Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
5 ώρες πριν, cabdik είπε

μην σπατε το κεφαλακι σας......  την μεγιστη οικονομια την εχουμε, οταν το αυτοκινητο λειτουργει στην περιοχη στροφων, της μεγιστης ΡΟΠΗΣ...!!    τοτε ειναι που ο κινητηρας "στροφαρει" πιο ανετα- δυνατα- ξεκουραστα...!   αν κινεισαι σε αυτη την περιοχη, εχεις αυτοματα και την μικροτερο "ζορισμα" του κινητηρα........αρα και την μικροτερη καταναλωση.  

οι νεοι κινητηρες με την τελευταια μοδα των "μικρων" Turbo και την καταλληλη χαρτογραφηση, στοχος ειναι απο την μια να "βγαλουν" πολλα αλογα απο μικρου κυβισμου κινητηρα. αλλα -παραλληλα- να κανουν την αποδοση του κινητηρα πιο "γραμμικη"...!   που αυτο σημαινει...,  μεγιστη ροπη σε μεγαλυτερο φασμα στροφων...! ετσι θα μπορει, ο μικρου κυβισμου κινητηρας να "τραβαει" απο πολυ χαμηλες στροφες, ωστε να συμπεριφερεται το αυτοκινητο με ζωντανια, και οχι με την νωχελικοτητα που ειχαν οι παλιοι  1000αρηδες κινητηρες των 50-55 ΗΡ...!!  

καποτε, τα TURBO εμπαιναν για να δωσουν επιδοσεις πυραυλου σε ενα αμαξι.  το τουρμπισμα γινοταν στις 3-3500 και μετα, και ενοιωθες μια αποτομη δυναμη να σε σπρωχνει, σαν να σε σπρωχνει F-35 απο πισω.....!!!    και φυσικα η οδηγηση αυτων των αυτοκινητων ηταν πολυ πιο δυσκολη..!   τωρα απλα νοιωθεις την δυναμη, αλλα σε πολυ πιο "πολιτισμενο" και "ευγενικο" επιπεδο, του στυλ ......"κατσε να σε βοηθησω να ανεβεις την ανηφορα..."!!!!  :lol:

Αυτο το καποτε δεν ισχυει, ακομα πολλα αυτοκινητα (ειδικα οταν μιλαμε απο 1.8-2 λιτρα και ανω) το Turbo το εχουν να ανοιγει πανω απο τις 2500-3000 στροφες και ναι σε κολαει στο καθισμα (καλυτερη αισθηση κατεμε δεν υπαρχει).

  • Like 1
  • Απαντ. 120
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
19 hours ago, cabdik said:

την μεγιστη οικονομια την εχουμε, οταν το αυτοκινητο λειτουργει στην περιοχη στροφων, της μεγιστης ΡΟΠΗΣ...!! 

Δεν έχεις τη μέγιστη οικονομία. 

Έχεις την καλύτερη απόδοση για το καύσιμο που καις. 

  • Like 1
Δημοσ.

Στην εθνική με cruise control πετυχαίνεις την καλύτερη οικονομία, όσο και καλός να είσαι στο πάτημα και χαλάρωμα του γκαζιού 

Δημοσ.
2 hours ago, telis said:

Στην εθνική με cruise control πετυχαίνεις την καλύτερη οικονομία, όσο και καλός να είσαι στο πάτημα και χαλάρωμα του γκαζιού 

nope

Δημοσ.
1 ώρα πριν, KoreanW είπε

nope

Δηλαδή αν μιλάμε για την ίδια μέση ωριαία ταχύτητα σε μια διαδρομή σε εθνική, το cruise control καίει περισσότερο από έναν οδηγό. Αυτό λες

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, telis είπε

Δηλαδή αν μιλάμε για την ίδια μέση ωριαία ταχύτητα σε μια διαδρομή σε εθνική, το cruise control καίει περισσότερο από έναν οδηγό. Αυτό λες

To cruice control κραταει την ιδια ταχυτητα σε ολη την διαδρομη σωστα, αυτο σημαινει πως σε ανηφορες επιταχυνει και σε κατηφορες φρεναρει....Οποτε Ισως (δεν το εχω ψαξει ποτε) οντως να μην προσφερει την καλυτερη καταναλωση.

Δημοσ.
50 minutes ago, telis said:

Δηλαδή αν μιλάμε για την ίδια μέση ωριαία ταχύτητα σε μια διαδρομή σε εθνική, το cruise control καίει περισσότερο από έναν οδηγό. Αυτό λες

ναι αυτό λέω

και ο λόγος είναι ότι στα ισόπεδα τμήματα της διαδρομής το cc συντηρεί αχρείαστα στροφές στον κινητήρα
αντί να επιτρέπει το coasting και τη διαλειμματική ώθηση

Δημοσ.
18 λεπτά πριν, KoreanW είπε

ναι αυτό λέω

και ο λόγος είναι ότι στα ισόπεδα τμήματα της διαδρομής το cc συντηρεί αχρείαστα στροφές στον κινητήρα
αντί να επιτρέπει το coasting και τη διαλειμματική ώθηση

Δεν συμφωνώ, δεν μπορώ να πιστέψω πως το πατάω και αφήνω γκάζι μπορεί να είναι πιο λεπτομερές από ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρακολουθεί εκατοντάδες φορές το δευτερόλεπτο ένα σωρό παραμέτρους για να δώσει όση ισχύ χρειάζεται ο κινητήρας για να κρατήσει την μέση ταχύτητα. 

Επίσης αυτό στην ευθεία είναι εντελώς αυθαιρέτο. Την καλύτερη οικονομία την έχεις στην ευθεία, πατώντας το ελάχιστο γκάζι για να διατηρήσεις την ταχύτητα που θες. Πως το κάνεις αυτό με την διαδικασία που περιγράφεις; 

Δημοσ.
27 λεπτά πριν, telis είπε

Δεν συμφωνώ, δεν μπορώ να πιστέψω πως το πατάω και αφήνω γκάζι μπορεί να είναι πιο λεπτομερές από ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρακολουθεί εκατοντάδες φορές το δευτερόλεπτο ένα σωρό παραμέτρους για να δώσει όση ισχύ χρειάζεται ο κινητήρας για να κρατήσει την μέση ταχύτητα. 

Επίσης αυτό στην ευθεία είναι εντελώς αυθαιρέτο. Την καλύτερη οικονομία την έχεις στην ευθεία, πατώντας το ελάχιστο γκάζι για να διατηρήσεις την ταχύτητα που θες. Πως το κάνεις αυτό με την διαδικασία που περιγράφεις; 

Ερώτηση. Πότε θα κάψει λιγότερο; Οι συνθήκες είναι: κατηφόρα και μετά ακολουθεί ανηφόρα. Το c.c.  που στην ανηφόρα θα πέσουν οι στροφές αρκετά ή εγώ που θα επιταχύνω στην κατηφόρα για να έχω στροφές κοντά στην ροπή μου κατά την διάρκεια της ανηφόρας; Βέβαια, νομίζω ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική ανάλογα με τον δρόμο και τις κλίσεις του (ανηφόρες- κατηφόρες).

Δημοσ.
33 minutes ago, telis said:

Δεν συμφωνώ, δεν μπορώ να πιστέψω πως το πατάω και αφήνω γκάζι μπορεί να είναι πιο λεπτομερές από ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρακολουθεί εκατοντάδες φορές το δευτερόλεπτο ένα σωρό παραμέτρους για να δώσει όση ισχύ χρειάζεται ο κινητήρας για να κρατήσει την μέση ταχύτητα. 

Επίσης αυτό στην ευθεία είναι εντελώς αυθαιρέτο. Την καλύτερη οικονομία την έχεις στην ευθεία, πατώντας το ελάχιστο γκάζι για να διατηρήσεις την ταχύτητα που θες. Πως το κάνεις αυτό με την διαδικασία που περιγράφεις; 

το cc εξ ορισμού σκοπό δεν έχει την εξοικονόμηση αλλά τη διατήρηση σταθερης ταχύτητας

ανεξάρτητα αν συμφωνεί κάποιος,
ο ρυθμός της κατανάλωσης καυσίμου είναι μεγαλύτερος όταν στροφάρει παραπάνω ένας κινητήρας παρά στο ρελαντί

όταν λοιπόν το cc στροφάρει συνεχώς τον κινητήρα για να δώσει μια  ελάχιστη ώθηση,
η παρατεταμένη λειτουργία εκτός ρελαντί συνεπάγεται ένα μεγαλύτερο ποσό καυσίμου να χάνεται σε απώλειες (θερμική ενέργεια κλπ)

  • Like 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, laz1 είπε

Ερώτηση. Πότε θα κάψει λιγότερο; Οι συνθήκες είναι: κατηφόρα και μετά ακολουθεί ανηφόρα. Το c.c.  που στην ανηφόρα θα πέσουν οι στροφές αρκετά ή εγώ που θα επιταχύνω στην κατηφόρα για να έχω στροφές κοντά στην ροπή μου κατά την διάρκεια της ανηφόρας; Βέβαια, νομίζω ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική ανάλογα με τον δρόμο και τις κλίσεις του (ανηφόρες- κατηφόρες).

Το cc αν έχεις λάθος σχέση στο κιβώτιο και δεν μπορεί να κρατήσει την ταχύτητα που του έχεις ορίσει, το απενεργοποιει το αυτοκίνητο. Αν κρατήσει στην ανηφόρα θα πει ότι είναι μέσα στις παραμέτρους λειτουργίας λόγω ροπής. Επίσης τα αυτόματα αυτοκίνητα σε ανηφόρα με cc αποφασίζουν μόνα τους ποια σχέση θα έχουν στο κιβώτιο, και είναι η βέλτιστη για να είναι κοντά στην ροπή.

Η επιτάχυνση που λες στην κατηφόρα είναι μια σωστή προσέγγιση , όμως είναι αδύνατον να ξέρεις από πριν πόσο ακριβώς πρέπει να επιταχύνεις, ώστε να φτάσεις στην κορυφή της ανηφόρας με σταθερό γκάζι και την σωστή ταχύτητα. 

Δεν είναι δόκιμο αυτό που λες, στο τέλος θα κάνεις ταξίδι που θα σε κουράσει πολύ 

3 λεπτά πριν, KoreanW είπε

το cc εξ ορισμού σκοπό δεν έχει την εξοικονόμηση αλλά τη διατήρηση σταθερης ταχύτητας

ανεξάρτητα αν συμφωνεί κάποιος,
ο ρυθμός της κατανάλωσης καυσίμου είναι μεγαλύτερος όταν στροφάρει παραπάνω ένας κινητήρας παρά στο ρελαντί

όταν λοιπόν το cc στροφάρει συνεχώς τον κινητήρα για να δώσει μια  ελάχιστη ώθηση,
η παρατεταμένη λειτουργία εκτός ρελαντί συνεπάγεται ένα μεγαλύτερο ποσό καυσίμου να χάνεται σε απώλειες (θερμική ενέργεια κλπ)

Ποιο ρελαντί τώρα; δηλαδη θα γκαζώνεις τόσο στην κατηφόρα που στην ανηφόρα θα πας με ρελαντί; 

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, telis είπε

Το cc αν έχεις λάθος σχέση στο κιβώτιο και δεν μπορεί να κρατήσει την ταχύτητα που του έχεις ορίσει, το απενεργοποιει το αυτοκίνητο. Αν κρατήσει στην ανηφόρα θα πει ότι είναι μέσα στις παραμέτρους λειτουργίας λόγω ροπής. Επίσης τα αυτόματα αυτοκίνητα σε ανηφόρα με cc αποφασίζουν μόνα τους ποια σχέση θα έχουν στο κιβώτιο, και είναι η βέλτιστη για να είναι κοντά στην ροπή.

Η επιτάχυνση που λες στην κατηφόρα είναι μια σωστή προσέγγιση , όμως είναι αδύνατον να ξέρεις από πριν πόσο ακριβώς πρέπει να επιταχύνεις, ώστε να φτάσεις στην κορυφή της ανηφόρας με σταθερό γκάζι και την σωστή ταχύτητα. 

Δεν είναι δόκιμο αυτό που λες, στο τέλος θα κάνεις ταξίδι που θα σε κουράσει πολύ 

Ποιο ρελαντί τώρα; δηλαδη θα γκαζώνεις τόσο στην κατηφόρα που στην ανηφόρα θα πας με ρελαντί; 

Ασε να μαντεψω, θα εισαι απο τους πρωτους που θα παρουν αυτοκινητο που παει μονο του σωστα; :)

Ελλαδα οι αποστασεις ειναι αστεια μικρες και ομως μιλαμε για κουραση, τι να πουν σε χωρες οπως η Αμερικη που για να πανε απο την μια πολιτεια στην αλλη οδηγουν 15-20 ωρες; (αν ειναι 2-3 πολιτειες διπλα χτυπανε ενα 30 ωρο για πλακα η ακομα και περισσοτερο).

Δημοσ.
7 minutes ago, telis said:

Ποιο ρελαντί τώρα; δηλαδη θα γκαζώνεις τόσο στην κατηφόρα που στην ανηφόρα θα πας με ρελαντί; 

Νομίζω ότι με αυτό το σχόλιο βγάζεις κακοπιστία.

Αφού παραπάνω το επαναλαμβάνω ξανά και ξανά
ότι η διαφορά με το coasting παίζεται στα ισόπεδα τμήματα, όχι στις κατωφέρειες ούτε στις ανωφέρειες.

Προφανώς και στις ανωφέρειες χρειάζεσαι συνεχή ώθηση, μετά ή άνευ cc.
Οι νόμοι της φυσικής είπαμε, δεν ανατρέπονται.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Salvation81 είπε

Ασε να μαντεψω, θα εισαι απο τους πρωτους που θα παρουν αυτοκινητο που παει μονο του σωστα; :)

Ελλαδα οι αποστασεις ειναι αστεια μικρες και ομως μιλαμε για κουραση, τι να πουν σε χωρες οπως η Αμερικη που για να πανε απο την μια πολιτεια στην αλλη οδηγουν 15-20 ωρες; (αν ειναι 2-3 πολιτειες διπλα χτυπανε ενα 30 ωρο για πλακα η ακομα και περισσοτερο).

Αρχές εβδομάδας οδηγούσα επί 8 συνεχείς ώρες, χωρίς να είμαι επαγγελματίας οδηγός ή να μεταφέρω κάτι. Μαζί με την δουλειά μου επιτόπου που μου έφαγε αλλο ένα 4ωρο γύρισα μετά από 12 ώρες σπίτι. Να είχα και τον νταλκα να πατάω γκάζι με διαλείμματα; πως το βλέπεις; 

Οδηγώ 31 χρόνια με πολλά διαφορετικά αυτοκίνητα, και κανείς λάθος, δεν μου αρέσει η ίδια της αυτόνομης οδήγησης. Αλλα ορισμένα συστήματα σου λύνουν τα χέρια, πως να το κάνουμε. Το cc είναι ένα από αυτά, και από τότε που είχα την δυνατότητα να το έχω, είναι από αυτά που δεν αλλάζω. Στην Αμερική βέβαια το έχουν από το 50 και λογικό είναι με τις αποστάσεις. 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, telis είπε

Αρχές εβδομάδας οδηγούσα επί 8 συνεχείς ώρες, χωρίς να είμαι επαγγελματίας οδηγός ή να μεταφέρω κάτι. Μαζί με την δουλειά μου επιτόπου που μου έφαγε αλλο ένα 4ωρο γύρισα μετά από 12 ώρες σπίτι. Να είχα και τον νταλκα να πατάω γκάζι με διαλείμματα; πως το βλέπεις; 

Οδηγώ 31 χρόνια με πολλά διαφορετικά αυτοκίνητα, και κανείς λάθος, δεν μου αρέσει η ίδια της αυτόνομης οδήγησης. Αλλα ορισμένα συστήματα σου λύνουν τα χέρια, πως να το κάνουμε. Το cc είναι ένα από αυτά, και από τότε που είχα την δυνατότητα να το έχω, είναι από αυτά που δεν αλλάζω. Στην Αμερική βέβαια το έχουν από το 50 και λογικό είναι με τις αποστάσεις. 

Εγω το εχω απο το 2005 στα 2 τελευταια αυτοκινητα μου, 1 φορα το χρησιμοποιησα και δεν.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...