korakios Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 1 λεπτό πριν, SeNNinhA είπε Η αντιπροσωπεία ωφειλει να σου δώσει προϊόν αντικαταστασης μετά τις 15 ημέρες μέχρι να επισκευάσει το δικό σου εκτός και εάν αναφέρει ξεκάθαρα στους όρους της ότι δεν παρέχει ενδιαφέρον , πηγή ?
SeNNinhA Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 2 λεπτά πριν, korakios είπε ενδιαφέρον , πηγή ? Ελληνική νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή Ν. 2251/1994 Άρθρο περί εγγυήσεων. Άρθρο 5α, παράγραφος 4 ΔΙΑΒΑΣΤΕ την βασική νομοθεσία
korakios Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 4 λεπτά πριν, SeNNinhA είπε Ελληνική νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή Ν. 2251/1994 Άρθρο περί εγγυήσεων. Άρθρο 5α, παράγραφος 4 ΔΙΑΒΑΣΤΕ την βασική νομοθεσία αυτό είναι η εμπορική . Απορίες: 1. μπορεί σε ένα προϊόν να αναγράφεται οτι δεν παρέχεται αντικατάσταση ? 2. αν δεν αναφέρεται κάτι ισχύει αυτόματα το 15 μέρες ?
SeNNinhA Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 5 λεπτά πριν, korakios είπε αυτό είναι η εμπορική . Απορίες: 1. μπορεί σε ένα προϊόν να αναγράφεται οτι δεν παρέχεται αντικατάσταση ? 2. αν δεν αναφέρεται κάτι ισχύει αυτόματα το 15 μέρες ? Δεν διαβάζετε αυτά που γράφουμε και με κουράζετε. Ναι, εμπορική εγγύηση - κατασκευαστής- αντιπροσωπεία. Νομιμη εγγύηση - καταστημα. 1. ΝΑΙ (για προιον προσωρινής αντικατάστασης) Έχει μπει και παράδειγμα από όρους της Samsung. 2. ΝΑΙ 1
cthulhucarbide Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, SeNNinhA είπε Η αντιπροσωπεία ωφειλει να σου δώσει προϊόν αντικαταστασης μετά τις 15 ημέρες μέχρι να επισκευάσει το δικό σου εκτός και εάν αναφέρει ξεκάθαρα στους όρους της ότι δεν παρέχει Άρα μπορεί απλά να γράψει στους όρους της ότι δεν δίνει προϊόντα αντικατάστασης και ξεμπέρδεψε. Άρα κανένα κατάστημα στον Ελλαδικό χώρο δεν είναι υποχρεωμένο από τον νόμο να παρέχει τίποτα και άμα τύχει κάποιος και το κάνει θα είναι από την καλή του την καρδιά, άρα πρακτικά μηδαμινός αριθμός. Επεξ/σία 3 Ιουνίου 2024 από cthulhucarbide
korakios Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 11 λεπτά πριν, cthulhucarbide είπε Άρα μπορεί απλά να γράψει στους όρους της ότι δεν δίνει προϊόντα αντικατάστασης και ξεμπέρδεψε. Άρα κανένα κατάστημα στον Ελλαδικό χώρο δεν είναι υποχρεωμένο από τον νόμο να παρέχει τίποτα και άμα τύχει κάποιος και το κάνει θα είναι από την καλή του την καρδιά, άρα πρακτικά μηδαμινός αριθμός. αν γράφει οτι δε δίνει , τότε ξεμένεις στο "εύλογο χρονικό διάστημα" μέσω ΣτΚ
SeNNinhA Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 13 λεπτά πριν, cthulhucarbide είπε Άρα μπορεί απλά να γράψει στους όρους της ότι δεν δίνει προϊόντα αντικατάστασης και ξεμπέρδεψε. Άρα κανένα κατάστημα στον Ελλαδικό χώρο δεν είναι υποχρεωμένο από τον νόμο να παρέχει τίποτα και άμα τύχει κάποιος και το κάνει θα είναι από την καλή του την καρδιά, άρα πρακτικά μηδαμινός αριθμός. Αντε πάλι από την αρχή.... Τα κατάστηματα είναι υποχρεα στην Νομιμη εγγύηση. Η νόμιμη εγγύηση δεν έχει πρόβλεψη για προσωρινή αντικατάσταση αλλά μόνο για εύλογο διάστημα επισκευής. Ο κατασκευαστής (και άρα κατ επέκταση η εκάστοτε αντιπροσωπεία) είναι υποχρεα στην εμπορικη εγγύηση. Εάν σε αυτή δεν αναγράφεται ότι δεν έχει υποχρέωση να σου παρέχει προϊόν προσωρινής αντικατάστασης τότε πρέπει να σου το παρέχει. Διαβάστε τους όρους των εγγυήσεων σας. Επιπλέον η εμπορική εγγύηση υπόκειται στα παρακατω: --- Άρθρο 5α Εμπορική εγγύηση Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 103 Νόμος 4512/2018 με ισχύ την 17/1/2018 1. Κάθε πωλητής ή παραγωγός μπορεί να παρέχει εμπορική εγγύηση, η οποία συνίσταται στην ανάληψη από μέρους του κάθε μορφής υποχρέωση έναντι του καταναλωτή, επιπλέον της νόμιμης εγγύησης, για επιστροφή του καταβληθέντος τιμήματος, αντικατάσταση, επισκευή ή φροντίδα με οποιονδήποτε τρόπο του καταναλωτικού αγαθού, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση, αν αυτό δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στη δήλωση εγγύησης ή στη σχετική διαφήμιση. Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 103 Νόμος 4512/2018 με ισχύ την 17/1/2018 1α. Όταν ένας παραγωγός παρέχει στον καταναλωτή εμπορική εγγύηση όσον αφορά στην ανθεκτικότητα ορισμένων αγαθών για ορισμένο χρονικό διάστημα, ο παραγωγός είναι άμεσα υπεύθυνος έναντι του καταναλωτή, καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής εγγύησης όσον αφορά στην ανθεκτικότητα, για την επισκευή ή την αντικατάσταση των αγαθών σύμφωνα με το άρθρο 542 του Αστικού Κώδικα. Ο παραγωγός δύναται να προσφέρει στον καταναλωτή πιο ευνοϊκές συνθήκες στη δήλωση εμπορικής εγγύησης όσον αφορά στην ανθεκτικότητα. Όπως προστέθηκε με το Άρθρο 64 Νόμος 4967/2022 με ισχύ την 9/9/2022 1β. Εάν οι προϋποθέσεις που ορίζονται στη δήλωση εμπορικής εγγύησης είναι λιγότερο ευνοϊκές για τον καταναλωτή από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στη σχετική διαφήμιση, η εμπορική εγγύηση είναι δεσμευτική βάσει των προϋποθέσεων που ορίζονται στη διαφήμιση σχετικά με την εμπορική εγγύηση, εκτός εάν πριν από τη σύναψη της σύμβασης πώλησης η σχετική διαφήμιση είχε διορθωθεί με τον ίδιο ή παρόμοιο τρόπο με αυτόν που πραγματοποιήθηκε. Όπως προστέθηκε με το Άρθρο 64 Νόμος 4967/2022 με ισχύ την 9/9/2022 2. Ο πωλητής ή παραγωγός παρέχει την εγγύηση της προηγούμενης παραγράφου εγγράφως ή πάνω σε άλλο σταθερό μέσο αποτύπωσης το οποίο είναι διαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή. Η εγγύηση περιλαμβάνει, με απλή, ευανάγνωστη και κατανοητή διατύπωση στην ελληνική γλώσσα, τουλάχιστον την επωνυμία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το αγαθό στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόμενό της, τη διάρκεια και την έκταση της εδαφικής της ισχύος, καθώς επίσης τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο καταναλωτής για να επιτύχει την εφαρμογή της εμπορικής εγγύησης. Στην εγγύηση αυτή δηλώνονται με σαφήνεια και πληρότητα τα δικαιώματα του καταναλωτή και διευκρινίζεται ότι τα δικαιώματα αυτά δεν θίγονται από την εμπορική εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων. Όπως τροποποιήθηκε με το Άρθρο 64 Νόμος 4967/2022 με ισχύ την 9/9/2022
andreaspA Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 5 ώρες πριν, cthulhucarbide είπε Ζήτησα προσωρινή αντικατάσταση και ο υπάλληλος λέει ότι δεν είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν κάτι τέτοιο ούτε έχουν διαθέσιμες συσκευές στο κατάστημα. Ο υπάλληλος ήταν κάθετος ότι δεν γίνεται με τίποτα Τι προιον ειναι? Τι εγγυηση εχει? Αν μας δωσεις αυτη την πληροφορια, θα σου πω με μεγαλυτερη βεβαιοτητα αν εχει υποχρεωση ο πωλητης να σου δωσει αντικατάταστη. Πολυ πιθανα εχει υποχρεωση ο αντιπροσωπος. 2 ώρες πριν, SeNNinhA είπε Τα κατάστηματα είναι υποχρεα στην Νομιμη εγγύηση. ολο το προβλημα πηγαζει απο το 'Νομιμη" εγγυηση. Οποιος το διαβαζει, σκεφτεται, νόμιμη και παρανομη. Οποτε η νόμιμη εγγύηση ειναι αυτη. Οτιδηποτε αλλο ειναι παράνομο. Νομιμη εγγυηση λοιπον, ονομαζεται η υποχρεωση του πωλητη να σου παραδωσει προιον που δεν εχει ελάττωμα και κανει αυτό που συμφωνήθηκε να κάνει.
SeNNinhA Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 (επεξεργασμένο) 30 λεπτά πριν, andreaspA είπε Τι προιον ειναι? Τι εγγυηση εχει? Αν μας δωσεις αυτη την πληροφορια, θα σου πω με μεγαλυτερη βεβαιοτητα αν εχει υποχρεωση ο πωλητης να σου δωσει αντικατάταστη. Πολυ πιθανα εχει υποχρεωση ο αντιπροσωπος. ολο το προβλημα πηγαζει απο το 'Νομιμη" εγγυηση. Οποιος το διαβαζει, σκεφτεται, νόμιμη και παρανομη. Οποτε η νόμιμη εγγύηση ειναι αυτη. Οτιδηποτε αλλο ειναι παράνομο. Νομιμη εγγυηση λοιπον, ονομαζεται η υποχρεωση του πωλητη να σου παραδωσει προιον που δεν εχει ελάττωμα και κανει αυτό που συμφωνήθηκε να κάνει. Γι αυτό οποίος ενδιαφέρεται να διεκδικεί τα δικαιώματα του ωφειλει πρώτα να τα γνωρίζει. Με μια απλή αναζήτηση βρίσκεις το ΦΕΚ του νόμου και διαβάζεις ακριβώς και κατά λέξη το τι λέει. Ξεκινάς με τους ορισμούς. Το έχω ξαναπεί. Μην περιμένετε έτοιμη τροφή. Αποκτήστε την δική σας άποψη. Επεξ/σία 3 Ιουνίου 2024 από SeNNinhA
filipprin Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 (επεξεργασμένο) 4. Σε περίπτωση αντικατάστασης του αγαθού ή ανταλλακτικού του, η εμπορική εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη τη διάρκειά της ως προς το νέο αγαθό ή ανταλλακτικό, εκτός αν σε αυτή ορίζεται διαφορετικά. Αν κατά τη διάρκεια ισχύος της εμπορικής εγγύησης, η οποία παρέχει επισκευή καταναλωτικού αγαθού, το αγαθό εμφανίσει κάποιο ελάττωμα και ο απαιτούμενος χρόνος επισκευής του υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάστασή του για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή.». Εδω δεν λεει οτι το προιον αντικαταστασης προερχεται αποκλειστικα απο τον κατασκευαστη αλλα οτι ο καταναλωτης το δικαιουτε κατα την διαρκεια της εμπορικης.Η εμπορικη μπορει να ειναι 1 χρονο πχ PS5 H τρια χρονια πχ gigbyte.Και ο νόμος οριζει οτι αποκλειστικώς υπεύθυνος για τής διαδικασίες μιας εγγύησης ειναι ο πωλητης.Αρα ειναι υποχρεωμένος να δωσει προιον αντικατάστασης και μετα ας τα βρει με την αντιπρωσωπεια 1 λεπτό πριν, SeNNinhA είπε Το έχω ξαναπεί. Μην περιμένετε έτοιμη τροφή. Αποκτήστε την δική σας άποψη. Επεξ/σία 3 Ιουνίου 2024 από filipprin
SeNNinhA Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 1 λεπτό πριν, filipprin είπε 4. Σε περίπτωση αντικατάστασης του αγαθού ή ανταλλακτικού του, η εμπορική εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη τη διάρκειά της ως προς το νέο αγαθό ή ανταλλακτικό, εκτός αν σε αυτή ορίζεται διαφορετικά. Αν κατά τη διάρκεια ισχύος της εμπορικής εγγύησης, η οποία παρέχει επισκευή καταναλωτικού αγαθού, το αγαθό εμφανίσει κάποιο ελάττωμα και ο απαιτούμενος χρόνος επισκευής του υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάστασή του για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή.». Εδω δεν λεει οτι το προιον αντικαταστασης προερχεται αποκλειστικα απο τον κατασκευαστη αλλα οτι ο καταναλωτης το δικαιουτε κατα την διαρκεια της εμπορικης.Η εμπορικη μπορει να ειναι 1 χρονο πχ PS5 H τρια χρονια πχ gigbyte.Και ο νόμος οριζει οτι αποκλειστικώς υπεύθυνος για τής διαδικασίες μιας εγγύησης ειναι ο πωλητης. Τα έχεις μπερδέψει. Υπεύθυνος για την παροχή της εμπορικης εγγύησης είναι αυτός που την δίνει. Δηλαδή ο κατασκευαστής ή όποιος αυτός ορίζει (πχ αντιπροσωπεία όπου υπάρχει). --- Νόμος 2251/1994 Άρθρο 5α 1α. Όταν ένας παραγωγός παρέχει στον καταναλωτή εμπορική εγγύηση όσον αφορά στην ανθεκτικότητα ορισμένων αγαθών για ορισμένο χρονικό διάστημα, ο παραγωγός είναι άμεσα υπεύθυνος έναντι του καταναλωτή, --- Να τα διαβάζετε όλα και να τα διαβάζετε σωστα Εάν πάλι ο πωλητής θέλει να δώσει και αυτός εμπορική εγγύηση είναι στην ευχέρεια του. Αλλά έχετε εσείς κάτι τέτοιο εγγράφως στα χέρια σας από το κατάστημα πώλησης?
filipprin Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 (επεξεργασμένο) 12 λεπτά πριν, SeNNinhA είπε Να τα διαβάζετε όλα και να τα διαβάζετε σωστα Καλα τα διαβαζουμε.Στην Ελληνική νομοθεσια η διδικασια παροχής υποχρεωτικης εγγύησης (ΤΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ δηλαδη)παρεχεται αποκλειστικα και μονο απο τον πωλητη.Εκει παω το προιον εκει το παιρνω επισκευασμενο και εκει ζηταω προιον αντικαταστασης ειτε προκειτε για εμπορικη μονο ειτε μίξη 1 εμπορικη και υποχρεωτικα αλλο ενα απο τον πωλητη.... Εφοσον το προοιν ειναι στην εμπορικη δικαιουμε προιον εξυπηρέτησης μετα τις 15 ημερες απο αυτον που εχω μπροστα μου και ειναι υπεύθυνος βαση νομου.Το που θα το βρει ειναι δικο του θεμα Επεξ/σία 3 Ιουνίου 2024 από filipprin
Moderators Malthador Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Moderators Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 5 minutes ago, filipprin said: Καλα τα διαβαζουμε.Στην Ελληνική νομοθεσια η διδικασια παροχής υποχρεωτικης εγγύησης (ΤΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ δηλαδη)παρεχεται αποκλειστικα και μονο απο τον πωλητη.Εκει παω το προιον εκει το παιρνω επισκευασμενο και εκει ζηταω προιον αντικαταστασης ειτε προκειτε για εμπορικη μονο ειτε μίξη 1 εμπορικη και υποχρεωτικα αλλο ενα απο τον πωλητη.... Αν πρόκειται να κάνεις χρήση της εμπορικής εγγύησης πας σε αυτόν που σου προσφέρει την εμπορική έγγυηση. Αν πρόκειται να κάνεις χρήση της νόμιμης εγγύησης πας υποχρεωτικά στον πωλητή. Παράδειγμα: αν πας στον πωλητή και του πεις «φτιάξ' το στα πλαίσια της εμπορικής εγγύησης που μου προσέφερε ο κατασκευαστής», τότε ο πωλητής θα σε παραπέμψει στον κατασκευαστή. 1
filipprin Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 57 minutes ago, Malthador said: Αν πρόκειται να κάνεις χρήση της εμπορικής εγγύησης πας σε αυτόν που σου προσφέρει την εμπορική έγγυηση. Εχω ενα PS 5 που επίσημα εχει 1 χρονο εμπορική εγγύηση και χαλασει στους 2 μηνες .Αμα χαλασει που θα το στειλω ?Στην ολανδια πακετο η εκει που το αγορασα.Αντε γιατι θα ξεχασουμε και αυτα που ξερουμε
Moderators Malthador Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 Moderators Δημοσ. 3 Ιουνίου 2024 10 minutes ago, filipprin said: Εχω ενα PS 5 που επίσημα εχει 1 χρονο εμπορική εγγύηση και χαλασει στους 2 μηνες .Αμα χαλασει που θα το στειλω ?Στην ολανδια πακετο η εκει που το αγορασα.Αντε γιατι θα ξεχασουμε και αυτα που ξερουμε Το PS5 μπορεί να έχει 1 χρόνο εμπορική εγγύηση, αλλά έχει και 2 χρόνια νόμιμης εγγύησης. Κατά κανόνα, όταν ένα προϊόν χαλάει μέσα στο χρονικό διάστημα της νόμιμης εγγύησης, κάνουμε χρήση της νόμιμης εγγύησης, γιατί η νόμιμη εγγύηση μας δίνει περισσότερα νομικά δικαιώματα από την όποια εμπορική. Οπότε θα το πας εκεί που το αγόρασες και -κάνοντας χρήση της νόμιμης εγγύησης- θα τους πεις να σου το επισκευάσουν ή να σου το αντικαταστήσουν (με ίδιο ή καλύτερο) ή να σου επιστρέψουν τα χρήματά σου.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα