grinder_ Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2020 Share Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2020 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ένα ζήτημα που απασχολεί πολλούς συνδρομητές, και το έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, είναι αυτό της αζημίως καταγγελίας της σύμβασης καρτοκινητού και επιστροφής του χρηματικού υπολοίπου των συνδρομητών ύστερα από τις τιμολογιακές τροποποιήσεις που ανακοινώνει κάθε φορά ο πάροχος. Μέχρι τώρα υπήρχαν αναφορές για επιστροφή χρηματικού υπολοίπου στην περίπτωση της οριστικής κατάργησης της σύνδεσης. Εδώ θα ασχοληθούμε με την επιστροφή του χρηματικού υπολοίπου στην περίπτωση της φορητότητας. Η ΕΕΤΤ αναφέρει σχετικά στον κανονισμό ότι: " Ειδικά για την καρτοκινητή τηλεφωνία, εφόσον τα τιμολόγια τροποποιηθούν σε διάστημα μικρότερο των τριών μηνών από την ημερομηνία ενημέρωσης του συνδρομητή, ο πάροχος οφείλει, εντός 30 ημερών και κατόπιν αίτησης του συνδρομητή, να επιστρέψει το εναπομείναν χρηματικό υπόλοιπο. " Και αν και μοιάζει αυτονόητο ότι "καταγγελία της σύμβασης αζημίως" θα μπορούσε να επιτευχθεί είτε με κατάργηση είτε με φορητότητα του αριθμού, αυτό στην πράξη δεν εφαρμόζεται καθόλου όπως έχουμε δει. Ύστερα από searching έπεσα σε διπλανό forum πάνω σε μια σημαντική αναφορά σχετικά με το ζήτημα. Χαίρομαι ιδιαίτερα που και άλλοι άνθρωποι δεν επαφίενται στα όσα υποστηρίζει και εφαρμόζει αυθαίρετα ένας πάροχος αλλά αντιθέτως διεκδικούν και ψάχνουν διεξοδικά τις επιλογές τους. Απαντάει λοιπόν η ΕΕΤΤ σε ερώτημα συνδρομητή: Αναφορά σε κείμενο Η καταγγελία μπορεί να γίνει είτε με κατάργηση της σύνδεσης είτε με φορητότητα του αριθμού σε άλλο δίκτυο. Στην επιστολή-αίτημα προς τον υφιστάμενο πάροχο συστήνουμε να τον ενημερώσετε για την επιλογή σας (κατάργηση σύνδεσης ή μέσω φορητότητας). Εάν ο πάροχος δεν συμμορφωθεί με τα οριζόμενα από τις διατάξεις του Κανονισμού Γενικών Αδειών, τότε μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤΤ για το ζήτημα παραθέτοντας τα πραγματικά περιστατικά και διατυπώνοντας το αίτημα σας. Τέλος, ακόμα και στην περίπτωση που αποφασίσετε να προχωρήσετε σε κατάργηση της σύνδεσης σας, ο υφιστάμενος πάροχος έχει υποχρέωση να διατηρήσει τον αριθμό σας για διάστημα 6 μηνών χωρίς να τον εκχωρήσει σε άλλο συνδρομητή. Εντός των 6 αυτών μηνών έχετε το δικαίωμα να αιτηθείτε νέα σύνδεση από τον πάροχο σας χρησιμοποιώντας τον αριθμό αυτό. Προκύπτουν λοιπόν τα εξής δύο πολύ σημαντικά: Ο συνδρομητής και μόνον αποφασίζει εάν θα προβεί σε κατάργηση ή φορητότητα του αριθμού του. Η επιλογή είναι καθαρά δική μας. Ακόμα και εάν γίνει κατάργηση, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα εντός 6 μηνών να χρησιμοποιήσει και πάλι τον ίδιο αριθμό. Άρα μπορεί να γίνει επανενεργοποίηση του αριθμού με νέα σύνδεση εάν το αποφασίσουμε. Μπορείτε να καλέσετε στο τμήμα καταναλωτών της ΕΕΤΤ στο 2106151194 καθημερινά 10-12 το πρωί για να επιβεβαιώσετε τα παραπάνω αν και είναι σχεδόν αδύνατον να βγάλετε γραμμή. :) Εγώ τουλάχιστον δεν τα κατάφερα, ούτε εγγράφως να λάβω σχετική ενημέρωση. Στην παραπάνω απάντησή της η ΕΕΤΤ αφήνει έκθετο οποίον παρόχο αρνείται να εφαρμόσει τα οριζόμενα του κανονισμού. Για να μην ακούμε λοιπόν διάφορους "παπαγάλους" ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, πάμε να δούμε πώς μπορούμε να λάβουμε το εναπομείναν χρηματικό υπόλοιπο στο τραπεζικό μας λογαριασμό, εφόσον η εφαρμογή των τροποποιήσεων από την ανακοίνωση της εταιρίας γίνει σε διάστημα μικρότερο των 3 μηνών. Να τονίσω ότι τα όσα περιγράφω παρακάτω αφορούν την διαδικασία της COSMOTE, αλλά ο κανονισμός ισχύει ρητά για όλους και υποθέτω πως η διαδικασία θα είναι παρόμοια και στους άλλους παρόχους. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Ενημέρωση παρόχου. Ενημερώστε την εταιρία μέσω της φόρμας επικοινωνίας καλύτερα για να λάβετε μοναδικό αριθμό αναφοράς (εναλλακτικά στη διεύθυνση:[email protected]) ότι ύστερα από τις τροποποιήσεις που ανακοίνωσαν επιθυμείτε να καταγγείλετε την σύμβαση αζημίως μέσω της φορητότητας του αριθμού σας σε άλλο δίκτυο και να σας κατευθύνουν σχετικά με την διαδικασία επιστροφής του χρηματικού υπολοίπου. Απάντηση παρόχου. Το πιθανότερο είναι να μην σας απαντήσουν καν, αλλά να σας καλέσουν τηλεφωνικά από την εξυπηρέτηση και σας πουν ότι κάτι τέτοιο δεν γίνεται, αφορά σε γενικό όρο που υπάρχει στις ανακοινώσεις, ισχύει για τα συμβόλαια, στα καρτοκινητά μπορείτε να αποχωρίσετε όποτε θέλετε κ.α. ευφάνταστα που θα σκαρφιστεί ο κάθε υπάλληλος που θα βρεθεί στην άλλη άκρη της γραμμής. Μην χάνεται τον χρόνο σας άσκοπα συζητώντας το και έρθετε σε αντιπαράθεση μαζί τους. Ζητήστε απλώς την απάντηση της εταιρίας στο αίτημά σας εγγράφως στο mail σας. Καταγγελία στην ΕΕΤΤ. Υποβάλετε την καταγγελία σας μέσω της φόρμας στο site (είτε μέσω mail εάν χρειάζεται να επισυνάψετε κάτι στη διεύθυνση:[email protected] επώνυμα μαζί με τα στοιχεία σας) παραθέτοντας μαζί την επίσημη αρνητική απάντηση που λάβατε προηγουμένως από τον πάροχο. Εξέταση καταγγελίας. Θα λάβετε αριθμό πρωτοκόλλου και η ΕΕΤΤ θα προωθήσει την καταγγελία σας στην εταιρία η οποία μέσα σε χρονικό περιθώριο 30 ημερών θα πρέπει να απαντήσει. Απάντηση παρόχου. Κατά πάσα πιθανότητα η εταιρία θα "τα μαζέψει", θα απολογηθεί και θα σας επιτρέψει επιτέλους να καταγγείλετε την σύμβαση μέσω φορητότητας. Θα σας ζητηθούν επίσης κάποια στοιχεία όπως iban, αντίγραφο ταυτότητας κτλ. για να γίνει η επιστροφή του χρηματικού υπολοίπου. Φορητότητα του αριθμού. Προβείτε στην φορητότητα του αριθμού σας στο νέο δίκτυο και ενημερώστε εκ νέου τον παλιό πάροχο μόλις ολοκληρωθεί. Καλό είναι να τους επισημάνετε από την αρχή ότι οφείλουν εντός 30 ημερών να πιστώσουν τα χρήματα. *Συμβουλή, εάν βρείτε διάφορα "εμπόδια" στην διαδικασία φορητότητας από τον νέο πάροχο (όπως ότι η φορητότητα κοστίζει χ ποσό, κάνουν φορητότητες μόνο σε συμβόλαια και όχι καρτοκινητά, δεν υπάρχουν κάρτες sim, έχει πέσει το σύστημα, η φορητότητα θα ολοκληρωθεί σε χ μήνες και άλλα "παραμύθια") μπορείτε να προβείτε σε νέα καταγγελία προς το νέο πάροχο που εμποδίζει την διαδικασία. Αν και τελευταία έχουν "χαλαρώσει" οι φορητότητες, τα αναφέρω για να είστε προετοιμασμένοι στο τι μπορεί να αντιμετωπίσετε. Πίστωση του ποσού. Εμένα καθυστέρησε αρκετά, περίπου 30 ημέρες, χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος. Θα προσπαθήσουν να το τραβήξουν όσο μπορούν χρονικά αλλά τελικά θα ολοκληρωθεί η επιστροφή του ποσού στον τραπεζικό σας λογαριασμό και η περιπέτειά σας θα τελειώσει. ΕΠΙΛΟΓΟΣ Ακόμα και εάν δεν σκοπεύετε να κάνετε φορητότητα του αριθμού σας στο άμεσο μέλλον θεωρώ αρκετά χρήσιμη την δυνατότητα της καταγγελίας σύμβασης αζημίως στα καρτοκινητά. Οι πάροχοι έμμεσα εκβιάζουν με την οριστική κατάργηση του αριθμού και κάνουν το οτιδήποτε για να αποκρύψουν και να μην εφαρμόσουν αυτό που κατά τα άλλα φαρδιά πλατιά προβάλουν "ως δικαίωμα των συνδρομητών" στις ανακοινώσεις τους. Μπορούμε να αντιταχθούμε στις συντονισμένες αυξήσεις των εταιριών μέσω της φορητότητας του αριθμού μας και ταυτόχρονα να μας αποδοθεί το χρηματικό υπόλοιπο. Αυτό αποτελεί ένα ισχυρό "όπλο" που έχουμε ως καταναλωτές και η διάχυση αυτής της πληροφορίας στους συνδρομητές θα φέρει τους παρόχους σε αρκετά άβολη θέση. Προσωπικά η αίσθηση που έχω αποκομίσει από τις κάμποσες καταγγελίες που έχω κάνει στην ΕΕΤΤ δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτική. Σίγουρα όμως άλλοι μπορεί να είχαν διαφορετικές εμπειρίες και όπως φαίνεται υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που δουλεύουν και προσπαθούν στην ΕΕΤΤ. Σε κάθε περίπτωση ας αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας παρέχονται από την νομοθεσία και ας πιέσουμε ώστε να υπάρξει μια στροφή ακόμα και αν πιστεύουμε πως δεν έχει κάποιο αντίκτυπο άμεσα. Αφιερώστε λίγο από τον χρόνο σας και ίσως κάνουμε την διαφορά. Ευπρόσδεκτες όσες σχετικές εμπειρίες και αναφορές έχετε και οτιδήποτε άλλο αξίζει να προστεθεί στον οδηγό. 3 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Aurumnus Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2020 Share Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2020 Χρήσιμο. Ευχαριστώ! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
geo9419 Δημοσ. 22 Ιουνίου Share Δημοσ. 22 Ιουνίου Όντως πολύ χρήσιμος οδηγός έκανα δύο καταγγελίες στην ΕΕΤΤ και μετά από έξι μήνες μου επέστρεψαν το χρηματικό μου υπόλοιπο που ήταν 300 ευρώ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Titos301 Δημοσ. 23 Ιουνίου Share Δημοσ. 23 Ιουνίου 18 ώρες πριν, geo9419 είπε Όντως πολύ χρήσιμος οδηγός έκανα δύο καταγγελίες στην ΕΕΤΤ και μετά από έξι μήνες μου επέστρεψαν το χρηματικό μου υπόλοιπο που ήταν 300 ευρώ. αυτος το εκανες για καρτοκινητο; πχ εγω εχω μαζεψει τωρα ενα χ ποσο σε € απο ανανεωσεις μπορω να ζητησω να μου το δωσουν οταν φυγω απο αυτους για να μην το χασω; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
geo9419 Δημοσ. 23 Ιουνίου Share Δημοσ. 23 Ιουνίου Ναι για καρτοκινητό, έκανα χρήση της φορητότητας και του νόμου που αναφερει οτι όταν η εταιρία αλλαξει την τιμολογιακής της πολιτικής άμεσα και όχι εντός τριμήνου μπορείς να καταγγείλεις την σύμβαση, να αλλάξεις πάροχο και να ζητήσεις το χρηματικό σου υπόλοιπο. Η cosmote αυξησε τα τιμολόγια της τον Νοέμβριο αφού το ανακοίνωσε τον Οκτώβριο. Βεβαια δεν τον παραδέχονται τον νόμο και θελει καταγγελία στην ΕΕΤΤ όπου τους αναγκάζει να επιστρέψουν τα χρήματα. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα