Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Προσωπικά δεν ασχολήθηκα καθόλου με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα κλπ.

Την τσέπη μου κοιτάω κάθε φορά.

Και χειρότερα να ήταν τα ηλεκτρικά τί να κάνω αφού αυτοί που νομοθετούν αποφασίζουν όπως αποφασίζουν?

Και δεν υπήρχε περίπτωση να πληρώσω παραπάνω για να κολλήσω ένα πράσινο αυτοκόλλητο στον ποπό μου.

Αν όντως ρυπαίνουν λιγότερο (που έτσι φαίνεται) μια χαρά. Αν όχι το ίδιο που μου κάνει.

Ο μόνος τρόπος για να πέσουν οι ρύποι παγκοσμίως είναι με τον πληθωρισμό.

Αγαθά χ10, ρεύμα χ10, καύσιμα χ10 μόνο τα τοπικά τρόφιμα να είναι οικονομικά για λόγους επιβίωσης. ΜΜΜ για όλους ή ποδήλατο για τους φτωχούς και οι πλούσιοι να πληρώνουν €1/1χλμ.

Εννοείται αεροπορικά ταξίδια ελάχιστα. Μόνο έτσι θα φτιάξει ο πλανήτης.

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Δεν μας εναδιαφερουν ολους τα χλμ. Το αμαξι μου ειναι 21ετων με 150κ χλμ. Τα ηλεκτρικα ειναι no brainer αγορα για αυτους που κανουν 20κ το χρόνο και πάνω. Τα θερμικά είναι για τους κάτω από 10κ το χρονο. Οι ενδιαμεσοι ειναι που μας ενδιαφερουν προς το παρον.

Κρινεις αποκλειστικα με καποια δικα σου κριτηρια.
Απο την στιγμη που το κοστος αποκτησης ειναι σχεδον ιδιο για ΜΕΚ και ηλεκτρικα(δες ποσο κανει ενα VW Golf ή ενα C-SUV που ειναι οι κατηγοριες με τις περισσοτερες πωλησεις), μια χαρα ειναι και τα ηλεκτρικα για αυτους που κανουν λιγα χιλιομετρα. Ξεμπερδευουν και τελειως με αχρειαστα service.

 

25 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Μεχρι τωρα στοιχεια εχουμε μονο για τεσλα και ουκ ολιγα έχουν αλλαξει μπαταρια και drive unit με κοστος κατι 5χιλιαρα και πανω. 

Στοιχεια για βλαβες και ζωη μπαταρίας θα εχουμε το 2030, οχι τωρα. 

Μια χαρα εχουμε στοιχεια για βλαβες και μπαταριες απο bmw i3, nissan leaf κλπ, οχι μονο απο tesla.
Και οσο παει βελτιωνεται η διαρκεια ζωης της μπαταριας.

Για αυτο αλλωστε δινουν οι περισσοτεροι κατασκευαστες ηλεκτρικων καλη εγγυηση (πχ 8 ετη), κατι που δεν τολμαει σχεδον κανενας να δωσει σε MEK.
Ακομα και οι premium κατασκευαστες (BMW, Mercedes, Audi) εμπιστευονται με 2 μονο χρονια τον κινητηρα, κιβωτιο και τα μηχανικα μερη.
Αν θελει καποιος να επεκτεινει την εγγυηση, μπορει μονο μεχρι τα 5 χρονια (οχι 8 οπως ειναι για την μπαταρια ηλεκτρικων) και το κοστος ειναι πολυ υψηλο.

25 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Μεχρι τωρα στοιχεια εχουμε μονο για τεσλα και ουκ ολιγα έχουν αλλαξει μπαταρια και drive unit με κοστος κατι 5χιλιαρα και πανω. 

Το οποιο ειναι νορμαλ κοστος για ενα αυτοκινητο 50.000€ ή και παραπανω(φανταζομαι ηταν model s). 
Ξερεις ποσο κανει η αλλαγη αυτοματου κιβωτιου σε ενα BMW των 50.000€ ? Δεν μιλαω καν για αλλαγη μηχανης, αλλα για αλλαγη κιβωτιου που δεν ειναι τελειως σπανια βλαβη. Σημειωτεον, οτι δινει μονο 2 χρονια εγγυηση μηχανικων μερων για καινουριο αυτοκινητο, ενω τα ηλεκτρικα της BMW εχουν 8 χρονια εγγυηση στην μπαταρια.


Τελος, το "ουκ ολιγα" που γραφεις, τι ποσοστο ειναι;
Εικαζω οτι δεν θα παρω απαντηση, οποτε νομιζω οτι οι αναφορες χωρις στοιχεια δεν προσφερουν τιποτα.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία ΕΕ τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι υπεύθυνα για το 16% των εκπομπών CO2.Αδυνατώ να καταλάβω πως θα επιλυθεί το θέμα των ρύπων μόνο αντικαθιστώντας τον κινητήρα εσωτ. καύσης (και ειδικά τους νεώτερους κινητήρες Euro6) https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en

Την ίδια στιγμη τουλάχιστον στην υποανάπτυκτη, υποταγμένη σε αποικιοκρατικά μνημόνια και επί της ουσίας κατεστραμμένη οικονομικά Ελλάδα, κυκλοφορούν φορτηγά του 1980 και παλιότερα, λεωφορεία που βγάζουν ντουμάνια ατελείωτα, Datsun της ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας, ταξί με βγαλμένα DPF στο 90%, ασύδοτα παπιά που δεν ελέγχει κανείς κλπ. Επίσης τί γίνεται με βιομηχανία, αεροπορικές συγκοινωνίες, θαλάσσιες μεταφορές;; Την πάπια κάνουν οι υπεύθυνοι σε Ελλάδα και ΕΕ προσπαθώντας να ενοχοποιήσουν στο έπακρο τις ατομικές μεταφορές που είναι μια από τις ελάχιστες ελευθερίες που μας έχουν απομείνει. 

Αν θέλουν πράγματι ηλεκτροκίνηση ας την επιδοτήσουν πραγματικά με χαμηλό ΦΠΑ, απαλλαγή από κάθε φόρο/δασμό, έλεγχο στην τιμή ηλεκτρικού ρέυματος και όχι το τωρινό πάρτι που έκαναν το ρεύμα από κοινωνικό αγαθό παιγνίδι χρηματιστηρίου για ...άλλα κόλπα, περιορισμό στην ασυδοσία της χρέωσης των ιδιωτικών σταθμών φόρτισης, πραγματικά κίνητρα για φθηνά αστικά ηλεκτρικά οχήματα τύπου Leapmotor T03 αφού οι πόλεις έχουν το μεγάλο πρόβλημα ρύπων κλπ. 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Δεν μας εναδιαφερουν ολους τα χλμ. Το αμαξι μου ειναι 21ετων με 150κ χλμ. Τα ηλεκτρικα ειναι no brainer αγορα για αυτους που κανουν 20κ το χρόνο και πάνω. Τα θερμικά είναι για τους κάτω από 10κ το χρονο. Οι ενδιαμεσοι ειναι που μας ενδιαφερουν προς το παρον.

Συμπληρωματικά με του Haha 20000 χιλιόμετρα ανάλογα και την τιμή της βενζίνης μπορεί να σημαίνει για ένα αμάξι που κινείται στην πόλη πάνω κάτω 4000€ σε καύσιμα.

 

28 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Ο μόνος τρόπος για να πέσουν οι ρύποι παγκοσμίως είναι με τον πληθωρισμό.

Στα κανονικά κράτη μαζί με τον πληθωρισμό ανεβαίνουν και οι μισθοί. Ξέρω ότι ακούγεται περίεργο :P . Η Ολλανδία αν δεν κάνω λάθος ανέβασε πρόσφατα γι αυτό τον λόγο τον κατώτατο μισθό.

 

8 λεπτά πριν, kalmik είπε

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία ΕΕ τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι υπεύθυνα για το 16% των εκπομπών CO2.Αδυνατώ να καταλάβω πως θα επιλυθεί το θέμα των ρύπων μόνο αντικαθιστώντας τον κινητήρα εσωτ. καύσης (και ειδικά τους νεώτερους κινητήρες Euro6) https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en

Την ίδια στιγμη τουλάχιστον στην υποανάπτυκτη, υποταγμένη σε αποικιοκρατικά μνημόνια και επί της ουσίας κατεστραμμένη οικονομικά Ελλάδα, κυκλοφορούν φορτηγά του 1980 και παλιότερα, λεωφορεία που βγάζουν ντουμάνια ατελείωτα, Datsun της ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας, ταξί με βγαλμένα DPF στο 90%, ασύδοτα παπιά που δεν ελέγχει κανείς κλπ. Επίσης τί γίνεται με βιομηχανία, αεροπορικές συγκοινωνίες, θαλάσσιες μεταφορές;; Την πάπια κάνουν οι υπεύθυνοι σε Ελλάδα και ΕΕ προσπαθώντας να ενοχοποιήσουν στο έπακρο τις ατομικές μεταφορές που είναι μια από τις ελάχιστες ελευθερίες που μας έχουν απομείνει. 

Αν θέλουν πράγματι ηλεκτροκίνηση ας την επιδοτήσουν πραγματικά με χαμηλό ΦΠΑ, απαλλαγή από κάθε φόρο/δασμό, έλεγχο στην τιμή ηλεκτρικού ρέυματος και όχι το τωρινό πάρτι που έκαναν το ρεύμα από κοινωνικό αγαθό παιγνίδι χρηματιστηρίου για ...άλλα κόλπα, περιορισμό στην ασυδοσία της χρέωσης των ιδιωτικών σταθμών φόρτισης, πραγματικά κίνητρα για φθηνά αστικά ηλεκτρικά οχήματα τύπου Leapmotor T03 αφού οι πόλεις έχουν το μεγάλο πρόβλημα ρύπων κλπ. 

Γιατί θεωρεί ότι μειώνοντας αυτό το 16% ότι δεν είναι υπέρ αρκετό; Δεν σημαίνει ότι για να παραμείνει η γη βιώσιμη πρέπει να έχουμε μηδενικούς ρύπους. Κάτι πολύ βασικό όμως που δεν βάζεις στην εξίσωση είναι και το που παράγονται αυτοί οι ρύποι. Έχει μεγάλη σημασία αυτό γι αυτό βλέπεις ότι τα ρυπογόνα εργοστάσια δεν είναι στα κέντρα της πόλης αλλά στις ΒΙΠΕ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
55 λεπτά πριν, haHa είπε

Κρινεις αποκλειστικα με καποια δικα σου κριτηρια.
Απο την στιγμη που το κοστος αποκτησης ειναι σχεδον ιδιο για ΜΕΚ και ηλεκτρικα(δες ποσο κανει ενα VW Golf ή ενα C-SUV που ειναι οι κατηγοριες με τις περισσοτερες πωλησεις), μια χαρα ειναι και τα ηλεκτρικα για αυτους που κανουν λιγα χιλιομετρα. Ξεμπερδευουν και τελειως με αχρειαστα service.

δεν εκρινα, αν εκρινα θα ελεγα οτι δεν συμφερουν κανεναν επειδη ΕΓΩ κανω λιγα χλμ. αλλο το ενα αλλο το αλλο

ιδιες τιμες δεν εχουν, που το εχετε δει αυτο και το γραφετε ολοι? παιρνω golf ηλεκτρικο οσο κανει το golf θερμικο? βασικα ποιο μοντελο οπουδηποτε κατασκευαστη βγαινει ιδια τιμη θερμικο με ηλεκτρικο? μην συγκρινουμε κανενα θερμικο golf με ενα ηλεκτρικο κινεζικο, αλλο πραμα, καμια επαφη.

 

Μια χαρα εχουμε στοιχεια για βλαβες και μπαταριες απο bmw i3, nissan leaf κλπ, οχι μονο απο tesla.
Και οσο παει βελτιωνεται η διαρκεια ζωης της μπαταριας.

Για αυτο αλλωστε δινουν οι περισσοτεροι κατασκευαστες ηλεκτρικων καλη εγγυηση (πχ 8 ετη), κατι που δεν τολμαει σχεδον κανενας να δωσει σε MEK.
Ακομα και οι premium κατασκευαστες (BMW, Mercedes, Audi) εμπιστευονται με 2 μονο χρονια τον κινητηρα, κιβωτιο και τα μηχανικα μερη.
Αν θελει καποιος να επεκτεινει την εγγυηση, μπορει μονο μεχρι τα 5 χρονια (οχι 8 οπως ειναι για την μπαταρια ηλεκτρικων) και το κοστος ειναι πολυ υψηλο.

Το οποιο ειναι νορμαλ κοστος για ενα αυτοκινητο 50.000€ ή και παραπανω(φανταζομαι ηταν model s). 
Ξερεις ποσο κανει η αλλαγη αυτοματου κιβωτιου σε ενα BMW των 50.000€ ? Δεν μιλαω καν για αλλαγη μηχανης, αλλα για αλλαγη κιβωτιου που δεν ειναι τελειως σπανια βλαβη. Σημειωτεον, οτι δινει μονο 2 χρονια εγγυηση μηχανικων μερων για καινουριο αυτοκινητο, ενω τα ηλεκτρικα της BMW εχουν 8 χρονια εγγυηση στην μπαταρια.

ειναι πολυ λογικο να δωσεις 8 για μπαταρια, ελαχιστες δεν θα βγαλουν 8. οπως εδιναν και 7 για μηχανικα μερη, ακομα ισως το κανουν. να αλλαξω μοτερ σε αμαξι γιατι? μιλαμε για πολυ σπανια βλαβη που συνηθως ειναι δικια σου ευθυνη. παλι 10κ δεν θα δωσω οσο χρεωνει η τεσλα μονο τη μπαταρια. να μου πεις οτι θα τα εχω γλυτωσει απο σερβις το δεχομαι. αλλα να μου πεις οτι εχουν το ίδιο ακριβες βλαβες τα μεκ με τα ev οχι, δεν εχουν. αλλιως θα ηταν και φθηνα να τα αγορασεις, δεν ειναι. ειναι πανακριβα τα υλικα τους. οι μισες εταιριες που πουλανε ηλεκτρικα ΧΑΝΟΥΝ λεφτα ανα μοναδα πωλησης.


Τελος, το "ουκ ολιγα" που γραφεις, τι ποσοστο ειναι;
Εικαζω οτι δεν θα παρω απαντηση, οποτε νομιζω οτι οι αναφορες χωρις στοιχεια δεν προσφερουν τιποτα.

σιγα μην κρατησω και εξελοφυλλα. μπες στο νετ και ψαξε ποσα Model3 εχουν αλλαξει drive unit, inverter (καπως αλλιως το λενε οχι ινβερτερ αλλα δεν το θυμαμαι), καλωδια διοφορων ειδων και μπαταριες ολοκληρες. κοστος οχι μερικες εκατονταδες ευρω, καλα θα ηταν.. Δεν λεω οτι χαλανε, λεω οτι οταν χαλανε σε μαμανε.

Καλα για το s δεν συζηταμε. στα πρωτα s ηταν ωρολογιακη βομβα η μπαταρια. ποσα εχουν ακομα την μαμα σε μονο δεκα χρονια χρησης? 

 

Επεξ/σία από basilis_k6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
33 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

 

Νομιζω πως δεν εχεις κοιταξει ποσο κανουν τα καινουρια αυτοκινητα.
Ενδεικτικα, ενα Golf MEK με αυτοματο κιβωτιο και 150 αλογα, αρχιζει απο 33.000€:
https://www.volkswagen.gr/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/gr/pricelists/2024/Pricelist_VW_PC_MY25_2024_09.pdf

 

Τελος, τα υπολοιπα που γραφεις για την εγγυηση, επιβεβαιωνουν αυτο που λεμε:
οι μπαταριες δεν χαλανε οπως χαλανε τα μηχανικα μερη(κιβωτιο, κινητηρας κλπ) στα ΜΕΚ και για αυτο οι περισσοτερες εταιριες δινουν πολυ μικροτερη εγγυηση στα μηχανικα μερη των ΜΕΚ.

Δεν εμπιστευονται το κιβωτιο ή τον κινητηρα οσο εμπιστευονται μια μπαταρια.

 

Kαι ναι, η συντρηπτικη πλειονοτητα των model s 10 ετων ειναι με την μαμα μπαταρια. Θελεις να μας δειξεις τα στοιχεια που λενε οτι η πλειοψηφια των model s 2014 και μετα εχουν αλλαξει μπαταρια;

Παλι εικαζω οτι δεν θα παραθεσεις στοιχεια. Και προσεξε, δεν ειναι στοιχεια οτι το ταδε model s αλλαξε μπαταρια κλπ, οπως δεν ειναι στοιχειο οτι το ταδε bmw 520 αλλαξε κινητηρα.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
54 λεπτά πριν, kalmik είπε

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία ΕΕ τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι υπεύθυνα για το 16% των εκπομπών CO2.Αδυνατώ να καταλάβω πως θα επιλυθεί το θέμα των ρύπων μόνο αντικαθιστώντας τον κινητήρα εσωτ. καύσης (και ειδικά τους νεώτερους κινητήρες Euro6) https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en

Την ίδια στιγμη τουλάχιστον στην υποανάπτυκτη, υποταγμένη σε αποικιοκρατικά μνημόνια και επί της ουσίας κατεστραμμένη οικονομικά Ελλάδα, κυκλοφορούν φορτηγά του 1980 και παλιότερα, λεωφορεία που βγάζουν ντουμάνια ατελείωτα, Datsun της ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας, ταξί με βγαλμένα DPF στο 90%, ασύδοτα παπιά που δεν ελέγχει κανείς κλπ. Επίσης τί γίνεται με βιομηχανία, αεροπορικές συγκοινωνίες, θαλάσσιες μεταφορές;; Την πάπια κάνουν οι υπεύθυνοι σε Ελλάδα και ΕΕ προσπαθώντας να ενοχοποιήσουν στο έπακρο τις ατομικές μεταφορές που είναι μια από τις ελάχιστες ελευθερίες που μας έχουν απομείνει. 

Αν θέλουν πράγματι ηλεκτροκίνηση ας την επιδοτήσουν πραγματικά με χαμηλό ΦΠΑ, απαλλαγή από κάθε φόρο/δασμό, έλεγχο στην τιμή ηλεκτρικού ρέυματος και όχι το τωρινό πάρτι που έκαναν το ρεύμα από κοινωνικό αγαθό παιγνίδι χρηματιστηρίου για ...άλλα κόλπα, περιορισμό στην ασυδοσία της χρέωσης των ιδιωτικών σταθμών φόρτισης, πραγματικά κίνητρα για φθηνά αστικά ηλεκτρικά οχήματα τύπου Leapmotor T03 αφού οι πόλεις έχουν το μεγάλο πρόβλημα ρύπων κλπ. 

Domestic transportation συνολικά έχει μερίδιο 23%. Και τα φορτηγά και τα λεωφορεία και πολλά ακόμα μέσα θα γίνουν ηλεκτρικά. Δε ξέρω αν πετύχουμε να μηδενίσουμε το 23% αλλά σκοπός είναι να το μειώσουμε πολύ. 27% είναι από την παραγωγή ενέργειας. Από το 2006 και μετά κάνουμε βήματα προόδου, μειώνουμε συνέχεια τις εκπομπές, έχουμε μειώσει σχεδόν 40%. Μειώνουμε από κάθε κατηγορία ότι μπορούμε. Στην παραγωγή ρεύματος, ενώ έχουμε αυξήσει τη κατανάλωση, έχουμε μειώσει τις εκπομπές από 1522 εκατομύρια τόνους σε 922 ενώ στο domestic transportation από 863 σε 803. Καταλαβαίνεις λοιπόν πως πρέπει να πέσει κι αυτό αντίστοιχα.

https://www.statista.com/statistics/1171183/ghg-emissions-sector-european-union-eu/

 

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, mindreader είπε

--

Αν ποτε αλλαξει η τεχνολογια των μπαταριων, τα ξαναλεμε.

 

Θα σε ειδοποιησουμε οταν βγουν οι πυρηνικές μπαταρίες. Καληνύχτα και καλό (τεχνολογικό) ύπνο 🙋‍♂️

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 hours ago, korakios said:

τα λάδια σίγουρα τα μισά ,

όσο για τα υπόλοιπα , με τη μεικτή ασφάλεια του ηλεκτρικού παραπάνω θα πλήρωνες 😛

για το κόστος μετακίνησης , ναι , είναι πιο φθηνό το οικιακό ρεύμα αλλά αν δεν έχει φ/β πρέπει να το υπολογίσεις μιας και δεν είναι μηδέν (ανάλογα το wltp που δίνει σε kw/100χλμ)

Δυστυχώς δεν είναι τα μισά, τα selenia σε μόνολίτρα είχαν πάνω από 12€/λίτρο, βάλε 4 λίτρα +1 γιατί παίρνει 4,1-4,2.

Άρα περίπου 60€ τα λάδια, 10 το φίλτρο και 30 εργασία με γενικό έλεγχο να τα 100€. Επί 18 φορές που τα άλλαξα (η πρώτη στα 3χιλχλμ) περίπου 2, να βάλω 1,5;

Για το κοστος σε ρεύμα, ναι έχω δωρεάν Φ/β και εργασία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, filarhos είπε

Δυστυχώς δεν είναι τα μισά, τα selenia σε μόνολίτρα είχαν πάνω από 12€/λίτρο, βάλε 4 λίτρα +1 γιατί παίρνει 4,1-4,2.

Άρα περίπου 60€ τα λάδια, 10 το φίλτρο και 30 εργασία με γενικό έλεγχο να τα 100€. Επί 18 φορές που τα άλλαξα (η πρώτη στα 3χιλχλμ) περίπου 2, να βάλω 1,5;

Για το κοστος σε ρεύμα, ναι έχω δωρεάν Φ/β και εργασία.

Και εγώ τόσο πλήρωνα στο punto diesel και παραπάνω στο Renegade πάντα αντιπροσωπεία. 

 

Αυτο με τα ΦΒ είναι η καλύτερη λύση και το επόμενο βήμα μου. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 hours ago, manolis940 said:

Στον πραγματικό κόσμο καλείς οδική και στις δύο περιπτώσεις.

Οδική στην Ικαρία?

Θα αστειεύεσαι

Συγχωριανό καλώ, αν έχει σήμα το κινητό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 λεπτά πριν, dimitrins είπε

Οδική στην Ικαρία?

Θα αστειεύεσαι

Συγχωριανό καλώ, αν έχει σήμα το κινητό.

Εσύ αστεύεσαι που θα καταφέρεις να μείνεις σε ένα νησί που το ioniq θέλει 22% για να πάει απο τη μία άκρη στην άλλη. 

Και στην τελική, σίγουρα έχει περισσότερες πρίζες απο ότι βενζινάδικα!

1) Αν είσαι μόνιμος κάτοικος δε το συζητάμε να μείνεις. Πρέπει να έχεις ειδικές ικανότητες. 

2) Αν είσαι τουρίστας θέλει προγραμματισμό απο πρίν για να μήν ψάχνεσαι. Ιδανικά βρίσκεις κατάλυμμα με πρίζα και δεν ασχολείσαι καθόλου στις διακοπές σου. 

πρώτο αποτέλεσμα του γουγλη

Ηλεκτροκίνηση: Το πρώτο σημείο φόρτισης ηλεκτρικών ΙΧ στην Ικαρία - Ικαριακή Ραδιοφωνία (ikariaki.gr)

(μιλάει για φορτιστή ενώ πρίν ανέφερα σκέτη πρίζα ;) )

 

 

εντιτ:

για όποιον ενδιαφέρεται ας ρωτήσει το δήμο τί θα κάνει τελικά

Εγκρίθηκε η πρόταση του Δήμου Ικαρίας για εννέα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων - ΚΕΔΕ (kede.gr)

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

Δεν μας εναδιαφερουν ολους τα χλμ. Το αμαξι μου ειναι 21ετων με 150κ χλμ.

Μην αλλάζεις το νόημα ηθελημένα.. τα χλμ αναφέρθηκαν για να δείξουν ότι δεν απασχολεί πλέον η μπαταρία ως διάρκεια ζωής.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Εσύ αστεύεσαι που θα καταφέρεις να μείνεις σε ένα νησί που το ioniq θέλει 22% για να πάει απο τη μία άκρη στην άλλη. 

Και στην τελική, σίγουρα έχει περισσότερες πρίζες απο ότι βενζινάδικα!

1) Αν είσαι μόνιμος κάτοικος δε το συζητάμε να μείνεις. Πρέπει να έχεις ειδικές ικανότητες. 

2) Αν είσαι τουρίστας θέλει προγραμματισμό απο πρίν για να μήν ψάχνεσαι. Ιδανικά βρίσκεις κατάλυμμα με πρίζα και δεν ασχολείσαι καθόλου στις διακοπές σου. 

πρώτο αποτέλεσμα του γουγλη

Ηλεκτροκίνηση: Το πρώτο σημείο φόρτισης ηλεκτρικών ΙΧ στην Ικαρία - Ικαριακή Ραδιοφωνία (ikariaki.gr)

(μιλάει για φορτιστή ενώ πρίν ανέφερα σκέτη πρίζα ;) )

 

 

εντιτ:

για όποιον ενδιαφέρεται ας ρωτήσει το δήμο τί θα κάνει τελικά

Εγκρίθηκε η πρόταση του Δήμου Ικαρίας για εννέα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων - ΚΕΔΕ (kede.gr)

Έχω πάει με φίλο Κύθηρα με το αυτοκίνητο του ένα Avensis Υγραέριο. Σχεδιάζουμε να γεμίσουμε εκεί καθώς αυτός έχει πάει ξανά στο παρελθόν και γνωρίζει ότι υπάρχει βενζινάδικο με υγραέριο. Ταυτόχρονα με τις διακοπές έχει πέσει και το θέμα ηλεκτροκίνηση στο αμάξι με το να υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν υποδομές.

Εν τέλει πάμε να γεμίσουμε και το βενζινάδικο έχει σταματήσει να έχει υγραέριο καθώς και με μία αναζήτηση δεν υπήρχε κάποιο άλλο βενζινάδικο. Ανοίγω το κινητό και του κολλάω στα μούτρα τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικού. Έπρεπε να είχα τραβήξει και selfie ταυτόχρονα xD. Δεν είναι και δεν ήταν πολλοί καθώς και δεν είναι και DC. Ωστόσο 5 με 10 φορτιστές τότε υπήρχαν.

  • Like 4
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Την έχουμε ξανακάνει αυτή την κουβέντα 😜...Εσένα στην Αθήνα σε επηρεάζουν οι ρύποι κατασκευής ή οι ρύποι λειτουργίας των οχημάτων;

δεν είμαι Αθήνα ευτυχώς , οι ρύποι κατασκευής εννοείται έχουν βαρύτητα αν στο κύκλο ζωής τους είναι πιο ρυπογόνα ή ελάχιστα λιγότερο απο ένα θερμικό

9 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

Τα ηλεκτρικα ειναι no brainer αγορα για αυτους που κανουν 20κ το χρόνο και πάνω. Τα θερμικά είναι για τους κάτω από 10κ το χρονο. Οι ενδιαμεσοι ειναι που μας ενδιαφερουν προς το παρον.

διαφωνώ μιας και στα τόσα χλμ ρισκάρεις με τη μπαταρία

11 ώρες πριν, haHa είπε

Δεν ειναι ανα μοντελο γιατι τοτε θα μπορουσε να γινει cherry pick.
Οι μελετες βλεπουν συνολικα τις εκπομπες πολλων μοντελων.

Ενδεικτικα μια μελετη:
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2023/733112/IPOL_STU(2023)733112_EN.pdf

• Production GHG impactsfor BEVs are higher than for ICEVs (on average, +46% at present, +30% estimated over the next three decades).
• Production GHG impact estimates for future BEVs point to significant margins for reduction, mainly due to improvements in battery energy density.
• Vehicle use phase dominates overall life cycle GHG impacts (6-7 times higher than production emissions for ICEVs, ~2x higher for BEVs), resulting in overall lower emissions for BEVs than ICEVs (on average, -30% at present, -60% estimated over the next three decades, due to the ongoing decarbonisation of electricity grid mixes).

Αλλη μελετη:
https://www.transportationenergy.org/resources/the-commute/life-cycle-carbon-emissions-of-electric-and-combus

image.png.b08dced513581642fee83d89d11c2368.png

και τις 2 τις έχω διαβάσει , όταν με το καλό θα βγει πχ για το dolphin που πωλείται τώρα τα ξαναλέμε

10 ώρες πριν, malakudi είπε

Μα τα ΜΜΜ δε μπορούν να πάνε από οπουδήποτε σε οπουδήποτε, ούτε ότι ακριβώς ώρα το θες. Το να έχεις ένα αυτοκίνητο και να κάθεται idle στο δρόμο στο σπίτι σου ή στο δρόμο στη δουλειά σου τις 22 από τις 24 ώρες της ημέρας, είναι τεράστια σπατάλη. Θα υπάρχουν λοιπόν αυτοκινούμενα οχήματα δημόσιας χρήσης όποτε τα χρειαστείς. Δικό τους αυτοκίνητο τότε θα έχουν μόνο οι πλούσιοι, αφού η άδεια αυτοκινήτου για ιδιώτη θα κοστίζει πανάκριβα. Αλλά δε θα χρειάζεται κιόλας να έχεις δικό σου στο μελλοντικό σενάριο που περιγράφω. Αυτά για αστικές περιοχές, σε μη αστικές η άδεια θα είναι φθηνή και θα μπορείς να αγοράσεις δικό σου όχημα. Δεν είναι επιστημονική φαντασία αυτά, θα συμβούν, είναι η λογική εξέλιξη των πραγμάτων.

δλδ ονειρεύεσαι οτι θα νοικιάζει ο μέσος πολίτης στην Ελλάδα ένα δημόσιο αμάξι ? Είναι επιστημονική φαντασία ....

 

8 ώρες πριν, Red_Bear είπε

Θα σε ειδοποιησουμε οταν βγουν οι πυρηνικές μπαταρίες. Καληνύχτα και καλό (τεχνολογικό) ύπνο 🙋‍♂️

έχουν βγει εδώ και καιρό , καλά ξυπνητούρια :)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...