Προς το περιεχόμενο

Οδήγηση μηχανάκι μέχρι125 κυβικά με δίπλωμα αυτοκινήτου


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, xristoss1 είπε

ειναι προς ψηφιση το νομοσχεδιο ή ειναι οριστικο??μπορει καποιος να μου απαντησει??

οι μπατσινιλες εδω δεν εχουν ιδεα ακομα και περιμενουν καποιους που περιμενουν καποιους αλλους να τους πει τι θα ισχυει..οτι να ναι.

νομοθετικά το παράθυρο είναι "ανοικτό"

μια απλή υπουργική απόφαση λείπει και η εγκύκλιος προς τις διευθύνσεις ΤΡΟΧΑΙΑΣ.

 

Οι μιζαδόροι του υπουργείου μεταφορών έχουν "παγώσει" προς το παρόν την διαδικασία και ο υπουργός δεν χαλάει χατίρια σε "καλόπαιδα". Επειδή είμαστε Ελλάδα με το γνωστό πολιτικό σύστημα αυτή η υπουργική απόφαση μπορεί να ξεκολλήσει από το συρτάρι του υπουργού σε 10 ημέρες ή σε 10 μήνες ή σε 10 χρόνια ή ακόμη και σε 10 τέρμινα.

Επεξ/σία από jgeorgiou
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 340
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

3 ώρες πριν, xristoss1 είπε

ειναι προς ψηφιση το νομοσχεδιο ή ειναι οριστικο??μπορει καποιος να μου απαντησει??

οι μπατσινιλες εδω δεν εχουν ιδεα ακομα και περιμενουν καποιους που περιμενουν καποιους αλλους να τους πει τι θα ισχυει..οτι να ναι.

 

https://www.newsbeast.gr/moto/arthro/7175661/oi-protaseis-gia-tin-isodynamia-ton-diplomaton-odigisis

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

Τι ισχύει στην ΕΕ σε σχέση με την ισοδυναμία αδειών οδήγησης Β/Α1

Σύμφωνα με την Οδηγία 2006/126 για τις άδειες οδήγησης (άρθρο 6), η εξίσωση της άδειας οδήγησης Β και Α1 επιτρέπει στους κατόχους της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου(Β) να οδηγούν και ελαφριά μοτοσικλέτα μέγιστου κυλινδρισμού 125 κυβικών εκατοστών, μέγιστης ισχύος 11 kWκαι με λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kw/kg.Ο εθνικός νομοθέτης έχει τη δυνατότητα να θεσπίσει την εξίσωση χωρίς καμία προϋπόθεση.

Σήμερα, ένας σημαντικός αριθμός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν εφαρμόσει την συγκεκριμένη οδηγία μεταξύ των οποίων Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, κλπ.

Από αυτές:

•καμία χώρα δεν προβλέπει πρακτικές ή θεωρητικές εξετάσεις •τέσσερεις χώρες θέτουν ως προϋπόθεση την πρακτική εκπαίδευση

•τέσσερεις χώρες θέτουν ηλικιακά όρια, με το υψηλότερο στα 25έτη

•πέντε χώρες θέτουν όρια κατοχής της άδειας οδήγησης, με το υψηλότερο στα πέντε έτη.

Ποιος ευθύνεται για τα ατυχήματα που εμπλέκουν μοτοσικλέτα

Είναι γεγονός ότι ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στην χώρα μας παραμένει υψηλός και ένας σημαντικός αριθμός αυτών εμπλέκει την μοτοσικλέτα. Οι ακαδημαϊκές μελέτες όμως συναινούν πως οι οδηγοί μοτοσικλέτας συνήθως δεν ευθύνονται για τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται.

Η πανευρωπαϊκή μελέτη Maids(2009) ανέδειξε πως οι οδηγοί δικύκλων ευθύνονται μόνο για το 1/3 των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται.

