Προς το περιεχόμενο

Πολλαπλές αποσυνδέσεις σε ADSL γραμμή (Nova)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχοντας ψαχτεί μόνος μου, μιλώντας με την εξυπηρέτηση πελατών κλπ., είπα να ζητήσω και μια άποψη από δω (warning, ίσως καταλήξει σε σεντονάκι το ποστ).

~ 1.5 χρόνο στην Nova (ερχόμενος από Cosmote), δεν είχα κανένα παράπονο μέχρι πρόσφατα (σε σχέση με την προηγούμενη φορά που ήμουν στην Nova). Οι αποσυνδέσεις πρέπει να ήταν ελάχιστες (αν όχι μηδενικές, σίγουρα όμως καμία σε ώρες βαριάς χρήσης). Από τα πρώτα πράγματα που έκανα ήταν να ζητήσω αλλαγή σε fastpath, κι εκεί κανένα πρόβλημα, σε μια ώρα το είχαν γυρίσει. Δυστυχώς, δεν έχω κάποιο screenshot από εκείνη την περίοδο, αλλά η γραμμή ήταν σε καλά επίπεδα γενικά, με περίπου 16Mbps/1Mbps (κοντά στα attainable επίπεδα), με λιγοστά CRC Errors, σε 6άρι SNR. Μέχρι εδώ, όλα καλά. Επίσης, η συνδεσμολογία, πιστεύω, είναι η σωστή. Φιλτράκι στο τηλέφωνο στην μια γραμμή (στην κύρια, αν δεν κάνω λάθος, αφού είναι στο σαλόνι), το modem/router σε άλλη γραμμή, απευθείας, στο δωμάτιο.

Από τέλη Ιουνίου - τέλη Ιουλίου ξεκίνησαν τα χοντρά προβλήματα. Ακουγόνταν θόρυβος στο τηλέφωνο, που εξελίχθηκε στο να ακούμε και ομιλίες τρίτων (τουλάχιστον στην ίδια πολυκατοικία). Το internet άρχισε να σέρνεται, σε γελοία επίπεδα (πχ. έφτασε και 1Mbps). Κι εδώ δεν έχω κάποιο screenshot και δυστυχώς δεν θυμάμαι και κάποια νούμερα. Ωστόσο. δεν θυμάμαι να είχε τρελές αποσυνδέσεις. Με τα πολλά, δηλώθηκε βλάβη, ήρθαν κάμποσοι τεχνικοί από Nova-οτε, ψιλοέριχναν το μπαλάκι ο ένας στον άλλον και τελικά είχε γενικό θέμα η περιοχή. Δεν ξέρω αν συνέβη λόγω έργων ΕΥΔΑΠ (μιας και η γειτονιά είχε καταντήσει κανονικό εργοτάξιο), φαντάζομαι όμως ότι δεν θα έσκαψαν μέχρι τον χαλκό του ΟΤΕ. Εν τέλει, λύθηκε το πρόβλημα (βέβαια στον κατανεμητή της πολυκατοικίας μας άλλαξαν θέση, δεν ξέρω γιατί να πω την αλήθεια, απλώς το αναφέρω). Έκτοτε, όλα δούλευαν μια χαρά.

Εδώ και περίπου δυο μέρες, οι αποσυνδέσεις δεν είχαν προηγούμενο. Το SNR έπαιζε συνεχώς, τα CRC Errors σε κάθε refresh ανέβαιναν κατά εκατοντάδες, τόσο στο up όσο και στο down. Μιλώντας χτες με την εξυπηρέτηση, ο κύριος που μίλησα την είδε "καθαρή" την γραμμή και μου είπε να βγάλω το τηλέφωνο εντελώς, ώστε να δούμε αν πρόκειται για το φίλτρο. Παράλληλα, είχε δηλώσει το θέμα για παρακολούθηση από το τεχνικό τμήμα. Βγήκε, λοιπόν, το τηλέφωνο από την γραμμή (από τις 13:00 μέχρι περίπου τις 22:00-23:00). Στο διάστημα αυτό, συνεχίστηκε το πρόβλημα. Ίσως να μειώθηκαν κάπως οι αποσυνδέσεις, αλλά το SNR και τα CRC συνέχιζαν να ανεβοκατεβαίνουν. Από όταν μπήκε το τηλεφωνο μέχρι σήμερα στις 12:00, το ίδιο (τώρα στα ξημερώματα προς πρωί δεν ξέρω τι γινόταν, ας πούμε περίπου 03:00 - 10:00). Ξαναδοκίμασα, από τις 12:00-14:00 χωρίς το τηλέφωνο και μια από τα ίδια. Μπήκε καινούριο φιλτράκι μετά, αλλά είχαμε ακόμα μια αποσύνδεση πριν πάρω ξανά την εξυπηρέτηση. Αυτήν την φορά, απλώς είδαν το fastpath και άλλαξαν σε interleaved, ανέβασαν και το SNR σε 8αρι και μου είπαν να ξαναβγάλω το τηλέφωνο και θα το παρακολουθούν. Αυτές είναι οι μετρήσεις τώρα:

1156766403_2020-08-20(3).png.a4c23ba63f8b89fc52bbc123509da1a0.png

Μέχρι στιγμής, δεν έχω καμία αποσύνδεση (~1.5 ώρα uptime).

Το ερώτημα είναι το εξής: το πρόβλημα ήταν μόνο το fastpath, το οποίο μέχρι σήμερα δεν είχε δημιουργήσει κανένα θέμα (όπως και με τον προηγούμενο πάροχο που ήταν κι εκεί σε fastpath); Ή μήπως είναι και κάτι άλλο πχ. εσωτερική καλωδίωση, το ενδεχόμενο να έχει πειραχτεί κάτι κάπου (😃😃) κλπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, HateMe είπε

Το ρούτερ πρέπει να μπαίνει απευθειας στην κεντρική.
 

Το θέμα μου είναι ότι δεν μπορώ να τραβήξω ethernet από κει μέχρι εδώ που το έχω τώρα για τις τεσσερις συσκευές που συνδέονται έτσι.

Το δοκίμασα κι αυτό όμως, μιας και μου το πρότειναν στην τεχνική υποστήριξη. Παρ' όλο που 3.5+ χρόνια (2 στον ΟΤΕ και 1.5 τώρα στην Nova), δεν μου έχει εμφανίσει τέτοια προβλήματα εδώ που το χω. Εν τέλει, και στην κεντρική πρίζα έκανε νούμερα.

Μέσα σε αυτήν την διαδικασία όμως, να μεταφέρω το ρούτερ από το δωμάτιο στο σαλόνι, "ανακάλυψα" ότι κάπου χαμένο στα καλώδια πίσω υπήρχε ένα (V)DSL Splitter (το ρούτερ συνδεδεμένο στην είσοδο για το router, προφανώς). Το περίεργο, λοιπόν, είναι ότι αφότου το έβγαλα αυτό, το router ήταν up σχεδόν όλο το ΣΚ (μέχρι πριν περίπου 1.5 ώρες, εκτός αν αποσυνδέθηκε και τα ξημερώματα κάποια στιγμή). Τα CRC ήταν περίπου 40+ up/600+ down. Στο σαλόνι, που μπήκε για κανα τρίωρο 100% μόνο του, 100% χωρίς κάποιο φίλτρο/splitter, έπεσε 2-3 φορές.

Αυτή είναι η εικόνα τώρα (~90 λεπτά uptime):

2020-08-24.png.a76fbf67b2be6a4dd7f04d52d119be4b.png

Στο ενδιάμεσο από το πρώτο ποστ (την Παρασκευή), με ξαναγυρίσανε σε fastpath και 6άρι SNR γιατί, όπως μου είπαν στην τεχνική υποστήριξη, "φαίνεται παίζει καλύτερα με αυτές τις ρυθμίσεις". Περιττό να πω ότι χωρίς το error correction του interleaved δεν περίμενα καμία βελτίωση, αλλά δεν είπα τίπότα. Και πράγματι, μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου, δεν υπήρχε.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Ας δώσω ένα update για το μαμώτο.

Σε αυτές τις τρεις βδομάδες που μεσολάβησαν από το τελευταίο ποστ, για μια βδομάδα (την προηγούμενη), η κατάσταση φάνηκε να στρώνει (σχεδόν συνεχόμενο uptime). Βέβαια, κλείδωνα κάνα-δυο Mbps κάτω από όσα κλείδωνα και υπήρχε και το latency λόγω interleaved, αλλά whatever. Τα CRC Errors βέβαια παρέμεναν υψηλά.

Τις τελευταίες 4-5 μέρες, ωστόσο, ξαναείχα τα ίδια θέματα. Ειδικά τις τελευταίες δύο, η κατάσταση ήταν εντελώς ανυπόφορη. Uptime από ελάχιστα δευτερόλεπτα μέχρι, στην καλύτερη, 10 λεπτά. Κι αυτό να επαναλαμβάνεται για ώρες. Όλα τα νούμερα (CRC, SNR κλπ) πήγαιναν πάνω-κάτω σε κάθε refresh.

Στις (καθημερινές) τηλεφωνικές επικοινωνίες με την τεχνική υποστήριξη, βαρέθηκα να επαναλαμβάνω τα ίδια βήματα, πραγματικά. "Βγάλε φίλτρα", "Πήγαινε το router στην κεντρική πρίζα", "Βγάλε το τηλέφωνο για κάποιες ώρες", "Κάτσε να δοκιμάσε την τάδε ρύθμιση" (σ.σ. δεν μου ανέφεραν ποτέ τι ρύθμιση έκαναν) κλπ. Μάταια προσπαθούσα  να τους εξηγήσω ότι το ζήτημα δεν λυνόταν με καμία από αυτές τις ενέργειες. Ένας μου είπε ότι βλέπει κάποιο "βραχυκύκλωμα". Δεν είπα τίποτα, καθώς δεν ήθελα να το παίξω έξυπνος για κάτι που δεν έχω ιδέα. Αλλά, αν αναφερόταν στην εσωτερική καλωδίωση, δεν θα υπήρχε συνεχώς πρόβλημα κι όχι σε τυχαία διαστήματα;

Τέλοσπαντων, μετά την τελευταία επικοινωνία, υπάρχει η εξής εικόνα:

Spoiler

930747926_2020-09-15(2).png.e8300983391f907ab57b934981a28343.png

1535965072_2020-09-15(3).png.61b4688a0c1475adb586549c01aa17dd.png

Όπως φαίνεται, ο τελευταίος με γύρισε σε ... G.dmt (🤣🤣🤣). Αναρωτιέμαι αν το επόμενο βήμα, προτού αποφασίσουν να στείλουν κάποιον τεχνικό, είναι να με γυρίσουν σε G.lite. Χρόνια είχα να δω σύνδεσή μου να σέρνεται κυριολεκτικά (από εποχές που conn-x με τα  2/4/8/όσα ήταν τέλοσπαντων Mbps που δίναν κατά κύριο λόγο).

On a side note (μιας και δεν γνωρίζω), υπάρχει κάποιο θέμα όταν το uptime διαφέρει ανάμεσα σε IPv4 και 6 (όχι απαραίτητα για το 1 sec που είναι παραπάνω, αλλά έχω δει και διαφορά >10 sec);

Δεν βλέπω να ξεμπερδεύω εύκολα, μιας και τους βλέπω να πατάνε πάνω στο "έως 24", άσχετα που μέχρι τον Ιούνη η γραμμή ήταν "πεντακάθαρη" όπως μου λέγανε, ακόμα και σε fastpath. Και δυστυχώς, είμαι "δεμένος" μέχρι τον Μάρτιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εμένα μου μοιάζει ότι κάποιος οτετζης σου άλλαξε ζεύγος .... Μονο  όταν κάνεις το χαρτί να φύγεις μπορεί  να πουν να στο φτιάξουν . Και δες και στο κατανεμητή πόσο χάνει 

Επεξ/σία από Mhlogiatros
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι παραπάνω από 24 ώρες και, φυσικά, ούτε το G.dmt δούλεψε. Τουλάχιστον τέσσερις αποσυνδέσεις, εκατοντάδες/χιλιάδες CRC errors σε up/down. Για να δούμε, τι άλλο θα σκαρφιστούν εκεί στην τεχνική υποστήριξη (δυστυχώς δεν πρόλαβα να τους πάρω σήμερα).

18 ώρες πριν, Mhlogiatros είπε

Εμένα μου μοιάζει ότι κάποιος οτετζης σου άλλαξε ζεύγος .... Μονο  όταν κάνεις το χαρτί να φύγεις μπορεί  να πουν να στο φτιάξουν . Και δες και στο κατανεμητή πόσο χάνει 

Επειδή δεν γνωρίζω (δεν νομίζω να το είχα συναντήσει κιόλας στην σχολή 🤣), τι σημαίνει "αλλαγή ζεύγους"; Φαντάζομαι μιλάμε για καλώδια. Αυτή η αλλαγή γίνεται στο Αστικό Κέντρο, αν δεν κάνω λάθος, έτσι; Παρεπιπτόντως, στον κατανεμητή, ο τεχνικός του ΟΤΕ είχε αλλάξει θέση στα καλώδια από π.χ. το 7 στο 6. Δεν ξέρω αν σημαίνει κάτι αυτό ή αν σχετίζεται;

Μέτρηση κατευθείαν στον κατανεμητή γίνεται με κάτι άλλο πέρα από τα επαγγελματικά όργανα μέτρησης ποιότητας (π.χ. με ρουτέρ και λάπτοπ);

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, panatha1369 είπε

δοκιμασε και με αλλο ρουτερ..ειναι σαπακι αυτο που εχεις..

Δυστυχώς δεν έχω/μπορώ να πάρω κάποιο άλλο αυτήν την περίοδο.

Παρ' όλα αυτά, το H108N το έχω σχεδόν μια πενταετία (μόνο την διετία που είχα Cosmote και είχε μπει το Speedport δεν δούλεψε) και δεν μου είχε κάνει ποτέ νερά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...