Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα σε όλη την παρέα. ☺️

Ξεκινώ ένα θέμα συζήτησης για να κουβεντιάζουμε την πορεία της ενσωμάτωσης της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητά μας και τις προκλήσεις που υπάρχουν πάνω σε αυτή.

  • Like 2
  • Απαντ. 4,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Καλησπέρα σε όλη την παρέα. ☺️

Ξεκινώ ένα θέμα συζήτησης για να κουβεντιάζουμε την πορεία της ενσωμάτωσης της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητά μας και τις προκλήσεις που υπάρχουν πάνω σε αυτή.

Στην ελλαδα οι προοπτικές ειναι 0,000001%

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μια χαρά γίνεται, αλλά πρέπει να έχεις και 2ο αμάξι για ταξίδια που ενδεχόμενος να μην βγάζεις με το ηλεκτρικό. Για αμάξι πόλης και μικρότερων - άρτια συνδεδεμένων διαδρομών μια χαρά είναι το ηλεκτρικό. Το προβλήματα του είναι, ότι παίζουν σε τιμή μεγάλης κατηγορίας (κύριο αμάξι), συναγωνίζονται όμως σε χρησιμότητα μικρά αμάξια (σημαντικά φτηνότερα). Ηλεκτρικό αμάξι σε κανένα από τα 2 χωριά μου δεν βολεύει πχ να πάω, εκτός αμα πρεπει να επενδύσω χιλιάρικα για μποξ φόρτισης σε σπίτια και εξωχικα. Κοινώς αμα έχεις λεφτά, go for it.
 

Προσωπική άποψη πάντα, μπορώ να δω σαν επιλογή του να έχεις μόνο ηλεκτρικό αμάξι, δεν το θεωρώ απίθανο. Απλά για μένα αμάξι = ελευθερία , το να μην μπορέσω να πάω κάπου που θέλω, με κάνει να χάνω αυτήν την ελευθερία.

 

Επεξ/σία από Papakaliati
  • Like 4
Δημοσ.

Γεγονος πρωτο,  οποιος πηγε σε ηλεκτρικο δεν ξαναγυρισε πισω. Το ενδιαφερον στην Ελλαδα ειναι μικρο το ιδιο και υποδομες με τον καιρο ομως ολο και αυξανονται. Υπαρχει μεγαλη διαφορα σε σχεση με περσι. Μεγαλες αποστασεις γινεται να κανεις με ηλεκτρικο αρκει να εχει μια αρκουντως μεγαλη μπαταρια> 60Kwkh και να κανεις ενα σχετικο σχεδιασμο αν ειναι αποσταση ειναι πολυ μεγαλη > 300km πηγαινοντας με κανονικη ταχυτητα για ανοιχτο δρομο = 120km/h .

Τα ηλεκτρικα αυτοκινητα δεν ειναι ακομα για αυτους που θελουν να πηγαινουν μακρινες αποστασεις σε υψηλες ταχυτητες και οσους δεν εχουν τα χρηματα να τα αποκτησουν (αυτονοητο ).

Το θεμα της φορτισης στο σπιτι αν και πολυ σημαντικο το αφηνω σε δευτερη μοιρα σε σχεση με τα παραπανω.

Προς το παρον το ηλεκτρικο αν δεν κανεις πολλα χιλιομετρα την ημερα δεν το παιρνεις για την οικονομια. Αποσβεση κανεις με τη χρηση οσο πιο μεγαλη τοσο πιο γρηγορα.
Απο εκει και περα υπαρχουν και αυτοι που απλα γουσταρουν να εχουν ηλετρικο αυτοκινητο ( οπως και αυτοι που γουσταρουν να εχουν ενα ακριβο σπορ αυτοκινητο)
 

Επισης υπαρχουν και αρκετα μεταχειρισμενα που ειτε τα φερνουν απο το εξωτερικο ειτε αγορασμενα απο εδω, σε κανονικες τιμες η και χαμηλες.

Πρακτικα το πιο συμφερον overall αυτοκινητο αυτη τη στιγμη ειναι το peugeot e-208 / e-corsa. Ενω πολυ αξιοπρεπες ειναι και το VW e-UP. Σε πιο μεγαλες κατηγοριες επισης εξαιρετικο ειναι Hyundai Kona και πιο πανω φυσικα το Tesla model 3.