Τα στατιστικά αυτά επιβεβαιώθηκαν το 2018 από τη Safewheelers, μία ακαδημαϊκή μελέτη που εκπόνησαν για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επτά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του ελληνικού ινστιτούτου βιώσιμη κινητικότητας, δικτύων και μεταφορών.

Η συγκεκριμένη μελέτη εξετάζει 30 πιθανούς τύπους ατυχημάτων, δείχνει πως στα 2/3 των ατυχημάτων εμπλέκεται και άλλο όχημα και καταλήγει να επιβεβαιώνει την ακαδημαϊκή διαπίστωση πως «σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δικύκλων δεν ευθύνεται για το ατύχημα».

Ποια είναι η επίδραση της ισοδυναμίας στην οδική ασφάλεια

Καμία από τις χώρες που εφάρμοσαν την ισοδυναμία δεν έχει αναιρέσει το μέτρο ή δεν το έχει τροποποιήσει προς το αυστηρότερο. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αντιμετωπίζουν δυσμενέστερα τους ασφαλιζόμενους ιδιοκτήτες ελαφρών δικύκλων που τα οδηγούν κάνοντας χρήση της ισοδυναμίας.

Μελέτη της ένωσης ασφαλιστικών εταιρειών Ισπανίας ανέδειξε ότι οι οδηγοί που οδηγούν ελαφριές μοτοσικλέτες κατέχοντας άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) και κάνοντας χρήση της ισοδυναμίας εμπλέκονται σε τρεις φορές λιγότερα ατυχήματα από όσους διαθέτουν μόνο άδεια Α1.

Μάλιστα, η μελέτη δείχνει ότι υπάρχει ευθεία συσχέτιση μεταξύ των ατυχημάτων και της έλλειψης εμπειρίας οδήγησης, όχι μόνο για τη μοτοσυκλέτα αλλά για οποιοδήποτε όχημα. Άρα γίνεται σαφές ότι η ισοδυναμία βελτιώνει την οδική ασφάλεια.

Πώς υποστηρίζει η θέσπιση της ισοδυναμίας την βελτίωση της αστικής κινητικότητας και την μείωση ρύπων

Το δίκυκλο αποτελεί ασφαλές μέσο αστικής μετακίνησης όλο το χρόνο στην Ελλάδα. Έχει μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και ελάχιστη επιβάρυνση των οδικών αξόνων. Μάλιστα, δεδομένης της ανάγκης διατήρησης κοινωνικής απόστασης λόγω της πανδημίας του COVID-19, αποτελεί ιδανικό μέσο για την αστική μετακίνηση.

Ισοδυναμία των αδειών οδήγησης επιβατικών αυτοκινήτων με αυτά των ελαφρών δίκυκλων – Τεκμηρίωση και οφέλη

Ποια δίκυκλα ανήκουν στην κατηγορία Α1;

Δίκυκλα με μέγιστη χωρητικότητα κυλίνδρου 125 κυβικών εκατοστών, μέγιστη ισχύ11kW και λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kw/kg.

Πρόκειται δηλαδή για ελαφρά δίκυκλα τα οποία προορίζονται σχεδόν αποκλειστικά για χρήση εντός του αστικού ιστού.

Υπάρχει σχετικό νομοθετικό πλαίσιο;

Όπως είναι γνωστό, η ευρωπαϊκή οδηγία 2006/126/ΕΚ1,που θέτει το πλαίσιο για τους όρους έκδοσης άδειας οδήγησης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, επιτρέπει στα κράτη-μέλη να θεσπίζουν την ισοτιμία μεταξύ άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) και ελαφρού δικύκλου (Α1).

Υπάρχει σχετική Ευρωπαϊκή εμπειρία με βάση την οδηγία;

Τουλάχιστον 10 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπουν στους οδηγούς αυτοκινήτου να οδηγούν δίκυκλο 125ccχωρίς επιπλέον εκπαίδευση ή εξετάσεις. Σε αυτά περιλαμβάνονται η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, κράτη με μεσογειακό κλίμα, όπου τα ελαφρά δίκυκλα χρησιμοποιούνται για καθημερινές μετακινήσεις

Η δική μας πρόταση, συνάδει περισσότερο με την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία της Γερμανίας, η οποία προχώρησε σε σχετική ρύθμιση στο τέλος του 2019, με βάση την οποία κάτοχος διπλώματος αυτοκινήτου (κατηγορία Β) εφόσον είναι άνω των 25 ετών, έχει το δίπλωμα αυτοκινήτου για τουλάχιστον 5 χρόνια με ένα αριθμό μαθημάτων αποκτά το δικαίωμα να οδηγεί δίκυκλο που σήμερα απαιτεί δίπλωμα Α1 άνευ εξετάσεων.

Πώς κρίνεται η μέχρι τώρα εφαρμογή της οδηγίας στα κράτη-μέλη της Ε.Ε που την υιοθέτησαν;

Σε κάθε περίπτωση, απόδειξη ότι η αιτούμενη ισοδυναμία έχει εφαρμοστεί εδώ και πολλά χρόνια επιτυχημένα στις χώρες αυτές αποτελεί το γεγονός ότι καμία από αυτές δεν υπαναχώρησε επιβάλλοντας μεταγενέστερα ένα αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο έκδοσης διπλωμάτων για την κατηγορία αυτή.

Τι δείχνουν οι διεθνείς μελέτες για τις επιπτώσεις της συγκεκριμένης πρακτικής στην οδική ασφάλεια;

Τα συμπεράσματα μελέτης του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Δικύκλων (ACEM) που έχουν δείξει ότι:

• Η εξοικείωση με τον τρόπο κίνησης των δίκυκλων που αποκτούν οι οδηγοί αυτοκινήτων που μετακινούνται με μοτοσυκλέτα μειώνει δραματικά τον αριθμό τροχαίων που εμπλέκουν το δίκυκλο.

•Η εκπαίδευση στην οδήγηση δίκυκλου δεν είναι τόσο σημαντική, όσο η καλή γνώση του ΚΟΚ και η σωστή οδηγική συμπεριφορά. Παράλληλα, διεθνείς μελέτες αποδεικνύουν πως η εξειδικευμένη εκπαίδευση και εξέταση δεν αποτελούν κρίσιμα στοιχεία για την ασφαλή οδήγηση ελαφριών μοτοσικλετών:

•Πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 3 υποστηρίζει πως η εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών πρέπει να επικεντρώνεται σε οριζόντια θέματα, όπως η γνώση και αποδοχή των κινδύνων και η καλή αξιολόγηση των δεξιοτήτων από τον ίδιο τον οδηγό.

•Στατιστική μελέτη της ισπανικών ομοσπονδιών ασφάλισης και μοτοσικλέτας4, όπου υφίσταται η ισοδυναμία Β και Α1 για σειρά ετών, ανέδειξε πως οι χρήστες ελαφριών μηχανών που διαθέτουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου, εμπλέκονται σε τρεις φορές λιγότερα ατυχήματα από όσους διαθέτουν μόνο άδεια Α1. Μάλιστα, η μελέτη δείχνει ότι υπάρχει ευθεία συσχέτιση μεταξύ των ατυχημάτων και της έλλειψης εμπειρίας οδήγησης, όχι μόνο για τη μοτοσυκλέτα αλλά για οποιοδήποτε όχημα.

https://www.tanea.gr/2021/03/02/greece/odigisi-dikyklou-me-diploma-i-x/

Βλέπουμε ότι τα κριτήρια που συζητώνται (δίπλωμα > 6 έτη, ηλικία > 27 έτη και υποχρεωτικά μαθήματα) είναι ήδη πιο αυστηρά από όλες τις χώρες της Ε.Ε. που ήδη εφαρμόζεται εδώ και χρόνια.

Αναφορά σε κείμενο

 

Κεφαλογιάννης: Αυστηρότερο πλαίσιο στην ισοδυναμία διπλωμάτων οδήγησης Β και Α1

Η Ελλάδα θεσπίζει το πιο αυστηρό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως προς την ισοδυναμία του διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου (Β) με αυτό της οδήγησης δικύκλου έως 125 κ.ε. (Α1).

Αυτό τόνισε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα, εφαρμόζοντας σχετική ευρωπαϊκή οδηγία για την ισοδυναμία των διπλωμάτων Β και Α1, θεσπίζει την παρακολούθηση τριών μαθημάτων, ελάχιστη ηλικία τα 27 έτη και κατοχή διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτων επί έξι έτη.

Σε παρέμβασή του, μετά την ακρόαση φορέων που εκλήθησαν από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή να εκφέρουν γνώμη επί του νομοσχεδίου για τα Σχέδια Αστική Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα, ο κ. Κεφαλογιάννης σχολίασε τις αντιρρήσεις από πλευράς ενώσεων εκπαιδευτών οδήγησης που εδράστηκαν στον υψηλό αριθμό ατυχημάτων με δίκυκλα στη χώρα μας, και στο μεγάλο βαθμό χρήσης δικύκλων λόγω μεσογειακού κλίματος.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, σε χώρες με παρόμοιο κλίμα όπως της Ελλάδας, και με αυξημένο αριθμό δικύκλων ισχύουν τα εξής:

Στην Ιταλία παρέχεται ισοδυναμία χωρίς μαθήματα, χωρίς εξετάσεις, χωρίς ελάχιστο όριο ηλικίας και χωρίς ελάχιστη εμπειρία.

Στην Ισπανία, επίσης χωρίς μαθήματα, χωρίς εξετάσεις, χωρίς όρια ηλικίας, αρκεί να υπάρχει κατοχή διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου για 3 έτη.

Στην Πορτογαλία παρέχεται ισοδυναμία, χωρίς μαθήματα και εξετάσεις, ενώ αρκεί δίπλωμα Β για 2 χρόνια και ηλικία τα 25 έτη.

Στη Γαλλία, απαιτείται μάθημα 6 ωρών, δύο έτη κατοχή διπλώματος Β, και κανένα όριο ηλικίας.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε επίσης το παράδειγμα της Γερμανίας όπου απαιτούνται μαθήματα 13 ωρών, χωρίς εξετάσεις, με ηλικία οδηγού τα 25 έτη και διάρκεια κατοχής διπλώματος Β τα 5 έτη, καθώς επίσης τα παραδείγματα της Τσεχίας και της Λετονίας, όπου ένας κάτοχος διπλώματος Β αποκτά δίπλωμα Α1 «χωρίς καμία προϋπόθεση».

 

https://www.reporter.gr/Eidhseis/Politikh/471855-Kefalogiannhs-Aysthrotero-plaisio-sthn-isodynamia-diplwmatwn-odhghshs-B-kai-A1

Το πρωί διάβαζα ότι σήμερα θα γινόταν συζήτηση στη Βουλή, ποιος ξέρει τι έγινε τελικά..

Για κάποιους απ' τη στιγμή που κατατέθηκε το νομοσχέδιο είναι τελειωμένη υπόθεση, για άλλους αυτό δε σημαίνει τίποτα.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ψηφιστηκε https://www.newsbeast.gr/car/arthro/7178776/ypochreotiko-to-kranos-sta-ilektrika-patinia-kai-podilata-posa-mathimata-chreiazontai-gia-na-odigiseis-michanaki-me-diploma-aftokinitou

5 πρακτικα μαθηματα

κατοχη διπλωματος αυτοκινητου 6 χρονια

ηλικια ανω των 27 ετων

Επεξ/σία από xristoss1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, phanispal είπε

Γιατί 200€ για 5 μαθήματα;

Ταρίφα θα κόψουν , άντε επειδή θα συμπαθήσουν να κόψουν λίγο και να πάρουν 180.

6 μήνες , γι'αυτή την ταρίφα είχε παγώσει το θέμα.

Επεξ/σία από jgeorgiou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με μια γρήγορη αναζήτηση, μέχρι σήμερα τα πρακτικά μάθημα κοστίζουν γύρω στα 15€/έκαστο.

Αν τα ανεβάσουν και δη, αν τα υπερδιπλασιάσουν, απλά θα κάνουν ολοφάνερες τις προθέσεις τους και τι πραγματικά τους νοιάζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, phanispal είπε

 

Αν τα ανεβάσουν και δη, αν τα υπερδιπλασιάσουν, απλά θα κάνουν ολοφάνερες τις προθέσεις τους και τι πραγματικά τους νοιάζει.

Τι πραγματικά τους νοιάζει δηλαδή; Και καθένας που έχει επιχείρηση, ή απλά κάθε εργαζόμενος, τι πραγματικά τον νοιάζει; Εσύ τι θα έκανες και ποιος κλάδος θα έκανε κάτι διαφορετικό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Bitbit είπε

Τι πραγματικά τους νοιάζει δηλαδή; Και καθένας που έχει επιχείρηση, ή απλά κάθε εργαζόμενος, τι πραγματικά τον νοιάζει; Εσύ τι θα έκανες και ποιος κλάδος θα έκανε κάτι διαφορετικό;

Δεν παύουν να είναι καραγκιοζιλίκια τα επιχειρήματά τους όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μίλησα με μία σχολή στη γειτονιά, μου είπε με περισσή ειλικρίνεια "κάτσε να ανοίξουμε, να δούμε τι μαθήματα θα κάνουμε, να συνεννοηθούμε όλοι μαζί για το κόστος".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 λεπτά πριν, phanispal είπε

Μίλησα με μία σχολή στη γειτονιά, μου είπε με περισσή ειλικρίνεια "κάτσε να ανοίξουμε, να δούμε τι μαθήματα θα κάνουμε, να συνεννοηθούμε όλοι μαζί για το κόστος".

θα στο κάνω "ταληράκια"

το κοστούμακι το διαπραγματεύονταν τους προηγούμενους μήνες γι'αυτό το πάγωσαν την διαδικασία.

Οι δάσκαλοι θα αναγκαστούν να κόψουν κανονικές αποδείξεις οπότε πρόσθεσε φπα 24% , εφορίες , τραπεζική προμήθεια ΠΟΣ , εφκα κτλ.

Αρα κατευθείαν το 15ευρω γίνεται 30ευρω χωρίς ο δάσκαλος να βάλει στην τσέπη του παραπάνω λεφτά. Αλλά τους πρώτους μήνες που θα λάβει εκατοντάδες τηλέφωνήματα και δεν θα προλαβαίνει γιατί να μην αυξήσει το μεροκάματο του? Πες μου έναν καλό λόγο να μην το κάνει τώρα που έχει μαζέψει ζημιές πολλές να καλύψει λόγω πανδημίας. Οσοι ενδιαφερόμαστε θα "αρπάξουμε" το 200ράκι μας (άντε 17-180 επειδή είμαστε γνωστοί και μας συμπαθεί ο δάσκαλος) και θα πάμε στην ουρά για να ξανα-ξανα πληρώσουμε παράβολα και ένα καρότσι πιστοποιητικά/χαρτιά για να ενημερωθεί το δίπλωμα μας.

250 στο νερό όλα τα έξοδα και να πεις και ευχαριστώ.

Επεξ/σία από jgeorgiou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, NikosKallithea είπε

Θα έχει και εξετάσεις στο υπουργειο;

Όχι, αν είχε και εξετάσεις δεν θα μιλάγαμε για συμψηφισμό με του αυτοκινήτου, έβγαζες νέο δίπλωμα από την αρχή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...