Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

10 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Προφανώς δεν είναι καλό νέο να κλείνει κάτι και να μένουν άνεργοι. Αλλά, το έχω ξαναπεί. Οταν πρίν απο 15 χρόνια σαν ΕΕ αποφασίζεις στην ουσία την κατάργηση των θερμικών (σωστό ή λάθος δεν μπορώ να το κρίνω!), τα golden boys των ευρωπαϊκών εταιρειών εκτός από τις αμοιβές τους, τι έκαναν;
Υποτίθεται οτι έχουν φτιάξει κοινές πλατφόρμες (πχ stellantis κοινή πλατφόρμα όπου φτιάχνονται απο Pegeuot, Alfa, Jeep, Fiat κλπ), για να πέσει το κόστος; Επεσε; Οχι. Δεν ήξεραν οτι θα πρέπει να βάλεις ολα αυτά τα ηλεκτρονικά υποβοηθήματα; Το ήξεραν; Τι έκαναν; Απλά ακρίβυναν τα οχήματα.

Που θέλω να καταλήξω. Οι ευρωπαικές εταιρείες νόμιζαν οτι το να στοχεύσουν στο συναίσθημα (λες και η Alfa έχει καμία σχέση με την Alfa που ήταν παλιότερα) και βγάζοντας αυτοκίνητα όπως το πολύ ωραίο Fiat 500e με τιμή πάνω απο 30.000, θα πουλούσαν. Λοιπόν απέτυχαν. Επίσης πολλές εταιρείας (MG, Volvo) οι οποίες ναι μεν ευρωπαϊκές, αλλά στην ουσία κινέζικες, έφτιαξαν τα μοντέλα τους στην Κίνα, με αποτέλεσμα να πάρουν πολλές πωλήσεις. Τo αποτέλεσμα το βλέπουμε. Να κλείνουν εργοστάσια, η Stellantis να φέρνει την Leapmotors στην Ευρώπη και στην ουσία να σκοτώνει τα δικά της μοντέλα. 1000% πληρώνουν τις απαράδεκτες επιλογές τους.
 

Σωστά τα λες. Απλό παράδειγμα: nissan x trail 2020 28500€ Diesel με χαμηλή κατανάλωση, 2024 e-power full hybrid 48000€ για να πληρώνεις 7,1λ/100χλμ , φυσικά απευθύνεται σε premium κοινο.. πού πας με τέτοιες τιμές; https://www.carandmotor.gr/nea/aytos-o-kataskeyastis-tha-paragei-mpataria-me-1500-hlm-aytonomias ίσως με λυση στη μπαταρία δούμε κατι διαφορετικό 

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αυτο το κόλλημα με τη μπαταρία δεν μπορώ να το καταλάβω ειλικρινά, εκτός εάν κανείς 4 φορές την εβδομάδα το Πάτρα Αλεξανδρούπολη.

Τα ~500 χλμ είναι μια χαρά... Αυτό που χρειάζεται στο Ελλαδισταν είναι να πυκνώσουν οι γρήγοροι DC φορτιστές σε εθνικές οδούς και επαρχία. Για τα καθημερινά χλμ και διατήρηση γύρω στο 50% για αυτούς που αγχώνονται με το battery degradation τα 11kw σπίτι ή δουλειά είναι μια χαρά.

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθέσω ότι ούτε καν τα 11kW δεν χρειάζονται στο 99% των φορτίσεων. Αλλά εγώ έβαλα φορτιστή για το ψυχολογικό να μπορώ να φορτίσω γρήγορα αν χρειαστεί ποτέ (αν και έχω DC >50άρη στα 500μ).

Πρέπει να έχω ανεβάσει τη φόρτιση στα 11kW δύο φορές στους 4 μήνες (~5000χλμ).

Μέχρι να βάλω τον φορτιστή δούλευα με τον Type 1 σε σούκο πρίζα με μαξ 1.2A*220=~ 2.6kW για 2-3 μήνες χωρίς να με περιορίσει καθόλου. Είχα ένα άγχος και με εκνεύριζε ο περιορισμός αλλά ήταν θέμα προγραμματισμού του εγκεφάλου μου!

Και η μεγάλη έκπληξη έρχεται όταν πάς να φορτίσεις πρώτη φορά έξω σε ταχυφορτιστή που βλέπεις τα 200++kW και βλέπεις τα λεπτά να περνάνε σφαίρα που δεν προλαβαίνεις να κάνεις αυτά που είχες προγραμματίσει (να ψάξεις ξενοδοχείο, πού να φάς, πού να πας κλπ).

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια από τα ίδια. 

Πάντα είμαι περίπου στο 50%.Εχω μονοφασικο φορτιστή στα 7.4 αλλά συνήθως φορτίζω στα 3.6...

Απο το 50% στο 100% σχεδόν 13... Δηλαδή από το βράδυ, έχω το πρωί φουλ αυτονομία. 

Ποτέ μου δεν έχω αγχωθεί ούτε για την πτώση απόδοσης μπαταρίας να φορτίζω σωστά ή όχι ούτε φυσικά για τα ταξίδια που θα φορτίσω. 

 

Επίσης αφήνω αυτό εδώ που αν αληθεύει τότε μου αρέσει που λέμε ότι οι Κινέζοι ενισχύουν τις δικές τους εταιρίες.. 

https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/i-italia-vazei-psalidi-sta-kefalaia-poy-parechei-stin-topiki-aytokinitoviomichania/

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, @pnea1973 είπε

Επίσης αφήνω αυτό εδώ που αν αληθεύει τότε μου αρέσει που λέμε ότι οι Κινέζοι ενισχύουν τις δικές τους εταιρίες.. 

https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/i-italia-vazei-psalidi-sta-kefalaia-poy-parechei-stin-topiki-aytokinitoviomichania/

Αναφορά σε κείμενο

Η κυβέρνηση έχει ασκήσει έντονη κριτική στη Stellantis για την πτώση της παραγωγής της στην Ιταλία καθώς και για τη μεταφορά της παραγωγής στο εξωτερικό για ορισμένα μοντέλα ιστορικών ιταλικών μαρκών, όπως η Fiat, η Lancia και η Alfa Romeo.

Λογική η απόφαση της κυβέρνησης. Τα κονδύλια για χρηματοδότηση βγαίνουν απο την εγχώρια παραγωγή (θέσεις εργασίας κλπ). 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τον έχω ξαναγράψει και συμφωνεί με τον από πάνω:

Πριν την αγορά έψαχνα για να εγκαταστήσω σταθμό φόρτισης. Με παρότρυνε φίλος ηλεκτρολόγος να δοκιμάσω φόρτιση απο shuko.

22χιλχλμ μετά είμαι με την shuko και δεν πρόκειται να βάλω σταθμό εκτός κι αν τα άλλα δύο οχήματα, απίθανο λόγω χρήσης <5χιλχλμ και τα δύο μαζί τον χρόνο, γίνουν κι αυτά ηλεκτρικά.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, filarhos είπε

Τον έχω ξαναγράψει και συμφωνεί με τον από πάνω:

Πριν την αγορά έψαχνα για να εγκαταστήσω σταθμό φόρτισης. Με παρότρυνε φίλος ηλεκτρολόγος να δοκιμάσω φόρτιση απο shuko.

22χιλχλμ μετά είμαι με την shuko και δεν πρόκειται να βάλω σταθμό εκτός κι αν τα άλλα δύο οχήματα, απίθανο λόγω χρήσης <5χιλχλμ και τα δύο μαζί τον χρόνο, γίνουν κι αυτά ηλεκτρικά.

 σουκο ποσο δινει? με 16αρα ασφάλεια παιζεις καπου στα 3,8kw/h? δηλαδη θες μια μερα να φορτισεις φουλ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι ο σταθμός φόρτισης αξίζει ίσως στις περιπτώσεις του φωτοβολταϊκού όπου θέλεις να εκμεταλλευτείς την φόρτηση απευθείας απ' τα panel και να μην φορτίζεις το βράδυ απ' την μπαταρία ή από το δίκτυο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

55 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

 σουκο ποσο δινει? με 16αρα ασφάλεια παιζεις καπου στα 3,8kw/h? δηλαδη θες μια μερα να φορτισεις φουλ?

10A αρα 2kw.

Πιο αργος και απο τον επιταφιο, αλλα για καθημερινη χρηση εντος πολης ειναι οκ.

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, manolis940 είπε

Νομίζω ότι ο σταθμός φόρτισης αξίζει ίσως στις περιπτώσεις του φωτοβολταϊκού όπου θέλεις να εκμεταλλευτείς την φόρτηση απευθείας απ' τα panel και να μην φορτίζεις το βράδυ απ' την μπαταρία ή από το δίκτυο.

Είναι λίγο θολό το θέμα. 

Στον fronius inverter με τον φορτιστή fronius wattpilot ναι μεν δίνει το surplus ΑΛΛΑ ο ινβερτερ έχει όριο μέγιστα W ανα φάση που μπορεί να δώσει και ο φορτιστής δεν τα υπολογίζει. Σε άλλες χώρες που δεν μετράει ο αντίστοιχος ΔΕΔΔΗΕ την κίνηση ανα φάση αλλά σαν σύνολο δεν υπάρχει θέμα.

Στην Ελλάδα μπορεί να παράγω 4.000w και να φορτίζω με 3.000w με αποτέλεσμα να τραβάω απο το δίκτυο 1.000w και να δίνω ταυτόχρονα στο δίκτυο 2.000w !!! (πραγματικό σενάριο στον δικό μου fronius gen 24 plus 6.0 με όριο ανα φάση 2.000w)

Στην παραπάνω περίπτωση πληρώνω ρυθμιζόμενες για τα 2.000w που τραβάω συν 2.000w που στέλνω και θα τραβήξω άλλη στιγμή ενώ εάν είχε ρύθμιση να παίρνει υπόψιν του τα μέγιστα Α ανα φάση (έστω να τα βάζω χειροκίνητα) θα πλήρωνα ρυθμιζόμενες μόνο για τα 2.000w που θα έδινα στο δίκτυο και θα τα τραβούσα άλλη στιγμή.

Έχω στείλει κατεβατό εμαιλ στη fronius αλλά δεν έχω πάρει απάντηση. Είναι θέμα software και λύνεται. Προς το παρόν ελέγχω τον wattpilot με το HA οπότε κάνω ότι θέλω απο εκεί και δε με νοιάζει. Αλλά δε γίνεται να δίνεις τόσα λεφτά (€950 ο φορτιστής αντί για €500κάτι της τεσλα - βέβαια πήρα την επιδότηση οπότε κόστισε €450 ενώ ο τέσλα δεν δικαιούται) και να μήν έχεις σωστό αποτέλεσμα. 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

10A αρα 2kw.

Πιο αργος και απο τον επιταφιο, αλλα για καθημερινη χρηση εντος πολης ειναι οκ.

Είναι σίγουρα αρκετά. Ας πούμε ότι το αμάξι είναι 9 το βράδυ στο parking και φεύγει 8 το πρωί έχει φορτίσει 22Kw.

1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

Είναι λίγο θολό το θέμα. 

Στον fronius inverter με τον φορτιστή fronius wattpilot ναι μεν δίνει το surplus ΑΛΛΑ ο ινβερτερ έχει όριο μέγιστα W ανα φάση που μπορεί να δώσει και ο φορτιστής δεν τα υπολογίζει. Σε άλλες χώρες που δεν μετράει ο αντίστοιχος ΔΕΔΔΗΕ την κίνηση ανα φάση αλλά σαν σύνολο δεν υπάρχει θέμα.

Στην Ελλάδα μπορεί να παράγω 4.000w και να φορτίζω με 3.000w με αποτέλεσμα να τραβάω απο το δίκτυο 1.000w και να δίνω ταυτόχρονα στο δίκτυο 2.000w !!! (πραγματικό σενάριο στον δικό μου fronius gen 24 plus 6.0 με όριο ανα φάση 2.000w)

Στην παραπάνω περίπτωση πληρώνω ρυθμιζόμενες για τα 2.000w που τραβάω συν 2.000w που στέλνω και θα τραβήξω άλλη στιγμή ενώ εάν είχε ρύθμιση να παίρνει υπόψιν του τα μέγιστα Α ανα φάση (έστω να τα βάζω χειροκίνητα) θα πλήρωνα ρυθμιζόμενες μόνο για τα 2.000w που θα έδινα στο δίκτυο και θα τα τραβούσα άλλη στιγμή.

Έχω στείλει κατεβατό εμαιλ στη fronius αλλά δεν έχω πάρει απάντηση. Είναι θέμα software και λύνεται. Προς το παρόν ελέγχω τον wattpilot με το HA οπότε κάνω ότι θέλω απο εκεί και δε με νοιάζει. Αλλά δε γίνεται να δίνεις τόσα λεφτά (€950 ο φορτιστής αντί για €500κάτι της τεσλα - βέβαια πήρα την επιδότηση οπότε κόστισε €450 ενώ ο τέσλα δεν δικαιούται) και να μήν έχεις σωστό αποτέλεσμα. 

 

 

Φαντάζομαι έχεις net metering ; Είναι λιγάκι τραγικούτσικο τα όσα περιγράφεις γιατί δεν φαίνεται και αρκετά οικονομική εταιρεία η fronius.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

σουκο ποσο δινει? με 16αρα ασφάλεια παιζεις καπου στα 3,8kw/h? δηλαδη θες μια μερα να φορτισεις φουλ?

10Α 2.4kwh 13A 3kwh 16A 3.7kwh

Πότε δεν πας τα φορτίσεις από 0 ούτε καν κάτω από 20% και οι περισσότεροι κάνουν το 20-80% για να κρατάνε καλά τη μπαταρία. Οπότε και με τον αργό σε ένα βράδυ είσαι κομπλέ.

Ξέρω και περίεργους που φορτιζουν αποκλειστικά 40-60% για να κρατήσουν τη μπαταρία όσο πάει.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, manolis940 είπε

Φαντάζομαι έχεις net metering ; Είναι λιγάκι τραγικούτσικο τα όσα περιγράφεις γιατί δεν φαίνεται και αρκετά οικονομική εταιρεία η fronius.

Ναί έχω net-metering. Στην πραγματικότητα διάλεξα εταιρία που πήγαινε πακέτο με τον εγκαταστάτη. Πήρα προσφορά απο 5-6 και διάλεξα τον πιο σοβαρό κατα τη γνώμη μου ο οποίος έτυχε να βάζει fronius. Έκανε άριστη δουλειά, απαντάει πάντα στα τηλέφωνα και έχουν >4-5 άτομα που όλοι τους είναι εξυπηρετικοί. Οι άλλες εταιρίες που κάποιες ήταν και πολύ μεγάλες έβγαζαν προσφορές το κ0λου πραγματικά. Όνομα της προσφοράς σε άλλο άτομο, υπολόγιζαν ταυτοχρονισμό 100% κλπ.

 

Τώρα το παραπάνω θέμα που περιγράφω δεν ισχύει σε όλες τις χώρες. Καμία εταιρία δεν είναι άριστη. Σε άλλες εταιρίες δεν μπορεί ο ινβερτερ να δίνει καν άνιση ποσότητα ανα φάση, οπότε μπορεί να τραβάς στη μία φάση 500 και να παράγεις 600 (200 ανα φάση) και να έχει σαν αποτέλεσμα να τραβάς απο το δίκτυο 500-200=300w και να στέλνεις 600+300-500=400 !!!

Τουλάχιστον στον fronius είναι καλύτερη η κατάσταση. Το μέγιστο ρεύμα ανα φάση είναι το 1/3 της συνολικής του δύναμης. Εμένα είναι 6.000w οπότε είναι 2.000w/φάση. Αν έβαζα 12άρη θα είχα 4.000w/φάση κλπ.

 

Αλλά το net-metering τελείωσε. Δεν έχω ασχοληθεί με το net-billing τί γίνεται και αν έχει σημασία εκεί.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...