Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Και το model 3 τόσο κάνει που έχει στην αγορά 7 χρόνια τώρα.

Και? Αυτο σημαινει οτι οι αλλοι δεν πρεπει να εξελισσονται?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, Ntinaras said:

Και? Αυτο σημαινει οτι οι αλλοι δεν πρεπει να εξελισσονται?

Αυτό σημαίνει ότι η τεχνολογία μπαταρίας και φόρτισης είναι ώριμη και δεν πρέπει κάποιος να αποκλείει την αγορά ηλεκτρικού, γιατί στο προσεχές μέλλον θα βγει κάτι WoW και θα κάνει τα τωρινά ηλεκτρικά παρωχημένα. 

Πάντα θα ακούμε ειδήσεις για νέες τεχνολογίες μπαταρίας, αλλά θα υλοποιούνται με ρυθμούς χελώνας σε αυτοκίνητα αξίας ~30K. Ακούς για Lucid και μπαταρίες με 800 χιλιόμετρα που φορτίζουν σε 15 λεπτά στο εργαστήριο και όταν το βγάλουν θα κοστίζει 250Κ και θα θέλει ειδικού τύπου φορτιστή, που υπάρχει σε μια διασταύρωση στην Καλιφόρνια. 

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

275.000χλμ

91,4% υγεία μπαταρίας με >70% σε ταχυφορτιστή

(729 γρήγορες φορτίσεις και 330 κανονικές)

 

δεν θυμάμαι λινκ, σε γκρούπ του ioniq5 στο ΦΒ τα είχε βάλει ένας 

 

υπόψιν φορτίζει με ~240kW 10->80% σε 18 λεπτά που δίνει περίπου 400χλμ αυτονομία

 

Σίγουρα η τεχνολογία προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και έτσι η μεταπωλητική πέφτει. Όχι γιατί το αμάξι γίνεται κακό αλλά γιατί βγαίνουν καλύτερα.

image.png.d334879893ada61514252d34ddc72e72.png

 

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
On 01/08/2024 at 05:06, papoys1 said:

Ασε που είδα αυτό το βίντεο το πιο πρόσφατο για Αθήνα Θεσσαλονίκη που υπάρχει στο youtube και έχασα πάσα ιδέα για τους φορτιστές στην Ελλάδα.Τραγική εμπειρία σε φορτιστή στον Αλμυρό (δες 31,32 ) και μετά από μεγάλη ταλαιπωρία επιστροφή στην Αθήνα. Αντε μετά με τι ψυχολογία να ξεκινάς να πας ταξίδι;;; Αν είναι για απλή εκδρομή οκ αλλά αν είναι για δουλειά ή εχεις μέσα και την οικογένεια το παίζεις κορώνα γράμματα να καταλήξεις σε καμιά οδική για επιστροφή. Ζαμάν φου οι εταιρείες που τοποθετούν φορτιστές.

Οι φορτιστές δουλεύουν μέσα από την εφαρμογή τους. Ο τύπος προφανώς δεν έχει ηλεκτρικό και πήγε πρώτη φορά να κάνει εγγραφή και τα έκανε μαντάρα. Αυτό γενικά είναι μεγάλο θέμα, κανονικά θα έπρεπε να πληρώνεις με μια πιστωτική και τέλος. Τώρα υπάρχουν ξερωγω 5 εταιρίες ? θες 5 διαφορετικές εφαρμογές στο κινητό. 

Επίσης, το πρόβλημα/μάστιγα των 50kWh φορτιστών που εγκαταστάθηκαν τα προηγούμενα χρόνια θα μας συντροφεύει για αρκετό καιρό, ευτυχώς κάνουν δειλά - δειλά εμφάνιση οι πρώτοι 300Kwh φορτιστές και οι 180Kwh πληθαίνουν.  

2 hours ago, teodor_ch said:

275.000χλμ

91,4% υγεία μπαταρίας με >70% σε ταχυφορτιστή

(729 γρήγορες φορτίσεις και 330 κανονικές)

 

Στις "παρωχημένες" (αλλά ποιοτικές) Ιόντων Λίθου που φοράνε σχεδόν όλα, με ένα εύρος καθημερινής φόρτισης από 40% ~ 80%, είσαι στα 300.000χλμ με 90% υγεία μπαταρίας. Εάν δε, πας για το βέλτιστο 40% ~ 60% ή 50% ~ 70% είσαι άνετα πάνω από 1 εκατομμύριο χλμ πριν φτάσει το 85 της χωρητικότητας !!!

Εδώ το βίντεο που αναφέρει τη δημοσίευση : https://youtu.be/w4lvDGtfI9U?t=462

Και εδώ η δημοσίευση : Lithium ion battery degradation: what you need to know - Physical Chemistry Chemical Physics (RSC Publishing) DOI:10.1039/D1CP00359C

 

Οι μπαταρίες θα κρατήσουν πολύ παραπάνω από όσο υπολογίζει κανείς.

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Στις "παρωχημένες" (αλλά ποιοτικές) Ιόντων Λίθου που φοράνε σχεδόν όλα, με ένα εύρος καθημερινής φόρτισης από 40% ~ 80%, είσαι στα 300.000χλμ με 90% υγεία μπαταρίας. Εάν δε, πας για το βέλτιστο 40% ~ 60% ή 50% ~ 70% είσαι άνετα πάνω από 1 εκατομμύριο χλμ πριν φτάσει το 85 της χωρητικότητας !!!

Εδώ το βίντεο που αναφέρει τη δημοσίευση : https://youtu.be/w4lvDGtfI9U?t=462

Και εδώ η δημοσίευση : Lithium ion battery degradation: what you need to know - Physical Chemistry Chemical Physics (RSC Publishing) DOI:10.1039/D1CP00359C

 

Οι μπαταρίες θα κρατήσουν πολύ παραπάνω από όσο υπολογίζει κανείς.

αφήστε τα εκατομύρια χιλιόμετρα με μία μπαταρία και  θα έλεγα να είστε πιο σκεπτικοί και συγκρατημένοι σε τέτοιες δημοσιεύσεις να μην παίρνετε κόσμο στο λαιμό σας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για όποιον ενδιαφέρεται για την καθαρά οδηγοκεντρική πλευρά της ηλεκτροκινησης και πιστευει (ακόμα) οτι τα βενζινοκίνητα υπερτερουν σ αυτον τον τομέα, ας ρίξει μια ματιά σ' αυτο το απολαυστικό άρθρο που με αφορμή την κυκλοφορία ενός KILLER ηλεκτρικού μοντέλου βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Στις "παρωχημένες" (αλλά ποιοτικές) Ιόντων Λίθου που φοράνε σχεδόν όλα, με ένα εύρος καθημερινής φόρτισης από 40% ~ 80%, είσαι στα 300.000χλμ με 90% υγεία μπαταρίας. Εάν δε, πας για το βέλτιστο 40% ~ 60% ή 50% ~ 70% είσαι άνετα πάνω από 1 εκατομμύριο χλμ πριν φτάσει το 85 της χωρητικότητας !!!

Εδώ το βίντεο που αναφέρει τη δημοσίευση : https://youtu.be/w4lvDGtfI9U?t=462

Και εδώ η δημοσίευση : Lithium ion battery degradation: what you need to know - Physical Chemistry Chemical Physics (RSC Publishing) DOI:10.1039/D1CP00359C

 

Οι μπαταρίες θα κρατήσουν πολύ παραπάνω από όσο υπολογίζει κανείς.

ας δίνουν τότε παραπάνω εγγύηση ....

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, Red_Bear είπε

Για όποιον ενδιαφέρεται για την καθαρά οδηγοκεντρική πλευρά της ηλεκτροκινησης και πιστευει (ακόμα) οτι τα βενζινοκίνητα υπερτερουν σ αυτον τον τομέα, ας ρίξει μια ματιά σ' αυτο το απολαυστικό άρθρο που με αφορμή την κυκλοφορία ενός KILLER ηλεκτρικού μοντέλου βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Διαφήμιση ή δυσφήμιση είναι το άρθρο; Το ύφος εντωμεταξύ είναι θλιβερό. Σα να γράφουν οι Unboxholics στους 4Τροχούς.

  • Like 1
  • Sad 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, korakios είπε

ας δίνουν τότε παραπάνω εγγύηση ....

Ποτέ η εγγύηση δεν κρατούσε σε κανένα αυτοκίνητο τόσο πολύ. Αν δεν υπήρχε ο φόβος για την μπαταρία, δεν θα ακούγαμε ούτε αυτές που διαρκούν 7 με 10 χρόνια. Γι αυτό και τέτοιες εγγυήσεις σε θερμικά δεν υπάρχουν πέραν του κινητήρα σε κάποιες μάρκες.

Όσον αφορά συγκεκριμένα την μπαταρία, επειδή εξαρτάται άμεσα απ' τον τρόπο φόρτισης δηλαδή του να παίζεις μεταξύ του 25% και 85% και να μην ξεφεύγεις συχνά από αυτό αν δεν υπάρχει ανάγκη για να πετύχεις μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, γι αυτό και δεν δίνουν μεγαλύτερες εγγυήσεις. Και να έβαζαν τον παραπάνω όρο στα συμβόλαια για να σου δώσουν 400000km εγγύηση θα ήταν δύσκολο να ελεγχθεί αν ο καταναλωτής τηρούσε τον παραπάνω όρο.

Γενικότερα στις εγγυήσεις των προϊόντων ποτέ δεν πήγαιναν στα όρια της διάρκειας ζωής τους. Το Fiesta μου έχει 5 αλλά είναι 15+ σήμερα. Φυσικά και έχει βγάλει κάποιες ζημιές αλλά όχι σε κινητήρα. Ενώ τα περισσότερα Fiesta εκεί έξω είναι σε αυτή την κατάσταση με το δικό μου η Ford δεν έδωσε ποτέ 15 έτη εγγύηση. Το ίδιο ισχύει και για το laptop μου και ένα σωρό προϊόντα που αυτή την στιγμή έχω γύρω μου.

10 ώρες πριν, papoys1 είπε

αφήστε τα εκατομύρια χιλιόμετρα με μία μπαταρία και  θα έλεγα να είστε πιο σκεπτικοί και συγκρατημένοι σε τέτοιες δημοσιεύσεις να μην παίρνετε κόσμο στο λαιμό σας.

Αντιδράς λες και σου παράθεσε άρθρο από το πρώτο φλέγμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κανετε ενα λάθος με τις μπαταρίες.

Βγαλτε απο το μυαλό σας τα χιλιόμετρα. Πιο σημαντικό ρολο παίζει το βάθος χρονου κ μετά, σε αρκετα λιγοτερο βαθμό μάλιστα ,τα χιλιόμετρα που στην ουσια δεν ειναι τα χιλιόμετρα αλλα οι φορτίσεις εκφορτισεις. Που ακομα κ εδω παίζει ρόλο η θερμοκρασία της μπαταρίας η ταχύτητα φόρτισης το ποσοστο έναρξης κ λήξης.

Ξαναλέω αν ο χρόνος ειναι το 60% η φόρτιση ειναι μολις το 20% στη συμπεριφορά της μπαταριας. Το υπολοιπο 20% ειναι αλλοι παράγοντες.

Το θέμα μπαταρια ειναι τοσο σύνθετο που τα τζιμανια που γραφουν αρθρα, στη καλυτερη, οι προσλαμβανουσες τους στο συγκεκριμένο τομεα ειναι οσο ενος παιδιου γυμνασίου που απλα παπαριζει οτι άκουσε η διάβασε περιστασιακά απο δω κ εκει χωρις βάθος Κ χωρις συνδυαστικη γνώση.

Και καπως ετσι ξεκιναει κ η παραπληροφορηση κ λαθος εντυπώσεις κ το  αφου το λεει στο ίντερνετ θα ειναι ετσι.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 πράγματα μετράνε για τη προστασια της μπαταρίας ουσιαστικά

1. Βαθος εκφόρτισης χαμηλό - κατι αρκετά δύσκολο

2.  Προστασια απο υψηλά ρεύματα φόρτισης εκφόρτισης -> που θα προκαλέσουν αυξημένη θερμοκρασία, αρα εναπόθεση λιθίου στην άνοδο, αλλοιωση του ηλεκτρολύτη και του διαχωριστή. Ακομα και τα ρεύματα υψηλής συχνότητας ( βλέπε αναγεννητική πέδη) ειναι ενα θέμα.

3.  ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ !

Οι κύκλοι φόρτισης ειναι μια ανοησία και μισή… Και οι κινέζιοι - ινδοί που έχουν ξεσκι@@ει στα paper το αναφέρουν πλεον ξεκάθαρα

Αφήνω εδω μια τυπικη πηγη

https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries#google_vignette

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, Ribopaido είπε

3 πράγματα μετράνε για τη προστασια της μπαταρίας ουσιαστικά

1. Βαθος εκφόρτισης χαμηλό - κατι αρκετά δύσκολο

2.  Προστασια απο υψηλά ρεύματα φόρτισης εκφόρτισης -> που θα προκαλέσουν αυξημένη θερμοκρασία, αρα εναπόθεση λιθίου στην άνοδο, αλλοιωση του ηλεκτρολύτη και του διαχωριστή. Ακομα και τα ρεύματα υψηλής συχνότητας ( βλέπε αναγεννητική πέδη) ειναι ενα θέμα.

3.  ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ !

Οι κύκλοι φόρτισης ειναι μια ανοησία και μισή… Και οι κινέζιοι - ινδοί που έχουν ξεσκι@@ει στα paper το αναφέρουν πλεον ξεκάθαρα

Αφήνω εδω μια τυπικη πηγη

https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries#google_vignette

 

Τώρα σαν έρευνα το συγκεκριμένο λιγάκι μπάζει. Άσε το ότι είναι δημοσιευμένο σε ένα site που δεν είναι σε καμία περίπτωση επιστημονικό περιοδικό άσε που οι πηγές είναι γενικές και αόριστες πέραν από μία.

Όσον αφορά τους κύκλους φόρτισης τι εννοείς ότι είναι μία ανοησία και μισή. Όταν λέμε ότι μία μπαταρία έχει 6000 κύκλος φόρτισης συνήθως εννοούμε ότι μέχρι τότε θα έχει ένα χ ποσό χωρητικότητας πχ 75%. Τώρα ναι αυτό δεν είναι ακριβές γιατί και οι παράμετροι που αναφέρεις πάνω παίζουν τον ρόλο τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όταν στα 270.000χλμ έχεις >90% υγεία μπαταρίας με "κακές" ταχυφορτίσεις προφανώς και δεν θα ασχοληθώ με τη ζωή της πέρα απο

1) Να μή φορτίζω 100% κάθε μέρα και εάν δεν χρειάζομαι το έξτρα (δηλαδή τις 350/365 μέρες του έτους...)

2) Να μήν ξεφορτίζω κάτω απο 20% εκτός εάν το χρειάζομαι

πχ τώρα που είμαι διακοπές έφυγα με 40% απο Πειραιά και έφτασα με 7% σε ταχυφορτιστή για να μειώσω τις φορτίσεις. Μέχρι να πάρω καφέ και πρωινό είχε φορτίσει.

 

Με 1-2 roadtrips/έτος όσο χρόνο "χάνω" τώρα σε φορτίσεις τον έχω κερδίσει με τις φορτίσεις στο σπίτι. 3.000χλμ και δεν είχα πατήσει σε βενζινάδικο (ούτε εξωτερικό φορτιστή). Και σπίτι μιλάμε για φόρτιση με μηδενικό κόστος (ΦΒ με ταυτοχρονισμό).

 

 

Αναλύσεις επι αναλύσεων αλλά στο τέλος αυτό που μετράει είναι τί γίνεται στην πραγματικη ζωή ;)

Αφήνω τις αναλύσεις για τον κατασκευαστή 😎

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...