Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αρχικά δεν θέλω να πείσω κανέναν για τίποτα. Αναφέρω προσωπικές εμπειρίες από τη χρήση οχημάτων που είχα και έχω.

Από την αρχή έχω πει ότι η σύγκριση οτιδήποτε θα πρέπει να γίνεται με σχεδόν ίδια οχήματα.

Να συγκρίνω πχ. το punto πετρέλαιο 1.3 και 75 ίππους αν θυμάμαι καλά που είχα κάποια στιγμή με το Seal που έχω σήμερα μόνο στο κομμάτι της αυτονομίας, παραβλεποντας όλα τα άλλα είναι άτοπο. 

Είχα βάλει κάποια στιγμή συγκριση με την Μ3 επειδή είναι σχεδόν ίδια από χαρακτηριστικά, για το κομμάτι της αυτονομίας και το γύρισαν στο κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης...

Λέμε για οικονομία και το συγκρίνουμε με ένα όχημα 1.000 κε με υγραέριο..

Κοινώς δεν τους πιάνεις πουθενά. 

Οπότε δεν έχει λόγο να προσπαθώ να μιλήσω με κάποιον ο οποίος δεν θέλει να δεχτεί τα δεδομένα. Και φυσικά δεν θέλω να πείσω κανέναν για τίποτα. Δεν σου αρέσει το ηλεκτρικό, δικαίωμά σου. Αλλά να γράφονται ανακρίβειες και παραπληροφορηση είναι κρίμα. 

 

Επεξ/σία από @pnea1973
  • Like 9
  • Απαντ. 5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
6 ώρες πριν, aionnou είπε

Έκανα διαδρομή εχθες από βόρεια της Αττικής μέχρι την Κύμη. Συνολικά 136χλμ , 1 ωρα και 47 λεπτα διάρκεια (ειχε κίνηση Χαλκίδα/φορτηγά στο Νηρέα)

με autopilot στην εθνική στα όρια ταχύτητας,  3 άτομα με κλιματισμό μιυ έβγαλε 14Kw κατανάλωση ή ξεκίνησα με 100% και έφτασα με 77%)

Οπότε πάμε να δούμε το κόστος "καυσίμου"

1. Γέμισα στη δουλειά όπως συνήθως 0€/Kw , 0€ το ταξίδι.

2. Σπιτι το βράδυ,  έχω μπλε στα 0,11€ με τα παρελκόμενα πάει σκάρτα 0.16€/Kw ή 2.24€

3. Βιαζόμουν,  κουμπωσα 10 λεπτά super charger στο Golden Hall με 0.36€ ή 5€ η διαδρομή.

4. Είμαι large σταμάτησα ΑΒ σε ΔΕΗ blue 0.6€ σε 150αρι fast charger ή 9€

5. Είμαι τσιπης-τσιγκούνης,  σταμάτησα ΣΕΑ Σείριο 120αρης ταχυφορτιστης ( και στο πανε και στο ελα) 0€ (ναι  ειναι τζάμπα) 0€ κόστος.

Οπότε έχεις επιλογές από 0€ έως και 9€. Με υγραέριο ένα αμαξι 180hp θα ειχε κατανάλωση αρκετα πανω από 10lt/100km στη καλύτερη να καταναλωσες 14 λίτρα ή 9€. Δεν το λες και υο ποιο οικονομικό,  άσε που δεν ξέρεις σε ποιο χλμ θα πάρεις το μοτέρ στο χέρι.

για το μοτέρ ασχολίαστο, είναι οπως λένε οτι θα βάλεις στην μπρίζα και θα κάνει μπαμ ...

Δεν αντιλέγω οτι φόρτισες δωρεάν , ούτε οτι είναι πιο φθηνή η οικιακή φόρτιση ή και δωρεάν με φ/β αλλά

για οικονομία δεν πας στα 180 άλογα αλλά πας μτχ μέχρι 7-8000€ (και πολλά είπα) ωστε να γλυτώσεις 10 χιλιάρικα+ με το καλημέρα :)

όταν λέτε για ηλεκτρικό και οικονομία μου μοιάζει παλιότερες εποχές να λένε για υγραέριο σε πόρσε ...

 

  • Like 1
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, korakios είπε

για το μοτέρ ασχολίαστο, είναι οπως λένε οτι θα βάλεις στην μπρίζα και θα κάνει μπαμ ...

Δεν αντιλέγω οτι φόρτισες δωρεάν , ούτε οτι είναι πιο φθηνή η οικιακή φόρτιση ή και δωρεάν με φ/β αλλά

για οικονομία δεν πας στα 180 άλογα αλλά πας μτχ μέχρι 7-8000€ (και πολλά είπα) ωστε να γλυτώσεις 10 χιλιάρικα+ με το καλημέρα :)

όταν λέτε για ηλεκτρικό και οικονομία μου μοιάζει παλιότερες εποχές να λένε για υγραέριο σε πόρσε ...

 

Πάλι μπερδεύεις δύο βασικά πράγματα. Συγχέεις εκείνον που δεν έχει χρήματα για καινούργιο με εκείνον που έχει και θέλει ένα οικονομικό όχημα για να πάει στην δουλειά του. Καλημέρα.

  • Like 3
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Πάλι μπερδεύεις δύο βασικά πράγματα. Συγχέεις εκείνον που δεν έχει χρήματα για καινούργιο με εκείνον που έχει και θέλει ένα οικονομικό όχημα για να πάει στην δουλειά του. Καλημέρα.

Και να προσθέσω και κάτι άλλο. Για να προκύψουν μτχ πρέπει να υπάρξουν καινούργια.. 

 

19 λεπτά πριν, korakios είπε

 

όταν λέτε για ηλεκτρικό και οικονομία μου μοιάζει παλιότερες εποχές να λένε για υγραέριο σε πόρσε ...

 

Το ότι είναι και οικονομικό στην χρήση, ε ειναι. 

 

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Πάλι μπερδεύεις δύο βασικά πράγματα. Συγχέεις εκείνον που δεν έχει χρήματα για καινούργιο με εκείνον που έχει και θέλει ένα οικονομικό όχημα για να πάει στην δουλειά του. Καλημέρα.

Καλημέρα , το οτι έχει κάποιος χρήματα δε σημαίνει οτι θα τα πετάξει σε λαμαρίνες με ρόδες για οικονομία ...

3 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε

Το ότι είναι και οικονομικό στην χρήση, ε ειναι. 

δεν είπα ποτέ το αντίθετο :)

11 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

Ένα πολύ ωραίο visualization στη σύγκριση των εκπομπών αυτοκινήτων.

https://www.visualcapitalist.com/life-cycle-emissions-evs-vs-combustion-engine-vehicles/

Η κάθε μελέτη δείχνει και τα δικά της στοιχεία μου φαίνεται

30% λιγότερες εκπομπές CO2 ? 🤪

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, korakios είπε

Καλημέρα , το οτι έχει κάποιος χρήματα δε σημαίνει οτι θα τα πετάξει σε λαμαρίνες με ρόδες για οικονομία ...

δεν είπα ποτέ το αντίθετο :)

Η κάθε μελέτη δείχνει και τα δικά της στοιχεία μου φαίνεται

30% λιγότερες εκπομπές CO2 ? 🤪

Από όσες μελέτες έχω πετύχει, υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις.

Όλα είναι θέμα μεθοδολογίας και παραδοχών στο προφίλ κίνησης, δηλαδή κατά τη διάρκεια της χρήσης. Της κατασκευής είναι πολύ πιο σταθερή η τιμή.

  • Like 2
Δημοσ.
Μόλις τώρα, kostasgr78 είπε

Από όσες μελέτες έχω πετύχει, υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις.

Όλα είναι θέμα μεθοδολογίας και παραδοχών στο προφίλ κίνησης, δηλαδή κατά τη διάρκεια της χρήσης.

γιαυτό και επιμένω οτι έπρεπε να θεσπιστεί ανα μοντέλο η αναγραφή

πολλοί παράγοντες , απο το εργοστάσιο εξόρυξης , παραγωγής/κατασκευής και μετά για τη χρήση το ενεργειακό μείγμα κάθε χώρας (που και πάλι αν φορτίζεις βράδυ δεν έχει σχέση αν φορτίζεις απο φ/β)

Και για τα θερμικά φυσικά είναι πολλοί παράγοντες

  • Like 1
Δημοσ.
19 minutes ago, korakios said:

Και για τα θερμικά φυσικά είναι πολλοί παράγοντες

Αν στα θερμικά περάσεις/ποσοτικοποιήσεις τα οικονομικά και περιβαλλοντικά κόστη εξόρυξης, διύλισης και διάθεσης/διανομής των καυσίμων τους τότε η συζήτηση νομίζω θα έχει τελειώσει.

Είναι τα externalities που σου είχα αναφέρει στο παρελθόν. Τα οποία και θα έπρεπε να απασχολούν όλους μας (αφού ζούμε και αναπνέουμε δλδ).

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Τα οποία και θα έπρεπε να απασχολούν όλους μας (αφού ζούμε και αναπνέουμε δλδ).

εννοείται , αλλά 1/10 ηλεκτρικό με -30%~-60% λιγότερους ρύπους (στον κύκλο ζωής) , κάποια θερμικά euro6 και τα υπόλοιπα χρέπια , δεν κάνουν τη διαφορά και φυσικά ανεβάζοντας τιμές στα θερμικά και τα καύσιμα και τέλη στα παλιά δεν είναι λύση . Απλά εξυπηρετούνται συμφέροντα

Επεξ/σία από korakios
  • Like 2
Δημοσ.
41 λεπτά πριν, korakios είπε

Καλημέρα , το οτι έχει κάποιος χρήματα δε σημαίνει οτι θα τα πετάξει σε λαμαρίνες με ρόδες για οικονομία ...

Θα συμφωνήσω αλλά δεν είπα αυτό. Όπως δείξαμε και μία σελίδα πιο πίσω, ανάλογα τα χιλιόμετρα που κάνεις επενδύοντας σε ένα νέο ηλεκτρικό όχημα, σε βάθος πενταετίας ξεκινάει η απόσβεση. Επιπλέον έχεις ένα νέο και ασφαλές όχημα για να μπει η οικογένεια σου και λιγότερα έξοδα σε service και ζημιές τα οποία δεν συνυπολογίστηκαν.

  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, manolis940 είπε

Θα συμφωνήσω αλλά δεν είπα αυτό. Όπως δείξαμε και μία σελίδα πιο πίσω, ανάλογα τα χιλιόμετρα που κάνεις επενδύοντας σε ένα νέο ηλεκτρικό όχημα, σε βάθος πενταετίας ξεκινάει η απόσβεση. Επιπλέον έχεις ένα νέο και ασφαλές όχημα για να μπει η οικογένεια σου και λιγότερα έξοδα σε service και ζημιές τα οποία δεν συνυπολογίστηκαν.

το 5ετία όπως έγραψα και πριν είναι πολύ σχετικό σε σχέση με αέριο και εξαρτάται απο πολλά , δλδ πρέπει να βάλεις αρκετούς παράγοντες :

- αγορά νέου απαραίτητα

- υποδομή για φόρτιση 

- φόρτιση απο φ/β

- πολλά χλμ/έτος

 

Εκεί δεν αντιλέγω , αρκεί φυσικά να μην κάτσει στραβή με την μπαταρία (έστω και απειροελάχιστη πιθανότητα) μετά την εγγύηση

 

τα έξοδα σέρβις/ζημιών του θερμικού είναι στα ίδια με το κόστος μεικτής ηλεκτρικού όπως έγραψα προηγουμένως στο παράδειγμα .

 

Σαν γενίκευση όμως "με το ηλεκτρικό κάνεις οικονομία" και "είναι η λύση σήμερα" , πάντα θα διαφωνώ . Για αγορά ηλεκτρικού επειδή αρέσει σε κάποιον και τυχαίνει παράλληλα να έχει χαμηλό κόστος μετακίνησης ποτέ δε σχολίασα , ούτε μου πέφτει και λόγος .

  • Like 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, korakios είπε

το 5ετία όπως έγραψα και πριν είναι πολύ σχετικό σε σχέση με αέριο και εξαρτάται απο πολλά , δλδ πρέπει να βάλεις αρκετούς παράγοντες :

- αγορά νέου απαραίτητα

- υποδομή για φόρτιση 

- φόρτιση απο φ/β

- πολλά χλμ/έτος

 

Εκεί δεν αντιλέγω , αρκεί φυσικά να μην κάτσει στραβή με την μπαταρία (έστω και απειροελάχιστη πιθανότητα) μετά την εγγύηση

 

τα έξοδα σέρβις/ζημιών του θερμικού είναι στα ίδια με το κόστος μεικτής ηλεκτρικού όπως έγραψα προηγουμένως στο παράδειγμα .

 

Σαν γενίκευση όμως "με το ηλεκτρικό κάνεις οικονομία" και "είναι η λύση σήμερα" , πάντα θα διαφωνώ . Για αγορά ηλεκτρικού επειδή αρέσει σε κάποιον και τυχαίνει παράλληλα να έχει χαμηλό κόστος μετακίνησης ποτέ δε σχολίασα , ούτε μου πέφτει και λόγος .

Αγορά νέου θα κάνουμε είναι φυσιολογικό. Μετατροπή θερμικού σε ηλεκτρικό δεν υφίσταται οπότε όταν μιλάμε για ηλεκτρικά πάντα μιλάμε για καινούργια αυτοκίνητα.

Προφανώς η υποδομή για φόρτιση απαιτείται η οποία σημαίνει από suko πρίζα μέχρι φορτιστή AC στο σπίτι αν είναι απαραίτητο. Δεν είναι όμως και τραγικά δύσκολο να υπάρχει μία suko πρίζα στο σπίτι. Επίσης η φόρτιση απ' το δίκτυο με ένα καλό πρόγραμμα από αυτά μου μας ενημερώνεις στο αντίστοιχο θέμα των τιμολογίων ρεύματος μπορεί να φορτίσει οικονομικά το αυτοκίνητο μας ρίχνοντας τα κόστος/χμ και πάλι.

Αν κάτσει στραβή με την μπαταρία στα πρώτα 8 χρόνια είσαι καλυμμένος στις περισσότερες εταιρείες.

Το service ζημιές θερμικού +μεικτής θερμικού είναι τα ίδια με την μεικτή του ηλεκτρικού;

Όταν το 50% έχει δική του θέση στάθμευσης νομίζω ότι μπορούμε να γενικεύουμε για χάριν ευκολίας. Δεν είναι ότι εξυπηρετεί 5 με 10 ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα, αλλά εκατομμύρια.

 

Δεν είμαι αρνητής στο ότι το υγραέριο κάνει οικονομία φυσικά. Ίσα ίσα. Αυτή την στιγμή έχω ένα θερμικό στην άκρη και σκέφτομαι να το γυρίσω σε υγραέριο. Δεν είναι όμως κάτι απλό με τόσους τσαρλατάνους που κυκλοφορούν εκεί έξω. Δεν υπάρχει κάποια ξεκάθαρη απάντηση για το που θα πας και θα σου κάνουν καλή δουλειά. Από κει και πέρα όμως χρειαζόμαστε και ένα δεύτερο αυτοκίνητο στο σπίτι; Να πάω σε ένα μεταχειρισμένο που είναι hit or miss και να το γυρίσω σε υγραέριο; Να το πάρω ήδη με υγραέριο ή να πάω σε ένα νέο ηλεκτρικό όπου θα έχει όλα τα καλά που ανέφερα παραπάνω (εγγύηση, ασφάλεια κτλ) ;

Δημοσ.
8 hours ago, aionnou said:

Έκανα διαδρομή εχθες από βόρεια της Αττικής μέχρι την Κύμη. Συνολικά 136χλμ , 1 ωρα και 47 λεπτα διάρκεια (ειχε κίνηση Χαλκίδα/φορτηγά στο Νηρέα)

με autopilot στην εθνική στα όρια ταχύτητας,  3 άτομα με κλιματισμό μιυ έβγαλε 14Kw κατανάλωση ή ξεκίνησα με 100% και έφτασα με 77%)

Οπότε πάμε να δούμε το κόστος "καυσίμου"

1. Γέμισα στη δουλειά όπως συνήθως 0€/Kw , 0€ το ταξίδι.

2. Σπιτι το βράδυ,  έχω μπλε στα 0,11€ με τα παρελκόμενα πάει σκάρτα 0.16€/Kw ή 2.24€

3. Βιαζόμουν,  κουμπωσα 10 λεπτά super charger στο Golden Hall με 0.36€ ή 5€ η διαδρομή.

4. Είμαι large σταμάτησα ΑΒ σε ΔΕΗ blue 0.6€ σε 150αρι fast charger ή 9€

5. Είμαι τσιπης-τσιγκούνης,  σταμάτησα ΣΕΑ Σείριο 120αρης ταχυφορτιστης ( και στο πανε και στο ελα) 0€ (ναι  ειναι τζάμπα) 0€ κόστος.

Οπότε έχεις επιλογές από 0€ έως και 9€. Με υγραέριο ένα αμαξι 180hp θα ειχε κατανάλωση αρκετα πανω από 10lt/100km στη καλύτερη να καταναλωσες 14 λίτρα ή 9€. Δεν το λες και υο ποιο οικονομικό,  άσε που δεν ξέρεις σε ποιο χλμ θα πάρεις το μοτέρ στο χέρι.

Με το id3 με τις θερμοκρασίες τις εποχής για Κύμη, βλέπω στο πήγαινε 9-10 και στο έλα 11-12 βέβαια εμείς μένουμε Άγιο Στέφανο...

Με το punto πετρελαίο είχαμε πήγαινε έλα 3.3λ/100χλμ και με το πασσατ βενζίνη 5λ/100χλμ.

Έχω shuko και στα δυο σπίτια Αθήνα και χωριό. Σείριο σταματάμε αν έχει ανάγκη ο μικρός, συνήθως βαριέμαι.

2 hours ago, @pnea1973 said:

Αρχικά δεν θέλω να πείσω κανέναν για τίποτα. Αναφέρω προσωπικές εμπειρίες από τη χρήση οχημάτων που είχα και έχω.

Από την αρχή έχω πει ότι η σύγκριση οτιδήποτε θα πρέπει να γίνεται με σχεδόν ίδια οχήματα.

Να συγκρίνω πχ. το punto πετρέλαιο 1.3 και 75 ίππους αν θυμάμαι καλά που είχα κάποια στιγμή με το Seal που έχω σήμερα μόνο στο κομμάτι της αυτονομίας, παραβλεποντας όλα τα άλλα είναι άτοπο. 

Είχα βάλει κάποια στιγμή συγκριση με την Μ3 επειδή είναι σχεδόν ίδια από χαρακτηριστικά, για το κομμάτι της αυτονομίας και το γύρισαν στο κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης...

Λέμε για οικονομία και το συγκρίνουμε με ένα όχημα 1.000 κε με υγραέριο..

Κοινώς δεν τους πιάνεις πουθενά. 

Οπότε δεν έχει λόγο να προσπαθώ να μιλήσω με κάποιον ο οποίος δεν θέλει να δεχτεί τα δεδομένα. Και φυσικά δεν θέλω να πείσω κανέναν για τίποτα. Δεν σου αρέσει το ηλεκτρικό, δικαίωμά σου. Αλλά να γράφονται ανακρίβειες και παραπληροφορηση είναι κρίμα. 

 

Εμείς είχαμε το 85αρι με λιιιγο καλύτερη απόδοση. Πολύ καλό ταξίδι με τα όρια και cc κοντά 1000χλμ αυτονομία. Αλλά καμία σχέση με το id, διαστημόπλοιο σε όλες τις συνθήκες (+115 ίππους).

Κάποια στιγμή πρέπει να δω στα σχεδόν 8 χρόνια πόσο στοίχισε η χρήση του (εκτός των ποσών για λάδια φίλτρα που τα υπολόγισα σχεδόν 2χιλ€. Και το πετρέλαιο πάνω από 8χιλ€ (ξεκίνησα με περίπου 750€/τον χρόνο και έφτασα στα διπλά 1500€).

Ωραίο το seal αλλά δεν ξαναπαίρνω sedan και γενικά μακρύτερο από 4,5μετρα για αυτό δεν κοίταξα τα Tesla. Και αν δεν μου φτάνει το πορτμπαγκάζ, να είναι καλά οι φουσκωτές μπάρες που φορτώνεις τα ογκώδη αλλά ελαφρά αντικείμενα. Φέτος φόρτωσα δύο 110λ βαλίτσες με ρούχα.

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, korakios είπε

όταν λέτε για ηλεκτρικό και οικονομία μου μοιάζει παλιότερες εποχές να λένε για υγραέριο σε πόρσε

Είπα ότι είναι ποιο οικονομικό από οποιοδήποτε άλλο. Προσωπικά δεν με απασχολεί καθόλου.

Το σχόλιο για το πορκυ κάνω πως δεν το άκουσα.. δεν ήταν ιδιαίτερα ευφυές.

Δημοσ.

Εγώ δεν το βλέπω έτσι.

Αντί να πάρω το golf με τα 150 χειροκινητο (τώρα νομίζω είναι πιο ακριβό), στα 30 πήρα το id3 με χώρους πασσατ και 200(άχρηστα μου είναι αλλά τεσπά) στα 33. (Μεταξύ μας το Leon θα έπαιρνα στα 27 αυτόματο γιατί 3 παραπάνω για το ίδιο αυτοκίνητο και χειροκινητο δεν...).

Και φέτος μόνο έκανα απόσβεση τα 2 από τα 33, σε μερικούς μήνες θα έχω κάνει απόσβεση όλη τη διαφορά.

Μεικτή θα έκανα όπως και να έχει σε αυτά τα ποσά και το κόστος (το είχα ρωτήσει στον ασφαλιστή μου) θα ήταν 50 με 100 λιγότερα στο θερμικό. Τελικά μου έκανε την τιμή του θερμικού (κάτω από 800 με τιμή 45).

  • Like 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...