Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

14 minutes ago, dbrillis said:

Καλη ειδηση, και ωραιο κατα τη γνωμη μου το battery swapping.
Tι λεει ο μεσος Γερμανος για την πιθανοτητα Κινεζοι να παρουν το εργοστασιο; 🧌

Για την προοπτικη της ηλεκροκινησης, διαβαζοντας αυτο το αρθρο, καταλαβαινω οτι η οικονομικη κατασταση στη Ευρωπη την επηρεαζει πολυ. Πεφτουν οι πωλησεις με το που σταματανε οι επιδοτησεις. Πεφτουν ομως και τα εσωτερικης καυσης, η προσωπικη μου γνωμη ειναι οτι πεφτουν γιατι πλεον τα αυτοκινητα εχουν γινει πολυ ακριβα. Με τη λεξη αυτοκινητα εννοω ολη τα περιφερειακα γυρω απο την αγορα και κατοχη ενος καινουργιου αυτοκινητου, ασφαλειες, service, φορους κτλ κτλ. 

Aνεξάρτητα κινητήρα η αγορά νέου αυτοκινήτου είναι αρκετά προβληματική χρόνια τώρα. Δεν ξέρω τι συμβαίνει σε άλλες χώρες, στο Βέλγιο πάντως οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών συνεχώς ανεβαίνουν. Στο link της ACEA δείχνει ότι το Βέλγιο όχι μόνο είναι από τις λίγες χώρες με θετικό πρόσημο στην αγορά νέων ηλεκτρικών αλλά και είναι μόνο πίσω από τη Γερμανία και την Γαλλία σε όγκο πωλήσεων με συνεχείς αυξητικές τάσεις, σημαντικό για τόσο μικρή χώρα.

Ο κύριος λόγος είναι ότι η υπάρχει αρκετά έντονη η νοοτροπία των εταιρικών αυτοκινήτων οπότε πλέον οι εταιρείες δίνουν στους εργαζόμενους ηλεκτρικά κάτι που αυξάνει τις πωλήσεις.

Η φήμη για τη ΝΙΟ πάντως θεωρώ ότι είναι δύσκολο να γίνει εκτός αν πέσει τρομερά πολύ λόμπι από πλευράς Κινέζων. Δεν είναι μόνο ότι θα βρουν πάτημα κινέζικες εταιρείες να αποφύγουν τους δασμούς αλλά το  κυριότερο ότι επικοινωνιακά το εργοστάσιο είναι λιγότερο από 10 χιλιόμετρα μακριά από την έδρα της ΕΕ με ό,τι αυτό σημαίνει για το image της Ευρωπης.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 ώρα πριν, Speculoos είπε

Eνδιαφέρουσα φήμη ότι η σχετικά μικρή κινέζικη αυτοβιομηχανία ΝΙΟ έκανε προσφορά στην VW για να αγοράσει το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες το οποίο παραπαίει και πάει για κλείσιμο θέτοντας σε κίνδυνο τους 3000 εργαζόμενους καθώς και πολλούς άλλους παρόχους ανταλλακτικών και υπηρεσιών που συνεργάζονταν με το εργοστάσιο.

Η ΝΙΟ είναι μικρή κινέζικη startup η οποία δεν είναι τόσο γνωστή για τα μοντέλα της, εξειδικεύεται σε premium και high end ηλεκτρικά, αλλά για τα battery swapping stations καθώς έχει πάνω από 3500 στους κινέζικους αυτοκινητόδρομους στους οποίους τα αυτοκίνητα αλλάζουν μπαταρία μέσα σε 3 λεπτά.

Mέχρι πρόσφατα στο εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες το οποίο μετράει πάνω από 75 χρόνια ιστορίας και κατασκευάστηκαν μερικά από τα πιο γνωστά μοντέλα όπως ο σκαραβαίος, το Golf και το Passat, ήταν υπεύθυνο για τη συναρμολόγηση του Q8 etron. Η Αudi ανακοίνωσε πέρσι ότι λόγω κόστους θα μεταφέρει την παραγωγή στο Μεξικό και την Κίνα.

Περισσότερο πιστεύω ότι  η VW ψάχνει ένα τρόπο να φέρει στην Ευρώπη Κινέζικα ηλεκτρικά χωρίς δασμούς ότι δήθεν κατασκευάζονται στις Βρυξέλλες. Ποτέ σε αυτούς τους κολοσσούς μην πιστεύετε ότι μας δείχνουν.😛

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, dbrillis είπε

Για την προοπτικη της ηλεκροκινησης, διαβαζοντας αυτο το αρθρο, καταλαβαινω οτι η οικονομικη κατασταση στη Ευρωπη την επηρεαζει πολυ. Πεφτουν οι πωλησεις με το που σταματανε οι επιδοτησεις. Πεφτουν ομως και τα εσωτερικης καυσης, η προσωπικη μου γνωμη ειναι οτι πεφτουν γιατι πλεον τα αυτοκινητα εχουν γινει πολυ ακριβα. Με τη λεξη αυτοκινητα εννοω ολη τα περιφερειακα γυρω απο την αγορα και κατοχη ενος καινουργιου αυτοκινητου, ασφαλειες, service, φορους κτλ κτλ. 

Όπως έγραψα και παραπάνω δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε μήνα με μήνα γιατί υπάρχουν λόγοι που επηρρεάζουν τη ζήτηση σε στενό χρονικό πλαίσιο. Η μείωση year to date είναι 5,5% στην ευρύτερη ζώνη της Ευρώπης και 8,3% στην EU. Η μειωμένη ζήτηση Ιούλιο και Αύγουστο (πριν από αυτούς τους μήνες δεν υπήρχε μείωση αλλά αύξηση) οφείλεται στο ότι αρκετοί αγόρασαν τον Ιούνιο για να προλάβουν τυχόν δασμούς. Επίσης, ειδικότερα για τη Γερμανία, μεγάλο μέρος αγορών έγιναν πέρυσι στο τέλος του έτους επειδή θα τελείωναν οι επιδοτήσεις. Είναι το φαινόμενο ακορντεόν, ένα ξεχείλωμα (αύξηση) στις πωλήσεις όταν τελειώνουν οι επιδοτήσεις και μία συμπίεση (μείωση) στις πωλήσεις αμέσως μετά. Μακροπρόθεσμα όμως η αγορά επανέρχεται, όπως έγινε παλαιότερα στη Νορβηγία όταν κι εκεί σταμάτησε η επιδότηση.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, malakudi είπε

Όπως έγραψα και παραπάνω δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε μήνα με μήνα γιατί υπάρχουν λόγοι που επηρρεάζουν τη ζήτηση σε στενό χρονικό πλαίσιο. Η μείωση year to date είναι 5,5% στην ευρύτερη ζώνη της Ευρώπης και 8,3% στην EU. Η μειωμένη ζήτηση Ιούλιο και Αύγουστο (πριν από αυτούς τους μήνες δεν υπήρχε μείωση αλλά αύξηση) οφείλεται στο ότι αρκετοί αγόρασαν τον Ιούνιο για να προλάβουν τυχόν δασμούς. Επίσης, ειδικότερα για τη Γερμανία, μεγάλο μέρος αγορών έγιναν πέρυσι στο τέλος του έτους επειδή θα τελείωναν οι επιδοτήσεις. Είναι το φαινόμενο ακορντεόν, ένα ξεχείλωμα (αύξηση) στις πωλήσεις όταν τελειώνουν οι επιδοτήσεις και μία συμπίεση (μείωση) στις πωλήσεις αμέσως μετά. Μακροπρόθεσμα όμως η αγορά επανέρχεται, όπως έγινε παλαιότερα στη Νορβηγία όταν κι εκεί σταμάτησε η επιδότηση.

Εχεις δικιο. Το αρθρο ειναι και λιγο για να εχουμε κατι να διαβασουμε.
Ειναι Ολλανδικο και στην Ολλανδια τα ηλεκτρικα αυτοκινητα εχουν απαλλαγη φορου η οποια σταματαει το 1/1/2025. Ο φορος στα αυτοκινητα στην Ολλανδια ειναι με το βαρος του αυτοκινητου 😅.

```

Road taxes
The one downer for EV drivers is the government’s decision to introduce road tax for electric vehicles from 2025. Road tax is based on weight and electric cars’ heavy batteries mean road tax will mount up to €80 per month. But at least in 2024, you won’t have to pay.

```

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ασχημο είναι ότι στην ΕΕ δεν υπάρχει ενιαία πολιτική για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η κάθε χώρα εφαρμόζει δικούς της κανόνες και έτσι από χώρα σε χώρα υπάρχουν διακυμάνσεις. Τι στην ευχή τη θέλουμε την ένωση αφού ο καθένας κάνει ότι γουστάρει.

Όταν κάποια στιγμή κοπούν οι επιδοτήσεις-παροχές  που κάποια στιγμή θα κοπούν και εφαρμοστεί κάποιο τέλος κυκλοφορίας αφού εκ των πραγμάτων  αν ανέβει πολύ η αγορά ηλεκτρικών από κάπου πρέπει να αναπληρωθούν τα έσοδα που θα χαθούν από τα θερμικά (τέλη - δασμοί από καύσιμα) να δούμε τι θα λένε οι πολίτες της Ε.Ε.

Δυστυχώς η Ε.Ε. κοιτάζει τη βιτρίνα , κανείς δεν ξέρει ή ξέρουν και δεν μας λένε  τι θα γίνει αν και όταν θεσπιστεί η κατάργηση κυκλοφορίας θερμικών. (εύχομαι αυτό να μην το δούμε ποτέ)

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, papoys1 είπε

 

Όταν κάποια στιγμή κοπούν οι επιδοτήσεις-παροχές  που κάποια στιγμή θα κοπούν και εφαρμοστεί κάποιο τέλος κυκλοφορίας αφού εκ των πραγμάτων  αν ανέβει πολύ η αγορά ηλεκτρικών από κάπου πρέπει να αναπληρωθούν τα έσοδα που θα χαθούν από τα θερμικά (τέλη - δασμοί από καύσιμα) να δούμε τι θα λένε οι πολίτες της Ε.Ε.

 

Θα πουμε οτι πληρωνουμε μεν τα ιδια, αλλα εχουμε ησυχασει απο τις ηλιθιες εξατμισεις των καγκουρογυφτων, και την μποχα απο το καθε χρεπι που κυκλοφορουσε.

Γι αυτο δινονται επιδοτησεις, οχι για να γλιτωσει 9κ αυτος που θα παρει macan.

Επεξ/σία από Ntinaras
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, papoys1 είπε

Το ασχημο είναι ότι στην ΕΕ δεν υπάρχει ενιαία πολιτική για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η κάθε χώρα εφαρμόζει δικούς της κανόνες και έτσι από χώρα σε χώρα υπάρχουν διακυμάνσεις. Τι στην ευχή τη θέλουμε την ένωση αφού ο καθένας κάνει ότι γουστάρει.

Όταν κάποια στιγμή κοπούν οι επιδοτήσεις-παροχές  που κάποια στιγμή θα κοπούν και εφαρμοστεί κάποιο τέλος κυκλοφορίας αφού εκ των πραγμάτων  αν ανέβει πολύ η αγορά ηλεκτρικών από κάπου πρέπει να αναπληρωθούν τα έσοδα που θα χαθούν από τα θερμικά (τέλη - δασμοί από καύσιμα) να δούμε τι θα λένε οι πολίτες της Ε.Ε.

Δυστυχώς η Ε.Ε. κοιτάζει τη βιτρίνα , κανείς δεν ξέρει ή ξέρουν και δεν μας λένε  τι θα γίνει αν και όταν θεσπιστεί η κατάργηση κυκλοφορίας θερμικών. (εύχομαι αυτό να μην το δούμε ποτέ)

Συμφωνώ κι επαυξάνω.

Την ίδια απορία έχω και για την αυτοκίνηση στην ΕΕ και για άλλα θέματα που χρειάζονται ενοποίηση.

Αυτός ο αχταρμάς επιμέρους κανόνων, κάθε άλλο παρά ενοποιημένη αγορά είναι.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Θα πουμε οτι πληρωνουμε μεν τα ιδια, αλλα εχουμε ησυχασει απο τις ηλιθιες εξατμισεις των καγκουρογυφτων, και την μποχα απο το καθε χρεπι που κυκλοφορουσε.

Γι αυτο δινονται επιδοτησεις, οχι για να γλιτωσει 9κ αυτος που θα παρει macan.

Ευχολόγια.

Μακάρι αλλα πως  4.000.000 Αθηναίοι και άλλα 2-3 μύρια μεγαλουπόλεων που διαμένουν σε πολυκατοικίες δεν έχουν ιδιωτικό  γκαράζ ακόμη ούτε  πάρκιν θα κυκλοφορούν ηλεκτρικό όχημα αφού θα απαγορεύεται το θερμικό;

Πιστευω πως έχουμε να ανέβουμε πολύ ανηφόρα ακόμη μέχρι την επικράτηση των ηλεκτρικών και το 2030 που είπαν κάποιοι φανταζει χίμαιρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 λεπτό πριν, papoys1 είπε

Πιστευω πως έχουμε να ανέβουμε πολύ ανηφόρα ακόμη μέχρι την επικράτηση των ηλεκτρικών και το 2030 που είπαν κάποιοι φανταζει χίμαιρα.

έτσι και αλλιώς ονειρεύονται για κατάργηση πώλησης νέων θερμικών , όχι απαγόρευση κυκλοφορίας θερμικών (2050)

Επεξ/σία από korakios
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, papoys1 είπε

Ευχολόγια.

Μακάρι αλλα πως  4.000.000 Αθηναίοι και άλλα 2-3 μύρια μεγαλουπόλεων που διαμένουν σε πολυκατοικίες δεν έχουν ιδιωτικό  γκαράζ ακόμη ούτε  πάρκιν θα κυκλοφορούν ηλεκτρικό όχημα αφού θα απαγορεύεται το θερμικό;

Πιστευω πως έχουμε να ανέβουμε πολύ ανηφόρα ακόμη μέχρι την επικράτηση των ηλεκτρικών και το 2030 που είπαν κάποιοι φανταζει χίμαιρα.

Δε θα γινει σε 1 χρονο. Θα παρει δεκαετιες. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, papoys1 είπε

Ευχολόγια.

Μακάρι αλλα πως  4.000.000 Αθηναίοι και άλλα 2-3 μύρια μεγαλουπόλεων που διαμένουν σε πολυκατοικίες δεν έχουν ιδιωτικό  γκαράζ ακόμη ούτε  πάρκιν θα κυκλοφορούν ηλεκτρικό όχημα αφού θα απαγορεύεται το θερμικό;

Πιστευω πως έχουμε να ανέβουμε πολύ ανηφόρα ακόμη μέχρι την επικράτηση των ηλεκτρικών και το 2030 που είπαν κάποιοι φανταζει χίμαιρα.

Δεν διαβάζετε αυτά που γράφουμε και επαναλαμβάνετε τα ίδια κλισέ. Γράψαμε παραπάνω πως 1 στα 2 σπίτια που έχουν αυτοκίνητο, έχουν θέση ιδιωτικού parking. Τα αυτοκίνητα όλα είναι 5,8 εκατομμύρια και υπάρχουν 1,5 εκατομμύρια θέσης ιδιωτικού parking και 3 εκατομμύρια οικογένειες με 1 ή περισσότερα αυτοκίνητα. Οπότε οι μισοί μπορούν ήδη να έχουν ηλεκτρικό και να φορτίζουν στο ιδιωτικό parking. Έχετε διαστρεβλωμένη εικόνα λοιπόν για τον αριθμό των αυτοκινήτων που σταθμεύουν σε ιδιωτικό parking.

Το ποσοστό αυτό στα επόμενα 11 χρόνια μέχρι το 2035 που θα σταματήσουν να πωλούνται θερμικά μπορεί να αυξηθεί, αφού ότι νέες οικοδομές χτίζονται είναι υποχρεωτικό να έχουν τουλάχιστον μία θέση ιδιωτικού parking ανά διαμέρισμα. Για τους υπόλοιπους θα υπάρχει η δημόσια φόρτιση που υπάρχει και σήμερα, θα πολλαπλασιαστούν οι χώροι. Σαν πολίτες θα πρέπει να απαιτούμε από τους δήμους μας μεγάλα parking ανά μερικά τετραγωνικά km και όχι να παρκάρουμε όπου βρούμε. 

59 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Δε θα γινει σε 1 χρονο. Θα παρει δεκαετιες. 

Αν όντως σταματήσουν να πωλούνται θερμικά το 2035, στην Ελλάδα θα έχουν μείνει ελάχιστα μέχρι το 2050.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, malakudi είπε

Δεν διαβάζετε αυτά που γράφουμε και επαναλαμβάνετε τα ίδια κλισέ. Γράψαμε παραπάνω πως 1 στα 2 σπίτια που έχουν αυτοκίνητο, έχουν θέση ιδιωτικού parking. Τα αυτοκίνητα όλα είναι 5,8 εκατομμύρια και υπάρχουν 1,5 εκατομμύρια θέσης ιδιωτικού parking και 3 εκατομμύρια οικογένειες με 1 ή περισσότερα αυτοκίνητα. Οπότε οι μισοί μπορούν ήδη να έχουν ηλεκτρικό και να φορτίζουν στο ιδιωτικό parking. Έχετε διαστρεβλωμένη εικόνα λοιπόν για τον αριθμό των αυτοκινήτων που σταθμεύουν σε ιδιωτικό parking.

Το ποσοστό αυτό στα επόμενα 11 χρόνια μέχρι το 2035 που θα σταματήσουν να πωλούνται θερμικά μπορεί να αυξηθεί, αφού ότι νέες οικοδομές χτίζονται είναι υποχρεωτικό να έχουν τουλάχιστον μία θέση ιδιωτικού parking ανά διαμέρισμα. Για τους υπόλοιπους θα υπάρχει η δημόσια φόρτιση που υπάρχει και σήμερα, θα πολλαπλασιαστούν οι χώροι. Σαν πολίτες θα πρέπει να απαιτούμε από τους δήμους μας μεγάλα parking ανά μερικά τετραγωνικά km και όχι να παρκάρουμε όπου βρούμε. 

Αν όντως σταματήσουν να πωλούνται θερμικά το 2035, στην Ελλάδα θα έχουν μείνει ελάχιστα μέχρι το 2050.

Και συ μάλλον δεν διαβάζεις όλα όσα γράφονται και με μαλώνεις και από πάνω.😉

Στατιστικές λένε ότι το 45-46% των νοικοκυριών διαθέτει μία θέση στάθμευσης (ασχετα με το πόσα αυτοκίνητα διαθέτει) αλλά από αυτές το συντριπτικό ποσοστό είναι σε  πυλωτές πολυκατοικιών όπου δεν μπορεί  ελεύθερα να τοποθετηθούν φορτιστες και μόνο ένα μικρό ποσοστό κάτω από 20% (κάπου διάβασα 17 ή 18) διαθέτει ιδιωτικό γκαράζ που εχει τις προϋποθέσεις για σταθμό φόρτισης γιαυτό λέω ότι έχουμε πολύ αναβαση για την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

Τώρα ειδικά στην Ελλάδα δεν μπορώ να διανοηθώ ποια κυβέρνηση θα πει στο 80% των Αθηναίων άντε 70  μετα από 10 χρόνια, δεν με νοιάζει πάρτε ηλεκτρικό και κόφτε το λαιμό σας να βρείτε που θα το φορτίσετε, αλλιως πάρτε λεωφορείο ή πηγαινετε με τα πόδια. Οπότε μη λέμε ότι μας βολεύει.

Επεξ/σία από papoys1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Red_Bear είπε

Σκοπός ήταν να μην μπούνε στο χορό από τόσο νωρίς  , τώρα ένα βήμα μπρος δυο πίσω και καμία σβούρα ….

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οι μπαταρίες στα πιο πρόσφατα μοντέλα EV θα διαρκέσουν άνετα τη διάρκεια ζωής του οχήματος και πιθανότατα δεν θα χρειαστεί να αντικατασταθούν

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Υβριδικά vs Ηλεκτρικά: σημειώσατε 2  (τουλάχιστον κατά τον Economist που «βλέπει» ημερομηνία λήξης στη μόδα των υβριδικών αυτοκινήτων)

Επεξ/σία από Red_Bear
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...