basilis_k6 Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 1 ώρα πριν, kostasgr78 είπε Κατά την προσωπική μου άποψη, το μεγάλο στοίχημα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα είναι να αρχίσουν να φτιάχνονται υποδομές φόρτισης σε σημεία προορισμού, γιατί δεν φτάνουν οι υποδομές σε εθνικές οδούς για να πειστεί αρκετός κόσμος να πάρει. Είναι αστείο να λέμε σε ανθρώπους που το σκέφτονται «κάνε μια στάση στην εθνική, σε ένα ταλαίπωρο σημείο φτωχών υποδομών, γιατί δεν θα σταματούσες για καφέ;». Προσωπικά σχεδιάζω να αντικαταστήσω το πόλης οικογενειακό με ηλεκτρικό, που θα κάνει και κοντινές εκδρομές με φόρτιση από το σπίτι. Για τις μεγαλύτερες υπεραστικές αποστάσεις, έχουμε ακόμα δρόμο για τον ευρύ πληθυσμό. Είναι αστείο αυτή τη στιγμή να λέμε ότι υπάρχουν αρκετές υποδομές, ενώ πολλά τουριστικά σημεία υψηλής επισκεψιμότητας δεν έχουν καθόλου ή ελάχιστες υποδομές φόρτισης. Θέλεις να φτάσεις κάπου και να αφήσεις για φόρτιση εκεί το αυτοκίνητο, και ταυτόχρονα να απολαύσεις το σημείο. Όχι να ψάχνεις σαν τον ζητιάνο φορτιστές σε αποστάσεις πιο μακριά και σε σημεία ΜΗΔΕΝΙΚΟΥ ενδιαφέροντος επισκεψιμότητας. Ειδάλλως η αυτοκίνηση δεν σε υπηρετεί, όπως μάθαμε στις δυτικές χώρες από τη δεκαετία του 1970, την υπηρετείς. Change my mind. πιο σημαντικο ειναι να πεσει η τιμη φορτισης παρα να επεκταθει το δικτυο Imo. 1 ώρα πριν, teodor_ch είπε Ναί αν έκανα συχνά τέτοια ταξίδια δεν θα αγόραζα ηλεκτρικό. Αλλά στους 6 μήνες τα 8500χλμ τα έχω φορτίσει σπίτι δωρεάν (απο ΦΒ). Ακόμα και να πλήρωνα το ρεύμα πάλι κερδισμένος θα ήμουν. εδω διαφωνω κλασσικα γιατι βλεπουμε μια παραμετρο που ειναι η φορτιση/γεμισμα. κερδισμενος εισαι αν κανεις συγκριση με ενα αντιστοιχο θερμικο υπολογίζοντας τιμη αγορας και απομειωση αξιας μετα απο χ ετη. ωραιο ειναι να φορτιζεις φουλ "ντεποζιτο" με το 1/3 τιμης αλλα αν τα δωσεις μπροστα τα εξτρα λεφτα δεν εχει διαφορα. πχ το υβριδικο captur με το βενζινης ερχονται στα ισα στις 120.000χλμ. καπως πιο συνθετα ερχονται στα ισα και τα ηλεκτρικα. αν εισαι χιλιομετροφαγος ειναι no brainer βεβαια.
teodor_ch Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 39 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε εδω διαφωνω κλασσικα γιατι βλεπουμε μια παραμετρο που ειναι η φορτιση/γεμισμα. κερδισμενος εισαι αν κανεις συγκριση με ενα αντιστοιχο θερμικο υπολογίζοντας τιμη αγορας και απομειωση αξιας μετα απο χ ετη. ωραιο ειναι να φορτιζεις φουλ "ντεποζιτο" με το 1/3 τιμης αλλα αν τα δωσεις μπροστα τα εξτρα λεφτα δεν εχει διαφορα. πχ το υβριδικο captur με το βενζινης ερχονται στα ισα στις 120.000χλμ. καπως πιο συνθετα ερχονται στα ισα και τα ηλεκτρικα. αν εισαι χιλιομετροφαγος ειναι no brainer βεβαια. αν και έχουμε παραδείγματα που ηλεκτρικό με υβριδικό έχουν ελάχιστη διαφορά τιμής, να ξαναπούμε ότι το πακέτο των ηλεκτρικών το βρίσκουμε στις πολύ πιο πλούσιες εκδόσεις των υβριδικών δηλαδή φθηνότερο υβριδικό vs φθηνότερο ηλεκτρικό είναι λίγο άδικη σύγκριση και να προσθέσω και κάτι άλλο σε εποχές με μεγάλο πληθωρισμό, συμφέρει να τα δώσεις όσο νωρίτερα μπορείς (εφόσον τα έχεις) υποθέτω ότι και τα καύσιμα αλλά και τα αυτοκίνητα θα κοστίζουν περισσότερο σε 10 χρόνια 2
basilis_k6 Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 28 λεπτά πριν, teodor_ch είπε υποθέτω ότι και τα καύσιμα αλλά και τα αυτοκίνητα θα κοστίζουν περισσότερο σε 10 χρόνια τα ηλεκτρικα δεν μπορει να κοστιζουν παραπανω. ακομα και με πληθωρισμο δεν γινετε να ανεβει η τιμη τους, ισως μεινει σταθερη εξισωνοντας τον πληθωρισμο η εξελιξη. εκτος αν φαμε καποια μεγαλη καταρα τυπου covid.
ghostaki Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 1 hour ago, teodor_ch said: να ξαναπούμε ότι το πακέτο των ηλεκτρικών το βρίσκουμε στις πολύ πιο πλούσιες εκδόσεις των υβριδικών δηλαδή φθηνότερο υβριδικό vs φθηνότερο ηλεκτρικό είναι λίγο άδικη σύγκριση Ίσως να μην είναι και τόσο άδικη πιστεύω. Πολλοί θα ήθελαν να υπάρχουν ηλεκτρικά διαθέσιμα στην αγορά που έχουν χαμηλότερες επιδόσεις ή και εξοπλισμό και προφανώς τιμή, δε χρειάζονται/θέλουν όλοι επιδόσεις και φουλ εξοπλισμό. Το ότι οι κατασκευαστές πωλούν κυρίως ακριβά/γρήγορα/καλοεξοπλισμένα ηλεκτρικά δε κάνει τη σύγκριση άδικη, γιατί πολλοί απλά ψάχνουν το φτηνότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας που τους ενδιαφέρει. Αν πχ με ενδιαφέρει ένα b-suv, θα δω ποιο είναι το πιο φτηνό θερμικό και το πιο φτηνό ηλεκτρικό και θα συγκρίνω. Αν τώρα τα μόνα διαθέσιμα ηλεκτρικά b-suv είναι πολυτελείας, γρήγορα και φουλ εξοπλισμένα, αυτό δεν είναι δικό μου πρόβλημα (του καταναλωτή εννοώ) 1
teodor_ch Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε τα ηλεκτρικα δεν μπορει να κοστιζουν παραπανω. ακομα και με πληθωρισμο δεν γινετε να ανεβει η τιμη τους, ισως μεινει σταθερη εξισωνοντας τον πληθωρισμο η εξελιξη. εκτος αν φαμε καποια μεγαλη καταρα τυπου covid. μέχρι τώρα είχαμε την επιδότηση οπότε αμέσως αμέσως έχουμε μία αύξηση που δεν είναι μικρή λογικά και εγώ σκέφτομαι ότι θα πέσουν αλλά είμαι και πολύ αισιόδοξος 29 λεπτά πριν, ghostaki είπε Αν τώρα τα μόνα διαθέσιμα ηλεκτρικά b-suv είναι πολυτελείας, γρήγορα και φουλ εξοπλισμένα, αυτό δεν είναι δικό μου πρόβλημα (του καταναλωτή εννοώ) ο καταναλωτής πληρώνει όμως καταλαβαίνω τί εννοείς αλλά δε γίνεται να συγκρίνει κάποιος polo άδειο χειροκίνητο με dolphin (ή το αντίστοιχο) με +100άλογα, αυτόματο και ένα σωρό αξεσουάρ στην τελική ο καταναλωτής κοροϊδεύει τον εαυτό του αφού είναι τελείως άνιση σύγκριση 5 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε ωραιο βιντεο για το φαινομενο της αραχωβας 1,6% ανα ώρα σταματημένος στους -6 αν κατάλαβα καλά τί άλλο είπε σχετικό με το φαινόμενο της αράχωβας που είναι ένα απο τα συμπτώματα του φαινομένου Ελληνάρας Επεξ/σία 5 Ιανουαρίου από teodor_ch 1
basilis_k6 Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 6 λεπτά πριν, teodor_ch είπε μέχρι τώρα είχαμε την επιδότηση οπότε αμέσως αμέσως έχουμε μία αύξηση που δεν είναι μικρή λογικά και εγώ σκέφτομαι ότι θα πέσουν αλλά είμαι και πολύ αισιόδοξος ο καταναλωτής πληρώνει όμως καταλαβαίνω τί εννοείς αλλά δε γίνεται να συγκρίνει κάποιος polo άδειο χειροκίνητο με dolphin (ή το αντίστοιχο) με +100άλογα, αυτόματο και ένα σωρό αξεσουάρ στην τελική ο καταναλωτής κοροϊδεύει τον εαυτό του αφού είναι τελείως άνιση σύγκριση 1,6% ανα ώρα σταματημένος στους -6 αν κατάλαβα καλά τί άλλο είπε σχετικό με το φαινόμενο της αράχωβας που είναι ένα απο τα συμπτώματα του φαινομένου Ελληνάρας δεν υπολογιζω επιδοτηση πλεον, αν ξαναβγει καλως, πλεον κοιταμε τιμες καταλογου ο καταναλωτης εχει 30κ (παραδειγμα) και κοιταει τι παιρνει με αυτα. αν υπαρχει επιλογη σε ηλεκτρικο την κοιταει αλλα στις τιμες απο εκει και κατω πρακτικα υπαρχουν ελαχιστες επιλογες με βασικα "προβληματα". ειδικα στην κατηγορία 20-25κ ουσιαστικα δεν υπαρχει τιποτα. τωρα θα κουνηθει λιγο η αγορα που θα ερθουν και μερικα ευρωπαικα/γιαπωνεζικα μικρα suv ηλεκτρικα αλλα οι τιμες τους ειναι σχεδον απαγορευτικες απο οσα εχω δει. στο βιντεο πανω κατω λεει οτι εχει γυρω στις 60 ωρες κολλημενος στην κινηση. ε βαλε και το ξεκινα σταματα στην χειροτερη να ειχε 15-20 ωρες? αρα σιγουρα για να μεινεις εκει πας με πολυ λιγη μπαταρια αν τελικα αυτος ηταν ο λογος που κάποιος εμεινε.
teodor_ch Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 1 λεπτό πριν, basilis_k6 είπε δεν υπολογιζω επιδοτηση πλεον, αν ξαναβγει καλως, πλεον κοιταμε τιμες καταλογου ο καταναλωτης εχει 30κ (παραδειγμα) και κοιταει τι παιρνει με αυτα. αν υπαρχει επιλογη σε ηλεκτρικο την κοιταει αλλα στις τιμες απο εκει και κατω πρακτικα υπαρχουν ελαχιστες επιλογες με βασικα "προβληματα". ειδικα στην κατηγορία 20-25κ ουσιαστικα δεν υπαρχει τιποτα. τωρα θα κουνηθει λιγο η αγορα που θα ερθουν και μερικα ευρωπαικα/γιαπωνεζικα μικρα suv ηλεκτρικα αλλα οι τιμες τους ειναι σχεδον απαγορευτικες απο οσα εχω δει. Κακώς δεν την υπολογίζεις γιατί ακόμα περνάνε αιτήσεις για κάποιοις ξύπνιους (google auto clicker) συν ότι υπάρχει πρόβλεψη να προστεθούν χρήματα. Και για εμένα εάν δεν υπάρξει ξανά επιδότηση, το αυτοκίνητο μου κοστίζει €9.000 παραπάνω προς το παρόν. (η αύξηση που λέω)
QuantumWanderer Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Μέλος Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Αν σταματήσουν οι επιδοτήσεις, θα πέσουν άμεσα οι τιμές ηλεκτρικών στην Ελλάδα (εκτός Tesla πιθανόν). Κάποιες αντιπροσωπείες θα ρίξουν σημαντικά τις τιμές, γιατί αλλιώς θα πάνε για κλείσιμο. Ειδικά αυτές που βασίζονται κυρίως ή μόνο στην πώληση ηλεκτρικών. Όσο για αυτούς που έχουν ήδη στην κατοχή τους ηλεκτρικό, έχει ήδη καταρρεύσει σημαντικά η μεταπωλητική των τωρινών τους μοντέλων, αφού έρχονται σημαντικά βελτιωμένα ηλεκτρικά μοντέλα στα επόμενα 2 χρόνια. Η αγορά ηλεκτρικών θα παγώσει για κάποιο διάστημα, θα σταματήσει το σπρώξιμο της επιδότησης, οπότε θα πέσουμε σε πολύ χαμηλότερα νούμερα ταξινομήσεων ηλεκτρικών και θα ξεφουσκώσει απότομα το σκηνικό. Αυτό σίγουρα θα φέρει και τη συνολική συζήτηση πιο πίσω ακόμα. Μη ξεχνάμε ότι κάποιοι αγοράζουν και λόγω hype.
filarhos Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) 4 hours ago, teodor_ch said: Ιωάννινα - Παξοί - Πόρος δεν ασχολήθηκα καθόλου πού θα φορτίσω στις Εθνικές το δίκτυο ήταν μια χαρά πουθενά δε χρειάστηκα να περιμένω και δεν αντιμετώπισα ούτε ένα πρόβλημα σίγουρα θα προτιμούσα να υπήρχαν parking στους προορισμούς μου και να φορτίζω εκεί τα βράδια όσο κοιμόμουν Αλλά με ~250-300χλμ αυτονομίας έτσι και αλλιώς ήθελα να κατέβω για τουαλέτα. Και τα 16-17 λεπτά για το 10-80% είναι ελάχιστος χρόνος. Ναί αν έκανα συχνά τέτοια ταξίδια δεν θα αγόραζα ηλεκτρικό. Αλλά στους 6 μήνες τα 8500χλμ τα έχω φορτίσει σπίτι δωρεάν (απο ΦΒ). Ακόμα και να πλήρωνα το ρεύμα πάλι κερδισμένος θα ήμουν. Ακριβώς τα ίδια κι εγώ! Κοντά 2000χλμ ταξίδι στη βόρεια Ελλάδα, χωρίς κάποιο πρόβλημα σχετικά με το ηλεκτρικό. Βέβαια λόγω μωρού σταματήσαμε τις διπλάσιες φορές από ότι είχα υπολογίσει, με αποτέλεσμα απλώς να μην φορτίζω. Μου στοίχισε λίγο λιγότερο από το punto πετρέλαιο που είχα πριν. Βέβαια το id κάνει καλύτερο ταξίδι από το Passat που έχω να συγκρίνω, κυρίως λόγω απουσίας θορύβου από τον κινητήρα. Υπό συνθήκες και για συχνά ταξίδια πάλι θα επέλεγα ηλεκτρικό. Τώρα αν κάθε βδομάδα πήγαινα Θεσσαλονίκη 1000χλμ πήγαινε έλα θα έπαιρνα πετρέλαιο, αν μου πλήρωναν καύσιμα, αλλιώς θα το ζύγιζα και ίσως πάλι ηλεκτρικό. Αν και τρεις φορές την μήνα κάνουμε σε δύο μέρες 300χλμ πήγαινε έλα χωριό. Υ.Γ. 1 Λέω θα το ζύγιζα γιατί θέλει δύο ώρες φόρτιση πήγαινε έλα, θεωρώ οτι ξεκινας φορτισμένος και κατά την επιστροφή, και δεν θα το πήγαινα 9 ώρες σερί κάπου θα σταματήσεις για φαγητό, λογικά πληρωμένο. Βασικά με όλα αυτά πάλι με το ηλεκτρικό θα πήγαινα, απλώς ίσως έπαιρνα το m3 lr ώστε να μειώσω σε κάτι λιγότερο από μία ώρα φόρτιση, δεδομένο ότι ξεκινάω >80%. Υ.Γ. 2 Έχουμε περίπου 25χιλχλμ και έχουμε ήδη κάνει απόσβεση τη διαφορά από το αντίστοιχο golf που κοιτούσαμε να πάρουμε τότε, από την διαφορά στα καύσιμα, μόνο. Στα 7 χρόνια θα έχουμε γλιτώσει 15-20 χιλ€. Επεξ/σία 5 Ιανουαρίου από filarhos 3
teodor_ch Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 13 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε Αν σταματήσουν οι επιδοτήσεις, θα πέσουν άμεσα οι τιμές ηλεκτρικών στην Ελλάδα (εκτός Tesla πιθανόν). Κάποιες αντιπροσωπείες θα ρίξουν σημαντικά τις τιμές, γιατί αλλιώς θα πάνε για κλείσιμο. Ειδικά αυτές που βασίζονται κυρίως ή μόνο στην πώληση ηλεκτρικών. Όσο για αυτούς που έχουν ήδη στην κατοχή τους ηλεκτρικό, έχει ήδη καταρρεύσει σημαντικά η μεταπωλητική των τωρινών τους μοντέλων, αφού έρχονται σημαντικά βελτιωμένα ηλεκτρικά μοντέλα στα επόμενα 2 χρόνια. Η αγορά ηλεκτρικών θα παγώσει για κάποιο διάστημα, θα σταματήσει το σπρώξιμο της επιδότησης, οπότε θα πέσουμε σε πολύ χαμηλότερα νούμερα ταξινομήσεων ηλεκτρικών και θα ξεφουσκώσει απότομα το σκηνικό. Αυτό σίγουρα θα φέρει και τη συνολική συζήτηση πιο πίσω ακόμα. Μη ξεχνάμε ότι κάποιοι αγοράζουν και λόγω hype. Στη Γερμανία που το 2024 μείωσαν τις επιδοτήσεις είχαν πτώση πωλήσεων 69% τα ηλεκτρικά και διαβάζω Αναφορά σε κείμενο While e-car prices in Germany rose 7.5 percent on average, they declined by five percent in China - both for entry-level and top models. In contrast, top model prices rose as much as 14.5 percent in Germany. Average price of new electric cars rises by €4,000 to almost €57,000 in Germany | Clean Energy Wire
QuantumWanderer Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Μέλος Δημοσ. 5 Ιανουαρίου Στη Γερμανία υπάρχει ήδη άλλη αγοραστική δύναμη, τί να συγκρίνουμε με εδώ. Εδώ δεν τραβάνε σοβαρά οι πωλήσεις ηλεκτρικών με επιδότηση. Αν φύγει η επιδότηση, θα κλάψουν μανούλες που πουλάνε κυρίως ηλεκτρικά, αν δεν ρίξουν τιμές να καλύψουν το κενό της επιδότησης. Άλλα 10-15 χρόνια πίσω από την ΕΕ και σε αυτό.
manolis940 Δημοσ. 6 Ιανουαρίου Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 22 ώρες πριν, kostasgr78 είπε Αν σταματήσουν οι επιδοτήσεις, θα πέσουν άμεσα οι τιμές ηλεκτρικών στην Ελλάδα (εκτός Tesla πιθανόν). Κάποιες αντιπροσωπείες θα ρίξουν σημαντικά τις τιμές, γιατί αλλιώς θα πάνε για κλείσιμο. Ειδικά αυτές που βασίζονται κυρίως ή μόνο στην πώληση ηλεκτρικών. Όσο για αυτούς που έχουν ήδη στην κατοχή τους ηλεκτρικό, έχει ήδη καταρρεύσει σημαντικά η μεταπωλητική των τωρινών τους μοντέλων, αφού έρχονται σημαντικά βελτιωμένα ηλεκτρικά μοντέλα στα επόμενα 2 χρόνια. Η αγορά ηλεκτρικών θα παγώσει για κάποιο διάστημα, θα σταματήσει το σπρώξιμο της επιδότησης, οπότε θα πέσουμε σε πολύ χαμηλότερα νούμερα ταξινομήσεων ηλεκτρικών και θα ξεφουσκώσει απότομα το σκηνικό. Αυτό σίγουρα θα φέρει και τη συνολική συζήτηση πιο πίσω ακόμα. Μη ξεχνάμε ότι κάποιοι αγοράζουν και λόγω hype. Που ακριβώς πέφτει η μεταπολιτική αξία των ηλεκτρικών. Έχουμε δείξει εδώ άπειρες φορές παραδείγματα μέσα απ' το car.gr πόσο πωλείται ένα ηλεκτρικό σε σχέση με την τιμή αγοράς του.
QuantumWanderer Δημοσ. 6 Ιανουαρίου Μέλος Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 11 λεπτά πριν, manolis940 είπε Που ακριβώς πέφτει η μεταπολιτική αξία των ηλεκτρικών. Έχουμε δείξει εδώ άπειρες φορές παραδείγματα μέσα απ' το car.gr πόσο πωλείται ένα ηλεκτρικό σε σχέση με την τιμή αγοράς του. Μάλλον παρασύρεσαι σκεφτόμενος μόνο την Tesla. Θέλουμε 2-3 χρόνια ακόμα για να ξεδιπλωθεί το πόσο έχει πέσει η μεταπωλητική τους. Το παραπάνω είναι μια εκτίμηση που υπάρχει και θα φανεί πλήρως μόλις πάνε να τα πουλήσουν και δεν εννοούμε αυτοκίνητα 8-15 μηνών. Έγραψα παραπάνω ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι θα πέσει όλη η τωρινή γκάμα, γιατί έρχονται σημαντικές βελτιώσεις στα μοντέλα της επόμενης 2ετίας. Δηλαδή αυτό που θα δούμε, δεν έχει να κάνει με αντανάκλαση καθρέφτη της προηγούμενης εξίσωσης πτώσης μεταπωλητικής, αλλά πρόκειται για gap στην εξίσωση, όπως σχεδόν συμβαίνει με κάθε αλλαγή «γενιάς». Για παράδειγμα: τα μοντέλα της BYD σε 2 χρόνια από σήμερα, δεν θα έχουν καμία σχέση με τα σημερινά. Να δούμε πόσο θα πιάνουν τα σημερινά.
teodor_ch Δημοσ. 6 Ιανουαρίου Δημοσ. 6 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) Ένα tesla του 2022 με ένα του 2024 πόση διαφορά έχουν δηλαδή? το ίδιο και για το ioniq 5 του 2022 με του 2025 Επεξ/σία 6 Ιανουαρίου από teodor_ch
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα