Burgos Δημοσ. 17 Μαΐου 2023 Δημοσ. 17 Μαΐου 2023 9 ώρες πριν, gbras είπε Αρα 30% σχεδον κατω σε σχεση με το καινουργιο! Δεν λεω κατι διαφορετικο. Και οσα εγραψαν και οι υπολοιποι πανω κατω τα ιδια λεμε. Στην Αμερικη καποιοι ειχαν αγορασει στα 40κ για παραδειγμα και μετα απο 2 χρονια πωλουσαν στα 45 και 50κ. Για να μην χανουμε το αρχικο θεμα ομως γενικα τα ηλεκτρικα δεν χανουν περισσοτερο την αξια τους απο θερμικα, και αν τα λαβεις ολα υποψην η αξια τους παντα θα ειναι μεγαλυτερη για τα ιδια χρονια χρησης. Λες κάτι διαφορετικό. Είπες πως το να πουλήσεις το θερμικό στην τιμή αγοράς του είναι ευσεβής πόθος και σου φέραμε παραδείγματα πως δεν ισχύει αυτό. Τώρα λες πως το C3 πουλήθηκε 30% σε σχέση με το καινούριο. Όχι. Πουλήθηκε 7% κάτω σε σχέση με την τιμή αγοράς του πριν από 4 χρόνια. Καμία σχέση το ένα με το άλλο. Στο δεύτερο σκέλος τώρα. Αυτό που τα ηλεκτρικά δεν χάνουν την αξία τους περισσότερο από τα θερμικά προφανώς και δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Η Tesla ρίχνει τιμές και λογικά θα ακολουθήσει και ο ανταγωνισμός. Άρα όσοι έχουν αγοράσει ηλεκτρικά και θέλουν να τα πουλήσουν θα έχουν να αντιμετωπίσουν εκτός από τη μείωση της αξίας λόγω παλαιότητας και τις μειώσεις των καινούριων αυτοκινήτων. Πχ Model Y που αγοράστηκε πέρσι, σήμερα πωλείται καινούριο 5-6Κ λιγότερο. Άρα αν για κάποιο λόγο θέλει αυτός που το αγόρασε πέρσι να το πουλήσει, ξεκινά ήδη με 5 χιλιάρικα χαμένα και κατεβαίνει. Στα Tesla επίσης δεν ισχύει και το "αγοράζω μεταχειρισμένο γιατί τα καινούρια έχουν παράδοση 1 χρόνο". 2 μήνες παράδοση δίνει στο site της η εταιρία. Είμαστε σε μια φάση που τα θερμικά ακριβαίνουν συνεχώς ενώ τα ηλεκτρικά φθηναίνουν, άρα η αξία τους θα χάνεται περισσότερο μέχρι να σταθεροποιηθεί η τιμή τους. Όταν γίνει αυτό το ξανασυζητάμε. 1
gbras Δημοσ. 17 Μαΐου 2023 Δημοσ. 17 Μαΐου 2023 3 ώρες πριν, Burgos είπε Λες κάτι διαφορετικό. Είπες πως το να πουλήσεις το θερμικό στην τιμή αγοράς του είναι ευσεβής πόθος και σου φέραμε παραδείγματα πως δεν ισχύει αυτό. Τώρα λες πως το C3 πουλήθηκε 30% σε σχέση με το καινούριο. Όχι. Πουλήθηκε 7% κάτω σε σχέση με την τιμή αγοράς του πριν από 4 χρόνια. Καμία σχέση το ένα με το άλλο. Οχι ανεφερα ακριβως αυτο "Μεχρι πριν ριξει τις τιμες η Τεσλα υπηρχαν κατοχοι που πουλησαν το μεταχειρισμενο 2 ετων με κερδος. Αυτο δεν γινεται με κανενα θερμικο." Και αυτο "2 ετων αυτοκινητο σημαινει τουλαχιστον 20% κατω απο την τιμη του καινουργιου." 3 ώρες πριν, Burgos είπε Η Tesla ρίχνει τιμές και λογικά θα ακολουθήσει και ο ανταγωνισμός. Άρα όσοι έχουν αγοράσει ηλεκτρικά και θέλουν να τα πουλήσουν θα έχουν να αντιμετωπίσουν εκτός από τη μείωση της αξίας λόγω παλαιότητας και τις μειώσεις των καινούριων αυτοκινήτων. Ναι λογικο αλλα μενει να το δουμε. 3 ώρες πριν, Burgos είπε Είμαστε σε μια φάση που τα θερμικά ακριβαίνουν συνεχώς ενώ τα ηλεκτρικά φθηναίνουν, άρα η αξία τους θα χάνεται περισσότερο μέχρι να σταθεροποιηθεί η τιμή τους. Όταν γίνει αυτό το ξανασυζητάμε. ΟΙ τιμες στα αυτοκινητα εχουν σταματησει να ανεβαινουν. Τα ηλεκτρικα εκτος απο την τεσλα και καποιους κινεζους παραμενουν ακριβα αλλα η ταση ειναι πλεον να πεσουν οι τιμες. Δεν εχουν πεσει ακομα. Κυριως γιατι δεν μπορουν. Απο την αλλη κοιταμε και την μεγαλη εικονα. Οταν καποιος εξοικονομει 2+ χιλιαρικα το χρονο απο τα καυσιμα ειναι παντα κερδισμενος . Μεσα στο 25 θα ειναι αρκετα διαφορετικα τα πραγματα πλεον.
Jiakometi Δημοσ. 20 Μαΐου 2023 Δημοσ. 20 Μαΐου 2023 (επεξεργασμένο) Τεύχος διαβούλευσης για την εγκατάσταση φορτιστών ανά την επικράτεια https://ypen.gov.gr/dimosia-diavoulefsi-gia-protypa-tefchi-diagonismon-parachorisis-gia-tin-anaptyxi-diacheirisi-kai-leitourgia-dimosios-prosvasimon-simeion-epanafortisis-pou-perilamvanontai-se-schedia-fortisis-ilektrik/ Συνοπτικά εδω 9.000 δημοσίως προσβάσιμοι φορτιστές. https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/προς-εγκατάσταση-9-000-δημοσίως-προσβάσι/ Επίσης εδώ μπορείτε να δείτε και τα σενάρια για την πορεία της αγοράς το 2035 και 2050. https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/σε-δημόσια-διαβούλευση-έως-τις-16-ιουνίο/ Ακομη διαβούλευση για την αδειοδότηση συνεργείων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την ειδικότητα «Μηχανικος οχημάτων υψηλής τάσης». https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/μ-παπαδόπουλος-ολοκληρώνεται-το-θεσμ/ Υπάρχει μια κινητικότητα …. Επεξ/σία 21 Μαΐου 2023 από Jiakometi 2
gbras Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 1 ώρα πριν, Jiakometi είπε Τεύχος διαβούλευσης για την εγκατάσταση φορτιστών ανά την επικράτεια https://ypen.gov.gr/dimosia-diavoulefsi-gia-protypa-tefchi-diagonismon-parachorisis-gia-tin-anaptyxi-diacheirisi-kai-leitourgia-dimosios-prosvasimon-simeion-epanafortisis-pou-perilamvanontai-se-schedia-fortisis-ilektrik/ Συνοπτικά εδω 9.000 δημοσίως προσβάσιμοι φορτιστές. https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/προς-εγκατάσταση-9-000-δημοσίως-προσβάσι/ Επίσης εδώ μπορείτε να δείτε και τα σενάρια για την πορεία της αγοράς το 2035 και 2050. https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/σε-δημόσια-διαβούλευση-έως-τις-16-ιουνίο/ Ακομη διαβούλευση για την αδειοδότηση συνεργείων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την ειδικότητα «Μηχανικος οχημάτων υψηλής τάσης». https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/μ-παπαδόπουλος-ολοκληρώνεται-το-θεσμ/ Υπάρχει μια κινητικότητα …. Κινητικοτητα υπαρχει αλλα οι τιμες πρεπει να πεσουν τουλαχιστον στο μισο. Η Δεη πουλαει στο οικιακο πλεον 15 λεπτα την kwh αλλα στους φορτιστες ζηταει 3 και 4 φορες πανω.
Joshua21 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 7 hours ago, gbras said: Κινητικοτητα υπαρχει αλλα οι τιμες πρεπει να πεσουν τουλαχιστον στο μισο. Η Δεη πουλαει στο οικιακο πλεον 15 λεπτα την kwh αλλα στους φορτιστες ζηταει 3 και 4 φορες πανω. Το οικιακό δεν είναι μόνο 15 λεπτά όπως λες, με τις ρυθμιζόμενες ξεπερνά τα 20, και το επαγγελματικό είναι ακόμα ακριβότερο. Επίσης η ΔΕΗ από κάπου πρέπει να βγάλει τα κόστη εγκατάστασης / χρήσης των φορτιστών καθώς και τις απώλειες μετατροπής σε DC (μικρές θα μου πεις, αλλά υπάρχουν). Επίσης αν σκεφτείς πως το ρεύμα επιδοτείται ενώ αντιθέτως τα καύσιμα για ΜΕΚ επιβαρύνονται με υπέρογκους φόρους, τότε όταν το ποσοστό των ηλεκτρικών που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν θα είναι πλέον σχεδόν μηδενικό και το κράτος θα αρχίσει να χάνει χρήματα από ΕΦΚ, μάλλον αυξήσεις θα έχουμε στους φορτιστές και όχι μειώσεις. 2
Dinos1973 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 (επεξεργασμένο) 28 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Το οικιακό δεν είναι μόνο 15 λεπτά όπως λες, με τις ρυθμιζόμενες ξεπερνά τα 20, και το επαγγελματικό είναι ακόμα ακριβότερο. Επίσης η ΔΕΗ από κάπου πρέπει να βγάλει τα κόστη εγκατάστασης / χρήσης των φορτιστών καθώς και τις απώλειες μετατροπής σε DC (μικρές θα μου πεις, αλλά υπάρχουν). Επίσης αν σκεφτείς πως το ρεύμα επιδοτείται ενώ αντιθέτως τα καύσιμα για ΜΕΚ επιβαρύνονται με υπέρογκους φόρους, τότε όταν το ποσοστό των ηλεκτρικών που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν θα είναι πλέον σχεδόν μηδενικό και το κράτος θα αρχίσει να χάνει χρήματα από ΕΦΚ, μάλλον αυξήσεις θα έχουμε στους φορτιστές και όχι μειώσεις. Υπάρχει μια συνεχόμενη συζήτηση στην Ελλάδα προσπαθώντας να πείσει ότι η χρήση του ηλεκτρικού οχήματος είναι η ποιο οικονομική σε σχέση με συμβατικά καύσιμα….. πουθενά στον κόσμο όπου υπάρχουν ηλεκτρικά εδώ και πάνω από δεκαετία το θέμα δεν ήταν το οικονομικό αλλά ήταν οικολογικό !! Όπως και με τα υβριδικά με πρώτους του Αμερικανούς να τα προωθούν. Ποτέ μα ποτέ δεν ήταν το κόστος χρήσης το θέμα. Στην Ελλάδα που προφανώς δεν έχουμε οικολογικές ανησυχίες έπρεπε να βρεθεί μια καραμέλα για να κινήσει το ενδιαφέρον του κόσμου, και αυτή η καραμέλα ήταν το κόστος των καυσίμων …… βέβαια όταν διαθέτεις €50,000 για την αγορά του με απόσβεση που λόγο τις υποτίμηση τις αξίας του οχήματος δεν θα γίνει ποτέ, τότε ούτε το κόστος χρήσης σε σχέση με ένα συμβατικό δεν είναι λόγος αγοράς..αυτά για να μην παραμυθιαζόμαστε ! Επεξ/σία 21 Μαΐου 2023 από Dinos1973
alexiosdimitriadis Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, Dinos1973 είπε Υπάρχει μια συνεχόμενη συζήτηση στην Ελλάδα προσπαθώντας να πείσει ότι η χρήση του ηλεκτρικού οχήματος είναι η ποιο οικονομική σε σχέση με συμβατικά καύσιμα….. πουθενά στον κόσμο όπου υπάρχουν ηλεκτρικά εδώ και πάνω από δεκαετία το θέμα δεν ήταν το οικονομικό αλλά ήταν οικολογικό !! Όπως και με τα υβριδικά με πρώτους του Αμερικανούς να τα προωθούν. Ποτέ μα ποτέ δεν ήταν το κόστος χρήσης το θέμα. Στην Ελλάδα που προφανώς δεν έχουμε οικολογικές ανησυχίες έπρεπε να βρεθεί μια καραμέλα για να κινήσει το ενδιαφέρον του κόσμου, και αυτή η καραμέλα ήταν το κόστος των καυσίμων …… βέβαια όταν διαθέτεις €50,000 για την αγορά του με απόσβεση που λόγο τις υποτίμηση τις αξίας του οχήματος δεν θα γίνει ποτέ, τότε ούτε το κόστος χρήσης σε σχέση με ένα συμβατικό δεν είναι λόγος αγοράς..αυτά για να μην παραμυθιαζόμαστε ! είναι παράλογο κάποιος να έχει την απαίτηση για πλήρη απόσβεση του ηλεκτρικού οχήματος από τη στιγμή που δεν περιμένει κάτι τέτοιο από ένα συμβατικό. Συμφωνούμε ότι ακόμα το αρχικό κόστος ενός ηλεκτρικού είναι αυξημένο σε σχέση με ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό αλλά αυτό το επιπλέον κόστος αποσβένεται σε βάθος χρόνου με τις τωρινές τιμές της ενέργειας αλλά και τις μελλοντικές. Αν υποθέσουμε ότι κάποιος αγόραζε σήμερα το φτηνό ηλεκτρικό της Τεσλα (35000 ευρώ με την επιδότηση) ενώ αν αγόραζε ένα αντίστοιχο θα έδινε 20000-25000 έχουμε ένα επιπλέον αρχικό κόστος περίπου 10.000-15000. Ένα συμβατικό όμως σε βάθος πενταετίας ή δεκαετίας χρειάζεται σε βενζίνη και συνεργεία σίγουρα 8000-10000 οπότε θα έπρεπε να προσθέταμε και αυτά τα έξοδα στο συνολικό κόστος. Με την οικονομία όμως που θα γίνεται από τη χρήση ρεύματος και τα μειωμένα συνεργεία το επιπλέον κόστος αποσβένεται εύκολα. Αυτό θα πρέπει να περιμένει ο νέος αγοραστής και όχι πλήρη απόσβεση της συνολικής αξίας. Καταλαβαίνω τις ανησυχίες ότι το ρεύμα θα αυξηθεί στο μέλλον αλλά αυτό που λένε κάποιοι ότι θα γίνει τόσο ακριβό που θα ξεπεράσει τα υγρά καύσιμα (ακόμα και αν βάλουμε το υγραέριο) και θα εκμηδενίσει την παραπάνω απόσβεση θεωρώ πως είναι υπερβολικό και προέρχεται από συμφέροντα που έχουν συμφέρον να καθυστερήσουν την μετάβαση στις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Επεξ/σία 21 Μαΐου 2023 από alexiosdimitriadis 1
andreas-d Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Η προοπτική της ηλεκροκινησης στην Ελλάδα θυμίζει για τους παλιούς φίλους την απόσυρση του 90 που είχες μείωση 1 εκατομμύριο στα 1600 κυβικά και όλοι διωξανε τα φιατακια και μετά από 1-2 χρόνια ήρθαν τα τεκμήρια και φόροι πολυτελείας και έλεγαν με μαύρο δάκρυ. Εδώ στην Ευρώπη μόνο στα μικρά πόλης αγοράζουν ηλεκτρικα και η ψωροκωστενα θέλει Tesla βρε που πάμε! 2
MikhailBakurin Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Η ηλεκτροκίνηση θα γίνει πραγματικά nobrainer μόλις φουλάρουμε (όπως οφείλουμε) Εθνικές ΑΠΕ και αυτοπαραγωγή, όπου αυτό είναι εφικτό. Η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες του κόσμου που μπορεί να καλύψει την πολιτική και δημοτική της ζήτηση ενέργειας (αντλίες θερμότητας, κλιματιστικά, μετακίνηση, φωτισμός - μαγείρεμα) μόνο με ΑΠΕ και να κρατήσει ένα στρατηγικό "βαρύ" ρυπογόνο background από Υδροηλεκτρικά, Λιγνίτη και Φ.Α. (όταν και ΑΝ βγάλουμε δικό μας) για Βιοτεχνία - Βιομηχανία και έκτακτες μέρες στις οποίες ούτε φυσάει, ούτε ήλιο έχει (σπάνιες στην Ελλάδα, αλλά καμιά 20αριά/έτος πρέπει να υπάρχουν). Ήδη βλέπουμε τα μεσημέρια γιγάντια duck curves σε παραγωγή - ζήτηση ενέργειας, και τα πολλά Φ/Β που αναμένονται σε στέγες και αυλές δεν έχουν ΚΑΝ μπει ακόμα. Το καλοκαίρι του 2027, είναι πολύ εύλογο να υποθέσουμε ότι η ζήτηση θα καλύπτεται εξ ολοκλήρου από ΑΠΕ. 1
Dinos1973 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 26 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε Η ηλεκτροκίνηση θα γίνει πραγματικά nobrainer μόλις φουλάρουμε (όπως οφείλουμε) Εθνικές ΑΠΕ και αυτοπαραγωγή, όπου αυτό είναι εφικτό. Η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες του κόσμου που μπορεί να καλύψει την πολιτική και δημοτική της ζήτηση ενέργειας (αντλίες θερμότητας, κλιματιστικά, μετακίνηση, φωτισμός - μαγείρεμα) μόνο με ΑΠΕ και να κρατήσει ένα στρατηγικό "βαρύ" ρυπογόνο background από Υδροηλεκτρικά, Λιγνίτη και Φ.Α. (όταν και ΑΝ βγάλουμε δικό μας) για Βιοτεχνία - Βιομηχανία και έκτακτες μέρες στις οποίες ούτε φυσάει, ούτε ήλιο έχει (σπάνιες στην Ελλάδα, αλλά καμιά 20αριά/έτος πρέπει να υπάρχουν). Ήδη βλέπουμε τα μεσημέρια γιγάντια duck curves σε παραγωγή - ζήτηση ενέργειας, και τα πολλά Φ/Β που αναμένονται σε στέγες και αυλές δεν έχουν ΚΑΝ μπει ακόμα. Το καλοκαίρι του 2027, είναι πολύ εύλογο να υποθέσουμε ότι η ζήτηση θα καλύπτεται εξ ολοκλήρου από ΑΠΕ. Για κοιτά ποιοι εγχώριοι επιχειρηματίες επενδύουν στις ΑΠΕ και μετά θα καταλάβεις που θα φτάσει η τιμή του ρεύματος όταν η παραγωγή των ΑΠΕ θα έχει χαρακτήρα μονοπωλίων και καρτέλ!!
andreas-d Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 18 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε Η ηλεκτροκίνηση θα γίνει πραγματικά nobrainer μόλις φουλάρουμε (όπως οφείλουμε) Εθνικές ΑΠΕ και αυτοπαραγωγή, όπου αυτό είναι εφικτό. Η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες του κόσμου που μπορεί να καλύψει την πολιτική και δημοτική της ζήτηση ενέργειας (αντλίες θερμότητας, κλιματιστικά, μετακίνηση, φωτισμός - μαγείρεμα) μόνο με ΑΠΕ και να κρατήσει ένα στρατηγικό "βαρύ" ρυπογόνο background από Υδροηλεκτρικά, Λιγνίτη και Φ.Α. (όταν και ΑΝ βγάλουμε δικό μας) για Βιοτεχνία - Βιομηχανία και έκτακτες μέρες στις οποίες ούτε φυσάει, ούτε ήλιο έχει (σπάνιες στην Ελλάδα, αλλά καμιά 20αριά/έτος πρέπει να υπάρχουν). Ήδη βλέπουμε τα μεσημέρια γιγάντια duck curves σε παραγωγή - ζήτηση ενέργειας, και τα πολλά Φ/Β που αναμένονται σε στέγες και αυλές δεν έχουν ΚΑΝ μπει ακόμα. Το καλοκαίρι του 2027, είναι πολύ εύλογο να υποθέσουμε ότι η ζήτηση θα καλύπτεται εξ ολοκλήρου από ΑΠΕ. Η Ελλάδα σαν χώρα μπορεί και έχει και το ιδανικό κλίμα αλλά τα εμπόδια είναι πολλά και ένα από αυτά είναι η συντήρηση όχι η τοποθέτηση. Η Ελλάδα πάσχει στη συντήρηση των υποδομών της. εδώ δεν υπάρχει συντήρηση σε σχολεία δημόσια κτήρια πλατείες παγκάκια δρομους θα ασχοληθούν η δεκο δήμοι κράτος με τους φορτιστες ακόμα και ιδιώτες να τους αναλάβουν ακόμα χειρότερα. Μόνο το υδρογόνο έχει μέλλον όλα τα άλλα είναι για αρπαχτές.
alexiosdimitriadis Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 (επεξεργασμένο) Από τη στιγμή που φωτοβολταϊκά μπορεί να τοποθετήσει ο καθένας και να μηδενίσει ουσιαστικά το κόστος ρεύματος οι φόβοι να πάει το ρεύμα παραπάνω από το πετρέλαιο πιστεύω δεν ευσταθούν. Ο ανταγωνισμός δεν θα το επιτρέψει εκτός αν οραματίζεστε κάποιο μέλλον τύπου mad-max ή χούντας που δεν θα ευδοκιμούν νέες τεχνολογίες. Το υδρογόνο συμφωνώ είναι καλή τεχνολογία αλλά θεωρώ πως δεν έχει τη δυναμική να ξεπεράσει την ηλεκτροκίνηση, είναι ήδη αργά. Επεξ/σία 21 Μαΐου 2023 από alexiosdimitriadis 1
andreas-d Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 22 λεπτά πριν, alexiosdimitriadis είπε Από τη στιγμή που φωτοβολταϊκά μπορεί να τοποθετήσει ο καθένας και να μηδενίσει ουσιαστικά το κόστος ρεύματος οι φόβοι να πάει το ρεύμα παραπάνω από το πετρέλαιο πιστεύω δεν ευσταθούν. Ο ανταγωνισμός δεν θα το επιτρέψει εκτός αν οραματίζεστε κάποιο μέλλον τύπου mad-max ή χούντας που δεν θα ευδοκιμούν νέες τεχνολογίες. Το υδρογόνο συμφωνώ είναι καλή τεχνολογία αλλά θεωρώ πως δεν έχει τη δυναμική να ξεπεράσει την ηλεκτροκίνηση, είναι ήδη αργά. Μιλάμε για εκα κόστος 35.000+€ αυτοκίνητο και 15.000+€ φωτοβολταϊκά και 2.000€ walbox στα 15 χρόνια που θα θέλουν αντικατάσταση μπαταρίες μπορεί και συλλέκτες πως θα κάνεις απόσβεση?
MikhailBakurin Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 1 ώρα πριν, andreas-d είπε Μόνο το υδρογόνο έχει μέλλον όλα τα άλλα είναι για αρπαχτές. Eντάξει, κι εγώ θεωρώ ότι η σύντηξη είναι το μέλλον, αλλά μέχρι να πάμε εκεί θέλουμε 10-20 χρόνια. Καλώς να έρθουν όταν ωριμάσουν, αλλά αυτή τη στιγμή ώριμη τεχνολογία είναι τα αιολικά και οσονούπω τα φωτοβολταϊκά. 52 λεπτά πριν, alexiosdimitriadis είπε Από τη στιγμή που φωτοβολταϊκά μπορεί να τοποθετήσει ο καθένας και να μηδενίσει ουσιαστικά το κόστος ρεύματος οι φόβοι να πάει το ρεύμα παραπάνω από το πετρέλαιο πιστεύω δεν ευσταθούν. Ο ανταγωνισμός δεν θα το επιτρέψει εκτός αν οραματίζεστε κάποιο μέλλον τύπου mad-max ή χούντας που δεν θα ευδοκιμούν νέες τεχνολογίες. Το υδρογόνο συμφωνώ είναι καλή τεχνολογία αλλά θεωρώ πως δεν έχει τη δυναμική να ξεπεράσει την ηλεκτροκίνηση, είναι ήδη αργά. Η αυτοπαραγωγή δε θα επιτρέψει τέτοια μονοπώλια. Η κεντρική Ευρωπαϊκή γραμμή είναι κάθε σπίτι σε 10 χρόνια από τώρα να καλύπτει φως, ψύξη κάθε είδους και ΖΝΧ από αυτοπαραγωγή, με τη θέρμανση να καλύπτεται κι αυτή με ενίοτε συμπλήρωμα από τις μεγάλες ιδιωτικές ή δημόσιες ΑΠΕ και/ή ό,τι μείνει από καύση / σχάση καυσίμου να συμπληρώνει το μείγμα. Το υδρογόνο... είναι ηλεκτροκίνηση, επίσης. Απλά η χημική ενέργεια δεν αποθηκεύεται σε κράματα λιθίου ή άλλων στοιχείων, αλλά στο πολύ υψηλής ενεργειακής πυκνότητας (κι επικινδυνότητας...) υδρογόνο, το οποίο έχει και πολύ οικολογικότερα χαρ/κα (φθηνότερο να "εξωρυχθεί" - ηλεκτρόλυση, άφθονο στη φύση και μηδενικά ρυπογόνο, ειδικά αν η ηλεκτρόλυση ενεργοδοτείται από ΑΠΕ). 1
Doubt Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 Δημοσ. 21 Μαΐου 2023 6 ώρες πριν, andreas-d είπε Μόνο το υδρογόνο έχει μέλλον όλα τα άλλα είναι για αρπαχτές Έχει μέλλον εδώ και 20 χρόνια, στην πρακτική εφαρμογή υστερεί. Από την άλλη η (μπαταριο)ηλεκτροκίνηση είναι μια ανάσα από το να γίνει mainstream και συνεχώς εξελίσσεται και βελτιώνεται. Όταν ήδη έχει κριθεί το παιχνίδι σε Κίνα και ΗΠΑ, τι συζητάμε ακριβώς; 6 ώρες πριν, Dinos1973 είπε Για κοιτά ποιοι εγχώριοι επιχειρηματίες επενδύουν στις ΑΠΕ και μετά θα καταλάβεις που θα φτάσει η τιμή του ρεύματος όταν η παραγωγή των ΑΠΕ θα έχει χαρακτήρα μονοπωλίων και καρτέλ!! https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/periballon-kai-poioteta-zoes/photoboltaika-ste-stege Γίνε κι εσύ ένας από αυτούς, μπορείς. Εν τω μεταξύ δεν υπήρξε ποτέ μεγαλύτερο "νόμιμο" καρτέλ από ΟΠΕΚ και 7 αδελφές https://el.wikipedia.org/wiki/Επτά_Αδελφές_(καρτέλ_πετρελαίου) 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα