@pnea1973 Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου Μην κάνουμε χαρακτιρισμούς. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Απλά θα πρέπει να καταλάβουμε οτι οσοι από εμάς έχουμε αποκτήσει ηλεκτρικό όχημα, έχουμε ή είχαμε και θερμικά. Οπότε μπορούμε απο 1ο χέρι να διαπιστώσουμε κάποια πράγματα. Αναφορές του στυλ οτι το ηλεκτρικό δεν είναι πράσινο γιατί διάβασα οτι δεν ανακυκλώνονται οι μπαταρίες (ενώ τόσες μπαταρίες που είχαμε αλλάξει στα θερμικά μια χαρά ανακυκλώνονται), ή οτι επειδή καταναλώνει ρεύμα που παράγεται απο ορυκτές ύλες, στην πηγή έχουμε μόλυνση είναι για μένα τουλάχιστον αστείες. Με την ίδια λογική να σταματήσουμε να τρώμε κρέας και να πίνουμε γάλα, γιατί οι αγελάδες είναι απο τις μεγαλύτερες πηγές παραγωγής μεθανίου..... Ας επικεντρωθούμε στα πρακτικά θέματα. Τις τεχνολογίες τους, τις "ακριβές" τιμές τους, τους σταθμούς φόρτισης κλπ κλπ. Πράγματα που θα ήθελε να διαβάσει καποιος.....Το vs πάντα χαλάει ένα θέμα. 3 1
karthan7 Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου Οι μπαταριες απο τα ηλεκτρικα οχηματα εχουν "δευτερη ζωη". Της βαζουν για αποθηκευση ενεργειας σε σπιτια ή σε αλλα οχηματα μικροκινητικοτητας. Υπαρχουν αρκετα σχετικα βιντεο 1
dasimo Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου παντως για να ειμαστε σωστοί, νομίζω τα παιδιά μας θα θυμούνται τους θερμικούς κινητήρες ως μουσιακό έκθεμα μονο. Με τις νεες μπαταριες LFP και με ταχύτητες φορτισης 150+ kw δεν πιστευω οτι υπάρχει αμφιβολια για το αν εχει η ηλεκτροκίνηση μέλλον. Η προσωπική μου εμπειρία με ενα υβριδικό εταιρικό που έχω είναι απίστευτη. Καθε μερα παω στο γραφειο ηλεκτρικά και γυρναω (λογαριασμός μηδεν). Χρειαστηκε να πάω ενα ταξίδι Θεσσαλονίκη πήγα, γυρισα με τον θερμικό κανενα πρόβλημα σε ενα 24ωρο. Για την ωρα κανω experience το best of both worlds, στο αμεσο μελλον ζαχαρώνω ενα Model Y RWD μιας και καθημερινα κινουμαι σε πόλη αλλα και η πλειοψηφιά των ταξιδιών μου ειναι στο νησί μου που ειναι αρκετα μικρό. 3 1
korakios Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου (επεξεργασμένο) Στις 26/6/2024 στις 11:34 ΜΜ, Jiakometi είπε Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει. δυστυχώς ήρθε νωρίς Στις 26/6/2024 στις 9:36 ΜΜ, kostasgr78 είπε Αν κουμπώνεις σε ρεύμα που παίζουν πολύ ορυκτά καύσιμα, συνολικά δεν είσαι πιο καθαρός. πιο καθαρό και απο τα υγρά/αέρια καύσιμα (μέχρι να έρθει το βιομεθάνιο) η μόνη ένσταση είναι οτι κρατάνε το ενεργειακό αποτύπωμα κατασκευής των μπαταριών κρυφό , ενώ έπρεπε να αναφέρεται σε κάθε μοντέλο Στις 26/6/2024 στις 9:36 ΜΜ, kostasgr78 είπε Φθηνότερη συντήρηση; όχι μιας και οι περισσότεροι πληρώνουν μικτή ασφάλεια λόγω ρίσκου κόστους αν κάτσει στραβή σε ατύχημα και βγουν οφ οι μπαταρίες Στις 27/6/2024 στις 12:46 ΜΜ, dasimo είπε Με τις νεες μπαταριες LFP και με ταχύτητες φορτισης 150+ kw δεν πιστευω οτι υπάρχει αμφιβολια για το αν εχει η ηλεκτροκίνηση μέλλον. χλωμό στο σπίτι ή έστω στο βενζινάδικο της γειτονιάς να φορτίσεις τόσο γρήγορα και κάτσε να δούμε κόστος και μαζική παραγωγή πρώτα Επεξ/σία 28 Ιουνίου από korakios 2
kostasgr78 Δημοσ. 27 Ιουνίου Μέλος Δημοσ. 27 Ιουνίου 1 ώρα πριν, @pnea1973 είπε Το vs πάντα χαλάει ένα θέμα. To the point. 8 λεπτά πριν, korakios είπε πιο καθαρό απο ότι υγρά/αέρια καύσιμα (μέχρι να έρθει το βιομεθάνιο) Στη χρήση ναι, περισσότερο αναφερόμουν στο συνολικό lifecycle προϊόντος, που ακόμα υπάρχουν σκοτεινά σημεία για την παραγωγή. 9 λεπτά πριν, korakios είπε η μόνη ένσταση είναι οτι κρατάνε το ενεργειακό αποτύπωμα κατασκευής των μπαταριών κρυφό , ενώ έπρεπε να αναφέρεται σε κάθε μοντέλο Εδώ υπάρχει πολύ ζουμί για ανάλυση και πολλή αδιαφάνεια. 13 ώρες πριν, kostasgr78 είπε Συγκρίνουμε αποκλειστικά πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις που πρέπει να περιγράφουν συγκεκριμένο όχημα, προφίλ κίνησης, προφίλ φόρτισης, κα. Δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες. Επιμένω σε αυτό.
csontheline Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 41 minutes ago, korakios said: δυστυχώς ήρθε νωρίς Ήρθε στην ώρα της. Φτάσαμε εδώ που φτάσαμε, επειδή συνέβησαν όσα συνέβησαν. Οι μπαταρίες (γενικά) μπορεί να μην είχαν εξελιχθεί τόσο αν δεν υπήρχαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το ίδιο και με τα συμβατικά αυτοκίνητα, 1+ αιώνα πριν. Εξέλιξη λεγεται. Αρκεί να καταλαβαίνουμε τι μας συμφέρει (ατομικά και συλλογικά) και να κινούμαστε προς τα εκεί. Τα ηλεκτρικά ήρθαν για να μείνουν, αλλά μπορεί να αλλάξει ο τρόπος αποθήκευσης της ενέργειας. Να έχεις ηλεκτροκινητήριο όχημα, αλλά να κάνει πχ ηλεκτρόλυση από ΧΥΖ υγρό (νομίζω η toyota είχε fuel cells με το infinity δεν μπορώ να θυμηθώ ποια και ποιο, αλλά εμφανίζονται διάφορα στην αναζήτηση). Δοκιμάζουν, αποτυγχάνουν κ.ο.κ. Το θέμα είναι να μην υπάρχουν καθυστερημένοι (με ολόκληρη την σημασία της λέξης) οι οποίοι είναι αντίθετοι γιατί έτσι (οι φανατισμένοι που αναφέρθηκαν προηγουμένως). Επεξ/σία 27 Ιουνίου από csontheline 1 2
korakios Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου 1 λεπτό πριν, csontheline είπε Ήρθε στην ώρα της. 😂 , νταξ δε σκάνανε με μπαταρίες μολύβδου αλλά λιθίου 4 λεπτά πριν, csontheline είπε Οι μπαταρίες (γενικά) μπορεί να μην είχαν εξελιχθεί τόσο αν δεν υπήρχαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. μάλλον για τα κινητά τηλέφωνα και λοιπές φορητές συσκευές εννοείς 1 λεπτό πριν, csontheline είπε Αρκεί να καταλαβαίνουμε τι μας συμφέρει (ατομικά και συλλογικά) και να κινούμαστε προς τα εκεί. ήδη έχουμε καταλάβει τι προκάλεσε η βεβιασμένη ηλεκτροκίνηση και η "πράσινη ανάπτυξη" .... Προσωπικά απο ~5χρόνια πριν που κοιτούσα για ηλεκτρικό , δεν είδα κάποια εξέλιξη και όλο "θα" ακούω 2
kostasgr78 Δημοσ. 27 Ιουνίου Μέλος Δημοσ. 27 Ιουνίου Παρατηρώντας τη χώρα μας πάντως, νιώθω ότι παρόλο που αυξάνονται οι επιλογές ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχουμε μείνει πίσω σε διείσδυση υποδομών. Βάζω και τις βλάβες φορτιστών με αργή αποκατάσταση/εξυπηρέτηση μέσα στην εξίσωση. Αυτά, μαζί με την προβληματική κατάσταση σε πολυκατοικίες, κα, ακόμα συγκρατούν αρκετούς από όσους είναι στη σκέψη να περάσουν σε ηλεκτρικό.
csontheline Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου 7 minutes ago, korakios said: 😂 , νταξ δε σκάνανε με μπαταρίες μολύβδου αλλά λιθίου μάλλον για τα κινητά τηλέφωνα και λοιπές φορητές συσκευές εννοείς ήδη έχουμε καταλάβει τι προκάλεσε η βεβιασμένη ηλεκτροκίνηση και η "πράσινη ανάπτυξη" .... Προσωπικά απο ~5χρόνια πριν που κοιτούσα για ηλεκτρικό , δεν είδα κάποια εξέλιξη και όλο "θα" ακούω Έχουμε εξελιχθεί; Ναι. Έγιναν λάθη; Ναι. Έχουμε μέλλον ακόμα; Ναι. Είμαστε σε καλύτερο σημείο από πριν 5 χρόνια; Ναι (αν δεν το βλέπεις, δικό σου θέμα). Άρα είμαστε σε καλό δρόμο (ίσως όχι τον βέλτιστο, αλλά αυτόν τον ξέρεις μόνο όταν φτάσεις στο τέρμα). Σιγά μην καθόταν να ασχολιόταν ο κόσμος με ηλεκτρικά οχήματα αν δεν υπήρχε ο γκιόζης ο Muskαράς να κάνει ότι έκανε. Έτσι γίνονται οι αλλαγές. Trial and error. Είναι η επιστημονική μέθοδος που μας διαχωρίζει από τα ζα (2ποδα και 4ποδα). Τέλος, όταν θα έρθει μια σούπερ ουάου εξέλιξη σε οποιοδήποτε τομέα και θα λύσει προβληματάρες, δεν γίνεται -εντελώς- τυχαία, αλλά επειδή γίνονται πολλές αποτυχημένες προσπάθειες. Μου θυμίζει τα ωραία που λέγανε (και λένε) για την Nasa, ότι τζάμπα την πληρώνουμε για να μολύνει την ατμόσφαιρα και να στέλνει 1-2-3 ανθρώπους εκεί έξω. Και αν δει κανείς τι έχει προσφέρει στην ανθρωπότητα, θα θελήσει να τους δωρίσει την περιουσία του. 3
kinq1 Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου Για μένα η «απάτη» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το τεχνητό σπρώξιμο που τους δίνουν, όχι για την επιδότηση (αν κι εκεί έχω ενστάσεις, γιατί να επιδοτούν τους πλούσιους να αγοράζουν αμάξι με 45.000 αντί για 55.000, αντί να δίνουν επιδότηση σε φτωχούς να πάρουν αυτοκίνητο με 15.000 αντί για 20.000). Η απάτη είναι τα κόλπα με τους ρύπους και τα euro7 που κάνανε για να αυξήσουν τις τιμές των κανονικών αυτοκινήτων. Σε μία 5ετία οι τιμές για τα φτηνά αυτοκίνητα έχουν διπλασιαστεί. 250000 για ένα corsa που πριν 5 χρόνια είχε 13.000. Βρώμικο παιχνίδι υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν είναι τοσο καλή η ηλεκτροκίνηση, γιατί δεν τη βάζουν στα στρατιωτικά οχήματα, τανκ κλπ; Γιατί δεν τη βάζουν στα πλοία (οκ τα υποβρύχια έχουν). Στα αεροπλάνα; Α, το βάρος, λένε... Στα αυτοκίνητα του κοσμάκη όμως δεν πειράζει το βάρος; 3 1
csontheline Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου 1 minute ago, kostasgr78 said: Παρατηρώντας τη χώρα μας πάντως, νιώθω ότι παρόλο που αυξάνονται οι επιλογές ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχουμε μείνει πίσω σε διείσδυση υποδομών. Βάζω και τις βλάβες φορτιστών με αργή αποκατάσταση/εξυπηρέτηση μέσα στην εξίσωση. Αυτά, μαζί με την προβληματική κατάσταση σε πολυκατοικίες, κα, ακόμα συγκρατούν αρκετούς από όσους είναι στη σκέψη να περάσουν σε ηλεκτρικό. Δυστυχώς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν να αντιμετωπίσουν την ελληνική πόλη, η οποία ήδη είναι πανδύσκολη για τις ΜΕΚ, οπότε, για αρχή, κυρίως όσοι έχουν ιδιόκτητη θέση στάθμευσης (αν και δεν είναι απαγορευτικό το ηλεκτρικό για τους άλλους, πχ ο μέσος άνθρωπος κάνει 20-50 χλμ την ημέρα, άρα 1-2 φορές την εβδομάδα σταματάει σε έναν φορτιστή και το φορτίζει). Στα ταξί γαμεί και δέρνει το ηλεκτρικό. Σε ομάδα στο facebook, γράφουν τις εμπειρίες τους και ταρίφας με ηλεκτρικό ανέφερε ότι κερδίζει 6000€ / έτος μόνο από τα καύσιμα, χωρίς να του δημιουργείται πρόβλημα με τις αποστάσεις και τους χρόνους φόρτισης. 3 minutes ago, kinq1 said: Για μένα η «απάτη» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το τεχνητό σπρώξιμο που τους δίνουν, όχι για την επιδότηση (αν κι εκεί έχω ενστάσεις, γιατί να επιδοτούν τους πλούσιους να αγοράζουν αμάξι με 45.000 αντί για 55.000, αντί να δίνουν επιδότηση σε φτωχούς να πάρουν αυτοκίνητο με 15.000 αντί για 20.000). Η απάτη είναι τα κόλπα με τους ρύπους και τα euro7 που κάνανε για να αυξήσουν τις τιμές των κανονικών αυτοκινήτων. Σε μία 5ετία οι τιμές για τα φτηνά αυτοκίνητα έχουν διπλασιαστεί. 250000 για ένα corsa που πριν 5 χρόνια είχε 13.000. Βρώμικο παιχνίδι υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν είναι τοσο καλή η ηλεκτροκίνηση, γιατί δεν τη βάζουν στα στρατιωτικά οχήματα, τανκ κλπ; Γιατί δεν τη βάζουν στα πλοία (οκ τα υποβρύχια έχουν). Στα αεροπλάνα; Α, το βάρος, λένε... Στα αυτοκίνητα του κοσμάκη όμως δεν πειράζει το βάρος; Μιας που είναι γεμάτη η Αθήνα από στρατιωτικά οχήματα και δημιουργούν πρόβλημα στον κόσμο... Όντως, για την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τους στρατούς δεν υπάρχει κάτι ξεκάθαρο. πχ https://earth.org/us-military-pollution/ https://www.theguardian.com/commentisfree/2024/jan/09/emission-from-war-military-gaza-ukraine-climate-change
kostasgr78 Δημοσ. 27 Ιουνίου Μέλος Δημοσ. 27 Ιουνίου 4 λεπτά πριν, csontheline είπε αν και δεν είναι απαγορευτικό το ηλεκτρικό για τους άλλους, πχ ο μέσος άνθρωπος κάνει 20-50 χλμ την ημέρα, άρα 1-2 φορές την εβδομάδα σταματάει σε έναν φορτιστή και το φορτίζει Η δυνατότητα αυτή υπάρχει, αλλά έτσι εξαφανίζεται το σημαντικό πλεονέκτημα του κόστους κίνησης των ηλεκτρικών, με το κόστος φόρτισης συστηματικά σε έξω φορτιστές και όχι στο σπίτι. Εν ολίγοις, δεν κάνεις απόσβεση στα χρόνια κατοχής του αυτοκινήτου.
csontheline Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου 2 minutes ago, kostasgr78 said: Η δυνατότητα αυτή υπάρχει, αλλά έτσι εξαφανίζεται το σημαντικό πλεονέκτημα του κόστους κίνησης των ηλεκτρικών, με το κόστος φόρτισης συστηματικά σε έξω φορτιστές και όχι στο σπίτι. Εν ολίγοις, δεν κάνεις απόσβεση στα χρόνια κατοχής του αυτοκινήτου. Θεωρώ ότι υπάρχουν υπεραγορές που δίνουν δωρεάν φόρτιση για Χ ώρες, οπότε κερδίζει από εκεί. Σημαντικό, ότι αυτός που θα το πάρει, θα βάλει το μυαλό του και το στυλό του να δουλέψουν πριν προβεί στην αγορά. Αλλιώς συζητάμε για hypers που απλά πήραν ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να κάνει παρέα στο iphone που χρησιμοποιούν για αναπάντητες.
Ntinaras Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου 12 λεπτά πριν, kinq1 είπε Για μένα η «απάτη» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το τεχνητό σπρώξιμο που τους δίνουν, όχι για την επιδότηση (αν κι εκεί έχω ενστάσεις, γιατί να επιδοτούν τους πλούσιους να αγοράζουν αμάξι με 45.000 αντί για 55.000, αντί να δίνουν επιδότηση σε φτωχούς να πάρουν αυτοκίνητο με 15.000 αντί για 20.000). Η απάτη είναι τα κόλπα με τους ρύπους και τα euro7 που κάνανε για να αυξήσουν τις τιμές των κανονικών αυτοκινήτων. Σε μία 5ετία οι τιμές για τα φτηνά αυτοκίνητα έχουν διπλασιαστεί. 250000 για ένα corsa που πριν 5 χρόνια είχε 13.000. Βρώμικο παιχνίδι υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν είναι τοσο καλή η ηλεκτροκίνηση, γιατί δεν τη βάζουν στα στρατιωτικά οχήματα, τανκ κλπ; Γιατί δεν τη βάζουν στα πλοία (οκ τα υποβρύχια έχουν). Στα αεροπλάνα; Α, το βάρος, λένε... Στα αυτοκίνητα του κοσμάκη όμως δεν πειράζει το βάρος; Ποιος ειναι ο φτωχος? Αυτος που βγαζει 50κ τον χρονο και δηλωνει 10κ? Οχι ευχαριστω, καλυτερα οπως το εχουνε τωρα. Καταληξαμε να δινουμε επιδοματα σε ατομα που βγαζουν μαυρα 100κ τον χρονο. Δεν υπαρχει καμια απατη και κολπο, τα ιχ μολυνουν και προκαλουν προβληματα υγειας. Η αλλη λυση θα ηταν να τα απαγορευαν μαχαιρι, οποτε χαρη καναν που απλα αυξησαν τις απαιτησεις. Η ηλεκτροκινηση ειναι τοσο καλη, που την εχουν και πλοια, και υποβρυχια, και τανκ. Ναι, σχεδιαζουν υβριδικα τανκ τα οποια εχουν τρομερα πλεονεκτηματα σε σχεση με τα συμβατικα. 1 1 1
korakios Δημοσ. 27 Ιουνίου Δημοσ. 27 Ιουνίου 10 λεπτά πριν, csontheline είπε Σε ομάδα στο facebook, γράφουν τις εμπειρίες τους και ταρίφας με ηλεκτρικό ανέφερε ότι κερδίζει 6000€ / έτος μόνο από τα καύσιμα, χωρίς να του δημιουργείται πρόβλημα με τις αποστάσεις και τους χρόνους φόρτισης. 4+ χιλιάρικα κάνει μόνο η μεικτή και ταρίφες τα έχουν κράξει λόγω τεράστιας αναμονής σε ανταλλακτικά . Δεν είναι τυχαίο οτι οι επιδοτήσεις (καθαρά λεφτά μας) για αγορά ταξί δεν αξιοποιήθηκαν και κατέληξαν στον 2ο κύκλο "κινούμαι ηλεκτρικά" Όσοι επένδυσαν σε cng είχαν τεράστιο κέρδος αλλά τρώνε αναμονές σε ουρές στα πρατήρια . Τώρα η καλύτερη κίνηση είναι υβριδικό και μετατροπή σε cng/lpg , εκτός αν τίθεται θέμα γούστου και όχι κέρδους 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα