filarhos Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 4 λεπτά πριν, unforgiven είπε Ναι. το Leaf είναι πιο μεγάλο, αλλά είναι και πιο προσιτό (σχετικά). Φυσικά έχω μόνιμη θέση στάθμευσης, και στο σπίτι και στη δουλειά, διαφορετικά δεν το σκεφτόμουν. Θέμα απόσβεσης δεν τίθεται, για εμένα, στα αυτοκίνητα. Θα έχω ένα μικρό, πολιτισμένο αυτοκινητάκι, το οποίο δνε θα θέλει συντήρηση και θα κινείται με ελάχιστο κόστος. Με σημερινές τιμές, μέσα στην πόλη, το κυρίως αυτοκίνητό μου, θέλει 35 λεπτά το χιλιόμετρο βενζίνη. Αν τα βάλω κάτω, τα 15 χιλιάρικα που θα δώσω με το ηλεκτρικό, μου φτάνουν για πολλά χιλιόμετρα. Αλλά η τεράστια κατανάλωσή του μου δημιουργεί άγχος, και δεν σου κρύβω, πως αποφεύγω τις μετακινήσεις. Θέλω να πω πως η απόσβεση, δεν είναι πάντα θέμα μιας διαίρεσης, μιας και η διάθεση που έχεις καθημερινά, δεν μετριέται με ευρώ. Αν πάρεις το leaf και βγάζει 150χλμ με τη χρήση που του κάνεις, θεωρώ ότι δεν θα παίρνεις το άλλο... Καλά 35λεπτ/χλμ έχει κατανάλωση 14-15λ/100χλμ; Ποιό έχεις; Πόσα χλμ κάνεις τον μήνα;
gbras Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 1 ώρα πριν, unforgiven είπε Πάντως έχω ψηθεί πολύ άσχημα για να πάρω ένα μικρό, μεταχειρισμένο, αυτοκίνητο πόλης. Πέρα από το κόστος αρχικής αγοράς, δεν βρίσκω κάποιο μείον για τη χρήση που το προορίζω. Κοιτάζω eUP, Smart For Four ή Leaf. Αν και το κόστος είναι κάτι σχετικό, μιας και όλα τα μικρά αυτοκίνητα πόλης έχουν τιμές στον Θεό. Δυσκολη εποχη για φθηνα μεταχειρισμενα, περσι τετοια εποχη ηταν τελειως διαφορετικα τα πραγματα. 2
unforgiven Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 4 λεπτά πριν, filarhos είπε Αν πάρεις το leaf και βγάζει 150χλμ με τη χρήση που του κάνεις, θεωρώ ότι δεν θα παίρνεις το άλλο... Καλά 35λεπτ/χλμ έχει κατανάλωση 14-15λ/100χλμ; Ποιό έχεις; Πόσα χλμ κάνεις τον μήνα; Έχω ένα Insignia 1.6T και οι διαδρομές είναι μικρές, διαρκές σταμάτα-ξεκίνα και ψάξιμο για παρκάρισμα στο Χαλάνδι. Δεν κινούμαι σε μεγάλους δρόμους που μπορείς να πηγαίνεις γρήγορα. Και αν πάω σε κάποιον, θα είναι ώρα αιχμής. Θάνατος για αυτοκίνητο 1.5 τόνου. Στο ταξίδι από την άλλη, είναι μια χαρά από κατανάλωση. Κάνω, με συντηρητική πολύ χρήση, γύρω στα 1000χμ τον μήνα μέσα στην πόλη. Δηλαδή, αν το αφήσω στην άκρη βγάζω άνετα δόση για ηλεκτρικό. 1 λεπτό πριν, gbras είπε Δυσκολη εποχη για φθηνα μεταχειρισμενα, περσι τετοια εποχη ηταν τελειως διαφορετικα τα πραγματα. Εδώ ζητάνε 10000+ για Panda CNG 8ετίας με 150000χμ... Για νεότερα δε, δεν το συζητώ. Δεν ξεχωρίζεις την τιμή καινούριου από μεταχειρισμένο. 3
filarhos Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 8 λεπτά πριν, unforgiven είπε Έχω ένα Insignia 1.6T και οι διαδρομές είναι μικρές, διαρκές σταμάτα-ξεκίνα και ψάξιμο για παρκάρισμα στο Χαλάνδι. Δεν κινούμαι σε μεγάλους δρόμους που μπορείς να πηγαίνεις γρήγορα. Και αν πάω σε κάποιον, θα είναι ώρα αιχμής. Θάνατος για αυτοκίνητο 1.5 τόνου. Στο ταξίδι από την άλλη, είναι μια χαρά από κατανάλωση. Κάνω, με συντηρητική πολύ χρήση, γύρω στα 1000χμ τον μήνα μέσα στην πόλη. Δηλαδή, αν το αφήσω στην άκρη βγάζω άνετα δόση για ηλεκτρικό. Εδώ ζητάνε 10000+ για Panda CNG 8ετίας με 150000χμ... Για νεότερα δε, δεν το συζητώ. Δεν ξεχωρίζεις την τιμή καινούριου από μεταχειρισμένο. Σε καταλαβαίνω, κι εγώ με το passat μια από τα ίδια... Χωριό, επαρχιακός δρόμος πάμε με 5λ αλλά πόλη χωρίς κίνηση και ταξίδι είμαι 7 με κίνηση 10... Αλλά έχω και το μικρό πετρέλαιο που τώρα καίει 8-9€/100χλμ (8-9λεπτά/χλμ) οπότε η απόσβεση αργεί δυστυχώς πολύ κι ας κάνω σχεδόν 2χιλχλμ τον μήνα (κοντά 15 χρόνια). Άρα εσύ με 1000χλμ τον μήνα καις 350€ δεν είναι και λίγα... Αν το πάρεις που θα φορτίζεις; Αν βάλεις πάνελ; Αλλιώς υπολόγιζε με 0,2€/kw και 15-20kwh περίπου ~3-4€/100χλμ... Τιμές στο περίπου αλλά από 350->50€/μήνα είναι σοβαρή διαφορά... Και βέβαια με την αστείρευτη ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα... Πολύ θα το ήθελα αλλά ~30χιλ€ δεν υπάρχουν τώρα, σε 5-6 χρόνια το βλέπουμε...
Joshua21 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 7 λεπτά πριν, unforgiven είπε Ναι. το Leaf είναι πιο μεγάλο, αλλά είναι και πιο προσιτό (σχετικά). Φυσικά έχω μόνιμη θέση στάθμευσης, και στο σπίτι και στη δουλειά, διαφορετικά δεν το σκεφτόμουν. Θέμα απόσβεσης δεν τίθεται, για εμένα, στα αυτοκίνητα. Θα έχω ένα μικρό, πολιτισμένο αυτοκινητάκι, το οποίο δνε θα θέλει συντήρηση και θα κινείται με ελάχιστο κόστος. Με σημερινές τιμές, μέσα στην πόλη, το κυρίως αυτοκίνητό μου, θέλει 35 λεπτά το χιλιόμετρο βενζίνη. Αν τα βάλω κάτω, τα 15 χιλιάρικα που θα δώσω με το ηλεκτρικό, μου φτάνουν για πολλά χιλιόμετρα. Αλλά η τεράστια κατανάλωσή του μου δημιουργεί άγχος, και δεν σου κρύβω, πως αποφεύγω τις μετακινήσεις. Θέλω να πω πως η απόσβεση, δεν είναι πάντα θέμα μιας διαίρεσης, μιας και η διάθεση που έχεις καθημερινά, δεν μετριέται με ευρώ. Γενικώς τα μικρομεσαία είναι πιο προσιτά σε σχέση με τα αυτοκίνητα πόλης, και αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση στα ηλεκτρικά. Επίσης το Leaf έχει ένα σοβαρό μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, το οποίο συγκρατεί χαμηλά τις τιμές μεταπώλησης. Πάντως με μπερδεύουν λίγο αυτά που γράφεις, από τη μια λες ότι για σένα ειδικά δεν τίθεται θέμα απόσβεσης μια και σε ενδιαφέρει κυρίως η "διάθεση" και όχι τα χρήματα, από την άλλη όμως δηλώνεις ότι αγχώνεσαι τόσο πολύ με το κόστος που αποφεύγεις τις μετακινήσεις και παραθέτεις νούμερα (και όχι υπολογισμούς όπως θα έπρεπε) ως επιχείρημα για το ότι θα κάνεις απόσβεση... Σε κάθε περίπτωση όμως, εφόσον η κατανάλωση σε ενδιαφέρει έστω και λίγο είναι απαραίτητο να την συμπεριλάβεις στην εξίσωση. Τώρα δεν ξέρω ποιο είναι το κυρίως αυτοκίνητο σου, αλλά εφόσον για μέσα στην πόλη θέλει 35 λεπτά το χιλιόμετρο (35€/100km) το μόνο σίγουρο είναι πως πρόκειται για αυτοκίνητο εντελώς ακατάλληλο για χρήση μέσα σε πόλη ή για κάποιο πανάρχαιο ή εντελώς χρέπι, για αυτό και είναι εντελώς άκυρο να συγκρίνεις την κατανάλωση του με ένα ηλεκτρικό πόλης. Νόημα θα είχε να κάνεις σύγκριση με αντίστοιχης κατηγορίας οχήματα, πχ VW UP (5,2l/100χλμ μέση test με 2,3€ το λίτρο = 11,96€) vs VW e-UP (15KWh/100km μέση test με 0,30€ την KWh = 4,5€), με δεδομένο όμως ότι το ένα το βρίσκεις με κάτω από 8k ενώ το άλλο δε το βρίσκεις κάτω από 16k (μοντέλα 2018) η απόσβεση μάλλον δεν θα έρθει ποτέ. 1
unforgiven Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Joshua21 είπε Γενικώς τα μικρομεσαία είναι πιο προσιτά σε σχέση με τα αυτοκίνητα πόλης, και αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση στα ηλεκτρικά. Επίσης το Leaf έχει ένα σοβαρό μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, το οποίο συγκρατεί χαμηλά τις τιμές μεταπώλησης. Πάντως με μπερδεύουν λίγο αυτά που γράφεις, από τη μια λες ότι για σένα ειδικά δεν τίθεται θέμα απόσβεσης μια και σε ενδιαφέρει κυρίως η "διάθεση" και όχι τα χρήματα, από την άλλη όμως δηλώνεις ότι αγχώνεσαι τόσο πολύ με το κόστος που αποφεύγεις τις μετακινήσεις και παραθέτεις νούμερα (και όχι υπολογισμούς όπως θα έπρεπε) ως επιχείρημα για το ότι θα κάνεις απόσβεση... Σε κάθε περίπτωση όμως, εφόσον η κατανάλωση σε ενδιαφέρει έστω και λίγο είναι απαραίτητο να την συμπεριλάβεις στην εξίσωση. Τώρα δεν ξέρω ποιο είναι το κυρίως αυτοκίνητο σου, αλλά εφόσον για μέσα στην πόλη θέλει 35 λεπτά το χιλιόμετρο (35€/100km) το μόνο σίγουρο είναι πως πρόκειται για αυτοκίνητο εντελώς ακατάλληλο για χρήση μέσα σε πόλη ή για κάποιο πανάρχαιο ή εντελώς χρέπι, για αυτό και είναι εντελώς άκυρο να συγκρίνεις την κατανάλωση του με ένα ηλεκτρικό πόλης. Νόημα θα είχε να κάνεις σύγκριση με αντίστοιχης κατηγορίας οχήματα, πχ VW UP (5,2l/100χλμ μέση test με 2,3€ το λίτρο = 11,96€) vs VW e-UP (15KWh/100km μέση test με 0,30€ την KWh = 4,5€), με δεδομένο όμως ότι το ένα το βρίσκεις με κάτω από 8k ενώ το άλλο δε το βρίσκεις κάτω από 16k (μοντέλα 2018) η απόσβεση μάλλον δεν θα έρθει ποτέ. Όπως έγραψα και πιο πάνω, το αυτοκίνητο που έχω τώρα, είναι ένα Insignia 1.6T Το ότι υπάρχει μια άνεση να αγοραστεί ένα μικρό ηλεκτρικό, δεν σημαίνει πως μου αρέσει να πετάω λεφτά για να πηγαίνω γύρω γύρω από το σπίτι με ένα μεγάλο αυτοκίνητο, που δύσκολα θα βρω και να παρκάρω. Σε αντίστοιχης κατηγορίας αυτοκίνητα λοιπόν, το UP μέσα στην πόλη καίει γύρω στα 8lt/100km=18,4€/100km και το e-UP 15Kwh με 0,17€/KWh=2,55€ χωρίς να υπολογίσουμε τους δωρεάν σταθμούς φόρτισης και το ότι μπορώ να το φορτίζω και στη δουλειά. Φυσικά, δεν λαμβάνω υπ όψιν το κόστος συντήρησης και service που στο e-UP είναι μηδαμινά. Η μέση τιμή αγοράς για το Up του 18 με 100.000χμ είναι πάνω από 10000. Με 15000χμ τον χρόνο, η διαφορά είναι χοντρικά, 2250 ευρώ κάθε έτος. Βάλε και διαφορά 200€ το έτος στη συντήρηση, 2500 πολύ χοντρικά. Σε 2 χρόνια έχει γίνει απόσβεση, χωρίς πάντα να υπολογίζουμε πως μπορώ να μετακινώ το up με σχεδόν μηδενικό κόστος. Επεξ/σία 18 Ιουλίου 2022 από unforgiven 1
sndev Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 (επεξεργασμένο) όσοι έχετε στη κατοχή σας ηλεκτρικό έχετε και θερμικό ? αν έχετε, τι χρήση του κάνετε μετα την απόκτηση του ηλεκτρικού? Επεξ/σία 18 Ιουλίου 2022 από sndev
@11h Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 (επεξεργασμένο) 3 hours ago, Thanar said: Σύμφωνα με τον ίδιο τον ΔΕΔΔΗΕ, το δίκτυο της Ελλάδας όπως ήταν το 2020, θα άντεχε ήδη 350χιλ ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ελάχιστες επεμβάσεις! σύμφωνα δηλαδή με μία μελέτη που παρουσιάστηκε με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης (και που προβλέπει οτι η κατανάλωση θα αυξηθεί μόνο 4%) το σύστημα 'με ελάχιστες επεμβάσεις' θα άντεχε μόνο αν τα ηλεκτρικά αποτελούσαν λιγότερο απο το 7% του στόλου. Προοπτική της ηλεκτροκίνησης αυτή τη στιγμή σημαίνει για το δίκτυο οτι πάνω απο εννιά στα δέκα αυτοκίνητα πρέπει να είναι θερμικά. Well done. 3 hours ago, Thanar said: .Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία του ΑΔΜΗΕ, η χώρα μας τρέχει ήδη με άνω του 50% ενέργεια από ΑΠΕ, το υπόλοιπο μισό (αυτό που μάλλον δεν σου αρέσει) με τί τρέχει; θα μας πείς ή είναι μυστικό; 3 hours ago, Thanar said: αγοράζουμε πανάκριβα καύσιμα που "την άλλη εβδομάδα δεν θα υπάρχουν", αγοράζουμε πανάκριβα καύσιμα για παραγωγή ηλεκτρισμού που δεν ξέρουμε άν την άλλη εβδομάδα θα είναι διαθέσιμα και σκοπεύουμε να τα αντικαταστήσουμε με ακριβότερα αλλα ασφαλέστερα όσον αφορά την προμήθεια. Αυτή είναι η πραγματικότητα αυτή τη στιγμή. Προφανώς δεν σου αρέσει. Δεν πειράζει. 3 hours ago, Thanar said: ενώ οι βενζίνες και τα ντίζελ είναι εγχώρια, και αναβλύζουν από μόνα τους στις αντλίες!... υπάρχει πληθώρα παραγωγών που προμηθεύουν την αγορά οπότε δεν απειλείται στον ίδιο βαθμό η ενεργειακή μας ασφάλεια και δεν χρειάζονται capital intensive επενδύσεις για να χρησιμοποιηθούν στην αυτοκίνηση, μεγάλο πλεονέκτημα για μια χώρα σαν τη δική μας που δεν έχει κεφάλαια. Άν τα εισοδήματα ήταν υψηλότερα, άν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν πιο ώριμα στον κύκλο εξέλιξής τους, άν υπήρχαν χρήματα για επενδύσεις σε ΑΠΕ και Πυρηνικά τα πράγματα θα ήταν σίγουρα πολύ διαφορετικά. Δεν υπάρχουν όμως, αυτά ειναι υποθέσεις, εικασίες και ευσεβείς πόθοι Δεν είμαστε 12χρονα για να δραπετεύουμε σε ένα φανταστικό μέλλον όταν κάτι δεν μας αρέσει. 3 hours ago, Thanar said: Αλλά όχι, ο "στις 11 η ώρα" ξέρει καλύτερα... τι καλά θα ήταν αντί για ειρωνείες να προσγειωνόσασταν όλοι στην πραγματικότητα; Φιλικά πάντα. Επεξ/σία 18 Ιουλίου 2022 από @11h
Joshua21 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 26 λεπτά πριν, unforgiven είπε Όπως έγραψα και πιο πάνω, το αυτοκίνητο που έχω τώρα, είναι ένα Insignia 1.6T Άρα μέσα έπεσα, είναι εντελώς ακατάλληλο για πόλη :) 26 λεπτά πριν, unforgiven είπε Το ότι υπάρχει μια άνεση να αγοραστεί ένα μικρό ηλεκτρικό, δεν σημαίνει πως μου αρέσει να πετάω λεφτά για να πηγαίνω γύρω γύρω από το σπίτι με ένα μεγάλο αυτοκίνητο, που δύσκολα θα βρω και να παρκάρω. Γιατί το λες αυτό, δεν θυμάμαι να έγραψα κάπου πως σου αρέσει να πετάς λεφτά. 29 λεπτά πριν, unforgiven είπε Σε αντίστοιχης κατηγορίας αυτοκίνητα λοιπόν, το UP μέσα στην πόλη καίει γύρω στα 8lt/100km=18,4€/100km και το e-UP 15Kwh με 0,17€/KWh=2,55€ χωρίς να υπολογίσουμε τους δωρεάν σταθμούς φόρτισης και το ότι μπορώ να το φορτίζω και στη δουλειά. Φυσικά, δεν λαμβάνω υπ όψιν το κόστος συντήρησης και service που στο e-UP είναι μηδαμινά. Η μέση τιμή αγοράς για το Up του 18 με 100.000χμ είναι πάνω από 10000. Με 15000χμ τον χρόνο, η διαφορά είναι χοντρικά, 2250 ευρώ κάθε έτος. Βάλε και διαφορά 200€ το έτος στη συντήρηση, 2500 πολύ χοντρικά. Σε 2 χρόνια έχει γίνει απόσβεση, χωρίς πάντα να υπολογίζουμε πως μπορώ να μετακινώ το up με σχεδόν μηδενικό κόστος. Πιστεύω πως όλα τα νούμερα που παρουσιάζεις είναι εντελώς ξεχειλωμένα υπέρ του ηλεκτρικού. 8l/100km δεν φτάνει με τίποτα το βενζινοκίνητο UP μέσα στην πόλη, ακόμα και στα χέρια δημοσιογράφων δεν έγραψε πάνω από 5.5l/100km, τα 8 δεν ξέρω που τα είδες. Άσε που αν σε ενδιαφέρει η οικονομία καυσίμου δεν συγκρίνεις με βενζίνη, συγκρίνεις με κάποιο CNG. Επίσης 17 λεπτά την κιλοβατώρα δεν παίζει σήμερα, ούτε για νυχτερινό στο φτηνότερο σταθερό πρόγραμμα. Όσο για το κόστος συντήρησης/service υπάρχει μια παρανόηση, η προγραμματισμένη συντήρηση σε ένα ηλεκτρικό δεν είναι μηδαμινή, είναι απλά φτηνότερη. Για το συνολικό κόστος χρήσης όμως δεν είμαι και τόσο σίγουρος, το ηλεκτρικό λόγω βάρους έχει μεγαλύτερες φθορές σε ελαστικά, αμορτισέρ, μπροστινό σύστημα (όλα εκτός των υλικών τριβής), και πολύ μεγαλύτερα ασφάλιστρα, έχεις υπόψιν ότι με ένα e-up που κάνει 15.000 χλμ το χρόνο πληρώνει περισσότερα σε ασφάλιστρα παρά σε ρεύμα? Όσο για τους δωρεάν δημόσιους σταθμούς φόρτισης ήδη έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται, πριν κανα χρόνο οι περισσότεροι ήταν δωρεάν, τώρα έχουν απομείνει ελάχιστοι και σπανίως τους πετυχαίνεις ελεύθερους.
unforgiven Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 15 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Άρα μέσα έπεσα, είναι εντελώς ακατάλληλο για πόλη Γιατί το λες αυτό, δεν θυμάμαι να έγραψα κάπου πως σου αρέσει να πετάς λεφτά. Πιστεύω πως όλα τα νούμερα που παρουσιάζεις είναι εντελώς ξεχειλωμένα υπέρ του ηλεκτρικού. 8l/100km δεν φτάνει με τίποτα το βενζινοκίνητο UP μέσα στην πόλη, ακόμα και στα χέρια δημοσιογράφων δεν έγραψε πάνω από 5.5l/100km, τα 8 δεν ξέρω που τα είδες. Άσε που αν σε ενδιαφέρει η οικονομία καυσίμου δεν συγκρίνεις με βενζίνη, συγκρίνεις με κάποιο CNG. Επίσης 17 λεπτά την κιλοβατώρα δεν παίζει σήμερα, ούτε για νυχτερινό στο φτηνότερο σταθερό πρόγραμμα. Όσο για το κόστος συντήρησης/service υπάρχει μια παρανόηση, η προγραμματισμένη συντήρηση σε ένα ηλεκτρικό δεν είναι μηδαμινή, είναι απλά φτηνότερη. Για το συνολικό κόστος χρήσης όμως δεν είμαι και τόσο σίγουρος, το ηλεκτρικό λόγω βάρους έχει μεγαλύτερες φθορές σε ελαστικά, αμορτισέρ, μπροστινό σύστημα (όλα εκτός των υλικών τριβής), και πολύ μεγαλύτερα ασφάλιστρα, έχεις υπόψιν ότι με ένα e-up που κάνει 15.000 χλμ το χρόνο πληρώνει περισσότερα σε ασφάλιστρα παρά σε ρεύμα? Όσο για τους δωρεάν δημόσιους σταθμούς φόρτισης ήδη έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται, πριν κανα χρόνο οι περισσότεροι ήταν δωρεάν, τώρα έχουν απομείνει ελάχιστοι και σπανίως τους πετυχαίνεις ελεύθερους. 17 λεπτά την KWh πληρώνω σταθερά εγώ. Οπότε έτσι την υπολογίζω. H VW δίνει 6.5 L/100km WLTP σε χαμηλή ταχύτητα. Εγκλωβισμένο στην κίνηση, δεν θες 8. Θες 7.5; Όσο αφορά το CNG, αφ ενός δεν με βολεύει να κάνω χιλιόμετρα για να πάω σε κάποιο πρατήριο και να περιμένω στην ουρά, αφ ετέρου είναι ακριβότερο, γύρω στα 1500 ευρώ από το αντίστοιχο βενζίνης. Η προγραμματιζόμενη συντήρηση στο Up έχει φίλτρο καμπίνας, κάθε τέσσερα χρόνια υγρά φρένων και κάτι ψιλά. Επίσης δεν έχει τις γενικότερες φθορές που έχουν τα βενζινοκίνητα. Ψυγεία, φλάντζες, κολάρα, αισθητήρες, διαρροές, συμπλέκτες, βολάν κτλ κτλ... Λάστιχα, λόγω 200 κιλών παραπάνω βάρους ίσως έχει μια θεωρητική φθορά στα λάστιχα και τα αμορτισέρ. Οπότε ας ανβάσουμε τον χρόνο απόσβεσης στα 3 χρόνια. Θες στα 4; Πλέον, τα ασφάλιστρα στα ηλεκτρικά έχουν εξισωθεί με τα βενζινοκίνητα. Όπως και να έχει, θεωρώ πιο λογικό να δώσω 15 χιλιάρικα για να πάρω ηλεκτρικό, παρά 10 με βενζίνη ή 12 με CNG. Γνώμη μου πάντα. 5
Joshua21 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 3 λεπτά πριν, unforgiven είπε 17 λεπτά την KWh πληρώνω σταθερά εγώ. Οπότε έτσι την υπολογίζω. H VW δίνει 6.5 L/100km WLTP σε χαμηλή ταχύτητα. Εγκλωβισμένο στην κίνηση, δεν θες 8. Θες 7.5; Όσο αφορά το CNG, αφ ενός δεν με βολεύει να κάνω χιλιόμετρα για να πάω σε κάποιο πρατήριο και να περιμένω στην ουρά, αφ ετέρου είναι ακριβότερο, γύρω στα 1500 ευρώ από το αντίστοιχο βενζίνης. Η προγραμματιζόμενη συντήρηση στο Up έχει φίλτρο καμπίνας, κάθε τέσσερα χρόνια υγρά φρένων και κάτι ψιλά. Επίσης δεν έχει τις γενικότερες φθορές που έχουν τα βενζινοκίνητα. Ψυγεία, φλάντζες, κολάρα, αισθητήρες, διαρροές, συμπλέκτες, βολάν κτλ κτλ... Λάστιχα, λόγω 200 κιλών παραπάνω βάρους ίσως έχει μια θεωρητική φθορά στα λάστιχα και τα αμορτισέρ. Οπότε ας ανβάσουμε τον χρόνο απόσβεσης στα 3 χρόνια. Θες στα 4; Πλέον, τα ασφάλιστρα στα ηλεκτρικά έχουν εξισωθεί με τα βενζινοκίνητα. Όπως και να έχει, θεωρώ πιο λογικό να δώσω 15 χιλιάρικα για να πάρω ηλεκτρικό, παρά 10 με βενζίνη ή 12 με CNG. Γνώμη μου πάντα. Προφανώς είσαι στο online, οπότε τα 17 λεπτά είναι νύχτας χωρίς ρυθμιζόμενες χρεώσεις και ΦΠΑ. Η VW δίνει 4,9l/100km στον κύκλο πόλης για το χιλιάρι με τους 60 ίππους (αυτό έβγαινε μέχρι και το 2018), τώρα αν εσύ κάνεις και τα 15.000χλμ του έτους εγκλωβισμένος στην κίνηση πάσο. Όσο για το CNG οκ, δέχομαι ότι ειδικά εσένα δεν σε βολεύει. Όσο για τις φθορές των θερμικών τα περισσότερα από αυτά που αναφέρεις άντε να χρειαστούν μια φορά στην εικοσαετία, εκτός από τους αισθητήρες (και γενικότερα τα ηλεκτρονικά) που στα ηλεκτρικά έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να χαλάσουν πολύ απλά επειδή διαθέτουν πολύ περισσότερους. Και τέλος e-up του 2018 δεν βρίσκεις με 15k, το φτηνότερο στο car.gr έχει 16.5€ και είναι φορτωμένο με 100k km, 18k ζητάνε για τα υπόλοιπα που έχουν λιγότερα χλμ.
Επισκέπτης Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 2 ώρες πριν, @11h είπε σύμφωνα δηλαδή με μία μελέτη που παρουσιάστηκε με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης (και που προβλέπει οτι η κατανάλωση θα αυξηθεί μόνο 4%) το σύστημα 'με ελάχιστες επεμβάσεις' θα άντεχε μόνο αν τα ηλεκτρικά αποτελούσαν λιγότερο απο το 7% του στόλου. Προοπτική της ηλεκτροκίνησης αυτή τη στιγμή σημαίνει για το δίκτυο οτι πάνω απο εννιά στα δέκα αυτοκίνητα πρέπει να είναι θερμικά. Well done. το υπόλοιπο μισό (αυτό που μάλλον δεν σου αρέσει) με τί τρέχει; θα μας πείς ή είναι μυστικό; αγοράζουμε πανάκριβα καύσιμα για παραγωγή ηλεκτρισμού που δεν ξέρουμε άν την άλλη εβδομάδα θα είναι διαθέσιμα και σκοπεύουμε να τα αντικαταστήσουμε με ακριβότερα αλλα ασφαλέστερα όσον αφορά την προμήθεια. Αυτή είναι η πραγματικότητα αυτή τη στιγμή. Προφανώς δεν σου αρέσει. Δεν πειράζει. υπάρχει πληθώρα παραγωγών που προμηθεύουν την αγορά οπότε δεν απειλείται στον ίδιο βαθμό η ενεργειακή μας ασφάλεια και δεν χρειάζονται capital intensive επενδύσεις για να χρησιμοποιηθούν στην αυτοκίνηση, μεγάλο πλεονέκτημα για μια χώρα σαν τη δική μας που δεν έχει κεφάλαια. Άν τα εισοδήματα ήταν υψηλότερα, άν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν πιο ώριμα στον κύκλο εξέλιξής τους, άν υπήρχαν χρήματα για επενδύσεις σε ΑΠΕ και Πυρηνικά τα πράγματα θα ήταν σίγουρα πολύ διαφορετικά. Δεν υπάρχουν όμως, αυτά ειναι υποθέσεις, εικασίες και ευσεβείς πόθοι Δεν είμαστε 12χρονα για να δραπετεύουμε σε ένα φανταστικό μέλλον όταν κάτι δεν μας αρέσει. τι καλά θα ήταν αντί για ειρωνείες να προσγειωνόσασταν όλοι στην πραγματικότητα; Φιλικά πάντα. Μια στατιστικη αναλυση για να καταλαβαινουμε απο που εισπρατουμε συναλαγμα στο Ελλαδισταν: Ελληνικές Εξαγωγές / Κλάδο (σε εκατ. ευρώ) ΚΛΑΔΟΣ 2021 2020 2019 Ορυκτά Καύσιμα- Λιπαντικά 11.258 6.732 10.668 Βιομηχανικά είδη ταξινομημένα κατά πρώτη ύλη 6.222 4.885 5.035 Τρόφιμα και ζώντα ζώα 5.895 5.320 4.820 Χημικά 5.657 5.049 4.108 Μηχανήματα και Υλικό μεταφορών 3.866 3.266 3.178 Διάφορα βιομηχανικά είδη 2.945 2.449 2.872 Λοιπά 4.078 3.099 3.186 ΣΥΝΟΛΟ 39.921 30.800 33.867
korakios Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 5 ώρες πριν, Thanar είπε Σύμφωνα με τον ίδιο τον ΔΕΔΔΗΕ, το δίκτυο της Ελλάδας όπως ήταν το 2020, θα άντεχε ήδη 350χιλ ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ελάχιστες επεμβάσεις! Αλλά όχι, ο "στις 11 η ώρα" ξέρει καλύτερα... Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία του ΑΔΜΗΕ, η χώρα μας τρέχει ήδη με άνω του 50% ενέργεια από ΑΠΕ, αλλά όχι, ο "στις 11 η ώρα" ξέρει πως αγοράζουμε πανάκριβα καύσιμα που "την άλλη εβδομάδα δεν θα υπάρχουν", ενώ οι βενζίνες και τα ντίζελ είναι εγχώρια, και αναβλύζουν από μόνα τους στις αντλίες!... πέρυσι το δίκτυο ήταν στο όρια , ούτε κλιματιστικά δε σήκωνε παραπάνω Ιούλιο/Αύγουστο εκτός αν εννοείς οτι τα 350χιλ αυτοκίνητα δε θα φορτίζουν το καλοκαίρι.... 2
gpapadakis Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Στις 15/7/2022 στις 10:22 ΜΜ, gbras είπε Καλα υδρογονοκινητο αυτοκινητο δεν θα δεις ποτε. Ετσι λεγανε και για τα ηλεκτρικα καποτε. Τα ηλεκτρικα εχουν πολλα κουσουρια, και λογω υψηλης τιμης και επειδη ειναι κατι που ο πολυς κοσμος δεν εχει συνηθισει, δεν προκειται να κατσουν καλα ποτε στην Ελλαδα. Δηλαδη δε θα γινουμε ποτε Νορβηγια να βλεπεις πολλα τετοια μαζεμενα σε καθε στενο. Θα συνυπαρχουν με τα συμβατικα σαν μοδα μεχρι να αντικατασταθουν απο κατι αλλο. Θα υπαρξει σε λιγα χρονια προβλημα με την ανευρεση μεταλλων για τις μπαταριες, οποτε ολο το εγχειρημα θα κολλησει, αν δε γινει καποια συγκλονιστικη προοδος στις μπαταριες. Οποτε καποιες εταιρειες που δηλωσαν οτι θα βγαζουν μονο ηλεκτρικα, θα κανουν μια ωραια κωλοτουμπα, ιδια με των ευρωπαικων κυβερνησεων με το λιγνιτη... 5 λεπτά πριν, korakios είπε πέρυσι το δίκτυο ήταν στο όρια , ούτε κλιματιστικά δε σήκωνε παραπάνω Ιούλιο/Αύγουστο εκτός αν εννοείς οτι τα 350χιλ αυτοκίνητα δε θα φορτίζουν το καλοκαίρι.... Χαλαρα βαραμε 10-20% του ρευματος εισαγωγες απο τις γυρω χωρες καθε μηνα.
unforgiven Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 Δημοσ. 18 Ιουλίου 2022 41 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Προφανώς είσαι στο online, οπότε τα 17 λεπτά είναι νύχτας χωρίς ρυθμιζόμενες χρεώσεις και ΦΠΑ. Η VW δίνει 4,9l/100km στον κύκλο πόλης για το χιλιάρι με τους 60 ίππους (αυτό έβγαινε μέχρι και το 2018), τώρα αν εσύ κάνεις και τα 15.000χλμ του έτους εγκλωβισμένος στην κίνηση πάσο. Όσο για το CNG οκ, δέχομαι ότι ειδικά εσένα δεν σε βολεύει. Όσο για τις φθορές των θερμικών τα περισσότερα από αυτά που αναφέρεις άντε να χρειαστούν μια φορά στην εικοσαετία, εκτός από τους αισθητήρες (και γενικότερα τα ηλεκτρονικά) που στα ηλεκτρικά έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να χαλάσουν πολύ απλά επειδή διαθέτουν πολύ περισσότερους. Και τέλος e-up του 2018 δεν βρίσκεις με 15k, το φτηνότερο στο car.gr έχει 16.5€ και είναι φορτωμένο με 100k km, 18k ζητάνε για τα υπόλοιπα που έχουν λιγότερα χλμ. Ο συμπλέκτης χρειάζεται μια φορά την εικοσαετία; Σε αυτοκίνητο πόλης; Δεν πωλούνται μόνο στο Car αυτοκίνητα. Επιπλέον, η χρέωση που έχω είναι 17 λεπτά+6% ΦΠΑ=18.02 λεπτά ημερήσιο και 13 λεπτά +6% ΦΠΑ=13,78 νυχτερινό. Τελικά θα έρθει πολύ πιο οικονομικά το ηλεκτρικό, αν σκεφτείς πως, όταν φορτίζω σπίτι, θα φορτίζω νύχτα. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα