filarhos Δημοσ. 9 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 9 Οκτωβρίου 5 hours ago, mindreader said: Μιλαμε για ηλεκτροκινηση, κατα βαση ακριβοτερα ηδη κατα πολυ απο τα μεκ, οταν ο πολιτης πλεον μετα βιας - με την τρελη ανοδο τιμων - δεν μπορει καλα καλα να αγορασει ουτε μεκ.... Σαν να μιλαμε για αγορα mac, στην Ελλαδα, στη δεκαετια του 80....τεχνολογια για λιγους.... --- Εχω ξαναρωτησει, αν καπου κρατιουνται στατιστικα, του συνολικου αριθμου ΙΧ οχηματων στην Ελλαδα.... θα ηθελα να δω πως πανε συνολικα οι αριθμοι απο το 2010 και επειτα... Αυτός που δεν μπορεί να αγοράσει καινούριο όχημα με ΜΕΚ δεν κοιτάει για ηλεκτρικό, κοιτάει για μεταχειρισμένο. Όταν ψάχναμε για καινούριο κατηγορίας b-suv ή c-suv ή hatchback ότι κοιτούσαμε έφτανε τα 30χιλ. Τελικά δώσαμε 33χιλ (6-7 δόσεις παραπάνω) και πήγαμε σε ηλεκτρικό. Έχοντας όλα τα κουτάκια συμπληρωμένα, πάρκινγκ με πρίζα-φ/β-αρκετά χλμ εντός Αττικής-λιγα ταξίδια(καλά αυτό τελικά δεν είναι πρόβλημα), ήταν εύκολη απόφαση. Ένα χρόνο μετά έχουμε γλιτώσει τουλάχιστον 2χιλ σε καύσιμα και σέρβις. Το παράδειγμα για mac, στην Ελλαδα, στη δεκαετια του 80, θα ήταν σωστό αν υπήρχε μόνο η taycan στα 120χιλ και τα συμβατικά είχαν 5χιλ. Αλλά πλέον και χωρίς την επιδότηση το byd dolphin έχει 27-29χιλ και είναι καλύτερο σε όλα από αντίστοιχης τιμής με ΜΕΚ (πχ το Qashqai το υβριδικό ξεκινάει από 29χιλ με 155ίππους και για να φτάσεις στον εξοπλισμό του θέλεις κι άλλα). 8 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
teodor_ch Δημοσ. 9 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 9 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) Με ρωτάνε πού και πού πόσα χιλιόμετρα αυτονομίας έχει το ioniq5 και κανείς δεν πιστεύει τα 400+ Έχει πέσει τόση προπαγάνδα και ο κόσμος τα φοβάται. Και για τη φόρτιση τα ίδια. Ειδικά για Κρήτη είναι ιδανικά. Βγαίνουν οι περισσότερες αποστάσεις άνετα και σπάνια θα χρειαστεί εξωτερική φόρτιση. Η διαφορά τιμής MEK vs BEV πλέον είναι ελάχιστη (αν υπάρχει). Στην κατηγορία του ioniq5 που παίζει το Qashqai εάν κάποιος έχει τα κουτάκια (αντιγράφω) (πάρκινγκ με πρίζα, αρκετά χλμ ανα έτος και λιγα ταξίδια) γιατί να μή δώσει τα €36.000 για τη μεγάλη μπαταρία και τα 230άλογα και να πάρει το Nissan? Επεξ/σία 9 Οκτωβρίου από teodor_ch 5 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Ntinaras Δημοσ. 9 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 9 Οκτωβρίου https://www.facebook.com/photo?fbid=544717204873607&set=a.202546365757361 Εξοικονόμηση καυσίμων και χρημάτων «φέρνουν» τα ηλεκτρικά λεωφορεία στον ΟΑΣΘ Ανυπολόγιστο το περιβαλλοντικό όφελος Τεράστια είναι η εξοικονόμηση καυσίμων που έχει πετύχει ο ΟΑΣΘ στους περίπου τέσσερεις μήνες που κυκλοφορούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του Οργανισμού. Από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο ο ΟΑΣΘ μείωσε κατά 828.045 τα λίτρα πετρελαίου κίνησης που κατανάλωσε, σε σχέση με πέρσι, εξοικονομώντας χρήματα και, κυρίως, βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του. Ειδικότερα, από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κατανάλωσαν 3.429.674 λίτρα πετρελαίου ενώ φέτος, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, η κατανάλωση ήταν 2.601.630 λίτρα, μειωμένη δηλαδή κατά περίπου 24%. Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ως απόρροια της μείωσης στην κατανάλωση πετρελαίου, μείωσε και το κόστος προμήθειας πετρελαίου. Έτσι, ενώ από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 δαπάνησε 4.174.000 ευρώ για καύσιμα, φέτος, για το ίδιο χρονικό διάστημα, το ποσό «έπεσε» στα 2.962.000 ευρώ. Δηλαδή, σε μόλις τέσσερεις μήνες, ο ΟΑΣΘ εξοικονόμησε περισσότερα από 1,2 εκ. ευρώ! «Στον αντίποδα», όπως εξηγεί ο διευθυντής Οικονομικών του ΟΑΣΘ Παύλος Τριχάκης, «ο Οργανισμός αύξησε το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο για το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου ανήλθε σε 417.000 ευρώ, όταν πέρσι, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ανερχόταν σε 105.000 ευρώ. Και πάλι, όμως, η εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων είναι σημαντικότατη». Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Τριχάκης, το ετήσιο όφελος για τον ΟΑΣΘ εκτιμάται σε 3 εκ. ευρώ! Τεράστια είναι βέβαια και τα περιβαλλοντικά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη, από τη δρομολόγηση των ηλεκτρικών λεωφορείων. «Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας, πέρα από λειτουργικά, άνετα και αθόρυβα, χαρακτηριστικά που διαπιστώνουν καθημερινά οι επιβάτες μας, είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων και υπηρετούν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων», τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. Ο ίδιος σημειώνει ότι η κυκλοφορία ενός και μόνο ηλεκτρικού λεωφορείου στη θέση ενός πετρελαιοκίνητου, γλυτώνει μέσα σε έναν χρόνο την ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης από 8,1 κιλά αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5. «Επομένως τα οφέλη για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε όλοι μας, είναι ανυπολόγιστα», καταλήγει ο κ. Ταγγίρης. 10 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
basilis_k6 Δημοσ. 9 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 9 Οκτωβρίου 1 ώρα πριν, teodor_ch είπε Με ρωτάνε πού και πού πόσα χιλιόμετρα αυτονομίας έχει το ioniq5 και κανείς δεν πιστεύει τα 400+ Έχει πέσει τόση προπαγάνδα και ο κόσμος τα φοβάται. Και για τη φόρτιση τα ίδια. Ειδικά για Κρήτη είναι ιδανικά. Βγαίνουν οι περισσότερες αποστάσεις άνετα και σπάνια θα χρειαστεί εξωτερική φόρτιση. Η διαφορά τιμής MEK vs BEV πλέον είναι ελάχιστη (αν υπάρχει). Στην κατηγορία του ioniq5 που παίζει το Qashqai εάν κάποιος έχει τα κουτάκια (αντιγράφω) (πάρκινγκ με πρίζα, αρκετά χλμ ανα έτος και λιγα ταξίδια) γιατί να μή δώσει τα €36.000 για τη μεγάλη μπαταρία και τα 230άλογα και να πάρει το Nissan? υπολογιζεις και την επιδοτηση? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
teodor_ch Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 2 ώρες πριν, basilis_k6 είπε υπολογιζεις και την επιδοτηση? Ναι αφού υπάρχει ακόμα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
basilis_k6 Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 31 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Ναι αφού υπάρχει ακόμα ναι με την επιδοτηση αν εχει γκαραζ καποιος ειναι λογικη επιλογη αλλα ο φοβος των βλαβων και της ζωης της μπαταριας δεν μπορει να παραμεληθει. θα υπαρχει μεχρι να πουληθουν αρκετα ev και να περασουν αρκετα χρονια ακομα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
manolis940 Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 27 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε ναι με την επιδοτηση αν εχει γκαραζ καποιος ειναι λογικη επιλογη αλλα ο φοβος των βλαβων και της ζωης της μπαταριας δεν μπορει να παραμεληθει. θα υπαρχει μεχρι να πουληθουν αρκετα ev και να περασουν αρκετα χρονια ακομα. Έχουμε ξεπεράσει πλέον μια δεκαετία με ηλεκτρικά. Ο αιώνας είναι αρκετός ή ακόμη θα θεωρείται τους κατόχους ηλεκτρικών beta testers; 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
basilis_k6 Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 3 λεπτά πριν, manolis940 είπε Έχουμε ξεπεράσει πλέον μια δεκαετία με ηλεκτρικά. Ο αιώνας είναι αρκετός ή ακόμη θα θεωρείται τους κατόχους ηλεκτρικών beta testers; το πρωτο ηλεκτρικο αμαξι που ειδα με τα ματια μου -πλην του πανακριβου τεσλα- ηταν πριν 2-3 χρονια. Δεν ειναι καν 1 στα 500 εκει εξω για να αποκτησει ο κοσμος αρκετες γνωμες και να θεωρησει λογικη την αγορα του. οι ανθρωποι που οδηγανε ειναι απειροι, οι ανθρωποι που διαβαζουν νεα για τα αυτοκινητα και ψαχνουν σε φορουμ κτλ ειναι ελαχιστοι. μια χαρα πουλανε αν σκεφτεις οτι μιλαμε για ελλαδα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
manolis940 Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 6 ώρες πριν, basilis_k6 είπε το πρωτο ηλεκτρικο αμαξι που ειδα με τα ματια μου -πλην του πανακριβου τεσλα- ηταν πριν 2-3 χρονια. Δεν ειναι καν 1 στα 500 εκει εξω για να αποκτησει ο κοσμος αρκετες γνωμες και να θεωρησει λογικη την αγορα του. οι ανθρωποι που οδηγανε ειναι απειροι, οι ανθρωποι που διαβαζουν νεα για τα αυτοκινητα και ψαχνουν σε φορουμ κτλ ειναι ελαχιστοι. μια χαρα πουλανε αν σκεφτεις οτι μιλαμε για ελλαδα. Μα με αυτή την λογική σίγουρα δεν θα αποκτήσουμε ποτέ ηλεκτρικά και επίσης είναι αρκετά εσφαλμένη στατιστικά. Ας πούμε ότι έκει έξω στον κόσμο υπάρχουν 5B ΜΕΚ και 500Κ EV δεν σηκώνει η επιστήμη τα χέρια ψηλά μέχρι να αποκτηθεί ίσως αριθμός EV και MEK αλλά βλέπει ποσοστιαία τι ισχύει. Για παράδειγμα μια σύγκριση κάθε πότε μπαίνουν συνεργείο δεν γίνεται κατά απόλυτους αριθμούς αλλά συνήθως βλέπουμε να γράφουν χ ποσό ανά 10000 οχήματα. Έρχομαι λοιπόν και λέω πάλι. Έχουμε ηλεκτρικά πάνω από 10 χρόνια. Δεν είναι εφικτό να ψάξεις και να βρεις στοιχεία για το πόσες μπαταρίες έχουν αλλαχθεί στην δεκαετία; Δεν είναι εφικτό να δεις τι ποσοστό υγείας έχουν; Δεν είναι εφικτό να δεις το πόσο συχνά μπαίνει ένα αμάξι στο συνεργείο; 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
teodor_ch Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 7 ώρες πριν, basilis_k6 είπε το πρωτο ηλεκτρικο αμαξι που ειδα με τα ματια μου -πλην του πανακριβου τεσλα- ηταν πριν 2-3 χρονια. Δεν ειναι καν 1 στα 500 εκει εξω για να αποκτησει ο κοσμος αρκετες γνωμες και να θεωρησει λογικη την αγορα του. οι ανθρωποι που οδηγανε ειναι απειροι, οι ανθρωποι που διαβαζουν νεα για τα αυτοκινητα και ψαχνουν σε φορουμ κτλ ειναι ελαχιστοι. μια χαρα πουλανε αν σκεφτεις οτι μιλαμε για ελλαδα. Στατιστικά Ταξινομήσεων Ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Ελλάδας | evstats.gr Πέρα απο την πλάκα γιατί δεν έχει καμία σημασία τί ισχύει στο Ελλαδιστάν για την αξιοπιστία των ηλεκτρικών. Τώρα ο καθένας έχει τα δικά του standard. Άλλος αγοράζει honda και άλλος fiat. Έχουμε ήδη (για μένα δηλαδή) πολλά δεδομένα. Η μπαταρία τουλάχιστον στο ioniq αντέχει για >>200.000χλμ που δε με ενδιαφέρει καθόλου γιατί θα το έχω πουλήσει μέχρι τότε και το μοτέρ φαίνεται να μή βγάζει κάποιο πρόβλημα και στα 300.000χλμ. Ένας Inverter χαλάει και έχει βγεί και ανάκληση στην ΕΕ (δε ξέρω αν τον έχουν φτιάξει στη νέα έκδοση) που αλλάζει σε μία ώρα και για 5 χρόνια δεν ασχολούμαι. Τα υπόλοιπα περιφερειακά είναι άλλο θέμα. Εννοείται ότι θα έχω περισσότερες βλάβες απο το golf του 2009 αφού έχω 10πλάσια ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Αλλά αυτό ισχύει για όλα τα νέα οχήματα με αντίστοιχο εξοπλισμό. Βέβαια μία φορά να σε μαζέψει το lane assist έχεις γλιτώσει αρκετά για πολλές επισκευές! (Μιλάω για βλάβες στα έξτρα ηλεκτρονικά) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
mindreader Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) Και μονο οτι η μπαταρια θελει αλλαγη, end of discussion. Εχω το μεκ αμαξι μου, κανω λιγα χιλιομετρα. Ξερω οτι δεν θα χρειαστει ποτε αλλαγη κινητηρα. (εκτος αν χαλασει κατι, αλλα ειμαι και προσεκτικος σε ολα, και τυπικος στα service) Ενω με τα ηλεκτρικα; Και ελαχιστα χιλιομετρα να κανω, η ζωη της μπαταριας μετρα αντιστροφα. Θες δε θες, θες σε 8, θες σε 10 χρονια, θα την αλλαξεις. Ηλεκτρικα. Φτιαγμενα για την απαξίωση. --- Αν ποτε αλλαξει η τεχνολογια των μπαταριων, τα ξαναλεμε. Επεξ/σία 10 Οκτωβρίου από mindreader 1 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
sargyrop81 Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Στο Atto 3, η μπαταρία LFP θέλει αλλαγή μετά από ~4.000 κύκλους, και κάθε κύκλος βγάζει τουλάχιστον 250 χλμ. Μόλις φτάσεις 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα την αλλάζεις. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
teodor_ch Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου 1 λεπτό πριν, mindreader είπε Και μονο οτι η μπαταρια θελει αλλαγη, end of discussion. Εχω το μεκ αμαξι μου, κανω λιγα χιλιομετρα. Ξερω οτι δεν θα χρειαστει ποτε αλλαγη κινητηρα. (εκτος αν χαλασει κατι, αλλα ειμαι και προσεκτικος σε ολα, και τυπικος στα service) Ενω με τα ηλεκτρικα; Και ελαχιστα χιλιομετρα να κανω, η ζωη της μπαταριας μετρα αντιστροφα. Θες δε θες, θες σε 8, θες σε 10 χρονια, θα την αλλαξεις. Ηλεκτρικα. Φτιαγμενα για την απαξίωση. --- Αν ποτε αλλαξει η τεχνολογια των μπαταριων, τα ξαναλεμε. Καταρχάς για να σε προσγειώσω, τί σημαίνει το προσέχεις? Κάνεις τα τακτικά σερβις μόνο ή αλλάζεις και ότι άλλο χρειάζεται αλλαγή? Και τέλος γιατί το σκεπτικό σου είναι τελείως λάθος, ούτε για cayenne είσαι. (αν μπορείς να καταλάβεις τί σου λέω) Η μπαταρία έχει εγγύηση 8 χρόνια αν δεν το ήξερες. Με τιμές τώρα με ~7.000€ έχω αλλάξει όλα τα στοιχεία της μπαταρίας με καινούργια. Άλλο θέμα είναι ότι με τις τιμές των ηλεκτρικών να έχουν πέσει τόσο πολύ η απόσβεση γίνεται ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ γρήγορα οπότε θα με συμφέρει να το πουλήσω στα 7 χρόνια και να αγοράσω πάλι καινούργιο τότε. Και ξαναλέω. ΜΗΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ!!! Με συμφέρει 🥰 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
mindreader Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Ετσι ειναι. Ο μεσος insomniac αλλαζει το αμαξι του στα 5-7 χρονια. Οποτε problem solved. Εχουν δικιο οσοι λενε, οτι εδω δεν ειναι αντιπροσωπευτικο το δειγμα, σε σχεση με το τι ισχυει στην κοινωνια. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
gbras Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 10 Οκτωβρίου Just now, mindreader said: Ετσι ειναι. Ο μεσος insomniac αλλαζει το αμαξι του στα 5-7 χρονια. Οποτε problem solved. Εχουν δικιο οσοι λενε, οτι εδω δεν ειναι αντιπροσωπευτικο το δειγμα, σε σχεση με το τι ισχυει στην κοινωνια. Σε εχει βαλει καποιος με το ζορι να εισαι εδω? 1 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα