Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
4 ώρες πριν, mechpanos είπε

Πώς να συμπεριφέρεται; Μια χαρά θα είναι... Να ξέρεις δε ότι στα ηλεκτρικά η τελική είναι ηλεκτρονικά περιοριζόμενη όχι επειδή δεν έχουν επαρκή ισχύ, αλλά για να προστατεύσουν την μπαταρία από την υπερθέρμανση λόγω πολύωρης χρήσης σε πλήρη ισχύ. Όσο εξελίσσονται οι μπαταρίες και εφαρμόζονται ενεργά συστήματα ψύξης, αυτό θα μειώνεται.

Ή γιατί έχουν μόνο μια σχέση μετάδοσης και στην χαμηλή τελική έχουν φτάσει στο μέγιστο των στροφών του ηλεκτροκινητήρα.

  • Απαντ. 255
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
32 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Αυτό που κάνουμε εδώ είναι αυτό που δεν έχεις διάθεση να κάνεις εσύ, συζήτηση λέγεται.

Λυπάμαι αλλά το ύφος σου δεν προδιαθέτει για συζήτηση αγαπητέ.

5 λεπτά πριν, NT1G είπε

Ή γιατί έχουν μόνο μια σχέση μετάδοσης και στην χαμηλή τελική έχουν φτάσει στο μέγιστο των στροφών του ηλεκτροκινητήρα.

Δεν ισχύει αυτό, γιατί στον σχεδιασμό θα μπορούσαν να επιλέξουν κατάλληλη σχέση μετάδοσης ώστε να μην συμβαίνει. Οι Η/Κ, έχουν διαθέσιμη όλη την ροπή τους σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών (από μηδέν, σχεδόν).

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Λυπάμαι αλλά το ύφος σου δεν προδιαθέτει για συζήτηση αγαπητέ.

Δεν ισχύει αυτό, γιατί στον σχεδιασμό θα μπορούσαν να επιλέξουν κατάλληλη σχέση μετάδοσης ώστε να μην συμβαίνει. Οι Η/Κ, έχουν διαθέσιμη όλη την ροπή τους σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών (από μηδέν, σχεδόν).

και γιατί δεν επιλέξανε;

Κάνε τις πράξεις και δες τι βγαίνει πάντως.

  • Like 1
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Λυπάμαι αλλά το ύφος σου δεν προδιαθέτει για συζήτηση αγαπητέ.

Μιλάει για ύφος αυτός που πέταξε μια κοτσάνα, και όταν παρουσίασα επιχειρήματα ξαφνικά θυμήθηκε ότι δεν τον απασχολεί το θέμα...

Δημοσ.
22 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Μιλάει για ύφος αυτός που πέταξε μια κοτσάνα, και όταν παρουσίασα επιχειρήματα ξαφνικά θυμήθηκε ότι δεν τον απασχολεί το θέμα...

Παραμένεις επιθετικός και βέβαια δεν ειναι προϋπόθεση διαλόγου.

Σχετικά με το θέμα που διαφωνείτε τα 150km/h δεν ειναι μικρή ταχύτητα.

Το ι3 αν δεν κανω λαθος ειναι στα 140 περιορισμενο; Δεν ειναι οτι δεν μπορει ο κινητήρας, μπορεί, απλά δεν ειναι αποδοτικό το σύνολο αεροδυναμικής και εκτός αποδοτικού ορίου του κινητήρα.

Επίσης αν ενα αμάξι μπορεί να παει, δεν σημαίνει οτι πρέπει να πάει. Οταν το τιμόνι ελαφρύνει ξέρεις οτι ήδη κάτι δεν κάνεις καλά.

Δημοσ.
12 λεπτά πριν, Vagosman είπε

Παραμένεις επιθετικός και βέβαια δεν ειναι προϋπόθεση διαλόγου.

Σχετικά με το θέμα που διαφωνείτε τα 150km/h δεν ειναι μικρή ταχύτητα.

Το ι3 αν δεν κανω λαθος ειναι στα 140 περιορισμενο; Δεν ειναι οτι δεν μπορει ο κινητήρας, μπορεί, απλά δεν ειναι αποδοτικό το σύνολο αεροδυναμικής και εκτός αποδοτικού ορίου του κινητήρα.

Επίσης αν ενα αμάξι μπορεί να παει, δεν σημαίνει οτι πρέπει να πάει. Οταν το τιμόνι ελαφρύνει ξέρεις οτι ήδη κάτι δεν κάνεις καλά.

Ούτε η υπεκφυγή του άλλου - η οποία προηγήθηκε της επιθετικότητας μου - ήταν προϋπόθεση διαλόγου, αλλά δεν είδα να αναφέρθηκες σε αυτό.

Στην ουσία τώρα, το θέμα που συζητάμε δεν είναι αν τα 150km/h είναι μικρή ή μεγάλη ταχύτητα, το θέμα που συζητάμε είναι ο λόγος που στα περισσότερα BEV η ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h. Και ο λόγος, όπως έγραψα και παραπάνω, είναι ότι σε ταχύτητες πάνω από 150km/h οι μπαταρίες αδειάζουν με απίστευτα γρήγορο ρυθμό μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την ήδη περιορισμένη αυτονομία. Αυτόν ακριβώς το σκοπό έχει ο ηλεκτρονικός περιορισμός σε τόσο χαμηλή ταχύτητα (όπως ξανάπα χαμηλή σε σχέση με την τελική ταχύτητα των θερμικών, και όχι με τα όρια των ελληνικών δρόμων), για να μην αδειάζει η μπαταρία για πλάκα, στο παλιό i3 για παράδειγμα η αυτονομία έπεφτε κάτω από τα 100km όταν ταξίδευε κοντά στην τελική του ταχύτητα.

Όσο για το i3 που ρωτάς από όσο ξέρω υπάρχουν 2 εκδόσεις, η μία περιορισμένη στα 150 και η άλλη στα 160, και στο παλιό μοντέλο πάλι στα 150 ήταν.

Επίσης τι εννοείς όταν λες "όταν το τιμόνι ελαφρύνει"? Σε όλα τα αυτοκίνητα στις μεγάλες ταχύτητες γίνεται πιο βαρύ, δεν γίνεται πιο ελαφρύ.

Δημοσ.

Οταν το αυτοκίνητο υπερβεί τα όρια ταχύτητας του, το τιμόνι ελαφραίνει, γίνεται επικίνδυνο. Εκτος αν εχεις κανα τέρας σποιλερ να σε κρατά, αλλα μιλάμε για συμβατικά αυτοκίνητα.

Σχετικά με τις καταναλώσεις και τα θερμικά καίνε απιστευτα πολύ οταν τα τρέχεις. Δεν ειναι πρόβλημα μόνο των ηλεκτρικών, πιο πολύ είναι θέμα αεροδυναμικής και μετά της όποιας πτώσης στην απόδοση του κινητήρα.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, Vagosman είπε

Οταν το αυτοκίνητο υπερβεί τα όρια ταχύτητας του, το τιμόνι ελαφραίνει, γίνεται επικίνδυνο. Εκτος αν εχεις κανα τέρας σποιλερ να σε κρατά, αλλα μιλάμε για συμβατικά αυτοκίνητα.

Σχετικά με τις καταναλώσεις και τα θερμικά καίνε απιστευτα πολύ οταν τα τρέχεις. Δεν ειναι πρόβλημα μόνο των ηλεκτρικών, πιο πολύ είναι θέμα αεροδυναμικής και μετά της όποιας πτώσης στην απόδοση του κινητήρα.

Εφόσον είναι έτσι όπως τα γράφεις, τότε γιατί η opel πχ περιορίζει ηλεκτρονικά την τελική ταχύτητα του e-corsa των 136ps στα 150km/h, ενώ στο θερμικό 1,2T των 101ps δεν έχει κανένα απολύτως περιορισμό με αποτέλεσμα η τελική του να φτάνει - σύμφωνα με τον κατασκευαστή - στα 194km/h? Πως γίνεται να είναι θέμα αεροδυναμικής? Μήπως το θερμικό corsa έχει αεροδυναμικό σχήμα, ενώ το ηλεκτρικό μοιάζει με τράκτορα?

Επεξ/σία από Joshua21
Δημοσ.

Δεν υπεξέφυγα ούτε διαφωνώ με τον κύριο. Απλά δεν μπορώ να κάνω κουβέντα μαζί του και το έληξα. Πάμε παρακάτω.

  • 2 χρόνια αργότερα...
Δημοσ.
Στις 15/9/2020 στις 2:37 ΜΜ, mechpanos είπε

Κάτσε ρε Κοράκιε, δηλαδή εσύ,

1. Βγάζεις άποψη μόνο όταν έχει πάρει κάτι κάποιος από το κοντινό σου περιβάλλον; Αν ήταν έτσι, εγώ δεν θα είχα πάρει ποτέ pc, δεν θα είχα βάλει ποτέ internet, δεν θα είχα βάλει ποτέ adsl... Βλέπεις τα δεδομένα, σκέφτεσαι, κρινεις, αναλύεις...τι περιμένει να το πάρει κάποιος δικός σου και να σου πει "μούφα ήταν", όλοι γαμάτο θα λένε ότι είναι πρώτον γιατί θα έχουν έτσι κι αλλιώς τον ενθουσιασμό που πήραν κάτι, δεύτερον ακόμα και παράπονα να έχουν δεν θα σου τα πουν για να μην ξεφτιλιστούν!

2. Δεν χρειάζεται ντε και καλά νυχτερινό. Καλά ακόμα ΔΕΗ είσαι εκεί έχεις μείνει;

3. Πόοοοο 10 χρόνια μετά;;;; Μου αρέσει ο γρήγορος τρόπος που παίρνεις αποφάσεις :)

Το 2ο ισχύει όμως πράγματι αν δεν έχεις χώρο είναι χοντρό πακέτο να πρέπει να βγεις έξω για να φορτίσεις. Και άντε να μην βρίσκεις, γιατί και τώρα δεν έχει φορτιστές και μετά που θα έχει, θα είναι πολλά τα αμάξια και δεν θα βρίσκεις θέση.

Θαυμάζω την υπομονή σου φίλε.

Οι ίδιοι και οι ίδιοι σε όλα τα σχόλια περί ηλεκτροκίνησης χλευάζουν.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η ταχύτητα είναι περιορισμένη γιατί το charge/discharge rate μιας μπαταρίας λιθίου δεν είναι απεριόριστο. Μία μπαταρία 50 KWh, αν την κάνεις discharge με ρυθμό 1C, θα πάρεις 50KW ισχύος επί μία ώρα, ή 67 hp επί μία ώρα. Όμως οι μπαταρίες λιθίου συνήθως έχουν βέλτιστο discharge rate από 0.2C ως max 0.5C. Η ισχύς λοιπόν των ηλεκτρικών είναι μικρού χρόνου, δε μπορείς να τραβάς 100-150 άλογα μόνιμα. Γι' αυτό και στα ηλεκτρικά μπορεί να έχεις πολύ χαμηλό χρόνο σε 0-100 αλλά όχι μεγάλη τελική.

Η αντίσταση του αέρα και η τριβή στο οδόστρωμα όταν πηγαίνεις με > 160km/h απαιτεί τέτοια ισχύ λοιπόν σε hp που η μπαταρία αδυνατεί να δώσει - ακόμα και αν έχει ψυχθεί. Επίσης είναι σημαντική η διαφορά στο βάρος, ως και 400-500 κιλά για αντίστοιχα αυτοκίνητα.

Η μεγάλη τελική δεν είναι πρόβλημα. Επειδή σκοπεύω να πάρω ηλεκτρικό, πρόσφατα έκανα ταξίδι Θεσσαλονίκη - Καβάλα και στο πήγαινε έτρεχα όσο μπορούσα (140-150-160) και στο γυρισμό με κόφτη στα 110km/h που είναι μία αρκετά οικονομική ταχύτητα για ηλεκτρικό.

Η διαφορά ήταν 9 λεπτά στο σύνολο της διαδρομής.

Επεξ/σία από malakudi
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, malakudi είπε

Επειδή σκοπεύω να πάρω ηλεκτρικό, πρόσφατα έκανα ταξίδι Θεσσαλονίκη - Καβάλα και στο πήγαινε έτρεχα όσο μπορούσα (140-150-160) και στο γυρισμό με κόφτη στα 110km/h που είναι μία αρκετά οικονομική ταχύτητα για ηλεκτρικό.

Επειδή όπως διατυπώνεται, δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα ορισμένα πράγματα (και λείπουν και στοιχεία) :

α) Είστε υφιστάμενος κάτοχος ηλεκτρικού; Είχατε πάρει αυτοκίνητο δοκιμής; 

β) Πήγατε με 140-160, γυρίσατε με 110, σύμφωνοι. Συμπεράσματα...; Κατανάλωση; Χωρητικότητα μπαταρίας; Είδος διαδρομής (κατηφόρα στο πήγαινε, ανηφόρα στο έλα); 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
42 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε

Επειδή όπως διατυπώνεται, δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα ορισμένα πράγματα (και λείπουν και στοιχεία) :

α) Είστε υφιστάμενος κάτοχος ηλεκτρικού; Είχατε πάρει αυτοκίνητο δοκιμής; 

β) Πήγατε με 140-160, γυρίσατε με 110, σύμφωνοι. Συμπεράσματα...; Κατανάλωση; Χωρητικότητα μπαταρίας; Είδος διαδρομής (κατηφόρα στο πήγαινε, ανηφόρα στο έλα); 

Το ταξίδι ήταν με κλασικό diesel αυτοκίνητο. Απλώς ανέφερα τη διαφορά στο συνολικό χρόνο ταξιδιού, πως ήταν μόνο 9 λεπτά. Γιατί προφανώς δε πας με 150-160 συνέχεια, σταματάς σε διόδια, να μπεις και να βγεις από τον αστικό ιστό αργείς κτλ κτλ. Ενώ δηλαδή το 110 με το 150 φαίνεται για 40% διαφορά, εν τέλει είναι πολύ μικρή η διαφορά. Και έκανα το τεστ γιατί το ηλεκτρικό καλό είναι να το οδηγείς μέχρι 110km/h αν θες να έχεις καλή εμβέλεια ανά φόρτιση.

Σκέφτομαι για το ID.3 με 58KWh μπαταρία.

ΥΓ: Αφήνω εκτός συζήτησης φυσικά το γεγονός πως στους ελληνικούς δρόμους το μέγιστο όριο είναι 130 Km/h - αυτό είναι και το όριο στο μεγαλύτερο μέρος της Εγνατίας οδού από Θεσσαλονίκη ως Καβάλα. Βέβαια υπάρχουν και κομμάτια με 110 και 120, ενώ στα τούνελ πριν την Καβάλα το όριο είναι 90.

 

Επεξ/σία από malakudi
Δημοσ.
1 ώρα πριν, malakudi είπε

Σκέφτομαι για το ID.3 με 58KWh μπαταρία.

αν έχεις χώρο να το φορτίζεις και σε καλύπτει η αυτονομία και δε στραγγίζει και τη βρίσκεις με ηλεκτρικό κομπλέ, αλλά για οικονομία θα πρέπει να κάνεις τις πράξεις VS αντίστοιχου θερμικού για να δεις απόσβεση (αν σε ενδιαφέρει αυτό το κομμάτι )

___________________

το ξέθαψε και αυτό το νήμα ο άλλος , όπου βρει ηλεκτροκίνηση κάνει νεκρανάσταση ,

με την ευκαιρία τότε @zeys13 προχώρησες σε ηλεκτρικό ?

  • Like 1
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, korakios είπε

αν έχεις χώρο να το φορτίζεις και σε καλύπτει η αυτονομία και δε στραγγίζει και τη βρίσκεις με ηλεκτρικό κομπλέ, αλλά για οικονομία θα πρέπει να κάνεις τις πράξεις VS αντίστοιχου θερμικού για να δεις απόσβεση (αν σε ενδιαφέρει αυτό το κομμάτι )

___________________

το ξέθαψε και αυτό το νήμα ο άλλος , όπου βρει ηλεκτροκίνηση κάνει νεκρανάσταση ,

με την ευκαιρία τότε @zeys13 προχώρησες σε ηλεκτρικό ?

Δε θα το κάνω για οικονομία αλλά για ελευθερία. Σε συνδυασμό με τα φωτοβολταϊκά θα έχω ελευθερία κίνησης ακόμα κι αν εξαφανιστούν τα καύσιμα (σε ενδεχόμενο τεράστιας ενεργειακής κρίσης).

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...