Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 73
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
1 hour ago, BELL said:

 

Αυτό δεν ήταν να βγεί από τον Μάιο του 2019;

Μετά πήγε για αρχές 2020 και μετά για Σεπτέμβριο 2020 λόγω κάποιον θεμάτων στο λογισμικο. Τώρα έχει πάει για το τέλος του 2020.

Δε μας αφήνει και πολλά στη φαντασία η WV

Δημοσ.

Για να φορτησεις ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο θες βιομηχανικο ρευμα μεσης τασης χωρια που θα περιμενεις με τις ωρες ,αν θες να πας ταξιδι σε απομακρυσμενα μερη το ξεχνας .

Ποσους τετοιους σταθμους φορτισης αντεχει η χωρα οταν  εισαγουμε ρευμα απο Σκοπια , Τουρκια και Βουλγαρια για να καλυψουμε τις εγχωριες μας αναγκες;

Οι καλλιτερες λυσεις ειναι τα υβριδικα βενζινη - ρευμα αλλα και η τεχνολογια με φυσικο αεριο 

 

Τα "κροκοδείλια δάκρυα" για την ΑγιαΣοφιά δεν αρκούν για να κρύψουν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: σε δυο έρευνες στη Βρετανία οι καταναλωτές δείχνουν τα αδιέξοδα!

Αυτοκίνητα με φυσικό αέριο CNG

 

Δημοσ.

πρέπει να σαι πολύ μαζόχα να πάρεις ηλεκτρικό VW, οι Γερμανοί μετά από 40 χρόνια εμπειρία στους βενζινοκινητήρες δεν κατάφεραν να λύσουν απλά προβλήματα στον κινητήρα/καυσαέρια (το να πουλάς 2000-2010 premium αυτοκίνητα που καίνε λάδι όπως τα μηχανάκια και έχουν καδένα και ας μην μιλήσουμε για αισθητήρες και αντοχές υλικών), ας δούνε υπολοίπους για να φτιάξουν ένα υβριδικό και μετά από χρόνια εμπειρία θα δείξει.... 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Συνεχίζουμε να περιστρεφόμαστε γύρω από ένα χαζό μοντέλο.

Για να φορτίσεις ηλεκτρικό όχημα, από τη στιγμή που βασίζεσαι κατά 60-70% στα ορυκτά καύσιμα, αποδέχεσαι ότι κάποιοι άλλοι θα τρώνε τον άνθρακά σου στη μούρη (ποιοι; Οι κάτοικοι των λιγνιτοπαραγωγών περιοχών, πολίτες 2ης ταχύτητας όπως φαίνεται.) και ότι είναι νορμάλ εκεί που είχες ήδη μία διαδικασία απωλειών ενέργειας για την παραγωγή ρεύματος, εσύ να πας να κοτσάρεις και δεύτερη (τη μετατροπή της ηλεκτρικής σε χημική και από χημική σε κινητική).

Τα μόνα πραγματικά βιώσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι αυτά που δεν θα βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα και δεν θα κινούνται με ένα εξαιρετικά ενεργοβόρο και σπάταλο τρόπο όπως οι μπαταρίες και οι απώλειες ενέργειας εξαιτίας τους. Δηλαδή, τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου.

Όλα τα υπόλοιπα είναι να'χαμε να λέγαμε (και να δίναμε επιδοτήσεις).

Επεξ/σία από qwertyuiop2
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, dream21 είπε


Και σε χαρτί με μολύβι να το κανεις μια χαρά ισχύει διότι η kWh στη ΔΕΗ έχει 0.18€ Και κοιτάς και βάζεις ανά 100 χιλιόμετρα ποσά kWh κατανάλωση έχει το αυτοκίνητο.

Το είδες το βίντεο να δεις πόσο πλήρωσε για 45 λεπτά φόρτισης;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ξεφεύγοντας λίγο από το θέμα με το αυτοκίνητο της WV και κοιταζόταν πιο σφαιρικά την ηλεκτροκίνηση, και πάνω στα σχόλια που έχουν γίνει μέχρι τώρα, θα ήθελα να πω ότι επειδή πολλοί είστε ημιμαθείς -κάτι που δεν είναι κακό, αλλά μη βγαίνεις και λες ότι να ναι πριν μάθεις κάτι σωστά- ας πω δυο πράγματα και εγώ που έχω ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μάλιστα μεταχειρισμένο.

1) Το συνολικό κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι τουλάχιστον μισή φορά μικρότερο από το κόστος του φθηνότερου θερμικού. Το κόστος χρήσης δεν είναι μόνο το καύσιμο, είναι και η συντήρηση (περιοδική ή έκτακτη), η ασφαλεια και τα τέλη κυκλοφορίας. Αν τα βάλεις όλα κάτω θα δεις ότι το ηλεκτρικό είναι -πολύ χοντρικά- 1 προς 4 για βενζίνη, 1 προς 3 για πετρέλαιο και ένα προς δυο για φυσικό αέριο. Αυτά ισχύουν για ίδιου πάνω κάτω τύπου οχήματος και όσο περνάνε τα χρόνια τόσο μεγαλώνει η διαφορά (λόγω περισσότερων βλαβών και κατανάλωσης ενός θερμικού). Τα δε φυσικού αερίου είναι αστείο να τα βάζουμαι σε οποιοδήποτε σύγκριση στην Ελλάδα, αφού είναι μόνο για ελάχιστες περιοχές. Το ηλεκτρικό το φορτίζεις στο σπίτι σου σε μια κοινή πρίζα, τόσο απλά, τόσο εύκολα.

2) Οι μπαταρίες δεν χαλάνε, δεν τα “φτύνουν”. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο ως βλάβη (όπως θα μπορούσε πχ. να καεί ένας θερμικός κινητήρας λόγω αστοχίας υλικού). Οι μπαταρίες χάνουν ένα ποσοστό της αυτονομίας τους κάθε έτος. Το πρώτο διάστημα μπορεί να πέσει κάπως πιο απότομα, πχ στο 90%, αλλά μετά ισορροπεί (η εγγύηση των εταιριών λέει για έως 30% απώλειες την πρώτη 8ετια, όσο δλδ θεωρούν στην Ευρώπη τη ζωή ενός αυτοκινητου), μετά πέφτει όλο και με μικρότερους ρυθμούς. Που σημαίνει ότι αν πάρεις σήμερα ένα αυτοκίνητο με 250 χιλ αυτονομία, σε 10 χρόνια θα έχεις ~180. Στις περισσότερες περιπτώσεις μπορείς να αλλάξεις κατεστραμμένα κελιά μπαταρίας και να την κρατήσεις πολύ περισσότερα χρόνια, απλά με λίγο μικρότερη αυτονομία από την αρχική.

3) Σε περίπτωση που αλλάξεις μπαταρία στα 8-10 χρόνια, οι τιμές θα είναι πολύ διαφορετικές αποτι σήμερα, όποτε μην ψάχνεις σήμερα ποσό θα σου κοστίσει τότε. Οι μπαταρίες πριν 10 χρόνια είχαν 1.000€/kWh, πριν 3 χρόνια είχαν 200€ και σήμερα είναι κάτω από 140€!

4) Το κόστος αγοράς ενός καινούργιου ηλεκτρικού είναι όντως αυξημένο, σε βαθμό που ίσως δεν γίνει εύκολα απόσβεση. Αυτό βέβαια στην Ελλάδα που τα κίνητρα είναι αστεία. Γιατί στην Ευρώπη το κόστος φτάνει να είναι ακόμα και το μισό! Γι αυτό προς το παρόν συμφέρει κυρίως η αγορά μεταχειρισμένου. Και συμφέρει από πολλές απόψεις. Ένα ηλεκτρικό δεν έχει φθορές σε κινητήρα, σασμάν, συμπλέκτες, δίσκους, κλπ που θα πρέπει να “φοβηθείς” σε ένα θερμικό μεταχειρισμένο. Τα χιλιόμετρα του ηλεκτρικού παίζουν ρόλο μόνο στην μπαταρία του. Όποτε αν με μια δοκιμή, βγάζει τα χιλιόμετρα που πρέπει (σε σχέση με την ηλικία του), τότε δεν έχεις να κοιτάξεις τίποτα άλλο πέραν το αμαξώματος. Επίσης η χρήση των ηλεκτρικών, αν προβείς σε αγορά για θέμα κόστους (και όχι γιατί το γουστάρεις ή είσαι οικολόγος και θέλεις μικρότερη μόλυνση και θόρυβο), συμφέρει κυρίως ως αυτοκίνητο πόλης, πχ ως δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Να έχεις ένα θερμικό για τα ταξίδια και τις διακοπές σου, όπου θα χρησιμοποιεί και καθημερινά το ένα μέλος της οικογένειας, και ένα ηλεκτρικό για σχεδόν μηδενικό κόστος καθημερινής μετακίνησης που θα χρησιμοποιεί το άλλο μέλος. Για τη δουλειά, τις βόλτες, τα ψώνια, για τα σχολεία και φροντιστήρια των παιδιών, κλπ. Εκεί που έχεις το μεγαλύτερο κόστος της χρονιάς δηλαδή.

Ορίστε, ολόκληρο άρθρο έγραψα, αλλά ακούω συνέχεια το κοντό και το μακρύ του καθενός που πετάει μια εξυπνάδα χωρίς να βλέπει το σύνολο! Ελπίζω να βοήθησα, και προσπαθήστε να βλέπετε τα πράγματα λίγο πιο σφαιρικά.

Επεξ/σία από nikosjc
  • Like 6
Δημοσ.
29 λεπτά πριν, tosodoula είπε

Το είδες το βίντεο να δεις πόσο πλήρωσε για 45 λεπτά φόρτισης;


Έγω φορτίζω σπίτι με νυχτερινό ρεύμα και ανεβαίνω Γιάννενα 440 χιλιόμετρα με    15€ κόστος και ξαναφορτιζω σπίτι χωριό με αλλά 15€  και γυρίζω 900 χιλιόμετρα χοντρικά 28-30€ .

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, tosodoula είπε

Δεν ισχύουν αυτά που λέει.Υπαρχουν βιντεάκια στο νετ έκανε διαδρομή Αθήνα Ιωάννινα με ηλεκτρικό και στάση για φόρτιση ενδιάμεσα.Δειτε πόσο πλήρωσε!

γιατι δεν παραθετεις το βιντεο να το δουμε? η σελιδα που εδωσε ο φιλος κανει απλους υπολογισμους. προφανως το κοστος φορτισης στο δρομο σε σταθμο τριτου ειναι μεγαλύτερο απο το να φορτίσεις απο το σπιτι σου. επιπλέον η αγορά ειναι πρωιμη και μολις ξεκινησει με τον ανταγωνισμό θα πέσει η τιμη φορτισεις. θα πηγαινεις στο βενζιναδικο (σταθμο εξυπηρετησης αυτοκινητων πλεον) για να φορτισεις.

η τεσλα για το model 3 λεει 60 ευρω για 1500 km δηλαδη 4 ευρώ τα 100 χιλιομετρα οταν με βενζινη ειναι γυρω στα 10 ευρώ.

και παλι  μιλαμε για δικτυο ταχυφορτιστών που πρεπει να αποσβέσουν και να εχουν και καποιο κερδος.

το αντιστοιχο κοστος φορτίζοντας απο το σπιτι σου για το ιδιο αυτοκινητο ειναι γύρω στα 2 ευρώ τα 100 κμ με τιμη κιλοβατωρας 0,14.

 

1 ώρα πριν, qwertyuiop2 είπε

Συνεχίζουμε να περιστρεφόμαστε γύρω από ένα χαζό μοντέλο.

Για να φορτίσεις ηλεκτρικό όχημα, από τη στιγμή που βασίζεσαι κατά 60-70% στα ορυκτά καύσιμα, αποδέχεσαι ότι κάποιοι άλλοι θα τρώνε τον άνθρακά σου στη μούρη (ποιοι; Οι κάτοικοι των λιγνιτοπαραγωγών περιοχών, πολίτες 2ης ταχύτητας όπως φαίνεται.) και ότι είναι νορμάλ εκεί που είχες ήδη μία διαδικασία απωλειών ενέργειας για την παραγωγή ρεύματος, εσύ να πας να κοτσάρεις και δεύτερη (τη μετατροπή της ηλεκτρικής σε χημική και από χημική σε κινητική).

Τα μόνα πραγματικά βιώσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι αυτά που δεν θα βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα και δεν θα κινούνται με ένα εξαιρετικά ενεργοβόρο και σπάταλο τρόπο όπως οι μπαταρίες και οι απώλειες ενέργειας εξαιτίας τους. Δηλαδή, τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου.

Όλα τα υπόλοιπα είναι να'χαμε να λέγαμε (και να δίναμε επιδοτήσεις).

 

 

το καλύτερο θα ήταν αυτοκίνητα με ψυχρή σύντηξη αλλά το θέμα είναι να μιλάμε ρεαλιστικά. εκτός οτι το υδρογόνο δεν ειναι φθηνό (συγκρίσιμο με την βενζίνη οπότε μένει μονο το πλεονέκτημα των μηδενικών ρύπων)

Hyundai Tucson Fuel Cell 2017 49 mpg-e 48 mpg-e 50 mpg-e 265 mi (426 km) Annual cost US$1,700

απο οτι βλέπεις στην αγορά παρόλο που το παλεύουν απο το 2002 υπάρχουν πολύ λίγα εμπορικα μοντελλά αυτοκινήτων και αυτο κατι λεει για την ίδια την τεχνολογία.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle

Critics doubt whether hydrogen will be efficient or cost-effective for automobiles, as compared with other zero emission technologies, and in 2019, USA Today stated "what is tough to dispute is that the hydrogen fuel cell dream is all but dead for the passenger vehicle market."[6]

In 2008, professor Jeremy P. Meyers, in the Electrochemical Society journal Interface wrote, "While fuel cells are efficient relative to combustion engines, they are not as efficient as batteries, due primarily to the inefficiency of the oxygen reduction reaction. ... [T]hey make the most sense for operation disconnected from the grid, or when fuel can be provided continuously

οπως λες το μοντελο πρεπει να αλλάξει, αλλα ως προς τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας. η γερμανία εχει φτάσει στο 50% παραγωγής απο ανανέωσιμες πηγές ενέργειας.

https://www.reuters.com/article/us-germany-power-outputmix-idUSKBN1Z21K1

Η δεη αν θυμάμαι καλα εχει στο πλανο να κλείσει τις λιγνιτικές μονάδες μεχρι το 2023 γιατι το κόστος παραγωγής ενεργειας με τα δικαιώματα ρυπων ειναι ασύμφορο.

στο συλλογισμό σου για την μετατροπή ενέργειας και το υδρογόνο πρεπει να βασίζεται σε ηλεκτρισμό απο ανανεώσιμες οποτε παλι μιλάμε για μετατροπή ενεργειας με τις απώλειες που συνεπάγεται κτλπ.

The environmental impact of fuel cell vehicles depends on the primary energy with which the hydrogen was produced. Fuel cell vehicles are only environmentally benign when the hydrogen was produced with renewable energy.[127] If this is the case fuel cell cars are cleaner and more efficient than fossil fuel cars. However, they are not as efficient as battery electric vehicles which consume much less energy.[128] Usually a fuel cell car consumes 2.4 times more energy than a battery electric car, because electrolysis and storage of hydrogen is much less efficient than using electricity to directly load a battery.[127]

κατα την άποψη μου το καλύτερο μοντελλο για να παμε μελλοντικα ειναι ηλεκτροκινηση με ηλεκτρική ενέργεια απο ανανεώσιμες πηγές ενέργεια (η ψυχρη σύντηξη οταν επιτεφχθει :) )

εικόνα.png

Επεξ/σία από dimkin
  • Like 2
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, dimkin είπε.

...η τεσλα για το model 3 λεει 60 ευρω για 1500 km δηλαδη 4 ευρώ τα 100 χιλιομετρα οταν με βενζινη ειναι γυρω στα 10 ευρώ...

Ποιο αυτοκίνητο βενζίνης με τις επιδόσεις του Tesla καίει μόνο 10€/100?

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, 7700K είπε

Για να φορτησεις ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο θες βιομηχανικο ρευμα μεσης τασης χωρια που θα περιμενεις με τις ωρες ,αν θες να πας ταξιδι σε απομακρυσμενα μερη το ξεχνας .

Ποσους τετοιους σταθμους φορτισης αντεχει η χωρα οταν  εισαγουμε ρευμα απο Σκοπια , Τουρκια και Βουλγαρια για να καλυψουμε τις εγχωριες μας αναγκες;

Οι καλλιτερες λυσεις ειναι τα υβριδικα βενζινη - ρευμα αλλα και η τεχνολογια με φυσικο αεριο 

Τα "κροκοδείλια δάκρυα" για την ΑγιαΣοφιά δεν αρκούν για να κρύψουν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: σε δυο έρευνες στη Βρετανία οι καταναλωτές δείχνουν τα αδιέξοδα!

Αυτοκίνητα με φυσικό αέριο CNG

στο λογαριασμο δεη φαίνεται το μειγμα, λιγνιτικα 5% που αναφερε ο φιλος. διασύνδεση ειναι οντος αρκετη 18% αντι για συνηθως 8-10% αλλα φαντάζομαι συμφέρει ισως να εισάγεις παρά να παράγεις με λιγνίτη.

ειναι σχετικα παρήγορο οτι και στην ελλαδιτσα ενα 36% της ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται απο ΑΠΕ αλλά θα μπορούσε να αυξηθεί αν υπάρχει πολιτική βούληση και αντίστοιχα κίνητρα.

ο ιστιότοπος που παραθέτεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρεπει να ανήκει στη γενοπ ΔΕΗ, " λιγνιτης ο δικός μας μαυρος χρυσός" λολ - και για το πετρέλαιο τα ίδια λέγανε...

 

819878516_.png.d8c7eba040f200c6f009ec48fc3dd42e.png

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, dimkin είπε

 

το καλύτερο θα ήταν αυτοκίνητα με ψυχρή σύντηξη αλλά το θέμα είναι να μιλάμε ρεαλιστικά. εκτός οτι το υδρογόνο δεν ειναι φθηνό (συγκρίσιμο με την βενζίνη οπότε μένει μονο το πλεονέκτημα των μηδενικών ρύπων)

             

 

Σε αυτό, απάντησε ο @nikosjc από πάνω, άθελά του: Όπως ρίξαμε το κόστος της κιλοβατώρας μπαταρίας μέσα σε μία δεκαετία σχεδόν κατά 90%, έτσι θα μπορούσαμε να έχουμε φθηνότατη υποδομή υδρογόνου και πιο αποτελεσματικές κυψέλες. Απλά, ως σύστημα οικονομίας και εξουσίας, ο καπιταλισμός προτίμησε να στραφεί στην εύκολη λύση, η οποία επί της ουσίας δεν είναι οικολογική, αυτό προσπαθώ να πω.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...