Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κι εγώ πάντως, που αναγνωρίζω ότι τα ηλεκτρικά έχουν σοβαρούς περιορισμούς ΚΑΙ αμφισβητώ κατά πόσον θα είναι τόσο ανθεκτικά και μεταπωλητικά όσο λέγεται, γελάω όποτε ακούω/διαβάζω το ''μόδα είναι, θα περάσει''. Έχουν έρθει για να μείνουν, καθώς το περιθώριο βελτίωσής τους έναντι των ΜΕΚ είναι ΧΑΩΔΕΣ.

Το ''μόδα είναι, θα περάσει'' για ηλεκτρικό, είναι σα να λες ''μόδα είναι, θα περάσει'' για τις κάμερες στα κινητά. Μεγάλες κάμερες χρησιμοποιούν πλέον μόνο επαγγελματίες, κι όχι απαραιτήτως. Υπάρχουν κινητά που μια χαρά αποδίδουν για επαγγελματική οπτικοακουστική χρήση.

Έτσι και με τ'αμάξια. ΜΕΚ θα υπάρχουν για τη χαρά του παιχνιδιού, όπως έχουν επιζήσει σήμερα και τα άλογα: Διαγωνισμοί, αγώνες επίδειξης κλπ.

Προσωπικά, δεν έχω ακόμα πάει σε ηλεκτρικό, γιατί... φοβάμαι την πρόοδό τους. Νομίζω ότι με τα 27κ που κάνει σήμερα το πολύ ολοκληρωμένο BYD Atto 3, με αυτονομία 400χλμ, σε μαξ 5 χρόνια θα παίρνεις 800χλμ αυτονομία με 25κ, χωρίς ανάγκη επιδοτήσεων από το κράτος.

Για μένα, διαβάζοντας για καιρό τα νήματα, η φάση είναι ότι αγοράζεις καλά μεταπωλούμενο υβριδικό σήμερα (ή καλά κρατημένο ΜΕΚ από φίλο - γνωστό σε χαμηλή τιμή) και το δίνεις προς αγορά νέου οχήματος όταν ωριμάσει λίγο ακόμα η αγορά.

Κι επειδή ο κόσμος δεν είναι χαζός, αυτό βλέπουμε να γίνεται. Μοσχοπουλάνε τα δοκιμασμένα υβριδικά, τύπου γιάρις, εν αναμονή του ''πού θα κάτσει η μπίλια'' στην αγορά.

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

6 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε

Προσωπικά, δεν έχω ακόμα πάει σε ηλεκτρικό, γιατί... φοβάμαι την πρόοδό τους. Νομίζω ότι με τα 27κ που κάνει σήμερα το πολύ ολοκληρωμένο BYD Atto 3, με αυτονομία 400χλμ, σε μαξ 5 χρόνια θα παίρνεις 800χλμ αυτονομία με 25κ, χωρίς ανάγκη επιδοτήσεων από το κράτος.

Η αυτονομία δε θα ανέβει για τα μεσαία αυτοκίνητα 100% σε 5 χρόνια. Το κόστος ναι μπορεί να πέσει. Στις semi-solid που ήδη βγήκανε (από την Nio) έχουμε αύξηση 50% στο pack energy density. Ίδιο βάρος, από 100 KWh στις 150. Όμως δε θα δεις τέτοιες μπαταρίες σε οικονομικά αυτοκίνητα σε 5 χρόνια, είναι πανάκριβες (42000 $ στη Κίνα εκτιμάται το κόστος της 150 KWh semi-solid). Σε 10 χρόνια ίσως.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, malakudi είπε

Η αυτονομία δε θα ανέβει για τα μεσαία αυτοκίνητα 100% σε 5 χρόνια. Το κόστος ναι μπορεί να πέσει. Στις semi-solid που ήδη βγήκανε (από την Nio) έχουμε αύξηση 50% στο pack energy density. Ίδιο βάρος, από 100 KWh στις 150. Όμως δε θα δεις τέτοιες μπαταρίες σε οικονομικά αυτοκίνητα σε 5 χρόνια, είναι πανάκριβες (42000 $ στη Κίνα εκτιμάται το κόστος της 150 KWh semi-solid). Σε 10 χρόνια ίσως.

Κάτι που ίσως αλλάξει είναι το πρότυπο. Πχ να έχουμε κοινό πρότυπο, διαστάσεις κτλ στα battery packs ή το battery swap να αποκτήσει κοινό πρότυπο για όλα τα αυτοκίνητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε

Για μένα, διαβάζοντας για καιρό τα νήματα, η φάση είναι ότι αγοράζεις καλά μεταπωλούμενο υβριδικό σήμερα (ή καλά κρατημένο ΜΕΚ από φίλο - γνωστό σε χαμηλή τιμή) και το δίνεις προς αγορά νέου οχήματος όταν ωριμάσει λίγο ακόμα η αγορά.

Σωστά όλα εκτός απο το παραπάνω. Όλη η πρόταση ισχύει για εσένα μόνο. 

Αν κάποιος έχει parking και ΦΒ, κάνει ~10.000χλμ/έτος και δεν κάνει ταξίδια συχνά τότε τον συμφέρει ένα ηλεκτρικό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μελλον ειναι οι αποσπωμενες μπαταριες οσων αφορα την ηλεκτροκινηση, στην κινα υπαρχει ηδη, η κινα οδηγει τις εξελιξεις γυρω απο τη μπαταρια! Σιγα μη γεμισουμε μπαλαντεζες τον τοπο...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στα plug in υδριβικά  υπάρχει ξεχωριστή ένδειξη για το πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει ο κανονικός κινητήρας και πόσα αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας? Φαντάζομαι ότι όσο περισσότερο κινείται το αμάξι αμιγώς ηλεκτρικά (πχ.. σε αστικό περιβάλλον) τόσο μακρύτερα μετατίθεται η αλλαγή λαδιών με βάση τα συμπληρωμένα χιλιόμετρα για τον θερμικό κινητήρα, ή όχι? 

Επεξ/σία από jaguara5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
35 minutes ago, Anastazio said:

Το μελλον ειναι οι αποσπωμενες μπαταριες οσων αφορα την ηλεκτροκινηση, στην κινα υπαρχει ηδη, η κινα οδηγει τις εξελιξεις γυρω απο τη μπαταρια! Σιγα μη γεμισουμε μπαλαντεζες τον τοπο...

Ενα καλο σεναριο, δεν θα ηταν, εναλλαξιμες μπαταριες σε πρατηρια;

Εντος λεπτου, να στην αλλαζουν, να πληρωνεις και να φευγεις;

Φυσικα, αυτο σημαινει προτυποποιηση μπαταριων, και σχετικα ευκολο τροπο αντικαταστασης. Και γενικα θελει συστημα διαχειρισης, αλλου την βαζεις, αλλου την παραδιδεις....αλλα δεν θεωρω οτι ειναι ανεφικτο.

----

Να φορτισει λεει το αμαξι...ο χρονος δεν ειναι για πεταγμα, να περιμενω ποτε θα φορτισει το αμαξι μου για να συνεχισω να κινουμαι...

Αν δεν φτασει η μερα, που θα ειναι οπως τα ΜΕΚ, γεμιζω και φευγω, εντος λεπτου, και σχεδον παντου, θα παραμεινουν παιχνιδακια για beta testers....γιατι ο εχων ΜΕΚ θα μπορει να το κανει, ενω εσυ με το ηλεκτρικο θα κοιταζεις το ρολοι και τη μπαλαντεζα...

Επεξ/σία από mindreader
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 λεπτά πριν, Anastazio είπε

Το μελλον ειναι οι αποσπωμενες μπαταριες οσων αφορα την ηλεκτροκινηση, στην κινα υπαρχει ηδη, η κινα οδηγει τις εξελιξεις γυρω απο τη μπαταρια! Σιγα μη γεμισουμε μπαλαντεζες τον τοπο...

Σε καμία περίπτωση με τις τεχνολογίες που υπάρχουν τώρα ή αυτές που έρχονται, να πάμε σε αποσπώμενες σε αυτοκίνητα. Μιλάμε για μεγάλο βάρος και ταλαιπωρία.

Στα δίκυκλα είναι πιο ορατό ως λύση, αλλά σε αυτοκίνητα με τίποτα, ειδικά στην κουλτούρα της Ευρώπης. Ο κινέζος καταναλωτής ζει σε «άλλον πλανήτη». Δεν βλέπω να συναντιόμαστε άμεσα σε συνήθειες και αντίληψη.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, kostasgr78 said:

Σε καμία περίπτωση με τις τεχνολογίες που υπάρχουν τώρα ή αυτές που έρχονται, να πάμε σε αποσπώμενες σε αυτοκίνητα. Μιλάμε για μεγάλο βάρος και ταλαιπωρία.

Στα δίκυκλα είναι πιο ορατό ως λύση, αλλά σε αυτοκίνητα με τίποτα, ειδικά στην κουλτούρα της Ευρώπης. Ο κινέζος καταναλωτής ζει σε «άλλον πλανήτη». Δεν βλέπω να συναντιόμαστε άμεσα σε συνήθειες και αντίληψη.

Ποιο βαρος ρε φιλε?Ειναι σταθμοι που φορτιζουν μπαταριες και εσυ καθεσαι πανω σε μια ραμπα και ενας ρομποτικος βραχιονας τραβαει κατω την αδεια και σου κουμπωνει μια γεματη. Ειναι η ιδια φιλοσοφια με το βενζιναδικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Anastazio είπε

Ποιο βαρος ρε φιλε?Ειναι σταθμοι που φορτιζουν μπαταριες και εσυ καθεσαι πανω σε μια ραμπα και ενας ρομποτικος βραχιονας τραβαει κατω την αδεια και σου κουμπωνει μια γεματη. Ειναι η ιδια φιλοσοφια με το βενζιναδικο.

Αν και δεν μού αρέσουν τα στοιχήματα και δεν βάζω, τολμώ να πω ότι θα στοιχημάτιζα 1.000.000 ευρώ ότι αυτές οι λύσεις δεν θα βρουν έδαφος στην Ευρώπη την επόμενη 20ετία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υπαρχει ηδη σταθμος πχ στην ουτρεχτη. Tο βασικο προβλημα ειναι η προτυποποιηση γιατι δε γινεται η καθε εταιρεια να στηνει τους δικους της σταθμους και αν πχ κλεισει να μενεις με το @@ στο χερι, κατι αντιστοιχο με τους φορτιστες στα κινητα δλδ.

Επεξ/σία από Anastazio
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν φτάσουμε σε 5' φόρτιση δε ξέρω αν προτιμώ τύπου αντικατάσταση ή να φορτίζω τη δικιά μου.

Και πού θα ξέρω αυτή που θα μπεί πόσες ωφέλιμες kWh θα έχει?

Και πόσο αξιόπιστες θα είναι δεδομένου ότι κουμάντο θα κάνει η εταιρία = κέρδος. 

Μπαίνουμε σε άλλα μονοπάτια που θα χρειάζεται να έχει κάποιος συνδρομή κλπ.

Προτιμώ να φορτίζω τη δικιά μου όποτε θέλω σε 5'.

Φορτιστές υπάρχουν σχεδόν παντού ήδη.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, teodor_ch said:

Σωστά όλα εκτός απο το παραπάνω. Όλη η πρόταση ισχύει για εσένα μόνο. 

Αν κάποιος έχει parking και ΦΒ, κάνει ~10.000χλμ/έτος και δεν κάνει ταξίδια συχνά τότε τον συμφέρει ένα ηλεκτρικό.

Πάρα (μα πάρα) πολύ ειδική η περίπτωσή σου.

Αφορά ένα αμελητέο ποσοστό των Ελλήνων που έχει οικονομική δυνατότητα να αγοράσει ηλεκτρικό και να φτιάξει υποδομές φόρτισης με ΑΠΕ, ενώ ζει στην επαρχία ΚΑΙ έχει τον απαραίτητο χώρο (είναι γνωστό πως η Επαρχία μας είναι δυστυχώς η φτωχότερη της Ε.Ε.).

Πχ η Κρήτη, στην οποία αν θυμάμαι σωστά βρίσκεσαι, και από την οποία κατάγομαι, είναι ιδανικό cheat μέρος για εξηλεκτρισμό κίνησης. Άφθονος αέρας και ήλιος, πολύς χώρος, αρκετές μετακινήσεις (σχεδόν νομάδες οι περισσότεροι μεταξύ χωριού - πόλης), αλλά όχι τραγικές χιλιομετρικές αποστάσεις (συνήθως σε 2 ώρες είσαι στον προορισμό σου, εκτός κι αν κάνεις κάτι μουρλό, τύπου Ιεράπετρα - Χανιά ή Σητεία - Σφακιά).

Επίσης, πιο ευκατάστατος κόσμος. :P

Για πήγαινε στην Αθήνα, που 2/3 παρατάνε το αμάξι όπου βρουν, ή στην κεντρική Μακεδονία, που ο περισσότερος κόσμος ζει με κάτω από 10 ευρώ τη μέρα, κι ας έχει χώρους...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, kostasgr78 said:

Αν και δεν μού αρέσουν τα στοιχήματα και δεν βάζω, τολμώ να πω ότι θα στοιχημάτιζα 1.000.000 ευρώ ότι αυτές οι λύσεις δεν θα βρουν έδαφος στην Ευρώπη την επόμενη 20ετία.

Ποτε δεν θα ερθουν δεν εχει νοημα.

Το μελλον ειναι ηδη εδω με μπαταριες ως δομικο μερος του αυτοκινητου γιατι εχει πολλα πλεονεκτηματα.

Επισης θελει 5 λεπτα για την αλλαγη που στην επομενη γενια μπαταριων και φορτιστων σε 5 λεπτα θα βαζεις 150 χλμ αυτονομιας.

Δεν ειναι χαζος ο ελον που ενω πηγε να το κανει πριν μερικα χρονια και εκανε και ντεμο τελικα ειδε οτι δεν εχει νοημα.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...