gbras Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 21 minutes ago, dstilio said: Ποιος θα κάνει απόσβεση σε ηλεκτρικό; Θα πρέπει να κανεις 25000 χλμ το χρόνο τουλάχιστον. Σε γενικες γραμμες ναι αλλα δεν ισχυει για ολα . Παραδειγμα με 37000 μπορεις να παρεις σημερα ενα Tesla Y η ενα υποδεεστερο peugeot 3008 πετρελαιο. Αγοραζοντας το tesla κανεις αποσβεση απο την πρωτη μερα...
Maurikycli Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) 6 λεπτά πριν, gbras είπε Να υποθεσω δεν ειχες αυτοκινητο για τοσο καιρο. Εγω παντως το opel που το πηρα 20κ το 2005 το πουλησα το 21 στα 3κ και μαλιστα ειχα δωσει και 1κ για αεριο πριν μερικα χρονια. Που το εχεις δει οτι κρατανε αξια τα θερμικα? Τωρα ειναι ακομα χειροτερα.. Τώρα θα το πουλαγες > 5000. Επεξ/σία 4 Αυγούστου 2023 από Maurikycli
gbras Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 3 minutes ago, Maurikycli said: Τώρα θα το πουλαγες > 5000. Ναι κατι τετοια σκεφτονται αυτοι που βαζουν στο car και τα εχουν εκει και τα κοιτανε... Ολα ωραια τα σκεφτεστε στην θεωρια αλλα στην πραξη αλλαζουν τα πραγματα... 1
Varnavas89 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 13 λεπτά πριν, gbras είπε Ναι κατι τετοια σκεφτονται αυτοι που βαζουν στο car και τα εχουν εκει και τα κοιτανε... Ολα ωραια τα σκεφτεστε στην θεωρια αλλα στην πραξη αλλαζουν τα πραγματα... Κι όμως φίλε θα πω για το δικο μου: ford focus του 7 , το πηρα το 15 4500κ μτχ και εβαλα και 700αεριο. Σημερα βλέπω στο car.gr αντίστοιχα 1400@ρια να πωλούνται 5000€+ με 300000κμ, ενω εγω εχω μολις 203000κμ. Εγινε λοιπόν το παράδοξο να μπορώ να το πουλήσω ίσως και περισσότερο απο οτι το πήρα, λολ, καθώς ειναι και πολυ οικονομικό. Την ιδια ώρα γνωστός μου με mondeo 2λιτρο το πηρε 27000 το 7 ή 8 δεν θυμάμαι, εβαλε και αέριο, του εβγαλε και προβληματα τελευταία παρότι θηρίο, εχει και 800€ τέλη καθε Χειμώνα και τωρα δεν το θελει φυσικά κανείς ουτε 3000€ δεν θα το έδινε, παρά μονο σε κανέναν οψιμο ραλίστα για φλεξ . Αρα όντως σε λιγα χρόνια δεν ξέρουμε και τί μεταπώληση μπορεί να εχει και το ηλεκτρικό μπορεί να ειναι περιζήτητο μπορεί και οχι ..
dstilio Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 39 minutes ago, gbras said: Ολα τα gadget ./ μηχανηματα απαξιωνονται με τον καιρο. Τα θερμικα πανε αναλογικα, τα ηλεκτρικα θα πεσουν γρηγορα στην αρχη αλλα μετα κρατανε τιμη. Δηλαδη αντιστοιχης τιμης θερμικο και ηλεκτρικο σημερα αγορα , σε 20 χρονια το θερμικο θα εχει 0 αξια και το ηλεκτρικο θα εχει κρατησει ενα 20% Αλλα εσενα τι σε νοιαζει τελικα? Δεν το παιρνεις για να σου κανει μια δουλεια? Αν το παιρνεις για το πουλησεις στα 5 χρονια προφανως δεν σε ενδιαφερει η χασουρα. Αλλιως και μετα απο 15 χρονια την ιδια δουλεια θα σου κανει. Να υποθεσω δεν ειχες αυτοκινητο για τοσο καιρο. Εγω παντως το opel που το πηρα 20κ το 2005 το πουλησα το 21 στα 3κ και μαλιστα ειχα δωσει και 1κ για αεριο πριν μερικα χρονια. Που το εχεις δει οτι κρατανε αξια τα θερμικα? Τωρα ειναι ακομα χειροτερα.. Θα απαντήσω στα σημεία: 1) οι ώριμες τεχνολογίες πέφτουν προβλέψιμα. Όποτε όταν αγοράζεις κάτι πολλες φορεσ υπολογίζεις και την μεταπώληση. Ειδικά όταν ξέρεις ότι στα χρόνια που το κρατήσεις δεν θα κανεις πλήρη απόσβεση. 2) τα ηλεκτρικά δεν είναι ακόμα σε αυτή τη φαση 3) ένα καινουργιο αυτοκίνητο σήμερα, με βάση τις σημερινές καταστάσεις: - θερμικό στα 10 χρόνια θα έχει 40-50% της αξίας του. Έχω 10ετιας αμάξι euro 6 η 5 δε θυμάμαι, και τόσο πιάνει τσεκαρισμένα (έχω και ενδιαφερόμενους). Θες να πέσει 30%. Όχι πιο κάτω. Το μηδέν που λες με παραξενεύει από που βγαίνει. - ηλεκτρικό: λόγω αναμενόμενης δραστικής αλλαγής στη τεχνολογία, ενδέχεται να μην Πουλιέται καν. Και σε αυτή την περίπτωση να μην είμαι απόλυτος αλλά να δεχτώ το 20% που αναφέρεις. Όχι πιο πάνω. με τη δίκη μου λογική λοιπόν είναι 40-50% μεταπώληση vs. 20% ενώ με τη δίκη σου 0% vs 20%. 1
Doubt Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 3 λεπτά πριν, dstilio είπε - θερμικό στα 10 χρόνια θα έχει 40-50% της αξίας του. Έχω 10ετιας αμάξι euro 6 η 5 δε θυμάμαι, και τόσο πιάνει τσεκαρισμένα (έχω και ενδιαφερόμενους). Θες να πέσει 30%. Όχι πιο κάτω. Το μηδέν που λες με παραξενεύει από που βγαίνει. - ηλεκτρικό: λόγω αναμενόμενης δραστικής αλλαγής στη τεχνολογία, ενδέχεται να μην Πουλιέται καν. Και σε αυτή την περίπτωση να μην είμαι απόλυτος αλλά να δεχτώ το 20% που αναφέρεις. Όχι πιο πάνω. Μήπως τα λες λίγο ανάποδα; Άλλο τι αξίζει το 2023 το θερμικό του 2013 κι άλλο τι θα αξίζει το 2033 το θερμικό του 2023. "Δραστική αλλαγή στην τεχνολογία" τι εστί; Καλύτερες μπαταρίες; Και λοιπόν;
Varnavas89 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 11 λεπτά πριν, Doubt είπε Μήπως τα λες λίγο ανάποδα; Άλλο τι αξίζει το 2023 το θερμικό του 2013 κι άλλο τι θα αξίζει το 2033 το θερμικό του 2023. "Δραστική αλλαγή στην τεχνολογία" τι εστί; Καλύτερες μπαταρίες; Και λοιπόν; Πρέπει να σκεφτούμε και πότε θα απαγορευτούν ή θα φορολογηθουν αυστηρά τα θερμικά.. δλδ το 33 ενας που θα τιμωρείται για θερμικό του 23 ή γενικά θερμικό, προφανώς θα επιλέξει ηλεκτρικό μτχ, σε σχεση με τωρα. Απο την άλλη όμως ενα με range 350km μπορεί να θεωρείται κατά πολύ ξεπερασμένο αναλόγως των εξελίξεων 1
plasTOST Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Τα οποία ηλεκτρικά στο μέλλον δεν ξέρεις αν η εκάστοτε εταιρεία μπορεί να αντικαταστήσει τις μπαταρίες του με νέου τύπου και μεγαλύτερης αυτονομίας. Υπάρχει και αυτό το ενδεχόμενο από όσα διαβάζω δεξιά και αριστερά. 2
sndev Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 1 hour ago, gbras said: Ναι κατι τετοια σκεφτονται αυτοι που βαζουν στο car και τα εχουν εκει και τα κοιτανε... Ολα ωραια τα σκεφτεστε στην θεωρια αλλα στην πραξη αλλαζουν τα πραγματα... αυτο έπαθα κ εγω οταν κοιταξα να το ξεφορτωθώ . δεν είμαι στην αγορά κ απλα έβαλα τιμή αναλογικά με αυτά που έβλεπα.. Μηδέν ΠΡΑΚΤΙΚΟ ενδιαφέρον για καιρο, ερχόντουσαν α τι ωραια θα σας ειδοποιήσουμε φάση τελικα το έδωσα 2,5 κ κατω απο την αρχικη που χα βαλα σε μια κυρια απλά να φυγει γτ ήθελα το χωρο στο γκαράζ κ να μη πληρώσω παλι σημα τεσπα νομιζω ειναι κ λιγο ιδιαίτερο το θεμα μεταπώλησης κ σε τι ανωμαλο θα πεσεις 2
gbras Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) 53 minutes ago, Varnavas89 said: Κι όμως φίλε θα πω για το δικο μου: ford focus του 7 , το πηρα το 15 4500κ μτχ και εβαλα και 700αεριο. Σημερα βλέπω στο car.gr αντίστοιχα 1400@ρια να πωλούνται 5000€+ με 300000κμ, ενω εγω εχω μολις 203000κμ. Εγινε λοιπόν το παράδοξο να μπορώ να το πουλήσω ίσως και περισσότερο απο οτι το πήρα, λολ, καθώς ειναι και πολυ οικονομικό. Συμπερασματα 1) Το focus του 7 που πρεπει να εκανε γυρω στα 18κ το πηρες 4500 μολις 8 χρονια μετα.. 2) Για να τα βλεπεις στο car παει να πει οτι ΔΕΝ πουληθηκαν. Σε μερικους μηνες εκει ακομα θα τα βλεπεις Ξαναλεω μην ενθουσιαζεσαι με τις τιμες που βλεπεις. Κανενας δεν τα παιρνει αυτα. Αν θες να δεις κανονικες τιμες μπες στο mobile.de. 14 minutes ago, plasTOST said: Τα οποία ηλεκτρικά στο μέλλον δεν ξέρεις αν η εκάστοτε εταιρεία μπορεί να αντικαταστήσει τις μπαταρίες του με νέου τύπου και μεγαλύτερης αυτονομίας. Υπάρχει και αυτό το ενδεχόμενο από όσα διαβάζω δεξιά και αριστερά. Στο εξωτερικο αλλαζουν μπαταριες σε Leaf 1ης γενιας και BMW i3. Εχει πολυ μελλον αυτη η δουλεια για οποιον ασχοληθει. 6 minutes ago, sndev said: αυτο έπαθα κ εγω οταν κοιταξα να το ξεφορτωθώ . δεν είμαι στην αγορά κ απλα έβαλα τιμή αναλογικά με αυτά που έβλεπα.. Μηδέν ΠΡΑΚΤΙΚΟ ενδιαφέρον για καιρο, ερχόντουσαν α τι ωραια θα σας ειδοποιήσουμε φάση τελικα το έδωσα 2,5 κ κατω απο την αρχικη που χα βαλα σε μια κυρια απλά να φυγει γτ ήθελα το χωρο στο γκαράζ κ να μη πληρώσω παλι σημα τεσπα νομιζω ειναι κ λιγο ιδιαίτερο το θεμα μεταπώλησης κ σε τι ανωμαλο θα πεσεις Ναι αυτο ισχυει, οσοι ισχυριζονται κατι αλλο απλα δεν γνωριζουν την αγορα και νομιζουν οτι κανουν ουρα οι αγοραστες να δωσουν 5 χιλιαρικα για αυτοκινητο 20ετιας. 21 minutes ago, Varnavas89 said: Απο την άλλη όμως ενα με range 350km μπορεί να θεωρείται κατά πολύ ξεπερασμένο αναλόγως των εξελίξεων Στα leaf 1ης γενιας βαζουν πλεον τριπλασια μπαταρια οποτε αναλογα ανεβαινει η αυτονομια.... Δεν χρειαζεται να φανταζομαστε τι μπορει να γινει στο μελλον. Ηδη γινεται! 46 minutes ago, dstilio said: Θα απαντήσω στα σημεία: 1) οι ώριμες τεχνολογίες πέφτουν προβλέψιμα. Όποτε όταν αγοράζεις κάτι πολλες φορεσ υπολογίζεις και την μεταπώληση. Ειδικά όταν ξέρεις ότι στα χρόνια που το κρατήσεις δεν θα κανεις πλήρη απόσβεση. 2) τα ηλεκτρικά δεν είναι ακόμα σε αυτή τη φαση 3) ένα καινουργιο αυτοκίνητο σήμερα, με βάση τις σημερινές καταστάσεις: - θερμικό στα 10 χρόνια θα έχει 40-50% της αξίας του. Έχω 10ετιας αμάξι euro 6 η 5 δε θυμάμαι, και τόσο πιάνει τσεκαρισμένα (έχω και ενδιαφερόμενους). Θες να πέσει 30%. Όχι πιο κάτω. Το μηδέν που λες με παραξενεύει από που βγαίνει. - ηλεκτρικό: λόγω αναμενόμενης δραστικής αλλαγής στη τεχνολογία, ενδέχεται να μην Πουλιέται καν. Και σε αυτή την περίπτωση να μην είμαι απόλυτος αλλά να δεχτώ το 20% που αναφέρεις. Όχι πιο πάνω. με τη δίκη μου λογική λοιπόν είναι 40-50% μεταπώληση vs. 20% ενώ με τη δίκη σου 0% vs 20%. Θες γυαλακια μαλλον , 20 χρονια γραφω οχι 10. Επισης η ωριμη τεχνολογια αντικαθισταται πληρως απο νεωτερη πλεον οποτε η ωριμη παει για θαψιμο. Σε 10 χρονια ολα τα θερμικα θα εχουν 0 αξια μεταπωλησης. Οποιος παιρνει τωρα θερμικο το παντρευεται. Οσον αφορα το ηλεκτρικο να μην πουλιεται αυτο δεν γινεται. Δραστικη αλλαγη ειναι απο το θερμικο στο ηλεκτρικο. Απο εκει και περα γινονται βελτιωσεις. Σημαντικες αλλα με οποιοδηποτε ηλεκτρικο εισαι μεσα στο παιχνιδι. Με το θερμικο το 2040 θα πληρωνεις 3-4 ευρω το λιτρο και θα ψαχνεις να βρεις βενζιναδικο. Επεξ/σία 4 Αυγούστου 2023 από gbras
Varnavas89 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 1 ώρα πριν, gbras είπε Συμπερασματα 1) Το focus του 7 που πρεπει να εκανε γυρω στα 18κ το πηρες 4500 μολις 8 χρονια μετα.. 2) Για να τα βλεπεις στο car παει να πει οτι ΔΕΝ πουληθηκαν. Σε μερικους μηνες εκει ακομα θα τα βλεπεις Ξαναλεω μην ενθουσιαζεσαι με τις τιμες που βλεπεις. Κανενας δεν τα παιρνει αυτα. Αν θες να δεις κανονικες τιμες μπες στο mobile.de. Μπορεί αλλά σκεψου ότι ειπα την χαμηλή τιμή από αυτές που ειδα, σκέψου ειχε και άλλα ίδιας κλάσης 5800€ , εκτός πραγματικότητας. Οπότε εκει κυμαίνεται κάποιος θα βρεθεί να τα αγοράσει που θα θελει να δώσει έως 5 το πολύ..πριν 3 χρόνια προφανώς όλες οι τιμές ηταν πεσμένες
gbras Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 2 minutes ago, Varnavas89 said: Μπορεί αλλά σκεψου ότι ειπα την χαμηλή τιμή από αυτές που ειδα, σκέψου ειχε και άλλα ίδιας κλάσης 5800€ , εκτός πραγματικότητας. Οπότε εκει κυμαίνεται κάποιος θα βρεθεί να τα αγοράσει που θα θελει να δώσει έως 5 το πολύ..πριν 3 χρόνια προφανώς όλες οι τιμές ηταν πεσμένες Μα οποιος παει να βαλει αγγελια βλεπει τις τιμες σου λεει α εμενα ειναι σε καλυτερη κατασταση η εχει το ταδε παραπανω ας το βαλω πιο πανω. Στο τελος οποιος το πουλησει απλα θα ερθει σε σενεννοηση και θα το δωσει ( αρκετα) χαμηλοτερη τιμη.
QuantumWanderer Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Μέλος Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 3 ώρες πριν, dstilio είπε Ποιος θα κάνει απόσβεση σε ηλεκτρικό; Θα πρέπει να κανεις 25000 χλμ το χρόνο τουλάχιστον. Αυτό ήταν παλιότερος υπολογισμός και έχει ανατραπεί σήμερα στην εξίσωση που ισχύει αυτή τη στιγμή. Ένα παρόμοιο αυτοκίνητο σε σύγκριση αυτή τη στιγμή, ηλεκτρικό και θερμικό, οι διαφορές τιμής απόκτησης είναι περίπου 5000-10000 ευρώ παραπάνω το ηλεκτρικό. Η διαφορά κόστους κίνησης είναι στα 100χλμ, περίπου 16 ευρώ για το θερμικό (με βενζίνη) και περίπου 4 ευρώ ρεύμα (με υπολογισμό ότι φορτίζεις στο σπίτι). Άρα σε ένα σενάριο 20.000χλμ ετησίως, εξοικονομείς 2400 ευρώ ετησίως σε κόστος κίνησης, με το ηλεκτρικό. Άρα η απόσβεση γίνεται σε 2,5-4,5 χρόνια χοντρικά, ανάλογα με την περίπτωση. Φυσικά, κάθε προφίλ κίνησης αλλάζει την εξίσωση και υπάρχουν πολλά υποσενάρια. 1
Varnavas89 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2023 24 λεπτά πριν, gbras είπε Μα οποιος παει να βαλει αγγελια βλεπει τις τιμες σου λεει α εμενα ειναι σε καλυτερη κατασταση η εχει το ταδε παραπανω ας το βαλω πιο πανω. Στο τελος οποιος το πουλησει απλα θα ερθει σε σενεννοηση και θα το δωσει ( αρκετα) χαμηλοτερη τιμη. Κι έτσι να είναι πάλι η τιμή του μτχ παραμένει υψηλή 1 ώρα πριν, gbras είπε Ναι αυτο ισχυει, οσοι ισχυριζονται κατι αλλο απλα δεν γνωριζουν την αγορα και νομιζουν οτι κανουν ουρα οι αγοραστες να δωσουν 5 χιλιαρικα για αυτοκινητο 20ετιας. Δεν ξέρω πώς κινείται γενικώς η αγορά αλλα εν προκειμένω για αμαξι 15ετιας που μίλησα, ναι θα δώσει κάποιος που το θέλει ισα ισα για την δουλειά (έστω 20αρης εργαζόμενος που θελει να πηγαίνει απο Σαλονίκη Σίνδο) και ειναι σε καλή κατάσταση και οικονομικό, απο 3-5 χιλιάρικα ανάλογα. Και που δεν το θελει για οικογένεια ούτε το νοιάζει αν εχει τάμπλετ μέσα. Υπάρχουν και εκείνοι λογικά..
QuantumWanderer Δημοσ. 20 Αυγούστου 2023 Μέλος Δημοσ. 20 Αυγούστου 2023 Στις 4/8/2023 στις 2:41 ΜΜ, kostasgr78 είπε Αυτό ήταν παλιότερος υπολογισμός και έχει ανατραπεί σήμερα στην εξίσωση που ισχύει αυτή τη στιγμή. Ένα παρόμοιο αυτοκίνητο σε σύγκριση αυτή τη στιγμή, ηλεκτρικό και θερμικό, οι διαφορές τιμής απόκτησης είναι περίπου 5000-10000 ευρώ παραπάνω το ηλεκτρικό. Η διαφορά κόστους κίνησης είναι στα 100χλμ, περίπου 16 ευρώ για το θερμικό (με βενζίνη) και περίπου 4 ευρώ ρεύμα (με υπολογισμό ότι φορτίζεις στο σπίτι). Άρα σε ένα σενάριο 20.000χλμ ετησίως, εξοικονομείς 2400 ευρώ ετησίως σε κόστος κίνησης, με το ηλεκτρικό. Άρα η απόσβεση γίνεται σε 2,5-4,5 χρόνια χοντρικά, ανάλογα με την περίπτωση. Φυσικά, κάθε προφίλ κίνησης αλλάζει την εξίσωση και υπάρχουν πολλά υποσενάρια. Πάνω σε αυτό που έγραφα, συνεχίζω να μελετώ την οικονομοτεχνική εξίσωση. Το κύριο, όμως, πρώτο εμπόδιο που βλέπω να είναι και ανερχόμενο, είναι αυτό της κατάληψης φορτιστών. Παλιότερα μιλούσαμε για ύπαρξη υποδομών φόρτισης. Στην παρούσα φάση, παρόλο που έχει επιταχυνθεί - στη χώρα - η τοποθέτηση δημόσιων φορτιστών, η αύξηση των ιδιοκτητών έχει οδηγήσει σε αυξανόμενα φαινόμενα να αφήνει κάποιος σε ένα σταθμό φόρτισης για πολλές ώρες το ηλεκτρικό του να φορτίσει, άλλος να παρκάρει το θερμικό του στη θέση, άλλος να παρκάρει το ηλεκτρικό του στη θέση (!!) χωρίς να φορτίζει, άλλος φορτιστής να βγάζει βλάβη, και άλλα πολλά θέματα. Δείχνουμε προς το παρόν, ως χώρα, να μη μπορούμε να «πατήσουμε γερά» στο θέμα της δημιουργίας υποδομών φόρτισης. Αυξάνονται ναι μεν οι θέσεις, αλλά όχι με τον απαραίτητο ρυθμό που να μπορούν να υποστηρίξουν επαρκώς τους αυξανόμενους ιδιοκτήτες, ώστε να σβήσουν αυτή την «παιδική ασθένεια». Εσείς πώς το βλέπετε;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα