Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

@korakios που ακριβώς διαφωνείς με τις σημερινές μπαταρίες LFP, για οχήματα αλλά και για αποθήκευση σε εγκαταστάσεις Φ/Β; Ποιο είναι το breakthrough που περιμένεις και σε ποια σημεία οι σημερινές μπαταρίες θεωρείς ότι δεν επαρκούν; Γιατί έχω διαβάσει πολλά μηνύματά σου να το λες αυτό αλλά δε το αιτιολογείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Οι μπαταρίες όντως κοστίζουν πολύ σαν κατασκευή και δεν έχουν πολύ μεγάλη ζωή (μιλάω για αποθήκευση στο grid όπου κάθε μέρα θα έχουμε 0-100%). Έχουν και απώλειες κατα τη μεταφορά ενέργειας.

Για αυτοκίνητα τώρα είναι μια χαρά λύση.

>400χλμ αυτονομίας σε SUV 2 τόνων σε αυτοκινητόδρομο με πάνω απο το όριο ταχύτητας είναι για εμένα αρκετά καλά. Δεν θα το επέλεγα βέβαια αν έκανα συχνά τέτοια ταξίδια γιατί βγαίνει σχεδόν το ίδιο κόστος με ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει 6.5l/100km. 

Το επέλεξα γιατί τέτοια ταξίδια έκανα μέχρι τώρα το πολύ 1/έτος (ή και κανένα) και γιατί σπίτι φορτίζω σχεδόν κατα ~95% δωρεάν (ταυτοχρονισμός ΦΒ).

Μέτρησα και το κόστος στις φορτίσεις.

Υπόψιν μιλάμε για τέρμα γεμάτο αμάξι frunk&trunk και ταχύτητες +20km/h -> ~150 (όποιος κατάλαβε...) που το golf νομίζω έβγαζε μέση >7.5. Συν ότι συγκρίνω τελείως διαφορετικά οχήματα απλά αυτό είχα :)

 

image.png.daa78a3bb3093efdcd41866e2511f545.png

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 hours ago, teodor_ch said:

η μπαταρία βλέπουμε ότι χάνει ένα 10% στα ~300.000χλμ οπότε το θέμα ημερομηνίας λήξης είναι άκυρο

 

για το καρούλι με ρόδες ισχύει αυτή τη στιγμή με τα ICE

εάν τα συγκρίνεις με ένα EV είναι καρούλια με ρόδες

κανείς δεν αγοράζει για επένδυση αλλά γιατί χρειάζεται ΤΩΡΑ αυτοκίνητο

 

Μόλις γύρισα απο roadtrip 4ατόμων συν φούλ γεμάτο το αμάξι 1650χλμ σε 10 μέρες (μέσα 2 νησιά χωρίς φορτιστές) στην Ελλάδα και κατάλαβα ότι κακώς αγχωνόμουν. Είχα και μέση >>140 σε κάποια κομμάτια και φούλ AC. Μόνο στο Ναύπλιο έχασα ένα 10λεπτο που διάλεξα λάθος φορτιστή. Σε όλες τις άλλες στάσεις η φόρτιση τελείωνε πρίν να είμαστε εμείς έτοιμοι (σνακ, τουαλέτα κλπ).

Επειδή έχω διαβάσει απο μετρήσεις ότι στο ioniq συμφέρει (απο άποψη χρόνου) να πηγαίνεις τέρμα και να φορτίζεις συχνότερα δεν έκανα καθόλου οικονομία. Φορτίζει πάρα πολύ γρήγορα. 

Είμαι περίεργος να υπολογίσω πόσα έδωσα στο ρεύμα τελικά. Θα το κάνω μόλις βρώ χρόνο.

Μαλλον τουαλετα κανατε ολοι σας το χοντρο σας με την σειρα, και μετα a 4 course meal...αυτα που γραφειις ειναι για αφελεις! καταλαβαινουμε οτι πρεπει να στηριξετε την αγορα σας αλλα δεν ειμαστε σε αλλο πλανητη!

  • Haha 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Dinos1973 είπε

Μαλλον τουαλετα κανατε ολοι σας το χοντρο σας με την σειρα, και μετα a 4 course meal...αυτα που γραφειις ειναι για αφελεις! καταλαβαινουμε οτι πρεπει να στηριξετε την αγορα σας αλλα δεν ειμαστε σε αλλο πλανητη!

20 λεπτα σταση για 4 ατομα σε ΣΕΑ οπου εχει ουρα και σε τουαλετες και στα φαγαδικα, ειναι λογικος χρονος.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

Οι μπαταρίες όντως κοστίζουν πολύ σαν κατασκευή και δεν έχουν πολύ μεγάλη ζωή (μιλάω για αποθήκευση στο grid όπου κάθε μέρα θα έχουμε 0-100%). Έχουν και απώλειες κατα τη μεταφορά ενέργειας.

2500 ευρώ για 15 KWh και ζωή τουλάχιστον 10 χρόνια είναι πολύ;;;;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, malakudi είπε

2500 ευρώ για 15 KWh και ζωή τουλάχιστον 10 χρόνια είναι πολύ;;;;

Για βάλε λινκ με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες


https://www.basengreen.com/product/diy-case-for-48v-300ah-battery-packenclosure-accessories/

 

Αυτό είναι το κόστος και στα οχήματα, περίπου 10000 ευρώ οι 60 KWh (BYD Blade)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Dinos1973 είπε

Μαλλον τουαλετα κανατε ολοι σας το χοντρο σας με την σειρα, και μετα a 4 course meal...αυτα που γραφειις ειναι για αφελεις! καταλαβαινουμε οτι πρεπει να στηριξετε την αγορα σας αλλα δεν ειμαστε σε αλλο πλανητη!

Φορτίζει 10-80% σε 18 λεπτά.

Μία τουαλέτα, ένα SM για φρούτο, να το πλύνεις και να το φάς πέρασε η ώρα. 

Απόλαυσα τη διαδρομή πολύ περισσότερο απο το Αθήνα - Καστοριά με μία 5΄στάση για κατούρημα. 

 

Ξαναλέω...δεν το προτείνω για κάποιον που κάνει συχνά τέτοια ταξίδια. 

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ (και αν) κάνουμε τέτοια ταξίδια.

Κρήτη που είμαι στους ~3 μήνες δεν έχω χρειαστεί να φορτίσω εκτός σπιτιού και κάναμε κάθε ΣΚ εκδρομές όλο το καλοκαίρι.

 

ΥΓ. Κάναμε τουλάχιστον 10 έξτρα στάσεις για κατούρημα των 5-10 λεπτών που δεν μπήκα στη διαδικασία να δώ να έχει φορτιστή. 

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@teodor_ch δεν έχει νόημα να τους τα λες, νομίζουν σταματάμε 1-2 ώρες για να φορτίσουμε. Είναι αστείο πως μιλάνε άνθρωποι που δεν έχουν μπει καν σε ηλεκτρικό και τα ξέρουν όλα. 

  • Like 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@teodor_ch

Επίσης όπως πολύ σωστά λές, δεν συγκρίνονται τα οχήματα που είχες.

Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνει ο κόσμος.

Κοίταξα πχ τώρα την τιμή της Tonale Q4 για την φέρω στα χαρακτηριστικά του δικού μου αυτοκινήτου....Και το κόστος (με 280Hp) φτάνει στις 65.000 περίπου. Με μείον 250Hp βέβαια..

Spoiler

ΥΓ.Τώρα είδα οτι η Μ5 του 2025 θα είναι περίπου 2.500 κιλά...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

Επεξ/σία από @pnea1973
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε

@teodor_ch

Επίσης όπως πολύ σωστά λές, δεν συγκρίνονται τα οχήματα που είχες.

Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνει ο κόσμος.

Κοίταξα πχ τώρα την τιμή της Tonale Q4 για την φέρω στα χαρακτηριστικά του δικού μου αυτοκινήτου....Και το κόστος (με 280Hp) φτάνει στις 65.000 περίπου. Με μείον 250Hp βέβαια..

  Απόκρυψη περιεχομένων

ΥΓ.Τώρα είδα οτι η Μ5 του 2025 θα είναι περίπου 2.500 κιλά...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

αυτο ισχυει και αναποδα ομως. λέτε στον υποψηφιο αγοραστή παρε ηλεκτρικο και η διαφορά με το παλιο σου αμαξι ειναι χαωδης αλλα αν ψαχνει αμαξι η συγκριση πρεπει να γινει με το θερμικο του 2024-25 και οχι με το παλιο του. 

το μονο πραγματικο χειροπιαστο πλεονέκτημα των ηλεκτρικων ειναι η ροπη (και η φθηνη δυναμη), δεν ειναι η εξοικονομηση χρηματων. αυτη ερχετε υπο προυποθέσεις. 

δεν απευθυνομαι σε σενα απλα πιαστηκα απο το σχόλιο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, plasTOST είπε

Θα σε εκπλήξω αλλά υπάρχουν πάρα πολλοί σταθμοί έστω και για κάλυψη εσωτερικών αναγκών μίας επιχείρησης. Ενδεικτικά απεικόνιση από τεχνική εταιρεία που φτιάχνει τέτοια έργα:

image.png.213ba66b2c9b6aa3ae510325c27c4317.png

https://tetomachine.gr/ta-erga-mas/

Είναι μικρές τοπικές μονάδες , εννοείται πολύ καλή επένδυση αλλά όχι μονάδες παραγωγής 

5 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Μπορώ να κάνω μετατροπή το ηλεκτρικό σε βιομεθάνιο ? με ενδιαφέρει να καίω σκατό κατσίκας, που έχει πολλές στο χωρίο. 

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Μου αρέσει να πειράζω τον Κοράκιο 😁

 

σατανά 😂

4 ώρες πριν, malakudi είπε

@korakios που ακριβώς διαφωνείς με τις σημερινές μπαταρίες LFP, για οχήματα αλλά και για αποθήκευση σε εγκαταστάσεις Φ/Β; Ποιο είναι το breakthrough που περιμένεις και σε ποια σημεία οι σημερινές μπαταρίες θεωρείς ότι δεν επαρκούν; Γιατί έχω διαβάσει πολλά μηνύματά σου να το λες αυτό αλλά δε το αιτιολογείς.

Κόστος κατασκευής , βάρος ,διάρκεια ζωής (κύκλος) , ταχύτητα φόρτισης (για φ/β είμαστε οφτοπικ) 

2 ώρες πριν, malakudi είπε


https://www.basengreen.com/product/diy-case-for-48v-300ah-battery-packenclosure-accessories/

 

Αυτό είναι το κόστος και στα οχήματα, περίπου 10000 ευρώ οι 60 KWh (BYD Blade)

 

Αν κάτσει στραβή , άντε βρες άτομο Ελλάδα με 10 χιλιάρικα να στα φτιάξει (με άγνωστο χρόνο ζωής/διαρκειας ) , φυσικά με αυτά τα λεφτά παίρνεις μτχ αμάξι …. Βγάλε άκρη και με ασφαλιστική μετά να κυνηγάς αν θα γίνει λαμπάδα

Και Τεσλα που λένε ότι είναι στα 12 χιλιάρικα , Αγγλία βγήκε 20 χιλιάρικα (σε ευρώ) από 1-2 ετών άρθρο που είχα διαβάσει 

Ωραιο βίντεο πάντως :) 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, korakios είπε

Κόστος κατασκευής , βάρος ,διάρκεια ζωής (κύκλος) , ταχύτητα φόρτισης (για φ/β είμαστε οφτοπικ) 

Αν κάτσει στραβή , άντε βρες άτομο Ελλάδα με 10 χιλιάρικα να στα φτιάξει (με άγνωστο χρόνο ζωής/διαρκειας ) , φυσικά με αυτά τα λεφτά παίρνεις μτχ αμάξι …. Βγάλε άκρη και με ασφαλιστική μετά να κυνηγάς αν θα γίνει λαμπάδα

Και Τεσλα που λένε ότι είναι στα 12 χιλιάρικα , Αγγλία βγήκε 20 χιλιάρικα (σε ευρώ) από 1-2 ετών άρθρο που είχα διαβάσει 

Ωραιο βίντεο πάντως :) 

Ξεκινάω από το τέλος, αυτή η μπαταρία είναι για Φ/Β, δεν είναι για αυτοκίνητα.

