Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

25 λεπτά πριν, magicnumbers είπε

Αυτο ειναι σωστη κουβεντα κλειδι.

Οσον αφορα τις μπαταρίες είμαστε σε μεταβατικο σταδιο ακομα. Η προοδος  που εγινε τα τελευταία 6 χρονια ειναι γεωμετρικη,στα επομενα 10 θα εχει φτασει σε ενα πιο γραμμικό λειτουργικο επίπεδο θεωρω κ καθε πολυκατοικία/σπιτι θαχει τη δικη του συστοιχια. Ισως κ χωρις θερμοκρασιακη ευαισθησία διατηρώντας ενα φλατ προφίλ χρησης απο 0 εως 45 βαθμους.

Μποριε πχ να ενσωματωνονται ως πάτωμα στις νεες κατασκευες σπιτιων. 

Σχετικο ειναι αυτο. Αν καποιος θελει ομως να αλλαξει αμαξι, τα ηλεκτρικα ειναι μια πολυ καλη εναλλακτικη.

Αν οχι, μενει με αυτο που εχει.

Με την ιδια λογικη, καποιος μπορει να μην αγορασει καν αμαξι, και να τη βγαζει καθε μερα με ταξι κανοντας οικονομια :P

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

16 minutes ago, Ntinaras said:

Σχετικο ειναι αυτο. Αν καποιος θελει ομως να αλλαξει αμαξι, τα ηλεκτρικα ειναι μια πολυ καλη εναλλακτικη.

Αν οχι, μενει με αυτο που εχει.

Με την ιδια λογικη, καποιος μπορει να μην αγορασει καν αμαξι, και να τη βγαζει καθε μερα με ταξι κανοντας οικονομια :P

Τον δέχομαι τον χαβαλε με την οικονομία 😅

Ναι, αν ήθελες να αλλαξεις αμαξι και το μπατζετ σου ειναι 40k τα ηλεκτρικά είναι πολυ καλη εναλλακτική δεδομένου οτι σε διευκολύνει στην καθημερινότητα σου. Οσο έχουν λίγοι ηλεκτρικά, δεν υπάρχει θεμα. 

Το χαβαλε με την οικονομία τον εκανα γιατί για πολλούς ειναι επιχείρημα οτι το ηλεκτρικό αμαξι σου κάνει οικονομία, κανείς δεν σε ρωτάει ομως αν εισαι έτοιμος να αλλαξεις συνήθειες. Το ίδιο συνεβαινε και με το πετρελαιο, "ειναι πιο καλο", παρα πολλοι δεν εβγαλαν τα επιπλέον λεφτα που πληρωσαν για diesel γιατι πολυ απλα δεν εκαναν χιλιόμετρα. 

Οταν φτανουμε στο προσωπικό γούστο όμως δεν μπορεί κανείς να πει στον αλλον γιατι διάλεξες αυτο. Απλα στο φορουμ πολλες φορες "τσακωνομαστε" επειδή βλεπουμε τις επιλογές του αλλου μεσα απο τις δικες μας αναγκες. 

Εγω ειπα την γνωμη μου οσον αφορα το αν η ηλεκτροκινηση θα γινει mainstream σύντομα, βλεποντας και το πως πιεζει η ΕΕ. Αν δεν κανει λιγα ακομα αλματα η πλατφορμα δηλαδή στις μπαταρίες και τον τροπο φορτισης, το δίκτυο φορτιστών και τις τιμες, δεν μπορεί να γινει με το ζορι mainstream. 

Οι τιμές αυτοκίνητων αυτη την στιγμή είναι οκ για τους 50-55+ σε ηλικία (για πολλούς όχι ολους) αλλα ο μέσος ορος δεν μπορει να παει ξαφνικά σε αυτοκίνητα 40κ, μια αλλαγή που προϋποθέτει και νεες υποδομές που ειναι εκτός του ελέγχου το χρήστη. 

Αν το ηλεκτρικό μου εδινε μια εξτρα εμπειρια χρησης χωρις  να μου χαλάει κατι αλλο, οκ, αλλα προς το παρόν θελει παραπανω λεφτα για μια διαφορετική εμπειρία, οχι απαραίτητα καλύτερη. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Σχετικο ειναι αυτο. Αν καποιος θελει ομως να αλλαξει αμαξι, τα ηλεκτρικα ειναι μια πολυ καλη εναλλακτικη.

Αν οχι, μενει με αυτο που εχει.

Με την ιδια λογικη, καποιος μπορει να μην αγορασει καν αμαξι, και να τη βγαζει καθε μερα με ταξι κανοντας οικονομια :P

Α μη το λες. Εχει γκρουπακια για ηλεκτρικά στο φβ κ καμαρωναν που φορτιζαν τσαμπα στα λιντλ διχως εννοείται ναναι πελάτες , κ φυσικα όταν τους εκοψαν το τσαμπα η δε λειτουργούσαν εριχναν καταρες. Μη τυχον κ τούς ελεγες οτι ειναι τσαντιριγυφτοι νεοελληνες με αιφον χωρις καρτα τσαντιζονταν απο πανω.🤣🤣🤣🤣

  • Like 2
  • Haha 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, gbras said:

Ενα σεντονι για να μας πεις οτι δεν γνωριζεις τιποτα απο μπαταριες, φαινεται για εσενα ολες ιδιες ειναι, δεν εχεις ουτε σκοπευεις να παρεις ηλεκτρικο αυτοκινητο και ουτε σε ενδιαφερει κιολας. Και το 70% του σεντονιου δεν εχει σχεση με την ηλεκτροκινηση. Εχει αλλα θεματα που μπορει να σου ταιριαζουν καλυτερα.

αχ, σε ξεχασα εσενα. 

Ναι, δεν γνωρίζω. Ας τις βαλω ωπου λενε αυτοί που τις πουλανε. 

Με ποιο θεμα εχει σχεση το 70% του ποστ, να παω εκει να το γραψω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, dbrillis είπε

Τον δέχομαι τον χαβαλε με την οικονομία 😅

Ναι, αν ήθελες να αλλαξεις αμαξι και το μπατζετ σου ειναι 40k τα ηλεκτρικά είναι πολυ καλη εναλλακτική δεδομένου οτι σε διευκολύνει στην καθημερινότητα σου. Οσο έχουν λίγοι ηλεκτρικά, δεν υπάρχει θεμα. 

Το χαβαλε με την οικονομία τον εκανα γιατί για πολλούς ειναι επιχείρημα οτι το ηλεκτρικό αμαξι σου κάνει οικονομία, κανείς δεν σε ρωτάει ομως αν εισαι έτοιμος να αλλαξεις συνήθειες. Το ίδιο συνεβαινε και με το πετρελαιο, "ειναι πιο καλο", παρα πολλοι δεν εβγαλαν τα επιπλέον λεφτα που πληρωσαν για diesel γιατι πολυ απλα δεν εκαναν χιλιόμετρα. 

Οταν φτανουμε στο προσωπικό γούστο όμως δεν μπορεί κανείς να πει στον αλλον γιατι διάλεξες αυτο. Απλα στο φορουμ πολλες φορες "τσακωνομαστε" επειδή βλεπουμε τις επιλογές του αλλου μεσα απο τις δικες μας αναγκες. 

Εγω ειπα την γνωμη μου οσον αφορα το αν η ηλεκτροκινηση θα γινει mainstream σύντομα, βλεποντας και το πως πιεζει η ΕΕ. Αν δεν κανει λιγα ακομα αλματα η πλατφορμα δηλαδή στις μπαταρίες και τον τροπο φορτισης, το δίκτυο φορτιστών και τις τιμες, δεν μπορεί να γινει με το ζορι mainstream. 

Οι τιμές αυτοκίνητων αυτη την στιγμή είναι οκ για τους 50-55+ σε ηλικία (για πολλούς όχι ολους) αλλα ο μέσος ορος δεν μπορει να παει ξαφνικά σε αυτοκίνητα 40κ, μια αλλαγή που προϋποθέτει και νεες υποδομές που ειναι εκτός του ελέγχου το χρήστη. 

Αν το ηλεκτρικό μου εδινε μια εξτρα εμπειρια χρησης χωρις  να μου χαλάει κατι αλλο, οκ, αλλα προς το παρόν θελει παραπανω λεφτα για μια διαφορετική εμπειρία, οχι απαραίτητα καλύτερη. 

Γιατι στα αλλα μπατζετ υπαρχει κατι καλυτερο νομιζεις?

Τα πιο φτηνα ιχ αυτη τη στιγμη ειναι το picanto και το swift. Που κανου 18k και ειναι με ~70 αλογα. 

Δε βρισκω ουτε ενα λογο να μην δωσω αλλα 2k ωστε να παω στο dolphin. Που εκτος απο ηλεκτρικο, ειναι και ανωτερο στα παντα απο τους 2 κουβαδες.

Δεν χρειαζονται ολοι tesla. Οποτε δε χρειαζονται και 40-50 k.

Αλλωστε και τα περισσοτερα οικογενειακα σε αυτο το μεγεθος, ξεκινανε απο 30k.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Δε βρισκω ουτε ενα λογο να μην δωσω αλλα 2k ωστε να παω στο dolphin. Που εκτος απο ηλεκτρικο, ειναι και ανωτερο στα παντα απο τους 2 κουβαδες.

Για εσένα που έχεις θέση για φορτιστή  , σε καλύπτει η αυτονομία , δε σε ενδιαφέρει αγορά των 2-3 lpg που υπάρχουν και δε θες μτχ αλλά καινούριο , ακούγεται λογικό 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, korakios είπε

Για εσένα που έχεις θέση για φορτιστή  , σε καλύπτει η αυτονομία , δε σε ενδιαφέρει αγορά των 2-3 lpg που υπάρχουν και δε θες μτχ αλλά καινούριο , ακούγεται λογικό 

Αυτοι είναι οι λόγοι αγοράς ενός EV.. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή αναφέρθηκε νωρίτερα, ο ΔΕΔΔΗΕ στο τελευταίο του πρόγραμμα ανάπτυξης εκτιμά αρκετά χαμηλή την επίδραση των ηλεκτρικών οχημάτων στη ζήτηση ηλεκτρισμού, ακόμα και σε σενάρια υψηλής διείσδυσης.

Επίσης, το νέο ΕΣΕΚ αναφέρει ότι ως το 2030 η κυβέρνηση θα δώσει έμφαση στις υποδομές φόρτισης παρά στις πωλήσεις οχημάτων. Τονίζεται ότι οι επιδοτήσεις θα λάβουν τέλος σίγουρα από το 2030 και πιθανότατα πολύ νωρίτερα. Το κράτος εν ολίγοις ποντάρει στη μείωση του κόστους των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, harderos said:

Επειδή αναφέρθηκε νωρίτερα, ο ΔΕΔΔΗΕ στο τελευταίο του πρόγραμμα ανάπτυξης εκτιμά αρκετά χαμηλή την επίδραση των ηλεκτρικών οχημάτων στη ζήτηση ηλεκτρισμού, ακόμα και σε σενάρια υψηλής διείσδυσης.

Επίσης, το νέο ΕΣΕΚ αναφέρει ότι ως το 2030 η κυβέρνηση θα δώσει έμφαση στις υποδομές φόρτισης παρά στις πωλήσεις οχημάτων. Τονίζεται ότι οι επιδοτήσεις θα λάβουν τέλος σίγουρα από το 2030 και πιθανότατα πολύ νωρίτερα. Το κράτος εν ολίγοις ποντάρει στη μείωση του κόστους των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το θεωρώ ρεαλιστικό το αποτέλεσμα, ειδικά αν σκεφτώ την χρήση-φορτιση που κάνουμε εμείς.

Κάνουμε περίπου 18χιλ πόλη ή επαρχία και 2χιλ ταξίδια. Για την πρώτη χρήση, το >90%, και για 60-100χλμ την ημέρα φορτίζω δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα με συνολική κατανάλωση περίπου 50kwh/εβδομάδα ή 200kwh/μήνα. Η φόρτιση γινεται 10:00-18:00 από Φ/β σπίτι ή δουλειά. Μόνο για την δεύτερη χρήση χρειαζόμαστε 30-45kwh κάθε 2 ώρες χωρίς να μπορώ να πω συγκεκριμένη ώρα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, harderos είπε

Επειδή αναφέρθηκε νωρίτερα, ο ΔΕΔΔΗΕ στο τελευταίο του πρόγραμμα ανάπτυξης εκτιμά αρκετά χαμηλή την επίδραση των ηλεκτρικών οχημάτων στη ζήτηση ηλεκτρισμού, ακόμα και σε σενάρια υψηλής διείσδυσης.

Επίσης, το νέο ΕΣΕΚ αναφέρει ότι ως το 2030 η κυβέρνηση θα δώσει έμφαση στις υποδομές φόρτισης παρά στις πωλήσεις οχημάτων. Τονίζεται ότι οι επιδοτήσεις θα λάβουν τέλος σίγουρα από το 2030 και πιθανότατα πολύ νωρίτερα. Το κράτος εν ολίγοις ποντάρει στη μείωση του κόστους των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

με το που κοψουν την επιδοτηση οι πωλησεις θα πανε στο απολυτο μηδεν. εκτος αν τα ηλεκτρικα ξαφνικα ειναι 5χιλιαρικα πιο φθηνα απο τα βενζινης. οσοι ειχαν κασερι και χωρο φορτισης ειτε πηραν ειτε δεν θελουν να παρουν. οι αλλοι μονο με γερη επιδοτηση θα το σκεφτουν. ποιος θα δωσει 30+ χωρις δικο του χωρο φορτισης? εκτος αν πιστευει κανενας οτι οι ελληνες θα αγοράσουνε noname κινεζικα για 20κ αντι για ενα υβριδικο τζαπαν ξερω γω. 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

με το που κοψουν την επιδοτηση οι πωλησεις θα πανε στο απολυτο μηδεν. εκτος αν τα ηλεκτρικα ξαφνικα ειναι 5χιλιαρικα πιο φθηνα απο τα βενζινης. οσοι ειχαν κασερι και χωρο φορτισης ειτε πηραν ειτε δεν θελουν να παρουν. οι αλλοι μονο με γερη επιδοτηση θα το σκεφτουν. ποιος θα δωσει 30+ χωρις δικο του χωρο φορτισης? εκτος αν πιστευει κανενας οτι οι ελληνες θα αγοράσουνε noname κινεζικα για 20κ αντι για ενα υβριδικο τζαπαν ξερω γω. 

Ειναι πολλοι που θελουν να παρουν και απλα δεν παιρνουν για διαφορους λογους.

Ειτε γιατι περιμενουν βελτιωση σταθμων φορτισης,, ειτε γιατι εχουν ηδη ενα καλο αμαξι και δε βρισκουν το λογο να το δωσουν απλα για να παρουν ηλεκτρικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, harderos είπε

Επίσης, το νέο ΕΣΕΚ αναφέρει ότι ως το 2030 η κυβέρνηση θα δώσει έμφαση στις υποδομές φόρτισης παρά στις πωλήσεις 

Ακόμα και να υπήρχε τρόπος να μπουν παντού φορτιστές, είναι γνωστό ότι αν είναι να φορτίζεις μόνιμα έξω, δεν κάνεις την ίδια οικονομία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

με το που κοψουν την επιδοτηση οι πωλησεις θα πανε στο απολυτο μηδεν. εκτος αν τα ηλεκτρικα ξαφνικα ειναι 5χιλιαρικα πιο φθηνα απο τα βενζινης. οσοι ειχαν κασερι και χωρο φορτισης ειτε πηραν ειτε δεν θελουν να παρουν. οι αλλοι μονο με γερη επιδοτηση θα το σκεφτουν. ποιος θα δωσει 30+ χωρις δικο του χωρο φορτισης? εκτος αν πιστευει κανενας οτι οι ελληνες θα αγοράσουνε noname κινεζικα για 20κ αντι για ενα υβριδικο τζαπαν ξερω γω. 

Το υβριδικό έχει πολύ συγκεκριμένες χρήσεις και αυτές στην πόλη περισσότερο, εκτός και αν μιλάμε για τα 48V. Πολύ πιο άνετα θα αγόραζα ένα MG4 αυτή την στιγμή την στιγμή παρά ένα υβριδικό yaris.

6 ώρες πριν, majunior είπε

Ακόμα και να υπήρχε τρόπος να μπουν παντού φορτιστές, είναι γνωστό ότι αν είναι να φορτίζεις μόνιμα έξω, δεν κάνεις την ίδια οικονομία.

Είναι κάπως λογικό πως τι δικό σου ρεύμα θα είναι πάντα φθηνότερο καθώς στους φορτιστές πληρώνουν θεωρητικά το ίδιο ρεύμα και θέλουν να βγάλουν και κέρδος. Ακόμη και έτσι το €/km σε ένα ηλεκτρικό που φορτίζει έξω παραμένει οικονομικότερο από ένα θερμικό με βενζίνη ή πετρέλαιο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...