Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, manolis940 είπε

Είναι κάπως λογικό πως τι δικό σου ρεύμα θα είναι πάντα φθηνότερο καθώς στους φορτιστές πληρώνουν θεωρητικά το ίδιο ρεύμα και θέλουν να βγάλουν και κέρδος. Ακόμη και έτσι το €/km σε ένα ηλεκτρικό που φορτίζει έξω παραμένει οικονομικότερο από ένα θερμικό με βενζίνη ή πετρέλαιο.

Προς το παρόν με τον υπάρχοντα στόλο ηλεκτρικών. Όταν γίνουν πλειοψηφία θα είσαι στα ίδια επίπεδα με τα θερμικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

2 ώρες πριν, manolis940 είπε

. Ακόμη και έτσι το €/km σε ένα ηλεκτρικό που φορτίζει έξω παραμένει οικονομικότερο από ένα θερμικό με βενζίνη ή πετρέλαιο.

Ναι αλλά πιο ακριβό από ένα που καίει υγραέριο.Να τα λέμε όλα.😉

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, papoys1 είπε

Ναι αλλά πιο ακριβό από ένα που καίει υγραέριο.Να τα λέμε όλα.😉

Ναι αλλά άντε βρες μηχανικό που να σου κάνει σωστή μετατροπή

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, manolis940 είπε

Ναι αλλά άντε βρες μηχανικό που να σου κάνει σωστή μετατροπή

Σωστός και όχι μόνο, πρέπει να έχεις και τα κατάλληλο μοτέρ  το οποίο για μένα παίζει τον πρώτο ρόλο και μετά ερχεται ο μάστορας.,

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, papoys1 είπε

Σωστός και όχι μόνο, πρέπει να έχεις και τα κατάλληλο μοτέρ  το οποίο για μένα παίζει τον πρώτο ρόλο και μετά ερχεται ο μάστορας.,

Εγώ δεν γνωρίζω τι θεωρείται κατάλληλο moter για μετατροπή αλλά θεωρητικά ο σωστός μάστορας το γνωρίζει.

Εκεί είναι όμως και για εμένα το μεγάλο μειονέκτημα του υγραερίου. Ότι θα γίνει σε παλιό αυτοκίνητο συνήθως καθώς δεν μπορείς να πετάξεις έτσι στα σκουπίδια την εγγύηση του καινούργιου και άντε να βρεις μηχανικό που γνωρίζει από τέτοιες μετατροπές. Αυτό συνήθως σε βάζει στο να πας σε ένα πολύ παλιό αμάξι να κάνεις την μετατροπή.

Προσωπικά την σκέφτομαι για παράδειγμα για το fiesta του 2009 που έχω.

4 ώρες πριν, dtk-386 είπε

Προς το παρόν με τον υπάρχοντα στόλο ηλεκτρικών. Όταν γίνουν πλειοψηφία θα είσαι στα ίδια επίπεδα με τα θερμικά.

Εξαρτάτε απ' το αν πέσουν λεφτά στο δίκτυο ή όχι.

Η ηλεκτροκίνηση έχει μία μεγάλη διαφορά σε σχέση με τις ΜΕΚ.

  • Μπορείς να φορτίσεις σπίτι σου
  • Μπορείς να παράξεις μόνος σου το ρεύμα
  • Το κάθε μέρος που έχει είτε ρεύμα είτε ήλιο είναι εν δυνάμει πρατήριο.
  • Κατά κανόνα ο αγοραστής ηλεκτρικού πληρεί ένα η περισσότερα από τα παραπάνω.

Μπορεί λοιπόν το 30% αύριο των καταναλωτών να έχει ηλεκτροκίνητα και η ζήτηση να μην αυξηθεί καθόλου. Αν γίνει κάτι αντίστοιχο στο υγραέριο, θα φτάσει κοντά στην τιμή της βενζίνης, όπως έγινε και με τα πετρέλαια.

Εκεί που θα υπάρχει μεγάλη ανάγκη για φορτιστές θα βλέπουμε ίσως είναι στα σημεία που είναι περάσματα μεγάλων διαδρομών. Πχ στα ΣΕΑ. Θεωρώ όμως ότι και αυτά σιγά σιγά, θα ξεκινήσουν να δίνουν δωρεάν φόρτιση όπως γίνεται ήδη στα ΣΕΑ Σείριος γιατί έτσι τραβάνε έναν όχημα που πιθανών μέσα έχει 4-5 υποψήφιους πελάτες. Αν πάλι δεν το κάνουν για τον κάτοχο ηλεκτρικού δεν είναι τίποτα να ανοίξει κάποιο app και να βρει σε ένα διπλανό χωριό φορτιστή κάνοντας μία μικρή παράκαμψη. Όπως είπαμε ότι έχει ρεύμα ή ήλιο είναι και υποψήφιο πρατήριο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 hours ago, mindreader said:

Σπουδαια νεα!

EVs Are Losing Up to 50 Percent of Their Value in One Year

https://www.wired.com/story/evs-are-losing-up-to-50-percent-of-their-value-in-one-year/

Τελεια, βρες μας μερικα μοντελα του 23 να τα παρουμε στη μιση τιμη.

  • Like 9
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, mindreader είπε

Σπουδαια νεα!

EVs Are Losing Up to 50 Percent of Their Value in One Year

https://www.wired.com/story/evs-are-losing-up-to-50-percent-of-their-value-in-one-year/

Το άρθρο έχει σαφή στοιχεία με συγκεκριμένα νούμερα σε συγκεκριμένες αγορές και όσοι ενοχλούνται (παρακάτω) από τέτοια, δεν κάνουν συνήθως τον κόπο να τα διαβάσουν.

Η πρώτες ενδείξεις του παραπάνω έχουν εμφανιστεί ήδη και στην ελληνική αγορά με ηλεκτρικά 2ετίας-3ετίας. Μιλάμε για πολλαπλάσια μείωση αξίας σε σχέση με τα αντίστοιχα θερμικά του εκάστοτε κατασκευαστή. Δεν έχει σημασία αν είναι 20% ή 30% ή 50%. Εντός του ίδιου κατασκευαστή, τα ηλεκτρικά έχουν σημαντικά μεγαλύτερη μείωση μεταπωλητικής στα πρώτα χρόνια χρήσης.

Τα νούμερα είναι συγκεκριμένα, οι φανατικοί δεν θα τα διαβάσουν ποτέ και θα αρχίσουν τη μπάλα στην εξέδρα. Ηλεκτρικά δεν είναι μόνο τα Tesla.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

🤪Πουλάω εγώ το δικό μου 45.000 Είναι 4 μηνών άρα δεν έκλεισε χρόνο να χάσει το 50%.

Και μετά θα πάρω 2 tesla με 20.000 ενός έτους... 

 

Επεξ/σία από @pnea1973
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν πάμε σε συγκεκριμένα ατομικά παραδείγματα, χάνουμε τη μεγάλη εικόνα που δείχνει η αγορά.

Η αγορά δείχνει ήδη παγκοσμίως ότι κατά μέσο όρο τα ηλεκτρικά χάνουν ταχύτερα μεταπωλητική αξία. Τί να κάνουμε; Αυτά είναι τα νούμερα.

Δεν καταλαβαίνω αυτούς που ενοχλούνται από τα νούμερα.

Ούτε καταλαβαίνω αυτούς που προσβάλλονται επειδή πήραν ηλεκτρικό και τα νούμερα λένε το παραπάνω. Είναι ξεκάθαρο όταν αποφασίσουν να πουλήσουν ότι θα έχουν χάσει περισσότερο ποσοστό μεταπωλητικής από το αν αγόραζαν θερμικό. Αυτό όμως το ήξεραν εξαρχής και το συνεκτίμησαν στην όλη εξίσωση αξίας, και με καταναλώσεις μέσα, αποσβέσεις, κλπ.

Κατά τα άλλα, προσωπικά ο καθένας μπορεί να έχει κάνει τη βέλτιστη επιλογή για τις ανάγκες του. Η οποία μπορεί να παραμένει βέλτιστη, εκτιμώντας ακόμα και τη χαμηλότερη μεταπωλητική όταν έρθει η ώρα να το πουλήσει.

Κατά τα άλλα, τα χαρακώματα - όπως έχω ξαναπεί - είναι για κομπλεξισμούς στις συζητήσεις της αυτοκίνησης.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, kostasgr78 said:

Όταν πάμε σε συγκεκριμένα ατομικά παραδείγματα, χάνουμε τη μεγάλη εικόνα που δείχνει η αγορά.

Η αγορά δείχνει ήδη παγκοσμίως ότι κατά μέσο όρο τα ηλεκτρικά χάνουν ταχύτερα μεταπωλητική αξία. Τί να κάνουμε; Αυτά είναι τα νούμερα.

Δεν καταλαβαίνω αυτούς που ενοχλούνται από τα νούμερα.

Ούτε καταλαβαίνω αυτούς που προσβάλλονται επειδή πήραν ηλεκτρικό και τα νούμερα λένε το παραπάνω. Είναι ξεκάθαρο όταν αποφασίσουν να πουλήσουν ότι θα έχουν χάσει περισσότερο ποσοστό μεταπωλητικής από το αν αγόραζαν θερμικό. Αυτό όμως το ήξεραν εξαρχής και το συνεκτίμησαν στην όλη εξίσωση αξίας, και με καταναλώσεις μέσα, αποσβέσεις, κλπ.

Κατά τα άλλα, προσωπικά ο καθένας μπορεί να έχει κάνει τη βέλτιστη επιλογή για τις ανάγκες του. Η οποία μπορεί να παραμένει βέλτιστη, εκτιμώντας ακόμα και τη χαμηλότερη μεταπωλητική όταν έρθει η ώρα να το πουλήσει.

Κατά τα άλλα, τα χαρακώματα - όπως έχω ξαναπεί - είναι για κομπλεξισμούς στις συζητήσεις της αυτοκίνησης.

 

Εγω καταλαβαινω οτι δεν γνωριζεις αγγλικα . Να στον μεταφρασω τον τιτλο. Τα ηλεκτρικα αυτοκινητα χανουν μεχρι και την μιση τους αξια σε 1 χρονο. Ενα χρονο. Εσυ εγραψες για 2-3. Δωστε μας λοιπον παραδειγματα οχι εδω σε ολη την Ευρωπη που υπαρχει αυτοκινητο στην μιση τιμη στον 1 χρονο αντε στα 2!

Δεν εχει λοιπον κανενας προβλημα με το πως ειναι η αγορα. Προβλημα εχουμε με τα ψεμματα και αυτους που κανουν πως δεν καταλαβαινουν. Οκ εσυ θα θεωρησω οτι αληθινα δεν καταλαβαινεις την κοροιδια ουτε γνωριζεις την αγορα. Αλλα εχουμε πει οταν δεν γνωριζουμε καθομαστε στην γωνια και ακουμε μονο. Οταν αρχισουμε να γραφουμε / μιλαμε μονο ανοησιες θα βγουν.


Περα απο αυτα ποιον τον νοιαζει πραγματικα η μεταπωλητικη αξια σε 1-2-3 χρονια? Η εχεις ενα καρο λεφτα και τα αλλαζεις τα αυτοκινητα καθε τοσο οποτε δεν σε ενδιαφερει η δεν εχεις και τα αλλαζεις καθε 10-15 χρονια και αν οποτε παλι δεν σε ενδιαφερει γιατι στα 15 χρονια εχει χαθει το 90% της αξιας.

Ειναι γνωστο οτι η μεταπωλητικη αξια πεφτει ραγδαια τα πρωτα χρονια σε ΟΛΑ τα αυτοκινητα και μην κοιτας στο car που ο αλλος δινει αυτοκινητο 5ετιας 20% κατω απο το καινουργιο και περιμενει οτι θα βρει κοροιδο να το παρει.


Οσο πιο ακριβο το αυτοκινητο τοσο πιο πολυ θα πεσει η απολυτη αξια του στην αρχη . Και επειδη μπορει να μην καταλαβες αλλο το 20% των 50.000 ευρω και αλλο το 20% των 20000 ευρω.

Εχουν τα ηλεκτρικα μια αυξημενη μειωση μεταπωλησης στα πρωτα χρονια? Ναι εφοσον οι τιμες των καινουργιων μειωνονται, αλλα δεν ειναι 50% σε 1 χρονο ουτε για αστειο.  Και δεν ειναι σημαντικη διαφορα σε σχεση με τα θερμικα. Και βαζοντας στην εξισωση και την οικονομια του ηλεκτρικου τοτε παλι κερδισμενος θα ειναι καποιος οπως και να εχει.

Καποιος που βλεπει και λιγο μπροστα θα αναρωτιωταν ποση μεταπωλητικη αξια σε 10 χρονια θα εχει ενα ηλεκρικο και ενα θερμικο του 2024. Δεν ξερω για το ηλεκτρικο αλλα το θερμικο θα ειναι κοντα στο μηδεν.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ρε πόσοι θα καταλάβετε ότι μερικούς δεν μας νοιάζει πόσα χρήματα χάνει κάτι; 

Ας χάσει και ολόκληρη την αξία του. Το έχω και το χαίρομαι;;;; Το έχω... Και ούτε τρέχω με προβλήματα από εδώ και από εκεί.... Και στην τελικη θα το δώσω για scrap και θα πάρω άλλο.. 

Εδώ σε άλλα θέματα λέγαμε για τα αυτοκίνητα γενικά ότι χάνουν την αξία τους κατά 20% με  το που βγαίνουν από την αντιπροσωπεία....

Τα ακούμε εδώ και χρόνια. Τώρα ξαφνικά μόνο τα ηλεκτρικά χάνουν αξία...Επίσης κάποιος που δεν έχει ηλεκτρικό τι τον νοιάζει;Ειπαμε οποιος θέλει Toyota Yaris...Και καλό αυτοκίνητο και δεν χάνει αξία!!!

 

Και σε μια γρήγορη αναζήτηση....

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=false&fr=2022%3A&isSearchRequest=true&ms=135%3B4%3B%3B&ref=quickSearch&s=Car&sb=rel&vc=Car

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=false&fr=2022%3A&isSearchRequest=true&ms=135%3B5%3B%3B&ref=srp&refId=502ac77d-90ad-b8d8-6dec-5e0ce1158046&s=Car&sb=rel&vc=Car

 

Σε κουβέντα να βρισκόμαστε...

Επεξ/σία από @pnea1973
  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιός είπε ότι εδώ μέσα στο παρόν θέμα συζητάμε τα προσωπικά γούστα του καθενός είτε για τα ηλεκτρικά είτε για τα θερμικά και για την επιλογή αυτοκινήτου που έκανε; (και καλά την έκανε όποια κι αν είναι αυτή)

Συζητάμε για την προοπτική της ηλεκτροκίνησης.

Αυτό σημαίνει ότι αναλύουμε σταθερά στο χρόνο και τα υποκριτήρια που αφορούν έναν καταναλωτή. Άλλον τον αφορά και η μεταπωλητική αξία και άλλον όχι. Δεν έχει σημασία.

Γράφει κάποιος κάτι (όπως παραπάνω) για ένα και μόνο άρθρο που βρήκε και πέφτουν άλλοι να τον φάνε λες και τούς έβρισε το σπίτι (ή την προσωπική επιλογή που καλά έκαναν και την πήραν). Άλλωστε είναι ένα και μόνο άρθρο.

Κάπου έλεος δηλαδή.

Τα flame wars όχι εδώ. Δεν συζητάμε επί του προσωπικού. Δεν συζητάμε επί των προσωπικών μας επιλογών. Κάνουμε ανάλυση της αγοράς. Στα ούμπαλα του καθενός εδώ μέσα τί επιλογή έκανε κάποιος άλλος βάσει των αναγκών του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και η «προοπτική της ηλεκτροκίνησης» φαίνεται ξεκάθαρα στην τελευταία παράγραφο του επίμαχου άρθρου την οποία δεν φαίνεται να διάβασαν πολλοί από τους «σκεπτικιστές»…….

Την παραθέτω εδώ αυτούσια προς διευκόλυνση τους ….

…….

So, What Should You Do?

Despite rampant depreciation, EV sales are still on the up. They accounted for 18.5 percent of all new vehicle sales in the UK in July, according to the Society of Motor Manufacturers and Traders, up 18.8 percent on the previous year, and are outselling plug-in hybrids 2 to 1. According to Edmunds, 6.8 percent of new vehicles sold in the US in May were fully electric, four times that of plug-in hybrids.

For buyers who can charge at home—and perhaps benefit from associated tax incentives, too—buying a new EV can still be a sound financial decision, providing you intend to keep it for the long term. Buying the car outright, or with a bank loan, and selling it within 12 months will likely leave you significantly out of pocket. But, as the data in both the US and UK shows, prices tend to stabilize through subsequent years.

 

The best advice? Buy secondhand, unless you can truly afford to not care otherwise, and enjoy your bargain EV—complete with its low running costs and minimal maintenance requirements—for the half-decade or more still on the battery warranty.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...