Maurikycli Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Το πας αλλού . Αλλά για να μπω στην .... "λογική" σου, η ελεύθερη μετακίνηση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη , η θέρμανση όχι.
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Ειμαι κατοχος κλασσικου βενζινοκινητου αλλα και ηλεκτρικου (εδω και περιπου 2 χρονια ). Με την παρουσα κατασταση, το ηλεκτρικο ειναι σκαλες ανωτερο απο το βενζινοκινητο για μεγαλουπολεις, υπο προυποθεσεις. Δε το βγαζεις ομως εκτος πολης ευκολα, ειναι μεγαλη εννοια, πονοκεφαλος. Αρα με τα σημερινα δεδομενα αντικειμενικα , τα use cases που εξυπηρετει ενα ηλεκτρικο καλυτερα απο τα παραδοσιακα αυτοκινητα ειναι τα εξης: -Αυτοκινητο πολης με την προυποθεση οτι κανει μεγαλο αριθμο χιλιομετρων εντος πολης, ωστε να υπαρξει και αποσβεση. Αρα μιλαμε για δευτερο αυτοκινητο σε καποιο νοικοκυριο. Ως πρωτο δεν μπορει να σταθει απεναντι σε βενζινη,diesel, hybrid, υγραεριο. -Αυτοκινητο σε νησι. Εκει η αυτονομια του φτανει για ολες τις αποστασεις, αρα και παλι, αν καλυπτονται πολλα χιλιομετρα καθε χρονο ωστε να βγαινει αποσβεση σε ευλογο χρονικο διαστημα αξιζει. Στην αποσβεση υπολογιζουμε τα πολυ φθηνοτερα σερβις και τα μηδενικα τελη κυκλοφοριας. Υπολογιζουμε ομως και την αλλαγη μπαταριας που κοστιζει πολυ. Με a/c πεφτει αρκετα η αυτονομια. Το χειμωνα με πολυ κρυο, επισης πεφτει αρκετα. Οδηγικα μιλαμε για πολυ καλη ροπη, γραμμικη αποδοση, δλδ εχει δυναμη οποτε του ζητησεις ανεξαρτητως ταχυτητας, ενω το αυτοματο κιβωτιο ειδικα χωρις αλλαγες σχεσεων οπως σε αλλα αυτοματα, ειναι μια απολαυση και ως προς την αισθηση αλλα και ως προς την ανεση που προσφερει στον οδηγο. All in all , με τους διαφορους περιορισμους που εχει αυτη τη στιγμη, το ηλεκτρικο αυτοκινητο απευθυνεται σε πολυ περιορισμενο target group, αν το δουμε απο οικονομικης και πρακτικης αποψης. Φυσικα υπαρχουν καποιοι που θα το ψωνισουν λογω hype κλπ. Για την πλειοψηφια των οδηγων θα ελεγα οτι η χρυση τομη αυτη τη στιγμη ειναι τα full hybrid. Επεξ/σία 4 Σεπτεμβρίου 2022 από BackFromHell
agnostos13 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 2 ώρες πριν, Doubt είπε Fun fact.. στο blackout ούτε οι αντλίες στο βενζινάδικο θα δουλέψουν. Για όσο θα υπάρχουν ορυκτά καύσιμα θα υπάρχει και η λύση της γεννήτριας...
Maurikycli Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 10 λεπτά πριν, agnostos13 είπε Για όσο θα υπάρχουν ορυκτά καύσιμα θα υπάρχει και η λύση της γεννήτριας... Θεός φυλάξει! Υπάρχουν και τα ups!
chaosmaster Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Το ηλεκτρικό είναι μια όμορφη λύση για όσους μπορούν. Τι σημαίνει μπορώ. Έχω το κεφάλαιο να το αγοράσω. Έχω χώρο να το φορτίσω. Σίγουρα βοηθάει μια πόλη από τον θόρυβο (μεγάλο πρόβλημα πλέον η ηχορύπανση). Τώρα για το πόσο είναι οικολογικό δεν είμαι σίγουρος. Από την άλλη οικονομικό δεν το λες γιατί το κόστος κτήσης είναι μεγάλο. Δλδ αν βάλεις τη διαφορά της τιμής από την αγορά ενός ηλεκτρικού με ένα βενζίνης σε καύσιμα σίγουρα δεν θα σου βγει πιο οικονομικό το ηλεκτρικό. Θες να πας ένα ταξίδι κ το σκέφτεσαι. Πάρε πχ το ηλεκτρικό με την οικογένεια να πας διακοπές. Δε πας. Αυτοί που φωνάζουν για το περιβάλλον ας κάνουν πρώτα τα τρένα, τα πλοία, τις νταλίκες ηλεκτρικά κ μετά ας βάλουν στόχο τον κόσμο με τα αυτοκίνητα. Επίσης δε μπορείς να μιλάς για οικολογία όταν από το κτεο αφήνεις να περνάνε αυτοκίνητα 30ετιας, αυτοκίνητα χωρίς καταλύτες κ dpf κ μηχανάκια διχρονα. Έχει πολύ δρόμο αλλά δεν βλέπω φως. Πρώτο το οικονομικό κ δεύτερον στις μεγάλες πόλεις οι σταθμοί φόρτισης. Εδώ δεν έχουν θέσεις πάρκινγκ καλά καλά
gbras Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 1 ώρα πριν, BackFromHell είπε Ειμαι κατοχος κλασσικου βενζινοκινητου αλλα και ηλεκτρικου (εδω και περιπου 2 χρονια ). Με την παρουσα κατασταση, το ηλεκτρικο ειναι σκαλες ανωτερο απο το βενζινοκινητο για μεγαλουπολεις, υπο προυποθεσεις. Δε το βγαζεις ομως εκτος πολης ευκολα, ειναι μεγαλη εννοια, πονοκεφαλος. Αρα με τα σημερινα δεδομενα αντικειμενικα , τα use cases που εξυπηρετει ενα ηλεκτρικο καλυτερα απο τα παραδοσιακα αυτοκινητα ειναι τα εξης: -Αυτοκινητο πολης με την προυποθεση οτι κανει μεγαλο αριθμο χιλιομετρων εντος πολης, ωστε να υπαρξει και αποσβεση. Αρα μιλαμε για δευτερο αυτοκινητο σε καποιο νοικοκυριο. Ως πρωτο δεν μπορει να σταθει απεναντι σε βενζινη,diesel, hybrid, υγραεριο. -Αυτοκινητο σε νησι. Εκει η αυτονομια του φτανει για ολες τις αποστασεις, αρα και παλι, αν καλυπτονται πολλα χιλιομετρα καθε χρονο ωστε να βγαινει αποσβεση σε ευλογο χρονικο διαστημα αξιζει. Στην αποσβεση υπολογιζουμε τα πολυ φθηνοτερα σερβις και τα μηδενικα τελη κυκλοφοριας. Υπολογιζουμε ομως και την αλλαγη μπαταριας που κοστιζει πολυ. Με a/c πεφτει αρκετα η αυτονομια. Το χειμωνα με πολυ κρυο, επισης πεφτει αρκετα. Οδηγικα μιλαμε για πολυ καλη ροπη, γραμμικη αποδοση, δλδ εχει δυναμη οποτε του ζητησεις ανεξαρτητως ταχυτητας, ενω το αυτοματο κιβωτιο ειδικα χωρις αλλαγες σχεσεων οπως σε αλλα αυτοματα, ειναι μια απολαυση και ως προς την αισθηση αλλα και ως προς την ανεση που προσφερει στον οδηγο. All in all , με τους διαφορους περιορισμους που εχει αυτη τη στιγμη, το ηλεκτρικο αυτοκινητο απευθυνεται σε πολυ περιορισμενο target group, αν το δουμε απο οικονομικης και πρακτικης αποψης. Φυσικα υπαρχουν καποιοι που θα το ψωνισουν λογω hype κλπ. Για την πλειοψηφια των οδηγων θα ελεγα οτι η χρυση τομη αυτη τη στιγμη ειναι τα full hybrid. Το έχουμε πει 100 φορές ας το ξαναπούμε . Δεν κάνουν όλα τα αυτοκίνητα για όλες τις χρήσεις . Το δικό σου προφανως είναι μοντέλο με μικρή μπαταρία που είναι κυρίως για πόλη, και αν βγεις προς τα έξω τότε έχει και παραπάνω ταλαιπωρία. Μην γενικεύεις λες και αυτό που έχεις είναι και το μόνο που κυκλοφορεί γιατί έτσι βγαζεις εντελώς λάθος συμπεράσματα . Tα υβριδικα καλά είναι για αυτούς που δεν μπορούν να διαθέσουν παραπάνω χρήματα . Μακροπρόθεσμα θα βγει πιο ακριβο . Η πιο οικονομική επιλογή αυτή την στιγμή είναι το LPG όσον αφορά τα θερμικα .
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) 9 λεπτά πριν, gbras είπε Το έχουμε πει 100 φορές ας το ξαναπούμε . Δεν κάνουν όλα τα αυτοκίνητα για όλες τις χρήσεις . Το δικό σου προφανως είναι μοντέλο με μικρή μπαταρία που είναι κυρίως για πόλη, και αν βγεις προς τα έξω τότε έχει και παραπάνω ταλαιπωρία. Μην γενικεύεις λες και αυτό που έχεις είναι και το μόνο που κυκλοφορεί γιατί έτσι βγαζεις εντελώς λάθος συμπεράσματα . Tα υβριδικα καλά είναι για αυτούς που δεν μπορούν να διαθέσουν παραπάνω χρήματα . Μακροπρόθεσμα θα βγει πιο ακριβο . Η πιο οικονομική επιλογή αυτή την στιγμή είναι το LPG όσον αφορά τα θερμικα . Μαλλον δεν εγινα πολυ κατανοητος. Και 1000χλμ να εχει αυτονομια το ηλεκτρικο, παραμενει πονοκεφαλος στο ταξιδι. Η διαφορα ειναι πως αντι για 5 φορτισεις που θα χρειαστει ενα με μικρη μπαταρια πχ για να πας καπου και να μεινεις Χ μερες, το αλλο θα χρειαστει 3. Δεν αλλαζει τιποτα στη φιλοσοφια. Παλι πρεπει να ψαχνεις γρηγορους φορτιστες, να στηνεσαι, να περιμενεις ωρες να φορτισει. Η εναλλακτικα να καθεσαι πριν το ταξιδι να υπολογιζεις χιλιομετρα, να βγαζεις προγραμμα που , ποτε και τι ωρα θα φορτισεις κλπ. Επιπλεον στο ταξιδι οση αυτονομια και να εχει, αυτη παει περιπατο αμα το πατας πανω απο 100-110. Το προβλημα δεν ειναι στο ιδιο το αμαξι, αλλα στην υποστηριξη που παρεχεται στις ενεργειακες του αναγκες, που προς το παρον, σε πονοκεφαλιαζουν εκτος πολης. Το υβριδικο μακροπροθεσμα δεν βγαινει ακριβοτερο απο το ηλεκτρικο για την πλειοψηφια των οδηγων κι ο λογος ειναι το κοστος αλλαγης μπαταριας. Πρεπει κανεις να γραφει απειρα χιλιομετρα καθε χρονο για να μπορεσει να αποσβεσει και την αγορα του αυτοκινητου αλλα και την αλλαγη της μπαταριας. Βεβαια οσο πιο πολλα χιλιομετρα γραφεις τοσο πιο συχνη αλλαγη θελει η μπαταρια, αρα ειναι φαυλος κυκλος. Ειδικα αν μιλαμε για αυτα με τις μεγαλες μπαταριες που αναφερεις. Οπως ειπα ομως υπαρχουν συγκεκριμενα target groups που ναι, τους συμφερει το ηλεκτρικο. Επεξ/σία 4 Σεπτεμβρίου 2022 από BackFromHell
jimakos00 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 6 ώρες πριν, gbras είπε Και τέλος είμαστε μια χώρα που κατά 95% εισάγει καύσιμα. Όσο πιο λίγα εισάγουμε τόσο καλύτερα. Το 43% του ρεύματος που παράγει η ΔΕΗ προέρχεται από φυσικό αέριο. Μην τα βλέπετε όλα επιφανειακά, όπως ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ρυπαίνουν. Για να παραχθεί το ηλεκτρικό ρεύμα χρησιμοποιείται και φυσικό αέριο και πετρέλαιο και πυρηνική ενέργεια. Οι ωκεανοί και άλλα εδάφη έχουν γεμίσει με θαμμένα πυρηνικά απόβλητα. Μη τρελαθούμε τώρα ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Μόδα είναι και θα περάσει.
ΠάρηςΓ Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 14 λεπτά πριν, BackFromHell είπε Μαλλον δεν εγινα πολυ κατανοητος. Και 1000χλμ να εχει αυτονομια το ηλεκτρικο, παραμενει πονοκεφαλος στο ταξιδι. Η διαφορα ειναι πως αντι για 5 φορτισεις που θα χρειαστει ενα με μικρη μπαταρια πχ για να πας καπου και να μεινεις Χ μερες, το αλλο θα χρειαστει 3. Δεν αλλαζει τιποτα στη φιλοσοφια. Παλι πρεπει να ψαχνεις γρηγορους φορτιστες, να στηνεσαι, να περιμενεις ωρες να φορτισει. Η εναλλακτικα να καθεσαι πριν το ταξιδι να υπολογιζεις χιλιομετρα, να βγαζεις προγραμμα που , ποτε και τι ωρα θα φορτισεις κλπ. Επιπλεον στο ταξιδι οση αυτονομια και να εχει, αυτη παει περιπατο αμα το πατας πανω απο 100-110. Το προβλημα δεν ειναι στο ιδιο το αμαξι, αλλα στην υποστηριξη που παρεχεται στις ενεργειακες του αναγκες, που προς το παρον, σε πονοκεφαλιαζουν εκτος πολης. Το υβριδικο μακροπροθεσμα δεν βγαινει ακριβοτερο απο το ηλεκτρικο για την πλειοψηφια των οδηγων κι ο λογος ειναι το κοστος αλλαγης μπαταριας. Πρεπει κανεις να γραφει απειρα χιλιομετρα καθε χρονο για να μπορεσει να αποσβεσει και την αγορα του αυτοκινητου αλλα και την αλλαγη της μπαταριας. Βεβαια οσο πιο πολλα χιλιομετρα γραφεις τοσο πιο συχνη αλλαγη θελει η μπαταρια, αρα ειναι φαυλος κυκλος. Ειδικα αν μιλαμε για αυτα με τις μεγαλες μπαταριες που αναφερεις. Οπως ειπα ομως υπαρχουν συγκεκριμενα target groups που ναι, τους συμφερει το ηλεκτρικο. Όσοι πάνε σε υψηλού επιπεδου ξενοδοχεία resort και δε πάνε πολύ μακριά είναι κυριλέ. Φορτίζουν. Όποιος πάει πουθενά πχ Πίνδο η τίποτα βουνά καλή τύχη.
Doubt Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 23 λεπτά πριν, jimakos00 είπε Μη τρελαθούμε τώρα ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Μόδα είναι και θα περάσει. Ως συνήθως εμείς ξέρουμε περισσότερα από CEO, πολιτικούς, επιστήμονες κλπ. Anyway, τι γράφεται εδώ ελάχιστη σημασία έχει. Το μέλλον θα δείξει. 1 1
gbras Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 43 λεπτά πριν, BackFromHell είπε Μαλλον δεν εγινα πολυ κατανοητος. Και 1000χλμ να εχει αυτονομια το ηλεκτρικο, παραμενει πονοκεφαλος στο ταξιδι. Η διαφορα ειναι πως αντι για 5 φορτισεις που θα χρειαστει ενα με μικρη μπαταρια πχ για να πας καπου και να μεινεις Χ μερες, το αλλο θα χρειαστει 3. Δεν αλλαζει τιποτα στη φιλοσοφια. Παλι πρεπει να ψαχνεις γρηγορους φορτιστες, να στηνεσαι, να περιμενεις ωρες να φορτισει. Η εναλλακτικα να καθεσαι πριν το ταξιδι να υπολογιζεις χιλιομετρα, να βγαζεις προγραμμα που , ποτε και τι ωρα θα φορτισεις κλπ. Επιπλεον στο ταξιδι οση αυτονομια και να εχει, αυτη παει περιπατο αμα το πατας πανω απο 100-110. Το προβλημα δεν ειναι στο ιδιο το αμαξι, αλλα στην υποστηριξη που παρεχεται στις ενεργειακες του αναγκες, που προς το παρον, σε πονοκεφαλιαζουν εκτος πολης. Το υβριδικο μακροπροθεσμα δεν βγαινει ακριβοτερο απο το ηλεκτρικο για την πλειοψηφια των οδηγων κι ο λογος ειναι το κοστος αλλαγης μπαταριας. Πρεπει κανεις να γραφει απειρα χιλιομετρα καθε χρονο για να μπορεσει να αποσβεσει και την αγορα του αυτοκινητου αλλα και την αλλαγη της μπαταριας. Βεβαια οσο πιο πολλα χιλιομετρα γραφεις τοσο πιο συχνη αλλαγη θελει η μπαταρια, αρα ειναι φαυλος κυκλος. Ειδικα αν μιλαμε για αυτα με τις μεγαλες μπαταριες που αναφερεις. Οπως ειπα ομως υπαρχουν συγκεκριμενα target groups που ναι, τους συμφερει το ηλεκτρικο. Αναπαράγεις μύθους και φοβίες αυτών που δεν έχουν καμία πραγματική γνώση και εμπειρία με την ηλεκτροκίνηση. Τι τις πέρασες της μπαταρίες ; Μολύβδου και θέλουν αλλαγή κάθε 4-5 χρόνια; 30 λεπτά πριν, ΠάρηςΓ είπε Όσοι πάνε σε υψηλού επιπεδου ξενοδοχεία resort και δε πάνε πολύ μακριά είναι κυριλέ. Φορτίζουν. Όποιος πάει πουθενά πχ Πίνδο η τίποτα βουνά καλή τύχη. Υποθέτω πιστεύεις ότι αν πάει κάποιος σε δευτεροκλασσατο ξενοδοχείο η ακόμα χειρότερα σε ενοικιαζόμενο δωμάτιο θα έχει χοντρό πρόβλημα ε ; 1
Burgos Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 43 λεπτά πριν, ΠάρηςΓ είπε Όσοι πάνε σε υψηλού επιπεδου ξενοδοχεία resort και δε πάνε πολύ μακριά είναι κυριλέ. Φορτίζουν. Όποιος πάει πουθενά πχ Πίνδο η τίποτα βουνά καλή τύχη. Εγώ με το PHEV που πήγα φέτος σε μερικά υψηλού επιπέδου resorts και ξενοδοχεία δεν βρήκα φορτιστή. Δεν έχουν όλα φορτιστές. Σε μικρότερο ξενοδοχείο είναι πιο εύκολο να βρεις μια πρίζα να φορτίσεις παρά σε τέτοιο resort, ειδικά σε όσα έχουν valet parking.
agnostos13 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2022 4 ώρες πριν, Doubt είπε Ως συνήθως εμείς ξέρουμε περισσότερα από CEO, πολιτικούς, επιστήμονες κλπ. Anyway, τι γράφεται εδώ ελάχιστη σημασία έχει. Το μέλλον θα δείξει. Πάντως το οτι υπάρχει τόσος σκεπτικισμός για το θέμα και μάλιστα σε ένα forum που απαρτίζεται σε μεγάλο βαθμό από technology enthusiasts μάλλον κάτι λέει... 1
LongTom Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2022 8 ώρες πριν, agnostos13 είπε Πάντως το οτι υπάρχει τόσος σκεπτικισμός για το θέμα και μάλιστα σε ένα forum που απαρτίζεται σε μεγάλο βαθμό από technology enthusiasts μάλλον κάτι λέει... Ναι, τεκνολοτζι ενθούσιαστς (από τα Λιντλ) γεμάτο το ινσόμνια. Μεγάλο μέρος του "σκεπτικισμού" είναι πράγματα που έχουν αναλυθεί, επεξηγηθεί και ποσταριστεί με λινκ/μελέτες ξανά και ξανά και ξανά και ξανά. Όποιος δεν θέλει να μάθει, δεν μαθαίνει και σίγουρα έχει πολλούς εδώ που κάθε λίγους μήνες μπαίνουν για να γράψουν τα ίδια και τα ίδια. Πέρα του ότι αρχείο υπάρχει για προβλέψεις των ενθούσιαστς. Π.χ. Εδώ και 3-4 χρόνια πολλοί έλεγαν ότι τα ηλεκτρικά ήταν και είναι μόδα και θα φύγει μέχρι το 202Χ. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά αμάξια, δεν ήταν και δεν είναι τέλεια (όπως και τα ICE) και έχουμε δρόμο ακόμη για πλήρη εφαρμογή στην καθημερινότητα. Αλλά η βιομηχανία πάει προς τα εκεί (με τις ευλογίες-εξαναγκασμό των μεγαλύτερων κυβερνήσεων), καλό είναι να χωνέψουν οι τεκνολοτζι ενθούσιαστς την νέα πραγματικότητα. 1
filarhos Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2022 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2022 Το ΣΚ έψαχνα να δω πως δουλεύουν οι γρήγοροι φορτιστές για EV. Μια αρχική ιδέα είναι ότι έχουν πυκνωτές που φορτίζονται και μετά δίνουν το όριο το δικό τους ή του αυτοκινήτου... Είναι πολλά τα Α για να τα παίρνουν κατευθείαν από το δίκτυο "live"... Το ερώτημα αρχικά ήταν αν φορτίζονται οι ίδιοι οι φορτιστές και μετά φορτίζουν το αυτοκίνητο; Αν δουλεύει έτσι θα μπορούσαμε να τους προγραμματίσουμε να φορτίζονται όσο έχει φως και παράγουν τα πάνελ, δωρεάν ρεύμα...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα