Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
2 ώρες πριν, malakudi είπε

1α. Λάθος. Τα πολλά km τα κάνεις στη πόλη. Ακόμα και χωρίς δυνατότητα φόρτισης σπίτι, μπορείς να φορτίζεις φθηνά, από 0,32 και κατά περίπτωση και παρακάτω. Στα ταξίδια θα έχεις παραπάνω χρέωση, ναι. Αλλά ο μέσος όρος του έτους θα είναι χαμηλός.
1β. Λάθος. Δεν χρειάζεται να αλλάξεις μπαταρία, υπάρχουν πολλές έρευνες που δείχνουν ότι ένα BEV κρατάει κατά μέσο όρο περισσότερο από ένα θερμικό. Ειδικά τα αυτοκίνητα με LFP μπαταρίες έχουν ζωή ως και εκατομμύριο km

2. Ισχύει εν μέρει. Όμως ήδη έχουμε μπαταρίες LFP που φορτίζουν 10-80% σε 9 λεπτά (Zeekr 7X 75KWh LFP - Golden Battery) και όσο βελτιώνεται η υποδομή θα βελτιώνεται και η δυσχρηστία.

3. Λάθος, 50% έχουν ιδιωτική θέση parking. Ελλάδα δεν είναι μόνο το Παγκράτι και η Νέα Σμύρνη (Στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ)

4.  Η απαγόρευση υπάρχει μόνο στην Ελλάδα και στερείται επιστημονικής βάσης. Σε άλλες χώρες φορτίζουν μέσα στα πλοία. Φωτιά δε παίρνουν τα ηλεκτρικά. Στην Ελλάδα όσες φωτιές σε ηλεκτρικά έχουν αναφερθεί ήταν είτε τρομοκρατική ενέργεια είτε δολιοφθορά. Συνολικά το ποσοστό φωτιών σε σχέση με τον αριθμό τους είναι πολύ μικρότερο από φωτιές σε θερμικά.

5. Κανένα τοξικό στοιχείο δεν έχει μια LFP μπαταρία και ανακυκλώνεται σε μεγάλο βαθμό. Πολλές μελέτες συμπεριλαμβάουν το κατασκευαστικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα των BEV και ισοφαρίζουν τη μόλυνση σε μόλις 20000 km αν το μείγμα είναι παρόμοιο με τη χώρα μας - δηλαδή 50% ΑΠΕ και 50% φυσικό αέριο.

Πολύ καλά τεκμηριωμένη απάντηση. Σε Ευχαριστω για το χρόνο σου. 
 

έχεις κάποιο link, αναφορά,  για τη 3η απάντηση; 

  • Απαντ. 5,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Αυτό που αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία από την απογραφή του 2021, είναι ότι το 48,7% των νοικοκυριών που έχει ένα ή περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτει τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης. Συγκεκριμένα, τα νοικοκυριά που έχουν έστω ένα αυτοκίνητο είναι 3.016.163. Από αυτά, τα 1.4467.814 διαθέτουν τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης.

 

 

Η εικόνα είναι ελαφρώς βελτιωμένη σε σχέση με την απογραφή του 2011. Τότε, το ποσοστό των νοικουριών με τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο και τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης ήταν 46,9%.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, zourman1981 είπε

ευκαιρια για σταση στο ΣΕΑ για φορτιση

απλα ευχησου να μην εισαι ο μονος που το σκεφτηκε

 

αν εισαι κοντα σε ΣΕΑ

Οποτε εκτος απο την καθυστερηση λογω μποτιλιαρισματος, επιπλεον καθυστερηση για φορτιση, και πιθανοτατα και αναμονη για ελευθερο φορτιστη. Τρομερη ιδεα. Συν το αγχος που επισυρει ολη αυτη η ιστορια. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, doctorkostis είπε

1. Τα ηλεκτρικα φορτιζουν σε νεκρο χρονο, δηλαδη οταν κοιμομαστε, οταν ειμαστε στη δουλεια για οσους εχουν τη δυνατοτητα, οταν ψωνιζουμε στο μαρκετ.  Η αργη φορτιση στο σπιτι ειναι η φθηνοτερη (ειδικα οταν υπαρχουν φωτοβολταικα το κόστος πέφτει κοντά στο μηδέν) και στην πλειονοτητα των περιπτωσεων αρκει για τις συνηθεις διαδρομες.

Στη δουλειά σπάνια

Μάρκετ σπάνια (σε 20 λεπτά μισή ώρα τι να φορτίσεις ?) και όχι όλα τα μάρκετ

Με φ/β (αν έχεις τη δυνατότητα) , μπορείς συγκεκριμένες ώρες

Στις συνήθεις διαδρομές (αν υπάρχει φορτιστής) πληρώνεις πολλά , αργείς αρκετά αν δεν είναι ταχυφορτιστής , δλδ όχι "νεκρός χρόνος"

5 ώρες πριν, doctorkostis είπε

2. Το να κουμπωσεις φορτιστη και να ξεκινησεις φορτιση ειναι 2 λεπτα δουλεια. Τα περισσοτερα αυτοκινητα εχουν δυνατοτητα πλεον να σου δειχνουν λαιβ αν ο φορτιστης που σκοπευεις να επισκεφθεις ειναι ελευθερος η οχι.

2 λεπτά το κούμπωμα ξεκούμπωμα , το χρόνο φόρτισης ξέχασες 😛

5 ώρες πριν, doctorkostis είπε

3. Ιδιωτικο παρκινγκ εχουν πολλοι περισσοτεροι απο 1 στους 100, ειδικα επαρχια.

28 λεπτά πριν, 4saken είπε

Αυτό που αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία από την απογραφή του 2021, είναι ότι το 48,7% των νοικοκυριών που έχει ένα ή περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτει τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης.

Ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα ένα παραμύθι με τα διαθέσιμα πάρκινγκ στην επαρχία , χωρίς όμως να λάβουν υπόψιν πόσοι απο αυτούς

α. έχουν δυνατότητα τοποθέτησης φορτιστή εκεί

β. έχουν δυνατότητα απόκτησης αυτοκινήτου πάνω απο 3,5,10 χιλιάρικα

5 ώρες πριν, doctorkostis είπε

Και Αθηνα ομως δεν ειναι δυσκολο να υπαρχει μια παροχη στην πιλοτη, εκτος αν καποιος μενει κυψελη ή αμπελοκηπους

άντε βάζεις μια παροχή απο τον πίνακά σου, οι υπόλοιποι ???

5 ώρες πριν, doctorkostis είπε

5. Οι καινουριες LFP μπαταριες δεν περιεχουν σπανια μεταλλα και πλεον ανακυκλωνονται σε ποσοστο που ξεπερνα το 95%. Ακομα και αν αυτη η ανακυκλωση δε γινεται Ελλαδα, δε σημαινει οτι οι μπαταριες θα θαφτουν στις χωματερες οταν ληξει ο κυκλος ζωης τους

απο τη στιγμή που δεν είναι απο ανακυκλώσιμα υλικά οι τωρινές ,το ξεχνάμε το οικολογικό κομμάτι. Όσο για τις χωματερές ,στη μπανανία είμαστε , μην το έχεις στάνταρ, αν δεν πέσει μάσα , που νομίζεις θα καταλήξουν ?

2 ώρες πριν, malakudi είπε

5. Κανένα τοξικό στοιχείο δεν έχει μια LFP μπαταρία και ανακυκλώνεται σε μεγάλο βαθμό. Πολλές μελέτες συμπεριλαμβάουν το κατασκευαστικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα των BEV και ισοφαρίζουν τη μόλυνση σε μόλις 20000 km αν το μείγμα είναι παρόμοιο με τη χώρα μας - δηλαδή 50% ΑΠΕ και 50% φυσικό αέριο.

Απο "μελέτες" χορτάσαμε , ο καθένας πετά τα δικά του . Η volvo μην ξεχνάς έδινε μόλις επι 10 χλμ (στα 200000χλμ)

Όταν βγει wltp ανα μοντέλο το ξαναβλέπουμε

Όσο για τις ΑΠΕ στην Ελλάδα υπάρχει σοβαρό θέμα (παρέας) .

4 ώρες πριν, dpolal είπε

H αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφόρτισης δεν είναι κρατική υπόθεση και δεν νομίζω να φτιάξει το κράτος δικούς του σταθμούς ανεφοδιασμού.
Οι ιδιώτες, δηλαδή οι μεγάλες εταιρίες που κατέχουν τα βενζινάδικα, είναι αυτοί που θα το αναλάβουν με το αντίστοιχο κέρδος πάντα.

Το ότι κάποιοι θα φάνε με χρυσά κουτάλια είναι το μόνο σίγουρο.

Εμείς εννοείται θα το πληρώσουμε όλο το παραμύθι . Θα λέμε 1€ το κιλοβάτ , αλλά θα έχουμε ανάπτυξη 😂

Επεξ/σία από korakios
  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ.

Nα βαλουμε στην συζητηση και το ποσοστο απομειωσης αξιας ενος ηλεκτρικου vs θερμικου? Ποσο θα κανει σε 10 χρονια απο που σημερα το πληρωνεις 30--40 χιλιαρικα  

 

 

Δημοσ.
38 minutes ago, korakios said:

Στη δουλειά σπάνια

Μάρκετ σπάνια (σε 20 λεπτά μισή ώρα τι να φορτίσεις ?) και όχι όλα τα μάρκετ

Με φ/β (αν έχεις τη δυνατότητα) , μπορείς συγκεκριμένες ώρες

Στις συνήθεις διαδρομές (αν υπάρχει φορτιστής) πληρώνεις πολλά , αργείς αρκετά αν δεν είναι ταχυφορτιστής , δλδ όχι "νεκρός χρόνος"

2 λεπτά το κούμπωμα ξεκούμπωμα , το χρόνο φόρτισης ξέχασες 😛

Ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα ένα παραμύθι με τα διαθέσιμα πάρκινγκ στην επαρχία , χωρίς όμως να λάβουν υπόψιν πόσοι απο αυτούς

α. έχουν δυνατότητα τοποθέτησης φορτιστή εκεί

β. έχουν δυνατότητα απόκτησης αυτοκινήτου πάνω απο 3,5,10 χιλιάρικα

άντε βάζεις μια παροχή απο τον πίνακά σου, οι υπόλοιποι ???

απο τη στιγμή που δεν είναι απο ανακυκλώσιμα υλικά οι τωρινές ,το ξεχνάμε το οικολογικό κομμάτι. Όσο για τις χωματερές ,στη μπανανία είμαστε , μην το έχεις στάνταρ, αν δεν πέσει μάσα , που νομίζεις θα καταλήξουν ?

Απο "μελέτες" χορτάσαμε , ο καθένας πετά τα δικά του . Η volvo μην ξεχνάς έδινε μόλις επι 10 χλμ (στα 200000χλμ)

Όταν βγει wltp ανα μοντέλο το ξαναβλέπουμε

Όσο για τις ΑΠΕ στην Ελλάδα υπάρχει σοβαρό θέμα (παρέας) .

Εμείς εννοείται θα το πληρώσουμε όλο το παραμύθι . Θα λέμε 1€ το κιλοβάτ , αλλά θα έχουμε ανάπτυξη 😂

Για το ποσοι φορτιζουν στη δουλεια δεν εχω στατιστικα προφανως, μεγαλες εταιρειες παντως βαζουν φωτοβολταικα με πριζες στα παρκινγκ, το εχω ακουσει απο διαφορετικα ατομα. Μαρκετ φορτιζω συχνα προσωπικα, ειδικα οταν γινεται η μεγαλη επισκεψη της εβδομαδας που θα παρει μιση ωρα σιγουρα κουμπωνω στο 22αρι, μου δινει 10-15% μπαταρια. Σε καποιες περιπτωσεις δωρεαν. Προφανως αν πας για 5 λεπτα δεν εχει νοημα.

Το να εχεις ως βασικο επιχειρημα κατα της ηλεκτροκινησης την καθυστερηση για φορτιση στο ταξιδι ειναι κατα τη γνωμη μου λαθος ιεραρχικο. Το ταξιδι στην εθνικη ειναι για τους περισσοτερους λιγοτερο απο 10% της χρησης ενος οχηματος, τα περισσοτερα χλμ γινονται σε ακτινα <50χλμ απο το σπιτι. Μια φορτιση 15 λεπτων στο ταξιδι μια στο τοσο δεν ειναι αποτρεπτικος παραγοντας χρησης ηλεκτρικου οχηματος. Αν φυσικα εισαι εμπορικος αντιπροσωπος και οργωνεις την Ελλαδα προφανως δεν πας σε ηλεκτρικο, θα βασανιστεις. Εκει παιρνεις ντιζελ.

Καποιος που δεν εχει δυνατοτητα φορτισης στο σπιτι και δεν εχει και πανω απο 5-10 χιλιαρικα να δωσει για αγορα οχηματος, δε θα παρει ηλεκτρικο. Ειναι προφανες οτι δε θα παρει καν καινουριο αυτοκινητο, νομιζω ειναι αυτονοητο. Θα συντηρει αυτο που εχει ή θα ψαξει για μεταχειρισμενο μεχρι να αλλαξουν τα οικονομικα του.

Οι μπαταριες των νεων EVs (ειδικα οι LFP) ανακυκλωνονται. Πολυ πιθανο να μη γινεται κατι τετοιο στην Ελλαδα σημερα, αλλα με κυκλο ζωης LFP μπαταριων τα 500Κ-1Μ χλμ εχουμε λιγο καιρο μπροστα μας. Σε Σουηδια, Φινλανδια, Βελγιο υπαρχουν ηδη εργοστασια ανακυκλωσης τετοιων μπαταριων.

Αν φτασει 1€ η κιλοβατωρα, η φορτιση του ηλεκτρικου αυτοκινητου θα ειναι το τελευταιο που θα μας απασχολει. Θα σκοτωνομαστε στις ουρες για τα συσσιτια.

 

  • Like 4
Δημοσ.

Στην πραγματικότητα οι LFP ειναι περισσότερο eco friendly αλλα υπαρχει downside ασο αφορα την απόδοση . ΠΧ η Tesla σταδιακά σταματάει την χρήση αυτης της τεχνολογίας Μπαταριών.
 

Ενα αλλο που γνωρίζω απο πρώτο χερι ειναι Hyundai Kona ξαφνικά έμεινε χωρις λογο μες την μεση του δρομου προκαλώντας μποτιλιάρισμα, Χριστούγεννα στο Περτουλι Ελατης, ισως λογο χαμηλής θερμοκρασίας, αλλα το πιο ενδιαφέρον ειναι οτι δεν μπορουσε να το ανεβάσει στη καρότσα η οδικη βοηθεια διοτι το βαρος του ηταν πανω απο το επιτρεπόμενο!

  • Confused 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, mader είπε

αλλα το πιο ενδιαφέρον ειναι οτι δεν μπορουσε να το ανεβάσει στη καρότσα η οδικη βοηθεια διοτι το βαρος του ηταν πανω απο το επιτρεπόμενο!

απλα δεν παιζει. μια glc ειναι πιο βαρια. οι καροτσες σηκωνουν 5τονους ευκολα.

  • Like 3
Δημοσ.
21 minutes ago, doctorkostis said:

Αν φτασει 1€ η κιλοβατωρα, η φορτιση του ηλεκτρικου αυτοκινητου θα ειναι το τελευταιο που θα μας απασχολει. Θα σκοτωνομαστε στις ουρες για τα συσσιτια.

Ίσως εννοεί 1€/kWh σε ταχυφορτιστή; Τόσο και παραπάνω κάνει ήδη στην Αγγλία, £0.89/kWh σε φορτιστές 150-350kw

Δημοσ.
12 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

απλα δεν παιζει. μια glc ειναι πιο βαρια. οι καροτσες σηκωνουν 5τονους ευκολα.

Και όμως δεν μπορούσε να το ανεβάσει… ηρθε μετά άλλο όχημα και το πήρε   

Δημοσ.
2 ώρες πριν, 4saken είπε

Αυτό που αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία από την απογραφή του 2021, είναι ότι το 48,7% των νοικοκυριών που έχει ένα ή περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτει τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης. Συγκεκριμένα, τα νοικοκυριά που έχουν έστω ένα αυτοκίνητο είναι 3.016.163. Από αυτά, τα 1.4467.814 διαθέτουν τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης.

 

 

Η εικόνα είναι ελαφρώς βελτιωμένη σε σχέση με την απογραφή του 2011. Τότε, το ποσοστό των νοικουριών με τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο και τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης ήταν 46,9%.

εάν βάζουν και τα εξοχικά τότε ναι. αστικά είναι το πρόβλημα. και πάλι άνω του 50% δεν έχει θέση στάθμευσης.

και κάποιος κάνει λάθος καθώς

Η Ελλάδα έχει 5,6 εκατ. ΙΧ https://www.carandmotor.gr/nea/posa-aytokinita-kykloforoyn-ellada-tromazei-ilikia

Η ΕΛΣΤΑΤ όμως λέει

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την ΕΛ΢ΣΑΣ, το σύνολο των νοικοκυριών της Ελλάδας ανέρχεται σε
4.134.540, από τα οποία 1.255.683 (ποσοστό 30,4%) δεν διαθέτουν αυτοκίνητο, 1.881.231 (ποσοστό
45,5%) διαθέτουν ένα (1) αυτοκίνητο, 839.035 (ποσοστό 20,3%) διαθέτουν δύο (2) αυτοκίνητα και
158.591 νοικοκυριά (ποσοστό 3,8%) διαθέτουν περισσότερα από δύο (2) αυτοκίνητα.

τα αυτοκίνητα η ΕΛΣΤΑΤ τα βγάζει 3-3,5 εκατομύρια. Χάνει δλδ 2 εκατ. ΙΧ τουλάχιστον. Αυτά που πάνε; να κάνει η μάνα;

Δημοσ.

Horses for courses, όπως δεν θα πάρεις niva αν δεν πας στα βουνά, 7θεσιο αν είσαι εργένης, smart αν θέλεις χώρους κτλ  έτσι  δεν θα  πάρεις ηλεκτρικό αν πρέπει να πηγαίνεις  1 φορά την εβδομάδα Αθήνα Θεσσαλονίκη και θα σε νοιάζει η έξτρα ώρα φόρτισης αλλά δεν θα σε νοιάξει αν πας 3 ταξίδια το χρόνο. Έχω αμάξια  από prewar μέχρι MY2025 , diesel, βενζίνη, cng, ηλεκτρικό, hybrid. Όλα έχουν τη χρήση και το σκοπό τους 

  • Like 8
  • Thanks 2
Δημοσ.

Τι δεν είναι η πανάκεια της αυτοκίνησης όπως διαρυγνυουν τα ιματια τους μερικοί; Δε θέλει κ πολύ μυαλό να καταλάβει κάποιος την εύθραυστη συγκυρία ώστε να μη βγει άχρηστο ένα ηλεκτρικό. Στάθμευση με μπριζα στο σπίτι+ εισοδηματικά κριτήρια αποκτησης+δεύτερο αμάξι φτάνεις σε ένα 10% του αγοραστικού κοινού. Δε νομίζω ότι κάποιος παίρνει ηλεκτρικό δίχως να πληροί τα παραπάνω.

Αν βάλεις κάτω το μοναδικό ρεαλιστικό λόγο απόκτησης την οικονομία καυσίμων σε συνάρτηση με την αυστηρή εντός νομού χρήση (τα ξεστρατισματα εκτός μάλλον είναι για λάτρεις της περιπέτειας κ του άγνωστου) πιθανόν εξανεμίζεται κ αυτό αφού με ενα 50αρι χιλιάδες που θα έπαιρνες κάποιο,παίρνεις μτχ κουβα μικρό πόλης με βενζίνες κ τέλη για 10 χρόνια μέχρι να σκορπίσει.

  • Like 1
Δημοσ.
7 hours ago, korakios said:

 

Ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα ένα παραμύθι με τα διαθέσιμα πάρκινγκ στην επαρχία , χωρίς όμως να λάβουν υπόψιν πόσοι απο αυτούς

α. έχουν δυνατότητα τοποθέτησης φορτιστή εκεί

β. έχουν δυνατότητα απόκτησης αυτοκινήτου πάνω απο 3,5,10 χιλιάρικα

Δεν με ενδιαφερουν αυτα, εγω αντεκρουσα το οτι μονο το 1% των ελληνων εχουν παρκινγκ.

  • Confused 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...