gbras Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 13 λεπτά πριν, filarhos είπε Στα 10 χρόνια, τόση εγγύηση έχουν οι μπαταρίες, και 10χιλ€ να θέλω για αντικατάσταση του πάλι κερδισμένος είμαι αφού σε <5 χρόνια θα έχω κάνει απόσβεση. 8 χρονια εχουν εγγυηση αλλα δεν θα χρειαστει να κανεις καμια αντικατασταση μεχρι να παει το αυτοκινητο για αποσυρση εκτος και αν μεχρι τοτε εχουν προοδευσει τοσο πολυ οι μπαταριες σε αποδοση και τιμη ωστε να μην σε πειραζει να δωσεις μερικα λεφτα να το κανεις. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
korakios Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 22 λεπτά πριν, filarhos είπε Το excelάκι έχει μπόλικα φύλλα με διάφορες εναλλακτικές. Αν όλα πάνε καλά το '22 θα κάνουμε αρκετά πραγματάκια... Ναι κι έχει <90χιλχλμ και είναι άψογο, αλλά 16 ετών ήδη... Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, έβαλα και την τακτική συντήρηση των οχημάτων που έχω, κάνω πλήρη απόσβεση σε 12 χρόνια. Δηλαδή έχω δώσει 25χιλ€ και στα 12 χρόνια αν βάζω στην άκρη ότι θα πλήρωνα για τα μ.ε.κ. τα μάζεψα. Δεν υπολογίζω μηχανικές ζημιές που θα βγάλουν, όχι λόγω κινητήρα αλλά παλαιότητας, που σίγουρα θα φτάσουν μερικές χιλιάδες €. Στα 10 χρόνια, τόση εγγύηση έχουν οι μπαταρίες, και 10χιλ€ να θέλω για αντικατάσταση του πάλι κερδισμένος είμαι αφού σε <5 χρόνια θα έχω κάνει απόσβεση. Δεν νομίζω να έχει πέσει τόσο πολύ από 3-400χλμ, εντός πόλης που με νοιάζει, να βγάζει 150-200 πάλι με καλύπτει για τις ανάγκες μου (στην χειρότερη αν δεν μπορώ να πάω αυθημερόν χωριό, που μια φορά έτυχε τόσα χρόνια, πάω με το άλλο). είμαι περίεργος για τους υπολογισμούς σου πόσα χλμ / έτος θα κάνεις ? (για εντός πόλης) πόσα kw/100χλμ κατανάλωσης σε wltp και ποιο μοντέλο με τι κόστος απόκτησης υπολογίζεις? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
filarhos Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 45 λεπτά πριν, korakios είπε είμαι περίεργος για τους υπολογισμούς σου πόσα χλμ / έτος θα κάνεις ? (για εντός πόλης) πόσα kw/100χλμ κατανάλωσης σε wltp και ποιο μοντέλο με τι κόστος απόκτησης υπολογίζεις? Με μηδενικό κόστος ρεύματος, αν καλύπτομαι από το net metering: passat: 7λ/100χλμ * 1,75€/λ = 12,25€/100χλμ με αγορά: 25000€/12,25€=204 000 χλμ απόσβεση punto: 4,5λ/100χλμ * 1,55€/λ = 7€/100χλμ με αγορά: 25000€/7€=357 000 χλμ απόσβεση όπου η μέση τιμή είναι τα 280χιλχλμ για πλήρη απόσβεση. Με 25χιλχλμ που κάνω τον χρόνο είναι περίπου 11 χρόνια, τώρα αν βάλω και τα άλλα 5 που κάνω με το μεγάλο (αν με 25χιλ€ παίρνω τουλάχιστον segment c) πάω στα 30χιλχλμ έρχεται ακόμα πιο γρήγορα <10. Έχω κι άλλα σενάρια όμως: Να πηγαίνω δουλειά τις μισές μέρες -7χιλχλμ τον χρόνο ~15 χρόνια απόσβεση Να ξεκινήσει να πηγαίνει και η γυναίκα μου κανονικά στη δουλειά της +15χιλχλμ, δύο χρόνια δουλεύει από το σπίτι, στο μικρό. Οπότε πάμε στα 204χιλχλμ απόσβεση δηλαδή ~8 χρόνια. Να μην μου φτάνει το 10άρι πάνελ και να πληρώνω 10-20 λεπτά του € την kwh τότε θέλει υπολογισμό για το αν αξίζει μικρό ή μεγάλο ηλεκτρικό... Συνδυασμός των ανωτέρω με #$#$%^... Ιδανικά θα ήθελα να μην πηγαίνω δουλειά καθόλου μέσα στον μήνα ούτε εγώ ούτε η γυναίκα μου κι ας μείνω με αυτά που έχω και θα κάνω το πολύ 15χιλχλμ... Δεν έχω υπολογίσει ζημιές που έβγαλαν και θα βγάλουν: π.χ. δίσκο πλατό 300-450€, δυναμό 300€ για το punto, ε το passat γερμανικό όλο και καμία βλακεία θα βγάλει κι ας έχει λίγα χλμ... Υ.Γ. Αυτά είναι χωρίς ταξίδια. Δυστυχώς πάμε κάθε χρόνο δύο ταξίδια: ένα βόρεια Ελλάδα τον χειμώνα για τους συγγενείς επάνω και ένα καλοκαίρι μια βόλτα με πολλές στάσεις, βάλε 4-5χιλχλμ αλλά αυτά δεν γίνονται εύκολα με ρεύμα... Επεξ/σία 13 Ιανουαρίου 2022 από filarhos Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
korakios Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 23 λεπτά πριν, filarhos είπε Με μηδενικό κόστος ρεύματος, αν καλύπτομαι από το net metering: το οποίο έχει και αυτό κόστος απόκτησης (άσχετα αν έχεις ήδη εγκατεστημένο φωτοβολταϊκό που κάποιος άλλος μπορεί να μην έχει) 25 λεπτά πριν, filarhos είπε passat: 7λ/100χλμ * 1,75€/λ = 12,25€/100χλμ με αγορά: 25000€/12,25€=204 000 χλμ απόσβεση punto: 4,5λ/100χλμ * 1,55€/λ = 7€/100χλμ με αγορά: 25000€/7€=357 000 χλμ απόσβεση στα οποία θα είσαι εκτός εγγύησης μπαταρίας εννοείται καθαρά δικιά σου απόφαση και σεβαστή , απλά προσωπικά δε βλέπω κάποια οικονομία στα νούμερα αν έκανες παραπάνω χλμ/έτος , ίσως ,μιας και έχεις όλα τα καλά σενάρια (παρκινγκ και φωτοβολταϊκό) , με προϋπόθεση φυσικά να κρατήσουν οι μπαταρίες Για μένα προς το παρών σα μόνη λύση είναι cng/lpg για μέσα στην πόλη ,ή πετρέλαιο για εκτός Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
agnostos13 Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 13 Ιανουαρίου 2022 11 ώρες πριν, gbras είπε Επισης https://www.bbc.com/news/world-asia-59920215 Καλά εκεί θάφτηκαν κυριολεκτικά στο χιόνι! Αν και δεν βλέπω που σχετίζεται με το παρών θέμα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
gleft Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 8 ώρες πριν, gbras είπε Τι κολλημα εχετε φαει με το υδρογονο δεν μπορω να καταλαβω. Υδρογονο δεν θα μπει ποτε στην ηλεκτροκινηση. Το υδρογονο ειναι η τελευταια λυση, γιατι υπαρχουν πολυ καλυτερες, για να σωσεις καποια απο την ενεργεια των ΑΠΕ που αλλιως θα πηγαινε χαμενη. άμεσος ανεφοδιασμός, δε χρειάζεται μεγάλο βάρος για μπαταρίες, και δεν επιβαρύνει το δίκτυο. 1 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Thanar Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 10 λεπτά πριν, gleft είπε δεν επιβαρύνει το δίκτυο Δεν επιβαρύνει το δίκτυο; Πώς θα παραχθεί το υδρογόνο; Από μόνο του; Το ξέρεις πως η απόδοση ενός υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου είναι το 1/4 σε σχέση με ένα μπαταριοκίνητο; 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
primeragt Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 1 ώρα πριν, Thanar είπε Δεν επιβαρύνει το δίκτυο; Πώς θα παραχθεί το υδρογόνο; Από μόνο του; Το ξέρεις πως η απόδοση ενός υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου είναι το 1/4 σε σχέση με ένα μπαταριοκίνητο; Ακόμα και από ΑΠΕ μπορεί να παράγεται σε μεγάλες ποσότητες όταν σταματάνε πχ οι ανεμογεννήτριες να δουλεύουν γιατί δεν υπάρχει ζήτηση, μπορούν να παράγουν υδρογόνο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που βλέπω παρατηρούνται γενικά το θέμα ηλεκτροκίνησης είναι ότι οι μπαταρίαδες δεν θέλουν να ακούν με τίποτα για το υδρογόνο λες και θα καταργήσει τα δικά τους. Το έχω ξαναγράψει οι μπαταρίες δεν είναι για τα πάντα. Και τα δύο είναι αυτά που θα σπρώξουν την ηλεκτροκίνηση σε καθολική αποδοχή όχι μόνο θεωρητικά αλλά και ουσιαστικά. Ούτε το υδρογόνο μόνο του ούτε οι μπαταρίες μόνες τους θα πετύχουν την απόλυτη αποδοχή της ηλεκτροκίνησης. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
LongTom Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 7 ώρες πριν, gleft είπε άμεσος ανεφοδιασμός, δε χρειάζεται μεγάλο βάρος για μπαταρίες, και δεν επιβαρύνει το δίκτυο. Είναι ωραίο που αναφέρεις το δίκτυο, γιατί αυτό είναι το τεράστιο θέμα με τα ηλεκτρικά υδρογόνου. Δεν λέω φυσικά για το ηλεκτρικό, αλλά διανομής. Τεράστια προσπάθεια να στηθεί και να υποστηριχτεί τέτοιο δίκτυο. Πολύ μεγαλύτερο από το να συνδέσεις τα ηλεκτρικά. Πέρα του ότι το υδρογόνο είναι τρομερά μπελαλίδικο στην μεταφορά/αποθήκευση. Πάλι, πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη των ηλεκτρικών. 6 ώρες πριν, primeragt είπε Ακόμα και από ΑΠΕ μπορεί να παράγεται σε μεγάλες ποσότητες όταν σταματάνε πχ οι ανεμογεννήτριες να δουλεύουν γιατί δεν υπάρχει ζήτηση, μπορούν να παράγουν υδρογόνο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που βλέπω παρατηρούνται γενικά το θέμα ηλεκτροκίνησης είναι ότι οι μπαταρίαδες δεν θέλουν να ακούν με τίποτα για το υδρογόνο λες και θα καταργήσει τα δικά τους. Το έχω ξαναγράψει οι μπαταρίες δεν είναι για τα πάντα. Και τα δύο είναι αυτά που θα σπρώξουν την ηλεκτροκίνηση σε καθολική αποδοχή όχι μόνο θεωρητικά αλλά και ουσιαστικά. Ούτε το υδρογόνο μόνο του ούτε οι μπαταρίες μόνες τους θα πετύχουν την απόλυτη αποδοχή της ηλεκτροκίνησης. Η παραγωγή υδρογόνου από ΑΠΕ είναι προβληματική από αρκετές απόψεις που γράφω παρακάτω. Κυρίως λόγω συναγωνισμού με άλλες ανάγκες και λόμπι. Πάντως το υδρογόνο φαίνεται να είναι η προτιμητέα λύση για κάποιες κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων. Κυρίως βαρέων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων και ορισμένων μεγάλων μηχανημάτων κατασκευής (όταν είναι εκτός δικτύου). Οχημάτων που πρέπει δηλαδή να έχουν τέτοιες τεράστιες μπαταρίες που η εναλλακτική του υδρογόνου είναι πάνω-κάτω ο μονόδρομος. Τουλάχιστον μέχρι οι solid state και ανώτερης ενεργειακής πυκνότητας μπαταρίες έρθουν. Αυτό δείχνει η βιομηχανία μέχρι τώρα. Τα Ι.Χ. ηλεκτρικά υδρογόνου είναι απλά τελείως ασύμφορα από άποψη απόδοσης, στησίματος δικτύου παροχής υδρογόνου σε μεγάλη κλίμακα και ανταγωνισμού για τα κονδύλια (το ηλεκτρικό μπαταρίας έχει προβάδισμα λόγω ιστορίας/αποδοχής και δεδομένου ότι το 95% του υδρογόνου τώρα παράγεται από ορυκτά καύσιμα). Αυτά από επίσημες κυβερνητικές πηγές για το θέμα. Μεγάλο θέμα ότι μέχρι τώρα δεν υπάρχει σοβαρό πλάνο από τους OEM για το πως θα υποστηρίξουν/στήσουν το δίκτυο διανομής και το πως θα εξασφαλίσουν την παραγωγή του υδρογόνου με "καθαρά" μέσα. Κάτι που οι ΟΕΜ που ασχολούνται με μπαταρίες έχουν κάνει, ή τουλάχιστον έχουν μερικώς καταφέρει/αναφέρει. Τέλος ο δρόμος για την αφαίρεση των στρατηγικών μετάλλων στις μπαταρίες (& ανακύκλωση) είναι πολύ μπροστά από τις αντίστοιχες στις κυψέλες υδρογόνου. Κάτι που επίσης δείχνει πολύ ωραίο και σε PR κυβερνήσεων που διανέμουν τα κονδύλια. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
gleft Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 4 ώρες πριν, LongTom είπε Είναι ωραίο που αναφέρεις το δίκτυο, γιατί αυτό είναι το τεράστιο θέμα με τα ηλεκτρικά υδρογόνου. Δεν λέω φυσικά για το ηλεκτρικό, αλλά διανομής. Τεράστια προσπάθεια να στηθεί και να υποστηριχτεί τέτοιο δίκτυο. Πολύ μεγαλύτερο από το να συνδέσεις τα ηλεκτρικά. Πέρα του ότι το υδρογόνο είναι τρομερά μπελαλίδικο στην μεταφορά/αποθήκευση. Πάλι, πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη των ηλεκτρικών. Η παραγωγή υδρογόνου από ΑΠΕ είναι προβληματική από αρκετές απόψεις που γράφω παρακάτω. Κυρίως λόγω συναγωνισμού με άλλες ανάγκες και λόμπι. Πάντως το υδρογόνο φαίνεται να είναι η προτιμητέα λύση για κάποιες κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων. Κυρίως βαρέων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων και ορισμένων μεγάλων μηχανημάτων κατασκευής (όταν είναι εκτός δικτύου). Οχημάτων που πρέπει δηλαδή να έχουν τέτοιες τεράστιες μπαταρίες που η εναλλακτική του υδρογόνου είναι πάνω-κάτω ο μονόδρομος. Τουλάχιστον μέχρι οι solid state και ανώτερης ενεργειακής πυκνότητας μπαταρίες έρθουν. Αυτό δείχνει η βιομηχανία μέχρι τώρα. Τα Ι.Χ. ηλεκτρικά υδρογόνου είναι απλά τελείως ασύμφορα από άποψη απόδοσης, στησίματος δικτύου παροχής υδρογόνου σε μεγάλη κλίμακα και ανταγωνισμού για τα κονδύλια (το ηλεκτρικό μπαταρίας έχει προβάδισμα λόγω ιστορίας/αποδοχής και δεδομένου ότι το 95% του υδρογόνου τώρα παράγεται από ορυκτά καύσιμα). Αυτά από επίσημες κυβερνητικές πηγές για το θέμα. Μεγάλο θέμα ότι μέχρι τώρα δεν υπάρχει σοβαρό πλάνο από τους OEM για το πως θα υποστηρίξουν/στήσουν το δίκτυο διανομής και το πως θα εξασφαλίσουν την παραγωγή του υδρογόνου με "καθαρά" μέσα. Κάτι που οι ΟΕΜ που ασχολούνται με μπαταρίες έχουν κάνει, ή τουλάχιστον έχουν μερικώς καταφέρει/αναφέρει. Τέλος ο δρόμος για την αφαίρεση των στρατηγικών μετάλλων στις μπαταρίες (& ανακύκλωση) είναι πολύ μπροστά από τις αντίστοιχες στις κυψέλες υδρογόνου. Κάτι που επίσης δείχνει πολύ ωραίο και σε PR κυβερνήσεων που διανέμουν τα κονδύλια. για το δίκτυο όπως φαίνεται οι μεγάλοι παίκτες στα ορυκτά καύσιμα θα φροντίσουν, γιατι ειδικά στην αρχή θα είναι και οι κύριοι παραγωγοί (όπωε σημειώνεις κι εσύ). Μπελαλίδικο δεν θα το έλεγα, δεν είμαστε στο '30 πλέον. Επίσης η αποθήκευση είναι ένα θέμα που έχει λυθεί σχεδόν. Επίσης τα ηλεκτρικά απαιτούν μεγάλες επενδύσεις αν φτάσουν σε νούμερα τα συμβατικά (για τα δεδομένα του σήμερα) οχήματα, ενώ τα υδρογονοκίνητα αν λάβουμε υπόψην και τις απώλειες του δικτύου και των μεθόδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, φτάνουν στο 80% της απόδοσης (lifetime efficiency) των BEV. Η παραγωγή του θα ανέβει αναγκαστικά γιατί οι μεταφορές είναι ένα μικρό μέρος της ανάγκης, η βιομηχανία θα κάνει κυρίως χρήση (steel, off-grid power κλπ). Η βιομηχανία επίσης αναμένει ότι μέχρι το 2050 πάνω από το 75% θα είναι "πράσινο" υδρογόνο, κάτι που δείχνει καλό και στα PR κυβερνήσεων αλλά και βιομηχανιών που παλεύουν για carbon quotas. Επίσης οι κυψέλες υδρογόνου, ναι είναι ακόμα σε απλώς ανεκτό στάδιο, πρώτον θα εξελιχθούν κι αυτές όπως αναμένεται και για τις μπαταρίες, αλλά είναι ήδη πανω απο 50% πιο αποδοτικές απο τα ice οχήματα. Οι ΟΕΜ (R.Bosch, Weichai, Cummins, Linde, Air Liquide και άλλοι) έχουν ήδη δώσει εκατοντάδες εκατομμύρια για να μπουν και να προλάβουν την αγορά. Έχεις δίκιο πως βαρέα οχήματα και επαγγελματικά θα είναι τα πρώτα που θα κάνουν χρήση αλλά τα ΙΧ θα έρθουν κι αυτά για τους προφανείς λόγους (χρόνος ανεφοδιασμού, scalability). Τέλος δε λέω ότι οι μπαταρίες είναι κακή τεχνολογία ή λάθος αγορά, αλλά εγώ προσωπικά κρίνω πως οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης, το βάρος και ο περιορισμένος χρόνος ζωής δεν είναι κάτι που επιθυμώ απο το όχημα που θα αγόραζα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Thanar Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 14 Ιανουαρίου 2022 7 ώρες πριν, gleft είπε Τέλος δε λέω ότι οι μπαταρίες είναι κακή τεχνολογία ή λάθος αγορά, αλλά εγώ προσωπικά κρίνω πως οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης, το βάρος και ο περιορισμένος χρόνος ζωής δεν είναι κάτι που επιθυμώ απο το όχημα που θα αγόραζα. Μεγάλοι χρόνοι φόρτισης; 3 δευτερόλεπτα για τη νυχτερινή φόρτιση στο σπίτι και 20-30' για στάση σε ταξίδι είναι πολλά; Το βάρος είναι πρόβλημα; Ιδίως από τη στιγμή που κατεβάζει το κέντρο βάρους κάτω από τους άξονες, βελτιώνοντας την ενεργητική ασφάλεια; Ο περιορισμένος χρόνος ζωής; Έχω Nissan Leaf του 2013, έχει κλείσει 8 χρόνια και 80χιλ χλμ, και η μπαταρία του είναι ακόμη στο 87% της αρχικής του χωρητικότητας! Για άλλα 10 χρόνια θα είναι απολύτως κατάλληλο για τη δουλειά που το πήρα! 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
LongTom Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 21 ώρες πριν, gleft είπε για το δίκτυο όπως φαίνεται οι μεγάλοι παίκτες στα ορυκτά καύσιμα θα φροντίσουν, γιατι ειδικά στην αρχή θα είναι και οι κύριοι παραγωγοί (όπωε σημειώνεις κι εσύ). Μπελαλίδικο δεν θα το έλεγα, δεν είμαστε στο '30 πλέον. Επίσης η αποθήκευση είναι ένα θέμα που έχει λυθεί σχεδόν. Επίσης τα ηλεκτρικά απαιτούν μεγάλες επενδύσεις αν φτάσουν σε νούμερα τα συμβατικά (για τα δεδομένα του σήμερα) οχήματα, ενώ τα υδρογονοκίνητα αν λάβουμε υπόψην και τις απώλειες του δικτύου και των μεθόδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, φτάνουν στο 80% της απόδοσης (lifetime efficiency) των BEV. Η παραγωγή του θα ανέβει αναγκαστικά γιατί οι μεταφορές είναι ένα μικρό μέρος της ανάγκης, η βιομηχανία θα κάνει κυρίως χρήση (steel, off-grid power κλπ). Η βιομηχανία επίσης αναμένει ότι μέχρι το 2050 πάνω από το 75% θα είναι "πράσινο" υδρογόνο, κάτι που δείχνει καλό και στα PR κυβερνήσεων αλλά και βιομηχανιών που παλεύουν για carbon quotas. Επίσης οι κυψέλες υδρογόνου, ναι είναι ακόμα σε απλώς ανεκτό στάδιο, πρώτον θα εξελιχθούν κι αυτές όπως αναμένεται και για τις μπαταρίες, αλλά είναι ήδη πανω απο 50% πιο αποδοτικές απο τα ice οχήματα. Οι ΟΕΜ (R.Bosch, Weichai, Cummins, Linde, Air Liquide και άλλοι) έχουν ήδη δώσει εκατοντάδες εκατομμύρια για να μπουν και να προλάβουν την αγορά. Έχεις δίκιο πως βαρέα οχήματα και επαγγελματικά θα είναι τα πρώτα που θα κάνουν χρήση αλλά τα ΙΧ θα έρθουν κι αυτά για τους προφανείς λόγους (χρόνος ανεφοδιασμού, scalability). Τέλος δε λέω ότι οι μπαταρίες είναι κακή τεχνολογία ή λάθος αγορά, αλλά εγώ προσωπικά κρίνω πως οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης, το βάρος και ο περιορισμένος χρόνος ζωής δεν είναι κάτι που επιθυμώ απο το όχημα που θα αγόραζα. Δεν φτάνουν το 80% με καμία περίπτωση. Οι καλύτερες μελέτες "well-2-wheel" δείχνουν κάπου 25%-35%, με τα ηλεκτρικά μπαταρίας να έχουν 70-90%. Πολύ λογικό, εφόσον το υδρογόνο είναι απλά ηλεκτρικό με (αρκετά) περισσότερα βήματα. Μόνο η ηλεκτρόλυση είναι καμία 40-45% απώλειες. Καλύτερα από ICE τα οχήματα υδρογόνου, αλλά πολύ κάτω σε σχέση με τα BEV. Το υδρογόνο είναι από τα δυσκολότερα αέρια να μεταφέρεις, ήταν και είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συμπιεστεί και να αποθηκευτεί δίχως απώλειες. Οι τεχνολογίες μεν υπάρχουν να γίνει σωστά, αλλά συνεχίζει να είναι ακριβό (και επικίνδυνο εάν δεν γίνει σωστά = έξτρα κόστος). Αυτό επίσης απαιτεί ενέργεια (συμπίεση, αποθήκευση, μεταφορά με ειδικά οχήματα), που συνεισφέρει στο τελικό μικρό ποσοστό απόδοσης τέτοιων λύσεων. Το "πράσινο" υδρογόνο είναι κάτι που πρέπει να αποδειχτεί. Με τα 95-98% σήμερα να είναι από ορυκτά καύσιμα, ο δρόμος για το πλήρες πράσινο είναι μακρύς και δύσκολος. Ιδίως όταν δεν υπάρχουν φτηνές τεχνικές παραγωγής σήμερα σε μαζική κλίμακα και τα BEV γίνονται ολοένα και πιο διαδεδομένα. Οι κυψέλες είναι λιγότερο αποδοτικές από τις μπαταρίες. Δεν υπάρχει χώρος για αμφιβολία επ' αυτού και είναι απλή φυσική. Περισσότερα βήματα για να παράγεις ηλεκτρισμό στο όχημα = περισσότερες απώλειες. Προσωπικά δεν είδα κάτι ρεαλιστικό από τους ΟΕΜ για το υδρογόνο, τουλάχιστον σε κλίμακες που θα συναγωνιστούν τα βήματα από τις BEV ΟΕΜ για να γίνει η μετάβαση. Πολλές θεωρίες και γενικούρες με κύρια θέματα το ποιος θα πληρώσει τα τεράστια κόστη των εγκαταστάσεων, μεταφορών και υποδομών ασφαλείας. Επίσης πως θα γίνει ώστε η ενέργεια από ΑΕΠ (ή πυρηνικά) να μεγαλώσει τόσο, όσο να καλύψει τις πολύ μεγαλύτερες απώλειες (= ανάγκες έξτρα ενέργειας που δεν χρειάζονται σε BEV) ενός μεγάλου στόλου οχημάτων υδρογόνου. Το τελευταίο είναι 100% δική σου άποψη, δεν έχει ιδιαίτερη σχέση να κάνει με το τι γίνεται στην πραγματικότητα. Η πλειοψηφία των ΟΕΜ (και κυβερνήσεων) ολοένα και περισσότερο επενδύει μεγάλα ποσά και έχει πλάνα για ένα μέλλον κυρίως BEV με άλλες τεχνολογίες να είναι υποστηρικτές. Αυτή είναι η κατάσταση μέχρι σήμερα. Για το μέλλον, ποιος ξέρει. Όσον αφορά τις μπαταρίες, χρόνους φόρτισης κ.ο.κ., προσωπικά έχω απαντήσει καμία μισή ντουζίνα φορές, άλλες τόσες έχουν γράψει άλλοι εδώ. Δεν θέλω να τα γράψω κι άλλη μια φορά... 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Thanar Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Εξαιρετικές οι τοποθετήσεις του @LongTom, συγχαρητήρια! 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
telis Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 1 ώρα πριν, Thanar είπε Εξαιρετικές οι τοποθετήσεις του @LongTom, συγχαρητήρια! Εσύ έχεις δει κανένα λογαριασμό ρεύματος τελευταία ή μπα; Και μην μου πεις ότι κάνεις netmetering, αυτό αφορά ελάχιστους Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Jos3ph Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Share Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 3 ώρες πριν, telis είπε Εσύ έχεις δει κανένα λογαριασμό ρεύματος τελευταία ή μπα; Και μην μου πεις ότι κάνεις netmetering, αυτό αφορά ελάχιστους έχω μία μικρή ελπίδα ότι θα ενεργοποιηθεί το πρώτο εργοστάσιο σύντηξης το 2024 , οπότε οι τιμές θα πέσουν. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα