korakios Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 6 λεπτά πριν, haHa είπε Κανενας δεν εφερε αντιρρηση σε αυτο. Η συζητηση ομως δεν ειναι αν υπαρχουν φθηνα ηλεκτρικα. Η συζητηση ειναι κυριως ποσο πιο φθηνα ή ακριβα ειναι τα ηλεκτρικα για παρομοιας κατηγοριας αυτοκινητα, με παρομοιο εξοπλισμο. προοπτική λέγεται , οπότε αν δεν παίζουν φθηνά και παράλληλα υποδομές για φόρτιση , δεν έχει προοπτική προς το παρών για χομπίστες , όχι μαζικά στην Ελλάδα 2.0 Μόλις τώρα, malakudi είπε Θα πηγαίνεις λοιπόν στο σταθμό φόρτισης της γειτονιάς σου και θα φορτίζεις σε 15 λεπτά. Προφανώς θα είναι ακριβότερο από το να φόρτιζες σπίτι, θα είναι φθηνότερο όμως από τα πανάκριβα τότε ορυκτά καύσιμα. με βενζίνη , ίσως , με αέριο δε νομίζω ... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
manolis940 Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 1 λεπτό πριν, korakios είπε προοπτική λέγεται , οπότε αν δεν παίζουν φθηνά και παράλληλα υποδομές για φόρτιση , δεν έχει προοπτική προς το παρών για χομπίστες , όχι μαζικά στην Ελλάδα 2.0 Μια απ' τα ίδια πιστεύω και εγώ. Από την στιγμή που δεν μπορώ να αγοράσω μπολντόζα και καράβι ηλεκτρικό η ηλεκτροκίνηση δεν έχει μέλλον. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
haHa Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 5 λεπτά πριν, korakios είπε προοπτική λέγεται , οπότε αν δεν παίζουν φθηνά και παράλληλα υποδομές για φόρτιση , δεν έχει προοπτική προς το παρών για χομπίστες , όχι μαζικά στην Ελλάδα 2.0 Κι εδω ειναι που κανεις λαθος. Η πλειονοτητα των καινουριων αυτοκινητων που πωλουνται (ακομα και στην Ελλαδα) δεν ειναι "φθηνα". Τα πολυ φθηνα αυτοκινητα αφορουν λιγους, εχουν πολυ μικρο περιθωριο κερδους και ακομα και εταιριες που παραδοσιακα εβγαζαν φθηνα(πχ Peugeot) εχουν μειωσει κατα πολυ τις επιλογες τους σε φθηνα. Επεξ/σία 10 Οκτωβρίου από haHa Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
korakios Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Μόλις τώρα, manolis940 είπε Μια απ' τα ίδια πιστεύω και εγώ. Από την στιγμή που δεν μπορώ να αγοράσω μπολντόζα και καράβι ηλεκτρικό η ηλεκτροκίνηση δεν έχει μέλλον. πρέπει να υπάρχουν ήδη , περίεργες προτιμήσεις έχεις αλλά πάσο , γούστα είναι αυτά Μόλις τώρα, haHa είπε Κι εδω ειναι που κανεις λαθος. Η πλειονοτητα των καινουριων αυτοκινητων που πωλουνται (ακομα και στην Ελλαδα) δεν ειναι "φθηνα". τα θερμικά λες? Σίγουρα δεν αξίζουν εδώ και λίγα χρόνια Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
malakudi Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 1 λεπτό πριν, korakios είπε προοπτική λέγεται , οπότε αν δεν παίζουν φθηνά και παράλληλα υποδομές για φόρτιση , δεν έχει προοπτική προς το παρών για χομπίστες , όχι μαζικά στην Ελλάδα 2.0 με βενζίνη , ίσως , με αέριο δε νομίζω ... Η ζημιά στην υγεία είναι η ίδια, 30% λιγότεροι ρύποι είναι και πάλι ρύποι. Δε θα υπάρχει τίποτα από ΜΕΚ στο μέλλον. Θα είναι 20, θα είναι 30 χρόνια, αλλά θα συμβεί, να είσαι σίγουρος. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
korakios Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 1 λεπτό πριν, malakudi είπε Δε θα υπάρχει τίποτα από ΜΕΚ στο μέλλον. Θα είναι 20, θα είναι 30 χρόνια, αλλά θα συμβεί, να είσαι σίγουρος. σε 20-30 χρόνια βλέπουμε 1 λεπτό πριν, malakudi είπε Η ζημιά στην υγεία είναι η ίδια, 30% λιγότεροι ρύποι είναι και πάλι ρύποι. κάτσε να βγάλουν στοιχεία για τους ρύπους κατασκευής VS θερμικών πρώτα . Υπόθεση κάνω αλλά είμαι σίγουρος οτι αν ήταν ρόδινα τα πράγματα θα μας πρήζανε και με αυτό ... Επεξ/σία 10 Οκτωβρίου από korakios 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
malakudi Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 2 λεπτά πριν, korakios είπε σε 20-30 χρόνια βλέπουμε Σε 10 θα σταματήσουν να πωλούνται νέα ΜΕΚ. Ίσως πάρει και αναβολή 2-3 χρόνια. Βάλε και άλλα 10 να καθαρίσει μεγάλο μέρος από τον παλιό στόλο των ΜΕΚ. Όμως οι αυξήσεις τιμών στα ορυκτά καύσιμα και οι φόροι στα "ρυπογόνα" μέσω τελών θα έρθουν πολύ νωρίτερα - πιθανόν και απαγορεύσεις κίνησης εντός αστικού ιστού. 3 λεπτά πριν, korakios είπε κάτσε να βγάλουν στοιχεία για τους ρύπους κατασκευής VS θερμικών πρώτα . Υπόθεση κάνω αλλά είμαι σίγουρος οτι αν ήταν ρόδινα τα πράγματα θα μας πρήζανε και με αυτό ... Οι ρύποι κατασκευής δεν εκπέμπονται στο σημείο που ζεις. Δεν είναι συγκρίσιμα τα δύο πράγματα Επεξ/σία 10 Οκτωβρίου από malakudi 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
haHa Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 5 λεπτά πριν, korakios είπε κάτσε να βγάλουν στοιχεία για τους ρύπους κατασκευής VS θερμικών πρώτα . Υπόθεση κάνω αλλά είμαι σίγουρος οτι αν ήταν ρόδινα τα πράγματα θα μας πρήζανε και με αυτό ... Δεν χρειαζεται να κανεις υποθεσεις. Εχουν βγει αρκετες μελετες και τα ηλεκτρικα ειναι μακραν πιο φιλικα για το περιβαλλον στο lifecycle(κατασκευη + 10 χρονια χρησης) . Με τα χρονια, η διαφορα αυτη μεγαλωνει και γινονται ακομα πιο πρασινα τα ηλεκτρικα γιατι αυξανεται το ποσοστο ΑΠΕ με το οποιο φορτιζουν απο το δικτυο. Επεξ/σία 10 Οκτωβρίου από haHa 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
malakudi Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Βλέποντας πολύ πιο βαθιά στο χρόνο, το να έχεις δικό σου αυτοκίνητο θα καταργηθεί, τουλάχιστον στις αστικές περιοχές. Θα είναι μία άχρηστη πολυτέλεια να έχεις δικό σου. Θα καλείς ένα αυτοκίνητο όποτε το χρειάζεσαι και θα έρχεται μόνο του, θα σε πηγαίνει μόνο του και θα φεύγει να πάρει κάποιον άλλον, ενώ όταν είναι idle θα πηγαίνει κάπου μόνο του να φορτίσει. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
korakios Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 6 λεπτά πριν, haHa είπε Δεν χρειαζεται να κανεις υποθεσεις. Εχουν βγει αρκετες μελετες και τα ηλεκτρικα ειναι μακραν πιο φιλικα για το περιβαλλον στο lifecycle(κατασκευη + 10 χρονια χρησης) . λινκ ανα εταιρία μοντέλο ? (φαντάζομαι είναι απο αυτά που εισάγονται Ε.Ε.) 7 λεπτά πριν, haHa είπε Με τα χρονια, η διαφορα αυτη μεγαλωνει και γινονται ακομα πιο πρασινα τα ηλεκτρικα γιατι αυξανεται το ποσοστο ΑΠΕ με το οποιο φορτιζουν απο το δικτυο. +1 6 λεπτά πριν, malakudi είπε Βλέποντας πολύ πιο βαθιά στο χρόνο, το να έχεις δικό σου αυτοκίνητο θα καταργηθεί, τουλάχιστον στις αστικές περιοχές. Θα είναι μία άχρηστη πολυτέλεια να έχεις δικό σου. Θα καλείς ένα αυτοκίνητο όποτε το χρειάζεσαι και θα έρχεται μόνο του, θα σε πηγαίνει μόνο του και θα φεύγει να πάρει κάποιον άλλον, ενώ όταν είναι idle θα πηγαίνει κάπου μόνο του να φορτίσει. ούτε καν , τέτοιες πολυτέλειες (να μη χρειάζεσαι αμάξι) δεν είναι για Ελλάδα και τέτοια νοοτροπία πρέπει απο νωρίς να εξαφανιστείτε ,αλλιώς θα μας μείνουν πανάκριβα αμάξια και σάπια ΜΜΜ (αυτό που πάει να γίνει δλδ) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
haHa Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 11 λεπτά πριν, korakios είπε λινκ ανα εταιρία μοντέλο ? (φαντάζομαι είναι απο αυτά που εισάγονται Ε.Ε.) Δεν ειναι ανα μοντελο γιατι τοτε θα μπορουσε να γινει cherry pick. Οι μελετες βλεπουν συνολικα τις εκπομπες πολλων μοντελων. Ενδεικτικα μια μελετη: https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2023/733112/IPOL_STU(2023)733112_EN.pdf • Production GHG impactsfor BEVs are higher than for ICEVs (on average, +46% at present, +30% estimated over the next three decades). • Production GHG impact estimates for future BEVs point to significant margins for reduction, mainly due to improvements in battery energy density. • Vehicle use phase dominates overall life cycle GHG impacts (6-7 times higher than production emissions for ICEVs, ~2x higher for BEVs), resulting in overall lower emissions for BEVs than ICEVs (on average, -30% at present, -60% estimated over the next three decades, due to the ongoing decarbonisation of electricity grid mixes). Αλλη μελετη: https://www.transportationenergy.org/resources/the-commute/life-cycle-carbon-emissions-of-electric-and-combus Επεξ/σία 10 Οκτωβρίου από haHa 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
malakudi Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 36 λεπτά πριν, korakios είπε λινκ ανα εταιρία μοντέλο ? (φαντάζομαι είναι απο αυτά που εισάγονται Ε.Ε.) +1 ούτε καν , τέτοιες πολυτέλειες (να μη χρειάζεσαι αμάξι) δεν είναι για Ελλάδα και τέτοια νοοτροπία πρέπει απο νωρίς να εξαφανιστείτε ,αλλιώς θα μας μείνουν πανάκριβα αμάξια και σάπια ΜΜΜ (αυτό που πάει να γίνει δλδ) Μα τα ΜΜΜ δε μπορούν να πάνε από οπουδήποτε σε οπουδήποτε, ούτε ότι ακριβώς ώρα το θες. Το να έχεις ένα αυτοκίνητο και να κάθεται idle στο δρόμο στο σπίτι σου ή στο δρόμο στη δουλειά σου τις 22 από τις 24 ώρες της ημέρας, είναι τεράστια σπατάλη. Θα υπάρχουν λοιπόν αυτοκινούμενα οχήματα δημόσιας χρήσης όποτε τα χρειαστείς. Δικό τους αυτοκίνητο τότε θα έχουν μόνο οι πλούσιοι, αφού η άδεια αυτοκινήτου για ιδιώτη θα κοστίζει πανάκριβα. Αλλά δε θα χρειάζεται κιόλας να έχεις δικό σου στο μελλοντικό σενάριο που περιγράφω. Αυτά για αστικές περιοχές, σε μη αστικές η άδεια θα είναι φθηνή και θα μπορείς να αγοράσεις δικό σου όχημα. Δεν είναι επιστημονική φαντασία αυτά, θα συμβούν, είναι η λογική εξέλιξη των πραγμάτων. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
aionnou Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 13 ώρες πριν, basilis_k6 είπε ναι με την επιδοτηση αν εχει γκαραζ καποιος ειναι λογικη επιλογη αλλα ο φοβος των βλαβων και της ζωης της μπαταριας δεν μπορει να παραμεληθει. θα υπαρχει μεχρι να πουληθουν αρκετα ev και να περασουν αρκετα χρονια ακομα. Ποιος φόβος για τη μπαταρία όταν αγοράζεις lfp και αντέχει 2 φορές παραπάνω από ένα ice δλδ πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
@pnea1973 Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, korakios είπε κάτσε να βγάλουν στοιχεία για τους ρύπους κατασκευής VS θερμικών πρώτα . Υπόθεση κάνω αλλά είμαι σίγουρος οτι αν ήταν ρόδινα τα πράγματα θα μας πρήζανε και με αυτό ... Την έχουμε ξανακάνει αυτή την κουβέντα 😜...Εσένα στην Αθήνα σε επηρεάζουν οι ρύποι κατασκευής ή οι ρύποι λειτουργίας των οχημάτων; Επεξ/σία 10 Οκτωβρίου από @pnea1973 5 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
basilis_k6 Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 40 λεπτά πριν, aionnou είπε Ποιος φόβος για τη μπαταρία όταν αγοράζεις lfp και αντέχει 2 φορές παραπάνω από ένα ice δλδ πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα Δεν μας εναδιαφερουν ολους τα χλμ. Το αμαξι μου ειναι 21ετων με 150κ χλμ. Τα ηλεκτρικα ειναι no brainer αγορα για αυτους που κανουν 20κ το χρόνο και πάνω. Τα θερμικά είναι για τους κάτω από 10κ το χρονο. Οι ενδιαμεσοι ειναι που μας ενδιαφερουν προς το παρον. Μεχρι τωρα στοιχεια εχουμε μονο για τεσλα και ουκ ολιγα έχουν αλλαξει μπαταρια και drive unit με κοστος κατι 5χιλιαρα και πανω. Στοιχεια για βλαβες και ζωη μπαταρίας θα εχουμε το 2030, οχι τωρα. Btw ειδα ενα αττο 3 με κατεστραμμένη μπαταρία απο τρακαρισμα που σε θερμικο αμαξι ηθελε μονο φαναρτζη. Αρα η μεικτη ειναι must. Τα ηλεκτρικα ακομα ειναι για αρχοντους. Μην περιμενετε ηλεκτροκίνηση οσο το target group ειναι τα ανω κοινωνικα στρωματα. Για ελλαδα πάντα. Επεξ/σία 10 Οκτωβρίου από basilis_k6 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα