Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 λεπτά πριν, ghostaki είπε

Μεγάλο μου φαίνεται, σίγουρα συμπεριλαμβάνει και διαμερίσματα το ποσοστό;

Ας πούμε λοιπόν ότι 1 στα 2 σπίτια έχει θέση στάθμευσης. Αυτό νομίζω απέχει πολύ από το "1 στα 2 σπίτια έχει θέση στάθμευσης στην οποία μπορεί να εγκατασταθεί φορτιστής", για πολλούς λόγους: ενοικιαστής που ο ιδιοκτήτης αρνείται την εγκατάσταση, μπερδεμένες ιδιοκτησίες (αν δεν κάνω λάθος στις πιο πολλές πολυκατοικίες τα πάρκινγκ τεχνικά δεν σου "ανήκουν" ακριβώς, τα "μοιράζεσαι" με τους υπόλοιπους), αδυναμία συμφωνίας συνιδιοκτητών, κλπ κλπ

Προσωπικά δύσκολο το βλέπω να ταιριάξει το ηλεκτρικό στη ζωή μου. Χωρίς πρόσβαση σε ιδιόκτητο πάρκινγκ, δεν έχω καμία διάθεση να περνάω ώρα στον φορτιστή, "κλέβοντας" χρόνο από την ξεκούρασή μου ή τα χόμπυ μου κλπ. Άσε που οι δημόσιοι ταχυφορτιστές χρεώνουν τον κούκο αηδόνι. Και επίσης, θέλω στο όποιο ταξίδι εκδρομή να μην έχω να σκεφτώ τις "ανάγκες" του αυτοκινήτου. Δε μου φτάνουν τα υπόλοιπα που έχω να οργανώσω, το να πρέπει να σκεφτώ και το που θα φορτίσω και για πόσο είναι κάτι που δεν αποζητώ.

Εκτιμώ ότι σε καμιά δεκαετία τα πράγματα θα έχουν αλλάξει τόσο που τότε το ηλεκτρικό θα κουμπώνει εύκολα στη ζωή μου: ευρύτερο και πιο αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης, ταχύτερη φόρτιση κλπ. Μέχρι τότε με το θερμικό (όχι ότι με χαλάει κιόλας ☺️ )

Λογικα αυτα που λες, αλλα σκεψου το αλλιως.

Εστω οτι χανεις 1 ωρα απο τη ζωη σου για να φορτισεις και να γλιτωσεις 50 ευρω απο καυσιμα.

1 ωρα = 50 ευρω...

Οταν δουλευεις παιρνεις περισσοτερα απο 50 ευρω ανα ωρα ωστε να μη σε συμφερει? :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Λογικα αυτα που λες, αλλα σκεψου το αλλιως.

Εστω οτι χανεις 1 ωρα απο τη ζωη σου για να φορτισεις και να γλιτωσεις 50 ευρω απο καυσιμα.

1 ωρα = 50 ευρω...

Οταν δουλευεις παιρνεις περισσοτερα απο 50 ευρω ανα ωρα ωστε να μη σε συμφερει? :P

Πάνω που πηγα να γραψω οτι το σχολιο του φίλου ghostaki είναι εύστοχο και ρεαλιστικο, ειδα την απάντηση σου και το σχόλιο μου σαν ΤΗΝ ευστοχη παρατηρηση πάει στο δικο σου post !!! (όχι οτι το αλλο ειναι λαθος). Οικονομικά απο πλευράς"καυσίμου" το ηλεκτρικο υπερτερει σαφως, άσε και τα μηδενικά ετησια τελη κυκλοφορίας

Επεξ/σία από Red_Bear
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 minutes ago, Ntinaras said:

Λογικα αυτα που λες, αλλα σκεψου το αλλιως.

Εστω οτι χανεις 1 ωρα απο τη ζωη σου για να φορτισεις και να γλιτωσεις 50 ευρω απο καυσιμα.

1 ωρα = 50 ευρω...

Οταν δουλευεις παιρνεις περισσοτερα απο 50 ευρω ανα ωρα ωστε να μη σε συμφερει? :P

Δεν είναι μόνο η μια ώρα που θα δώσω για να φορτίσω, είναι και το ότι αποτελεί μια επιπλέον σκέψη σε μια ήδη φορτωμένη καθημερινότητα. Με το θερμικό ξέρω ότι τριγύρω μου έχει 4-5 βενζινάδικα 24ωρα, οπότε οποιαδήποτε στιγμή χρειαστώ ο ανεφοδιασμός είναι υπόθεση 5 λεπτών. Το πεντάλεπτο είναι τόσο μικρό που δε χρειάζεται σκέψη/προγραμματισμό για να μπει στην καθημερινότητα, όταν χρειαστεί. Αντίθετα, η μία ώρα είναι κάτι που θέλει προγραμματισμό (ιδιαίτερα όσο ακόμα το δίκτυο ταχυφορτιστών δεν είναι αρκετά ευρύ/αξιόπιστο). Προφανώς αυτές οι σκέψεις ισχύουν για μένα, δε γενικεύω.

Όσο για το κόστος, δεν κοστολογώ μόνο το χρόνο που εργάζομαι, αλλά ακόμη περισσότερο τον χρόνο που είναι πραγματικά δικός μου. Και όπως λέει και η διαφήμιση, είναι "ανεκτίμητος".

Για 100 χιλιόμετρα, ας πούμε ότι ένα μέσο ηλεκτρικό θέλει 15kWh (7.5 ευρώ σε ταχυφορτιστή), ενώ ένα θερμικό 7lt (17.5 ευρώ). Άρα κέρδος 10 ευρώ ανά 100χλμ. Δεν το λες και λίγο βέβαια... Εξαρτάται και από που κάνεις τα χλμ βέβαια, αν τα κάνεις τα περισσότερα σε αυτοκινητόδρομο, τότε η διαφορά μικραίνει. Προς το παρόν τα χιλιόμετρα που κάνω σε ετήσια βάση είναι τόσο λίγα που δε με απασχολεί ιδιαίτερα το κόστος καυσίμου. 

Επεξ/σία από ghostaki
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, @pnea1973 said:

Επίσης συνήθως φορτιζεις το βράδυ.. Οπότε το πρωί είσαι έτοιμος... 

Αν έχεις φορτιστή στο σπίτι. Αν όχι; Αυτό λέω, για όσους δεν έχουν στο σπίτι. Αν έχεις, όλη η εξίσωση αλλάζει δραματικά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, ghostaki είπε

Αν έχεις φορτιστή στο σπίτι. Αν όχι; Αυτό λέω, για όσους δεν έχουν στο σπίτι. Αν έχεις, όλη η εξίσωση αλλάζει δραματικά.

Το ιδανικό θα ήταν να έχεις... 

  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 minutes ago, @pnea1973 said:

Το ιδανικό θα ήταν να έχεις... 

Το όνειρο είναι ένα αυτόνομο ενεργειακά σπίτι: μεγάλα φωτοβολταϊκά, μπαταρίες για αποθήκευση, ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και σύνδεση στο δίκτυο μόνο για backup όταν δεν έχει αρκετό ήλιο ή η κατανάλωση ανέβει πολύ. 

Και φυσικά ένας τραπεζικός λογαριασμός που να τα υποστηρίζει όλα αυτά 😆

Επεξ/σία από ghostaki
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, ghostaki είπε

Το όνειρο είναι ένα αυτόνομο ενεργειακά σπίτι: μεγάλα φωτοβολταϊκά, μπαταρίες για αποθήκευση, ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και σύνδεση στο δίκτυο μόνο για backup όταν δεν έχει αρκετό ήλιο ή η κατανάλωση ανέβει πολύ. 

Και φυσικά ένας τραπεζικός λογαριασμός που να τα υποστηρίζει όλα αυτά 😆

Για εκει παω. 

Εχω βαλει ηδη τα ΦΒ με μπαταρια.

Μετα θα παω σε ηλεκτρικο και αντλια θερμοτητας.

Πρεπει να γινουν με αυτη τη σειρα, γιατι αλλιως θα πρεπει να τρωω μονο μακαρονια για 5 χρονια

  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με τη μετάβαση σε net billing στα οικιακά φωτοβολταϊκά, πώς εκτιμούμε ότι αλλάζει το προφίλ φόρτισης για έναν που έχει ηλεκτρικό, σε όρους διατήρησης του κόστους κίνησης κατά το δυνατόν χαμηλότερα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 minutes ago, kostasgr78 said:

Με τη μετάβαση σε net billing στα οικιακά φωτοβολταϊκά, πώς εκτιμούμε ότι αλλάζει το προφίλ φόρτισης για έναν που έχει ηλεκτρικό, σε όρους διατήρησης του κόστους κίνησης κατά το δυνατόν χαμηλότερα;

Αν επιδοτείται η μπαταρία, πιστεύω λίγο θα επηρεάσει η μετάβαση από net metering σε net billing. Βάζεις 3-5KWh μπαταρία και φροντίζεις να φορτίζεις κυρίως κατά τη διάρκεια της ημέρας.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, doctorkostis είπε

Αν επιδοτείται η μπαταρία, πιστεύω λίγο θα επηρεάσει η μετάβαση από net metering σε net billing. Βάζεις 3-5KWh μπαταρία και φροντίζεις να φορτίζεις κυρίως κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αυτό σκεφτόμουν, ότι αλλάζει ένα σημαντικό σημείο στο προφίλ φόρτισης. Ότι αν συνεχίζεις να φορτίζεις βράδυ, θα έχεις μεγαλύτερο κόστος φόρτισης στο σπίτι, σε σημείο που πρέπει να επανεκτιμήσει κανείς την εξίσωση απόσβεσης και του φωτοβολταϊκού και του ηλεκτρικού οχήματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, kostasgr78 είπε

Αυτό σκεφτόμουν, ότι αλλάζει ένα σημαντικό σημείο στο προφίλ φόρτισης. Ότι αν συνεχίζεις να φορτίζεις βράδυ, θα έχεις μεγαλύτερο κόστος φόρτισης στο σπίτι, σε σημείο που πρέπει να επανεκτιμήσει κανείς την εξίσωση απόσβεσης και του φωτοβολταϊκού και του ηλεκτρικού οχήματος.

Αν δεν κανεις υπερβολικα χιλιομετρα καθε μερα, τοτε μπορεις να φορτιζεις μεσημερια που θα εισαι σπιτι τα ΣΚ, η καθε μερα απογευματα για 1-2 ωρες που θα εχει λιγο ηλιο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Ntinaras είπε

Αν δεν κανεις υπερβολικα χιλιομετρα καθε μερα, τοτε μπορεις να φορτιζεις μεσημερια που θα εισαι σπιτι τα ΣΚ, η καθε μερα απογευματα για 1-2 ωρες που θα εχει λιγο ηλιο.

Υπήρχε που υπήρχε το range anxiety με την έλλειψη υποδομών σε δημόσια σημεία, τώρα θα προσθέσουμε και νέο μπελά και στο σπίτι και θα καταναλώνουμε άπειρη φαιά ουσία για προγραμματισμό και στο σπίτι.

Δηλαδή, τέλος η ελευθερία της αυτοκίνησης που έφερε το αυτοκίνητο στον ευρύ πληθυσμό τη δεκαετία των 70's. 😇

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, doctorkostis είπε

Αν επιδοτείται η μπαταρία, πιστεύω λίγο θα επηρεάσει η μετάβαση από net metering σε net billing. Βάζεις 3-5KWh μπαταρία και φροντίζεις να φορτίζεις κυρίως κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αυτό είναι ένα απ' τα μεγάλα προβλήματα, ότι κατά την διάρκεια της ημέρας το αυτοκίνητο βρίσκεται στην δουλειά μαζί σου.

Αν θες να είσαι out of grid το Ηλεκτρικό χρειάζεται γερή επένδυση στα φωτοβολταϊκά. Πχ με ένα φορτιστή σπιτιού 22KW, θα χρειαστείς τόσο inverter που να μπορεί να αποδώσει 22+ όσο και panel που να μπορούν να δώσουν 22+ για να μπορείς να φορτίσεις λίγο γρήγορα όσο έχει ήλιο.

Όπως λέει βέβαια και ο ntinaras από πάνω εξαρτάται και απ' την διαδρομή που κάνεις. Πχ αν το πας 80% το ΣΚ και αναπληρώνεις λίγο όταν έρχεσαι σπίτι έστω και με 10KW φόρτιση πιστεύω για κάποιον που κάνει 100km την βγάζει άνετα.

1 λεπτό πριν, kostasgr78 είπε

Υπήρχε που υπήρχε το range anxiety με την έλλειψη υποδομών σε δημόσια σημεία, τώρα θα προσθέσουμε και νέο μπελά και στο σπίτι και θα καταναλώνουμε άπειρη φαιά ουσία για προγραμματισμό και στο σπίτι.

Δηλαδή, τέλος η ελευθερία της αυτοκίνησης που έφερε το αυτοκίνητο στον ευρύ πληθυσμό τη δεκαετία των 70's. 😇

Αυτό εννοείται. Δεν θα μου βάλεις κουζίνα και πλυντήριο πιάτων την ώρα που φορτίζεις! :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Υπήρχε που υπήρχε το range anxiety με την έλλειψη υποδομών σε δημόσια σημεία, τώρα θα προσθέσουμε και νέο μπελά και στο σπίτι και θα καταναλώνουμε άπειρη φαιά ουσία για προγραμματισμό και στο σπίτι.

Δηλαδή, τέλος η ελευθερία της αυτοκίνησης που έφερε το αυτοκίνητο στον ευρύ πληθυσμό τη δεκαετία των 70's. 😇

Αυτα θα τα κανεις αν θες να φορτιζεις τσαμπα.

Αλλιως δεν ασχολεισαι καθολου και πληρωνεις μονο την μεταφορα ενεργειας στον ΔΕΔΔΗΕ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...