Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 15/6/2022 στις 10:51 ΠΜ, costas1973 είπε

Απλως αναρωτησου, γιατι να πουλησει καποιος ηλεκτρικο? 

δεν πάω τα ηλεκτρικά (προς το παρόν, όταν βελτιωθεί η κατάσταση βλέπουμε) αλλά αυτό τώρα δεν είναι λογική.

Διότι με την ίδια λογική πρέπει να αναρωτηθούμε...

  • γιατί ο άλλος πουλάει σχεδόν σφραγισμένο κινητό;
  • γιατί πουλάει αυτοκίνητο 1 έτους
  • ...
  • πριν λίγες μέρες είδα αγγελία που πουλούσε ένας μηχανάκι του '22. Μηχανάκι μηνών και το πουλάει; Γιατί; Εμένα μου φαίνεται αδιανόητο. 

Αν είναι να σκεφτόμαστε έτσι...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

πανω σε αυτη τη λογικη  ξερω ηδη 3ς που θα πουλησουν το model 3 που νε 1 ετος αυτη τη στιγμη .

ωραια. κάποιο θέμα θα έχουν θα λεγε ο αντίστοιχος κουτοπονηρηδης  ξέρω εγώ αέριο πετρέλαιο FTW

η οχι?

η αλήθεια ειναι οτι πανε κ οι 3ς στο Model y performance 

άχρηστα τα ηλεκτρικά? οχι απλα διαφορετικός τροπος σκεψεως κ διαφορετικό στάτους ζωης.

ο καθενας πουλαει για τους λογους του που έχει να κανει με τη καθημερινότητα του οχι για τη τεχνολογία του

Για τα μηχανάκια δεν έχω άποψη

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή τη στιγμή που βρισκόμαστε οικονομοτεχνικά;

Με τη δεδομένη τιμή ρεύματος (και τις κλίμακες που θα σε βάλει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού) και με την υπόθεση ότι κάποιος δεν έχει φωτοβολταϊκό (net metering ή αυτόνομο), για ένα αυτοκίνητο πόλης, συμφέρει η αγορά ενός ηλεκτρικού σε σχέση με τη βενζίνη; Πάντα με την υπόθεση φόρτισης στο σπίτι, με απευθείας φορτίο από τον πάροχο, όπως είπαμε, χωρίς φωτοβολταϊκό.

Το έχει μελετήσει κανείς οικονομοτεχνικά για σενάριο πόλης, ας πούμε π.χ. για την ευκολία του σεναρίου με 10.000χλμ ετησίως;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Αυτή τη στιγμή που βρισκόμαστε οικονομοτεχνικά;

Με τη δεδομένη τιμή ρεύματος (και τις κλίμακες που θα σε βάλει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού) και με την υπόθεση ότι κάποιος δεν έχει φωτοβολταϊκό (net metering ή αυτόνομο), για ένα αυτοκίνητο πόλης, συμφέρει η αγορά ενός ηλεκτρικού σε σχέση με τη βενζίνη; Πάντα με την υπόθεση φόρτισης στο σπίτι, με απευθείας φορτίο από τον πάροχο, όπως είπαμε, χωρίς φωτοβολταϊκό.

Το έχει μελετήσει κανείς οικονομοτεχνικά για σενάριο πόλης, ας πούμε π.χ. για την ευκολία του σεναρίου με 10.000χλμ ετησίως;

Πολύ απλά, ναι συμφέρει. Το μεγάλο πρόβλημα για τα ηλεκτρικά είναι η τιμή τους. Ενα αυτοκίνητο που κάνει 28κ (πχ xceed), σε ηλεκτρικό ξεκινάει από σχεδόν τα διπλά(ev6). Η λογική λέει ότι σε βάθος 10ετίας θα βγεις κερδισμένος ή στα ίδια. Αλλά θες και το ανάλογο αρχικό κεφάλαιο.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 minutes ago, kostasgr78 said:

Αυτή τη στιγμή που βρισκόμαστε οικονομοτεχνικά;

Με τη δεδομένη τιμή ρεύματος (και τις κλίμακες που θα σε βάλει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού) και με την υπόθεση ότι κάποιος δεν έχει φωτοβολταϊκό (net metering ή αυτόνομο), για ένα αυτοκίνητο πόλης, συμφέρει η αγορά ενός ηλεκτρικού σε σχέση με τη βενζίνη; Πάντα με την υπόθεση φόρτισης στο σπίτι, με απευθείας φορτίο από τον πάροχο, όπως είπαμε, χωρίς φωτοβολταϊκό.

Το έχει μελετήσει κανείς οικονομοτεχνικά για σενάριο πόλης, ας πούμε π.χ. για την ευκολία του σεναρίου με 10.000χλμ ετησίως;

τα ηλεκτρικά αυτή τη στιγμή έχουν τοσο υψηλά fixed costs που κάνουν τη κουβέντα για οικονομια στο κόστος χρήσης άτοπη.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά γυρίζω όλα μου τα οχήματα σε ηλεκτρικά.

Ο βασικός λόγος είναι γιατί δε γουστάρω να πληρώνω 65%-70% φόρο στα καύσιμα.

Πάντως γνωστοί που έχουν πάρει ηλεκτρικό όχημα,  κάνουν τα διπλάσια χιλιόμετρα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Jlaxy είπε

Ο βασικός λόγος είναι γιατί δε γουστάρω να πληρώνω 65%-70% φόρο στα καύσιμα.

έτσι κι αλλιώς κάποιος φόρους ήδη τους έδωσες και δίνεις με τις επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών όπως και αρκετούς πλέον και στο ρεύμα .

βάλε και φωτοβολταϊκά και σίγουρα κανα φορτιστή στο γκαράζ και είσαι έτοιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 21/6/2022 στις 2:46 ΜΜ, Bitbit είπε

μηχανάκι

 

Στις 21/6/2022 στις 2:46 ΜΜ, Bitbit είπε

δεν πάω τα ηλεκτρικά (προς το παρόν, όταν βελτιωθεί η κατάσταση βλέπουμε) αλλά αυτό τώρα δεν είναι λογική.

Διότι με την ίδια λογική πρέπει να αναρωτηθούμε...

  • γιατί ο άλλος πουλάει σχεδόν σφραγισμένο κινητό;
  • γιατί πουλάει αυτοκίνητο 1 έτους
  • ...
  • πριν λίγες μέρες είδα αγγελία που πουλούσε ένας μηχανάκι του '22. Μηχανάκι μηνών και το πουλάει; Γιατί; Εμένα μου φαίνεται αδιανόητο. 

Αν είναι να σκεφτόμαστε έτσι...

εύκολο (μπορώ να τα απατήσω από το ρωτώ χέρι)
1. το πουλάει το κινιτο γιατι το μόνο που ηθελε ειναι αν παιξει λιγο με αυτο (και το βαρέθηκε)
το ίδιο καια υτοκινια παιρνου κάθε χρονο καινούργια για να δοκιμάζουν συνεχεία και κατι καινουργιο (υπάρχει και μιριδα του δεν με βολεψε προφανώς)
πολυ απλο το πηρε το επεξε το βαρεθηε και εθελει κατι ποιο δυνατό (οποιος παρει με 65 αλογα πεθαινει να παρει 150 εινμαι γεγονος) η ετο ποιο απλο το βαρεθικε (αλλαζει μηχανη καιθε χρονο)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 28/6/2022 στις 10:16 ΜΜ, Sakiz105 είπε

Πολύ απλά, ναι συμφέρει. Το μεγάλο πρόβλημα για τα ηλεκτρικά είναι η τιμή τους. Ενα αυτοκίνητο που κάνει 28κ (πχ xceed), σε ηλεκτρικό ξεκινάει από σχεδόν τα διπλά(ev6). Η λογική λέει ότι σε βάθος 10ετίας θα βγεις κερδισμένος ή στα ίδια. Αλλά θες και το ανάλογο αρχικό κεφάλαιο.

 

Στις 28/6/2022 στις 10:17 ΜΜ, @11h είπε

τα ηλεκτρικά αυτή τη στιγμή έχουν τοσο υψηλά fixed costs που κάνουν τη κουβέντα για οικονομια στο κόστος χρήσης άτοπη.

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και στα δύο παραπάνω, πιο συγκεκριμένα σενάρια οικονομοτεχνικού υπολογισμού κόστους κατοχής/χρήσης στη διάρκεια των ετών για παρόμοια μοντέλα σε χώρους/δυνατότητες.

Δεν έχω πειστεί ακόμα για τις εκτιμήσεις που ακούω και από άλλους, όσο δεν βλέπω αριθμούς, πάντα με κάποιες υποθέσεις. Έτσι κι αλλιώς δεν μπορούμε να βάλουμε στην εκτίμηση τους απρόβλεπτους παράγοντες στο μέλλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, korakios είπε

έτσι κι αλλιώς κάποιος φόρους ήδη τους έδωσες και δίνεις με τις επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών όπως και αρκετούς πλέον και στο ρεύμα .

βάλε και φωτοβολταϊκά και σίγουρα κανα φορτιστή στο γκαράζ και είσαι έτοιμος

Έτσι είναι.

Με φωτοβολταϊκά είναι που συμφέρει.Με ρεύμα από το δίκτυο δύσκολο.

Γενικά για να διανύσει κάποιος 100χλμ χρειάζεται <15kw με αμάξι και 5kw με μηχανή.

Οι μπαταρίες πλέον δε χαλάνε εύκολα και αυτό φενεται από την εγγύηση του κατασκευαστή που δίνει.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Jlaxy είπε

Οι μπαταρίες πλέον δε χαλάνε εύκολα και αυτό φενεται από την εγγύηση του κατασκευαστή που δίνει.

καλά αν το δουλεύεις σαν αμάξι με 120+ την ώρα , κάνεις μεγάλες διαδρομές και  φορτίζεις σαν άνθρωπος σε ταχυφορτιστή (που και πάλι καθυστερεί) δεν το κόβω , αλλά έτσι κιαλλιώς δεν παίρνεις ηλεκτρικό για οικονομία αλλά για να το χαρείς γνωρίζοντας τους περιορισμούς , αν πέσουν σε απόδοση πέσανε , απλά τις επισκευάζεις ή αλλάζεις και συνεχίζεις ....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

 

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και στα δύο παραπάνω, πιο συγκεκριμένα σενάρια οικονομοτεχνικού υπολογισμού κόστους κατοχής/χρήσης στη διάρκεια των ετών για παρόμοια μοντέλα σε χώρους/δυνατότητες.

Δεν έχω πειστεί ακόμα για τις εκτιμήσεις που ακούω και από άλλους, όσο δεν βλέπω αριθμούς, πάντα με κάποιες υποθέσεις. Έτσι κι αλλιώς δεν μπορούμε να βάλουμε στην εκτίμηση τους απρόβλεπτους παράγοντες στο μέλλον.

Δε καταλαβαίνω τι ψάχνεις αλλά αν θες να σου δώσω κάποια  νούμερα που έχω.

Κάτοχος Τέσλα model 3 lr 

Καταναλωση 21 kw/100 km , το 95% εντός πόλεως μόνιμα a/c  και ψηξη κ θέρμανση και μόνιμα ράδιο. Δες πόσο σου κοστιζει η kw σπίτι πρωί η βράδυ δε ξέρω τι θα πληρώνεις κ κάνε τις πράξεις. Αναλογισου ότι δεν είναι ένα τυπικό όχημα αλλά κάπου 450 άλογα. Θεωρώ ότι μικρότερης κατηγορία θα καίει λιγότερο αλλά αυτό έχω να σου δώσω στοιχεία. 

Βγάλε κόστος Σερβις κόστος σήματος ανά ετος. Πρόσθεσε 1100 ε μικτή ασφάλεια το ετος κ αφερεσε πόσο πληρώνεις τώρα μικτή (εάν δε κάνεις μικτή η απλή ασφάλεια είναι σχεδόν παρόμοια με θερμικού) 

Τελευταίο 6 μηνο με 4000 κμ για του λόγου του αληθές 

SmartSelect_20220630-005258_Chrome.jpg.8a62e5f2be2f17835365b9db8075544c.jpg

 

Τι αλλά νούμερα χρειάζεσαι να βοηθήσω;

 

 

  • Like 2
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, sndev είπε

Δε καταλαβαίνω τι ψάχνεις αλλά αν θες να σου δώσω κάποια  νούμερα που έχω.

Κάτοχος Τέσλα model 3 lr 

Καταναλωση 21 kw/100 km , το 95% εντός πόλεως μόνιμα a/c  και ψηξη κ θέρμανση και μόνιμα ράδιο. Δες πόσο σου κοστιζει η kw σπίτι πρωί η βράδυ δε ξέρω τι θα πληρώνεις κ κάνε τις πράξεις. Αναλογισου ότι δεν είναι ένα τυπικό όχημα αλλά κάπου 450 άλογα. Θεωρώ ότι μικρότερης κατηγορία θα καίει λιγότερο αλλά αυτό έχω να σου δώσω στοιχεία. 

Βγάλε κόστος Σερβις κόστος σήματος ανά ετος. Πρόσθεσε 1100 ε μικτή ασφάλεια το ετος κ αφερεσε πόσο πληρώνεις τώρα μικτή (εάν δε κάνεις μικτή η απλή ασφάλεια είναι σχεδόν παρόμοια με θερμικού) 

Τελευταίο 6 μηνο με 4000 κμ για του λόγου του αληθές 

SmartSelect_20220630-005258_Chrome.jpg.8a62e5f2be2f17835365b9db8075544c.jpg

 

Τι αλλά νούμερα χρειάζεσαι να βοηθήσω;

 

 

89 αν δεν κάνω λάθος για το lr, πολύ χονδρικά θα πω 100 khw για το γέμισμα, βάζεις 400-420~ χιλιόμετρα. 100khw από δεή είναι περίπου 30 ευρώ. Για ανάλογων επιδόσεων αυτοκίνητο ice, πάλι για να το βάλω χονδρικά, θες 10l/100, άρα με τιμή 2,4ε λίγο πάνω απτά τριπλά, στα 96 ευρώ για τα ίδια χιλιόμετρα. Όπως είπαμε και πιο πάνω, σε βάθος χρόνου, ΝΑΙ θα βγείς κερδισμένος αν κάνεις και χιλιόμετρα. Ωστόσο η διαφορά στην αρχική επένδυση αποτρέπει το μεγαλύτερο μέρος του των ελλήνων και όχι μόνο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Sakiz105 είπε

89 αν δεν κάνω λάθος για το lr, πολύ χονδρικά θα πω 100 khw για το γέμισμα, βάζεις 400-420~ χιλιόμετρα. 100khw από δεή είναι περίπου 30 ευρώ. Για ανάλογων επιδόσεων αυτοκίνητο ice, πάλι για να το βάλω χονδρικά, θες 10l/100, άρα με τιμή 2,4ε λίγο πάνω απτά τριπλά, στα 96 ευρώ για τα ίδια χιλιόμετρα. Όπως είπαμε και πιο πάνω, σε βάθος χρόνου, ΝΑΙ θα βγείς κερδισμένος αν κάνεις και χιλιόμετρα. Ωστόσο η διαφορά στην αρχική επένδυση αποτρέπει το μεγαλύτερο μέρος του των ελλήνων και όχι μόνο.

Καταρχήν ποιο ακριβώς ICE είναι αναλόγων επιδόσεων με το tesla model 3 lr και καίει μόλις 10l/100km σε κίνηση 95% εντός πόλεως?

Επίσης μην μπερδεύεσαι με γεμίσματα, το συγκεκριμένο με κατανάλωση 21KWh/100km και κόστος KWh 0,30€ είναι 6,3€, ενώ το ICE με 10l/100km και τιμή βενζίνης 2,4€ θα ήταν 24€, σχεδόν τα τετραπλά. ΑΝ ίσχυαν τα 10 λίτρα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης οι καταναλώσεις σε σχέση με το δικό μου Hyundai Kona 64 φαίνονται τ τεράστιες . Έχω γύρω στα 10kwh/100 μέσα στην πόλη ( πολλές φορές τώρα το καλοκαίρι βλέπω κάτω από 9 ) και 16kwh/100 σε αυτοκινητόδρομο 120km/h. Δεν υπάρχει καμία σύγκριση στο κόστος χρήσης.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...