Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 minute ago, Red_Bear said:

Τα ηλεκτρικά έχουν ακριβότερη ασφάλεια στην Ελλάδα – Μύθος ή αλήθεια;  Δείτε ΕΔΩ

Μυθος το κοστος ασφαλειας οριζεται απο το προγραμμα που θα επιλεξεις και την αξια που θα ασφαλισεις δεν εχει να κανει με την τεχνολογια του. Δεν ξερω βεβαια αν αλλαζει κατι σε πολυ δυνατα αυτοκινητα - σπορ αυτοκινητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

17 hours ago, petrankar said:

Συγνώμη προκαταβολικα ακολουθεί σεντονακι 

Όσον αφορά την αγάπη για το περιβαλλον

Μπαταρια κατασκευη χωματουργικα

10 με 12 τόνοι λιθιου (βραχος) σπανιο

3 με 5 τόνοι κοβαλτιο (πολυ σπάνιο και ακριβό) 

4 τόνοι βραχος νικελιο

10 με 12 τόνους χαλκου

Από τα παραπάνω παιρνουμε

30 κιλά λιθιο 12 κιλά νικελιο 50 κιλά μαγγάνιο κ 10 κιλά κοβαλτιο. Επίσης χρειαζόμαστε αλουμίνιο γραφίτη ατσάλι πλαστικό και άλλα. 

Ενδεικτικά ένας εκσκαφεας θέλει πάνω από μισό τόνο  diesel ανά 12ωρο συνεχής εργασιας για την εξόρυξη. 

Θέλω να κοιτάξτε ποιες και ποσες χώρες έχουν αυτές τις σπάνιες ύλες και να απαντήσετε μόνοι σας στο ερωτημα αν επαρκούν με την υπόθεση ότι  ο σκοπός είναι η αντικατάσταση  του παγκόσμιου στολου οχημάτων. 

Μπαταρια τεσλα χωρίς φπα εγκατάσταση και μεταφορικα σε δολλαρια

Μοντελο  Υ 5000

Μοντελο 3, S, Y  13000-15000

Σημειωση η μπαταρια ζυγίζει μισό τόνο περίπου οποτε υπολογίστε μεταφορικά αναλογα  και επίσης δεν νομίζω να εχει κάνεις την πεποίθηση ότι εγκατασταση θα γίνετε από τον κάθε μαστρομητσο στο συνεργείο της γειτονιάς για ένα 100σταρικακι. Ενδεικτικά θα σας πω off the record ζητουνται απαιτήσεις και προδιαγραφές ειδικού συνεργείου με κόστος επένδυσης εκπαίδευσης και πιστοποίησης άνω των 100000 ευρώ. Οπότε εγκατάσταση από χιλιάρικακι και πανω πάντα ενδεικτικά. 

ΜΕΓΊΣΤΗ διάρκεια ζωής 10χρονια που πρακτικά σημαίνει από τα 7 χρόνια και μετά έχεις θέμα και πάλι ανάλογα την χρήση και την ΠΟΙΌΤΗΤΑ φόρτισης που κάνεις όπως στα κινητά. 

Τώρα στο θέμα απόσβεσης αξίας δεν θα κουράσω με κιλοβατορες ενεργεια αξίες φπα κ άλλα  απλά θα σας πω με απλά λόγια η απόδοση και η εξοικονόμηση  ενέργειας του οχήματος εξαρτάται απόλυτα από τις καιρικές συνθήκες κάτι που δεν σας το λένε πουθενά. Δηλαδή ο Νορβηγός θα έχει μια δυσάρεστη έκπληξη στο ολοκαίνουριο αυτοκίνητο του στο εύρος  που μπορεί να κινηθεί στους     - 20 βαθμούς. Στην Ελλάδαρα μας γίνονται ακόμα μελέτες και δεν είμαστε σίγουροι για την θερμικη θωράκιση κατασκευστων που προσφέρουν για τους καυτούς ελληνικούς δρόμους που φτάνουν κοντά στους 100 βαθμούς Κελσίου.Η μπαταρία στο κρύο χάνει απόδοση και σε μεγάλες θερμοκρασίες γίνεται επικίνδυνη για έκρηξη. Σημείωση η μπαταρια των ηλεκτρικών βρίσκεται στο πατωμα το αυτοκινήτου για όσους δεν ξέρουν. 

Επίσης  οι ηλεκτροκινητηρες  βγάζουν βλάβες αναλογως από την ποιότητα κατασκευης, εχουν περιφερειακά, χρειάζονται συντηρηση 

Ελλάδα τώρα μελλοντικε αγοραστή κάνε στον ευατο σου τα ερωτηματα

Εχεις πάρκινγκ με φορτιστή πιστοποιημενο με άδεια; 

Από που θα φορτίζεις αν είσαι σε πολυκατοικία.; θα πετάς μπαλάντεζες από τα μπαλκόνια; 

Πόσα χρόνια έχεις σκοπό να κρατήσεις το όχημα; 

Ποιο είναι το εύρος μετακίνησης σου; 

Αισθάνεσαι καλά να πας ταξίδι και να έχεις υπολογίσει την κάθε σου στάση με ακρίβεια χωρίς να ξεχάστεις; (άγχος φορτισης το παθαίνει και το πιο cool άτομο ακόμα και με το κινητό) 

Είσαι ευχαριστημένος με τις υποδομές φόρτισης και πιστεύεις μελλοντικα πχ  στα Ταμπούρια και στην Κυψέλη θα υπάρχει παντού φορτιστης;

Βλέπεις την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας να μην είναι χρημαστηριακο προϊόν και ποντάρεις ότι θα μετακίνηθεις οικονομικά; 

Αξίζει η απόσβεση που θα κάνεις στην καλύτερη μετά από 8 χρόνια που συμπίπτει με την αντικατάσταση μπαταρίας; 

Αντέχεις οικονομικά την αναπόφευκτη αντικατάσταση  μπαταριας; 

Έχεις υπολογίσει ότι μπορεί να χρειαστεί να κινηθείς έκτακτα πχ νοσοκομείο και να μην έχεις ολοκληρώσει την φόρτιση; 

Έχεις υπολογίσει το κόστος πιστοποιημενης εγκατάστασης στην οικία σου αν πληρεί τις προϋποθέσεις και ότι ίσως χρειαστείς επαύξηση στο ρολόι σου (τριφασικό πχ) 

Είσαι έτοιμος να εξαρτάσαι από software εφαρμογες ίσως και με μηνιαία συνδρομή  για τα update  που θα χρειάζεται το όχημα για την διαχείριση ενεργειας τα bug αυτών των εφαρμογων και το κόστος αντιμετώπισης από ενδεχομένως δική σου κακό διαχείριση; 

Είσαι οκ να είναι παντού αποθηκευμένη η δραστηριότητα σου με το οχημα σε κάποιον server αφού εχεις παραχωρήσει κάποια δικαιώματα για εφαρμογές που είναι απαραίτητητες για την λειτουργία του αυτοκινήτου; 

Είσαι έτοιμος για διαμάχες  με άλλον οδηγό για ένα φορτιστη; 

Έχεις ρωτήσει αν η κάλυψη της εγγύησης της μπαταρίας σου αφορά και τις καιρικές συνθήκες. Τι γίνεται άμα βραχυκλωσουν οι μπαταρίες λόγω ξαφνικής νεροποντής η σκάσουν κάποιες κυψέλες λόγω θερμοκρασιας  Πιστεύεις θα σου πει η εταιρία οκ στις αλλάζω τσάμπα; 

Παιδιά συγνώμη για όσους διαφωνούν αν τους έπρηξα και συγνωμη για οσους ηθελαν  να μάθουν αλλά κουράστηκα να γράφω γιατί θα μπορούσα να γράφω ώρες. 

Οι σκέψεις μου αυτές είναι η γνώμη με βάση όσα κατέχω δεν το παίζω expert και το σκεπτικό μου είναι να βοηθήσω και να πω αυτά που λέω σε συγγενείς και φίλους γιατί μου την δίνει η παραπληροφορηση και όσα αποκρύπτουν οι πολυεθνικες.Δεν εχω κανένα πρόβλημα με τα παιδιά που αγαπούν το ηλεκτροκινητο η έχουν αντίθετη άποψη  από εμένα ισως να έχω αδικο και εγώ. Για όσους ρώτησαν δεν διαφημίζω την επαγγελματική μου ιδιότητα στο  forum για λόγους ιδιωτικοτητας αφήνω hint έχω μεταπτυχιακό στην διαχείριση ενέργειας και  στις ανανεωσιμες πηγές ενεργειας οπότε δεν βγάζω από την κοιλιά μου όσα λέω. Επίσης δεν εχω ΚΑΜΙΑ σχέση με την εμπορία αυτοκινήτων ηλεκτρικών η θερμικών. 

 Εν κατακλείδι  στην τεχνολογία  και επιστήμη έχουν γίνει γιγάντια άλματα στις μπαταρίες δυστυχως, έχει υπάρξει σημαντικη βελτίωση μεν αλλά  η τεχνολογία της παραμένει πίσω 

 

 

Ξέχασα να πω δεν είμαι κατα της ηλεκτροκινησης ίσα ίσα αγαπώ ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία και πιστεύω στις ανανεωσιμες πηγές ως ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ μέχρι να προχωρήσει η επιστήμη και η τεχνολογια

Είμαι κατά της ατζεντας

"είμαστε έτοιμοι τεχνολογικά πεταξτε τα αυτοκίνητα και πάρτε όλοι ηλεκτρικά για να σωθεί η γη και να σωθεί η τσέπη σας γιατί σας αγαπάμε και αγαπάμε όλο τον πλανητη" 

"Και εσύ Ελλάδα είσαι έτοιμη με το δίκτυο σου και την τεράστια τεχνογνωσία σου και αγοραστικη δύναμη σου πέτα τα όλα και αντικατεστήσε το μόνο σου όχημα που το κρατάς 20χρονια και έχεις τον πιο παλιό στόλο της Ευρώπης  με ηλεκτρικό."

 

μην φυσας διοτι θα διαλυθει το συνεφακι και πολλοι θα πεσουν!!!!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 hours ago, petrankar said:

Συγνώμη προκαταβολικα ακολουθεί σεντονακι 

Όσον αφορά την αγάπη για το περιβαλλον

Μπαταρια κατασκευη χωματουργικα

10 με 12 τόνοι λιθιου (βραχος) σπανιο

3 με 5 τόνοι κοβαλτιο (πολυ σπάνιο και ακριβό) 

4 τόνοι βραχος νικελιο

10 με 12 τόνους χαλκου

Από τα παραπάνω παιρνουμε

30 κιλά λιθιο 12 κιλά νικελιο 50 κιλά μαγγάνιο κ 10 κιλά κοβαλτιο. Επίσης χρειαζόμαστε αλουμίνιο γραφίτη ατσάλι πλαστικό και άλλα. 

Ενδεικτικά ένας εκσκαφεας θέλει πάνω από μισό τόνο  diesel ανά 12ωρο συνεχής εργασιας για την εξόρυξη. 

Θέλω να κοιτάξτε ποιες και ποσες χώρες έχουν αυτές τις σπάνιες ύλες και να απαντήσετε μόνοι σας στο ερωτημα αν επαρκούν με την υπόθεση ότι  ο σκοπός είναι η αντικατάσταση  του παγκόσμιου στολου οχημάτων. 

Μπαταρια τεσλα χωρίς φπα εγκατάσταση και μεταφορικα σε δολλαρια

Μοντελο  Υ 5000

Μοντελο 3, S, Y  13000-15000

Σημειωση η μπαταρια ζυγίζει μισό τόνο περίπου οποτε υπολογίστε μεταφορικά αναλογα  και επίσης δεν νομίζω να εχει κάνεις την πεποίθηση ότι εγκατασταση θα γίνετε από τον κάθε μαστρομητσο στο συνεργείο της γειτονιάς για ένα 100σταρικακι. Ενδεικτικά θα σας πω off the record ζητουνται απαιτήσεις και προδιαγραφές ειδικού συνεργείου με κόστος επένδυσης εκπαίδευσης και πιστοποίησης άνω των 100000 ευρώ. Οπότε εγκατάσταση από χιλιάρικακι και πανω πάντα ενδεικτικά. 

ΜΕΓΊΣΤΗ διάρκεια ζωής 10χρονια που πρακτικά σημαίνει από τα 7 χρόνια και μετά έχεις θέμα και πάλι ανάλογα την χρήση και την ΠΟΙΌΤΗΤΑ φόρτισης που κάνεις όπως στα κινητά. 

Τώρα στο θέμα απόσβεσης αξίας δεν θα κουράσω με κιλοβατορες ενεργεια αξίες φπα κ άλλα  απλά θα σας πω με απλά λόγια η απόδοση και η εξοικονόμηση  ενέργειας του οχήματος εξαρτάται απόλυτα από τις καιρικές συνθήκες κάτι που δεν σας το λένε πουθενά. Δηλαδή ο Νορβηγός θα έχει μια δυσάρεστη έκπληξη στο ολοκαίνουριο αυτοκίνητο του στο εύρος  που μπορεί να κινηθεί στους     - 20 βαθμούς. Στην Ελλάδαρα μας γίνονται ακόμα μελέτες και δεν είμαστε σίγουροι για την θερμικη θωράκιση κατασκευστων που προσφέρουν για τους καυτούς ελληνικούς δρόμους που φτάνουν κοντά στους 100 βαθμούς Κελσίου.Η μπαταρία στο κρύο χάνει απόδοση και σε μεγάλες θερμοκρασίες γίνεται επικίνδυνη για έκρηξη. Σημείωση η μπαταρια των ηλεκτρικών βρίσκεται στο πατωμα το αυτοκινήτου για όσους δεν ξέρουν. 

Επίσης  οι ηλεκτροκινητηρες  βγάζουν βλάβες αναλογως από την ποιότητα κατασκευης, εχουν περιφερειακά, χρειάζονται συντηρηση 

Ελλάδα τώρα μελλοντικε αγοραστή κάνε στον ευατο σου τα ερωτηματα

Εχεις πάρκινγκ με φορτιστή πιστοποιημενο με άδεια; 

Από που θα φορτίζεις αν είσαι σε πολυκατοικία.; θα πετάς μπαλάντεζες από τα μπαλκόνια; 

Πόσα χρόνια έχεις σκοπό να κρατήσεις το όχημα; 

Ποιο είναι το εύρος μετακίνησης σου; 

Αισθάνεσαι καλά να πας ταξίδι και να έχεις υπολογίσει την κάθε σου στάση με ακρίβεια χωρίς να ξεχάστεις; (άγχος φορτισης το παθαίνει και το πιο cool άτομο ακόμα και με το κινητό) 

Είσαι ευχαριστημένος με τις υποδομές φόρτισης και πιστεύεις μελλοντικα πχ  στα Ταμπούρια και στην Κυψέλη θα υπάρχει παντού φορτιστης;

Βλέπεις την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας να μην είναι χρημαστηριακο προϊόν και ποντάρεις ότι θα μετακίνηθεις οικονομικά; 

Αξίζει η απόσβεση που θα κάνεις στην καλύτερη μετά από 8 χρόνια που συμπίπτει με την αντικατάσταση μπαταρίας; 

Αντέχεις οικονομικά την αναπόφευκτη αντικατάσταση  μπαταριας; 

Έχεις υπολογίσει ότι μπορεί να χρειαστεί να κινηθείς έκτακτα πχ νοσοκομείο και να μην έχεις ολοκληρώσει την φόρτιση; 

Έχεις υπολογίσει το κόστος πιστοποιημενης εγκατάστασης στην οικία σου αν πληρεί τις προϋποθέσεις και ότι ίσως χρειαστείς επαύξηση στο ρολόι σου (τριφασικό πχ) 

Είσαι έτοιμος να εξαρτάσαι από software εφαρμογες ίσως και με μηνιαία συνδρομή  για τα update  που θα χρειάζεται το όχημα για την διαχείριση ενεργειας τα bug αυτών των εφαρμογων και το κόστος αντιμετώπισης από ενδεχομένως δική σου κακό διαχείριση; 

Είσαι οκ να είναι παντού αποθηκευμένη η δραστηριότητα σου με το οχημα σε κάποιον server αφού εχεις παραχωρήσει κάποια δικαιώματα για εφαρμογές που είναι απαραίτητητες για την λειτουργία του αυτοκινήτου; 

Είσαι έτοιμος για διαμάχες  με άλλον οδηγό για ένα φορτιστη; 

Έχεις ρωτήσει αν η κάλυψη της εγγύησης της μπαταρίας σου αφορά και τις καιρικές συνθήκες. Τι γίνεται άμα βραχυκλωσουν οι μπαταρίες λόγω ξαφνικής νεροποντής η σκάσουν κάποιες κυψέλες λόγω θερμοκρασιας  Πιστεύεις θα σου πει η εταιρία οκ στις αλλάζω τσάμπα; 

Παιδιά συγνώμη για όσους διαφωνούν αν τους έπρηξα και συγνωμη για οσους ηθελαν  να μάθουν αλλά κουράστηκα να γράφω γιατί θα μπορούσα να γράφω ώρες. 

Οι σκέψεις μου αυτές είναι η γνώμη με βάση όσα κατέχω δεν το παίζω expert και το σκεπτικό μου είναι να βοηθήσω και να πω αυτά που λέω σε συγγενείς και φίλους γιατί μου την δίνει η παραπληροφορηση και όσα αποκρύπτουν οι πολυεθνικες.Δεν εχω κανένα πρόβλημα με τα παιδιά που αγαπούν το ηλεκτροκινητο η έχουν αντίθετη άποψη  από εμένα ισως να έχω αδικο και εγώ. Για όσους ρώτησαν δεν διαφημίζω την επαγγελματική μου ιδιότητα στο  forum για λόγους ιδιωτικοτητας αφήνω hint έχω μεταπτυχιακό στην διαχείριση ενέργειας και  στις ανανεωσιμες πηγές ενεργειας οπότε δεν βγάζω από την κοιλιά μου όσα λέω. Επίσης δεν εχω ΚΑΜΙΑ σχέση με την εμπορία αυτοκινήτων ηλεκτρικών η θερμικών. 

 Εν κατακλείδι  στην τεχνολογία  και επιστήμη έχουν γίνει γιγάντια άλματα στις μπαταρίες δυστυχως, έχει υπάρξει σημαντικη βελτίωση μεν αλλά  η τεχνολογία της παραμένει πίσω 

 

 

Ξέχασα να πω δεν είμαι κατα της ηλεκτροκινησης ίσα ίσα αγαπώ ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία και πιστεύω στις ανανεωσιμες πηγές ως ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ μέχρι να προχωρήσει η επιστήμη και η τεχνολογια

Είμαι κατά της ατζεντας

"είμαστε έτοιμοι τεχνολογικά πεταξτε τα αυτοκίνητα και πάρτε όλοι ηλεκτρικά για να σωθεί η γη και να σωθεί η τσέπη σας γιατί σας αγαπάμε και αγαπάμε όλο τον πλανητη" 

"Και εσύ Ελλάδα είσαι έτοιμη με το δίκτυο σου και την τεράστια τεχνογνωσία σου και αγοραστικη δύναμη σου πέτα τα όλα και αντικατεστήσε το μόνο σου όχημα που το κρατάς 20χρονια και έχεις τον πιο παλιό στόλο της Ευρώπης  με ηλεκτρικό."

 

Ευστοχες παρατηρησεις!

Μαλλον το νημα θα ηταν πιο ευστοχο αν μετονομαζονταν ΄ο μυθος της ηλεκτροκινησης'΄.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα πρεπε να ονομαστει η χαρα του ελληνα boomer που κανει copy paste ο,τι βρει στο ιντερνετ και τα θεωρει αληθεια γιατι  στο σχολειο ειχε γραψει 0.4 στη φυσικη.

  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 hours ago, petrankar said:

γιατί μου την δίνει η παραπληροφορηση

Σκεψου να σου αρεσε κιολας..

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχουν απαντηθεί όλα αυτά πχ εξόρυξη και μεταφορά ορυκτών καυσίμων κλπ κλπ αλλά και πάλι σε 1-2 σελίδες θα βρεθεί άλλος να γράψει τα ίδια.

Έτσι κι αλλιώς η "προοπτική" δεν εξαρτάται από το παρόν τοπικ, οπότε μη φθείρετε άδικα τα δάχτυλα σας.

Επεξ/σία από Doubt
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, dtk-386 είπε

O millennial έγραψε παραπάνω νομίζεις; Λολ

Εχει δικιο, ο millenial εγραψε 0.5, αλλα ο boomer δεν πηγε καν σχολειο. Διοριστηκε με το πτυχιο δημοτικου στο δημοσιο.

  • Like 1
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Dinos1973 είπε

μην φυσας διοτι θα διαλυθει το συνεφακι και πολλοι θα πεσουν!!!!

το ακούσατε αυτό εσεις οι"βιαστικοί" που πηρατε ηλεκτρικο και τωρα ειστε αναγκασμενοι να μην πληρώνετε τελη  κυκλοφορίας, να ξοδευετε λιγότερα απο το μισο για να φουλάρετε, να ειστε συχνά παντα πιο γρηγοροι στο δρομο (απο ισαξια θερμικα), να έχετε επιδόσεις Ferrari  με το 1/10 της τιμης (για ορισμένα μοντελα), να πληρώνετε ελάχιστα σε εξοδα συντηρησης, να έχετε ασυγκριτα καλυτερη "επικοινωνια" με το αυτοκινητο σας (software) και να μην ρυπαίνετε καθολου την ατμοσφαιρα ?  Καλα να πάθετε....

  • Like 6
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για την στάση:
Έχω κάνει Αθήνα Θεσσαλονίκη και Αθήνα Δράμα χωρίς στάση με 130 στο gps σταθερά αλλά ήμουν μόνος ή με επιβάτες ενήλικες στην ηλικία μου.

Όταν όμως ξεκίνησαν να υπάρχουν επιβάτες μεγάλης ή μικρής ηλικίας ή με ειδικές ανάγκες, η στάσεις είναι σίγουρες και δεν μπορείς να τις προυπολογίσεις.
Τελευταίο παράδειγμα για το Αθήνα Δράμα. Ξεκινάμε και μέχρι να φτάσουμε στον Σείριο ο μικρός έκανε κακά, άρα στάση για 15λεπτά. Με >95% μπαταρία, τι να φορτίσω; Μια ώρα μετά και πριν φτάσουμε Λαμία (ο στόχος για φόρτιση ώστε να ξαναφορτίσουμε Θεσσαλονίκη), λόγω βλακείας μου αφού το ξέρω ότι ανακατεύεται με τις απότομες προσπεράσεις/επιταχύνσεις του id, η σκύλα άρχισε να ανακατεύεται... Στάση 15 λεπτά και βόλτα να ηρεμήσει, οι υπόλοιποι μέσα στο αυτοκίνητο με κλιματισμό λόγω θερμοκρασιών και έντονης ηλιοφάνειας. Ε το έβαλα να φορτίσει με ~60% πήγε <90% μέχρι να ξαναφύγουμε. Δεν σταμάτησα Λαμία, είχα σκοπό σε κάποιο ΣΕΑ, καμία ώρα μετά. Στην μισή ώρα στάση για τουαλέτα φόρτισα πάλι 20-30%.
Για να μην μακρηγορώ δεν κάναμε καμία προγραμματισμένη στάση, ακόμα και στην στην Θεσσαλονίκη σταματήσαμε στον ΑΒ για ψώνια, οπου μας πήρε τόση ώρα που έφτασε >90%. + στάση για φαγητό γιατί δεν τρ
Την παραπάνω εικόνα θα είχα κι αν είχαμε πάει με το προηγούμενο πετρέλαιο ή με το δεύτερο θερμικό που έχουμε με τα 75+λίτρα τεπόζιτο που έχει...

Αν δεν είχαμε την σκύλα και ο μικρός ήταν 15 και... ναι ίσως να μην σταματούσα με το θερμικό και να είχα κάνει 2 στάσεις των 25 λεπτών κάθε 2 με 2μιση ώρες.

Επεξ/σία από filarhos
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 ώρες πριν, petrankar είπε

Συγνώμη προκαταβολικα ακολουθεί σεντονακι 

Όσον αφορά την αγάπη για το περιβαλλον

Μπαταρια κατασκευη χωματουργικα

10 με 12 τόνοι λιθιου (βραχος) σπανιο

3 με 5 τόνοι κοβαλτιο (πολυ σπάνιο και ακριβό) 

4 τόνοι βραχος νικελιο

10 με 12 τόνους χαλκου

Από τα παραπάνω παιρνουμε

30 κιλά λιθιο 12 κιλά νικελιο 50 κιλά μαγγάνιο κ 10 κιλά κοβαλτιο. Επίσης χρειαζόμαστε αλουμίνιο γραφίτη ατσάλι πλαστικό και άλλα. 

Ενδεικτικά ένας εκσκαφεας θέλει πάνω από μισό τόνο  diesel ανά 12ωρο συνεχής εργασιας για την εξόρυξη. 

Θέλω να κοιτάξτε ποιες και ποσες χώρες έχουν αυτές τις σπάνιες ύλες και να απαντήσετε μόνοι σας στο ερωτημα αν επαρκούν με την υπόθεση ότι  ο σκοπός είναι η αντικατάσταση  του παγκόσμιου στολου οχημάτων. 

Μπαταρια τεσλα χωρίς φπα εγκατάσταση και μεταφορικα σε δολλαρια

Μοντελο  Υ 5000

Μοντελο 3, S, Y  13000-15000

Σημειωση η μπαταρια ζυγίζει μισό τόνο περίπου οποτε υπολογίστε μεταφορικά αναλογα  και επίσης δεν νομίζω να εχει κάνεις την πεποίθηση ότι εγκατασταση θα γίνετε από τον κάθε μαστρομητσο στο συνεργείο της γειτονιάς για ένα 100σταρικακι. Ενδεικτικά θα σας πω off the record ζητουνται απαιτήσεις και προδιαγραφές ειδικού συνεργείου με κόστος επένδυσης εκπαίδευσης και πιστοποίησης άνω των 100000 ευρώ. Οπότε εγκατάσταση από χιλιάρικακι και πανω πάντα ενδεικτικά. 

ΜΕΓΊΣΤΗ διάρκεια ζωής 10χρονια που πρακτικά σημαίνει από τα 7 χρόνια και μετά έχεις θέμα και πάλι ανάλογα την χρήση και την ΠΟΙΌΤΗΤΑ φόρτισης που κάνεις όπως στα κινητά. 

Τώρα στο θέμα απόσβεσης αξίας δεν θα κουράσω με κιλοβατορες ενεργεια αξίες φπα κ άλλα  απλά θα σας πω με απλά λόγια η απόδοση και η εξοικονόμηση  ενέργειας του οχήματος εξαρτάται απόλυτα από τις καιρικές συνθήκες κάτι που δεν σας το λένε πουθενά. Δηλαδή ο Νορβηγός θα έχει μια δυσάρεστη έκπληξη στο ολοκαίνουριο αυτοκίνητο του στο εύρος  που μπορεί να κινηθεί στους     - 20 βαθμούς. Στην Ελλάδαρα μας γίνονται ακόμα μελέτες και δεν είμαστε σίγουροι για την θερμικη θωράκιση κατασκευστων που προσφέρουν για τους καυτούς ελληνικούς δρόμους που φτάνουν κοντά στους 100 βαθμούς Κελσίου.Η μπαταρία στο κρύο χάνει απόδοση και σε μεγάλες θερμοκρασίες γίνεται επικίνδυνη για έκρηξη. Σημείωση η μπαταρια των ηλεκτρικών βρίσκεται στο πατωμα το αυτοκινήτου για όσους δεν ξέρουν. 

Επίσης  οι ηλεκτροκινητηρες  βγάζουν βλάβες αναλογως από την ποιότητα κατασκευης, εχουν περιφερειακά, χρειάζονται συντηρηση 

Ελλάδα τώρα μελλοντικε αγοραστή κάνε στον ευατο σου τα ερωτηματα

Εχεις πάρκινγκ με φορτιστή πιστοποιημενο με άδεια; 

Από που θα φορτίζεις αν είσαι σε πολυκατοικία.; θα πετάς μπαλάντεζες από τα μπαλκόνια; 

Πόσα χρόνια έχεις σκοπό να κρατήσεις το όχημα; 

Ποιο είναι το εύρος μετακίνησης σου; 

Αισθάνεσαι καλά να πας ταξίδι και να έχεις υπολογίσει την κάθε σου στάση με ακρίβεια χωρίς να ξεχάστεις; (άγχος φορτισης το παθαίνει και το πιο cool άτομο ακόμα και με το κινητό) 

Είσαι ευχαριστημένος με τις υποδομές φόρτισης και πιστεύεις μελλοντικα πχ  στα Ταμπούρια και στην Κυψέλη θα υπάρχει παντού φορτιστης;

Βλέπεις την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας να μην είναι χρημαστηριακο προϊόν και ποντάρεις ότι θα μετακίνηθεις οικονομικά; 

Αξίζει η απόσβεση που θα κάνεις στην καλύτερη μετά από 8 χρόνια που συμπίπτει με την αντικατάσταση μπαταρίας; 

Αντέχεις οικονομικά την αναπόφευκτη αντικατάσταση  μπαταριας; 

Έχεις υπολογίσει ότι μπορεί να χρειαστεί να κινηθείς έκτακτα πχ νοσοκομείο και να μην έχεις ολοκληρώσει την φόρτιση; 

Έχεις υπολογίσει το κόστος πιστοποιημενης εγκατάστασης στην οικία σου αν πληρεί τις προϋποθέσεις και ότι ίσως χρειαστείς επαύξηση στο ρολόι σου (τριφασικό πχ) 

Είσαι έτοιμος να εξαρτάσαι από software εφαρμογες ίσως και με μηνιαία συνδρομή  για τα update  που θα χρειάζεται το όχημα για την διαχείριση ενεργειας τα bug αυτών των εφαρμογων και το κόστος αντιμετώπισης από ενδεχομένως δική σου κακό διαχείριση; 

Είσαι οκ να είναι παντού αποθηκευμένη η δραστηριότητα σου με το οχημα σε κάποιον server αφού εχεις παραχωρήσει κάποια δικαιώματα για εφαρμογές που είναι απαραίτητητες για την λειτουργία του αυτοκινήτου; 

Είσαι έτοιμος για διαμάχες  με άλλον οδηγό για ένα φορτιστη; 

Έχεις ρωτήσει αν η κάλυψη της εγγύησης της μπαταρίας σου αφορά και τις καιρικές συνθήκες. Τι γίνεται άμα βραχυκλωσουν οι μπαταρίες λόγω ξαφνικής νεροποντής η σκάσουν κάποιες κυψέλες λόγω θερμοκρασιας  Πιστεύεις θα σου πει η εταιρία οκ στις αλλάζω τσάμπα; 

Παιδιά συγνώμη για όσους διαφωνούν αν τους έπρηξα και συγνωμη για οσους ηθελαν  να μάθουν αλλά κουράστηκα να γράφω γιατί θα μπορούσα να γράφω ώρες. 

Οι σκέψεις μου αυτές είναι η γνώμη με βάση όσα κατέχω δεν το παίζω expert και το σκεπτικό μου είναι να βοηθήσω και να πω αυτά που λέω σε συγγενείς και φίλους γιατί μου την δίνει η παραπληροφορηση και όσα αποκρύπτουν οι πολυεθνικες.Δεν εχω κανένα πρόβλημα με τα παιδιά που αγαπούν το ηλεκτροκινητο η έχουν αντίθετη άποψη  από εμένα ισως να έχω αδικο και εγώ. Για όσους ρώτησαν δεν διαφημίζω την επαγγελματική μου ιδιότητα στο  forum για λόγους ιδιωτικοτητας αφήνω hint έχω μεταπτυχιακό στην διαχείριση ενέργειας και  στις ανανεωσιμες πηγές ενεργειας οπότε δεν βγάζω από την κοιλιά μου όσα λέω. Επίσης δεν εχω ΚΑΜΙΑ σχέση με την εμπορία αυτοκινήτων ηλεκτρικών η θερμικών. 

 Εν κατακλείδι  στην τεχνολογία  και επιστήμη έχουν γίνει γιγάντια άλματα στις μπαταρίες δυστυχως, έχει υπάρξει σημαντικη βελτίωση μεν αλλά  η τεχνολογία της παραμένει πίσω 

 

 

Ξέχασα να πω δεν είμαι κατα της ηλεκτροκινησης ίσα ίσα αγαπώ ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία και πιστεύω στις ανανεωσιμες πηγές ως ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ μέχρι να προχωρήσει η επιστήμη και η τεχνολογια

Είμαι κατά της ατζεντας

"είμαστε έτοιμοι τεχνολογικά πεταξτε τα αυτοκίνητα και πάρτε όλοι ηλεκτρικά για να σωθεί η γη και να σωθεί η τσέπη σας γιατί σας αγαπάμε και αγαπάμε όλο τον πλανητη" 

"Και εσύ Ελλάδα είσαι έτοιμη με το δίκτυο σου και την τεράστια τεχνογνωσία σου και αγοραστικη δύναμη σου πέτα τα όλα και αντικατεστήσε το μόνο σου όχημα που το κρατάς 20χρονια και έχεις τον πιο παλιό στόλο της Ευρώπης  με ηλεκτρικό."

 

Τα παραπάνω είναι γνωστές μπαρούφες που δεν ισχύουν. Είναι η ίδια ανοησία που είχε κάνει γνωστή στο FB πριν λίγο καιρό ο σεισμολόγος Τσελέντης.

Είναι αποδεδειγμένο από σοβαρές μελέτες πως ένα BEV στο χρόνο ζωής του μολύνει λιγότερο από ένα θερμικό, ακόμα κι αν το ρεύμα που το φορτίζει είναι από κάρβουνο! Πόσο μάλλον αν είναι κατά 50% από ΑΠΕ και 40% από φυσικό αέριο όπως στη χώρα μας αλλά και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 27/7/2024 στις 10:58 ΠΜ, papoys1 είπε

Φίλε υγραέριο το μετέτρεψα πριν 12 χρόνια. 254.000 οικονομικά χιλιόμετρα με υγραέριο και συνεχίζω. Και να δικαιολογήσω το υπηρέτη του οχήματος.Λογω δουλειάς πάω δύο φορές το μήνα Βόλο και γυρίζω αυθημερόν Αθήνα συνολικά 700 χιλιόμετρα. Χωρίς άγχος φουλάρω Αθήνα κάνω τη δουλειά μου Βόλο προσθέτω εκεί ένα ποσό να με φτάσει να γυρίσω Αθήνα και δεν έχω κανενα αγχος μη μείνω που θα φορτίσω μη βάλω πολύ αιρκοντίσιον και αδειάσει η Μπαταρία. Φουλ αιρκοντίσιον πάνω κάτω με κόστος;;;; Κάτω από 40 ευρώ πήγαινε έλα. Πες μου εσύ ένα λόγο να δω συμπαθητικά κάποιο ηλεκτρικό.

Δεν παίρνεις ηλεκτρικό για την οικονομία στο καύσιμο. Αυτό είναι δευτερεύον και έχει ως προαπαιτούμενο να φορτίζεις στο σπίτι για την πλειονότητα των φορτίσεων. Λες έκανες 254.000 km σε 12 χρόνια, δηλαδή κάνεις 22000 km το χρόνο περίπου. Από αυτά, το ταξίδι στο Βόλο είναι 16000 περίπου. Κάνεις μόνο 6000 km το υπόλοιπο διάστημα; Μου φαίνονται λίγα.

Με το πιο efficient BEV, το Tesla Model 3 long range, για το Αθήνα - Βόλος και πίσω με 130km/h στην εθνική θες 2 φορτίσεις των 12-13 λεπτών. Μία στην NRG στη Λαμία που θα κοστίσει 9,2 ευρώ και μία στην Αταλάντη στην επιστροφή σε Tesla supercharger που θα σου κοστίσει 13,8 ευρώ. Επιπλέον θα έχεις ξεκινήσει γεμάτος από το σπίτι με κόστος άλλα 7,2 ευρώ τουλάχιστον. Αν δε φορτίζεις στο σπίτι, η αντίστοιχη χρέωση πχ στον Tesla supercharger στο Golder Hall είναι 29,5 ευρώ. Οι δύο ολιγόλεπτες στάσεις δε νομίζω πως το κάνουν απαγορευτικό αλλά αυτό καταλαβαίνω ότι είναι διαφορετικό από άνθρωπο σε άνθρωπο. Εμένα δε με ενοχλεί.

Για να δεις αν συμφέρει οικονομικά θα πρέπει να βάλεις όλα τα έξοδα, δηλαδή και τα service. Εγώ όσους γνωρίζω με υγραέριο διαλύσανε κινητήρα σε λίγα χρόνια, εσύ σε 12 χρόνια δεν είχες έξοδα άλλα;

Ηλεκτρικό παίρνεις για να μη σου βρομάει, για να μη τρέμει ολόκληρο από το θερμικό κινητήρα, για την αθόρυβη οδήγηση, για την ακαριαία επιτάχυνση που τελικά βοηθάει στην οδηγική ασφάλεια κτλ κτλ. Αν θα έχεις και μείωση κόστους κίνησης αυτό θα είναι ένα έξτρα bonus.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, malakudi said:

Για να δεις αν συμφέρει οικονομικά θα πρέπει να βάλεις όλα τα έξοδα, δηλαδή και τα service. Εγώ όσους γνωρίζω με υγραέριο διαλύσανε κινητήρα σε λίγα χρόνια, εσύ σε 12 χρόνια δεν είχες έξοδα άλλα;

Αυτο ισχυει και εγω ειχα παθει προβλημα στον κινητηρα μετα απο 5 χρονια με αεριο. Επισης καθε 2-3 χρονια θες και καινουργια αντλια βενζινης.

Επεξ/σία από gbras
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, malakudi είπε

Με το πιο efficient BEV, το Tesla Model 3 long range, για το Αθήνα - Βόλος και πίσω με 130km/h στην εθνική θες 2 φορτίσεις των 12-13 λεπτών. Μία στην NRG στη Λαμία που θα κοστίσει 9,2 ευρώ και μία στην Αταλάντη στην επιστροφή σε Tesla supercharger που θα σου κοστίσει 13,8 ευρώ. Επιπλέον θα έχεις ξεκινήσει γεμάτος από το σπίτι με κόστος άλλα 7,2 ευρώ τουλάχιστον.

 

Για να κάνεις χρόνο 12-13 λεπτά στη φόρτιση υποτίθεται θα μπεις σε ταχυφορτιστή. Πόσες  kwn θα βαλεις για να πληρώσεις μόνο 9 ευρώ όταν οι χρεώσεις ξεκινούν από 50 λεπτά και ανεβαίνουν;;;; 17-18 kwh όταν και η κουτσή Μαρία γνωρίζει ότι η αυτονομία που δίνει η tesla για Εθνική με 130 χιλιόμετρα και αιρκοντίσιον πάει 30 και 40% κάτω;;

Αν εσύ με ένα γέμισμα Αθήνα και δύο μικρά των 18 και 28 κιλοβατώρων πας και έρχεσαι Βόλο οκ είσαι ωραίος.

Α και δεν το κάνω 12 χρόνια Αθήνα - Βολο αλλά τον τελευταίο χρόνο αλλά γενικά κάνω πολλά χιλιόμετρα (384.000 έχω στο κοντερ) μηχανή δεν έχω πειράξει, λαδάκια δεν καίει, αντλία καυσίμου άλλαξα δύο φορές και κάνω τα συνηθισμένα σέρβις στο υγραέριο και στο αυτοκίνητο. Μάλιστα χτες άλλαξα δισκόπλακες και τακάκια, αλλά τα σέρβις στα θερμικά πρέπει να γίνονται στο χρόνο τους αν θες να έχεις αξιόπιστο αυτοκίνητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, papoys1 είπε

Για να κάνεις χρόνο 12-13 λεπτά στη φόρτιση υποτίθεται θα μπεις σε ταχυφορτιστή. Πόσες  kwn θα βαλεις για να πληρώσεις μόνο 9 ευρώ όταν οι χρεώσεις ξεκινούν από 50 λεπτά και ανεβαίνουν;;;; 17-18 kwh όταν και η κουτσή Μαρία γνωρίζει ότι η αυτονομία που δίνει η tesla για Εθνική με 130 χιλιόμετρα και αιρκοντίσιον πάει 30 και 40% κάτω;;

Αν εσύ με ένα γέμισμα Αθήνα και δύο μικρά των 18 και 28 κιλοβατώρων πας και έρχεσαι Βόλο οκ είσαι ωραίος.

Α και δεν το κάνω 12 χρόνια Αθήνα - Βολο αλλά τον τελευταίο χρόνο αλλά γενικά κάνω πολλά χιλιόμετρα (384.000 έχω στο κοντερ) μηχανή δεν έχω πειράξει, λαδάκια δεν καίει, αντλία καυσίμου άλλαξα δύο φορές και κάνω τα συνηθισμένα σέρβις στο υγραέριο και στο αυτοκίνητο. Μάλιστα χτες άλλαξα δισκόπλακες και τακάκια, αλλά τα σέρβις στα θερμικά πρέπει να γίνονται στο χρόνο τους αν θες να έχεις αξιόπιστο αυτοκίνητο.

Τα νούμερα που γράφω παραπάνω είναι από το ABRP (A Better Route Planner) και είναι απολύτως ακριβή. Το Model 3 Highland Long Range έχει περίπου 18 KWh/100km όταν πηγαίνει με 130, 19 με το A/C. Δε πηγαίνεις σε όλο το ταξίδι με 130, έχει σημεία που πρέπει να ρίξεις ταχύτητα, μέχρι τα διόδια Αφιδνών σίγουρα αλλά και σε άλλα σημεία (τούνελ στο Μαλιακό κτλ). Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το ABRP είναι 17,5 KWh/100km γι' αυτό το ταξίδι μαζί με το AC. 17,5 * 650/100 =114.  Ξεκινάς με 75 άρα θες άλλες 39. Τόσο ακριβώς είναι, όσο σου είπα.

Οπότε έχεις αυτοκίνητο που το είχες για 130.000km για πόσα χρόνια, μετά το έκανες υγραέριο για άλλα 12 χρόνια και 254000 km. Παίζει δηλαδή να το έχεις 18 χρόνια ξέρω γω, και δεν έχει πάθει τίποτα η μηχανή. Ακόμα κι αν ισχύει, είναι απλώς μια ακραία περίπτωση όπως με μπαταρίες ηλεκτρικών που φτάσανε και ξεπέρασαν τα 500.000 km - αλλά είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Εγώ ξέρω πως το Ford του κουμπάρου μου που το έκανε υγραέριο, στα 6 χρόνια άλλαξε κινητήρα. Και ξέρω κι άλλες τέτοιες ιστορίες.

Κάνε ένα υπολογισμό για όλα τα service σε αυτά τα χρόνια και πες μας το νούμερο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...