Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

6 ώρες πριν, manolis940 είπε

Ο πόνος των ρύπων υπήρχε και στο Euro 4 όταν τα ηλεκτρικά ακόμη ήταν ιδέα και όχι αγοραστική επιλογή

Ναι αλλά δεν έχει σχέση με το euro7 το οποίο ήταν σχεδόν ακατόρθωτο 

αν θέλουν ηλεκτρικά ας βρίσκαν πρώτα σωστές μπαταρίες ….

14 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Αρα είναι λόγω ρύπων, οχι λόγω EV. Ας βρούν τρόπους να είναι εντός των ορίων.

Όχι είναι σχεδόν ακατόρθωτο εκτός αν πάει η φάση σε βιοαέριο-βίομεθάνιο . Αλλά η παρέα αποφάσισε πρόωρη ηλεκτροκίνηση με όλα τα παραπάνω αρνητικά .
Επισης κάτσε να βγει και καμια μελέτη με τους πραγματικούς ρύπους στα ηλεκτρικά (κατασκευής τους σε σχέση με θερμικά ) και όχι να πασάρουν με μηδενικούς ώστε να γίνει μια σύγκριση 

10 ώρες πριν, Dante80 είπε

Κάποια στιγμή θα πρέπει να αρχίσουμε να πληρώνουμε τα externalities των ορυκτών καυσίμων (που έως τώρα πλήρωναν μόνο το περιβάλλον και η υγεία μας).

Τι εννοείς με το externalities?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

2 ώρες πριν, korakios είπε

Ναι αλλά δεν έχει σχέση με το euro7 το οποίο ήταν σχεδόν ακατόρθωτο 

Πάλι όμως δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει με την επιβάρυνση των τιμών. Το Euro 7 κράτησε τα όρια του Euro 6 εν τέλει

Μιλάμε για μια κατηγορία αυτοκινήτων η οποία ξεκίνησε με αυτοκίνητα που κοστίζουν 40€Κ και σήμερα έχει φέρει προσιτές τιμές κάτω από 30€Κ. Θα έπρεπε να είχε βοηθήσει ακριβώς στο αντίθετο στο να παραμείνουν χαμηλές ή και να πέσουν οι τιμές.

Η άνοδος των τιμών των αυτοκινήτων όπως και σε πολλά άλλα αγαθά έγινε επί covid όπου υπήρχε θέμα με την μειωμένη παραγωγή πρώτων υλών και απλώς έμειναν ψηλά στο όνομα της αισχροκέρδιας. Κάποιες εταιρείες όπως η Suzuki βγάζουν ακόμη οικονομικά αυτοκίνητα άλλες όπως η VW είδαν το χρήμα τους έτρεξαν τα σάλια.

Το Euro 7 αν δεν κάνω λάθος ανακοινώθηκε το 2013 και οι τιμές των αυτοκινήτων ήταν ακόμη πολύ υψηλές ενώ είχε αποκατασταθεί το πρόβλημα του εφοδιασμού πρώτων υλών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, korakios είπε

Ο πόνος των ρύπων τους έπιασε για την ηλεκτροκίνηση …

Ε μας πρηξατε. Δεν εχεις λεφτα? Μη παρεις αμαξι, Πανε με το λεωφορειο.

  • Like 3
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, manolis940 είπε

Μιλάμε για μια κατηγορία αυτοκινήτων η οποία ξεκίνησε με αυτοκίνητα που κοστίζουν 40€Κ και σήμερα έχει φέρει προσιτές τιμές κάτω από 30€Κ.

οι τιμες χωρις επιδοτησεις ειναι ακομα πολυ πανω απο 30κ ευρω. η μονη εξαιρεση ειναι το dolphin στα 26. ακομα και τα 30 εως 35 ειναι κινεζικα με οτι αυτο μπορει να σημαινει σε 3 η σε 13 χρονια απο σημερα. μετα βαλε πανω σε αυτο οτι λογω μπαταριας εχει ημερομηνια ληξης, οτι χανει αξια σε μεταπωληση πολυ πανω απο τα θερμικα, οτι για τα κινεζικα δεν παιζει να βρεις ανταλλακτικα εκτος αντιπροσωπιας (αυτο ποναει ασχημα), οτι μια βλαβη εκτος εγγυησης σε πολυ ευαισθητο κομματι παει μερικα χιλιαρικα κτλ. Να μην πω ακομα πως τρεχει τοσο γρηγορα το θεμα που το σημερινο ηλεκτρικο θα ειναι καρουλι με ροδες σε σχεση με ενα ηλεκτρικο του 2030. ειναι αμαξια για χιλιομετροφάγους, δεν ειναι για τους πολλους ακομα.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

μετα βαλε πανω σε αυτο οτι λογω μπαταριας εχει ημερομηνια ληξης, οτι χανει αξια σε μεταπωληση πολυ πανω απο τα θερμικα, οτι για τα κινεζικα δεν παιζει να βρεις ανταλλακτικα εκτος αντιπροσωπιας (αυτο ποναει ασχημα), οτι μια βλαβη εκτος εγγυησης σε πολυ ευαισθητο κομματι παει μερικα χιλιαρικα κτλ. Να μην πω ακομα πως τρεχει τοσο γρηγορα το θεμα που το σημερινο ηλεκτρικο θα ειναι καρουλι με ροδες σε σχεση με ενα ηλεκτρικο του 2030. ειναι αμαξια για χιλιομετροφάγους, δεν ειναι για τους πολλους ακομα.  

η μπαταρία βλέπουμε ότι χάνει ένα 10% στα ~300.000χλμ οπότε το θέμα ημερομηνίας λήξης είναι άκυρο

 

για το καρούλι με ρόδες ισχύει αυτή τη στιγμή με τα ICE

εάν τα συγκρίνεις με ένα EV είναι καρούλια με ρόδες

κανείς δεν αγοράζει για επένδυση αλλά γιατί χρειάζεται ΤΩΡΑ αυτοκίνητο

 

Μόλις γύρισα απο roadtrip 4ατόμων συν φούλ γεμάτο το αμάξι 1650χλμ σε 10 μέρες (μέσα 2 νησιά χωρίς φορτιστές) στην Ελλάδα και κατάλαβα ότι κακώς αγχωνόμουν. Είχα και μέση >>140 σε κάποια κομμάτια και φούλ AC. Μόνο στο Ναύπλιο έχασα ένα 10λεπτο που διάλεξα λάθος φορτιστή. Σε όλες τις άλλες στάσεις η φόρτιση τελείωνε πρίν να είμαστε εμείς έτοιμοι (σνακ, τουαλέτα κλπ).

Επειδή έχω διαβάσει απο μετρήσεις ότι στο ioniq συμφέρει (απο άποψη χρόνου) να πηγαίνεις τέρμα και να φορτίζεις συχνότερα δεν έκανα καθόλου οικονομία. Φορτίζει πάρα πολύ γρήγορα. 

Είμαι περίεργος να υπολογίσω πόσα έδωσα στο ρεύμα τελικά. Θα το κάνω μόλις βρώ χρόνο.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

μετα βαλε πανω σε αυτο οτι λογω μπαταριας εχει ημερομηνια ληξης

Παραθέτω τον εαυτό μου (τα 430.000 μίλια είναι 692.000 χλμ)

Στις 14/6/2024 στις 3:01 ΜΜ, newlynx είπε

Περίπου 70% απόδοση μπαταρίας μετά από 8 χρόνια και 430.000 μίλια με χρήση ως ταξί (σε αεροδρόμια κατάλαβα) στην Αγγλία.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, korakios είπε

Επισης κάτσε να βγει και καμια μελέτη με τους πραγματικούς ρύπους στα ηλεκτρικά (κατασκευής τους σε σχέση με θερμικά ) και όχι να πασάρουν με μηδενικούς ώστε να γίνει μια σύγκριση 

Ακόμα και παρόμοιο ή και χειρότερο ενεργειακό αποτύπωμα κατασκευής να έχει το ηλεκτρικό, πάλι λόγω της μηδενικής ρύπανσης στη διάρκεια της ζωής του θα είναι συγκριτικά απείρως καλυτερο από το θερμικό overall.

 

1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

Να μην πω ακομα πως τρεχει τοσο γρηγορα το θεμα που το σημερινο ηλεκτρικο θα ειναι καρουλι με ροδες σε σχεση με ενα ηλεκτρικο του 2030. 

Διαφορές οδηγικές δεν θα έχει, ούτε στην ποιότητα κατασκευής, και λίγες στο software. Μόνο η καλύτερη και αποδοτικότερη μπαταρία θα κάνει τη διαφορά. Καρούλι με ρόδες δεν θα είναι με τίποτα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Ε μας πρηξατε. Δεν εχεις λεφτα? Μη παρεις αμαξι, Πανε με το λεωφορειο.

Φανερώνει πολλά αυτή η πρόταση ….την κρατάω σε τυχών επόμενες συζητήσεις 

6 λεπτά πριν, Red_Bear είπε

Ακόμα και παρόμοιο ή και χειρότερο ενεργειακό αποτύπωμα κατασκευής να έχει το ηλεκτρικό, πάλι λόγω της μηδενικής ρύπανσης στη διάρκεια της ζωής του θα είναι συγκριτικά απείρως καλυτερο από το θερμικό overall.

Μηδέν δεν είναι στη διάρκεια ζωής του , εξαρτάται από το ενεργειακό μίγμα κάθε χώρας ….

4 ώρες πριν, manolis940 είπε

Πάλι όμως δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει με την επιβάρυνση των τιμών. Το Euro 7 κράτησε τα όρια του Euro 6 εν τέλει

Πληρώνει η αυτοκινητοβιομηχανία ταρίφα κατά την παραγωγή θερμικών 

Για το euro7 όντως τα κράτησε γιατί θα πέφταν λουκέτα 

Επεξ/σία από korakios
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

η μπαταρία βλέπουμε ότι χάνει ένα 10% στα ~300.000χλμ οπότε το θέμα ημερομηνίας λήξης είναι άκυρο

 

για το καρούλι με ρόδες ισχύει αυτή τη στιγμή με τα ICE

εάν τα συγκρίνεις με ένα EV είναι καρούλια με ρόδες

κανείς δεν αγοράζει για επένδυση αλλά γιατί χρειάζεται ΤΩΡΑ αυτοκίνητο

 

Μόλις γύρισα απο roadtrip 4ατόμων συν φούλ γεμάτο το αμάξι 1650χλμ σε 10 μέρες (μέσα 2 νησιά χωρίς φορτιστές) στην Ελλάδα και κατάλαβα ότι κακώς αγχωνόμουν. Είχα και μέση >>140 σε κάποια κομμάτια και φούλ AC. Μόνο στο Ναύπλιο έχασα ένα 10λεπτο που διάλεξα λάθος φορτιστή. Σε όλες τις άλλες στάσεις η φόρτιση τελείωνε πρίν να είμαστε εμείς έτοιμοι (σνακ, τουαλέτα κλπ).

Επειδή έχω διαβάσει απο μετρήσεις ότι στο ioniq συμφέρει (απο άποψη χρόνου) να πηγαίνεις τέρμα και να φορτίζεις συχνότερα δεν έκανα καθόλου οικονομία. Φορτίζει πάρα πολύ γρήγορα. 

Είμαι περίεργος να υπολογίσω πόσα έδωσα στο ρεύμα τελικά. Θα το κάνω μόλις βρώ χρόνο.

ας ξεκινησουμε απο τα βασικα. εχεις ioniq? βαλε μια φωτο να ζηλεψω λιγο... 😋

  • Like 1
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@korakios

Όλα έχουν να κάνουν με την μόλυνση που αισθανόμαστε. Όχι με εκεί που παράγεται το κάθε αγαθό, όπως και αν το κάνουμε. 

Γιατί μπορεί να σου πω και εγώ ότι εμείς εδώ λέμε αρλούμπες για αυτοκίνητα και στην Αφρική δεν έχουν να φάνε.. 

Στην τελική τι θα προτιμουαες γαι την Αθήνα;

Καυστήρες πετρελαίου και οχήματα ΜΕΚ ή Α/Θ και ηλεκτρικά οχήματα; 

1 λεπτό πριν, basilis_k6 είπε

ας ξεκινησουμε απο τα βασικα. εχεις ioniq? βαλε μια φωτο να ζηλεψω λιγο... 😋

Βάλε βάλε... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε

Στην τελική τι θα προτιμουαες γαι την Αθήνα;

Καυστήρες πετρελαίου και οχήματα ΜΕΚ ή Α/Θ και ηλεκτρικά οχήματα; 

Βίομεθάνιο και ίσως υβριδικό ίσα-ίσα για την ανάκτηση στο φρενάρισμα 

Spoiler

Αντλία θερμότητας είναι ανέκδοτο στη χώρα μας με τους άσχετους εγκαταστατες , διάβασε το νήμα με τις αντλίες 

Βαριά πρόστιμα σε όσους αφαιρούν DPF , επιδότηση για μετατροπή σε lpg/cng και λοιπά βατά πράγματα που σήμερα μπορούν να μειώσουν τους ρύπους 

Οταν με το καλό βγει κάποια τεχνολογία για αποθήκευση ενέργειας το ξαναβλέπουμε . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

οι τιμες χωρις επιδοτησεις ειναι ακομα πολυ πανω απο 30κ ευρω. η μονη εξαιρεση ειναι το dolphin στα 26. ακομα και τα 30 εως 35 ειναι κινεζικα με οτι αυτο μπορει να σημαινει σε 3 η σε 13 χρονια απο σημερα. μετα βαλε πανω σε αυτο οτι λογω μπαταριας εχει ημερομηνια ληξης, οτι χανει αξια σε μεταπωληση πολυ πανω απο τα θερμικα, οτι για τα κινεζικα δεν παιζει να βρεις ανταλλακτικα εκτος αντιπροσωπιας (αυτο ποναει ασχημα), οτι μια βλαβη εκτος εγγυησης σε πολυ ευαισθητο κομματι παει μερικα χιλιαρικα κτλ. Να μην πω ακομα πως τρεχει τοσο γρηγορα το θεμα που το σημερινο ηλεκτρικο θα ειναι καρουλι με ροδες σε σχεση με ενα ηλεκτρικο του 2030. ειναι αμαξια για χιλιομετροφάγους, δεν ειναι για τους πολλους ακομα.  

To δικό μου καρούλι με 300 άλογα,  όλα τα εξτρά που θέλει κάποιος ( δεν θα τα γράψω όλα μπορεί να δει κάποιος με τι έρχεται το model 3 highland) μου βγήκε 32.5Κ.

Αυτό τα καρούλι δεν υπάρχει περίπτωση σε 5 χρόνια μην πάρεις 25Κ που θα έχει σταματήσει η επιδότηση. Δεν τη λες και άσχημη μεταπώληση. Το SDV6 μετά από 5 χρόνια χρήσης το πήρα στο 1/3 της τιμής αγοράς του .. υβριδικό πετρέλαιο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, korakios είπε

Βίομεθάνιο και ίσως υβριδικό ίσα-ίσα για την ανάκτηση στο φρενάρισμα 

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Αντλία θερμότητας είναι ανέκδοτο στη χώρα μας με τους άσχετους εγκαταστατες , διάβασε το νήμα με τις αντλίες 

Βαριά πρόστιμα σε όσους αφαιρούν DPF , επιδότηση για μετατροπή σε lpg/cng και λοιπά βατά πράγματα που σήμερα μπορούν να μειώσουν τους ρύπους 

Οταν με το καλό βγει κάποια τεχνολογία για αποθήκευση ενέργειας το ξαναβλέπουμε . 

Ποιες πόλεις στον κόσμο έχουν εγκατάσταση με Βίομεθάνιο; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, aionnou είπε

To δικό μου καρούλι με 300 άλογα,  όλα τα εξτρά που θέλει κάποιος ( δεν θα τα γράψω όλα μπορεί να δει κάποιος με τι έρχεται το model 3 highland) μου βγήκε 32.5Κ.

Αυτό τα καρούλι δεν υπάρχει περίπτωση σε 5 χρόνια μην πάρεις 25Κ που θα έχει σταματήσει η επιδότηση. Δεν τη λες και άσχημη μεταπώληση. Το SDV6 μετά από 5 χρόνια χρήσης το πήρα στο 1/3 της τιμής αγοράς του .. υβριδικό πετρέλαιο.

32 με επιδοτηση?

που βρηκες sdv6 στο 1/3 να παρω και εγω? ευκαιριάρες δεν μπορουν να λογιζονται σαν κανονας. ουτε golf δεν βρισκω 5ετιας στο 50% της τιμης του. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...