Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Νομίζω υπάρχουν ήδη υβριδικά παρόμοια. Ο ICE τροφοδοτεί τη μπαταρία/μοτέρ (toyota?).

Αν είναι σωστό εξαρτάται απο 

1) Αξιοπιστία

2) Απόδοση

Τί με νοιάζει αν ο ICE γεμίζει την μπαταρία ή κινεί τους τροχούς? 

Ας διαλέξουν ότι καταναλώνει λιγότερο και είναι περισσότερο αξιόπιστο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Τί με νοιάζει αν ο ICE γεμίζει την μπαταρία ή κινεί τους τροχούς? 

Αν φτάσεις να κινείς τους τροχούς ξεκινάνε να υπάρχουν πολλά παραπάνω μηχανικά μέρη τα οποία έχουν φθορά για να φτάσσει η κίνηση εκεί καθώς o ICΕ δεν τοποθετείται πάνω σε αυτούς. Ενδεικτικά το σασμάν, ο συμπλέκτης. Δεν μπορείς να τα αγνοήσεις καθώς η ροπή ενός ICE βρίσκεται σε συγκεκριμένες στροφές. Εδώ στην ουσία αν και δεν γνωρίζω 100% τις λεπτομέρειες της κατασκευής ο κινητήρας λογικά θα χρειάζεται ότι συντήρηση χρειάζεται και μία γεννήτρια σπιτιού. Δηλαδή φίλτρο λάδια μπουζί μια φορά τον χρόνο;

Επίσης αν κάτι πάθει δεν θα έχεις ένα αυτοκίνητο που προχωράει 50km και μετά τέλος αλλά ένα αυτοκίνητο που βγάζει 145km και αν μιλάμε για πόλη πιθανών να φτάνει και τα 200km.

Επεξ/σία από manolis940
Δημοσ.
49 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Κάτι memes που βλέπαμε με Tesla με γενήτριες στο χώρο αποσκευών η Leapmotor τα έκανε πραγματικότητα. Φέρνει ένα αυτοκίνητο μέτριας εμβέλεια αυτοκίνητο (210km 145km WLPT)  γιατί ένα μέρος το καταλαμβάνει ένας βενζινοκινητήρας ο οποίος όμως λειτουργεί σαν γεννήτρια για να παράγει ρεύμα και να φορτίζει την μπαταρία. Έτσι καταφέρνει να φτάσει μία αυτονομία στα 950km.

Αν και φαίνεται χαζό όσον αφορά τα PHEV όπου σήμερα έχουν συνήθως 50km με 100km αυτονομία η οποία είναι ανεπαρκής μέχρι και οριακή, εδώ έχεις ένα αμάξι οικονομικό για την καθημερινή χρήση και κάποια σκ που φεύγεις για να πας Σπάρτη ας πούμε δεν έχεις το "άγχος" της φόρτισης ή του αν θα βρεις φορτιστή.

Αν και έχω εκφράσει την δυσαρέσκεια μου για τα PHEV πολλές φορές λόγο του ότι παίρνεις ένα αυτοκίνητο με μικρό range, βαρύ, και με δύο service εδώ κάπως αλλάζει όλο αυτό καθώς η ο κινητήρας δεν δίνει κίνηση στους τροχούς αλλά ρεύμα στην μπαταρία με αποτέλεσμα να έχει πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη. Σε όλη την διαδρομή σου έχεις ηλεκτρική οδήγηση που για μένα είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα των ηλεκτρικών και έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο όσον αφορά τις ελλείπείς υποδομές της Ελλάδας στην φόρτιση.

Νομίζω με την τεχνολογία Reev τα PHEV έχουν κάποιο νόημα. Εσείς τι πιστεύεται;

https://www.leapmotor.net/reev

Δεν έχει νόημα. To κανονικό C10 έχει 70αρα μπαταρία και 420km WLTP. Για να φτάσει τα 950km WLTP θα χρειαζόταν 2 φορτίσεις 10-70 περίπου. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φορτίζει αργά, θέλει πάνω από μία ώρα για 2 τέτοιες φορτίσεις. Όμως ένα αντίστοιχο με την Geely Golden LFP θα φόρτιζε σε 10+10= 20 λεπτά περίπου. Δηλαδή η διαφορά είναι 20 λεπτά στο ταξίδι. Κανένα απολύτως νόημα. Επίσης μία 30αρα μπαταρία θα χαλάσει πολύ πιο γρήγορα από μία 70αρα.

Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν νόημα μόνο σε περιοχές που δεν έχουν φορτιστές για 100δες χιλιόμετρα.

  • Like 1
Δημοσ.
2 hours ago, teodor_ch said:

Τί με νοιάζει αν ο ICE γεμίζει την μπαταρία ή κινεί τους τροχούς?

Σε λειτουργία range extender ο κινητήρας είναι τρομακτικά πιο αποδοτικός. Μιλάμε για πάνω από 40%.

@manolis940 Αυτού του είδους τα υβριδικά υπάρχουν εδώ και καιρό. Ειδικεύεται και η BYD σε αυτά.

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, malakudi είπε

Δεν έχει νόημα. To κανονικό C10 έχει 70αρα μπαταρία και 420km WLTP. Για να φτάσει τα 950km WLTP θα χρειαζόταν 2 φορτίσεις 10-70 περίπου. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φορτίζει αργά, θέλει πάνω από μία ώρα για 2 τέτοιες φορτίσεις. Όμως ένα αντίστοιχο με την Geely Golden LFP θα φόρτιζε σε 10+10= 20 λεπτά περίπου. Δηλαδή η διαφορά είναι 20 λεπτά στο ταξίδι. Κανένα απολύτως νόημα. Επίσης μία 30αρα μπαταρία θα χαλάσει πολύ πιο γρήγορα από μία 70αρα.

Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν νόημα μόνο σε περιοχές που δεν έχουν φορτιστές για 100δες χιλιόμετρα.

Κοίτα ούτε και εμένα μου άλλαξε την γνώμη μου όσον αφορά τα BEV vs PHEV. Απλά για όποιον ψάχνει PHEV θεωρώ ότι το PHEV vs PHEV reev είναι καλύτερη λύση καθώς έχεις και μεγάλο range μέσω των μπαταριών σου αλλά και οικονομικότερη συντήρηση. Ακόμη και το παράδειγμα που έδωσα ατυχές είναι με την Σπάρτη, καθώς είναι πολλά τα ηλεκτρικά ακόμη και τα πιο οικονιμικά που βγάζουν το συγκεκριμένο ταξίδι.

1 ώρα πριν, Dante80 είπε

Σε λειτουργία range extender ο κινητήρας είναι τρομακτικά πιο αποδοτικός. Μιλάμε για πάνω από 40%.

@manolis940 Αυτού του είδους τα υβριδικά υπάρχουν εδώ και καιρό. Ειδικεύεται και η BYD σε αυτά.

Αυτό ισχύει; Ότι παρόλο που γίνονται ενεργειακές μετατροπές καύσιμο -> Ρεύμα ->Κίνηση και όχι Καύσιμο -> Κίνηση υπάρχει καλύτερη αποδοτικότητα δηλαδή μικρότερη κατανάλωση;

Ποια αυτοκίνητα της BYD έχουν αυτή την τεχνολογία ή πως την ονομάζει.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Dante80 είπε

Σε λειτουργία range extender ο κινητήρας είναι τρομακτικά πιο αποδοτικός. Μιλάμε για πάνω από 40%.

Και επίσης να μην ξεχνάμε ότι η Τογιότα τρέχει τους κινητήρες σε κύκλο Άτκινσον, ο οποίος έχει υπό συνθήκες μεγαλύτερη θερμική απόδοση από τον κύκλο Όττο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 minutes ago, manolis940 said:

Αυτό ισχύει; Ότι παρόλο που γίνονται ενεργειακές μετατροπές καύσιμο -> Ρεύμα ->Κίνηση και όχι Καύσιμο -> Κίνηση υπάρχει καλύτερη αποδοτικότητα δηλαδή μικρότερη κατανάλωση;

Εννοείται.

25 minutes ago, manolis940 said:

Ποια αυτοκίνητα της BYD έχουν αυτή την τεχνολογία ή πως την ονομάζει.

Δες ενδεικτικά το BYD Shark ή τα μοντέλα της Yangwang (θυγατρική της). Έχε υπόψιν σου όμως πως όλα τα DM-i Hybrids της BYD μπορούν να λειτουργήσουν και αποκλειστικά ως range extender (HEV  series mode).

11 minutes ago, redbullboy said:

Και επίσης να μην ξεχνάμε ότι η Τογιότα τρέχει τους κινητήρες σε κύκλο Άτκινσον, ο οποίος έχει υπό συνθήκες μεγαλύτερη θερμική απόδοση από τον κύκλο Όττο.

Tο ίδιο και η BYD στους Xiaoyun, αυτή την στιγμή οι πιο αποδοτικοί στον πλανήτη. πχ:

TG0wCOn.png

 

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 1
Δημοσ.
35 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Εννοείται.

Δες ενδεικτικά το BYD Shark ή τα μοντέλα της Yangwang (θυγατρική της). Έχε υπόψιν σου όμως πως όλα τα DM-i Hybrids της BYD μπορούν να λειτουργήσουν και αποκλειστικά ως range extender (HEV  series mode).

Tο ίδιο και η BYD στους Xiaoyun, αυτή την στιγμή οι πιο αποδοτικοί στον πλανήτη. πχ:

TG0wCOn.png

 

Και η ford τον ίδιο κύκλο χρησιμοποιεί. 

4 ώρες πριν, manolis940 είπε

Κάτι memes που βλέπαμε με Tesla με γενήτριες στο χώρο αποσκευών η Leapmotor τα έκανε πραγματικότητα. Φέρνει ένα αυτοκίνητο μέτριας εμβέλεια αυτοκίνητο (210km 145km WLPT)  γιατί ένα μέρος το καταλαμβάνει ένας βενζινοκινητήρας ο οποίος όμως λειτουργεί σαν γεννήτρια για να παράγει ρεύμα και να φορτίζει την μπαταρία. Έτσι καταφέρνει να φτάσει μία αυτονομία στα 950km.

Αν και φαίνεται χαζό όσον αφορά τα PHEV όπου σήμερα έχουν συνήθως 50km με 100km αυτονομία η οποία είναι ανεπαρκής μέχρι και οριακή, εδώ έχεις ένα αμάξι οικονομικό για την καθημερινή χρήση και κάποια σκ που φεύγεις για να πας Σπάρτη ας πούμε δεν έχεις το "άγχος" της φόρτισης ή του αν θα βρεις φορτιστή.

Αν και έχω εκφράσει την δυσαρέσκεια μου για τα PHEV πολλές φορές λόγο του ότι παίρνεις ένα αυτοκίνητο με μικρό range, βαρύ, και με δύο service εδώ κάπως αλλάζει όλο αυτό καθώς η ο κινητήρας δεν δίνει κίνηση στους τροχούς αλλά ρεύμα στην μπαταρία με αποτέλεσμα να έχει πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη. Σε όλη την διαδρομή σου έχεις ηλεκτρική οδήγηση που για μένα είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα των ηλεκτρικών και έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο όσον αφορά τις ελλείπείς υποδομές της Ελλάδας στην φόρτιση.

Νομίζω με την τεχνολογία Reev τα PHEV έχουν κάποιο νόημα. Εσείς τι πιστεύεται;

https://www.leapmotor.net/reev

Το ίδιο κάνει και η nissan αλλά και η honda. Οι δύο τελευταίες δεν έχουν όμως plug in μπαταρίες καθώς μάλλον είναι υπερβολικό όλο αυτό. Το εάν είναι χρήσιμο δεν γνωρίζω όμως.

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Dante80 είπε

Σε λειτουργία range extender ο κινητήρας είναι τρομακτικά πιο αποδοτικός. Μιλάμε για πάνω από 40%.

Αυτό λέω. Δε με ενδιαφέρει πώς δουλεύει. Το αποτέλεσμα με ενδιαφέρει.

Αξιοπιστία και αποδοτικότητα.

Αλλά  κατα τη γνώμη μου αυτές οι υβριδικές τεχνολογίες είναι για να καλύψουν το κενό μέχρι να φορτίζουν οι μπαταρίες σε 5 λεπτά. 

Και η απόδοση είναι πιο ψηλά και το ρεύμα με τις ΑΠΕ είναι τόσο άφθονο που το πετάμε "στα σκουπίδια".

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Dante80 είπε

Δες ενδεικτικά το BYD Shark ή τα μοντέλα της Yangwang (θυγατρική της). Έχε υπόψιν σου όμως πως όλα τα DM-i Hybrids της BYD μπορούν να λειτουργήσουν και αποκλειστικά ως range extender (HEV  series mode).

Μιας και είχα λίγο παραπάνω χρόνο. Το Shark δίνει κίνηση με ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς και με θερμικό δίνει στους μπροστινούς συνδυάζοντας είτε 100% ηλεκτροκίνηση είτε 50-50. Και γενικότερα απ΄ ότι βλέπω το DM-i είναι ακριβώς αυτό.  Τώρα αν είναι καλύτερο απ' το Reev, πιθανών να είναι λόγο των πολλαπλών μετατροπών που κάνει το reev.

Edit: Άκυρο. Η DM-i φορτίζει και μπαταρία τώρα το είδα, οπότε πρακτικά ο κινητήρας εδώ είναι υπεύθυνος και για την κίνηση και για την παραγωγή ρεύματος. Αλλά το reev αν έχω καταλάβει καλά λειτουργεί μόνο σαν γεννήτρια.

Επεξ/σία από manolis940
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, manolis940 said:

Μιας και είχα λίγο παραπάνω χρόνο. Το Shark δίνει κίνηση με ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς και με θερμικό δίνει στους μπροστινούς συνδυάζοντας είτε 100% ηλεκτροκίνηση είτε 50-50. Και γενικότερα απ΄ ότι βλέπω το DM-i είναι ακριβώς αυτό.  Τώρα αν είναι καλύτερο απ' το Reev, πιθανών να είναι λόγο των πολλαπλών μετατροπών που κάνει το reev.

Edit: Άκυρο. Η DM-i φορτίζει και μπαταρία τώρα το είδα, οπότε πρακτικά ο κινητήρας εδώ είναι υπεύθυνος και για την κίνηση και για την παραγωγή ρεύματος. Αλλά το reev αν έχω καταλάβει καλά λειτουργεί μόνο σαν γεννήτρια.

Τα DM-i όπως έγραψα (μαζί και το Shark) μπορούν να δουλέψουν και μόνο ως γεννήτρια (HEV  series mode).

Επεξ/σία από Dante80
Δημοσ.
Στις 26/3/2025 στις 9:19 ΠΜ, manolis940 είπε

Αν φτάσεις να κινείς τους τροχούς ξεκινάνε να υπάρχουν πολλά παραπάνω μηχανικά μέρη τα οποία έχουν φθορά για να φτάσσει η κίνηση εκεί καθώς o ICΕ δεν τοποθετείται πάνω σε αυτούς. Ενδεικτικά το σασμάν, ο συμπλέκτης. Δεν μπορείς να τα αγνοήσεις καθώς η ροπή ενός ICE βρίσκεται σε συγκεκριμένες στροφές. Εδώ στην ουσία αν και δεν γνωρίζω 100% τις λεπτομέρειες της κατασκευής ο κινητήρας λογικά θα χρειάζεται ότι συντήρηση χρειάζεται και μία γεννήτρια σπιτιού. Δηλαδή φίλτρο λάδια μπουζί μια φορά τον χρόνο;

Επίσης αν κάτι πάθει δεν θα έχεις ένα αυτοκίνητο που προχωράει 50km και μετά τέλος αλλά ένα αυτοκίνητο που βγάζει 145km και αν μιλάμε για πόλη πιθανών να φτάνει και τα 200km.

Είναι ακριβώς η προσέγγιση που ήδη υπάρχει στα...τρόλευ!!!

Όταν τα ακούμε να "βάζουν μπρος τη μηχανή", σε φάση που παρουσιάζεται θέμα με το ρεύμα, δεν είναι ότι "πάνε" με θερμικό κινητήρα αλλά τον χρησιμοποιούν ως γεννήτρια. Για τους λόγους που ήδη ανέφερες (μηχανική πολυπλοκότητα και συντήρηση)

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με τον ανταγωνισμό πάντως στην Κίνα γίνεται της πόπης αυτή την στιγμή.

Πετάγεται η BYD και βγάζει φορτιστή στο 1MW

Hold my beer η Ζeekr, τσίμπα 1.2MW

Γατάκια μου η Huawei, 1.5MW (για σοβαρά οχήματα όμως, όχι την πλέμπα)

 

Τους βλέπω σε 5-6 χρόνια να συνδέουν εργοστάσια απευθείας πάνω στους φορτιστές λολ..😂

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 1
  • Haha 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...