Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 

11 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

ξεχνας οτι η παραοικονομια του αυτοκινητου και οι μαντραδες εχουν τεραστια δυναμη. δεν τολμανε ουτε αποσυρση να κανουν εδω και 30 χρόνια.

ανάλογα τα λεφτά , μπορεί να τους σπρώξουν σε ανακυκλώσεις κτλ

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βλεπω το θεμα επαναλαμβανει τον εαυτό του. Πάμε πάλι απο τη αρχή. 

Το μέλλον ειναι ηλεκτρικό, τέλος. 

Το πρόβλημα ειναι το πόσο γρήγορα επιβάλλεται αυτη η μετάβαση. Και το πρόβλημα δεν ειναο αν εχει ο φτωχός να παρει ηλεκτρικό ή όχι, αυτο θα λυθεί αργά ή γρήγορα. Το πρόβλημα ειναι η υποδομή που χρειάζεται στις πόλεις για την πλήρη μεταβαση σε ηλεκτρικό ρευμα για θέρμανση και φορτιση αυτοκινήτων και το πόσο γρήγορα πρέπει να γινει η ενίσχυση του δικτυου και το βασικότερο ποιος θα την πληρώσει. 

Παράδειγμα, ας πουμε για ενα μικρο νησί στο κέντρο μιας "πολιτισμενης" ευρωπαϊκής πολης, το Ρότερνταμ, και το νησι λέγεται Νοορντεραηλαντ. Τα σπίτια εκει εχουν για θέρμανση και ζεστό νερο καυστήρες με φυσικο αεριο, και τα 98 στα 100 αμαξια ειναι θερμικά. Το κράτος επιβάλει την απομάκρυνση απο το φυσικό αεριο για θέρμανση. 

Αν αυριο ολοι οι κάτοικοι του μικρού αυτού νησιου αλλαξουν καυστήρες με ηλεκτρικούς και πάρουν ολοι ηλεκτρικά αμαξια θα εχουν μονιμο black out. Γιατι δεν αντέχει το δίκτυο. 

Παμε παρακάτω εστω αντεχει το δίκτυο στο νησί. Πάμε να δούμε την Φεγιονορντ στο γήπεδο του Ρότερνταμ. Πάμε όλοι με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μας στο γήπεδο, τα βαζουμε στο πάρκινγκ του γηπέδου να φορτιζουν. Απέναντι εχει μαγαζια και εστιατόρια, εχουν ερθει ολοι (άσχετοι με τη μπάλα) με τα ηλεκτρικά τους αμαξια και τι κάνει ο σωστος ηλεκτροκινητος; Το βαζει να φορτιζει. Πας στο εστιατόριο παρα δίπλα να φας και μάγειρας θα πρέπει να ψήνει με ηλεκτρικό ρεύμα. Δίπλα στο γήπεδο και τα μαγαζια εχει και σπίτια που και αυτοι έχουν πλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θέρμανση με ηλεκτρικό ρευμα. Ποσο να αντέξει το ηλεκτρικό δίκτυο εκει; 

Παμε λιγο πιο εξω, σε μια πόλη ωπου στα σπιτια μπορείς να βαλεις φωτοβολταϊκά. Εχουν βαλει ολοι φωτοβολταϊκα, γυρίζουν ρευμα στο δίκτυο και εχουν όλοι ηλεκτρικά αμαξια και τα φορτιζουν απο το δωρεάν ρευμα τους. Ειναι καλοκαίρι, τα φωτοβολταϊκά δίνουν ρευμα στο δίκτυο με τη σεσουλα και ταυτόχρονα φορτιζουν δωρεαν τα αυτοκίνητα και δουλεύει και κανενα air-condition γιατι κανει και στην Ολλανδία ζέστη τα καλοκαίρια τωρα. Ολα γαμω μιας και το ρεύμα απο τα φωτοβολταϊκα δεν το στέλνεις στο δίκτυο να το υπερφόρτωσεις αλλα το καταναλώνεις άμεσα. Και σκαει μια συννεφιά για 15 λεπτά και ξαφνικά όλοι αυτοι ζητανε ρευμα από το δίκτυο και μετα απο λιγο βγαινει παλι ο ήλιος και όλοι αυτοι ξανα δινουν ρευμα στο δίκτυο. Αντέχει το δίκτυο; 

Δεν αντέχει. Οπως ειναι τωρα τουλάχιστον. 

(θα μας επιβάλουν να πληρωσουμε και μπαταρίες) 

Ποιος θα πληρώσει την αναβάθμιση; Για να υπάρχει επαρκεία δικτύου παντού; Οι παροχοι δεν θελουν να την πληρώσουν. Σε κάποιες πόλεις σε πληρώνουν να κλείσεις τα φωτοβολταϊκά το καλοκαίρι. Την αναβάθμιση του δικτύου, αν γίνει, θα την πληρώσουμε εμείς. Οπότε χαρείτε οι early adopters την οικονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου γιατί οταν γινει mainstream θα παψει να ειναι οικονομικό. Να παρακαλάτε να αργησει η μετάβαση σε ηλεκτρικα για να υπάρχουν τα οφέλη για περισσότερο καιρό. 

Και εγω θα παρω ενα μικρο ηλεκτρικο για τρίτο αμαξι αλλα χωρις ψευδαίσθησεις γιατί ακομα περιμένω να δω πότε θα κανω απόσβεση της "επένδυσης" σε φωτοβολταϊκά και μπαταρία. Τωρα που έβαλαν ολοι φωτοβολταϊκά αλλαξε το παραμύθι και η απόσβεση της επένδυσης παει πιο μακρια. 

 

 

Επεξ/σία από dbrillis
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 minutes ago, dbrillis said:

Οπότε χαρείτε οι early adopters την οικονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου γιατί οταν γινει mainstream θα παψει να ειναι οικονομικό. Να παρακαλάτε να αργησει η μετάβαση σε ηλεκτρικα για να υπάρχουν τα οφέλη για περισσότερο καιρό. 

"Early adopter" ηταν καποιος μεχρι πριν 10 χρονια. Τωρα πια εχει ωριμασει η τεχνολογια, εξελισσεται και υπαρχουν πολλα μοντελα να επιλεξει κανεις. Εδω ειναι οτι διλλημα. Απο την μια ναι οταν παρουν ολοι θα χασουμε οτι προνομια εχουμε απο την αλλη θα αναπνεουμε καθαρο αερο και οχι την βρωμια της εξατμισης. Αυτο ειναι πιο σημαντικο απο το να μην πληρωνεις τελη κυκλοφοριας.Ουσιαστικα μονο αυτο ειναι το προνομιο που θα κοπει καποια στιγμη.

Επεξ/σία από gbras
  • Like 2
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, gbras είπε

"Early adopter" ηταν καποιος μεχρι πριν 10 χρονια. Τωρα πια εχει ωριμασει η τεχνολογια, εξελισσεται και υπαρχουν πολλα μοντελα να επιλεξει κανεις. Εδω ειναι οτι διλλημα. Απο την μια ναι οταν παρουν ολοι θα χασουμε οτι προνομια εχουμε απο την αλλη θα αναπνεουμε καθαρο αερο και οχι την βρωμια της εξατμισης. Αυτο ειναι πιο σημαντικο απο το να μην πληρωνεις τελη κυκλοφοριας.Ουσιαστικα μονο αυτο ειναι το προνομιο που θα κοπει καποια στιγμη.

Τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνεις. Αυτες οι ελαφρυνσεις θα εξαφανιστουν πολυ σύντομα. Όλοι αυτοί οι φόροι που εισπρατονται μεσω της βενζίνης τι θα γίνουν; Πως θα αντικατασταθουν τα εσοδα του κάθε κράτους; Μην μου πεις απο τον καθαρό αερα...

Μοντέλα να επιλέξεις εχει, υποδομές δεν εχει για να αγορασουν ολοι ηλεκτρικά αύριο. Εξήγησα παραπάνω γιατί. 

Αν μπορω να κανω μια πρόβλεψη για την Ευρώπη θα έλεγα οτι το πιο πιθανό ειναι να μεινουμε για παρα πολλα χρονια σε μια κατάσταση Φρανκενσταην με ηλεκτρικά, θερμικα και ολα τα ενδιάμεσα. 

Επεξ/σία από dbrillis
  • Like 2
Δημοσ.
2 hours ago, Jiakometi said:

Που το καταλάβατε ότι οι φωτό είναι από ΑΙ ? 

Πάρτε και ένα link τώρα από το site της Rheinmetall,  να δείτε το πιλοτικό στην Κολωνία …. για να δούμε όντως πια είναι η πραγματικότητα …. (Έστω αυτή που έρχεται). 
 

Λυπάμαι που χαλάει το αφήγημα ….

Συνεχίστε….. 

Η καθημερινότητα όμως θα δουλέψει και θα εξελιχθεί μόνο με ηλεκτρικά. 
Αυτη η τεχνολογία επικράτησε, με αυτήν θα πορευτούμε …

 

Φωτό ΑΙ σε δρόμους αυτά δεν υπάρχουν…καταλαβαίνουμε τα ζόρια να αποδείξετε κάτι αλά δεν!

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ανά λίγες μέρες θα εμφανιστεί ένας (συνήθως καινούριος) που θα αναλύσει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει (ακόμα ή και ποτέ) μέλλον, θα βρει γρήγορα συμπαραστάτες και μόλις υπάρξει τεκμηριωμένος αντίλογος το νήμα ησυχάζει για λίγες μέρες.
Τα πάντα σε ότι αφορά τον αριθμό των αυτοκινήτων και της φόρτισης στον κόσμο δεν καθορίζεται με βάση την Αθήνα και την κατάσταση εκεί. Η πρωτεύουσα έχει 819 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους, γεγονός που την ανάγει πρωταθλήτρια στην Ευρώπη.
picture9.png

Πόλεις-μητροπολιτικές περιοχές μεταξύ 2 ως 5 εκ. κατοίκων: ΙΧ ανά 1000 κατοίκους (https://thepressproject.gr/athina-protathlitria-tis-evropis-se-ich-kai-michanes/)
Κακές συνήθειες διαμόρφωσαν το τραγικό σκηνικό ενός δυσανάλογα μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων σε σχέση με άλλες πόλεις. Και όλοι αυτοί θέλουν να μετακινούνται εύκολα, να παρκάρουν εύκολα και να φορτίζουν εύκολα. Αυτό θα γίνει μόνο με αλλαγή νοοτροπίας και συνηθειών, ο κόσμος δεν θα περιμένει την Αττική. 

Σε ότι αφορά το ρεύμα ο χρήστης @malakudi έχει γράψει πόσο θα απαιτηθεί αν αυτή τη στιγμή όλα τα θερμικά της χώρας γίνονταν ηλεκτρικά και το νούμερο είναι εύκολα επιτεύξιμο, επομένως καταρρίπτεται ο μύθος ότι θα υπάρξει πρόβλημα με την παραγωγή στο μέλλον.

Τέλος, για μένα το πιο σημαντικό όφελος της ηλεκτροκίνησης είναι το να καθαρίσουν οι πόλεις από ρύπους που προκαλούν ασθένειες, όποιος δεν το βλέπει αυτό είναι απλά αναίσθητος. Η υγεία είναι το υπέρτατο αγαθό και πάνω από την γκρίνια του που θα φορτίσει κάποιος. 

 

Επεξ/σία από newlynx
  • Like 5
  • Haha 1
Δημοσ.
9 hours ago, Jiakometi said:

Η καθημερινότητα όμως θα δουλέψει και θα εξελιχθεί μόνο με ηλεκτρικά. 
Αυτη η τεχνολογία επικράτησε, με αυτήν θα πορευτούμε …

 

θα εξελιχθεί ....ναι

αλλά κοιτά Αφρική , Ν Αμερική και ένα μεγάλο κομμάτι της Ασίας.....έχω ζήσει λίγο και περάσει από εκεί να δεις ρύπους

και σαράβαλα ......................

νομίζω ούτε σε 50 χρόνια θα εξελιχθουν για να μη πω 100 όχι ότι δε θα θέλουν αλλά δε θα μπορούν.....οπότε θα έχουμε ένα πλανήτη 50-50.....

  • Like 1
Δημοσ.
30 λεπτά πριν, newlynx είπε

Ανά λίγες μέρες θα εμφανιστεί ένας (συνήθως καινούριος) που θα αναλύσει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει (ακόμα ή και ποτέ) μέλλον, θα βρει γρήγορα συμπαραστάτες και μόλις υπάρξει τεκμηριωμένος αντίλογος το νήμα ησυχάζει για λίγες μέρες.
Τα πάντα σε ότι αφορά τον αριθμό των αυτοκινήτων και της φόρτισης στον κόσμο δεν καθορίζεται με βάση την Αθήνα και την κατάσταση εκεί. Η πρωτεύουσα έχει 819 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους, γεγονός που την ανάγει πρωταθλήτρια στην Ευρώπη.
picture9.png

Πόλεις-μητροπολιτικές περιοχές μεταξύ 2 ως 5 εκ. κατοίκων: ΙΧ ανά 1000 κατοίκους (https://thepressproject.gr/athina-protathlitria-tis-evropis-se-ich-kai-michanes/)
Κακές συνήθειες διαμόρφωσαν το τραγικό σκηνικό ενός δυσανάλογα μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων σε σχέση με άλλες πόλεις. Και όλοι αυτοί θέλουν να μετακινούνται εύκολα, να παρκάρουν εύκολα και να φορτίζουν εύκολα. Αυτό θα γίνει μόνο με αλλαγή νοοτροπίας και συνηθειών, ο κόσμος δεν θα περιμένει την Αττική. 

Σε ότι αφορά το ρεύμα ο χρήστης @malakudi έχει γράψει πόσο θα απαιτηθεί αν αυτή τη στιγμή όλα τα θερμικά της χώρας γίνονταν ηλεκτρικά και το νούμερο είναι εύκολα επιτεύξιμο, επομένως καταρρίπτεται ο μύθος ότι θα υπάρξει πρόβλημα με την παραγωγή στο μέλλον.

Τέλος, για μένα το πιο σημαντικό όφελος της ηλεκτροκίνησης είναι το να καθαρίσουν οι πόλεις από ρύπους που προκαλούν ασθένειες, όποιος δεν το βλέπει αυτό είναι απλά αναίσθητος. Η υγεία είναι το υπέρτατο αγαθό και πάνω από την γκρίνια του που θα φορτίσει κάποιος. 

 

Αν τυχόν αναφέρεσαι στο σχόλιο μου, εγω δεν λεω οτι δεν μπορει να καλυφθεί η παραγωγη αλλα οτι δεν αντέχει το υπάρχον δίκτυο. 

Αντε και εγω ειμαι καθε ενας που πετάγεται και λεει οτι του έρθει. 

Εδω τι λένε:

https://nltimes.nl/2024/08/22/homes-zeeland-receiving-money-temporally-shutting-solar-panels

Δεν σου βαζω αλλες ειδήσεις για εταιρείες που ζητανε βιομηχανικό ρευμα και ειναι στην αναμονή για μηνες γιατί τα έχω βάλει στο παρελθόν και εσυ φαίνεται το διαβάζεις το θέμα και τα θυμάσαι, μην επαναλαμβανομαι λοιπον. 

Πίσω στην πραγματικότητα λοιπόν, ωραία τα γραφήματα και οι υπολογισμοί αλλα η ζωη μας διαψεύδει, ειδικα σε ενα καπιταλιστικο περιβάλλον ωπου τα προβλήματα λύνονται μονο οταν γινουν μεγαλα. Το πως λύνονται... άστο. 

  • Like 1
Δημοσ.

Δε νομίζω ότι το παράδειγμα της Νέας Ζηλανδίας είναι εύστοχο.

Απο τις καταναλώσεις τους? Τις διασυνδέσεις με άλλες χώρες? 

 

Να αναφέρω δύο πράγματα για όποιον καταλαβαίνει.

1) Για τους φορτιστές

image.png.987575d17b8fee75bbaaca52d1416ae7.png

 

2) Για τα ΦΒ πάρκα

image.png.7ce0f38f417a62658718f6f156f2cfd2.png

Δημοσ.
9 ώρες πριν, dbrillis είπε

Τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνεις. Αυτες οι ελαφρυνσεις θα εξαφανιστουν πολυ σύντομα. Όλοι αυτοί οι φόροι που εισπρατονται μεσω της βενζίνης τι θα γίνουν; Πως θα αντικατασταθουν τα εσοδα του κάθε κράτους; Μην μου πεις απο τον καθαρό αερα...

Μοντέλα να επιλέξεις εχει, υποδομές δεν εχει για να αγορασουν ολοι ηλεκτρικά αύριο. Εξήγησα παραπάνω γιατί. 

Αν μπορω να κανω μια πρόβλεψη για την Ευρώπη θα έλεγα οτι το πιο πιθανό ειναι να μεινουμε για παρα πολλα χρονια σε μια κατάσταση Φρανκενσταην με ηλεκτρικά, θερμικα και ολα τα ενδιάμεσα. 

Από που θα παρθούν αυτοί οι ληστρικοί φόροι είναι ένα πρόβλημα, το να καταργηθούν είναι ένα άλλο. Πολλά κράτη έχουν καταφέρει χωρίς διόδια, φόρους στα καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας με συνδυασμό και των τριών ή μερικών των παραπάνω να έχουν καλύτερους δρόμους από εμάς που δεν κλείνουν την μία λακκούβα και ανοίγουν δύο, που με κατακλυσμό ο δρόμος στραγγίζει ενώ εμάς με μια ψιχάλα λιμνάζει.

Ένα κράτος πχ από αυτά είναι η Ολλανδία.

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ.

Θα γεμίσουμε ηλεκτρικά

Εσείς με τους ταχυφορτιστές, έχετε υπολογίσει πόση ώρα θα είστε στην ουρά και θα περιμένετε να φτάσετε στον ταχυφορτιστή ?

Εχετε υπολογίσει ότι θα χρειαστείτε 4 και 5 φορές περισσότερο χρόνο φόρτισης γιατί ο "βενζινάς" δεν έχει πυρηνικό σταθμό να φτάνει το ρεύμα του για όλους

Αφιερωμένο εξαιρετικά από Σουηδία.

 

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, dimitrins είπε

Θα γεμίσουμε ηλεκτρικά

Εσείς με τους ταχυφορτιστές, έχετε υπολογίσει πόση ώρα θα είστε στην ουρά και θα περιμένετε να φτάσετε στον ταχυφορτιστή ?

Εχετε υπολογίσει ότι θα χρειαστείτε 4 και 5 φορές περισσότερο χρόνο φόρτισης γιατί ο "βενζινάς" δεν έχει πυρηνικό σταθμό να φτάνει το ρεύμα του για όλους

Αφιερωμένο εξαιρετικά από Σουηδία.

 

Ναι, για μια φορα το χρονο που θα τυχει κατι θα κατσω να σκασω που θα χασω μια ωρα.

Εσυ εχεις υπολογισει ποσες ωρες ξοδευεις για να καταφερεις να γεμισεις το ρεζερβουαρ σου?

Οχι μονο ωρες στην αντλια, και ποσες ωρες δουλειας χρειαζεσαι για να μαζεψεις τα λεφτα ωστε να καταφερεις να βαλεις βενζινη.

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Confused 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, manolis940 είπε

Από που θα παρθούν αυτοί οι ληστρικοί φόροι είναι ένα πρόβλημα, το να καταργηθούν είναι ένα άλλο. Πολλά κράτη έχουν καταφέρει χωρίς διόδια, φόρους στα καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας με συνδυασμό και των τριών ή μερικών των παραπάνω να έχουν καλύτερους δρόμους από εμάς που δεν κλείνουν την μία λακκούβα και ανοίγουν δύο, που με κατακλυσμό ο δρόμος στραγγίζει ενώ εμάς με μια ψιχάλα λιμνάζει.

Ένα κράτος πχ από αυτά είναι η Ολλανδία.

Χωρίς φόρους στα καύσιμα; 

Δες ποσο εχει η βενζίνη στην Ολλανδία και ποσο στο Βέλγιο. 

Χωρις διόδια και τέλη κυκλοφορίας; 

Δες ποσο κανει ενα καινούργιο αυτοκίνητο (το ίδιο αυτοκίνητο) σε Ελλάδα, Βέλγιο, Γερμανία και μετα δες πόσο κανει στην Ολλανδία. 

Δες πόσος ειναι φόρος καθε μηνα για το καθε αυτοκίνητο στην Ολλανδία. Δες το καθημερινό μποτιλιαρισμα σε ολη τη χωρα. 

Δεν θα μπω παραπάνω στη σύγκριση γιατί εισαι ηδη προκατηλειμενος οτι αλλου ειναι καλύτερα. 

 

Δημοσ.
10 ώρες πριν, dbrillis είπε

Βλεπω το θεμα επαναλαμβανει τον εαυτό του. Πάμε πάλι απο τη αρχή. 

Το μέλλον ειναι ηλεκτρικό, τέλος. 

Το πρόβλημα ειναι το πόσο γρήγορα επιβάλλεται αυτη η μετάβαση. Και το πρόβλημα δεν ειναο αν εχει ο φτωχός να παρει ηλεκτρικό ή όχι, αυτο θα λυθεί αργά ή γρήγορα. Το πρόβλημα ειναι η υποδομή που χρειάζεται στις πόλεις για την πλήρη μεταβαση σε ηλεκτρικό ρευμα για θέρμανση και φορτιση αυτοκινήτων και το πόσο γρήγορα πρέπει να γινει η ενίσχυση του δικτυου και το βασικότερο ποιος θα την πληρώσει. 

Παράδειγμα, ας πουμε για ενα μικρο νησί στο κέντρο μιας "πολιτισμενης" ευρωπαϊκής πολης, το Ρότερνταμ, και το νησι λέγεται Νοορντεραηλαντ. Τα σπίτια εκει εχουν για θέρμανση και ζεστό νερο καυστήρες με φυσικο αεριο, και τα 98 στα 100 αμαξια ειναι θερμικά. Το κράτος επιβάλει την απομάκρυνση απο το φυσικό αεριο για θέρμανση. 

Αν αυριο ολοι οι κάτοικοι του μικρού αυτού νησιου αλλαξουν καυστήρες με ηλεκτρικούς και πάρουν ολοι ηλεκτρικά αμαξια θα εχουν μονιμο black out. Γιατι δεν αντέχει το δίκτυο. 

Παμε παρακάτω εστω αντεχει το δίκτυο στο νησί. Πάμε να δούμε την Φεγιονορντ στο γήπεδο του Ρότερνταμ. Πάμε όλοι με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μας στο γήπεδο, τα βαζουμε στο πάρκινγκ του γηπέδου να φορτιζουν. Απέναντι εχει μαγαζια και εστιατόρια, εχουν ερθει ολοι (άσχετοι με τη μπάλα) με τα ηλεκτρικά τους αμαξια και τι κάνει ο σωστος ηλεκτροκινητος; Το βαζει να φορτιζει. Πας στο εστιατόριο παρα δίπλα να φας και μάγειρας θα πρέπει να ψήνει με ηλεκτρικό ρεύμα. Δίπλα στο γήπεδο και τα μαγαζια εχει και σπίτια που και αυτοι έχουν πλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θέρμανση με ηλεκτρικό ρευμα. Ποσο να αντέξει το ηλεκτρικό δίκτυο εκει; 

Παμε λιγο πιο εξω, σε μια πόλη ωπου στα σπιτια μπορείς να βαλεις φωτοβολταϊκά. Εχουν βαλει ολοι φωτοβολταϊκα, γυρίζουν ρευμα στο δίκτυο και εχουν όλοι ηλεκτρικά αμαξια και τα φορτιζουν απο το δωρεάν ρευμα τους. Ειναι καλοκαίρι, τα φωτοβολταϊκά δίνουν ρευμα στο δίκτυο με τη σεσουλα και ταυτόχρονα φορτιζουν δωρεαν τα αυτοκίνητα και δουλεύει και κανενα air-condition γιατι κανει και στην Ολλανδία ζέστη τα καλοκαίρια τωρα. Ολα γαμω μιας και το ρεύμα απο τα φωτοβολταϊκα δεν το στέλνεις στο δίκτυο να το υπερφόρτωσεις αλλα το καταναλώνεις άμεσα. Και σκαει μια συννεφιά για 15 λεπτά και ξαφνικά όλοι αυτοι ζητανε ρευμα από το δίκτυο και μετα απο λιγο βγαινει παλι ο ήλιος και όλοι αυτοι ξανα δινουν ρευμα στο δίκτυο. Αντέχει το δίκτυο; 

Δεν αντέχει. Οπως ειναι τωρα τουλάχιστον. 

(θα μας επιβάλουν να πληρωσουμε και μπαταρίες) 

Ποιος θα πληρώσει την αναβάθμιση; Για να υπάρχει επαρκεία δικτύου παντού; Οι παροχοι δεν θελουν να την πληρώσουν. Σε κάποιες πόλεις σε πληρώνουν να κλείσεις τα φωτοβολταϊκά το καλοκαίρι. Την αναβάθμιση του δικτύου, αν γίνει, θα την πληρώσουμε εμείς. Οπότε χαρείτε οι early adopters την οικονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου γιατί οταν γινει mainstream θα παψει να ειναι οικονομικό. Να παρακαλάτε να αργησει η μετάβαση σε ηλεκτρικα για να υπάρχουν τα οφέλη για περισσότερο καιρό. 

Και εγω θα παρω ενα μικρο ηλεκτρικο για τρίτο αμαξι αλλα χωρις ψευδαίσθησεις γιατί ακομα περιμένω να δω πότε θα κανω απόσβεση της "επένδυσης" σε φωτοβολταϊκά και μπαταρία. Τωρα που έβαλαν ολοι φωτοβολταϊκά αλλαξε το παραμύθι και η απόσβεση της επένδυσης παει πιο μακρια. 

 

 

Το λάθος που κάνετε είναι ότι παρουσιάζετε το πρόβλημα στο υποθετικό σενάριο που η αλλαγή θα ήταν άμεση. Η αλλαγή όμως δεν είναι άμεση. Έχουμε άλλα 10 χρόνια μέχρι να σταματήσουν να πωλούνται θερμικά και μετά άλλα 12 ως 20 χρόνια για να εξαφανιστούν τελείως τα θερμικά από την κυκλοφορία. Το δίκτυο θα βελτιώνεται σταδιακά, δε θα γίνει σε μία μέρα. Μπορείτε να βρείτε στοιχεία για το πόση ήταν η κατανάλωση πριν το 1985 που ελάχιστοι είχαν air condition και πόση είναι σήμερα. Η αύξηση του δικτύου αυτά τα 40 χρόνια έγινε σταδιακά. Το ίδιο θα γίνει και τώρα.

Ειδικότερα στο θέμα των ΑΠΕ, τα ηλεκτρικά θα προσφέρουν στο μέλλον τη σταθερότητα που χρειάζεται το δίκτυο, αφού θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για peak shaving. Όταν υπάρχει περίσευμα ΑΠΕ θα φορτίζουν και όταν θα υπάρχει ανάγκη ισχύος θα εκφορτίζουν. Δε θα γίνει αύριο αυτό, αλλά στα επόμενα 10 χρόνια θα γίνει.

Όποιος μπορεί να βάλει Φ/Β φυσικά και πρέπει να βάλει και μπαταρίες, το κόστος τους πλέον είναι πολύ χαμηλό (15 KWh LifePO4 με 2000-2500 ευρώ). H μπαταρία αυξάνει την ιδιοκατανάλωση από 35-40% σε 75-80%.

Το σενάριο που περιγράφεται με το γήπεδο της Feyenord είναι άτοπο, ξέρετε δε χρειάζεται να φορτίζουν όλα τα αυτοκίνητα συνέχεια. Φορτίζουν μια φορά τη βδομάδα υπό φυσιολογικές συνθήκες. Αλλά ακόμα κι αυτό να συμβεί, 1000 θέσεις parking όπου φορτίζουν όλοι με 10KW είναι 10MW, δεν είναι κάτι δύσκολο αυτή η ισχύς, υπάρχουν ήδη σταθμοί φόρτισης στην Ευρώπη με 20+ θέσεις των 350KW η κάθε μία. Ακόμα και το 2045 που θα είναι όλα τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά στην Ολλανδία, το σενάριο αυτό δε πρόκειται να συμβεί, ναι θα παρκάρουν 1000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο parking αλλά δε θα ενδιαφέρονται να φορτίσουν όλοι.

  • Like 6

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...