Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 ώρα πριν, nepomuk είπε

Ενα παραδειγμα : " τα νέα μεγαλύτερα κυλινδρικά στοιχεία θα παρέχουν πέντε φορές περισσότερη ενέργεια, έξι φορές περισσότερη ισχύ αλλά και 16% μεγαλύτερη αυτονομία. "  Πως γινεται μαθηματικα η πενταπλασια ενεργεια  δηλ οι 5χ κιλοβατωρες να προσδιδει μονον

+0,16χ επιπλεον αυτονομια- χιλιομετρα σε οποιαδηποτε οχημα ;

σαν μπαταρια μονη της ειναι 5Χ σε ενεργεια κτλ αλλα ειναι και 3-4 φορες μεγαλυτερη σε μεγεθος οποτε σε ενα οχημα θα μπαινουν πολυ λιγοτερες απο οσες μπαινουν τωρα και για αυτο βγαινει το +16%. Δεν ειναι οτι ξαφνικα δημιουργηθηκε μια αλλη συσταση που την εκανε 5 φορες δυνατοτερη στο ιδιο μεγεθος.  Γινεται ομως  φθηνοτερη  και θα φτιαχνεται πολυ πιο γρηγορα. 

Οσο αναφορα τα δικτυα ετσι και αλλιως η αλλαγη των οχηματων γινεται σε βαθος χρονων οποτε θα προσαρμοστουν.. και εκτος αυτου τα οχηματα θα φορτιζονται μια στο τοσο τα βραδια κυριως που λογικα δεν θα εχουν τοσο θεμα. Η συντριπτική πλειοψηφία των οχηματων κανει λιγα χιλιομετρα οποτε και η φορτιση τους δεν κραταει πολυ.

Γενικοτερα θα ειναι παρα πολυ ενδιαφεροντα τα πραγματα τεχνολογικα στο τομεα της ενεργειας, των οχηματων κτλ. Μακαρι και οι αλλοι κατασκευαστες να παρουσιασουν συντομα και τα δικα τους αντιστοιχα οχηματα για να υπαρχει ανταγωνισμος και επιλογες.

  • Like 1
  • Απαντ. 44
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
4 ώρες πριν, tolisrx8 είπε

Σε βάθος χρόνου ίσως αποδειχθεί ότι και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τελικά τόσο φιλικά με το περιβάλλον....

Η τεχνολογία με κυψέλες υδρογόνου είναι μάλλον το μέλλον.

 

Σαφώς και είναι το μέλλον.

Δημοσ.
5 ώρες πριν, leontas3 είπε

Είναι λάθος να πέσουμε στην παγίδα της ηλεκτροκίνησης. Αυτά μας τα σερβίρουν οι ίδιοι που μας λένε παραμύθια για την κλιματική αλλαγή. 

Καλύτερα με υδρογόνο ;

Δημοσ.
6 ώρες πριν, triplex1 είπε

Το μόνο πού έμεινε είναι ν'αρχισουμε΄να πληρώνουμε και τον αέρα , η μλκια δεν εχει ορια΄.

tumblr_nje8zoWG6r1terwlso1_400.gif

Ο πεπιεσμένος αέρας μόνο τσάμπα δεν είναι.... 

Δημοσ.

Και μην ξεχνάτε πως ξεκίνησε και η κατασκευή του ITER , το οποίο βέβαια θα αρχίσει να αποδίδει ανεξάντλητη ενέργεια σε 30 χρόνια

Δημοσ.
22 ώρες πριν, al3xc είπε

Την λυση αυτου ακριβως που αναφερεις... το ειπαν στην παρουσιαση.   35ο λεπτο. Ισχυριζονται οτι με το λιθιο που ηδη ξερουν οτι υπαρχει στις ΗΠΑ μπορουν να καλυψουν ολες τις αναγκες ωστε να γινουν ολα τα οχηματα των ΗΠΑ ηλεκτρικα.

 

Αυτό είναι ένα χονδροειδές ψέμα. Εάν όντως επαρκούσε το λίθιο των ΗΠΑ γιατί η TESLA σύναψε συμφωνίες με τις κινέζικες μεταλλευτικές; Δες και τα σχετικά δημοσιεύματα στον αγγλόφωνο οικονομικό τύπο. Δεν υπάρχει ούτε ένας οικονομικός αναλυτής  που να πιστεύει ότι τα αποθέματα λιθίου των ΗΠΑ επαρκούν. Και δεν είναι μόνο η θεωρητική επάρκεια, είναι και το κόστος εκμετάλλευσης γιατί μπορεί τα αποθέματα να υπάρχουν αλλά το κόστος εκμετάλλευσης να είναι τόσο μεγάλο που τελικά το προϊόν να είναι πανάκριβο. Γιατί νομίζεις ότι γίνεται όλος αυτός ο χαμός με τον Μοράλες στην Βολιβία και προσπαθούν τόσο πολύ οι ΗΠΑ να τον βγάλουν από την μέση; Η Βολιβία κατέχει τα μεγαλύτερα και τα ποιο οικονομικά συμφέροντα προς εκμετάλλευση αποθέματα λιθίου. Ο Μοράλες κρατικοποίησε την εξόρυξη λιθίου όσο ήταν στην εξουσία και τώρα με την επιρροή του δεν επιτρέπει στις ξένες μεταλλευτικές εταιρίες να εργαστούν ελεύθερα, και καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό για τις ΗΠΑ.

Τεσπα, το έχω ξαναπεί, ο Μασκ είναι χαρισματικό άτομο, έχει πετύχει τρομερά πράγματα και με την SpaceX και με την TESLA αλλά έχει μακρύ ιστορικό στην χειραγώγηση επενδυτών με "αθώες υπερβολές" που αποτελούν ουσιαστικά ψέματα τα οποία λέει με απόλυτη επίγνωση. Δεν είναι κάποιος ηλίθιος που απλά πετάει ότι του έρθει στο κεφάλι. Μέχρι στιγμής του έχει βγει. Όμως  στην ιστορία με το λίθιο κι έτσι όπως έχει τώρα η κατάσταση η TESLA είναι σε πολύ επισφαλή θέση. Εάν βγει ξαφνικά η Κίνα και ανακοινώσει ότι κόβει τις εξαγωγές λιθίου προς ΗΠΑ η TESLA πιθανότατα θα καταστραφεί χωρίς πιθανότητα ανάκαμψης. 

Δημοσ.

Αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην παρούσα φάση=βαρειά, ακινητοποιούνται μετά την εξάντληση της μπαταρίας, χρειάζονται ειδικά μέταλλα για την κατασκευή μπαταριών, έχουν τοξικότητα στα κατάλοιπα της ανακύκλωσης της μπαταρίας, υψηλότατο κόστος αντικατάστασης μπαταρίας περίπου στα 150Κ χλμ. μεταφέρουν τους ρύπους στο χώρο παραγωγής ενέργειας εκτός να μετακινηθούμε σε τουλάχιστον 70-80% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Plug in Hybrid= τα μειονεκτήματα των παραπάνω αλλά τουλάχιστον δεν ακινητοποιούνται όταν ξεμείνουν από μπαταρία (κάτι σαν τα τρόλεϊ που βάζουν εμπρός τον κινητήρα εσωτ. καύσης όταν δεν έχει ηλεκτρ. ρεύμα

Mild hybrid = ελαφρό βάρος αφου δεν κουβαλάνε 300+ κιλά μπαταρίες και δεν χρειάζεται να δαπανήσουν ενέργεια για να μεταφέρουν συνεχώς αυτά τα κιλά, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας,συγκριτικά χαμηλότερο κόστος μετακινησης από τα ηλεκτρικά, αν συνυπολογιστεί η απόσβεση και το κόστος των μπαταριών των αμιγών ηλεκτρικών, δεν είναι δημοφιλή στους πολιτικούς της ΕΕ που ξαφνικά έπαθαν κωλοπιλάλα ηλεκτροκίνησης (λόγω ξαφνικής ευαισθησίας για το περιβάλλον, συμφερόντων,;; διαλέγετε και παίρνετε)

Ηθικο δίδαγμα. Χωρίς νέα τεχνολογία μπαταριών η κατάσταση στην ηλεκτροκίνηση είναι επιεικώς πρωτόγονη, ειδικά στις μετακινήσεις μεγάλης εμβέλειας πάνω από 150 χλμ. Εκτός αν φανταστούμε ένα μέλλον με μπαταρίες τελείως νέας τεχνολογίας όπου για παράδειγμα στο βενζινάδικο της ηλεκτρικής εποχής θα αφήνεις κάποια "κελιά" και θα παραλαμβάνεις αντίστοιχα φορτισμένα γιατί θα είναι πλήρως τυποποιημένα, θα μετριώνται επί τόπου από αυτόματα μηχανήματα και θα παραλαμβάνεις κάτι ισάξιο σε υπολειπόμενη διάρκεια ζωής ή θα πληρώνεις για τη διαφορά υπολειπόμενης  διάρκειας κλπ.

 

Δημοσ.
Στις 25/9/2020 στις 1:54 ΜΜ, leontas3 είπε

Είναι λάθος να πέσουμε στην παγίδα της ηλεκτροκίνησης. Αυτά μας τα σερβίρουν οι ίδιοι που μας λένε παραμύθια για την κλιματική αλλαγή. 

Μίλησε μας και για 5G όποτε έχεις χρόνο

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 26/9/2020 στις 2:12 ΜΜ, anax111 είπε

Αυτό είναι ένα χονδροειδές ψέμα. Εάν όντως επαρκούσε το λίθιο των ΗΠΑ γιατί η TESLA σύναψε συμφωνίες με τις κινέζικες μεταλλευτικές; Δες και τα σχετικά δημοσιεύματα στον αγγλόφωνο οικονομικό τύπο. Δεν υπάρχει ούτε ένας οικονομικός αναλυτής  που να πιστεύει ότι τα αποθέματα λιθίου των ΗΠΑ επαρκούν. Και δεν είναι μόνο η θεωρητική επάρκεια, είναι και το κόστος εκμετάλλευσης γιατί μπορεί τα αποθέματα να υπάρχουν αλλά το κόστος εκμετάλλευσης να είναι τόσο μεγάλο που τελικά το προϊόν να είναι πανάκριβο. Γιατί νομίζεις ότι γίνεται όλος αυτός ο χαμός με τον Μοράλες στην Βολιβία και προσπαθούν τόσο πολύ οι ΗΠΑ να τον βγάλουν από την μέση; Η Βολιβία κατέχει τα μεγαλύτερα και τα ποιο οικονομικά συμφέροντα προς εκμετάλλευση αποθέματα λιθίου. Ο Μοράλες κρατικοποίησε την εξόρυξη λιθίου όσο ήταν στην εξουσία και τώρα με την επιρροή του δεν επιτρέπει στις ξένες μεταλλευτικές εταιρίες να εργαστούν ελεύθερα, και καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό για τις ΗΠΑ.

 

Με μια γρηγορη αναζητηση οι αναλυσεις λεγανε αυτα τα προηγουμενα χρονια... οπως βλεπουμε η ΗΠΑ δεν συμμετεχει καθολου στα πρωτα σταδια και η Κινα επαιζε πολυ στο refining/ electrochemical production

1200x-1-1024x641.png.988f430faf9e4eeb138f19fd90d5ca5d.png0605_TheseMiningSuperpowers.jpg.7910e4c2bb3d70127883dc9877f2f5e4.jpg

μεχρι τωρα εχει μολις 2 εργοστασια (και το 2ο μολις πριν μερικους μηνες αρχισε να φτιαχνει αμαξια) και ...συνεργαζεται με Panasonic,  CATL και LG για μπαταριες.. Φτιαχνει ομως αλλα 2 εργοστασια συνεπως θα μπορει να κατασκευαζει πολυ περισσοτερα οχηματα απο αυτα ηδη φτιαχνει και θελει απειρες μπαταριες (πραγμα που θα εβαζε/βαλει φρενο στην παραγωγη)

Τα παλικαρακια στην Τesla τι ισχυριζονται..  οτι Λιθιο υπαρχει παντου και βρηκαμε τροπο να το παρουμε απο Mining (απο clay) φτηνα/ευκολα/οικολογικα και κατευθειαν απο τις ΗΠΑ (Νεβαδα απο την οποια ηδη κλεισαμε συμφωνια και πηραμε δικαιωματα για να το κανουμε). Αρα και πεταει/συρικνωνει ενδιαμεσα σταδια και χωρες με γεωπολιτικα παιχνιδια και κερδιζει με μειωση κοστους, και μερδιζει και σε ταχυτητα που θα εχει το λιθιο στο εργοστασιο του για να φτιαξει τις μπαταριες.

Απο οσο καταλαβαινω γιατι και εγω μια τετοια εικονα οπως και εσυ για το λιθιο και τα παιχνιδια που παιζοντουσταν απο πισω.... με τις κινηση αυτες πεταει ολες τις αναλυσεις των προηγουμενων ετων στα σκουπιδια. Και δεν νομιζω οτι το συγκεκριμενο ειναι κατι που απλα του πετυχε στο εργαστηριο. Λογικα οταν θα ειναι ετοιμο το αλλο εργοστασιο στις ΗΠΑ που θα φτιαχνει το Cybertrack και Semi σε κανα χρονο απο τωρα το λιθιο... θα το εχει απο τις ΗΠΑ. Και μακαρι να ειναι κατι σχετικα ευκολο η ανακτηση του λιθιου και οντως να υπαρχει παντου και να το κανουν και αλλοι.

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από al3xc
  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, al3xc είπε

Με μια γρηγορη αναζητηση οι αναλυσεις λεγανε αυτα τα προηγουμενα χρονια... οπως βλεπουμε η ΗΠΑ δεν συμμετεχει καθολου στα πρωτα σταδια και η Κινα επαιζε πολυ στο refining/ electrochemical production

1200x-1-1024x641.png.988f430faf9e4eeb138f19fd90d5ca5d.png0605_TheseMiningSuperpowers.jpg.7910e4c2bb3d70127883dc9877f2f5e4.jpg

μεχρι τωρα εχει μολις 2 εργοστασια (και το 2ο μολις πριν μερικους μηνες αρχισε να φτιαχνει αμαξια) και ...συνεργαζεται με Panasonic,  CATL και LG για μπαταριες.. Φτιαχνει ομως αλλα 2 εργοστασια συνεπως θα μπορει να κατασκευαζει πολυ περισσοτερα οχηματα απο αυτα ηδη φτιαχνει και θελει απειρες μπαταριες (πραγμα που θα εβαζε/βαλει φρενο στην παραγωγη)

Τα παλικαρακια στην Τesla τι ισχυριζονται..  οτι Λιθιο υπαρχει παντου και βρηκαμε τροπο να το παρουμε απο Mining (απο clay) φτηνα/ευκολα/οικολογικα και κατευθειαν απο τις ΗΠΑ (Νεβαδα απο την οποια ηδη κλεισαμε συμφωνια και πηραμε δικαιωματα για να το κανουμε). Αρα και πεταει/συρικνωνει ενδιαμεσα σταδια και χωρες με γεωπολιτικα παιχνιδια και κερδιζει με μειωση κοστους, και μερδιζει και σε ταχυτητα που θα εχει το λιθιο στο εργοστασιο του για να φτιαξει τις μπαταριες.

Απο οσο καταλαβαινω γιατι και εγω μια τετοια εικονα οπως και εσυ για το λιθιο και τα παιχνιδια που παιζοντουσταν απο πισω.... με τις κινηση αυτες πεταει ολες τις αναλυσεις των προηγουμενων ετων στα σκουπιδια. Και δεν νομιζω οτι το συγκεκριμενο ειναι κατι που απλα του πετυχε στο εργαστηριο. Λογικα οταν θα ειναι ετοιμο το αλλο εργοστασιο στις ΗΠΑ που θα φτιαχνει το Cybertrack και Semi σε κανα χρονο απο τωρα το λιθιο... θα το εχει απο τις ΗΠΑ. Και μακαρι να ειναι κατι σχετικα ευκολο η ανακτηση του λιθιου και οντως να υπαρχει παντου και να το κανουν και αλλοι.

 

Ο χρόνος θα δείξει. Ωστόσο αν έχεις διαβάσει αρκετά γα το λίθιο θα ξέρεις ότι τα κοιτάσματα στις ΗΠΑ είναι με πολλές προσμίξεις και για να φτάσει το ορυκτό να είναι σε εκμεταλλεύσιμη μορφή τα κοιτάσματα των ΗΠΑ απαιτούν πολύ μεγάλα κόστη. Προσωπικά είμαι της γνώμης που έγραψα παραπάνω ότι ο Μασκ λέει ψέματα γιατί δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Αλλά δεν αποκλείεται να κερδίσει το στοίχημα για ακόμα μια φορά και τότε δεν θα μπορεί να τον σταματήσει καμιά αυτοκινητοβιομηχανία. Θα της πάρει όλες παραμάζωμα. 

Δημοσ.
Στις 25/9/2020 στις 3:07 ΜΜ, anax111 είπε

Δεν ανέφερε τίποτα ουσιαστικό πέραν του γεγονότος ότι μειώνει την εξάρτηση των μπαταριών από το κοβάλτιο. Κρίμα, περίμενα πολύ περισσότερα. 

Ωστόσο τα πράγματα είναι στο όριο για την TESLA και η Wall Street φαίνεται να το αγνοεί επιδεικτικά. Υπάρχει ο κίνδυνος όλη η ιστορία με την TESLA να καταρρεύσει "εν μιά νυκτί" σαν τραπουλόχαρτα.  Για όσους δεν γνωρίζουν εξηγούμε: Αυτή την στιγμή ο κύριος προμηθευτής λιθίου για της μπαταρίες της TESLA είναι κινέζικες μεταλλευτικές εταιρίες. Μικρότερες ποσότητες παίρνει από Αυστραλία. Δεν έχει πρόσβαση στα κοιτάσματα λιθίου της Βολιβίας. Με τις σχέσεις ΗΠΑ - Κίνας να επιδυνόνονται συνεχώς εάν η Κίνα αποφασίσει να μπλοκάρει τις εξαγωγές λιθίου στις ΗΠΑ η TESLA θα βρεθεί χωρίς λίθιο για τις μπαταρίες της και καθώς δεν παράγει άλλου είδους οχήματα πέραν των ηλεκτρικών θα καταρρεύσει. Γενικά η όλη ιστορία με την επάρκεια του λιθίου για ποσότητες που να μπορεί να καλύψει παγκόσμια παραγωγή  μπαταριών αυτοκινήτου είναι πολύ υποτιμημένη και οι κινήσεις της TESLA είναι στην κόψη του ξυραφιού. Εάν καταφέρει και ανταποκριθεί θα γίνει η Νο1 εταιρία στον κόσμο, εάν όχι θα καταρρεύσει και θα χάσει πολύς κόσμος τα λεφτά του. Με την παρούσα κατάσταση μεταξύ ΗΠΑ - Κίνας η TESLA είναι ένα στοίχημα με επικινδυνότητα 50 -50.

 

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-secured-5-years-160k-tonnes-lithium-per-year-supply-deal-with-australian-miner

  • Like 1
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.
Στις 25/9/2020 στις 2:28 ΜΜ, Vempire_G4 είπε

Σε 3 χρόνια από τώρα θα κάνουμε συζήτηση για το αν υπάρχουν αποθέματα υλικών για τις μπαταρίες.

https://m.naftemporiki.gr/story/1330904/ta-apothemata-kobaltiou-kai-lithiou-tha-eksantlithoun-mexri-to-2050

Μη σε αγχώνει αυτό! Ο Elon μέχρι τότε θα σκάβει να τα βρει σε μετεωρίτες!! :)

Δημοσ.
Στις 26/9/2020 στις 7:46 ΜΜ, kalmik είπε

Αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην παρούσα φάση=βαρειά, ακινητοποιούνται μετά την εξάντληση της μπαταρίας, χρειάζονται ειδικά μέταλλα για την κατασκευή μπαταριών, έχουν τοξικότητα στα κατάλοιπα της ανακύκλωσης της μπαταρίας, υψηλότατο κόστος αντικατάστασης μπαταρίας περίπου στα 150Κ χλμ. μεταφέρουν τους ρύπους στο χώρο παραγωγής ενέργειας εκτός να μετακινηθούμε σε τουλάχιστον 70-80% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Plug in Hybrid= τα μειονεκτήματα των παραπάνω αλλά τουλάχιστον δεν ακινητοποιούνται όταν ξεμείνουν από μπαταρία (κάτι σαν τα τρόλεϊ που βάζουν εμπρός τον κινητήρα εσωτ. καύσης όταν δεν έχει ηλεκτρ. ρεύμα

Mild hybrid = ελαφρό βάρος αφου δεν κουβαλάνε 300+ κιλά μπαταρίες και δεν χρειάζεται να δαπανήσουν ενέργεια για να μεταφέρουν συνεχώς αυτά τα κιλά, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας,συγκριτικά χαμηλότερο κόστος μετακινησης από τα ηλεκτρικά, αν συνυπολογιστεί η απόσβεση και το κόστος των μπαταριών των αμιγών ηλεκτρικών, δεν είναι δημοφιλή στους πολιτικούς της ΕΕ που ξαφνικά έπαθαν κωλοπιλάλα ηλεκτροκίνησης (λόγω ξαφνικής ευαισθησίας για το περιβάλλον, συμφερόντων,;; διαλέγετε και παίρνετε)

Ηθικο δίδαγμα. Χωρίς νέα τεχνολογία μπαταριών η κατάσταση στην ηλεκτροκίνηση είναι επιεικώς πρωτόγονη, ειδικά στις μετακινήσεις μεγάλης εμβέλειας πάνω από 150 χλμ. Εκτός αν φανταστούμε ένα μέλλον με μπαταρίες τελείως νέας τεχνολογίας όπου για παράδειγμα στο βενζινάδικο της ηλεκτρικής εποχής θα αφήνεις κάποια "κελιά" και θα παραλαμβάνεις αντίστοιχα φορτισμένα γιατί θα είναι πλήρως τυποποιημένα, θα μετριώνται επί τόπου από αυτόματα μηχανήματα και θα παραλαμβάνεις κάτι ισάξιο σε υπολειπόμενη διάρκεια ζωής ή θα πληρώνεις για τη διαφορά υπολειπόμενης  διάρκειας κλπ.

 

Δηλαδή εκει όπου δεν τους «βλέπει» το πόπολο, οπότε μπορούν μετά οι πολιτικοί μαϊντανοί και οι οικωλόγοι της κακιάς ώρας να πουλάνε φούμαρα περί «πράσινης ανάπτυξης» και «καθάρης ενέργειας».

Όσο για τους ΜΗ ΕΚΛΕΞΙΜΟΥΣ διοικητές και διαχειριστές « πολιτικούς» της ολιγαρχικής Ε.Ε., η πράσινη παπάντζα είναι ένας ακόμα τρόπος για φορολόγηση και τρελή κονόμα από αέρα κοπανιστό.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...