Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 hour ago, Red_Bear said:

Οι μπαταρίες στα πιο πρόσφατα μοντέλα EV θα διαρκέσουν άνετα τη διάρκεια ζωής του οχήματος και πιθανότατα δεν θα χρειαστεί να αντικατασταθούν

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Υβριδικά vs Ηλεκτρικά: σημειώσατε 2  (τουλάχιστον κατά τον Economist που «βλέπει» ημερομηνία λήξης στη μόδα των υβριδικών αυτοκινήτων)

καλα δεν θελει και πολυ μυαλο να καταλαβεις οτι εκει παει το θεμα. 

Ειναι καλυτερα σε πολλα πραγματα και σε αυτο που ειναι χειροτερα οπως φαινεται θα διορθωθει παρα πολυ συντομα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 ώρα πριν, Red_Bear είπε

Οι μπαταρίες στα πιο πρόσφατα μοντέλα EV θα διαρκέσουν άνετα τη διάρκεια ζωής του οχήματος και πιθανότατα δεν θα χρειαστεί να αντικατασταθούν

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Υβριδικά vs Ηλεκτρικά: σημειώσατε 2  (τουλάχιστον κατά τον Economist που «βλέπει» ημερομηνία λήξης στη μόδα των υβριδικών αυτοκινήτων)

Πρίν λίγο καιρό διάβαζα ότι τα PHEV παραπλανούν γιατί ο κόσμος τελικά δεν φορτίζει καθημερινά και καταλήγουν να καίνε περισσότερο απο τα απλά υβριδικά. Έλεγαν στην ΕΕ να αλλάξουν τον τρόπο που μετράνε την κατανάλωση γιατί δεν ανταποκρίνεται στην παραγματικότητα. 

Βρήκα και ένα σχετικό αρχείο

b644dafe-1385-4b56-98d9-21e7e9f3601b_en (europa.eu)

image.png.79915154c19449840d4394a8c130f6d6.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Red_Bear είπε

ειδησεις απο τα lidl?

image.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, papoys1 είπε

Και συ μάλλον δεν διαβάζεις όλα όσα γράφονται και με μαλώνεις και από πάνω.😉

Στατιστικές λένε ότι το 45-46% των νοικοκυριών διαθέτει μία θέση στάθμευσης (ασχετα με το πόσα αυτοκίνητα διαθέτει) αλλά από αυτές το συντριπτικό ποσοστό είναι σε  πυλωτές πολυκατοικιών όπου δεν μπορεί  ελεύθερα να τοποθετηθούν φορτιστες και μόνο ένα μικρό ποσοστό κάτω από 20% (κάπου διάβασα 17 ή 18) διαθέτει ιδιωτικό γκαράζ που εχει τις προϋποθέσεις για σταθμό φόρτισης γιαυτό λέω ότι έχουμε πολύ αναβαση για την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

Τώρα ειδικά στην Ελλάδα δεν μπορώ να διανοηθώ ποια κυβέρνηση θα πει στο 80% των Αθηναίων άντε 70  μετα από 10 χρόνια, δεν με νοιάζει πάρτε ηλεκτρικό και κόφτε το λαιμό σας να βρείτε που θα το φορτίσετε, αλλιως πάρτε λεωφορείο ή πηγαινετε με τα πόδια. Οπότε μη λέμε ότι μας βολεύει.

Δεν ισχύει αυτό που γράφεις. Ελεύθερα μπορείς να τοποθετήσεις φορτιστή ή παροχή ρεύματος στη πυλωτή. Το ανακοινώνεις στο ασανσέρ και υπάρχει 1 μήνας περιθώριο να δηλωθεί τυχόν αντίρρηση για σοβαρούς λόγους. Δε μπορεί κανείς να σου πει δε βάζεις έτσι απλά. Πρέπει να αιτιολογήσουν. Πχ μπορούν να πουν ότι χαλάει την εικόνα της οικοδομής ένα εξωτερικό καλώδιο. Σε αυτή τη περίπτωση μπορείς να το περάσεις μέσα από το τοίχο (σκάψιμο, σοβάτισμα, βάψιμο κτλ). Ναι ανεβαίνει το κόστος αλλά δε μπορεί να στο αρνηθεί κανείς. Ανόητοι λόγοι του στυλ "θα εκπέμπει ραδιενέργεια" δεν συζητιώνται καν, τους αγνοείς και προχωράς στην εγκατάσταση όπως προβλέπουν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις.

Η κυβέρνηση είναι της ΝΔ, το έχει πει ήδη. 2035 σταματάνε να πωλούνται θερμικά. Δεν είναι σκέψη, είναι απόφαση όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ναι ίσως αλλάξει, αλλά αυτή τη στιγμή είναι σε ισχύ 100%.

Προσωπικά θα ήθελα να επεκταθεί η απόφαση και στα μεταχειρισμένα. Να μη μπορεί να γίνει μεταβίβαση θερμικού μετά το 2035.

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, malakudi είπε

Η κυβέρνηση είναι της ΝΔ, το έχει πει ήδη. 2035 σταματάνε να πωλούνται θερμικά. Δεν είναι σκέψη, είναι απόφαση όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ναι ίσως αλλάξει, αλλά αυτή τη στιγμή είναι σε ισχύ 100%.

να μην αλλαξει να πουλησουμε τα δικα μας χρυσαφι! παιζει τα βενζινης του 2030 να παρουν 100% πανω αν οντως κανουν τετοια βλακεια

  • Sad 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για την ακρίβεια ο πρωθυπουργός μας ήταν υπέρ της κατάργησης από το 2030.

https://www.nextdeal.gr/epikairotita/politiki/123747/mitsotakis-telos-apo-2030-i-polisi-aytokiniton-venzinis-kai-petrelaioy

 

3 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

να μην αλλαξει να πουλησουμε τα δικα μας χρυσαφι! παιζει τα βενζινης του 2030 να παρουν 100% πανω αν οντως κανουν τετοια βλακεια

Το αντίθετο θα συμβεί, τα θερμικά του 2030 θα χάσουν την αξία τους πολύ πολύ γρήγορα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, malakudi είπε

Για την ακρίβεια ο πρωθυπουργός μας ήταν υπέρ της κατάργησης από το 2030.

https://www.nextdeal.gr/epikairotita/politiki/123747/mitsotakis-telos-apo-2030-i-polisi-aytokiniton-venzinis-kai-petrelaioy

 

Το αντίθετο θα συμβεί, τα θερμικά του 2030 θα χάσουν την αξία τους πολύ πολύ γρήγορα.

ναι και ειδες ποσο μεσα έπεσε. οπως αυτο

Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

 

  • Like 2
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Red_Bear είπε

Οι μπαταρίες στα πιο πρόσφατα μοντέλα EV θα διαρκέσουν άνετα τη διάρκεια ζωής του οχήματος και πιθανότατα δεν θα χρειαστεί να αντικατασταθούν

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Υβριδικά vs Ηλεκτρικά: σημειώσατε 2  (τουλάχιστον κατά τον Economist που «βλέπει» ημερομηνία λήξης στη μόδα των υβριδικών αυτοκινήτων)

Ήδη οι μπαταρίες κρατάνε παραπάνω από τη διάρκεια του αυτοκινήτου.

Οι lfp (tesla , byd , volvo) μετά από 5000 φουλ κύκλους φορτισης πάνε στο 85% της χωρητικότητα τους.

Πχ εγώ κάνω 50χλμ avg κάθε μέρα οπότε φορτίζω 30%->80% καθε 3-4 μέρες. Οπότε έχω 2 full cycles ανά εβδομάδα δηλαδή περίπου 100 το χρόνο. Και 200 να είναι για κάποιον που κάνει ποιο πολλά χλμ η μπαταρία φαίνεται να κρατάει παραπάνω από τη ζωή του αυτοκινήτου.

 

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, aionnou είπε

Ήδη οι μπαταρίες κρατάνε παραπάνω από τη διάρκεια του αυτοκινήτου.

Οι lfp (tesla , byd , volvo) μετά από 5000 φουλ κύκλους φορτισης πάνε στο 85% της χωρητικότητα τους.

Πχ εγώ κάνω 50χλμ avg κάθε μέρα οπότε φορτίζω 30%->80% καθε 3-4 μέρες. Οπότε έχω 2 full cycles ανά εβδομάδα δηλαδή περίπου 100 το χρόνο. Και 200 να είναι για κάποιον που κάνει ποιο πολλά χλμ η μπαταρία φαίνεται να κρατάει παραπάνω από τη ζωή του αυτοκινήτου.

 

 

 

να δω μπαταρια να βγαζει 25 χρονια...

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 minutes ago, aionnou said:

Ήδη οι μπαταρίες κρατάνε παραπάνω από τη διάρκεια του αυτοκινήτου.

Οι lfp (tesla , byd , volvo) μετά από 5000 φουλ κύκλους φορτισης πάνε στο 85% της χωρητικότητα τους.

Πχ εγώ κάνω 50χλμ avg κάθε μέρα οπότε φορτίζω 30%->80% καθε 3-4 μέρες. Οπότε έχω 2 full cycles ανά εβδομάδα δηλαδή περίπου 100 το χρόνο. Και 200 να είναι για κάποιον που κάνει ποιο πολλά χλμ η μπαταρία φαίνεται να κρατάει παραπάνω από τη ζωή του αυτοκινήτου.

 

 

 

ξερεις ποσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν εδω περα με 500,000 600,000 χιλομετρα και βαλε και 25 χρονια ζωής
και ολα αυτα τα οχηματα κικλοφορουν γιατι τα αγοραζουνε με 3 4 χιλιαρικα το πολυ..... ποιος ηλεκτριο θα ζησει τοσο....και σε τη χρηματα........

το θεμα ειναι οτι ο κοσμος δεν εχει λεφτα η πλειοψηφία δλδ...... απο εκει και περα οτι και να κάνουν......

αλλα το πραγματικό θεμα στα ηλεκτρικά ειναι το κόστος (όπως είπα κόσμος δεν Έχει λεφτά και ακόμη και 20 χιλιάρικα σημαίνει και 15 χρόνια δάνειο
+ που θα το φορτιζουν (περίστεροι δουλεύουν τοσο πολυ που δεν ειναι σε θεση να πανε να περιμένουν σε καποιο super market ενα σορο ωρες..... και ιδιωτικό σπιτι μονο στης ταινίες έχουν δει )

Επεξ/σία από Black Demis
  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

να δω μπαταρια να βγαζει 25 χρονια...

Έγραψε ο Χ στο insomnia.

 

https://iopscience.iop.org/article/10.1149/1945-7111/abae37

https://www.qurator.com/blog/how-long-do-lithium-iron-phosphate-batteries-last

 

 

LFP-NMC-lithium-battery-degradation-test-e1617240786736.jpg

@Ntinaras ανέλαβε σε παρακαλώ , δεν έχω άλλη υπομονή.

  • Like 3
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, Black Demis είπε

ξερεις ποσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν εδω περα με 500,000 600,000 χιλομετρα και βαλε και 25 χρονια ζωής
και ολα αυτα τα οχηματα κικλοφορουν γιατι τα αγοραζουνε με 3 4 χιλιαρικα το πολυ..... ποιος ηλεκτριο θα ζησει τοσο....και σε τη χρηματα........

το θεμα ειναι οτι ο κοσμος δεν εχει λεφτα η πλειοψηφία δλδ...... απο εκει και περα οτι και να κάνουν......

αλλα το πραγματικό θεμα στα ηλεκτρικά ειναι το κόστος (όπως είπα κόσμος δεν Έχει λεφτά και ακόμη και 20 χιλιάρικα σημαίνει και 15 χρόνια δάνειο
+ που θα το φορτιζουν (περίστεροι δουλεύουν τοσο πολυ που δεν ειναι σε θεση να πανε να περιμένουν σε καποιο super market ενα σορο ωρες..... και ιδιωτικό σπιτι μονο στης ταινίες έχουν δει )

20K κάνει ένα fiorino που πριν 6-7 χρόνια έκανε 12Κ

Αυτή την στιγμή τα οικογενειακά πάνε από 25Κ και φτάνουν άνετα και τα πιο mainstream μοντέλα που γνωρίζαμε μέχρι παλιά τα 50Κ. Δεν είναι πρόβλημα των ηλεκτρικών αλλά ότι ο πληθωρισμός έχει χτυπήσεις την αυτοκινητοβιομηχανία κατακέφαλα.

15 χρόνια δάνειο για αυτοκίνητο δεν υπάρχει.

Τέλος είπαμε ότι σχεδόν 50% των νοικοκυριών (2-3 σελίδες πίσω) έχουν δικό τους parking άρα μπορούν να βάλόυν και φορτιστή.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, manolis940 said:

20K κάνει ένα fiorino που πριν 6-7 χρόνια έκανε 12Κ

Αυτή την στιγμή τα οικογενειακά πάνε από 25Κ και φτάνουν άνετα και τα πιο mainstream μοντέλα που γνωρίζαμε μέχρι παλιά τα 50Κ. Δεν είναι πρόβλημα των ηλεκτρικών αλλά ότι ο πληθωρισμός έχει χτυπήσεις την αυτοκινητοβιομηχανία κατακέφαλα.

15 χρόνια δάνειο για αυτοκίνητο δεν υπάρχει.

Τέλος είπαμε ότι σχεδόν 50% των νοικοκυριών (2-3 σελίδες πίσω) έχουν δικό τους parking άρα μπορούν να βάλόυν και φορτιστή.

δεν ξερω αν ειναι ακριβός πληθωρισμός..... η κατι που μοιάζει με πληθωρισμό παντος ενα τερατώδες μερος του πληθυσμού δεν θα μπορει να εχει οχημα αν ξαφνικα κοπουν μεταβιβασεις για παλια βενζινοκινιτα και ξαφνικα θα μπορεις να αγορασεις μονο ηλεκτρικά..... που σημαίνει το μονο όχημα που τραβουσαν να αγοράσουν δεν θα υπάρχει
15 το λεω γιατί τοσο τραβάνε κάνα 150 ευρω μηνα.... max

50% σε ποια χωρα ακριβος? στην θεσσαλονικη/αθηνα  σχεδον ολοι παρκάρουν εξω η σε καποια parkig με πληρωμη μεν αλλα ξεχασμένα απο τον θεο (πολλά απο αυτα παράνομα) σε ολα αυτά ξεχνάς θεση φόρτισης....

απο μενα βεβαια ειανια άκρος θετικό αυτο καθος θα αδειάσει καλα η πόλη απο σακαράκες  και θα μειωθούν και οχήματά θα μπορείς να κυκλοφορείς γιαατι ειδικα στην θεσσαλονικη πλεον πεζος περναει το αυτοκινιτο και χαλαρα μαλιστα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, Black Demis είπε

δεν ξερω αν ειναι ακριβός πληθωρισμός..... η κατι που μοιάζει με πληθωρισμό παντος ενα τερατώδες μερος του πληθυσμού δεν θα μπορει να εχει οχημα αν ξαφνικα κοπουν μεταβιβασεις για παλια βενζινοκινιτα και ξαφνικα θα μπορεις να αγορασεις μονο ηλεκτρικά..... που σημαίνει το μονο όχημα που τραβουσαν να αγοράσουν δεν θα υπάρχει
15 το λεω γιατί τοσο τραβάνε κάνα 150 ευρω μηνα.... max

Δεν υπάρχει αμάξι με 150€ εκτός και αν κάνει 5000€ και είναι μεταχειρισμένο. Πληθωρισμός τι εννοείς δεν ξέρεις αν είναι; Δεν μπορείς να δεις αν υπάρχει ποσοστιαία αύξηση τιμών μετά τον covid;  Δεν μιλάμε για 2% και 3% Μιλάμε ότι το Focus για παράδειγμα απ' τα 20Κ πήγε στα 30Κ

Όσον αφορά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τα οποία είναι 5 σελίδες πίσω max δείχνουν αυτά που σου λέω. Ότι σχεδόν το 50% που έχουν αυτοκίνητο έχουν και parking

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξεκολλήστε με το 50% των νοικοκυριών έχουν πάρκινγκ. Ο αριθμός αυτός υπάρχει επειδή στα χωριά ΟΛΟΙ έχουν πάρκινγκ. Αθήνα, Θεσσαλονίκη και ακόμα και στις μικρές επαρχιακές πόλεις δεν παίζουν αυτά τα νούμερα. Στα χωριά δε νοιάζονται για ηλεκτρικά. Αγροτικά θέλουν οι άνθρωποι γιατί αυτά τους βολεύουν.

Η ίδια ακριβώς συζήτηση περί πάρκινγκ και στατιστικών γινόταν και πριν καμια 100αριά και βάλε σελίδες.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...