4 ώρες πριν, Papakaliati είπε

Ηλεκτρικό αμάξι σε κανένα από τα 2 χωριά μου δεν βολεύει πχ να πάω, εκτός αμα πρεπει να επενδύσω χιλιάρικα για μποξ φόρτισης σε σπίτια και εξωχικα.

Απο περιεργεια ποια ειναι τα δυο σου χωρια που δεν μπορεις να πας? Δεν νομιζω οτι υπαρχει μερος στην Ελλαδα που να μην μπορεις να πας με ενα ηλεκτρικο με αρκετα μεγαλη μπαταρια.
Δεν ειναι απαραιτητο να εχεις φορτιστη ( ουτε κοστιζει χιλιαρικα) κανεις την δουλεια σου και με μια απλη μπριζα.

  • Like 7
  • Thanks 2
Δημοσ.
11 ώρες πριν, Papakaliati είπε

Μια χαρά γίνεται, αλλά πρέπει να έχεις και 2ο αμάξι για ταξίδια που ενδεχόμενος να μην βγάζεις με το ηλεκτρικό. Για αμάξι πόλης και μικρότερων - άρτια συνδεδεμένων διαδρομών μια χαρά είναι το ηλεκτρικό. Το προβλήματα του είναι, ότι παίζουν σε τιμή μεγάλης κατηγορίας (κύριο αμάξι), συναγωνίζονται όμως σε χρησιμότητα μικρά αμάξια (σημαντικά φτηνότερα). Ηλεκτρικό αμάξι σε κανένα από τα 2 χωριά μου δεν βολεύει πχ να πάω, εκτός αμα πρεπει να επενδύσω χιλιάρικα για μποξ φόρτισης σε σπίτια και εξωχικα. Κοινώς αμα έχεις λεφτά, go for it.
 

Προσωπική άποψη πάντα, μπορώ να δω σαν επιλογή του να έχεις μόνο ηλεκτρικό αμάξι, δεν το θεωρώ απίθανο. Απλά για μένα αμάξι = ελευθερία , το να μην μπορέσω να πάω κάπου που θέλω, με κάνει να χάνω αυτήν την ελευθερία.

Δεν χρειάζεσαι ειδική λύση για την φόρτιση. Οι κοινές μπρίζες κάνουν, αλλά θα φορτίσει πολύ αργά. 

Στα άλλα που αναφέρεις είναι περισσότερο θέμα της ανυπαρξίας σταθμών φόρτισης σε Ελλάδα παρά οτιδήποτε άλλο. Εάν δεν υπήρχαν βενζινάδικα δεν θα μπορούσες επίσης να ταξιδέψεις στην επικράτεια, ούτε θα είχες "ελευθερία".
Αυτό που συμφωνώ απόλυτα είναι ότι ακόμη τα ηλεκτρικά είναι ακριβά, ακόμη και τα μικρά όπως το Zoe ή το πανάσχημο e-Soul κάνουν 30-35 χιλιάρικα. Δεν έχουν τιμές προσιτές για τον μικρομεσαίο καταναλωτή.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, LongTom είπε

Δεν χρειάζεσαι ειδική λύση για την φόρτιση. Οι κοινές μπρίζες κάνουν, αλλά θα φορτίσει πολύ αργά. 

Στα άλλα που αναφέρεις είναι περισσότερο θέμα της ανυπαρξίας σταθμών φόρτισης σε Ελλάδα παρά οτιδήποτε άλλο. Εάν δεν υπήρχαν βενζινάδικα δεν θα μπορούσες επίσης να ταξιδέψεις στην επικράτεια, ούτε θα είχες "ελευθερία".
Αυτό που συμφωνώ απόλυτα είναι ότι ακόμη τα ηλεκτρικά είναι ακριβά, ακόμη και τα μικρά όπως το Zoe ή το πανάσχημο e-Soul κάνουν 30-35 χιλιάρικα. Δεν έχουν τιμές προσιτές για τον μικρομεσαίο καταναλωτή.

Το καταλαβαίνεις, το ‘αν δεν υπήρχαν βενζινάδικα‘ δεν είναι επιχείρημα. Επειδή Υπάρχουν. Άμα σε 4 χρόνια υπάρχουν σε πολλά σημεία φορτιστές, η αμα ζούμε στο mad Max, ακομα και για πρώτο αμάξι θα έπαιρνα ηλεκτρικό. Αλλά μιλάμε για το παρόν, και για την επόμενη τετραετία. 

PS : Το Ζοη που ανέφερες με μέγεθος σούπερ μίνι 30+, δύσκολακι. Το vw 3 με 35 χιλιάρικα και μέγεθος μικρομεσαίο πιο τίμιο. 

Επεξ/σία από Papakaliati
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.
Μόλις τώρα, Papakaliati είπε

Το καταλαβαίνεις, το ‘αν δεν υπήρχαν βενζινάδικα‘ δεν είναι επιχείρημα. Επειδή Υπάρχουν. Άμα σε 4 χρόνια υπάρχουν σε πολλά σημεία φορτιστές, η αμα ζούμε στο mad Max, ακομα και για πρώτο αμάξι θα έπαιρνα ηλεκτρικό. Αλλά μιλάμε για το παρόν, και για την επόμενη τετραετία. 

Αυτό που λέω είναι ότι η έλλειψη σταθμών φόρτισης δεν είναι πρόβλημα του οχήματος ή τεχνολογίας, αλλά καθαρά Ελληνικών υποδομών. 
Εάν μιλούσαμε για ΗΠΑ, Β.Ευρώπη τα προβλήματα που αναφέρεις δεν θα υπήρχαν. Θα είχες την "ελευθερία" σου να πας όπου γουστάρεις (σχεδόν) επειδή υπάρχει υψηλή πυκνότητα σταθμών φόρτισης. 

 

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, LongTom είπε

Αυτό που λέω είναι ότι η έλλειψη σταθμών φόρτισης δεν είναι πρόβλημα του οχήματος ή τεχνολογίας, αλλά καθαρά Ελληνικών υποδομών. 
Εάν μιλούσαμε για ΗΠΑ, Β.Ευρώπη τα προβλήματα που αναφέρεις δεν θα υπήρχαν. Θα είχες την "ελευθερία" σου να πας όπου γουστάρεις (σχεδόν) επειδή υπάρχει υψηλή πυκνότητα σταθμών φόρτισης. 

Ναι ρε αδερφέ, αλλά για την Ελλάδα, και γενικά για την Ευρώπη μιλάμε. Σε λίγα χρονάκια θα έχει βελτιωθεί η τεχνολογία, οι υποδομές, θα έχουν πέσει οι τιμές, και θα μπούμε και άλλες εταιρίες και μοντέλα στο παιχνίδι. Σε 3-4 χρονάκια είμαι σίγουρος ότι θα αγορασω ηλεκτρικό. Απλά όχι ακόμη. 

  • Like 2
Δημοσ.

Εδώ Θεσσαλονίκη έχω δει ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Model S

Μια μικρή ανάλυση για Θεσσαλονίκη. Οι αποστάσεις στην Κεντρική Μακεδονία πχ Θεσσαλονίκη Σέρρες περίπου 85 χλμ , Θεσσαλονίκη Περαία 24χλμ ( όταν λέω Θεσσαλονίκη , εννοώ τον Βαγδάρη , αλλιώς Περαία Καλαμαριά είναι 8 χλμ ) Θέρμη Σίνδος 28 χλμ , Πανόραμα Θεσσαλονίκη 14 χλμ , Βασιλικά Θεσσαλονίκη 27 χλμ ( η δική μου περίπτωση ) και άλλες αποστάσεις από σπίτι σε σημεία ενδιαφέροντος είναι από 3χλμ εως 100 χλμ το πολύ. Θεωρώ ότι μια 50άρα μπαταρία με κατανάλωση 17-18 έχει καλύψει το 100% αυτών των μετακινήσεων , οπότε από μένα ένα ναι , εφόσον κάνεις 30-40.000 χλμ ετησίως και φορτίζεις στην πρίζα με νυχτερινό.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 λεπτά πριν, SchinasN είπε

Εδώ Θεσσαλονίκη έχω δει ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Model S

Μια μικρή ανάλυση για Θεσσαλονίκη. Οι αποστάσεις στην Κεντρική Μακεδονία πχ Θεσσαλονίκη Σέρρες περίπου 85 χλμ , Θεσσαλονίκη Περαία 24χλμ ( όταν λέω Θεσσαλονίκη , εννοώ τον Βαγδάρη , αλλιώς Περαία Καλαμαριά είναι 8 χλμ ) Θέρμη Σίνδος 28 χλμ , Πανόραμα Θεσσαλονίκη 14 χλμ , Βασιλικά Θεσσαλονίκη 27 χλμ ( η δική μου περίπτωση ) και άλλες αποστάσεις από σπίτι σε σημεία ενδιαφέροντος είναι από 3χλμ εως 100 χλμ το πολύ. Θεωρώ ότι μια 50άρα μπαταρία με κατανάλωση 17-18 έχει καλύψει το 100% αυτών των μετακινήσεων , οπότε από μένα ένα ναι , εφόσον κάνεις 30-40.000 χλμ ετησίως και φορτίζεις στην πρίζα με νυχτερινό.

Το πιο σημαντικό δεν ανεφερες, Χαλκιδική. Μπορεί να σε καλύψει; Ειδικά ανά αναλογίστεις ότι μπορεί να κολλήσεις σε κίνηση για πολλές ωρες; Το αμάξι όλο το πρωί το έχεις εκτός σπιτιού σε κάποια παραλία ( που δεν θα έχει μπριζα), μόνο το βράδυ μπορείς να το φορτίζεις. Αμα έχεις δικό σου σπίτι οκ, αμα νοικιάζεις τότε κλάφτα. 
 

Αυτην την στιγμή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια πολυτελής λύση.

Επεξ/σία από Papakaliati
  • Thanks 1
Δημοσ.

@Papakaliati Θεσσαλονίκη - Συκιά 145 χλμ non stop , ή σταματάς στο δωρεάν φορτιστή του Lidl στη Κασσάνδρα. Δεν το έβγαλα έξω από την εξίσωση επίτηδες , θεώρησα τις αποστάσεις αυτές ως αποστάσεις σπίτι - εργασία και βόλτα. Η Χαλκιδική είναι για μένα ειδική περίπτωση - διακοπές , όταν είσαι Χαλκιδική , πάλι οι αποστάσεις είναι μικρές ίσως και λιγότερο από 20 χλμ , δεν θα μένεις πρώτο πόδι και θα κάνεις τα μπάνια σου στο δεύτερο. Άρα μιλάς για αυθημερόν που είναι στα όρια της αυτονομίας εκτός αν βρεις μπρίζα. οι πολλές ώρες κίνηση είναι το πρωί του Σαββάτου ; Δεν έχω κάνει περισσότερο από 2,5 ώρες να πάω κάπου , και αποφεύγω το Σάββατο το πρωί. Αν ο συμπολίτης θέλει να περάσει τις ώρες του στην κίνηση , δική του απόφαση. Επίσης το αυτοκίνητο σε στάση δεν καίει πάνω από 4kw την ώρα με aircodition πάντα και όταν κινείσαι σε χαμηλές ταχύτητες ( κίνηση ) έχεις αυξημένη αυτονομία κοντά στα νούμερα του WLTP

Δημοσ.
3 ώρες πριν, SchinasN είπε

Θεσσαλονίκη - Συκιά 145 χλμ non stop , ή σταματάς στο δωρεάν φορτιστή του Lidl στη Κασσάνδρα.

Αν θυμάμαι καλά η Κασσάνδρα είναι στο άλλο πόδι, για να μπορέσεις να πας από κει πρέπει να κάνεις 25+25=50 χλμ παραπάνω.

Επίσης δεν αρκεί να "σταματήσεις" όπως ανέφερες, καμία σχέση με τα υγρά καύσιμα που φουλάρεις σε 2 λεπτά, θα πρέπει να περιμένεις ώρες, και αυτό μόνο στην περίπτωση που ο φορτιστής που διαθέτει είναι ελεύθερος μια και επιτρέπει φόρτιση μόνο ενός οχήματος την ίδια στιγμή.

Επίσης ο συγκεκριμένος φορτιστής αν δεν κάνω λάθος έχει ισχύ 22KW αλλά είναι AC, το οποίο σημαίνει ότι η ταχύτητα φόρτισης περιορίζεται στην ταχύτητα του εσωτερικού φορτιστή του αυτοκινήτου. Για να το κάνω λιανά αυτό, ένα VW e-UP έχει εσωτερικό φορτιστή 16A δλδ 3,5KW, με λίγα λόγια θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από 2 ώρες μόνο και μόνο για να αναπληρώσει την ενέργεια που θα καταναλώσει για τα έξτρα 50 χλμ, για να γεμίσει θα χρειαστεί κανα 5άωρο...

Καλύτερα να μην υπερβάλλουμε με εκφράσεις του τύπου "απλά σταματάς σε φορτιστή", σχετικά γρήγορα (30-50λ) φορτίζεις μόνο αν βρεις κάπου ταχυφορτιστή DC.

  • Like 3
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Αν θυμάμαι καλά η Κασσάνδρα είναι στο άλλο πόδι, για να μπορέσεις να πας από κει πρέπει να κάνεις 25+25=50 χλμ παραπάνω.

Επίσης δεν αρκεί να "σταματήσεις" όπως ανέφερες, καμία σχέση με τα υγρά καύσιμα που φουλάρεις σε 2 λεπτά, θα πρέπει να περιμένεις ώρες, και αυτό μόνο στην περίπτωση που ο φορτιστής που διαθέτει είναι ελεύθερος μια και επιτρέπει φόρτιση μόνο ενός οχήματος την ίδια στιγμή.

Επίσης ο συγκεκριμένος φορτιστής αν δεν κάνω λάθος έχει ισχύ 22KW αλλά είναι AC, το οποίο σημαίνει ότι η ταχύτητα φόρτισης περιορίζεται στην ταχύτητα του εσωτερικού φορτιστή του αυτοκινήτου. Για να το κάνω λιανά αυτό, ένα VW e-UP έχει εσωτερικό φορτιστή 16A δλδ 3,5KW, με λίγα λόγια θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από 2 ώρες μόνο και μόνο για να αναπληρώσει την ενέργεια που θα καταναλώσει για τα έξτρα 50 χλμ, για να γεμίσει θα χρειαστεί κανα 5άωρο...

Καλύτερα να μην υπερβάλλουμε με εκφράσεις του τύπου "απλά σταματάς σε φορτιστή", σχετικά γρήγορα (30-50λ) φορτίζεις μόνο αν βρεις κάπου ταχυφορτιστή DC.

Από Θεσσαλονίκη για Συκιά με στάση στη Κασσάνδρα μιλάω .... Σταματάς , παίρνεις πράγματα από το Lidl  ( το τυράκι της φάκας ) και γεμίζεις.

Τώρα είσαι σίγουρος για το ότι δεν φορτίζει στα 22 kw ; τι νόημα έχει να υπάρχει φορτιστής στα 22kw αν φορτίζει μόνο 3,5kw ; 

στα σχετικά άρθρα λέει " Οι καταναλωτές μπορούν απλώς να συνδέσουν και να φορτίσουν το όχημά τους χωρίς κάρτα, ενώ κάθε σταθμός προσφέρει φόρτιση DC και AC και στην πρώτη περίπτωση, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους ένα καλώδιο CCS και ένα καλώδιο ChaDeMo. "

Μάλλον κάνεις λάθος. Με 22 kw , στην μισή ώρα έχεις άλλα 100 χλμ αυτονομία , καθόλου άσχημα.

Δημοσ.

Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που λέτε, μια που μελετάω το ηλ.αυτοκίνητο σε διδακτορικό επίπεδο ( κυρίως EMS και υβριδικο μοντέλο μπαταριών υπερπυκνωτών) εχουμε πολλα να συζητήσουμε.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...