Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
5 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Μάλλον έχεις παρεξηγήσει την έννοια του "πράσινου"... τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θεωρούνται πράσινα επειδή καταναλώνουν ρεύμα χωρίς να παράγουν CO2, θεωρούνται πράσινα επειδή συνολικά μολύνουν το περιβάλλον πολύ λιγότερο από οποιοδήποτε θερμικό, ακόμα και στην περίπτωση που καταναλώνουν ρεύμα το οποίο έχει παραχθεί σε ποσοστό 100% από λιγνίτη.

Δεν έχω παρεξηγήσει τίποτε και δε νομίζω ότι το συνολικό απότυπωμά τους όσον αφορά τη μόλυνση του περιβάλλοντος (και δεν αναφέρομαι μόνο στην ενέργεια για την κίνησή τους αλλά σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους από την παραγωγή μέχρι την ανακύκλωσή τους όταν φτασουν στο τέλος ζωής τους) είναι μικρότερο από τα "συμβατικά". Από την άλλη μεριά θεωρώ  πολύ άδικο να κυκλοφορώ εγώ το "καθαρό" ηλεκτρικό μου στην Αθήνα και να μολύνω τον αέρα τον δικό σου στη Μεγαλόπολη-Πτολεμαϊδα-Αλιβέρι κλπ,  από τη στιγμή που εντελώς "καθαρό" ρεύμα δεν πρόκειται να υπάρξει στο 100%.

  • Like 1
  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Δεν έχω παρεξηγήσει τίποτε και δε νομίζω ότι το συνολικό απότυπωμά τους όσον αφορά τη μόλυνση του περιβάλλοντος (και δεν αναφέρομαι μόνο στην ενέργεια για την κίνησή τους αλλά σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους από την παραγωγή μέχρι την ανακύκλωσή τους όταν φτασουν στο τέλος ζωής τους) είναι μικρότερο από τα "συμβατικά". Από την άλλη μεριά θεωρώ  πολύ άδικο να κυκλοφορώ εγώ το "καθαρό" ηλεκτρικό μου στην Αθήνα και να μολύνω τον αέρα τον δικό σου στη Μεγαλόπολη-Πτολεμαϊδα-Αλιβέρι κλπ,  από τη στιγμή που εντελώς "καθαρό" ρεύμα δεν πρόκειται να υπάρξει στο 100%.

Όλος ο πλανήτης (όλα τα κράτη, η ΕΕ κτλ) μετά από άπειρες μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το συνολικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών είναι πολύ μικρότερο από αυτό των συμβατικών, και για αυτό ακριβώς ξοδεύουν εξωφρενικά ποσά σε επιδοτήσεις εγκαταστάσεις κτλ ώστε να αυξήσουν τα ποσοστά των ηλεκτροκίνητων. Όμως μια και ο nik0laus "δεν το νομίζει" είναι προφανές ότι δεν ξέρουν την τύφλα τους, right? :)

Επίσης είναι πολύ άδικο είναι να καταναλώνεις εσύ γενικά για θέρμανση/μαγείρεμα/φόρτιση κινητού στην Αθήνα και να μολύνεις τον αέρα τον δικό μου στη Μεγαλόπολη-Πτολεμαϊδα-Αλιβέρι κλπ, τι προτείνεις να κάνουμε? Να κλείσουν τα εργοστάσια ενέργειας και ο καθένας να παράγει μόνος του σπίτι του το ρεύμα που θα καταναλώνει? Ή μήπως κάνω λάθος, και μόνο το ρεύμα των EV θα μολύνει τον αέρα μου? :) 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Α αυτό εννοούσες όταν είχες γράψει "«αθάνατες» και «άφθαρτες»"? Που και πάλι, ούτε αυτό το έχει γράψει κάποιος....

Άλλα διαβάζεις και άλλα καταλαβαίνεις τελικά.

Πάλι την κολοκυθιά θες να παίξουμε ρε τύπε;

Αν μπορείς να απαντήσεις επι της ουσίας κάντο, αν πάλι το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να πετάς "εξυπνάδες" καλύτερα προσπέρνα...

Επεξ/σία από agnostos13
Δημοσ.
Μόλις τώρα, agnostos13 είπε

Πάλι την κολοκυθιά θες να παίξουμε ρε τύπε;

Αν μπορείς να απαντήσεις επι της ουσίας κάντο, αν πάλι το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να πετάς "εξυπνάδες" καλύτερα προσπέρνα...

Αν έχεις κάποια απορία πάνω σε ότι έγραψα, ευχαρίστως να στη λύσω.

Απορίες όμως που βασίζονται πάνω σε κάτι που ΔΕΝ έγραψα, ΔΕΝ θα μπορέσω να στις λύσω.

Και ναι, αν συνεχίσεις έτσι εννοείται πως θα σε αγνοήσω.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φίλε @Joshua21 όταν ακούω για εξωφρενικά ποσά για μελέτες και κυρίως για  επιδοτήσεις είμαι διπλά σκεπτικός σχετικά με το πόσο αγαθές είναι οι προθέσεις των κυβερνήσεων ....

Σαφώς και θα ήταν ιδανική μια κατάσταση που θα παρήγαγε ο οιοσδήποτε το ρεύμα που χρειάζεται στο σπίτι του και προς τα εκεί θα έπρεπε να γίνονταν έρευνες και να δίνονται επιδοτήσεις.

Εχεις δίκιο, το ρεύμα για τα EV δε θα επιβαρύνει καθόλου τον ήδη μολυσμένο αέρα σου ... Σκέψου μόνο πως ένα ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη (με IXE 80 hp) ισοδυναμεί με το ρευμα που καταναλώνουμε  μια βδομάδα (και λίγο λέω) στο σπίτι .

H μεγάλη μου απορία εξακολουθεί να είναι : Το ρεύμα που θα το βρούμε;

Επεξ/σία από nik0laus
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Φίλε @Joshua21 όταν ακούω για εξωφρενικά ποσά για μελέτες και κυρίως για  επιδοτήσεις είμαι διπλά σκεπτικός σχετικά με το πόσο αγαθές είναι οι προθέσεις των κυβερνήσεων ....

Τα "δεν νομίζω" και "είμαι διπλά σκεπτικός" ΔΕΝ αποτελούν επιχειρήματα.

6 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Σαφώς και θα ήταν ιδανική μια κατάσταση που θα παρήγαγε ο οιοσδήποτε το ρεύμα που χρειάζεται στο σπίτι του και προς τα εκεί θα έπρεπε να γίνονταν έρευνες και να δίνονται επιδοτήσεις.

Ιδανική για ποιον ακριβώς? Για σένα μήπως? Γιατί για το περιβάλλον και για την οικονομία σίγουρα δεν είναι.

8 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Εχεις δίκιο, το ρεύμα για τα EV δε θα επιβαρύνει καθόλου τον ήδη μολυσμένο αέρα σου ... Σκέψου μόνο πως ένα ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη (με IXE 80 hp) ισοδυναμεί με το ρευμα που καταναλώνουμε  μια βδομάδα (και λίγο λέω) στο σπίτι 

Μάλλον σου διαφεύγει πως ο αέρας της Αθήνας - και γενικότερα των μεγάλων αστικών κέντρων - είναι μολυσμένος και όχι της Μεγαλόπολης-Πτολεμαϊδας-Αλιβερίου.

Μάλλον σου διαφεύγει ότι οι θερμικοί κινητήρες απελευθερώνουν πολλούς περισσότερους ρύπους σε σχέση με την παραγωγή ρεύματος. Οι οποίοι με τον καιρό αυξάνονται μια και πολλά θερμικά δεν συντηρούνται όπως προβλέπεται.

Μάλλον σου διαφεύγει ότι η παραγωγή ρεύματος ήδη κατά ένα μεγάλο ποσοστό (το οποίο μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο) προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
39 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Τα "δεν νομίζω" και "είμαι διπλά σκεπτικός" ΔΕΝ αποτελούν επιχειρήματα.

Ιδανική για ποιον ακριβώς? Για σένα μήπως? Γιατί για το περιβάλλον και για την οικονομία σίγουρα δεν είναι.

Μάλλον σου διαφεύγει πως ο αέρας της Αθήνας - και γενικότερα των μεγάλων αστικών κέντρων - είναι μολυσμένος και όχι της Μεγαλόπολης-Πτολεμαϊδας-Αλιβερίου.

Μάλλον σου διαφεύγει ότι οι θερμικοί κινητήρες απελευθερώνουν πολλούς περισσότερους ρύπους σε σχέση με την παραγωγή ρεύματος. Οι οποίοι με τον καιρό αυξάνονται μια και πολλά θερμικά δεν συντηρούνται όπως προβλέπεται.

Μάλλον σου διαφεύγει ότι η παραγωγή ρεύματος ήδη κατά ένα μεγάλο ποσοστό (το οποίο μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο) προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Για όλους είναι ιδανική και δίκαιη.... Παράγεις - καταναλώνεις και δεχεσαι τις όποιες συνέπειες...

Δικαίως είναι στα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς εκεί κινούνται περισσότεροι άρα να λουστούν και την αντίστοιχη μόλυνση. Αφού  είναι καθαρός ο αέρας σε Μεγαλόπολη- Πτολεμαϊδα-Αλιβέρι  γιατί έχουν φαγωθεί όλοι να διώξουν τον λιγνίτη;

Το ότι δε γίνεται σωστή συντήρηση στα αυτοκίνητα και τα φορτηγά είναι άλλο θέμα και ας επιληφθουν οι αρμόδιοι.

Καλό το παραμύθι με τις ΑΠΕ, αλλά για κάθε μια ΑΠΕ θες και μια μη-ΑΠΕ από πίσω για Back-up (π.χ ένα βραδυ που δε φυσάει, σε μια χώρα σαν τη δική μας χωρίς πολλά νερά πως θα παράγεις ρευμα για να φορτίζεις συν τοις άλλοις και το ΕV για να πας το πρωί στη δουλειά; ) καθώς οι ΑΠΕ δεν παράγουν ρεύμα on-demand. και επειδή οι μη-ΑΠΕ δεν είναι σαν το παπάκι που παίρνει μπρος με μια μανιβελιά πρέπει  και αυτές  να είναι μόνιμα σε λειτουργία.  

Οπότε;  Σε αυτή τη περίπτωση ο άνθρακας (και ο υδρογονάνθρακας)  είναι όντως θησαυρός... Αλλά όλα αυτά αφορούν την ποιοτική σύσταση του μείγματος παραγόμενης ενέργειας.

Η απορία μου βασικά είναι με την ποσότητα της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας στην υποτιθέμενη  περίπτωση που όλα τα μέσα μετακινησης και μεταφορών είναι ηλεκτρικά. Που θα τη βρούμε και να είναι μάλιστα και όσο το δυνατόν καθαρή;

Την πυρηνική ενέργεια (με τη μορφή των αντιδραστήρων σχάσης) την αφήνω απ'εξω ,όσο κι αν φανταζει θαυμαστή και υπέροχη  στα μάτια μου,  λόγω του μεγάλου ρίσκου (βλέπε Τσέρνομπιλ, 3mile island κλπ) και των δύσκολα διαχειρίσιμων αποβλήτων. Τώρα αν στο  μέλλον φτιάξουμε τον αντιδραστήρα του NCC-1701-D όλα θα είναι καλά... Μεχρι τότε όμως έχουμε πααααάρα πολύ καιρό :)

Επεξ/σία από nik0laus
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Για όλους είναι ιδανική και δίκαιη.... Παράγεις - καταναλώνεις και δεχεσαι τις όποιες συνέπειες...

Ναι, τι να σου πω... ιδανικό και δίκαιο για κάθε νοικοκυριό να κάνει μια τεράστια επένδυση ώστε να γίνει ενεργειακά αυτόνομο... Θες και τα λες αυτά?

26 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Δικαίως είναι στα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς εκεί κινούνται περισσότεροι άρα να λουστούν και την αντίστοιχη μόλυνση.

Ευτυχώς μόνο εσύ σκέφτεσαι έτσι.

Που στην πραγματικότητα δεν νομίζω να σκέφτεσαι έτσι, αν σε υποχρέωναν να γίνεις ενεργειακά αυτόνομος θα έλεγες άλλα.

27 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Αφού  είναι καθαρός ο αέρας σε Μεγαλόπολη- Πτολεμαϊδα-Αλιβέρι  γιατί έχουν φαγωθεί όλοι να διώξουν τον λιγνίτη;

Μην μπερδεύεσαι, δεν είπα πως είναι καθαρός, είπα πως είναι πολύ καθαρότερος από της Αθήνας.

Πάντως δεν θα κάτσω να απαντάω σε κάθε άκυρο που γράφεις, για αυτό πάμε στην απορία σου:

33 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Η απορία μου βασικά είναι με την ποσότητα της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας στην υποτιθέμενη  περίπτωση που όλα τα μέσα μετακινησης και μεταφορών είναι ηλεκτρικά. Που θα τη βρούμε και να είναι μάλιστα και όσο το δυνατόν καθαρή;

Η απορία σου είναι εντελώς άκυρη γιατί κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει στο άμεσο μέλλον, φαντάσου μόνο πως το πιο αισιόδοξο σενάριο είναι σε 10 χρόνια (το 2030 δλδ και με γενναίες επιδοτήσεις) το 1 στα 3 καινούργια να είναι ηλεκτρικό. Για να φτάσουμε σε σημείο να γίνουν όλα ηλεκτρικά θα περάσουν πολλές δεκαετίες, και σίγουρα κανένας δεν μπορεί να ξέρει από τώρα τι θα ισχύει τότε.

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, nik0laus είπε

 

Καλό το παραμύθι με τις ΑΠΕ, αλλά για κάθε μια ΑΠΕ θες και μια μη-ΑΠΕ από πίσω για Back-up (π.χ ένα βραδυ που δε φυσάει, σε μια χώρα σαν τη δική μας χωρίς πολλά νερά πως θα παράγεις ρευμα για να φορτίζεις συν τοις άλλοις και το ΕV για να πας το πρωί στη δουλειά; ) καθώς οι ΑΠΕ δεν παράγουν ρεύμα on-demand. και επειδή οι μη-ΑΠΕ δεν είναι σαν το παπάκι που παίρνει μπρος με μια μανιβελιά πρέπει  και αυτές  να είναι μόνιμα σε λειτουργία.  

Θεωρητικά (γιατί στην πράξη είμαστε ακόμα σε πειραματικό στάδιο) η λύση είναι κάτι τέτοιο:

https://www.ert.gr/eidiseis/epistimi/evzoia/perivallon/ikaria-egkainiastike-o-nareas-to-neo-kainotomo-yvridiko-ergo-tis-dei/

1 ώρα πριν, nik0laus είπε

Η απορία μου βασικά είναι με την ποσότητα της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας στην υποτιθέμενη  περίπτωση που όλα τα μέσα μετακινησης και μεταφορών είναι ηλεκτρικά. Που θα τη βρούμε και να είναι μάλιστα και όσο το δυνατόν καθαρή;

Την πυρηνική ενέργεια (με τη μορφή των αντιδραστήρων σχάσης) την αφήνω απ'εξω ,όσο κι αν φανταζει θαυμαστή και υπέροχη  στα μάτια μου,  λόγω του μεγάλου ρίσκου (βλέπε Τσέρνομπιλ, 3mile island κλπ) και των δύσκολα διαχειρίσιμων αποβλήτων. Τώρα αν στο  μέλλον φτιάξουμε τον αντιδραστήρα του NCC-1701-D όλα θα είναι καλά... Μεχρι τότε όμως έχουμε πααααάρα πολύ καιρό :)

Αν εξαιρέσεις τους Σκανδιναβούς που έχουν βάλει ανεμογεννήτριες και στη θάλασσα οι περισσότερες χώρες που βασίζονται αυτή τη στιγμή σε "πράσινη" ενέργεια κυρίως προέρχεται από τα πυρηνικά εργοστάσια και όχι τις ΑΠΕ.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, agnostos13 είπε

Θεωρητικά (γιατί στην πράξη είμαστε ακόμα σε πειραματικό στάδιο) η λύση είναι κάτι τέτοιο:

https://www.ert.gr/eidiseis/epistimi/evzoia/perivallon/ikaria-egkainiastike-o-nareas-to-neo-kainotomo-yvridiko-ergo-tis-dei/

Αν εξαιρέσεις τους Σκανδιναβούς που έχουν βάλει ανεμογεννήτριες και στη θάλασσα οι περισσότερες χώρες που βασίζονται αυτή τη στιγμή σε "πράσινη" ενέργεια κυρίως προέρχεται από τα πυρηνικά εργοστάσια και όχι τις ΑΠΕ.

Την πυρηνική ενέργεια με αντιδραστήρες σχασης δε μπορεις να την θεωρήσεις και τόσο "πράσινη" στο όλον λόγω του ρίσκου (ατύχημα - διαρροή) αλλά και της δυσκολίας στη διαχείρηση των αποβλήτων...

Ευτυχώς για τους Σκανδιναβούς  έχουν το πλεονέκτημα της καθαρότερης εύκολα αποθηκεύσιμης μορφής πράσινης ενέργειας aka Υδροηλεκτρικά φραγματα στη Νορβηγία κυρίως (είναι πιο τυχερή αφού έχει πολλά νερά και βολικό ανάγλυφο για Υ/Η μονάδες)η οποία παίζει και τον ρόλο της καθαρής μπατταρίας για την περιοχή. Ωστόσο οι  Σουηδοί, Φινλανδοί και Δανοί έχουν την κατανάλωση ενέργειας παραγόμενης από ΑΠΕ σε ποσοστό 54 , 41 και 36 % αντίστοιχα των συνολικών ενεργειακών καταναλώσεών των. Μόνο οι τυχεροί Νορβηγοί έχουν ποσοστό άνω του 60% με το ποσοστό σε παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από Υ/Η μονάδες να ξεπερνά το 90%.  Αρα λοιπόν βλέπουμε ότι και στη πρωτοπόρο Σκανδιναβία(πλην Νορβηγίας)  παραπάνω  από το μισό των αναγκών παράγεται από μη-ΑΠΕ καθώς οι ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά δεν είναι "σίγουρα".

Το ωραίο είναι ότι ενα σημαντικό  ποσοστό της πρασινης παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας της Νορβηγίας καταναλώνεται στην εξόρυξη πετρελαίου  και φυσικού αερίου. Άμα είσαι τυχερός....

Όσον αφορά τα υβριδικά έργα , ναι είναι μια λύση, αλλά πρέπει  να είναι πολύ μεγάλης κλίμακας για να βασιστείς μόνο σε αυτά. Δυστυχώς δεν πρόκειται να απεμπλακούμε γρήγορα και εύκολα από τα ορυκτά καύσιμα...

 

 

Επεξ/σία από nik0laus
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, nik0laus είπε

Την πυρηνική ενέργεια με αντιδραστήρες σχασης δε μπορεις να την θεωρήσεις και τόσο "πράσινη" στο όλον λόγω του ρίσκου (ατύχημα - διαρροή) αλλά και της δυσκολίας στη διαχείρηση των αποβλήτων...

Ευτυχώς για τους Σκανδιναβούς πλην Δανίας η οποία έχει την τύχη να μπορει να γεμίσει τη θαλασσά της με ανεμογεννήτριες λόγω μορφολογίας οι υπόλοιποι έχουν το πλεονέκτημα της καθαρότερης εύκολα αποθηκεύσιμης μορφής πράσινης ενέργειας aka Υδροηλεκτρικά φραγματα. με τη Νορβηγία να είναι πρωτοπόρος (και πιο τυχερή αφού έχει πολλά νερά και βολικό ανάγλυφο για Υ/Η μονάδες)

Δεν διαφωνώ, παρόλα αυτά το γεγονός είναι οτι τα πυρηνικά εργοστάσια έχει επικρατήσει να θεωρούνται οικολογικά για την ώρα.

Επεξ/σία από agnostos13
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Άλλη μια φορά τα ίδια, γιατί βλέπω ότι δεν διαβάζουμε τα παλαιότερα ποστ εδώ και σε αντίστοιχα νήματα:

  • Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με έναν από τους μεγαλύτερους παρόχους telematics, οι μπαταρίες αναμένονται να δουν μείωση ~13.5% στην εξαετία+. Με οχήματα όπως το tesla S, να έχουν ελαφρά έως αρκετά καλύτερα νούμερα. Επίσης προβλέπουν ότι το μέσο ηλεκτρικό όχημα δεν θα χρειαστεί αλλαγή στην διάρκεια ζωής/χρήσης του.
Αναφορά σε κείμενο

First and foremost, based on data from over 6,000 electric vehicles, spanning all the major makes and models, batteries are exhibiting high levels of sustained health. If the observed degradation rates are maintained, the vast majority of batteries will outlast the usable life of the vehicle.

  • Ακόμη και εάν χρειαστεί, μετά από 100-150Κ χλμ να αλλάξεις μπαταρία, δεν θα είναι τόσο ακριβό.
Αναφορά σε κείμενο

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-16/electric-cars-closing-in-on-gas-guzzlers-as-battery-costs-plunge

What’s more, our analysis shows that even if prices for raw materials were to return to the highs seen in 2018, it would only delay average prices reaching $100/kWh by two years

BNEF forecasts prices dropping to $58 per kilowatt-hour by 2030. 

  • Όμως ακόμη και τώρα βλέπουμε το μέλλον για τα παλαιότερα οχήματα που χρειάζονται νέα μπαταρία:
Αναφορά σε κείμενο

https://cleantechnica.com/2020/10/08/in-japan-i-could-get-a-refurbished-24-kwh-nissan-leaf-battery-for-2400-but-in-us-its-10000/

In Japan, I Could Get A Refurbished 24 kWh Nissan Leaf Battery For $2,400, But In US, It’s $10,000

|

|

Τα ΕΛ προβλήματα δεν αφορούν τους υπαρκτούς περιορισμούς των EV-μπαταριών και το πόσο οικολογικά είναι, αλλά πόσο ο μέσος ΕΛ δεν έχει να αγοράσει κάτι καλύτερο από μεταχειρισμένο 10ετιας και το πόσο σκατά ρυμοτομία έχει η μέση ΕΛ πόλη που δεν μπορούν να χώσουν σταθμούς φόρτισης μισού τετραγωνικού μέτρου....

 

edit:

Για το πόσο καλά τα πάνε στα ανανεώσιμα σε ΕΕ:

https://www.iea.org/data-and-statistics/charts/electricity-mix-in-the-european-union-q1-2020

https://www.iea.org/search?q=eu electricity mix 2020

https://www.iea.org/reports/global-energy-review-2020/renewables#abstract

Βλέπω σχεδόν 40% και περί τα 28% παγκόσμια.

 

Επεξ/σία από LongTom
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με μια γρήγορη ανάγνωση το γεγονός είναι οτι αν ψάχνεις να αλλάξεις μπαταρία στο αμάξι σου σήμερα στις ΗΠΑ σου πιάνουν τον κ@λο!

Τα άλλα είναι εκτιμήσεις...

Επεξ/σία από agnostos13
Δημοσ.
10 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Με μια γρήγορη ανάγνωση το γεγονός είναι οτι αν ψάχνεις να αλλάξεις μπαταρία στο αμάξι σου σήμερα στις ΗΠΑ σου πιάνουν τον κ@λο!

Τα άλλα είναι εκτιμήσεις...

Εκτός εάν είσαι πραγματικά early adopter σε ερημική περιοχή ή πολική και πήρες το leaf πρώτης γενιάς το '10-'12, τότε θα χρειαστείς αλλαγή μπαταρίας το '20-'21 και όντως θα πληρώσεις αρκετά.
Η συντριπτική πλειοψηφία, όπως έδειξα πάνω, δεν θα χρειαστεί να αλλάξει μπαταρία όσο έχει το όχημα ή θα το κάνει σε εποχή που οι καινούργιες μπαταρίες θα κοστίζουν πολύ λιγότερο, πόσο μάλλον οι refurb. 

Είτε συμφωνείς, είτε διαφωνείς αυτά είναι τα δεδομένα και όχι ότι κατέβασε η κούτρα μου. 
 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, LongTom είπε

Εκτός εάν είσαι πραγματικά early adopter σε ερημική περιοχή ή πολική και πήρες το leaf πρώτης γενιάς το '10-'12, τότε θα χρειαστείς αλλαγή μπαταρίας το '20-'21 και όντως θα πληρώσεις αρκετά.
Η συντριπτική πλειοψηφία, όπως έδειξα πάνω, δεν θα χρειαστεί να αλλάξει μπαταρία όσο έχει το όχημα ή θα το κάνει σε εποχή που οι καινούργιες μπαταρίες θα κοστίζουν πολύ λιγότερο, πόσο μάλλον οι refurb. 

Είτε συμφωνείς, είτε διαφωνείς αυτά είναι τα δεδομένα και όχι ότι κατέβασε η κούτρα μου. 
 

Το «δεν θα χρειαστεί να αλλάξει μπαταρία όσο καιρό έχει το όχημα» σημαίνει οτι η μπαταρία θα κρατάει πχ 15-20 χρόνια (και με τι απώλεια έως τότε) ή οτι θα αλλάζεις αμάξι σε 5-10 χρόνια το πολύ;

Αυτό είναι βασικό ερώτημα...

Early adopter ή όχι αναφέρομαι σε αυτούς που αγοράζουν ηλεκτρικά μέχρι και σήμερα, όχι σε όσους θα αγοράσουν κάποιο μετά από 10-20 χρόνια.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...