Προς το περιεχόμενο

AMD RX6000 Series (RDNA2/Big Navi)


narta

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 11,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γενικά τι διαφορά έχει στην πράξη το DLSS που δεν είναι open standard με το FSR; Για τα studios εννοώ. Δηλαδή η "κλειστότητα" του DLSS πως επηρεάζει τους devs; Πρέπει να πληρώσουν κάτι στην NVIDIA για να το χρησιμοποιήσουν; Τι παίζει;

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, yiannis1991 είπε

Γενικά τι διαφορά έχει στην πράξη το DLSS που δεν είναι open standard με το FSR; Για τα studios εννοώ. Δηλαδή η "κλειστότητα" του DLSS πως επηρεάζει τους devs; Πρέπει να πληρώσουν κάτι στην NVIDIA για να το χρησιμοποιήσουν; Τι παίζει;

κάνεις εγγραφή, παίρνεις έγκριση, αποκτάς πρόσβαση σε repo & test DLL, και όταν είσαι έτοιμος για production παίρνεις πάλι έγκριση για το production DLL

https://developer.nvidia.com/nvidia-dlss-access-program

Επεξ/σία από morehp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
5 λεπτά πριν, morehp είπε

κάνεις εγγραφή, παίρνεις έγκριση, αποκτάς πρόσβαση σε repo & test DLL, και όταν είσαι έτοιμος για production παίρνεις πάλι έγκριση για το production DLL

https://developer.nvidia.com/nvidia-dlss-access-program

Ε άρα που είναι το εμπόδιο για τους devs λόγω της κλειστότητας του API; Το ότι πρέπει να κάνουν εγγραφή; Προφανώς και καλύτερο είναι να επικρατούν τα ανοιχτά standards όπως το FSR απλά 2 χρόνια τώρα ακούμε ότι είναι πρόβλημα το ότι το DLSS είναι closed sourced, αλλά στην πράξη είναι όντως πρόβλημα; Θέλω να πω παίζει να αρνηθεί η NVIDIA πρόσβαση; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
1 λεπτό πριν, yiannis1991 είπε

Ε άρα που είναι το εμπόδιο για τους devs λόγω της κλειστότητας του API; Το ότι πρέπει να κάνουν εγγραφή; Προφανώς και καλύτερο είναι να επικρατούν τα ανοιχτά standards όπως το FSR απλά 2 χρόνια τώρα ακούμε ότι είναι πρόβλημα το ότι το DLSS είναι closed sourced, αλλά στην πράξη είναι όντως πρόβλημα; Θέλω να πω παίζει να αρνηθεί η NVIDIA πρόσβαση; 

Το μόνο κλειστό είναι στο κεφάλι κάποιων, σε UE4 υπάρχει plugin στο marketplace

https://www.unrealengine.com/marketplace/en-US/product/nvidia-dlss?sessionInvalidated=true

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, yiannis1991 είπε

Γενικά τι διαφορά έχει στην πράξη το DLSS που δεν είναι open standard με το FSR; Για τα studios εννοώ. Δηλαδή η "κλειστότητα" του DLSS πως επηρεάζει τους devs; Πρέπει να πληρώσουν κάτι στην NVIDIA για να το χρησιμοποιήσουν; Τι παίζει;

Κλειστο προτυπο σημαινει, τρεχει σε specific hardware, για τους devs σημαινει οτι το ενσωματωνουν στο game τους για μια μικρη μειοψηφια, ενω απο την αλλη με το FSR μπορουν να κανουν boost ενα game σε pascal, στις turing χωρις dlss, στις rdna2/1 στις polaris, στις vega καθως και σε ενα σωρο APUs, κοινως δεν ειναι σχεδον αποκλειστικα δεμενο με το ray tracing και μπορει να το δουμε και σε πολλους κοινους τιτλους, που πιθανοτατα δεν θα εχει και πολυ αξια αν εχεις μεγαλες rdna2/ampere γιατι ετσι και αλλιως θα τους πηγαινουν τρενο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
3 λεπτά πριν, Razor333 είπε

Κλειστο προτυπο σημαινει, τρεχει σε specific hardware, για τους devs σημαινει οτι το ενσωματωνουν στο game τους για μια μικρη μειοψηφια, ενω απο την αλλη με το FSR μπορουν να κανουν boost ενα game σε pascal, στις turing χωρις dlss, στις rdna2/1 στις polaris, στις vega καθως και σε ενα σωρο APUs, κοινως δεν ειναι σχεδον αποκλειστικα δεμενο με το ray tracing και μπορει να το δουμε και σε πολλους κοινους τιτλους, που πιθανοτατα δεν θα εχει και πολυ αξια αν εχεις μεγαλες rdna2/ampere γιατι ετσι και αλλιως θα τους πηγαινουν τρενο.

Ωραίος, κατάλαβα! Για το τελευταίο σε κάποιους τίτλους ίσως αξίζει να ανοίξεις DLSS Quality ακόμη και αν η GPU τους πάει τρένο λόγω καλύτερου AA σε σχέση με το ΤΑΑ πολλών παιχνιδιών. Να δούμε μήπως και το FSR πετυχαίνει κάτι ανάλογο..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, yiannis1991 είπε

Ωραίος, κατάλαβα! Για το τελευταίο σε κάποιους τίτλους ίσως αξίζει να ανοίξεις DLSS Quality ακόμη και αν η GPU τους πάει τρένο λόγω καλύτερου AA σε σχέση με το ΤΑΑ πολλών παιχνιδιών. Να δούμε μήπως και το FSR πετυχαίνει κάτι ανάλογο..

Σίγουρα εχει νόημα και σε non rt games γιατί υπάρχουν και οι entry level κάρτες που πασχίζουν για 2Κ με το καλημέρα, όπως επίσης έχει νόημα και για τους τολμηρούς που επιλέγουν 4Κ monitors, εκεί θα είναι και σχετικά decent γιατί η ανάλυση είναι είδη overkill κυρίως για μικρά monitors, οπότε κρύβει αρκετά.

Γενικά πάντως ούτε κοντά θα είναι σε dlss 2.0, εγώ δεν πιστεύω ότι είναι καν το real deal, απλά κάτι να υπάρχει, μέχρι να φέρουν κάτι που θα είναι εν τέλη hardware specific, έστω με πλάγιο τρόπο. Αν είναι πάντως κοντά στο TSR της UE5 call me impress.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και είπαν ότι το fsr θα υποστηρίζεται από κάρτες Polaris και Vega, λογικό δεν είναι να το δούμε και στα integrated gpus της AMD που ανακοίνωσε 5700G/5600G? VEGA δεν χρησιμοποιούν?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

O Moore's Law is Dead στο YT ανέφερε ότι πιθανώς οι RDNA3 να κάνουν πολύ καλύτερο accelaration με το FSR. Δηλαδή θα έχει και τα καλά του open source (υποστήριξη σε vega, rdna1/2, apus, ακόμη και στις NVIDIA) αλλά θα δώσει και κίνητρο για την αγορά των RDNA3. Θεωρώ ότι με τις RDNA βλέπουμε την ίδια εξέλιξη όπως με τους Ryzen. Δηλαδή zen1 ~ RDNA1, πρώτη υλοποίηση, πολύ καλό value αλλά κάποια rough edges εδώ και εκεί, RDNA2 ~ zen2 μεγάλη βελτίωση και zen3 ~ RDNA3 όπου θα γίνει απογείωση αφού μέχρι τότε θα έχει προχωρήσει αφενώς το FSR και αφετέρου θα αρχίσουν να βγαίνουν πραγματικά next gen games για τις κονσόλες τα οποία λόγω αρχιτεκτονικής λογικά θα παίζουν καλύτερα στις AMD κάρτες. Δείχνει πολύ υποσχόμενο το FSR (από perf boost είναι πολύ καλό), θα δούμε τι θα γίνει και με το image quality και σιγά σιγά θα βελτιώνεται όλο και πιο πολύ όπως έγινε με το DLSS. Σε αυτή τη γενιά ωστόσο θα παραμείνω πρασινοφρουρός και στις RDNA3 θα πάω για την μεγάλη αναβάθμιση σε Ryzen 6000 7000 + DDR5. Ο μόνος μου ενδοιασμός για την 3060Ti είναι τα 8GB σε 3440*1440 για τα επόμενα 2 χρόνια το λιγότερο..

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η απάντηση είναι πάντα η ίδια:

Το πιάνουμε στα χέρια μας,  το βλέπουμε να/πως λειτουργεί, το κρίνουμε οι ίδιοι (πάντα για τον τελικό χρήση).

Οι devs κλπ θα πάνε εκεί που είναι εύκολο ή/και προσοδοφόρο.

Για εμένα, στα 1440/144 θα είναι υπέροχο ένα 25-30% boost στο ultra quality, αλλά μέχρι να δω τελική εικόνα και υλοποίηση, μικρό καλάθι.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, yiannis1991 είπε

O Moore's Law is Dead στο YT ανέφερε ότι πιθανώς οι RDNA3 να κάνουν πολύ καλύτερο accelaration με το FSR. Δηλαδή θα έχει και τα καλά του open source (υποστήριξη σε vega, rdna1/2, apus, ακόμη και στις NVIDIA) αλλά θα δώσει και κίνητρο για την αγορά των RDNA3. Θεωρώ ότι με τις RDNA βλέπουμε την ίδια εξέλιξη όπως με τους Ryzen. Δηλαδή zen1 ~ RDNA1, πρώτη υλοποίηση, πολύ καλό value αλλά κάποια rough edges εδώ και εκεί, RDNA2 ~ zen2 μεγάλη βελτίωση και zen3 ~ RDNA3 όπου θα γίνει απογείωση αφού μέχρι τότε θα έχει προχωρήσει αφενώς το FSR και αφετέρου θα αρχίσουν να βγαίνουν πραγματικά next gen games για τις κονσόλες τα οποία λόγω αρχιτεκτονικής λογικά θα παίζουν καλύτερα στις AMD κάρτες. Δείχνει πολύ υποσχόμενο το FSR (από perf boost είναι πολύ καλό), θα δούμε τι θα γίνει και με το image quality και σιγά σιγά θα βελτιώνεται όλο και πιο πολύ όπως έγινε με το DLSS. Σε αυτή τη γενιά ωστόσο θα παραμείνω πρασινοφρουρός και στις RDNA3 θα πάω για την μεγάλη αναβάθμιση σε Ryzen 6000 7000 + DDR5. Ο μόνος μου ενδοιασμός για την 3060Ti είναι τα 8GB σε 3440*1440 για τα επόμενα 2 χρόνια το λιγότερο..

Ειδη σε rdna2 εδειξαν 100% boost στο quality mode, ενω στην 1060 ηταν μολις στο 40%, οποτε μπορει να τρεχει σε fp32/int32 και οχι σε κατι low precision οπως το fp16/int4/int8 που οι pascal απλα δεν θα μπορουσαν, γιατι δεν υποστηριζουν ή ειναι κλειδωμενες π.χ. fp16, αλλα και παλι σε πιο συγχρονο generic core το performance θα ειναι καλυτερο και το ultra quality θα εχει ουσιαστικο αντικτυπο, γιατι στην 1060 μπορει να ειναι και 10% uplift.

Θεωρητικα θα μπορουσαν με rdna2 να τρεξουν fp16 και int4/8 και να πανε σε ΑΙ based solution και αυτο να το επιταχυνουν καλυτερα με specific hardware στις rdna3, αλλα μονο που τρεχει σε pascal αμφιβαλλω οτι ειναι κατι σε low precision.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, leros2004 είπε

Tα 25 όλα και όλα παιχνίδια, λές δρόμο ? 

40 νομιζω ειναι τα παιχνιδια με dlss. Αλλα και τα 25 είναι απείρως μεγαλυτερο νουμερο απο το 0. 😋

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
4 λεπτά πριν, Herald είπε

40 νομιζω ειναι τα παιχνιδια με dlss. Αλλα και τα 25 είναι απείρως μεγαλυτερο νουμερο απο το 0. 😋

άλλα 8 ανακοινώθηκαν σήμερα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, yiannis1991 είπε

Γενικά τι διαφορά έχει στην πράξη το DLSS που δεν είναι open standard με το FSR; Για τα studios εννοώ. Δηλαδή η "κλειστότητα" του DLSS πως επηρεάζει τους devs; Πρέπει να πληρώσουν κάτι στην NVIDIA για να το χρησιμοποιήσουν; Τι παίζει;

Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι στο ένα (Open source) μπορείς να το πάρεις και να το αλλάξεις οπότε θέλεις και όσο θέλεις,  να το διαθέσεις όπου θέλεις και όσες φορές θέλεις  .

Ενώ το άλλο (Proprietary) θα πρέπει να σου δώσει άδεια για να το χρησιμοποιήσεις, για να το αλλάξεις και για να το διαθέσεις σε άλλους  από αυτόν  που έχει τα δικαιώματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...