Λες κόστος κατασκευής, αλλά σε ποιο αναφέρεσαι; Πχ η Nio στη Κίνα χρεώνει 9000$ για την 75 KWh LFP μπαταρία της. Το θεωρείς και αυτό ακριβό; Οι Ευρωπαίοι χρεώνουν τη μάνα τους και το πατέρα τους αλλά αυτό είναι δικό τους πρόβλημα.

Διάρκεια ζωής: οι LFP έχουν πάνω από 3000 κύκλους. Σε οτιδήποτε άλλο εκτός από ταξί είναι υπέρ αρκετή για δεκάδες χρόνια, φτάνει με συντηρητικές εκτιμήσεις το ένα εκατομμύριο km.

Ταχύτητα φόρτισης: οι μπαταρίες LFP μπορούν να φορτίζουν πολύ γρήγορα, ως και 8C. Έχουμε ήδη παραδείγματα με φόρτιση 10-80% σε 10 λεπτά από Κινέζους. Αυτοί οι χρόνοι βέβαια επιτυγχάνονται με πολύ μεγάλες μπαταρίες των 120 KWh, δε θα τους δεις ποτέ στις μεσαίες των 60 και τις "long range" των 80 KWh. Θα δεις όμως σε 18-20 λεπτά. Αν ταχύτητα φόρτισης εσύ θες 3 λεπτά ή 5 λεπτά, σου έχω νέα: δε θα γίνει ποτέ γιατί δε χρειάζεται.

Όσο για τα Φ/Β, το ανέφερα γιατί συνέχεια λες πως η αποθήκευση σε μπαταρίες δεν είναι λύση για καθαρή ενέργεια. Πως δεν είναι όταν το κόστος ήδη έχει πέσει τόσο πολύ και με τις νατρίου που έρχονται θα πέσει ακόμα περισσότερο; Οι νατρίου απλώς είναι αρκετά πιο βαριές και δε κάνουν για οχήματα, αλλά για Φ/Β είναι άψογες.

Έχεις σε αυτό το νήμα τη μεγαλύτερη συμμετοχή χωρίς να έχεις BEV και εμπειρία χρήσης του. Μήπως έχεις κάποια εμμονή σε αυτό το θέμα; Άσε καλύτερα να γράφουν άτομα που το γνωρίζουν από την εμπειρία τους.

 

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

αυτο ισχυει και αναποδα ομως. λέτε στον υποψηφιο αγοραστή παρε ηλεκτρικο και η διαφορά με το παλιο σου αμαξι ειναι χαωδης αλλα αν ψαχνει αμαξι η συγκριση πρεπει να γινει με το θερμικο του 2024-25 και οχι με το παλιο του. 

το μονο πραγματικο χειροπιαστο πλεονέκτημα των ηλεκτρικων ειναι η ροπη (και η φθηνη δυναμη), δεν ειναι η εξοικονομηση χρηματων. αυτη ερχετε υπο προυποθέσεις. 

δεν απευθυνομαι σε σενα απλα πιαστηκα απο το σχόλιο

Εγώ δεν έχω πεί σε κανέναν. Ο καθένας σταθμίζει τι θέλει.

Αν όμως θέλει κάποιος να αλλάξει αυτοκίνητο με μοντέλα του 2024-2025 θα συγκρίνει. Αν θέλεις μτχ απλά δεν θα τα κοιτάξει.

Και ανέφερα παράδειγμα την Tonale., που κοίταξα κάποια στιγμή. Οπότε μεταξύ της Tonale και του Seal που έχω, η διαφορά είναι όντως χαώδης...Υπερ του Seal.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...