στους dc δεν εχει κανενα λογο να παρει ηλεκτρικο. τα φθηνα αλογα ειναι ο μονος λογος, αυτο το δινω. πχ 350 αλογα θελουν πολυ βενζινη ενω σε ηλεκτρικο ουτε τα μισα λεφτα, εκει ναι κερδιζεις αλλα αυτοι ειναι ενα 2-3% των χρηστων αυτοκινητου.

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 hours ago, manolis940 said:

Από που θα παρθούν αυτοί οι ληστρικοί φόροι είναι ένα πρόβλημα, το να καταργηθούν είναι ένα άλλο. Πολλά κράτη έχουν καταφέρει χωρίς διόδια, φόρους στα καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας με συνδυασμό και των τριών ή μερικών των παραπάνω να έχουν καλύτερους δρόμους από εμάς που δεν κλείνουν την μία λακκούβα και ανοίγουν δύο, που με κατακλυσμό ο δρόμος στραγγίζει ενώ εμάς με μια ψιχάλα λιμνάζει.

Ένα κράτος πχ από αυτά είναι η Ολλανδία.

Η Ολλανδία έχει φόρους κυκλοφορίας που πληρώνονται ανά τρίμηνο ανάλογα με το βάρος του αυτοκινήτου ,καύσιμο και co2..Εγω πληρώνω για την bmw 70 ευρώ τέλη ,ενώ στην Ολλανδία τόσα είναι το μήνα .Η βενζίνη είναι στα ίδια επειδή με τη δική μας ,ίσως υψηλότερη αξία και έχει φόρους .Για του λόγου το αληθές δες εδώ www.cargopedia.net /europe-fuel-prices.

Για τις τιμές στα μέσα μεταφοράς άστο καλύτερα .

Επεξ/σία από cumulus
Δημοσ.
39 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

δεν εκανα παραθεση το υπολοιπο, το καταλαβα αυτο που λες.

η τιμη στους dc φορτιστες (γιατι για ac ειναι κατι 5ωρα να φορτισεις) ειναι σαν να αγοράζεις υβριδικο και να βαζεις καυσιμα. γυρναμε γυρω γυρω αλλα καταληγουμε παντα στο ιδιο σημειο. οποιος δεν εχει να φορτισει ΣΠΙΤΙ του, με τις τιμες στους dc δεν εχει κανενα λογο να παρει ηλεκτρικο. τα φθηνα αλογα ειναι ο μονος λογος, αυτο το δινω. πχ 350 αλογα θελουν πολυ βενζινη ενω σε ηλεκτρικο ουτε τα μισα λεφτα, εκει ναι κερδιζεις αλλα αυτοι ειναι ενα 2-3% των χρηστων αυτοκινητου.

Εγω σου εγραψα για το χειροτερο δυνατο σεναριο, που δεν φορτιζεις σπιτι.

Αν φορτιζεις σπιτι, τι συζηταμε? Δεν υπαρχει χρονος αναμονη για την φορτιση, καθως φορτιζεις νεκρες ωρες.

Αν τωρα εχεις υπολογισει οτι κανενα σεναριο δεν σε βολευει η δεν σε συμφερει, ε οκ. μη παρεις μεινε με αυτο που εχεις τωρα.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

οι αντλιες κατεβαζουν 100+ λιτρα ανα λεπτο. πιο πολυ ωρα κανει να βαλει το ποσο στο Pos ο βενζινας παρα την βενζινη στο αμαξι. νομιζω στο δικο μου που δεν εχει ουρα σχεδον ποτε δεν εχω κατσει πανω απο 2 λεπτα . στο lpg αργω αρκετα γιατι ειναι πολυ πιο αργη η πληρωση αλλα ειναι πιο φθηνα και απο τον ηλεκτρισμο οποτε κλαιν.

αν το εγραφες αυτο το 1980 θα το πιστευαμε οτι θα ειμαστε σε πολλα σαν την νορβηγια το 2020. τελικα ηρθε το 2020 και ακομα δεν ειμαστε στο 1980 της νορβηγιας οποτε κραταω πολυ μικρο καλαθι.

 

17 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Ξαναδιαβασε τι εγραψα.

Μπορει να σου παρει 5 λεπτα να γεμισεις το ντεποζιτο στο αμαξι και να πληρωσεις. 

Αλλα εχεις πληρωσει 80 ευρω για να το γεμισεις. Για να βγαλεις αυτα τα 80 ευρω εχεις ξοδεψει αρκετες ωρες απο τη ζωη σου δουλευοντας.

Οποτε αν αντι να πληρωσεις 80 ευρω βενζινη, πληρωσεις 20 ευρω για ρευμα, αλλα ταυτοχρονα χανοντας 1 ωρα περιμενοντας πανω απο τον φορτιστη, μαλλον εισαι κερδισμενος συνολικα. Εκτος κι αν εισαι πελουσιος και πληρωνεσαι 100 ευρω την ωρα απο τη δουλεια σου.

Παντως σοβαρα, για αυτον που εχει να φορτισει σπιτι/γραφειο , ο χρονος και η ηρεμια που κερδιζει με ενα ηλεκτρικο ειναι ενα αλλο πλεονεκτημα που δεν αναφερεται συχνα:

  • δεν χανει χρονο στο να βγει εκτος δρομου και να παει να γεμισει το ντεποζιτο. (συμφωνω οτι τις περισσοτερες φορες ειναι στο δρομο σου αλλα ολοι μας μια φορα το μηνα/διμηνο λεμε 'ω, να παω να βαλω βενζινη' ή 'να βαλω βενζινη στον ταδε που ειναι φθηνος και ας ειναι λιγο εκτος δρομου')
  • δεν χανει γενικοτερα καθολου χρονο (εκτος απο τα ταξιδια) στο να φουλαρει το αυτοκινητο
  • δεν ανησυχει για το αν το καθε βενζιναδικο εχει νοθευμενη βενζινη/πετρελαιο και του χαλασει τον κινητηρα(και ολοι ξερουμε ποσο συχνο φαινομενο ειναι αυτο στα βενζιναδικα της Ελλαδας)
  • τελος, τα service ειναι πιο σπανια και ουσιαστικα δεν χρειαζεται αλλαγη σε τακακια/δισκοπλακες, οποτε κι εκει εχεις κερδισμενο χρονο και μια λιγοτερη εννοια στο μυαλο σου

 

Ναι, στα μεγαλα ταξιδια (300+km, που ο μεσος Ελληνας κανει 2 φορες τον χρονο) θα χασει παραπανω χρονο απο οτι ενας με θερμικο, αλλα στο συνολο του ετους εχει κερδισει πολυ περισσοτερο χρονο.

Μιλωντας παντα για καποιον που μπορει να φορτιζει σπιτι του ή στο γραφειο.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 9
  • Thanks 1
Δημοσ.

Σήμερα γέμισα το θερμικό, μου κακοφανηκε ακόμα κι αν έκανα μόνο 3 λεπτά συν ένα λεπτό που περίμενα την απόδειξη, αλλά και που πλήρωσα! 

Το θερμικό έκανε 1.200χλμ όλο το 2024 (με δύο ανεφοδιασμούς των 50 λίτρων), το ηλεκτρικό περίπου 18χιλιαδες. Ποιο πολλά στοιχίζει το ετήσιο σέρβις παρά τα καύσιμα. Για φέτος προβλέπεται μεγαλύτερη χρήση και των δύο, θα επιστρέψουμε στην κανονική χρήση περίπου 30χιλχλμ/ έτος.

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...