Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Μόλις τώρα, agnostos13 είπε

Ως "απόδειξη προΰπαρξης του ελλατώματος" αρκεί να μην έχει προηγηθεί επέμβαση στο προϊόν από τον πελάτη (ή τρίτο)-εθελημένα ή όχι.

Αυτό που το είδες; Και εγώ μπορώ να φέρω από την κοιλιά μου ο,τι θέλω. Μπορώ να πω πώς δεν φαντάστηκα ότι θα παραθέσεις ό,τι άσχετο σου κατέβει. Γιατί η ΕΕ είναι σαφής: 

Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα;

Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό.

 

Εσύ λες ένα δικό σου τρόπο το πώς μπορεί να γίνει αυτό. Ο τρόπος που μπορεί να γίνει όμως, δεν αλλάζει στο ποιος έχει την ευθύνη να το κάνει. 

 

  • Sad 1
  • Απαντ. 181
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα φέρω 2 παράδειγματα πολύ απλά και θα σταματησω εδώ να απαντάω γιατί ο άνθρωπος είναι πολύ κουραστικός. 

Αγοράζεις ένα προϊόν με 2 χρόνια εγγύηση. 

Κανένα πρόβλημα, χαλάει στα 2 χρόνια, πας στο φτιάχνουν. 

Αγοράζεις κάτι με 1 χρόνο εγγύηση. 

Χαλαει στον χρόνο, πας, στο φτιαχνουν. 

Μέχρι εδώ έχετε κανει σε όλα τα παραπάνω, χρήση της εμπορικής σας εγγύησης και όλα καλά. Ουδέν πρόβλημα. 

Χαλάει στον 1.5 χρόνο, το προϊόν που έχει 1 χρόνο εγγύηση 

Πας στο μαγαζί, αντιπρόσωπο, κατασκευαστή. Σου ρίχνουν άκυρο. Δεν στο φτιάχνουν. Τους λες έχω 2 χρόνια εγγύηση. Σου ρίχνουν άκυρο. Δεν στο φτιάχνουν. Επιμένεις. Δεν στο φτιάχνουν. 

Σου λένε τραβά στον Συνήγορο, στον δικηγόρο, όπου θες. Το τρέχεις και αποδεικνύεις ότι ένα τσιπακι στην μητρική σου, είχε ένα pin στραβοκολλημενο εξ αρχής, οπότε το προϊόν ηταν ελλατωματικό κατά την παράδοση. 

Γινεται αξίωση της νομικής σου εγγύησης, στο φτιαχνουν. 

Εάν ΔΕΝ μπορείς να αποδείξεις κατασκευαστικο ελλατωμα στο προϊόν που χάλασε στον 1.5 χρόνο και είχε 1 χρόνο εγγύηση, δεν θα σου φτιάξουν τίποτα. Αυτό σημαίνει ότι το βάρος της απόδειξης βαραίνει τον καταναλωτή μετά το πέρας ας του 6μηνου. 

Και όχι, η προΰπαρξης ελαττωματος ΔΕΝ σημαίνει ότι έκανες εσύ κακή χρήση. 

 

Αυτά είναι αυτά που ισχύουν βάση νομοθεσίας, όσο και να χτυπιεστε.. Διαβάστε με προσοχή τα παραπάνω post, διαβάστε με προσοχή τα παραδείγματα για να μην εκτίθεστε και να μην νομίζετε πως ότιδηποτε αγοράζετε έχει 2 χρόνια εγγύηση no matter what. 

 

Επεξ/σία από N3M3SiS
  • Sad 1
Δημοσ.

Δηλαδή, αυτό που έγραψες δεν αναιρεί το γεγονός πως ο καταναλωτής ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ.  

6 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Ως "απόδειξη προΰπαρξης του ελλατώματος" αρκεί να μην έχει προηγηθεί επέμβαση στο προϊόν από τον πελάτη (ή τρίτο)-εθελημένα ή όχι...

 

Βέβαια, Ακόμα ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟ "ΑΝ". Ακόμα να απαντήσεις και έκανες αυτό που είπα: Απάντησες κάτι άσχετο! 

Καταλαβαίνεις, λοιπόν, πόσο θα εκτεθείς εάν απαντήσεις ΚΑΘΑΡΑ στο τι σημαίνει το "Αν το εμπόρευμα είναι ελαττωματικό". Τι σημαίνει αυτή η φράση; Τι σημαίνει το "Αν" μπροστά;

Φυσικά και δεν απάντησες ξεκάθαρα, και το έκανες γαργάρα. 

@agnostos13

Γιατί το "Αν" σημαίνει υπόθεση. Δηλαδή, δεν ξέρουμε ότι το εμπόρευμα είναι ελαττωματικό. Μπορεί να είναι, μπορεί και να μην είναι. 

ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΑΥΤΟ. Αλλιώς δεν ξέρουμε. 

Και έρχεται η ΕΕ και σου λέει ότι: 

Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα;

Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό.

  • Sad 1
Δημοσ.

Δηλαδή αν μου καούν καμία 10αρια pixel σε οθόνη κινητού στον 1,5 χρόνο, θα πρέπει ΕΓΩ να βρω τρόπο να αποδείξω ότι είναι κατασκευαστικο λάθος; 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@agnostos13

Εάν πάρεις το εμπόρευμα, π.χ. Η/Υ,  και το αφήσεις στο χωράφι σου το χειμώνα, μετά φταίει ο έμπορος επειδή δεν έκανες επέμβαση εσύ ή τρίτος; Πάμε καλά; Τα θες και τα λες; 

-------------------------------------------------------

1 λεπτό πριν, telis είπε

Δηλαδή αν μου καούν καμία 10αρια pixel σε οθόνη κινητού στον 1,5 χρόνο, θα πρέπει ΕΓΩ να βρω τρόπο να αποδείξω ότι είναι κατασκευαστικο λάθος; 

ΕΑΝ σε καλύπτει ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγύηση, τότε δεν υπάρχει λόγος να το αποδείξεις. Εάν δεν καλύπτει κάποια εμπορική εγγύηση, τότε ναι. Σύμφωνα με την ΕΕ τουλάχιστον. 

Επεξ/σία από Sacadmerde
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, telis είπε

Δηλαδή αν μου καούν καμία 10αρια pixel σε οθόνη κινητού στον 1,5 χρόνο, θα πρέπει ΕΓΩ να βρω τρόπο να αποδείξω ότι είναι κατασκευαστικο λάθος; 

Αν το κινητό σου έχει 2 χρόνια εγγύηση από τον κατασκευαστή, όχι. 

Αν το κινητό σου έχει 1 χρόνο εγγύηση, ναι. 

(υπάρχει φυσικά και η περίπτωση να στο φτιάξουν και πάλι, για να αποφύγουν την διαμάχη και να μην εκτεθούν.) 

Αλλά αν αρνηθούν στην επισκευή και το κινητό έχει 1 χρόνο εγγύηση, ναι. 

 

Θυμήθητε.. Ότι η Ε.Ε. δίνει 2 χρόνια νομική εγγύηση για καινούρια ΚΑΙ μεταχειρισμένα προϊόντα που πωλούνται. 

Σκεφτείτε τώρα τους εμπόρους αυτοκινήτων. Σχεδόν όλοι σου λένε 6 μήνες εγγύηση καλής λειτουργίας. Γιατί ξέρουν ότι τόσο υποχρεούνται νομικά να σου δώσουν και γιατι επίσης ξέρουν ότι μετά τους 6 μήνες, αντε να αποδείξεις εσύ ότι δεν το κακομεταχειριστηκες το αυτοκίνητο, αλλά το παρέλαβες με πρόβλημα. 

Επεξ/σία από N3M3SiS
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, telis είπε

Δηλαδή αν μου καούν καμία 10αρια pixel σε οθόνη κινητού στον 1,5 χρόνο, θα πρέπει ΕΓΩ να βρω τρόπο να αποδείξω ότι είναι κατασκευαστικο λάθος; 

Μπορείς να διαβάσεις παραπάνω στην ΕΠΙΣΗΜΗ σελίδα της ΕΕ που τα λέει αυτά: 

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/greece/index_el.htm

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, N3M3SiS είπε

Αν το κινητό σου έχει 2 χρόνια εγγύηση από τον κατασκευαστή, όχι. 

Αν το κινητό σου έχει 1 χρόνο εγγύηση, ναι. 

(υπάρχει φυσικά και η περίπτωση να στο φτιάξουν και πάλι, για να αποφύγουν την διαμάχη και να μην εκτεθούν.) 

Αλλά αν αρνηθούν στην επισκευή και το κινητό έχει 1 χρόνο εγγύηση, ναι. 

Ναι το κατάλαβα το θέμα με τις διαφορές στις εγγυήσεις. 

Άλλο λέω. Πως να το αποδείξω ότι τα καμμενα πιξελ είναι από κατασκευαστικη αστοχία; ; προφανώς δεν μπορώ. 

Οπότε μαύρο σε όσους δίνουν μόνο 1 χρόνο εγγύηση 

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 10/9/2020 στις 12:32 ΠΜ, N3M3SiS είπε

Παρανοεις τα λεγόμενα μου. Όταν ένα προϊόν ο κατασκευαστής σου δίνει εμπορική εγγύηση ενος έτους, σημαίνει ότι και μετά την πάροδο του 6μηνου και έως τον 1 χρονο, θα σου καλύψει το ελαττωματικό προϊόν "no questions asked", ακριβώς γιατί η εμπορική του εγγύηση είναι 1 έτος. Αν κάποια εταιρία όπως η Samsung πχ σου παρέχει εμπορική εγγύηση 2 ετών, αυτό το no questions asked ισχύει για 2 χρόνια. 

Αυτό σημαίνει ότι εσένα σαν καταναλωτή ΔΕΝ σε βαραίνει το βάρος της απόδειξης της προυπαρξης του ελαττωματος για όσο διαρκεί η εμπορική εγγύηση του προϊόντος. 

Η νόμιμη 2ετης εγγύηση, αν ένα προϊόν έχει εγγύηση 1 έτος, θα έχει ισχύ, εάν η εταιρία σου αρνηθεί της επισκευή του προϊόντος (όπως έχει δικαίωμα) και τότε εσύ θα πρέπει να αποδείξεις ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό κατά την παράδοση. Καλή τύχη με αυτό.. 

Τελειως αυθαίρετο συμπέρασμα. 

Αυτό που γράφεις έχει λογική, στην συγκεκριμένη περίπτωση για την οποία συζητάμε όμως συμβαίνουν τα εξής:

α) η μονοετής εγγύηση για την οποία γίνεται η κουβέντα δίνεται από την Πλαίσιο Computers ΑΕΒΕ και όχι από τον κατασκευαστή

β) το ίδιο προϊόν στο ράφι επίσημου μεταπωλητή δίνεται με διετή εγγύηση

https://www.msystems.gr/speakers/creative-stage-2-1-soundbar-51mf8360aa000

Δημοσ.
40 minutes ago, telis said:

Ναι το κατάλαβα το θέμα με τις διαφορές στις εγγυήσεις. 

Άλλο λέω. Πως να το αποδείξω ότι τα καμμενα πιξελ είναι από κατασκευαστικη αστοχία; ; προφανώς δεν μπορώ. 

Οπότε μαύρο σε όσους δίνουν μόνο 1 χρόνο εγγύηση 

Ένα χρόνο είναι η εμπορική. Όλοι έχουν δύο χρόνια, βάσει κανονισμών ΕΕ. 

Το να μποϊκοτάρεις εταιρίες βάσει αυτής της λογικής, είναι μία λογική (και για πολλούς καλή) αντίδραση καταναλωτή. 

 

39 minutes ago, lightsout said:

Αυτό που γράφεις έχει λογική, στην συγκεκριμένη περίπτωση για την οποία συζητάμε όμως συμβαίνουν τα εξής:

α) η μονοετής εγγύηση για την οποία γίνεται η κουβέντα δίνεται από την Πλαίσιο Computers ΑΕΒΕ και όχι από τον κατασκευαστή

β) το ίδιο προϊόν στο ράφι επίσημου μεταπωλητή δίνεται με διετή εγγύηση

https://www.msystems.gr/speakers/creative-stage-2-1-soundbar-51mf8360aa000

Εάν διαβάσεις στην σελίδα της ΕΕ (https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/greece/index_el.htm), υπάρχει το: 

Εμπορική εγγύηση

Ποιος είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή της εγγύησης;

Το μέρος που παρέχει την εγγύηση, είτε ο πωλητής, είτε ο κατασκευαστής, είτε τρίτος εγγυητής. Να ανατρέχετε πάντα στην τεκμηρίωση που σας δόθηκε.

 

Παρέχεται δωρεάν;

Όχι απαραιτήτως. Ο έμπορος καθορίζει τους όρους, και επομένως μπορεί να παρέχεται δωρεάν ή έναντι πληρωμής.

 

Οπότε, ο κάθε έμπορος μπορεί να επιλέξει τι θα κάνει. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, lightsout είπε

Αυτό που γράφεις έχει λογική, στην συγκεκριμένη περίπτωση για την οποία συζητάμε όμως συμβαίνουν τα εξής:

α) η μονοετής εγγύηση για την οποία γίνεται η κουβέντα δίνεται από την Πλαίσιο Computers ΑΕΒΕ και όχι από τον κατασκευαστή

β) το ίδιο προϊόν στο ράφι επίσημου μεταπωλητή δίνεται με διετή εγγύηση

https://www.msystems.gr/speakers/creative-stage-2-1-soundbar-51mf8360aa000

Αν οποιοσδήποτε, σου παρέχει εμπορική εγγύηση ενός ή 2 ετών, απευθύνεσαι απευθείας σε αυτόν. Αν η εταιρία κατασκευής, δίνει 1 έτος, αλλά η MSystems σου δίνει 2 έτη, τον 2ο χρόνο απευθύνεσαι σε αυτόν που σου παρέχει τον2ο αυτό χρόνο. Εγώ αγόρασα μια τηλεόραση με 5ετης επέκταση εγγύησης. Εάν χαλάσει στα 4 χρόνια, ΔΕΝ θα απευθυνθώ στην Samsung, αλλά στα Media Markt από τα οποία αγόρασα την επέκταση της εμπορικής εγγύησης. 

 

Είχα αγοράσει παλιά ένα λαπτοπ από την MSystems. Η εταιρία το έδινε με 1 χρόνο εγγύηση. Κατά την αγορά, είχε επιλογή επέκτασης στα 2ετη ή στα 3 έτη (επί πληρωμή). Έτσι τον πρώτο χρόνο με κάλυπτε η Lenovo, τον 2ο και τον 3ο χρόνο η MSystems. Σε αλλα προϊόντα μπορεί αυτή την υπηρεσία να την παρέχει δωρεάν. 

 

Εάν παρολαυτα, δεν είχα αγοράσει καμμια επέκταση και εμένα με την μονοετή εγγύηση της Lenovo, πάλι θα μπορούσα στσ 2 χρόνο να αξιωσω εγγύηση και αντικατάσταση ΑΡΚΕΊ να ήμουν σε θέση να ΑΠΟΔΕΊΞΩ ότι το προϊόν όταν αγοράστηκε, είχε κάποιο ελλατωμα το οποίο προκάλεσε το πρόβλημα που αντιμετώπισα εγώ αργότερα. Αυτό είναι η νομική εγγύηση.

Επεξ/σία από N3M3SiS
Δημοσ.
Μόλις τώρα, N3M3SiS είπε

Αν οποιαδήποτε, σου παρέχει εμπορική εγγύηση ενός ή 2 ετών, απευθύνεσαι απευθείας σε αυτόν. Αν η εταιρία κατασκευής, δίνει 1 έτος, αλλά η MSystems σου δίνει 2 έτη, τον 2ο χρόνο απευθύνεσαι σε αυτόν που σου παρέχει τον 2ο χρόνο. Εγώ αγόρασα μια τηλεόραση με 5ετης επέκταση εγγύησης. Εάν χαλάσει στα 4 χρόνια, ΔΕΝ θα απευθυνθώ στην Samsung, αλλά στα Media Markt από τα οποία αγόρασα την επέκταση της εμπορικής εγγύησης. 

Αν και δεν διευκρινίζεται στο site της Msystems, η εγγύηση που δίνεται είναι του κατασκευαστή, ο συγκεκριμένος έμπορος δεν χορηγεί δικές του εγγυήσεις. 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, lightsout είπε

Αν και δεν διευκρινίζεται στο site της Msystems, η εγγύηση που δίνεται είναι του κατασκευαστή, ο συγκεκριμένος έμπορος δεν χορηγεί δικές του εγγυήσεις. 

Σε αυτή τη περίπτωση συμβαίνουν 2 τινά. 

Ή κάποιος από τους 2 έχει κάνει τυπογραφικό λάθος ή το ένα είναι παραεισαγωγη και το 2ο ελληνικής αντιπροσωπειας. 

Παράδειγμα. Αν αγοράσεις xiaomi από οποιονδήποτε επίσημο αντιπροσωπο στην Ελλάδα (Infoquest και συνεργάτες τους) έχεις 2 χρόνια εμπορική εγγύηση. 

Αν αγοράσεις Xiaomi από μαγαζί που βρήκες στο  Skroutz το οποίο ΔΕΝ το έχει πάρει από την Infoquest (επίσημος εισαγωγέας) τοτε το προϊόν σου έχει 1 χρόνο εμπορικη εγγύηση. 

 

Αγόρασα ρομποτική σκούπα από το πρώτο καταστημα στο Skroutz που βρήκα ότι έχει 2ετη εγγύηση Infoquest, δηλαδή ελληνικής αντιπροσωπίας. Τα περισσότερα είχαν κάνει μόνοι τους την εισαγωγή και παρείχαν εγγύηση ενός έτους, όσο δηλαδή δίνει η Xiaomi. Εδώ Ελλάδα ή Infoquest τα δίνει τα προϊόντα της με 2ετη εμπορική εγγύηση, άσχετα που ο κατασκευαστής σου δίνει μόνο 1.

 

Υ. Γ. Πάντως από ότι βλέπω γενικά, τα προϊόντα της Creative, και το Πλαίσιο με 2 χρόνια εγγύηση τα δίνει.  Τώρα γιατί το Soundbar το συγκεκριμένο ήρθε με 1.. Δεν ξέρω. 

Επεξ/σία από N3M3SiS
Δημοσ.

Επειδή με το ΠΛΑΙΣΙΟ είχα μπλέξει με καμένα πίξελ σε χρονική στιγμή μεταξύ του πρώτου και δεύτερου χρόνου πήρα τα @@@ .

Έστειλα στον συνήγορο του καταναλωτή το εξής 

Αναφορά σε κείμενο

Έχει γίνει αγορά φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή (λαπτοπ) στις 29.03.2014. Στην απόδειξη αναφέρεται εγγύηση ενός έτους κάτι το οποποίο αντιβαινει του νόμου 3043/2002 άρθρο 554Σύμφωνα με τον παραπανωπαραπάνω νόμο το προϊόν που έχω αγ οράσει είναι μέσα στα χρονικα όρια της εγγύησης. Βέβαια το κατάστημα αρνήθηκε την ύπαρξη τέτοιου νόμου και φυσικά αρνήθηκε την επιδιόρθωση του προβλήματος του υπολογιστή μου. Παρακαλώ πολύ τις ενέργειες σας έτσι ώστε να αποκατασταθει η εν λόγο παρεξήγηση.

και έλαβα το εξής 

Αναφορά σε κείμενο

ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΕΠΙΣΗΣ  ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΟΤΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΟΤΙ ΘΑ ΚΕΡΔΗΘΕΙ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ,ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΚΑΣΤΗ  

 

Σε απάντηση του παραπάνω σχετικού, σας γνωρίζουμε ότι ισχύουν οι  διατάξεις του Νόμου 2251/94 (ΦΕΚ191/Α/16-11-94) «Περί Προστασίας Καταναλωτών» και ειδικότερα οι διατάξεις του άρθρου 5 «Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις», όπως αυτές τροποποιήθηκαν και ισχύουν , καθώς και οι σχετικές διατάξεις (άρθρα 534, 537, 540 κλπ) του Αστικού Κώδικα, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Ειδικότερα, σχετικά με την εγγύηση, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ.4 του Ν.2251/94, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει : «Όταν παρέχεται εγγύηση στον καταναλωτή, ο προμηθευτής οφείλει να παρέχει αυτήν εγγράφως ή με άλλο τεχνικό μέσο αποτύπωσης που μπορεί να είναι διαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή. Σε περίπτωση προμήθειας καινουργών προϊόντων με μακρά διάρκεια ζωής (διαρκή καταναλωτικά αγαθά), η παροχή γραπτής εγγύησης είναι υποχρεωτική. Η εγγύηση πρέπει να περιλαμβάνει, με απλή, ευανάγνωστη και κατανοητή διατύπωση στην ελληνική γλώσσα, τουλάχιστον την επωνυμία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το προϊόν στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόμενό της, τη διάρκειά της και την έκταση της εδαφικής ισχύος της. Στην εγγύηση πρέπει να δηλώνονται, με σαφήνεια και πληρότητα, τα δικαιώματα που έχει ο καταναλωτής σύμφωνα με το εφαρμοστέο δίκαιο και να διευκρινίζεται ότι, τα δικαιώματα αυτά δεν θίγονται από την εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων. Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά, για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο τα προϊόντα αυτά αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους.»

Επίσης, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 534 του Αστικού Κώδικα «Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα», σύμφωνα με το άρθρο 537 παρ. 2 του Α.Κ. «το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση…»  και σύμφωνα με το άρθρο 540 του Α.Κ. «σε περίπτωση ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ’ επιλογή του: 1) να απαιτήσει χωρίς επιβάρυνσή του τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο … 2) να μειώσει το τίμημα …. 3) να υπαναχωρήσει από την σύμβαση ...».

Σύμφωνα με το άρθρο 554 του Α.Κ. «Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά».

Κατόπιν τούτου, δεν υφίσταται υποχρέωση παροχής διετούς εμπορικής εγγύησης. Θα πρέπει όμως στην εγγύηση να δηλώνονται τα ανωτέρω δικαιώματα του καταναλωτή σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος (άρθρα 534, 537, 540 κλπ του Αστικού Κώδικα, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει).

Κατά συνέπεια, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις  του άρθρου 540 του Α.Κ.  και ο προμηθευτής αμφισβητεί την ισχύ των δικαιωμάτων σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στα αρμόδια πολιτικά δικαστήρια.

 

Βέβαια μιλάμε για το 2015. Δεν νομίζω να έχει αλλάξει κάτι  όμως. Το μόνο σίγουρο είναι σαν καταναλωτές να μην ψωνίζουμε από μαγαζιά που σου παρέχουν 1 έτος εγγύηση.

Δημοσ.

Τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο N3M3SiS. Δεν υπάρχει 2 χρόνια "εγγύηση", υπάρχει 2 χρόνια νόμιμη εγγύηση από τον νόμο.

Και για αυτόν που ρωτά πώς μπορεί να "αποδείξει" ότι κάτι υπήρχε κατά την παράδοση (υποχρεωτικό μετά το 6μηνο), η απάντηση είναι α) είτε με καλή πίστη από τον πωλητή (που δεν έχει λόγο να το κάνει), είτε β) στο δικαστήριο.

Εγώ προσωπικά δεν αγοράζω τίποτα που δεν έχει 2 χρόνια (τουλάχιστον) εμπορική εγγύηση.

Αυτό που είπαν από το πλαίσιο στην αρχική ανάρτηση είναι νόμιμο. 1 χρόνο εμπορική εγγύηση δίνουν. Η απάντηση είναι να αγοράσεις κάτι παρεμφερές από αλλού...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...