Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

αύριο μεθαύριο τις μέρες αυτές ανοίγει και η ατάλαντη για τους tesla supercharges 250kW 

 

 

  • Like 2
Δημοσ.
17 ώρες πριν, gbras είπε

Θα μπορουσα να φτιαξω κατι απλο , 500w ας πουμε και να το συνδεσω απευθειας στο σπιτι? Η ιδεα ειναι να καταναλωνω οτι παραγει εκεινη την ωρα η ισως και μια μικρη μπαταρια για να εχω καλυτερη εκμεταλλευση . Εχει νοημα σαν κοστος προς αποδοση?

Μπορείς να βάλεις πάνελ όσα νομίζεις

Μπορείς να βάλεις και το αντίστοιχο υβριδικό inverter για αυτά τα πάνελ 

Έτσι όση ενέργεια καταναλώνεις την τραβάει από τα πάνελ και αν χρειάζεσαι παραπάνω παίρνει και από το δίκτυο 

Μια χαρά νόμιμο είναι αυτό και πολύ συμφέρον ανάλογα φυσικά με τις ώρες που καις ρεύμα 

Αν πχ καις ρεύμα ημέρα σε συμφέρει. Αν καις πιο πολύ νύχτα τότε δεν σε συμφέρει γιατί εκείνη την ώρα δεν θα έχουν τα πάνελ να σου δώσουν και θα τραβάς μόνο από το δίκτυο 

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Tasos19s είπε

Μπορείς να βάλεις πάνελ όσα νομίζεις

Μπορείς να βάλεις και το αντίστοιχο υβριδικό inverter για αυτά τα πάνελ 

Έτσι όση ενέργεια καταναλώνεις την τραβάει από τα πάνελ και αν χρειάζεσαι παραπάνω παίρνει και από το δίκτυο 

Μια χαρά νόμιμο είναι αυτό και πολύ συμφέρον ανάλογα φυσικά με τις ώρες που καις ρεύμα 

Αν πχ καις ρεύμα ημέρα σε συμφέρει. Αν καις πιο πολύ νύχτα τότε δεν σε συμφέρει γιατί εκείνη την ώρα δεν θα έχουν τα πάνελ να σου δώσουν και θα τραβάς μόνο από το δίκτυο 

Με το netmetering και το βράδυ συμφέρει, απλώς όχι τόσο πολύ. Γίνεται ενεργειακός συμψηφισμός. Ότι έχει παραγάγει το πάνελ το πρωί το δίνεις στο δίκτυο και συμψηφίζεται με ότι παίρνεις το βράδυ, άρα εδώ δεν το πληρώνεις. Το "πρόβλημα" είναι ότι πληρώνεις το κόστος μεταφοράς για το βράδυ για το ρεύμα που έκαψες.

Οπότε ότι μπορείς να προγραμματίσεις να γίνει την ημέρα το βάζεις να γίνει την ημέρα (ότι έχει χρονοδιακόπτη π.χ. πλυντήριο, στεγνωτήριο, θερμοσίφωνας, κάποιος μάγειρας, αρτοπαρασκευαστής). 

  • Like 3
Δημοσ.
2 ώρες πριν, filarhos είπε

Με το netmetering και το βράδυ συμφέρει, απλώς όχι τόσο πολύ. Γίνεται ενεργειακός συμψηφισμός. Ότι έχει παραγάγει το πάνελ το πρωί το δίνεις στο δίκτυο και συμψηφίζεται με ότι παίρνεις το βράδυ, άρα εδώ δεν το πληρώνεις. Το "πρόβλημα" είναι ότι πληρώνεις το κόστος μεταφοράς για το βράδυ για το ρεύμα που έκαψες.

Οπότε ότι μπορείς να προγραμματίσεις να γίνει την ημέρα το βάζεις να γίνει την ημέρα (ότι έχει χρονοδιακόπτη π.χ. πλυντήριο, στεγνωτήριο, θερμοσίφωνας, κάποιος μάγειρας, αρτοπαρασκευαστής). 

Το είπες και μόνος σου ότι δεν συμφέρει γιατί αγοράζεις ρεύμα με 0,35€/kw και πουλάς με 0,06€/kw. 

Πόσο να συμφέρει αυτό το πράγμα; 

Τα προγράμματα αυτά κάνουν απόσβεση περίπου σε 8-9-10 έτη χωρίς ζημιές 

Μετά θα βγάζει και ζημιές. Θα πέσει και η απόδοση των πάνελ 

Αυτό που είπα εγώ το κάνεις απόσβεση πολύ γρήγορα όλο το σύστημα εάν καις ημερήσιο ρεύμα

 

 

 

 

  • Confused 1
Δημοσ.

Guys ευχαριστω για τις απαντησεις αλλα αυτα δεν εχουν σχεση με την ηλεκτροκινηση. Θα ανοιξω αλλο θεμα.

Δημοσ.
44 λεπτά πριν, gbras είπε

Guys ευχαριστω για τις απαντησεις αλλα αυτα δεν εχουν σχεση με την ηλεκτροκινηση. Θα ανοιξω αλλο θεμα.

Ε πώς δεν έχουν 

Αν έχεις ένα σύστημα και ένα υβριδικό inverter πχ την ημέρα αν έχεις την δυνατότητα να φορτίζεις το αυτοκίνητο σου θα είναι καθαρά δωρεάν η φόρτιση εάν εκείνη την ώρα δεν εχει αλλες μεγάλες καταναλώσεις και δεν περνάς την απόδοση του συστήματος που έχεις 

Καθαρά είναι θέμα αναγκών και σχεδιασμού 

Μετά πας σε έξτρα αγορά μπαταριών και είσαι ακόμα πιο αυτόνομος αλλά θα έχεις δώσει κάποια χρήματα παραπάνω σαν επένδυση 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Tasos19s είπε

Το είπες και μόνος σου ότι δεν συμφέρει γιατί αγοράζεις ρεύμα με 0,35€/kw και πουλάς με 0,06€/kw. 

Πόσο να συμφέρει αυτό το πράγμα; 

Τα προγράμματα αυτά κάνουν απόσβεση περίπου σε 8-9-10 έτη χωρίς ζημιές 

Μετά θα βγάζει και ζημιές. Θα πέσει και η απόδοση των πάνελ 

Αυτό που είπα εγώ το κάνεις απόσβεση πολύ γρήγορα όλο το σύστημα εάν καις ημερήσιο ρεύμα

Αυτό που λες δεν είναι το netmetering αλλά βάζεις πάνελ και όσο παράγουν σε πληρώνουν με 87€ τo MW.

Το netmetering ότι καις όσο παράγει δεν το πληρώνεις. Όταν δεν καις και το δίνεις στο δίκτυο ή περισσεύει σε πιστώνει kwh. Όταν λοιπόν ζητήσεις από το δίκτυο σε χρεώνει.

Στο τέλος της 3ετίας:

παράδειγμα 1ο:

Έδωσες 10kwh αλλά πήρες 11kwh πλήρωσε το 1kwh σε κόστος ρεύματος με 0,18 ημερήσιο και 0,13 το νυχτερινό (με προτεραιότητα στο ακριβό ημερήσιο και αν το εξαντλήσει μειώνει και το νυχτερινό). Επιπλέον πληρώνεις τα έξοδα μεταφοράς ρεύματος των 11kwh με διαχωρισμό σε ημερήσιο νυχτερινό. 

παράδειγμα 2ο:

Έδωσες 10kwh αλλά πήρες 9kwh δεν πληρώνεις τίποτα για το ρεύμα. Αλλά πληρώνεις τα έξοδα μεταφοράς ρεύματος των 9kwh με διαχωρισμό σε ημερήσιο νυχτερινό. 

Ζημιές δεν έχεις αν έχει γίνει σωστή μελέτη και δεν έχεις περιοχές σκίασης και κάνεις και την προβλεπόμενη συντήρηση (πλύσιμο κάθε 15 τους καλοκαιρινούς μήνες). Αν το παρατήσεις ναι όλο και κάτι θα βγάλει.

Διάρκεια ζωής με καλή απόδοση είναι στα 25χρόνια, αλλά το συμβόλαιο είναι για 20 μετά ανανεώνεις.

Απόσβεση κάνει σύμφωνα με τους δικούς μου υπολογισμούς σε 7 με 9 χρόνια. Το 7 είναι, όταν στην αρχική επένδυση προσθέσω 7-8χιλ€ τοι κόστος αγοράς της αντλίας θερμότητας όπου θα γλιτώνω πολλά από τα πετρέλαια που αγόραζα για θέρμανση.

Αν μπορούσα να πάρω και ηλεκτροκίνητο θα έκανα οικονομία κι από εκεί και πιο γρήγορη απόσβεση. Αυτή τη στιγμή το πετρελαιάκι μου έχει τόσο μικρή κατανάλωση που τα 25-30χιλ€ θέλουν 15 χρόνια με τη λογική ότι φορτίζω δωρεάν από τα πάνελ (κατά 95% εφικτό).

 

Υ.Γ. Αν κάποιος έχει χωρίς να του λείψουν 50χιλ€ (=12 πάνελ + 8 αντλία + 30 ev) τότε προχωράει. Αλλά με παραδοχές ότι έχει μεγάλη κατανάλωση ρεύματος, τώρα καίει πετρέλαιο για θέρμανση και του στοιχίζει πολύ η μετακίνηση με το αυτοκίνητο του σε καύσιμα θεωρώ ότι σε 12-15χρόνια έχει κάνει απόσβεση. Τόσο μου βγαίνει εμένα αλλά δεν έχω τα 40 πόσο μάλλον τα 50...

 

  • Like 1
Δημοσ.

Καταλαβαίνετε φαντάζομαι ότι όλα αυτά αφορούν μόνο άτομα που μένουν σε επαρχία με οικόπεδα και χωράφια και έχουν και τα λεφτά στην τσέπη για να αγοράσουν ηλεκτρικό ΙΧ και να φτιάξουν τέτοια υποδομή με Φ/Β. Για το υπόλοιπο 70% των Ελλήνων και όσων μένουν σε πολυκατοικιες σε μεγάλα και μικρά αστικά κέντρα, είναι όνειρα θερινής νυκτός. 

  • Like 1
Δημοσ.
23 λεπτά πριν, Basilhs23___ είπε

Καταλαβαίνετε φαντάζομαι ότι όλα αυτά αφορούν μόνο άτομα που μένουν σε επαρχία με οικόπεδα και χωράφια και έχουν και τα λεφτά στην τσέπη για να αγοράσουν ηλεκτρικό ΙΧ και να φτιάξουν τέτοια υποδομή με Φ/Β. Για το υπόλοιπο 70% των Ελλήνων και όσων μένουν σε πολυκατοικιες σε μεγάλα και μικρά αστικά κέντρα, είναι όνειρα θερινής νυκτός. 

ναι εννοείται αυτό δεν είναι για αυτούς που μένουν στην πόλη. εκεί υπάρχουν αλλά προγράμματα που μπορεί να βολέψουν κάποιον 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν μένουν όλοι σε πολυκατοικίες, ακόμα και στην Αθήνα.

Δεν έχω ποσοστά αλλά υπάρχουν περιοχές π.χ. Γέρακας που δεν έχουν πολυκατοικίες ή είναι ελάχιστες...

 

Όπως και να έχει, ακόμα και πρίζες σε κάθε πεζοδρόμιο να βάλουμε, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις για να έχεις κάθε είδους όχημα. Ε στα ηλεκτρικά είναι πιο ελκυστικό, εφόσον μπορεί να δώσει τα χρήματα να το αγοράσει, σε κάποιον που έχει χώρο πάρκινγκ και εγκατάσταση φ/β...

 

Σε πολυκατοικία φίλου ήδη δύο έχουν βάλει πρίζες, απλές προς το παρόν, συνδεδεμένες με τον μετρητή της ΔΕΗ τους για φόρτιση του plugin υβριδικού τους. Ήταν εύκολο γιατί οι μετρητές ήταν σχεδόν δίπλα στις θέσεις της πυλωτής. 

Πάντως στα βόρεια, σε περιοχές με τιμή οικοπέδου ~εκατομμύριο/ 400τμ, έχω πετύχει ηλεκτρικά που φορτίζουν με προέκταση... Στη μια μάλιστα περίπτωση ο ιδιοκτήτης δεν έχει φτιάξει πάρκινγκ για να μην χαλάσει τον κήπο, είναι γνωστός, και ο κήπος είναι μισό στρέμμα. Το αποτέλεσμα είναι ότι επειδή δεν βρίσκει μπροστά του κάθε φορά, εντάξει 10μέτρα μπρος ή 10 μέτρα πίσω είναι, βάζει απλό καλώδιο που το περνά τοίχο τοίχο (πολύ επικίνδυνο)...

Επεξ/σία από filarhos
  • Like 1
Επισκέπτης
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Basilhs23___ είπε

Καταλαβαίνετε φαντάζομαι ότι όλα αυτά αφορούν μόνο άτομα που μένουν σε επαρχία με οικόπεδα και χωράφια και έχουν και τα λεφτά στην τσέπη για να αγοράσουν ηλεκτρικό ΙΧ και να φτιάξουν τέτοια υποδομή με Φ/Β. Για το υπόλοιπο 70% των Ελλήνων και όσων μένουν σε πολυκατοικιες σε μεγάλα και μικρά αστικά κέντρα, είναι όνειρα θερινής νυκτός. 

Ειναι γνωστο οτι ο μεσος ελληνας κατοικος αγροτικης περιοχης με τρακτερ και αγροτικο diesel, εχει τεραστιο ενδιαφερον να αποκτησει ηλεκτρικο οχημα!!!!!! 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, filarhos είπε

Δεν μένουν όλοι σε πολυκατοικίες, ακόμα και στην Αθήνα.

Δεν έχω ποσοστά αλλά υπάρχουν περιοχές π.χ. Γέρακας που δεν έχουν πολυκατοικίες ή είναι ελάχιστες...

 

Όπως και να έχει, ακόμα και πρίζες σε κάθε πεζοδρόμιο να βάλουμε, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις για να έχεις κάθε είδους όχημα. Ε στα ηλεκτρικά είναι πιο ελκυστικό, εφόσον μπορεί να δώσει τα χρήματα να το αγοράσει, σε κάποιον που έχει χώρο πάρκινγκ και εγκατάσταση φ/β...

 

Σε πολυκατοικία φίλου ήδη δύο έχουν βάλει πρίζες, απλές προς το παρόν, συνδεδεμένες με τον μετρητή της ΔΕΗ τους για φόρτιση του plugin υβριδικού τους. Ήταν εύκολο γιατί οι μετρητές ήταν σχεδόν δίπλα στις θέσεις της πυλωτής. 

Πάντως στα βόρεια, σε περιοχές με τιμή οικοπέδου ~εκατομμύριο/ 400τμ, έχω πετύχει ηλεκτρικά που φορτίζουν με προέκταση... Στη μια μάλιστα περίπτωση ο ιδιοκτήτης δεν έχει φτιάξει πάρκινγκ για να μην χαλάσει τον κήπο, είναι γνωστός, και ο κήπος είναι μισό στρέμμα. Το αποτέλεσμα είναι ότι επειδή δεν βρίσκει μπροστά του κάθε φορά, εντάξει 10μέτρα μπρος ή 10 μέτρα πίσω είναι, βάζει απλό καλώδιο που το περνά τοίχο τοίχο (πολύ επικίνδυνο)...

Και σε μονοκατοικιες να μένεις στην πόλη, δεν υπάρχει ο διαθέσιμος χώρος στα οικόπεδα για να στηθούν φβ και να καλύπτουν τέτοια ισχύ, μικρές σχετικά αυλές που καταλαμβανονται από υπαίθρια γκαράζ, υπόστεγα, τοιχία περιφράξεις, καμία αποθήκη, μικρό κήπο με δέντρα και φυτά, σχετικά περιορισμένη ηλιοφάνεια λόγω εμποδίων. Τουλάχιστον αυτά έχω να πω από μερικές περιοχές στα ΒΠ που έχω κυκλοφορήσει πολλές φορές και κάποτε διέμενα. 

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Basilhs23___ είπε

Και σε μονοκατοικιες να μένεις στην πόλη, δεν υπάρχει ο διαθέσιμος χώρος στα οικόπεδα για να στηθούν φβ και να καλύπτουν τέτοια ισχύ, μικρές σχετικά αυλές που καταλαμβανονται από υπαίθρια γκαράζ, υπόστεγα, τοιχία περιφράξεις, καμία αποθήκη, μικρό κήπο με δέντρα και φυτά, σχετικά περιορισμένη ηλιοφάνεια λόγω εμποδίων. Τουλάχιστον αυτά έχω να πω από μερικές περιοχές στα ΒΠ που έχω κυκλοφορήσει πολλές φορές και κάποτε διέμενα. 

Σε αυτό διαφωνώ. Το 8μισάρι που θα βάλω θέλει 40τμ (το 10άρι 50τμ). Σε μια μονοκατοικία των 100τμ με μπαλκόνια έχεις περίπου 120 με 150τμ διαθέσιμη πλάκα για να βάλεις τα πάνελ στην σωστή κλίση και θα "πιάσουν" 50τμ. Τώρα αν είναι σε δύο επίπεδα έχει τα μισά που πάλι φτάνουν και μένει χώρος για τον ηλιακό θερμοσίφωνα. Αν έχεις σκεπή είσαι στο +20% άρα πάλι φτάνει και μάλιστα αν έχεις σωστό προσανατολισμό μπορεί και λιγότερο από 50τμ....

Περιορισμός υπάρχει μόνο αν είσαι ανάμεσα σε τρεις πολυκατοικίες που σου κάνουν σκιά. Που πάλι από εγκατάσταση γνωστού έκαναν ένα σχέδιο και άφησαν κενά τα σημεία με την σκίαση.

Όποιος θέλει έχω μηχανικό τζιμάνι που φτιάνει ότι θέλεις.

Τα φ/β τα βάζεις στην σκεπή, όπως σε όλο τον κόσμο, εκτός αν έχεις 1-2  στρέμματα ελεύθερα και κάνεις με αυτά στεγασμένο χώρο για το αυτοκίνητό σου...

 

Υ.Γ. Η σκεπή μας λόγω προσανατολισμού, ο χειρότερος δυνατός, υπολόγισε ότι θα έχουμε μειωμένη απόδοση και έτσι βάλαμε 4 πάνελ περισσότερα για να έχουμε τελικά το 8άρι...

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Basilhs23___ είπε

Και σε μονοκατοικιες να μένεις στην πόλη, δεν υπάρχει ο διαθέσιμος χώρος στα οικόπεδα για να στηθούν φβ και να καλύπτουν τέτοια ισχύ, μικρές σχετικά αυλές που καταλαμβανονται από υπαίθρια γκαράζ, υπόστεγα, τοιχία περιφράξεις, καμία αποθήκη, μικρό κήπο με δέντρα και φυτά, σχετικά περιορισμένη ηλιοφάνεια λόγω εμποδίων. Τουλάχιστον αυτά έχω να πω από μερικές περιοχές στα ΒΠ που έχω κυκλοφορήσει πολλές φορές και κάποτε διέμενα. 

Πόση ακριβώς ισχύ φωτοβολταϊκών - πιστεύεις πως - χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και για αυτή την ισχύ πόση ακριβώς επιφάνεια - νομίζεις πως - απαιτείται? Έχεις κάποιο νούμερο υπόψιν, ή ως συνήθως αυτά που γράφεις είναι συμπεράσματα τα οποία δεν έχουν απολύτως καμία βάση?

Εντελώς μπακαλίστικα ένα ηλεκτρικό χρειάζεται κάπου 15KWh για κάθε 100χλμ, οπότε για 15.000χλμ ετησίως που είναι ο μέσος όρος στην Ελλάδα θα χρειαστεί κάπου 2.250KWh. Με δεδομένο ότι στην Αττική κάθε εγκατεστημένο KW φωτοβολταϊκών αποδίδει κάπου 1.300KWh τότε 2KWp είναι παραπάνω από αρκετά για να το υποστηρίξουν, και για 2KWp απαιτείται επιφάνεια σε σκεπή ή ταράτσα από 10 έως 18 τμ, τόση επιφάνεια είναι λίγο απίθανο να μην την διαθέτει μια μονοκατοικία.

  • Like 2
Δημοσ.
4 ώρες πριν, Joshua21 είπε

τόση επιφάνεια είναι λίγο απίθανο να μην την διαθέτει μια μονοκατοικία.

δεν είπε για την επιφάνεια , είπε καταλήγοντας

4 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

σχετικά περιορισμένη ηλιοφάνεια λόγω εμποδίων

 

_________________________________________________________________________________________________________________

Στο θέμα μας , αν δεν μπούνε φορτιστές σε κάθε βενζινάδικο , σουπερμάρκετ , χώρους εργασίας (εργοστάσια) , πεζοδρόμια , πάρκινγκ , τα ηλεκτρικά όταν γίνουν προσιτά με άλλη τεχνολογία μπαταριών , πάλι δε θα είναι για Αθήνα-Θεσ/κη .

Το οτι πληρώνουμε όλοι επιδοτήσεις για να πάρει σήμερα κάποιος ηλεκτρικό , μόνο στην μπανανία , μόνο ποδήλατα και σκουτεράκια έπρεπε να αφήνουν το πολύ .

  • Like 2

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Θα είστε σε θέση να αφήσετε σχόλιο αφού συνδεθείτε



Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...