Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Όντως, αντιγράφω από το πρώτο αποτέλεσμα της αναζήτησης σου:

"Engines in large diesel trucks, buses, and newer diesel cars can achieve peak efficiencies around 45%.[12]"

λεει για diesel

λεει για peak

και λεει για 45%

χαοτικα λιγοτερο απο το 60%.

αρα για βενζινη, και για ατμοσφαιρικα μικροτερα ιχ, ειναι κατα πολυ λιγοτερο, και πιο κοντα στο 20%

  • Απαντ. 5,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
9 minutes ago, Ntinaras said:

λεει για diesel

λεει για peak

και λεει για 45%

χαοτικα λιγοτερο απο το 60%.

αρα για βενζινη, και για ατμοσφαιρικα μικροτερα ιχ, ειναι κατα πολυ λιγοτερο, και πιο κοντα στο 20%

Για ΜΕΚ μιλούσα, και οι ντίζελ τυγχάνει να είναι και αυτοί ΜΕΚ.

Και ναι, εννοείται peak, όπως επίσης peak είναι και το 90+ για τους ηλεκτροκινητήρες.

Επίσης το "έως 55-60" που έγραψα είναι πολύ πιο κοντά στο "γύρω στο 45" που λέει το link που παρέθεσες από το "20" που ισχυρίστηκες εσύ.

Και sorry, δεν θα βγάλουμε τα ντίζελ απέξω επειδή έτσι βολεύει εσένα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Για ΜΕΚ μιλούσα, και οι ντίζελ τυγχάνει να είναι και αυτοί ΜΕΚ.

Και ναι, εννοείται peak, όπως επίσης peak είναι και το 90+ για τους ηλεκτροκινητήρες.

Επίσης το "έως 55-60" που έγραψα είναι πολύ πιο κοντά στο "γύρω στο 45" που λέει το link που παρέθεσες από το "20" που ισχυρίστηκες εσύ.

Και sorry, δεν θα βγάλουμε τα ντίζελ απέξω επειδή έτσι βολεύει εσένα.

Υπάρχει και ενα efficiency μπαταρίας στη μέση βέβαια που δεν αναφέρει κανένας (γύρω στο 75% πανε τα EV όταν η μπαταρία είναι καινούργια)

Επεξ/σία από CorsarioJoao
Δημοσ.
2 hours ago, CorsarioJoao said:

Υπάρχει και ενα efficiency μπαταρίας στη μέση βέβαια που δεν αναφέρει κανένας (γύρω στο 75% πανε τα EV όταν η μπαταρία είναι καινούργια)

Τι ακριβώς εννοείς, μήπως τη διαφορά ονομαστικής και πραγματικής χωρητικότητας της μπαταρίας? Αν ναι αυτό δεν έχει να κάνει με την αποδοτικότητα, μήπως εννοείς το ποσοστό ενέργειας που χάνεται σε απώλειες κατά τη φόρτιση και την εκφόρτιση της μπαταρίας?

  • Like 1
Δημοσ.

Ο ηλεκτροκινητήρας της VW που χρησιμοποιεί στα id3,4,5 κ.τλ.

Πολλαπλασιάστε με 11,5 για να κάνετε το wheel rpm σε engine rpm

Μπλε κουκίδα θεωρητικά που λειτουργεί όταν το id3 κινείται με 130 στην εθνική π.χ. σταθερή ταχύτητα, μαύρη κουκίδα με 50 σταθερή ταχύτητα.

electrricvb.png

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Τι ακριβώς εννοείς, μήπως τη διαφορά ονομαστικής και πραγματικής χωρητικότητας της μπαταρίας? Αν ναι αυτό δεν έχει να κάνει με την αποδοτικότητα, μήπως εννοείς το ποσοστό ενέργειας που χάνεται σε απώλειες κατά τη φόρτιση και την εκφόρτιση της μπαταρίας?

Εννοώ το efficiency της μπαταρίας. Οι Wh που καταναλώνονται για να φορτίσει μια μπαταρία ειναι διαφορετικές απο αυτές που τελικά αποθηκεύει.

  • Like 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, Doubt είπε

Αν είναι τάνκερ μεταφοράς καυσίμων όμως, έχει κι αυτό ένα ενδιαφέρον.

Όλα αυτά τα τεράστια πλοία μεταφορών σε παρόμοια νούμερα λειτουργούν αν είναι σχετικά καινούργια, 50-55 % μέγιστο.

1 λεπτό πριν, CorsarioJoao είπε

Εννοώ το efficiency της μπαταρίας. Οι Wh που καταναλώνονται για να φορτίσει μια μπαταρία ειναι διαφορετικές απο αυτές που τελικά αποθηκεύει.

Γύρω στο 92-95 % είναι αυτό.

  • Like 1
Δημοσ.
3 minutes ago, CorsarioJoao said:

Εννοώ το efficiency της μπαταρίας. Οι Wh που καταναλώνονται για να φορτίσει μια μπαταρία ειναι διαφορετικές απο αυτές που τελικά αποθηκεύει.

Ok, όντως υπάρχει διαφορά, αυτό όμως έχει να κάνει πιο πολύ με τις απώλειες του φορτιστή (είτε του on-board είτε εξωτερικού) και των καλωδίων, και όχι τόσο με την αποδοτικότητα της μπαταρίας. Και σίγουρα σε καμία περίπτωση οι απώλειες αυτές δεν είναι τόσο μεγάλες.

Δημοσ.
12 λεπτά πριν, CorsarioJoao είπε

Εννοώ το efficiency της μπαταρίας. Οι Wh που καταναλώνονται για να φορτίσει μια μπαταρία ειναι διαφορετικές απο αυτές που τελικά αποθηκεύει.

Αδιαφορο ειναι αυτο στη συγκεκριμενη περιπτωση, γιατι αν ειναι να μετρησεις ολο το chain μεταφορας ρευματος πεφτει η αποδοτικοτητα κι αλλο.

Αλλα το αντιστοιχο απο ορυκτα καυσιμα, παιζει να ειναι μονοψηφιο.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, NT1G είπε

Όλα αυτά τα τεράστια πλοία μεταφορών σε παρόμοια νούμερα λειτουργούν αν είναι σχετικά καινούργια, 50-55 % μέγιστο.

Γύρω στο 92-95 % είναι αυτό.

Η αλήθεια είναι οτι η δική μου πληροφόρηση έρχεται απο άρθρα όπως αυτό

https://go-e.com/en/magazine/ev-charging-losses

Δεν τα παίρνω και κατά γράμμα, απλά κρατάμε ότι σε όλες τις μεταφορές/ μετατροπές ενέργειας υπάρχει κάτι που διαφεύγει.

Όσο οχήματα με ηλεκτρικούς κινητήρες + γεννήτρια με ΜΕΚ κερδίζουν το Dakar, και αυτά με την απλή μπαταρία δεν μπορούμε να τα φανταστούμε καν να συμμετέχουν με αξιώσεις, έχουμε ενα πρόβλημα που αποδίδεται στη μπαταρία.

Βέβαια 90% των ιδιωτών χρηστών δε θα χρειαστούν κάτι παραπάνω, ειδικά στην πόλη, απλά δε μπορούμε να μιλάμε για πλήρη παροπλισμό των ΜΕΚ.

Επεξ/σία από CorsarioJoao
Δημοσ.

45% peak efficiency, ok ισως στα χαρτια σε ενα μοναδικό σημείο καμπύλης του κινητήρα κατω απο πολύ συγκεκριμένες συνθήκες.

Οταν αντίστοιχα ΜΕΚ η συγχρονες αεροστροβιλικές δεν εχουν τέτοια απόδοση στην ηλεκτροπαραγωγή.

Τι μαρκετινκ μπαρούφες πουλάνε;

21 ώρες πριν, Joshua21 είπε

To 20% είναι τυχαίο, οι σύγχρονες ΜΕΚ έχουν πολύ μεγαλύτερη αποδοτικότητα που φτάνει έως 55-60%. Το regenerative braking βοηθάει σε συγκεκριμένες συνθήκες (σταμάτα-ξεκίνα), σε κίνηση εκτός πόλης η ίδια η εσωτερική αντίσταση του ηλεκτροκινητήρα εκτοξεύει την κατανάλωση.

Και όχι, το model 3 δεν είναι ίδια κατηγορία με τη m3. Μια και το ανέφερες όμως 60 λίτρα καυσίμου (σκάρτα 45 κιλά) δίνουν στη m3 μεγαλύτερη αυτονομία από ότι τα 480 κιλά μπαταρίας ενός model 3 lr.

Γνωρίζεις οτι υπερσύγχρονες μονάδες συνδιασμένου κύκλου (που κάνουν επανάχρηση τα καυσαέρια για παραγωγή ατμού και κατ'επεκταση πρόσθετη ηλεκτροπαραγωγή) δεν ξεπερνούν το 63%;

Και λέμε ΜΕΚ αυτοκινήτων οτι έχουν 60; Που για να πιάσουν τα μέγιστα τους στοιχεία θα πρέπει να είναι υπο σταθερό φορτίο και σταθερές στροφές;

  • Like 3
Δημοσ.
17 minutes ago, Vagosman said:

Γνωρίζεις οτι υπερσύγχρονες μονάδες συνδιασμένου κύκλου (που κάνουν επανάχρηση τα καυσαέρια για παραγωγή ατμού και κατ'επεκταση πρόσθετη ηλεκτροπαραγωγή) δεν ξεπερνούν το 63%;

Και λέμε ΜΕΚ αυτοκινήτων οτι έχουν 60; Που για να πιάσουν τα μέγιστα τους στοιχεία θα πρέπει να είναι υπο σταθερό φορτίο και σταθερές στροφές;

Έχω ήδη απαντήσει σε αυτό παραπάνω, το "έως 55-60" που έγραψα για τις σύγχρονες ΜΕΚ ήταν υπερβολή, στην πραγματικότητα είναι λιγότερο.

Όσο για το σταθερό φορτίο και σταθερές στροφές που αναφέρεις έχω ήδη απαντήσει και παραπάνω, όσο ισχύει για τις ΜΕΚ ισχύει και για τους ηλεκτροκινητήρες.

Μην λέμε συνέχεια τα ίδια.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 11/4/2024 στις 1:44 ΜΜ, CorsarioJoao είπε

Μα ο ηλεκτροκινητήρας είναι σαφως ανώτερος της ΜΕΚ, αυτό δεν νομίζω ότι το αμφισβητεί κανένας. Η μπαταρία όμως για να το πούμε απλοϊκά δεν είναι καλύτερη απο το ρεζερβουάρ. Ίσα ίσα που πλησιάζει σε πολυπλοκότητα και κομμάτια μια ΜΕΚ και κουβαλάει και αυτή πολύ περιττό βάρος για προστασία κλπ.

Λογικό λοιπόν να είναι κάπως πιο απλή η συναρμολόγηση στο εργοστάσιο της Tesla γιατί η μπαταρία έρχεται ως πακέτο.

Αυτό όμως δεν αλλάζει και πολλά στην τελική τιμή, δεν λειτουργεί έτσι ακριβώς το πράγμα. Αν χρησιμοποιήσουμε αυτη τη λογική θα έπρεπε τα υβριδικά που είναι άκρως πολυπλοκότερα να είναι και πολύ ακριβότερα.

Μα η τεχνολογία στα ηλεκτρικά είναι 90% στη μπαταρία και 10% στον ηλεκτροκινητήρα (εν αντιθέση με τα συμβατικά που είναι 99% στον κινητήρα και 1% στο καύσιμο).

Όταν η τεχνολογία φτάσει να έχουμε μπαταρίες με υψηλή χωρητικότητα για αυτονομία 700-1000 km, εύκολη ταχεία φόρτιση σε 1-5’ και χαμηλή φθορά <10% στη 10-ετία, τότε θα μιλάμε για ένα πλήρως ανταγωνιστικό πακέτο ως προς τα συμβατικά.

Και από εκεί και πέρα θα πρέπει να συνυπολογίσουμε το κόστος αγοράς-συντήρησης και το περιβαλοντικό αποτύπωμα που θα έχει (ανακυκλώσιμες μπαταρίες κλπ). 

Επεξ/σία από agnostos13
  • Like 1
Δημοσ.

Επειδή έχετε πέσει σε λούμπα. 

Γενικά ότι ηλεκτρικό χρησιμοποιείται για μετατροπή ενέργειας η απόδοση είναι σχεδόν 100%.

Επίσης φυσικά και τα ηλεκτρικα έχουν 2 θέματα. 

1.τιμη

2.αυτονομια-φορτιση

Αλλά πρέπει να συγκρίνουμε ίδια; κατηγορίας πράγματα, όχι το starlet με το tesla. 

Όλοι από την μεριά μας έχουμε δίκιο. 

Οι ΜΕΚ θα συνεχίσουν έστω και με περιορισμούς να υπάρχουν. 

Πχ δε πλοία σε φορτηγά και σε πολλά άλλα. 

Τα ηλεκτρικά εάν πέσουν και οι τιμές επίσης θα υπάρχουν. 

Οπότε ας κάνουμε κουβέντα για τα πρακτικά θέματα. 

Επίσης μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν αυτοκίνητα όπου έχουν καταλύτες που δεν έχουν αλλαχθεί ποτέ ή diesel με βγαλμένο PDF.... Οπότε οι παράμετροι είναι πάρα πολλοί... 

Καλό ΣΚ σε όλους. 

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...