Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 minute ago, gbras said:

Σε εχει βαλει καποιος με το ζορι να εισαι εδω?

Οχι βεβαια. Κουβεντα κανουμε.

Εκατερωθεν μπορει να βρισκει ο ενας το αλλου τις αποψεις ανεδαφικες.

Συζητηση γινεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Να προσθέσω (για όσους καταλαβαίνουν...) ότι είχα γράψει και παλαιότερα.

Πιστεύω ότι ακόμα είμαστε στην πρώτη φάση των ηλεκτρικών. Οι εταιρίες κάνουν τα ίδια "λάθη" με πρίν απο 20-30 χρόνια.

Δεν έχουν ξεκινήσει το fine-tuning (εκτός απο την τεσλα που είναι 10 χρόνια μπροστά) και έτσι τους κοστίζει η κατασκευή περισσότερο και είναι και υπερβολικά αξιόπιστα. Καθώς περνάνε τα χρόνια όντως οι μπαταρίες θα αντέχουν ~200.000χλμ.

 

Δεν γίνεται να σου δίνουν εγγύηση για 160.000χλμ με 70 ή 80% υγεία (δε θυμάμαι) και να βλέπουμε αυτοκίνητα με 280.000χλμ με 93% υγεία. 

Θα φτάσουμε στο σημείο που όντως η μπαταρία θα αντέχει λίγο περισσότερο απο την εγγύηση. Νομίζω η VW είναι πιο κοντά με κάτι πτώσεις υγείας που βλέπω.

 

image.png.85fe9323a15b903bb79e188350e57d2a.png

5 λεπτά πριν, mindreader είπε

Ετσι ειναι. Ο μεσος insomniac αλλαζει το αμαξι του στα 5-7 χρονια. Οποτε problem solved.

Εχουν δικιο οσοι λενε, οτι εδω δεν ειναι αντιπροσωπευτικο το δειγμα, σε σχεση με το τι ισχυει στην κοινωνια.

Εάν δεν καταλαβαίνεις τί διαβάζεις δε σου φταίω εγώ.

Δίκιο έχουν και όσοι λένε ότι εδώ μέσα έχει μαζευτεί όλος ο καλός κόσμος του FB...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, mindreader said:

Οχι βεβαια. Κουβεντα κανουμε.

Εκατερωθεν μπορει να βρισκει ο ενας το αλλου τις αποψεις ανεδαφικες.

Συζητηση γινεται.

Απο την στιγμη που εισαι τοσο καθετος και απολυτος δεν εχεις κανενα λογο αν ασχολεισαι. Δεν ειναι φυσιολογικο αυτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 minutes ago, sargyrop81 said:

Στο Atto 3, η μπαταρία LFP θέλει αλλαγή μετά από ~4.000 κύκλους, και κάθε κύκλος βγάζει τουλάχιστον 250 χλμ. Μόλις φτάσεις 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα την αλλάζεις.

Δηλαδη, αν κανει καποιος λιγα χιλιομετρα, μπορει να το εχει 15ετια χωρις αλλαγη μπαταριας, σωστα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χθες βγήκα Παγκράτι το βράδυ. Κάτι ο covid, κάτι οι δουλειές είχα χρόνια να πάω. Πέρασα και από Καισαριανή και Βύρωνα. Όποιος ορκίζεται για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα καλό θα ήταν να κάνει μια βόλτα από εκεί για να δει τι συνθήκες επικρατούν στους δρόμους και της θέσεις στάθμευσης. Και φυσικά υπάρχουν πολλές ακόμα γειτονιές με αυτή την εικόνα. 

Μία από τις προϋποθέσεις που επαναλαμβάνονται διαρκώς στο thread (θέση στάθμευσης για φθηνή φόρτιση) δε θα υπάρξει ποτέ για το 1/3 των Αθηναίων και είναι άγνωστο πόσοι με θέση στάθμευσης σε πολυκατοικία θα  μπορέσουν ποτέ να αποκτήσουν φορτιστή. Θεωρητικά, η ηλεκτρική επανάσταση θα μπορούσε να γίνει χωρίς αυτούς…

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, majunior είπε

 Όποιος ορκίζεται για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα καλό θα ήταν να κάνει μια βόλτα από εκεί για να δει τι συνθήκες επικρατούν στους δρόμους και της θέσεις στάθμευσης. Και φυσικά υπάρχουν πολλές ακόμα γειτονιές με αυτή την εικόνα. 
 

Δε διαφωνώ. Ανέκαθεν έλεγα βγάλτε excel και κάντε τις πράξεις σας για να βρείτε ποιό σας ταιριάζει. Δε γίνεται να κάνεις 5.000χλμ/έτος και να θέλεις ηλεκτρικό για οικονομία. Θα φτάσει ένα ποσοστό για όσους κάνουν κάποια χλμ/έτος και έχουν τις υπόλοιπες προυποθέσεις και θα μείνουν εκεί.

Εκτός βέβαια αν αρχίσουμε να βλέπουμε πρίζες και στα πεζοδρόμια ;)

Electric Car Battery Life: How Long They Last and What to Know (caranddriver.com)image.png.2e5bfdcff7974077c57d8996e9eae671.png

 

Αντιγράφω απο ποστ μου σε άλλο φορουμ

Αναφορά σε κείμενο

BEV Ioniq 5 LR
30 battery modules
6 pouch cells στο κάθε Module
με τιμή τώρα για καινούργιο cell ~€20 χωρίς ΦΠΑ και μεταφορικά απο Κίνα.
Άρα μιλάμε για 30*6*20 = €3600 για αλλαγή σε όλα τα cells της μπαταρίας.
+€1.000 να έρθει Ελλάδα?

Να δώσω και €1000 στον ηλεκτρολόγο για να είναι χαρούμενος?
Και πές και άλλα €400 για θερμοαγώγιμη "σιλικόνη-κόλλα" που θα θέλει αλλαγή?

Σήμερα για να την κάνω καινούργια θέλω €6.000.
Με 1000χλμ/μήνα και 6.5λ/100χλμ και τιμή βενζίνης 1.8€/λ θέλω το χρόνο 12*1000/100*6,5*1,8 = €1400 σε βενζίνες.
Αν πλήρωνα για φόρτιση σπίτι μου με €0.25 τελική τιμή kWh και κατανάλωση 17kWh/100χλμ = 12*1000/100*17*0,25 = €510 για ρεύμα


Όφελος ανα έτος ~€900/έτος μόνο για καύσιμα.
Σε 6000/900 = 6,66 χρόνια έχω καλύψει το κόστος της μπαταρίας για να την κάνω καινούργια!!!!
Και οι μπαταρίες βλέπουμε ήδη ότι αντέχουν >>200.000χλμ με >90% υγεία.

Το να ρωτάς γιατί δε γνωρίζεις είναι φυσιολογικό.

Το να γράφεις ανακρίβειες τί είναι?

Σταματάω να γράφω γιατί πραγματικά δε με συμφέρει 😎

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 minutes ago, majunior said:

Πέρασα και από Καισαριανή και Βύρωνα.

Ναι ολος ο κοσμος εξαρταται απο τον παγκρατι και τον Βυρωνα αν θα γυρισει σε ηλεκτρικα. Ολη η θεωρια που παρουσιαζεις πρακτικα δεν εχει κανενα απολυτως νοημα. Δεν ξερω γιατι καποιοι νομιζετε οτι οι αλλαγες γινονται απο την μια στιγμη στην αλλη η οτι οι τεχνολογιες παραμενουν σταθερες... Και να τα γραφει καποιος αυτα στο φορουμ "γιδια στο μαντρι" που ειδικευεται στην κτηνοτροφια, αντε να το καταλαβεις. Να τα γραφει σε τεχνολογικο φορουμ ειναι τουλαχιστον τραγικο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 λεπτά πριν, majunior είπε

Χθες βγήκα Παγκράτι το βράδυ. Κάτι ο covid, κάτι οι δουλειές είχα χρόνια να πάω. Πέρασα και από Καισαριανή και Βύρωνα. Όποιος ορκίζεται για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα καλό θα ήταν να κάνει μια βόλτα από εκεί για να δει τι συνθήκες επικρατούν στους δρόμους και της θέσεις στάθμευσης. Και φυσικά υπάρχουν πολλές ακόμα γειτονιές με αυτή την εικόνα. 

Μία από τις προϋποθέσεις που επαναλαμβάνονται διαρκώς στο thread (θέση στάθμευσης για φθηνή φόρτιση) δε θα υπάρξει ποτέ για το 1/3 των Αθηναίων και είναι άγνωστο πόσοι με θέση στάθμευσης σε πολυκατοικία θα  μπορέσουν ποτέ να αποκτήσουν φορτιστή. Θεωρητικά, η ηλεκτρική επανάσταση θα μπορούσε να γίνει χωρίς αυτούς…

Απο τα αυτοκινητα που ειδες εκει, ποσα ηταν νομιμα παρκαρισμενα και ποσα παρανομα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ορμώμενος τα προηγούμενα ποστ.

Με την χρήση που κάνω εγώ στα 140χιλ χλμ και 7μιση χρόνια το punto πετρέλαιο μου είχε στοιχίσει:

Για αλλαγή λαδιών πάνω από 2000€.

Για καύσιμα από 800 έως και 1500€ τον χρόνο (αναλόγως τιμής πετρελαίου) άλλα 8. 

Για άλλες επισκευές λόγω φθοράς που μόνο την χρονιά που το πούλησα έφτασαν τα 1500 (επισκευή τουρμπίνας μεταβλητής γεωμετριας, αντλιών καυσίμου και).

Δηλαδή στα 7 χρόνια ξεπέρασα την αξία του αυτοκινήτου τα 14χιλ...

Σε ένα ηλεκτρικό αν χαλάσουν κάποια κελιά δεν σημαίνει ότι το οχημα θα ακινητοποίηθει, όπως αν χαλάσει ο μεκ, αλλά θα απενεργοποιηθουν και θα μειωθεί η αυτονομία. Οπότε αν στο ηλεκτρικό μου μόλις λήξει η εγγύηση, στα 8 χρόνια, χάσω τα μισά κελιά (δεν γίνεται αλλά λέμε τώρα) θα έχω περίπου 200χλμ πόλη και 150χλμ εθνική οδό (πάλι καλύπτομαι) μέχρι να τα αλλάξω.

 

Τα ηλεκτροκίνητα αυτή τη στιγμή δεν είναι για όλους. Είναι η λύση για κίνηση στην πόλη αλλά θέλουν βελτίωση οι υποδομές. Αν παντού είχες μια πρίζα shuko, επί πληρωμή, και για ταξίδια έναν 50αρι φορτιστή δεν θα συζητούσαμε τίποτα, όσοι μπορούσαν να αγοράσουν θα αγόραζαν ηλεκτρικό.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 minutes ago, filarhos said:

Ορμώμενος τα προηγούμενα ποστ.

Με την χρήση που κάνω εγώ στα 140χιλ χλμ και 7μιση χρόνια το punto πετρέλαιο μου είχε στοιχίσει:

Για αλλαγή λαδιών πάνω από 2000€.

Για καύσιμα από 800 έως και 1500€ τον χρόνο (αναλόγως τιμής πετρελαίου) άλλα 8. 

Για άλλες επισκευές λόγω φθοράς που μόνο την χρονιά που το πούλησα έφτασαν τα 1500 (επισκευή τουρμπίνας μεταβλητής γεωμετριας, αντλιών καυσίμου και).

Δηλαδή στα 7 χρόνια ξεπέρασα την αξία του αυτοκινήτου τα 14χιλ...

Σε ένα ηλεκτρικό αν χαλάσουν κάποια κελιά δεν σημαίνει ότι το οχημα θα ακινητοποίηθει, όπως αν χαλάσει ο μεκ, αλλά θα απενεργοποιηθουν και θα μειωθεί η αυτονομία. Οπότε αν στο ηλεκτρικό μου μόλις λήξει η εγγύηση, στα 8 χρόνια, χάσω τα μισά κελιά (δεν γίνεται αλλά λέμε τώρα) θα έχω περίπου 200χλμ πόλη και 150χλμ εθνική οδό (πάλι καλύπτομαι) μέχρι να τα αλλάξω.

 

Τα ηλεκτροκίνητα αυτή τη στιγμή δεν είναι για όλους. Είναι η λύση για κίνηση στην πόλη αλλά θέλουν βελτίωση οι υποδομές. Αν παντού είχες μια πρίζα shuko, επί πληρωμή, και για ταξίδια έναν 50αρι φορτιστή δεν θα συζητούσαμε τίποτα, όσοι μπορούσαν να αγοράσουν θα αγόραζαν ηλεκτρικό.

2000 ευρω για λαδια;;;;;;

Ενα 25ευρω δινω καθε χρονο στο ετησιο service για τα λαδια, και το πληρωνω και 'ακριβα' γιατι ειναι το official και οχι καποιο αλλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

43 λεπτά πριν, mindreader είπε

Ετσι ειναι. Ο μεσος insomniac αλλαζει το αμαξι του στα 5-7 χρονια. Οποτε problem solved.

Εχουν δικιο οσοι λενε, οτι εδω δεν ειναι αντιπροσωπευτικο το δειγμα, σε σχεση με το τι ισχυει στην κοινωνια.

Ο μέσος αρνητής εδώ μέσα της ηλεκτροκίνησης δεν έχει δει καν ηλεκτρικό να περνάει από δίπλα του απ' ότι καταλαβαίνω και εγώ.

Κατανοώ τους φόβους κάποιου για κάτι νέο αλλά τα ηλεκτρικά παλιώσανε. Φυσικά ο μέσος χρήστης ηλεκτρικού εδώ μέσα έχει λεφτά για καινούργιο αμάξι μιας και τα ηλεκτρικά στην Ελλάδα είναι ευρέως διαδεμένα την τελευταία πενταετία και αν συγκρίνεις την μέση ηλικία οχήματος της Ελλάδας που είναι τα 17 έτη, καταλαβαίνεις ότι κάποιος για να πάρει ηλεκτρικό πρέπει να μπορεί να βάλει κάποια χρήματα στην άκρη και να μην παίρνει βασικό.

Προφανώς όποιος παίρνει καινούργιο και μπορεί να αγοράσει ξανά θα το πουλήσει κοντά στην πενταετία που ακόμη έχει κάποια αξία, και ταυτόχρονα έχει αποπληρώσει το δάνειο του προηγούμενου. Με τα χρήματα του νέου θα δώσει μία γενναία προκαταβολή και θα έχει μία μικρή δόση.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι στην αγορά ηλεκτρικού η μεταπωλητική αξία δεν θα είναι πάρα πολύ μεγάλη όσο υπάρχει η επιδότηση στην μέση. Βλέπω πολλούς και πουλάνε Tesla πενταετίας στα 30Κ και αναρωτιέμαι αν θα τα αγοράσει κάποιος και δεν θα πάει σε ένα καινούργιο έχοντας υπόψιν ότι υπάρχει επιδότηση 8000€ μπορεί και παραπάνω. Επίσης δεν μπορεί να πάρει κάποιο δάνειο με καλό επιτόκιο για την αγορά μεταχειρισμένου καθώς απ' όσο έχω δει στις τράπεζες διαφέρει αρκετά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, gbras είπε

Ναι ολος ο κοσμος εξαρταται απο τον παγκρατι και τον Βυρωνα αν θα γυρισει σε ηλεκτρικα. Ολη η θεωρια που παρουσιαζεις πρακτικα δεν εχει κανενα απολυτως νοημα. Δεν ξερω γιατι καποιοι νομιζετε οτι οι αλλαγες γινονται απο την μια στιγμη στην αλλη η οτι οι τεχνολογιες παραμενουν σταθερες... Και να τα γραφει καποιος αυτα στο φορουμ "γιδια στο μαντρι" που ειδικευεται στην κτηνοτροφια, αντε να το καταλαβεις. Να τα γραφει σε τεχνολογικο φορουμ ειναι τουλαχιστον τραγικο.

Όπως κλείνω το προηγούμενο post, μπορείς να αγνοήσεις τα εκατομμύρια που ζούν στο Παγκράτι, στον Πειραιά, στο Περιστέρι, στη Νίκαια. Η ηλεκτροκίνηση θα έρθει από τον κ. Κώστα με τη μεζονέτα στη Ν. Ερυθραία ή τον κ. Παναγιώτη από τη Μακρακώμη που έχει και φωτοβολταϊκά στο χωράφι. Μαθηματικά μπορεί να γίνει.

  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, mindreader είπε

2000 ευρω για λαδια;;;;;;

Ενα 25ευρω δινω καθε χρονο στο ετησιο service για τα λαδια, και το πληρωνω και 'ακριβα' γιατι ειναι το official και οχι καποιο αλλο.

Ποιο λάδι έχει 25 € και είναι και official? 

  • Like 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, majunior είπε

Όπως κλείνω το προηγούμενο post, μπορείς να αγνοήσεις τα εκατομμύρια που ζούν στο Παγκράτι, στον Πειραιά, στο Περιστέρι, στη Νίκαια. Η ηλεκτροκίνηση θα έρθει από τον κ. Κώστα με τη μεζονέτα στη Ν. Ερυθραία ή τον κ. Παναγιώτη από τη Μακρακώμη που έχει και φωτοβολταϊκά στο χωράφι. Μαθηματικά μπορεί να γίνει.

Σε ένα κόσμο δισεκατομυρίων η ηλεκτροκίνηση δεν έχει μέλλον γιατί τα εκατομμύρια της Αθήνας δεν έχουν υποδομές.... not

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...