Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 ώρες πριν, costas1973 είπε

Απλως αναρωτησου, γιατι να πουλησει καποιος ηλεκτρικο? 

το ειπαμε και το ξαναλεμε, ΔΕΝ αγοραζεις ηλεκτρικο για οικονομια, η συγκεκριμένη καραμελα ειναι μονο για το Ελλαδισταν!

Τότε για ποιον λόγο να το αγοράσεις αν δεν έχεις κάποιου είδους απόσβεση σε ότι δώσεις; Έτσι για να είσαι στην μόδα η ότι βοηθάς το περιβάλλον ας πούμε; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Επισκέπτης
4 λεπτά πριν, Basilhs23___ είπε

Τότε για ποιον λόγο να το αγοράσεις αν δεν έχεις κάποιου είδους απόσβεση σε ότι δώσεις; Έτσι για να είσαι στην μόδα η ότι βοηθάς το περιβάλλον ας πούμε; 

Οικολογική συνείδηση και τεχνολογια, το 1ο σιγουρα αγνωστη λεξη για τον Νεοελληνα! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, costas1973 είπε

Οικολογική συνείδηση και τεχνολογια, το 1ο σιγουρα αγνωστη λεξη για τον Νεοελληνα! 

Ιεραρχεία αναγκών του Maslow, επίσης άγνωστο για όσους κατακρίνουν τον Νεοέλληνα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, costas1973 είπε

Οικολογική συνείδηση και τεχνολογια, το 1ο σιγουρα αγνωστη λεξη για τον Νεοελληνα! 

Το αν είναι οικολογικό δεν είμαι σίγουρος και σηκώνει συζήτηση. 

Μπορει να μην εκπέμπει καυσαέρια μέσα στην πόλη, αλλά την ενέργεια που θα χρειαστεί μέσω της φόρτισης και του δίκτυο, θα την παράξει ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, έτσι θα γλιτώσουμε κάτι στην πόλη, θα το επιβαρυνθεί όμως το περιβάλλον σε άλλο σημείο εκεί που παράγεται η ενέργεια. 

Αν όμως έχουν αντικατασταθεί όλες οι πηγές ενέργειας με ΑΠΕ τότε το παραπάνω δεν θα ισχύει και θα έχει κέρδος και το περιβάλλον. 

Ένα άλλο θέμα που σηκώνει έρευνα είναι αν η διεργασία παραγωγής μπαταριών από την πρώτη ύλη μέχρι το τέλος, για όλες τις απαραίτητες μπαταρίες που θα χρειαστεί το όχημα στον κύκλο ζωής του, έχει χαμηλότερο ανθρακικό αποτύπωμα σε σχέση με την καύση βενζίνης στο αντίστοιχο όχημα στον κύκλο ζωής του. 

Ο βενζινοκινητηρας έχει απόδοση μέχρι 35%, το ηλεκτρικό και η μπαταρία πολύ υψηλότερη.

Το μεν αμάξι που καίει καύσιμο, χρησιμοποιεί την θερμοτητα από την καύση στην μηχανη για να ζεστάνει την καμπίνα μέσω του εναλλακτη τον Χειμώνα, στην δε ψύξη ο συμπιεστής παραλαμβάνει ισχύ από τον στρόφαλοφορο το Καλοκαίρι. Στο δε ηλεκτροκινητο αμάξι, την ισχύ για θερμανση η ψύξη πρέπει να την δώσει αναγκαστικά η μπαταρία καθώς δεν μπορεί να προκύψει ως προϊόν καυσης και θερμικών απωλειών. 

Άσχετα από αυτά πάντως, στην ΕΕ τα ηλεκτρικά αυξάνονται συνέχεια. 

 

Επεξ/σία από Basilhs23___
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Basilhs23___ είπε

Το αν είναι οικολογικό δεν είμαι σίγουρος και σηκώνει συζήτηση. 

Δεν είναι , εκτός αν οι μπαταρίες παράγονται απο παλιές ανακυκλωμένες σε εργοστάσιο που ηλεκτροδοτείται απο ΑΠΕ

11 λεπτά πριν, Basilhs23___ είπε

Μπορει να μην εκπέμπει καυσαέρια μέσα στην πόλη, αλλά την ενέργεια που θα χρειαστεί μέσω της φόρτισης και του δίκτυο, θα την παράξει ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, έτσι θα γλιτώσουμε κάτι στην πόλη, θα το επιβαρυνθεί όμως το περιβάλλον σε άλλο σημείο εκεί που παράγεται η ενέργεια. 

το ενεργειακό μείγμα στην Ελλάδα είναι φιλικότερο σε σχέση με τις εκπομπές καυσαερίων των ΜΕΚ

δηλαδή εκτός απο το φυσικό αέριο που είναι πιο οικολογικό απο τα υγρά καύσιμα (με το βιομεθάνιο να είναι σε χαμηλό ποσοστό αλλά το συγκεκριμένο είναι πλήρως οικολογικό) , δίνουν και οι ΑΠΕ* αρκετό μείγμα . Τα λιγνιτικά , λειτουργούν πολύ λίγα και συνεισφέρουν ελάχιστα

*οι ανεμογεννήτριες δεν είναι και τόσο οικολογικές πάντως αλλά άλλη συζήτηση

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 11/6/2022 στις 1:06 ΜΜ, LongTom είπε

Μεγάλη προσοχή γιατί (τις πρώτες γενιές ιδίως) των Leaf, δεν είχαν ενεργό σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας. Έτσι πολλά που πουλιούνται είναι με μπαταρία που παίζει να έχει 70-80% της (ήδη μικρής τότε) απόδοσης.
Θέλει καλό τεστ πριν την αγορά, η οποία για τα νεότερα μοντέλα δεν είναι και ιδιαίτερα φτηνή (βλέπω π.χ. 20Κ φεύγα ευρώ για μοντέλα του '17 με 30kWh). Παλαιότερα μοντέλα (π.χ. '13) είναι αρκετά έως πολύ φτηνότερα, αλλά εκεί η μπαταρία παίζει είναι κάτω του μισού σε πολλά και έχει αναφερθεί ότι η τότε τεχνολογία που χρησιμοποιούσαν είχε απότομες πτώσεις απόδοσης που κυριολεκτικά κάνει την χρήση αδύνατη.

 

Κανένα LEAF δεν έχει σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας. Ούτε το τελευταίο. Η NISSAN ισχυρίζεται πως έχει επιλέξει χημεία η οποία δεν είναι τόσο ευαίσθητη σε θερμοκρασίες.

Είμαι ιδιοκτήτης NISSAN LEAF του 2013. Σήμερα έχει σχεδόν 100χιλ χλμ, ενώ η μπαταρία του είναι στο 83% της αρχικής του χωρητικότητας. Επομένως, όχι, δεν είναι κάτω του μισού η μπαταρία στα παλιότερα μοντέλα. Σαφώς χρειάζεται προσοχή όμως, καθώς υπάρχουν αρκετοί έμποροι που υπόσχονται διάφορα αδύνατα. Όποιος ενδιαφέρεται σοβαρά, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου, ή να μας βρει στην ομάδα "Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα" στο facebook.

Και με την ευκαιρία, ας παρακολουθήσουμε μαζί και ας συζητήσουμε πάνω στις πρόσφατες εξελίξεις φόρτισης και ανάπτυξης δικτύων:

 

Στις 15/6/2022 στις 10:51 ΠΜ, costas1973 είπε

Απλως αναρωτησου, γιατι να πουλησει καποιος ηλεκτρικο? 

Γιατί πήρε άλλο, καλύτερο; Αμάν ρε φίλε, ξεκόλλα επιτέλους από το κάρβουνο...

Στις 15/6/2022 στις 11:52 ΠΜ, gpapadakis είπε

Άσχετο είδα review peugeot 208e από κάτοχο, που έλεγε ότι έχει αλλάξει λάστιχα επανειλημμένα στις 30.000χλμ λόγω φθοράς, κάτι που στα συμβατικά αμάξια κάνεις στα 40000+ χλμ. Πιθανό να είναι το βάρος της μπαταρίας που επιταχύνει τη φθορά των ελαστικών.

Είναι το βάρος του ποδιού, που δεν σε αφήνει να οδηγήσεις ήρεμα όταν έχεις ηλεκτρικό με τεράστια ροπή στις μηδέν στροφές... Αυτό είναι. Ευτυχώς τα περισσότερα ηλεκτρικά έχουν "ECO" ή "CHILL" mode, επομένως γλιτώνουμε λίγο ελαστικό...

20 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

Μπορει να μην εκπέμπει καυσαέρια μέσα στην πόλη, αλλά την ενέργεια που θα χρειαστεί μέσω της φόρτισης και του δίκτυο, θα την παράξει ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, έτσι θα γλιτώσουμε κάτι στην πόλη, θα το επιβαρυνθεί όμως το περιβάλλον σε άλλο σημείο εκεί που παράγεται η ενέργεια.

Ακόμη κι έτσι να ήταν (που δεν είναι, καθώς το 2022 η Ελλάδα τρέχει ήδη με άνω του 50% της ηλεκτρικής ενέργειας να παράγεται από ΑΠΕ), το γεγονός και μόνο πως φεύγουν οι ρύποι από τα κέντρα των πόλεων, θα έπρεπε να είναι αρκετό για να στηρίζουμε όλοι την ηλεκτροκίνηση!

20 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

Ένα άλλο θέμα που σηκώνει έρευνα είναι αν η διεργασία παραγωγής μπαταριών από την πρώτη ύλη μέχρι το τέλος, για όλες τις απαραίτητες μπαταρίες που θα χρειαστεί το όχημα στον κύκλο ζωής του, έχει χαμηλότερο ανθρακικό αποτύπωμα σε σχέση με την καύση βενζίνης στο αντίστοιχο όχημα στον κύκλο ζωής του. 

Υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες που αποδεικνύουν πως το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού (με τη ΜΙΑ μπαταρία που θα χρειαστεί για όσο καιρό θα κυκλοφορεί) είναι πολύ μικρότερο από το αντίστοιχο ενός θερμικού. Επίσης, κάποιοι επίτηδες ξεχνάνε πως η συνολική οικονομία του ορυκτού καυσίμου είναι ασύγκριτα πολύπλοκη:
 

 

Επεξ/σία από Thanar
  • Like 1
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 15/6/2022 στις 4:44 ΜΜ, Basilhs23___ είπε

Το αν είναι οικολογικό δεν είμαι σίγουρος και σηκώνει συζήτηση. 

Μπορει να μην εκπέμπει καυσαέρια μέσα στην πόλη, αλλά την ενέργεια που θα χρειαστεί μέσω της φόρτισης και του δίκτυο, θα την παράξει ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, έτσι θα γλιτώσουμε κάτι στην πόλη, θα το επιβαρυνθεί όμως το περιβάλλον σε άλλο σημείο εκεί που παράγεται η ενέργεια. 

Αν όμως έχουν αντικατασταθεί όλες οι πηγές ενέργειας με ΑΠΕ τότε το παραπάνω δεν θα ισχύει και θα έχει κέρδος και το περιβάλλον. 

Ένα άλλο θέμα που σηκώνει έρευνα είναι αν η διεργασία παραγωγής μπαταριών από την πρώτη ύλη μέχρι το τέλος, για όλες τις απαραίτητες μπαταρίες που θα χρειαστεί το όχημα στον κύκλο ζωής του, έχει χαμηλότερο ανθρακικό αποτύπωμα σε σχέση με την καύση βενζίνης στο αντίστοιχο όχημα στον κύκλο ζωής του. 

Ο βενζινοκινητηρας έχει απόδοση μέχρι 35%, το ηλεκτρικό και η μπαταρία πολύ υψηλότερη.

Το μεν αμάξι που καίει καύσιμο, χρησιμοποιεί την θερμοτητα από την καύση στην μηχανη για να ζεστάνει την καμπίνα μέσω του εναλλακτη τον Χειμώνα, στην δε ψύξη ο συμπιεστής παραλαμβάνει ισχύ από τον στρόφαλοφορο το Καλοκαίρι. Στο δε ηλεκτροκινητο αμάξι, την ισχύ για θερμανση η ψύξη πρέπει να την δώσει αναγκαστικά η μπαταρία καθώς δεν μπορεί να προκύψει ως προϊόν καυσης και θερμικών απωλειών. 

Άσχετα από αυτά πάντως, στην ΕΕ τα ηλεκτρικά αυξάνονται συνέχεια. 

 

Αμα θελετε πρασινη ενεργεια μονο ΠΥΡΙΝΙΚΗ! Τελευταιας γενιας αντιδραστηρες ειναι οτι πιο οικολογικο υπαρχει ανα παραγομενη ενεργεια. Φυσικα αερια και λοιπα ειναι αστεια μπροστα στην πυρινικη!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πρεπει να καταλαβουμε οτι δεν ειναι ολα μαυρο ασπρο. προσαρμόζεσαι με τις συνθήκες. ειναι προσβασιμο τωρα να χουν ολες οι χωρες πυρινικα εργοστάσια? δε μιλαω απλα να τα φτιάξουν αλλα να τα συντηρούν να τα προσέχουν, να χουν εκπαιδευμένο προσωπικο. 

ειναι εύκολη η διαχείριση του υδρογόνου στις παρούσες εγκαταστάσεις κ τη παιδεία των κατοίκων? στις πόλεις? στην διανομη την αποθήκευση? ξέρετε οτι τυχων επαφή με τον αερα  απο κάποιο λάθος κανει μπουμ?  η πιστευετε κάποιοι οτι το υδρογόνο που λεμε οτι ειναι οικολογικο κ εύκολο φτιάχνετε στη κουζινα του σπιτιου μας?

σιγα σιγα θα γίνουν ολα ,μπορεί το μελλον να νε ακομα και πυρηνικο αλλα μεχρι να φτασεις εκει περνανε καποια στάδια , Ιώς ο ηλεκτροκινητήρας να νε ενα απο τα στάδια. ενα 20 -30% να γυρίσουν σε ηλεκτρικά στα αστικα κεντρα συμαινει 20% λιγοτερη μόλυνση , δεν ειναι μονο η ποιοτητα ζωης είναι η  επιβάρυνση ανθρώπων με αναπνευστικο λιγότερες αρρώστιες λιγότερο φόρτωμα της δημοσίας υγείας κ πάει αλυσίδα 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, SeriesX είπε

Αμα θελετε πρασινη ενεργεια μονο ΠΥΡΙΝΙΚΗ! Τελευταιας γενιας αντιδραστηρες ειναι οτι πιο οικολογικο υπαρχει ανα παραγομενη ενεργεια. Φυσικα αερια και λοιπα ειναι αστεια μπροστα στην πυρινικη!

 

Είμαι υπέρ της πυρηνικής πλέον, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα και βγαίνουμε εκτός θέματος. Για αμάξια παντως δεν παίζει αυτό. Το μέλλον μπορεί να είναι με ηλεκτρικά αμαξια η με υδρογόνο. 

20 λεπτά πριν, sndev είπε

πρεπει να καταλαβουμε οτι δεν ειναι ολα μαυρο ασπρο. προσαρμόζεσαι με τις συνθήκες. ειναι προσβασιμο τωρα να χουν ολες οι χωρες πυρινικα εργοστάσια? δε μιλαω απλα να τα φτιάξουν αλλα να τα συντηρούν να τα προσέχουν, να χουν εκπαιδευμένο προσωπικο. 

ειναι εύκολη η διαχείριση του υδρογόνου στις παρούσες εγκαταστάσεις κ τη παιδεία των κατοίκων? στις πόλεις? στην διανομη την αποθήκευση? ξέρετε οτι τυχων επαφή με τον αερα  απο κάποιο λάθος κανει μπουμ?  η πιστευετε κάποιοι οτι το υδρογόνο που λεμε οτι ειναι οικολογικο κ εύκολο φτιάχνετε στη κουζινα του σπιτιου μας?

σιγα σιγα θα γίνουν ολα ,μπορεί το μελλον να νε ακομα και πυρηνικο αλλα μεχρι να φτασεις εκει περνανε καποια στάδια , Ιώς ο ηλεκτροκινητήρας να νε ενα απο τα στάδια. ενα 20 -30% να γυρίσουν σε ηλεκτρικά στα αστικα κεντρα συμαινει 20% λιγοτερη μόλυνση , δεν ειναι μονο η ποιοτητα ζωης είναι η  επιβάρυνση ανθρώπων με αναπνευστικο λιγότερες αρρώστιες λιγότερο φόρτωμα της δημοσίας υγείας κ πάει αλυσίδα 

 

Φυσικά και θα έχεις εκπαιδευμένο προσωπικό, καθώς ο σταθμός παραγωγής πυρηνικής ενέργειας δεν θα κατασκευαστεί σύντομα, 8 με 10 έτη περίπου, μέσα εκεί θα έχεις εντοπίσει και το κατάλληλο προσωπικό. Πως θα το βρεις, είτε θα ψάξεις αν υπάρχουν Έλληνες που να εργάζονται σε τέτοιον σταθμό στο εξωτερικό, είτε θα προσλάβεις ξένους, ειτε θα καταρτίσεις προγράμματα μετεκπαιδευσης σε εγκαταστάσεις του εξωτερικού και επί πληρωμή με Έλληνες που θα ταξιδέψουν και θα διαμένουν εκτός για να καταρτιστουν επάνω στο αντικείμενο. Πάντως, τζάμπα το συζητάμε γιατί δεν πρόκειται να δούμε πότε τέτοιους σταθμούς παραγωγής στην Ελλάδα, δεν υπάρχει ούτε η θέληση ούτε η νοοτροπία για να στηρίξουμε κάτι τέτοιο. Ας μείνουμε με τις ΑΠΕ και ας αυξηθούν όσο γίνεται περισσότερο για δική μας αυτονομία. 

9 ώρες πριν, Thanar είπε

Κανένα LEAF δεν έχει σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας. Ούτε το τελευταίο. Η NISSAN ισχυρίζεται πως έχει επιλέξει χημεία η οποία δεν είναι τόσο ευαίσθητη σε θερμοκρασίες.

Είμαι ιδιοκτήτης NISSAN LEAF του 2013. Σήμερα έχει σχεδόν 100χιλ χλμ, ενώ η μπαταρία του είναι στο 83% της αρχικής του χωρητικότητας. Επομένως, όχι, δεν είναι κάτω του μισού η μπαταρία στα παλιότερα μοντέλα. Σαφώς χρειάζεται προσοχή όμως, καθώς υπάρχουν αρκετοί έμποροι που υπόσχονται διάφορα αδύνατα. Όποιος ενδιαφέρεται σοβαρά, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου, ή να μας βρει στην ομάδα "Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα" στο facebook.

Και με την ευκαιρία, ας παρακολουθήσουμε μαζί και ας συζητήσουμε πάνω στις πρόσφατες εξελίξεις φόρτισης και ανάπτυξης δικτύων:

 

Γιατί πήρε άλλο, καλύτερο; Αμάν ρε φίλε, ξεκόλλα επιτέλους από το κάρβουνο...

Είναι το βάρος του ποδιού, που δεν σε αφήνει να οδηγήσεις ήρεμα όταν έχεις ηλεκτρικό με τεράστια ροπή στις μηδέν στροφές... Αυτό είναι. Ευτυχώς τα περισσότερα ηλεκτρικά έχουν "ECO" ή "CHILL" mode, επομένως γλιτώνουμε λίγο ελαστικό...

Ακόμη κι έτσι να ήταν (που δεν είναι, καθώς το 2022 η Ελλάδα τρέχει ήδη με άνω του 50% της ηλεκτρικής ενέργειας να παράγεται από ΑΠΕ), το γεγονός και μόνο πως φεύγουν οι ρύποι από τα κέντρα των πόλεων, θα έπρεπε να είναι αρκετό για να στηρίζουμε όλοι την ηλεκτροκίνηση!

Υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες που αποδεικνύουν πως το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού (με τη ΜΙΑ μπαταρία που θα χρειαστεί για όσο καιρό θα κυκλοφορεί) είναι πολύ μικρότερο από το αντίστοιχο ενός θερμικού. Επίσης, κάποιοι επίτηδες ξεχνάνε πως η συνολική οικονομία του ορυκτού καυσίμου είναι ασύγκριτα πολύπλοκη:
 

 

Εχεις κάνει 100000 χλμ και η μπαταρία έχει απωλεσει μόνο το 17% της αρχικής χωρητικότητας; Αυτό αποτελεί ένα ενδιαφέρον τεχνικό στοιχείο. Δείχνει ότι αν από το 2013 οι μπαταρίες εχουν τετοια αντοχή τότε με την σημερινή τεχνολογία θα είναι ακόμα καλύτερες οι αντοχές. 

Θυμάσαι κατά μέσο όρο κάθε πότε εκτελείς φόρτιση της μπαταρίας όταν αδειάσει; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Basilhs23___ είπε

ι η μπαταρία έχει απωλεσει μόνο το 17% της αρχικής χωρητικότητας; Αυτό αποτελεί ένα ενδιαφέρον τεχνικό στοιχείο. Δείχνει ότι αν από το 2013 οι μπαταρίες εχουν τετοια αντοχή τότε με την σημερινή τεχνολογία θα είναι ακόμα καλύτερες οι αντοχές. 

Θυμάσαι κατά μέσο όρο κάθε πότε εκτελείς φόρτιση της μπαταρίας όταν αδειάσει; 

δες ηδη κ ποιο "συχνρονα" συστήματα με μπαταρίες , αν ψάξεις λίγο θα δεις οτι υπάρχουν πολλοί Αμερικανοί με τεσλα που γράφουν οτι μετα απο 100κ km βρισκοντε απο 7-12% απώλεια. Δεν αναφέρομαι στα ακρα ς με 200 000 κ 10% απώλεια χωρητικότητας αλλά για το μεσο ορο. το ακόμα πιο σημαντικο στατιστικο στοιχείο που ειχα διαβάσει σε παρομοια ερευνα  είναι οτι οτι αυτ που φορτίζουν κυριως σε super charges και τις λιωνουν συγκριτικά με αυτούς που φορτίζουν τυπικά , εχουν 3-5% περισσότερη απώλεια στο ιδιο διάστημα,  οπότε στο σύνολο είναι αμελητέο το πως φορτίζεις

εκει που θελω να καταλήξω είναι οτι αν εντελή ισχύουν τα νούμερα σε σημαντικο βαθμο, η κατάσταση που περιγράφουν ότι θες νεα μπαταρία κάθε 10 χρονια θα αποδειχθεί σαν τη θεωρεία των 90ς οτι ο μικροκυμάτων δημιουργεί καρκίνο. το αν σε 10 χρονια ενα ηλεκτρικο βγάζει αυτονομία 350 κμ αντί 480 km δε θα νε απαραίτητα τόσο σημαντικο με τη λογική οτι τοτε θα χει γεμίσει ο τοπος φορτιστές 

https://insideevs.com/reviews/573397/tesla-model-3-100k-battery-degradation-range-test/

https://electrek.co/2017/09/04/how-tesla-model-s-holds-up-time/

https://insideevs.com/news/525820/tesla-battery-capacity-retention-90/

Επεξ/σία από sndev
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

58 λεπτά πριν, sndev είπε

δες ηδη κ ποιο "συχνρονα" συστήματα με μπαταρίες , αν ψάξεις λίγο θα δεις οτι υπάρχουν πολλοί Αμερικανοί με τεσλα που γράφουν οτι μετα απο 100κ km βρισκοντε απο 7-12% απώλεια. Δεν αναφέρομαι στα ακρα ς με 200 000 κ 10% απώλεια χωρητικότητας αλλά για το μεσο ορο. το ακόμα πιο σημαντικο στατιστικο στοιχείο που ειχα διαβάσει σε παρομοια ερευνα  είναι οτι οτι αυτ που φορτίζουν κυριως σε super charges και τις λιωνουν συγκριτικά με αυτούς που φορτίζουν τυπικά , εχουν 3-5% περισσότερη απώλεια στο ιδιο διάστημα,  οπότε στο σύνολο είναι αμελητέο το πως φορτίζεις

εκει που θελω να καταλήξω είναι οτι αν εντελή ισχύουν τα νούμερα σε σημαντικο βαθμο, η κατάσταση που περιγράφουν ότι θες νεα μπαταρία κάθε 10 χρονια θα αποδειχθεί σαν τη θεωρεία των 90ς οτι ο μικροκυμάτων δημιουργεί καρκίνο. το αν σε 10 χρονια ενα ηλεκτρικο βγάζει αυτονομία 350 κμ αντί 480 km δε θα νε απαραίτητα τόσο σημαντικο με τη λογική οτι τοτε θα χει γεμίσει ο τοπος φορτιστές 

https://insideevs.com/reviews/573397/tesla-model-3-100k-battery-degradation-range-test/

https://electrek.co/2017/09/04/how-tesla-model-s-holds-up-time/

https://insideevs.com/news/525820/tesla-battery-capacity-retention-90/

Μία χαρά. Οπότε, χονδρικά μια μπαταρία ανά 15 με 20 έτη στον μέσο χρήστη. Που σε τόσα έτη παίζει να έχει αγοράσει και νέο αυτοκίνητο εδώ που τα λέμε. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

Μία χαρά. Οπότε, χονδρικά μια μπαταρία ανά 15 με 20 έτη στον μέσο χρήστη. Που σε τόσα έτη παίζει να έχει αγοράσει και νέο αυτοκίνητο εδώ που τα λέμε. 

Και το παλιό scrap...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

Εχεις κάνει 100000 χλμ και η μπαταρία έχει απωλεσει μόνο το 17% της αρχικής χωρητικότητας; Αυτό αποτελεί ένα ενδιαφέρον τεχνικό στοιχείο. Δείχνει ότι αν από το 2013 οι μπαταρίες εχουν τετοια αντοχή τότε με την σημερινή τεχνολογία θα είναι ακόμα καλύτερες οι αντοχές. 

Θυμάσαι κατά μέσο όρο κάθε πότε εκτελείς φόρτιση της μπαταρίας όταν αδειάσει; 

Εννοείται πως οι μπαταρίες έχουν προχωρήσει. Σύμφωνα με τα γραφήματα που δημοσιεύει η Tesla από τον δικό της στόλο, στην πράξη ήδη έχουμε μπαταρίες που θα διανύσουν 1εκατ. χλμ.

Το LEAF είναι ίσως η χειρότερη περίπτωση, με την απουσία θερμικής διαχείρισης. Εγώ φορτίζω μέχρι το 80% το καλοκαίρι και μέχρι το 100% τον χειμώνα, όποτε έχω κάτω από 50% μπαταρία το προηγούμενο βράδυ. Το έχω ρυθμίσει να είναι έτοιμο να φύγω στις 08:00 το πρωί. Ταχυφορτίσεις εννοείται μόνο σε ταξίδια. Rapidgate έχω δει μόνο μια φορά, όταν έκανα το πρώτο ταξίδι από Ρόδο στην Κοζάνη το 2019, που φόρτισα σε όλους τους ταχυφορτιστές της Ιονίας οδού και το πλάκωνα. Μετά την 4η ταχυφόρτιση, η ταχύτητα φόρτισης έπεσε τραγικά, αλλά αυτό είναι γνωστό πρόβλημα του συγκεκριμένου μοντέλου.

12 ώρες πριν, sndev είπε

εκει που θελω να καταλήξω είναι οτι αν εντελή ισχύουν τα νούμερα σε σημαντικο βαθμο, η κατάσταση που περιγράφουν ότι θες νεα μπαταρία κάθε 10 χρονια θα αποδειχθεί σαν τη θεωρεία των 90ς οτι ο μικροκυμάτων δημιουργεί καρκίνο. το αν σε 10 χρονια ενα ηλεκτρικο βγάζει αυτονομία 350 κμ αντί 480 km δε θα νε απαραίτητα τόσο σημαντικο με τη λογική οτι τοτε θα χει γεμίσει ο τοπος φορτιστές 

Ακριβώς αυτό. Πλέον μπορώ να πηγαινοέρχομαι Κοζάνη - Χαλκιδική άνετα με το LEAF, αφού υπάρχουν στη διαδρομή τουλάχιστον 5 ταχυφορτιστές να διαλέξω, ενώ το 2019 υπήρχε ΕΝΑΣ μόνο φορτιστής στη Θεσσαλονίκη, και μάλιστα αργός:

Ακόμη και αν σε άλλα 10 χρόνια η μπαταρία θα πέσει -λέμε τώρα- άλλο 20-30%, το αυτοκίνητο θα είναι απολύτως κατάλληλο για αστικές μετακινήσεις. Που είναι και ο λόγος που το πήρα. Την ίδια στιγμή, έχω ήδη προσφορά για αντικατάσταση μπαταρίας με διπλάσιας χωρητικότητας (από 24kWh σε 40kWh) με €7000 τελική τιμή. Δεν θα το κάνω, γιατί δεν μου χρειάζεται. Εκτός κι αν αποφασίσω να πάω διακοπές στη Μάλτα, γιατί εκεί είναι το συγκεκριμένο συνεργείο...

Επεξ/σία από Thanar
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Thanar είπε

Εννοείται πως οι μπαταρίες έχουν προχωρήσει. Σύμφωνα με τα γραφήματα που δημοσιεύει η Tesla από τον δικό της στόλο, στην πράξη ήδη έχουμε μπαταρίες που θα διανύσουν 1εκατ. χλμ.

Το LEAF είναι ίσως η χειρότερη περίπτωση, με την απουσία θερμικής διαχείρισης. Εγώ φορτίζω μέχρι το 80% το καλοκαίρι και μέχρι το 100% τον χειμώνα, όποτε έχω κάτω από 50% μπαταρία το προηγούμενο βράδυ. Το έχω ρυθμίσει να είναι έτοιμο να φύγω στις 08:00 το πρωί. Ταχυφορτίσεις εννοείται μόνο σε ταξίδια. Rapidgate έχω δει μόνο μια φορά, όταν έκανα το πρώτο ταξίδι από Ρόδο στην Κοζάνη το 2019, που φόρτισα σε όλους τους ταχυφορτιστές της Ιονίας οδού και το πλάκωνα. Μετά την 4η ταχυφόρτιση, η ταχύτητα φόρτισης έπεσε τραγικά, αλλά αυτό είναι γνωστό πρόβλημα του συγκεκριμένου μοντέλου.

Ακριβώς αυτό. Πλέον μπορώ να πηγαινοέρχομαι Κοζάνη - Χαλκιδική άνετα με το LEAF, αφού υπάρχουν στη διαδρομή τουλάχιστον 5 ταχυφορτιστές να διαλέξω, ενώ το 2019 υπήρχε ΕΝΑΣ μόνο φορτιστής στη Θεσσαλονίκη, και μάλιστα αργός:

Ακόμη και αν σε άλλα 10 χρόνια η μπαταρία θα πέσει -λέμε τώρα- άλλο 20-30%, το αυτοκίνητο θα είναι απολύτως κατάλληλο για αστικές μετακινήσεις. Που είναι και ο λόγος που το πήρα. Την ίδια στιγμή, έχω ήδη προσφορά για αντικατάσταση μπαταρίας με διπλάσιας χωρητικότητας (από 24kWh σε 40kWh) με €7000 τελική τιμή. Δεν θα το κάνω, γιατί δεν μου χρειάζεται. Εκτός κι αν αποφασίσω να πάω διακοπές στη Μάλτα, γιατί εκεί είναι το συγκεκριμένο συνεργείο...

Πως τα πάει το αμάξι σου από συντήρηση; Ίδιο κόστος με τα συμβατικά; Κάνει θόρυβο η μηχανή του όταν κυκλοφορείς η τρέχεις; Γενικά πως είναι η όλη εμπειρια της οδήγησης και της χρήσης του αυτοκινήτου σε σύγκριση με τα βενζινοκινητα; Εγώ δεν έχω μπει ποτέ σε ηλεκτρικό. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 17/6/2022 στις 2:14 ΜΜ, Basilhs23___ είπε

Πως τα πάει το αμάξι σου από συντήρηση; Ίδιο κόστος με τα συμβατικά; Κάνει θόρυβο η μηχανή του όταν κυκλοφορείς η τρέχεις; Γενικά πως είναι η όλη εμπειρια της οδήγησης και της χρήσης του αυτοκινήτου σε σύγκριση με τα βενζινοκινητα; Εγώ δεν έχω μπει ποτέ σε ηλεκτρικό. 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σχεδόν ΜΗΔΕΝΙΚΟ κόστος. Δεν υπάρχουν λάδια, μπουζί, τσιμούχες, ιμάντες, γρανάζια σε κιβώτια που φθείρονται, γενικά δεν υπάρχουν αναλώσιμα. Το ΜΟΝΟ που άλλαξα από το 2019 είναι τα υγρά φρένων, επειδή υποτίθεται πως πρέπει να τα αλλάζουμε που και που. Ακόμη και δίσκους φρένων μπορεί να μην αλλάξω ποτέ, καθώς το 80%+ του φρεναρίσματος γίνεται "γυρνώντας" την ενέργεια πίσω στη μπαταρία.
Η "μηχανή" όχι, δεν κάνει θόρυβο. Αν έχεις ευαίσθητη ακοή, μπορείς να ακούσεις υψίσυχνες συχνότητες από το inverter που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, και σε μερικά μοντέλα ακούγεται σε κάποιες ταχύτητες το γρανάζι του μειωτήρα σαν τον ήχο του μετρό. Το 90% του θορύβου στο ταξίδι είναι από τα λάστιχα και τον αέρα, ενώ σταματώντας το φανάρι το βράδυ σε κάνει να ανατριχιάζεις η απόλυτη ησυχία τις πρώτες φορές...

  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...